SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yummy.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er is anders nog geen Uncle Vlad's polonium thee in zijn kopje geschonken en er is ook geen extra raam geopend waar-ie doorheen geduwd kan worden.
Had gehoopt op een knalfeest?quote:Op maandag 26 juni 2023 12:13 schreef capricia het volgende:
Welkom thuis.
[..]
https://twitter.com/OSINT(...)1x3MQiZUge83gDg&s=19
Hij leeft zelfs nog.quote:
De VS zijn daar ook mee bezig, las ik gisteren. Ze zijn natuurlijk allemaal bezorgd wat er met de kernwapens en radioactief materiaal in Rusland gebeurt.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Whitehall is het pentagon van het VK, dus het HQ van engelse MOD.
Tja, ik zou als ik hun was idd eens na gaan denken wat te doen als het zich zo allemaal ontvouwd. En ik denk dat de meeste NAVO landen daar al mee bezig zijn.
Dan mag het westen al die sites gaan bewaken. Net als dat we dat ook deden na de val van de Sovjet Unie.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:32 schreef Recce het volgende:
[..]
De VS zijn daar ook mee bezig, las ik gisteren. Ze zijn natuurlijk allemaal bezorgd wat er met de kernwapens en radioactief materiaal in Rusland gebeurt.
Ja, dat wordt een lastige toestand. Ik denk dat het nu allemaal veel chaotischer kan worden dan toen.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan mag het westen al die sites gaan bewaken. Net als dat we dat ook deden na de val van de Sovjet Unie.
quote:Op maandag 26 juni 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Tja, ik zou als ik hun was idd eens na gaan denken wat te doen als het zich zo allemaal ontvouwd. En ik denk dat de meeste NAVO landen daar al mee bezig zijn.
SPOILER: UK ‘must prepare for the sudden collapse of Russia’Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 juni 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Als Rusland instort gaat dat grote gevolgen hebben, ff afgezien van de nukes, stel je voor dat de olie verkoop aan Saudi Arabie en India (die het beide weer met winst doorverkopen aan de EU) stopt, en China krijgt geen olie/gas meer. De prijzen gaan exploderenquote:https://www.reddit.com/r/(...)ing_for_scenario_of/
there are ripple effects in any market they participate in. If all Russian oil stopped being sold, nominal oil prices would go up as the old buyers now compete for the rest of the oil on the market, leading to a spike in demand from our perspective.
Ja, eigenlijk moet putin gewoon maar wat land wegtekenen, voor prigozjin. Anders escaleert het allemaal maar. En dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Als Rusland instort gaat dat grote gevolgen hebben, ff afgezien van de nukes, stel je voor dat de olie verkoop aan Saudi Arabie en India (die het beide weer met winst doorverkopen aan de EU) stopt, en China krijgt geen olie/gas meer. De prijzen gaan exploderen
Waarom zou de olieverkoop stopgezet worden? Dat is makkelijk geld verdienen.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Als Rusland instort gaat dat grote gevolgen hebben, ff afgezien van de nukes, stel je voor dat de olie verkoop aan Saudi Arabie en India (die het beide weer met winst doorverkopen aan de EU) stopt, en China krijgt geen olie/gas meer. De prijzen gaan exploderen
Na de val van de SU is dat ook gebeurt. En het heeft westerse oliemaatschappijen 20 jaar gekost om de productie weer op pijl te krijgen.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom zou de olieverkoop stopgezet worden? Dat is makkelijk geld verdienen.
Als het zover komt, dan denk ik dat we deze keer al die wapens maar in beslag moeten nemen en het splijtbaar materiaal verwerken in brandstof pellets voor kerncentrales.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan mag het westen al die sites gaan bewaken. Net als dat we dat ook deden na de val van de Sovjet Unie.
Ik denk dat hier weinig van klopt. Maar goed, je zal het vast met bronnen aan kunnen tonen.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Na de val van de SU is dat ook gebeurt. En het heeft westerse oliemaatschappijen 20 jaar gekost om de productie weer op pijl te krijgen.
Eens. Als dat weer voorkomt, die rotzooi gewoon afvoeren en gecontroleerd decommissionen. Niet meer de boel bewaken in de hoop dat er vanzelf weer een "verstandig' regime op staat, wat het zelf kan onderhouden.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als het zover komt, dan denk ik dat we deze keer al die wapens maar in beslag moeten nemen en het splijtbaar materiaal verwerken in brandstof pellets voor kerncentrales.
Hoe is dit een geheime meeting? Heb hier meer meldingen van gezien. Maar inderdaad China aan boord is een goed teken.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:02 schreef capricia het volgende:
Als China ook aan boord komt, is het einde oefening voor Rusland.
[ twitter ]
https://www.welingelichte(...)-wagner-leiding.htmlquote:Rusland bedreigde familie Wagner-leiding
De Russische inlichtingendiensten dreigden met geweld tegen de families van de Wagner-leiding voordat baas Jevgeni Prigozjin de opmars richting Moskou zaterdag afblies, schrijft de Britse krant The Telegraph op basis van Britse veiligheidsbronnen. Volgens de krant kan dat hebben bijgedragen aan het plotseling stoppen van de muiterij.
The Telegraph schrijft ook dat er eigenlijk maar 8000 strijders van het huurlingenleger meededen aan de opstand, niet de 25.000 huurlingen die eerder waren gemeld. Bij een poging om de Russische hoofdstad in te nemen zou een nederlaag dan ook te verwachten zijn geweest.
"Vladimir Poetin zal nu proberen om soldaten van de Wagner Groep op te nemen in het Russische leger en de voormalige leiders uit te schakelen", schrijft de krant op basis van verkregen inzichten.
Het is nog onduidelijk wat er precies in de de-escalatieovereenkomst staat die zaterdagavond tussen het Kremlin en Prigozjin is gesloten. Er is sinds de nacht van zaterdag op zondag ook onduidelijkheid over de verblijfplaats van Prigozjin, die volgens het Kremlin naar Belarus zou verhuizen.
Maar Wagner opbreken en de huurlingen opnemen in het leger verzwakt Rusland. Dan zijn ze de eenheid kwijt. Bovendien is een enkele ex-wagnerist in een legereenheid gelujk de lul. Die mag meteen de gevaarlijke rotklussen doen. Dus dat is een doodvonnis. Ik kan me voorstellen dat ze bij elkaar willen blijven.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:13 schreef luxerobots het volgende:
De beste reden voor het plotseling stoppen van de coup, lijkt me inderdaad dat de Wagner-boys eieren voor hun geld gekozen hebben.
[..]
https://www.welingelichte(...)-wagner-leiding.html
Er was toch een vrachtwagen opgeblazen vanuit de lucht, vraag me af wanneer dat dan was in de tijdlijn.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef ExTec het volgende:
Girkin/Strelkov is weer/nog steeds niet blij.
[ afbeelding ]
wat an sich verwonderlijk is omdat het een oerduitse stad is, Kφnigsberg, met verder poolse invloeden.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:49 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Kaliningrad is wel een onderdeel van Rusland.
Maar dat wisten ze van te voren al.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:13 schreef luxerobots het volgende:
De beste reden voor het plotseling stoppen van de coup, lijkt me inderdaad dat de Wagner-boys eieren voor hun geld gekozen hebben.
[..]
https://www.welingelichte(...)-wagner-leiding.html
Want je verward zijn rant met een objectieve, chronologische beschouwing van wat er allemaal is voorgevallen?quote:Op maandag 26 juni 2023 13:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er was toch een vrachtwagen opgeblazen vanuit de lucht, vraag me af wanneer dat dan was in de tijdlijn.
Al die lijken zien er wel anders uit. De ene is rood en bloederig, de ander zwart, de ander geel en weer een andere net een zombie...quote:Op maandag 26 juni 2023 13:23 schreef ExTec het volgende:
NIET KLIKKEN. Sterke maag vereist.
https://t.me/supernova_plus/21576
Wat is het ?quote:Op maandag 26 juni 2023 13:23 schreef ExTec het volgende:
Girkin heeft gelijk . Het is van de zotte als prigozhin en zijn kliek ermee wegkomtquote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef ExTec het volgende:
Girkin/Strelkov is weer/nog steeds niet blij.
[ afbeelding ]
Voice over van David Attenborough eronder en klaar.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rus lijken die opgepeuzeld worden door een kat, veel maden.
quote:Op maandag 26 juni 2023 13:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rus lijken die opgepeuzeld worden door een kat, veel maden.
Ik zit in een whatsapp groep waar we katten videos delen. Zouden die het waarderen?quote:
Ik heb daar geen mening over.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Girkin heeft gelijk . Het is van de zotte als prigozhin en zijn kliek ermee wegkomt
grootste landen op het zuidelijk halfrond qua economie. Braziliλ, Indonesiλ, India, Mexico. China wordt al apart genoemd.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum_industry_in_Russiaquote:Op maandag 26 juni 2023 13:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat hier weinig van klopt. Maar goed, je zal het vast met bronnen aan kunnen tonen.
Sorry maar dit klinkt niet erg geloofwaardig.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:02 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Waarom posten als we niet mogen klikken.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:23 schreef ExTec het volgende:
Badumtssssssquote:Op maandag 26 juni 2023 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom posten als we niet mogen klikken.
Ze liggen allemaal op hun eigen brancard. Zijn dit gewonden die op een gegeven moment allemaal aan hun lot overgelaten zijn terwijl de rest vluchtte?quote:Op maandag 26 juni 2023 13:23 schreef ExTec het volgende:
quote:Op maandag 26 juni 2023 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom posten als we niet mogen klikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
Whitehall is meer de benaming van het hele regeringscentrum van het VK, beetje vergelijkbaar met 'Den Haag' of 'Washington'.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Nou, niet te optimistisch. Onderhandelingen betekent dat je geeft en neemt. Wat wil je in godsnaam weggeven?quote:Op maandag 26 juni 2023 13:02 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Duidelijk een Russisch Agitprop account ja. Waarom hier posten?quote:Op maandag 26 juni 2023 13:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Fake news van de Russen? 🤔
Ukrainian soldiers of the 59th brigade refused to go in combat, so their squad leaders kills them by throwing a hand grenade into their dugout.
https://twitter.com/MapsUkraine/status/1673275668602187776?s=20
Mexico, India en China liggen niet op het zuidelijk halfrond.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:31 schreef Sabata het volgende:
[..]
grootste landen op het zuidelijk halfrond qua economie. Braziliλ, Indonesiλ, India, Mexico. China wordt al apart genoemd.
Nou ja; ik kan me wel voorstellen dat China en het global south op dit moment nog minder hoop hebben op een snelle afloop dan voorheen.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, niet te optimistisch. Onderhandelingen betekent dat je geeft en neemt. Wat wil je in godsnaam weggeven?
Ja, dan zouden ze ook Ru kunnen helpen aan snelle overwinning. Mjah, waarom zouden ze de hobby's en andere escapades van de Russen willen betalen.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja; ik kan me wel voorstellen dat China en het global south op dit moment nog minder hoop hebben op een snelle afloop dan voorheen.
Olieproductie die in dat land ineenstort, en ook bv graanproductie in rus die in elkaar stort gaan natuurlijk catastrofale gevolgen hebben voor hun.
And a state sponsored bullet in the back of the head.quote:
Dat er een meeting was, is bekend. Maar mij was niet bekend dat China mee deed.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sorry maar dit klinkt niet erg geloofwaardig.
Als het geheim moet zijn waarom dan in Kopenhagen en niet via en videoverbinding.
Overigens wat is the global south.
Girkin moet zelf een kogel tussen zijn ogen krijgen.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Girkin heeft gelijk . Het is van de zotte als prigozhin en zijn kliek ermee wegkomt
Dat mag Zelensky bepalen.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, niet te optimistisch. Onderhandelingen betekent dat je geeft en neemt. Wat wil je in godsnaam weggeven?
Maar waarom zou de olieproductie en -handel als Rusland ineenstorten?quote:Op maandag 26 juni 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja; ik kan me wel voorstellen dat China en het global south op dit moment nog minder hoop hebben op een snelle afloop dan voorheen.
Olieproductie die in dat land ineenstort, en ook bv graanproductie in rus die in elkaar stort gaan natuurlijk catastrofale gevolgen hebben voor hun.
Dat wordt een tering zooitje.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar waarom zou de olieproductie en -handel als Rusland ineenstorten?
Die productie en handel komen dan gewoon in handen van de deelrepublieken waar dat gebeurt.
Alleen profiteert niet meer Moskou en de elite daarvan, maar de betreffende deelrepublieken zelf.
Lijkt mij althans.
De man die verantwoordelijk is voor het neerhalen van een lijnvliegtuig zegt dit. Dan heb je wel lef.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is van het Duitse helaas weinig meer over, prachtige gebouwen die er stonden allemaal weggehaald door die klote Stalin.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat an sich verwonderlijk is omdat het een oerduitse stad is, Kφnigsberg, met verder poolse invloeden.
De stad waar Pruisische koningen gekroond werden en lang hoofdstad van het Pruisische rijk, voordat Berlijn dat overnam.
Enkel het Pools-Litouwse rijk en Poolse koninkrijk heeft het tussentijds ook in bezit gehad.
Rusland nam het enkel over in 1945 (buiten een korte oorlog toen ze bijna geheel Pruisen veroverde onder tsaar Elizabeth in de 7-jarige oorlog die enkel dor haar onverwachte dood in 1762 eindigde, wat Friedrich de Grote eigenlijk redde, de russen stonden toen kort voor Berlijn),
Rusland wilde deze stad voaral bezitten na WW2, omdat het de beste thuishaven voor de Baltische vloot is.
Dat het daarna vernoemd is naar de oorlogsmisdadiger Kalinin, een Sovjet-Politburo-lid dat bevel gaf tot de executie van Poolse officieren bij Katyn, is een extra schande en affront voor de Polen.
Telegraafquote:'Rusland bedreigde familie Wagner-leiding'
De Russische inlichtingendiensten dreigden met geweld tegen de families van de Wagner-leiding voordat baas Jevgeni Prigozjin de opmars richting Moskou zaterdag afblies, schrijft de Britse krant The Telegraph op basis van Britse veiligheidsbronnen. Volgens de krant kan dat hebben bijgedragen aan het plotseling stoppen van de muiterij.
The Telegraph schrijft ook dat er eigenlijk maar 8000 strijders van het huurlingenleger meededen aan de opstand, niet de 25.000 huurlingen die eerder waren gemeld. Bij een poging om de Russische hoofdstad in te nemen zou een nederlaag dan ook te verwachten zijn geweest.
"Vladimir Poetin zal nu proberen om soldaten van de Wagner Groep op te nemen in het Russische leger en de voormalige leiders uit te schakelen", schrijft de krant op basis van verkregen inzichten.
Het is nog onduidelijk wat er precies in de de-escalatieovereenkomst staat die zaterdagavond tussen het Kremlin en Prigozjin is gesloten. Er is sinds de nacht van zaterdag op zondag ook onduidelijkheid over de verblijfplaats van Prigozjin, die volgens het Kremlin naar Wit-Rusland zou verhuizen.
India en Mexico liggen op het noordelijk halfrond.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:31 schreef Sabata het volgende:
[..]
grootste landen op het zuidelijk halfrond qua economie. Braziliλ, Indonesiλ, India, Mexico. China wordt al apart genoemd.
In hun hart zijn ze zuidelijk.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
India en Mexico liggen op het noordelijk halfrond.
Vandaar waarschijnlijk de naam 'global south' ipv southern hemispherequote:Op maandag 26 juni 2023 14:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
India en Mexico liggen op het noordelijk halfrond.
Poetin geeft vast niet alles weg omdat ineens Prigo rebelleert.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat mag Zelensky bepalen.
Maar ik neem aan dat veel landen (China bijv) niet op een ineenstorting van de RF zitten te wachten.
Twatter.quote:
Ik dacht meer in de lijn van de conferentie van Jalta.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin geeft vast niet alles weg omdat ineens Prigo rebelleert.
Het was helemaal geen coup attemptquote:Op maandag 26 juni 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Rusland opdelen in Oekraοnse, Poolse, Finse, Kazachse en Chinese sectoren met Moskou als verdeelde stad?quote:Op maandag 26 juni 2023 14:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht meer in de lijn van de conferentie van Jalta.
We werd iets meer besproken op die conferentie dan alleen dat.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:47 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Rusland opdelen in Oekraοnse, Poolse, Finse, Kazachse en Chinese sectoren met Moskou als verdeelde stad?
Maar volgens mij gaat dit wel gebeuren. Als Poetin de leiding wil blijven houden, en laten we ervan uitgaan dat hij dat wil, kan hij dit niet laten gaan.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De man die verantwoordelijk is voor het neerhalen van een lijnvliegtuig zegt dit. Dan heb je wel lef.
Hoe kan zo'n vent zo'n knappe dochter maken?quote:
Dat kun je beter in een ander forum vragen.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe kan zo'n vent zo'n knappe dochter maken?
Volgens mij zegt het energiebedrijf: « Het nieuwe termijnbedrag is lager dan €9. Het maandelijks innen van bedragen onder de €9 brengt extra administratiewerkzaamheden met zich mee. Daarom brengen we niet meer maandelijks een bedrag in rekening, maar ιėn keer per jaar, achteraf, een jaarnota. »quote:Op maandag 26 juni 2023 09:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey iemand anders doet net of ik een skrale gietser ben zonder duiten en roept vervolgens wattie allemaal gekocht heeft. Nou dan doe ik dat ook.
Voorschot staat op 0 euro trouwens
Daar is ook nog een ander persoon voor nodig.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze in Rusland ook melkboeren en postbodes hebben...quote:Op maandag 26 juni 2023 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heul veel glas.quote:
Dit inderdaad. Je kunt ondertussen een hele lijst maken van personen die of vergiftigd zijn, of de gevangenis in verdwenen zijn. Allemaal hebben ze gemeen dat ze op ιιn of andere manier een gevaar vormden voor de macht van Poetin.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zet je in gedachten even in Poetins plaats: iedereen die meegewerkt heeft, heeft je verraden, en verraad is in zijn ogen het ergste dat er is. Dan zal hij het ook willen bestraffen op de ergste manier die er is. Er komt een bijltjesdag, want iedereen die later kan vertellen dat hij erbij was, optrekkend naar Moskou, spuugt in Poetins ogen op zijn nagedachtenis.
De man, zoals hij is, kan dit nooit op deze manier met een sisser laten aflopen.
Ik bedoel je zou er je varken nog vanaf schoppen.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze in Rusland ook melkboeren en postbodes hebben...
En niet zo duur.quote:
De Wagner-boys gaan op kamp.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Binnenkort de coup 2.0 maar dan in Belarus?
Wat we tot voor kort de Derde Wereld noemden.quote:
Nou ja, je zou verwachten dat luki het eventuele gevaar daarop afgewogen/gemitigeerd zou hebben voor die aanbood ze allemaal aan boord te nemen.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:
quote:Op maandag 26 juni 2023 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Duitsland nemen we toch al sinds het begin af aan niet erg serieus? Van West-Europa zijin het toch echt GB, Nederland en Denemarken die het slagvaardigst zijn gebleken.
De Duitsers nemen dan ook niet het voortouw, de voornaamste criticaster is namelijk de ECB die vreest dat een onteigening van de reserves het vertrouwen in de euro, in het bijzonder als reservemunt, onderuit haalt:quote:Op maandag 26 juni 2023 11:39 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Duitsland levert behoorlijk wat serieuze militaire steun, maar de "Deutsche Wirtschaft" lijkt toch nog altijd warme gevoelens voor de Russen te koesteren.
Er zit ook wel wat in dat argument naar mijn mening, andere partijen zullen wel twee keer nadenken voordat ze reserves in euros aanhouden. Lijkt me een typisch idee wat goed is om politiek te scoren maar gigantische implicaties kan hebben op de lange termijn. Hoewel ik sympathie heb voor Oekraοne en het plan om het bevroren geld te onteigenen kan Europa kan zich dit helaas niet permitteren.quote:The ECB has warned that using interest rate proceeds from immobilised Russian assets could encourage other central banks that hold large reserves of money to “turn their back” on the euro, especially if the EU acts unilaterally without other G7 countries, according to a draft internal EU note seen by the Financial Times.
“The implications could be substantial: it may lead to a diversification of reserves away from euro-denominated assets, increase financing costs for European sovereigns and lead to trade diversification,” the note added, describing the ECB position. An ECB spokesperson declined to comment.
Brussels has considered a range of options, including actively managing the Russian assets to generate returns for Ukraine, or alternatively harvesting some of the interest payments stemming from them, as it seeks to raise funding. All of the routes being examined carry legal as well as financial stability risks and no decisions have been taken.
Lastige keuzes.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
[..]
De Duitsers nemen dan ook niet het voortouw, de voornaamste criticaster is namelijk de ECB die vreest dat een onteigening van de reserves het vertrouwen in de euro, in het bijzonder als reservemunt, onderuit haalt:
[ twitter ]
[..]
Er zit ook wel wat in dat argument naar mijn mening, andere partijen zullen wel twee keer nadenken voordat ze reserves in euros aanhouden. Lijkt me een typisch idee wat goed is om politiek te scoren maar gigantische implicaties kan hebben om de lange termijn. Hoewel ik sympathie heb voor Oekraοne en het plan om het bevroren geld te onteigenen kan Europa kan zich dit helaas niet permitteren.
De EU zal voor zulk soort maatregelen gewoon samenwerken met andere landen. Bovendien is er nu al veel geld bevroren en afgepakt van de Russen. En als laatste argument, wie wil dan zijn Euro's dumpen? China? Die hebben ook veel te verliezen door dat te doen.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
[..]
De Duitsers nemen dan ook niet het voortouw, de voornaamste criticaster is namelijk de ECB die vreest dat een onteigening van de reserves het vertrouwen in de euro, in het bijzonder als reservemunt, onderuit haalt:
[ twitter ]
[..]
Er zit ook wel wat in dat argument naar mijn mening, andere partijen zullen wel twee keer nadenken voordat ze reserves in euros aanhouden. Lijkt me een typisch idee wat goed is om politiek te scoren maar gigantische implicaties kan hebben om de lange termijn. Hoewel ik sympathie heb voor Oekraοne en het plan om het bevroren geld te onteigenen kan Europa kan zich dit helaas niet permitteren.
Denk dat het er aan ligt wat de VS doet. En die lijken er (langzaam) werk van te maken.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:55 schreef J.B. het volgende:
Hoewel ik sympathie heb voor Oekraοne en het plan om het bevroren geld te onteigenen kan Europa kan zich dit helaas niet permitteren.
IAEA komt op bezoek: "Hier is ons mijnenveld."quote:
Ik zie hem liever in den Haag samen met Putinquote:Op maandag 26 juni 2023 14:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Girkin moet zelf een kogel tussen zijn ogen krijgen.
Word dat een soort goulag?quote:Op maandag 26 juni 2023 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het kan ook nog gebruikt worden tijdens de onderhandelingen over de herstelbetalingen. Dan kan Rusland gedwongen worden hun zooi daarmee te betalen. Blijft er wat over krijgen ze dat gewoon terug.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De EU zal voor zulk soort maatregelen gewoon samenwerken met andere landen. Bovendien is er nu al veel geld bevroren en afgepakt van de Russen. En als laatste argument, wie wil dan zijn Euro's dumpen? China? Die hebben ook veel te verliezen door dat te doen.
Goeie framing weer. Blijven roepen dit, dan gelooft niemand meer dat als dat ding de lucht in gaat dat Oekraοne er zelf achter zit om zo de NAVO er bij te slepen.quote:
Ze flikten die Dam ook, dus…quote:Op maandag 26 juni 2023 16:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Goeie framing weer. Blijven roepen dit, dan gelooft niemand meer dat als dat ding de lucht in gaat dat Oekraοne er zelf achter zit om zo de NAVO er bij te slepen.
Beetje doorzichtig.
Dat gelooft niemand met een IQ hoger dan die van een stoeptegel nu ook al, dus daar hoeven ze het niet voor te doen.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Goeie framing weer. Blijven roepen dit, dan gelooft niemand meer dat als dat ding de lucht in gaat dat Oekraοne er zelf achter zit om zo de NAVO er bij te slepen.
Beetje doorzichtig.
Zou zo maar elk moment kunnen gebeuren.quote:
Uit NOS liveblogquote:In deze podcast reflecteert Laura Starink, oud-correspondent in Rusland en journalist van het kennisplatform Raam op Rusland op die stilte: het zwijgen van Poetin zelf, maar vooral ook van de mensen om hem heen. Een stilte die dreigend aanvoelt, zegt ze, want op welke manier zal Poetin zijn land en de wereld duidelijk gaan maken dat alleen hij aan de macht is?
Ook oud-commandant Landstrijdkrachten Mart de Kruif vreest voor de reactie uit het Kremlin op het slagveld. En hij vertelt wat de interne machtsstrijd volgens hem zegt over de kwetsbaarheden van het Russische leger. Want wat doet het met je als je als Russische soldaat in de loopgraven ligt en hoort dat je bazen elkaar in de haren vliegen?
Pak ze er even bij zou ik zeggen.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou zo maar elk moment kunnen gebeuren.
Toch weer een paar brigades van de beste russische eenheden weg bij de frontlinie. Lekker hoor.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat helpt niet tegen radioactieve fall-out die ons allen zal treffen.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Pak ze er even bij zou ik zeggen.
[ afbeelding ]
Misschien moet je dan maar snel onder je bed gaan liggen dan.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat helpt niet tegen radioactieve fall-out die ons allen zal treffen.
Eigenlijk weet niemand wat er precies gebeurd op zo'n moment. Je kan chernobyl erbij pakken maar een hoop is toch anders. Er is maar 1 reactor online begreep ik, bijvoorbeeld. Verder maken windrichting enzo ook flink uit.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat helpt niet tegen radioactieve fall-out die ons allen zal treffen.
Jij begrijpt totaal niet wat voor impact dat gaat hebben hθ?quote:Op maandag 26 juni 2023 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je dan maar snel onder je bed gaan liggen dan.
Wat voor impact gaat het hebben?quote:Op maandag 26 juni 2023 16:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Jij begrijpt totaal niet wat voor impact dat gaat hebben hθ?
Ik denk dat ik er meer van begrijp dan jij.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Jij werkt in een kerncentrale?quote:Op maandag 26 juni 2023 16:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er meer van begrijp dan jij.
Het is niet Oekraine dat de godganse tijd loopt te dreigen nucleaire middelen in te zetten .quote:Op maandag 26 juni 2023 16:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Beetje doorzichtig.
Naakt en dan iedereen ΰ la GoT roepen "Shame, Shame, shame" ...quote:Op maandag 26 juni 2023 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
Zolang het lijk van Putin maar door de straten van Moskou gesleurd
Maar goed, wat hij zegt.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat voor impact gaat het hebben?
Dat weet jij toch beter ? Tenminste dat beweer je zelf.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar goed, wat hij zegt.
Laat paniek vogeltje ons dan maar haarfijn uitleggen wat er gebeurt.
Dan heeft ie de boel ook niet zoo goed voorbereid..quote:Op maandag 26 juni 2023 16:54 schreef Slayage het volgende:
I told you so. Maffia staat Rusland.
[ twitter ]
Je hebt dus geen idee?quote:Op maandag 26 juni 2023 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat weet jij toch beter ? Tenminste dat beweer je zelf.
Denk dat zo'n emotioneel jongetje als jij die beter alvast kan pakken.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Pak ze er even bij zou ik zeggen.
[ afbeelding ]
Vertel, ipv nu weer kinderlijk: "MAAR JIJ WEET HET TOCH ZO GOED?"quote:Op maandag 26 juni 2023 17:00 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik weet wel wat er gaat gebeuren ja , maar aangezien jij het het beste weet,
Dus laten we dit misverstand nou gewoon uit de wereld helpen,quote:Op maandag 26 juni 2023 16:48 schreef quirina het volgende:
[..]
To be fair, als het voortbestaan van de staat in het geding is mag ik hopen dat de Nederlandse regering dit ook zou doen. Dat het een maffia-staat is klopt uiteraard gewoon.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:54 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dan ben je wel debiel, als je zo'n actie onderneemt maar degenen die je dierbaar zijn niet in veiligheid hebt gebracht. Erg naief.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:54 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Jeetje je hebt in die paar minuten al die 11 minuten geluisterd?quote:Op maandag 26 juni 2023 17:04 schreef Discombobulate het volgende:
Prigozjin zegt niets nieuws of bijzonders. We willen wat wat er ιcht speelt.
Geloof je echt dat hij zo naοef is? Dat wist hij zelf ook allang van te voren. Er speelt meer waar wij niets van weten.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan ben je wel debiel, als je zo'n actie onderneemt maar degenen die je dierbaar zijn niet in veiligheid hebt gebracht. Erg naief.
Gelukkig zijn er inlichtingendiensten.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geloof je echt dat hij zo naοef is? Dat wist hij zelf ook allang van te voren. Er speelt meer waar wij niets van weten.
Voor de VS is het ook een mysterie zeiden ze. En ze wisten ook pas half juni wat Prighozin zijn plan was. Die man heeft zich wel goed ingedekt hoor, al helemaal als je je bedenkt dat de VS heel dicht bij het Kremlin kan komen.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:09 schreef quirina het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er inlichtingendiensten.
Dat lijkt me geen groot gemis.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:10 schreef quirina het volgende:
Maarik denk dat Prigozhin augustus niet gaat halen.
Clown vergeet erbij te vertellen dat de weerstand die Oekraine bood niet was zoals zij in Rusland tegenkwamen.quote:Wagner’s Prigozhin:
We regret that we had to hit Russian aviation.
The aim of the march was to avoid destruction of Wagner.
We wanted to hold accountable those who made mistakes during special military operation.
--
We didn't march to overthrow Russia's leadership.
--
If the actions on February 24 were carried out by a unit by the level of training, like Wagner, the special operation might have lasted a day.
We blocked all military units and airfields that were on our way, in 24 hours we covered the distance from the launch site of Russian troops on February 24 to Kyiv.
quote:An observation:
Russian propaganda got to work "repairing" Putin's reputation and is telling the population what it needs to think about the events of the weekend.
The main message in Russian propaganda space: Putin is a brave and powerful leader who handled the issue with the rebellion clearly, fairly and really well.
I'd like to point out that having the propaganda machine of the scale Putin's regime built, he doesn't need to worry about what happens in reality at all.
Russia lives inside a TV. Critical thinking is absent there and the population is completely passive - a result of 20 years of regime's work.
There is no opposition in Russia who could make use of the situation. Those who stood behind Prigozhin, either negotiated deals or will be repressed.
So, it seems, the main conclusions from the rebellion that didn't happen and Putin's real capacities will be drawn abroad - both by allies and enemies.
In one of his public appearances Putin told about a rat chased into a corner. He said it needs to be handled carefully, as it's capable of anything in those circumstances.
Wat had Oekraine toen rond Kyiv? Grenswachten,wat reservisten en de lokale veldwachterij,niet veel meer.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Clown vergeet erbij te vertellen dat de weerstand die Oekraine bood niet was zoals zij in Rusland tegenkwamen.
Het blijft een gκnante vertoning. Circus Scholz.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef 3rr0r het volgende:
Duitsland wil de Taurus waarschijnlijk, net als toen bij de tanks, pas gaan leveren als Amerika de ATACMS stuurt
[ twitter ]
Niet verspreiden tot het zeker is.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Moeten we hier nu weer mee?
Niks. Yisbov moet je niet serieus nemen. Hij roept zo veel en af en toe krijgt ie gelijk en dan zegt ie, "zie je nou wel ik ben heel erg goed ingelicht"quote:Op maandag 26 juni 2023 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Moraal van de Russen?quote:Op maandag 26 juni 2023 17:34 schreef oheng het volgende:
Opvallend: Rivnopil is bevrijd door een van de nieuwe brigades, het 31e.
Lijkt wel of er best veel eenheden missen van het front, en/of het moraal erg laag is.
https://www.telegraaf.nl/(...)-om-wagner-te-reddenquote:Prigozjin laat voor het eerst sinds afbreken opmars naar Moskou weer van zich horen
Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin heeft in een audiobericht op Telegram gezegd dat de mars naar Moskou was bedoeld om te voorkomen dat zijn huurlingenleger zou worden opgedoekt. Volgens Prigozjin zou de Wagner Groep per 1 juli ophouden te bestaan. In het eerste audiobericht sinds hij zaterdag van de radar verdween zegt hij dat het niet de bedoeling was om de Russische overheid omver te werpen. Het is nog niet duidelijk waar Prigozjin zich nu bevindt.
Volgens Prigozjin etaleerde de kortstondige veldtocht richting Moskou hoe het Russische offensief richting Kiev had moeten verlopen. “We hebben een masterclass gegeven van hoe 24 februari 2022 er had moeten uitzien.” De Wagner-troepen hielden volgens Prigozjin halt om bloedvergieten van Russische soldaten te voorkomen. Hij betuigde spijt voor een neergehaald Russisch vliegtuig, maar stelde dat zijn troepen werden bestookt door raketten en helikopters.
Hardop gelachenquote:Op maandag 26 juni 2023 17:46 schreef speknek het volgende:
Nog even over zaterdag en 's werelds tweede supermacht.
[ twitter ]
Ter kennisgeving aannemen en doorrr.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
SPOILER: Summary of Prigozhin's 26 June address to clarify the situation: it was to demonstrate protest against the destruction of PMC Wagner, not toppling the Russian authoritiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is vast wel een partij die deze gasleiding onder handen wil nemen.quote:
Meh, lijkt me niet nodig. Wat bereik je daar nou mee? Daarmee krijg je Luka niet weg en het kost de burgers alleen maar meer geld als ze geen goedkope gas hebbenquote:Op maandag 26 juni 2023 18:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er is vast wel een partij die deze gasleiding onder handen wil nemen.
Iemand die in de buurt een sigaretje aansteekt ofzo.
Elke voertuig moet iig een anti drone system hebben om ze uit de lucht te schieten. Want dat wordt nu standaard in elke oorlogquote:Op maandag 26 juni 2023 18:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk dat de US wel heel veel leert over Russische (en door Rusland aangekochte) wapensystemen door deze oorlog.
Kan me best voorstellen dat ze daar momenteel ook wat productielijnen en prioriteiten aan het veranderen zijn in / voor het leger.
Sowieso zie je dat door (goedkope) drones en het sturen van zwermen heel veel systemen eigenlijk te duur en niet effectief zijn om in te zetten.
Een hoop slachtoffers en het einde van wagner wellicht.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:32 schreef Vis1980 het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als men wel in Moskou door was gegaan? Ik las en hoorde veel juichende mensen over die Wagner-groep, maar volgens mij wil je die daar niet aan de macht hebben. Toch was het allemaal zo snel voorbij dat mijn ingeslagen zakken popcorn nog ongeopend zijn. Tot nu toe duiken we dit decennium van de ene sensatie in de andere. Die aanval van Wagner leek netjes te hebben gewacht totdat die OceanGate-vessel was gevonden, maar er bleek nog niets klaar te staan voor na Wagner σf Wagner stopte te vroeg.
s/
Haha dat vind ik altijd het mooie idd aan die conspiracies. Je kan in deze tijden altijd wel iets vinden wat een cover-up zou zijn voor iets anders. Er is namelijk letterlijk altijd wat gaande, want zo gaat dat.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:32 schreef Vis1980 het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als men wel in Moskou door was gegaan? Ik las en hoorde veel juichende mensen over die Wagner-groep, maar volgens mij wil je die daar niet aan de macht hebben. Toch was het allemaal zo snel voorbij dat mijn ingeslagen zakken popcorn nog ongeopend zijn. Tot nu toe duiken we dit decennium van de ene sensatie in de andere. Die aanval van Wagner leek netjes te hebben gewacht totdat die OceanGate-vessel was gevonden, maar er bleek nog niets klaar te staan voor na Wagner σf Wagner stopte te vroeg.
s/
De Russen hebben echt niet door dat ze de Oekraοners zover voorbij het breekpunt hebben geduwd dat iedere inwoner van dat hele land gevaarlijk voor ze geworden is. Kijk nou in dat filmpje, allemaal gewone mannen, maar je kunt zien dat ze nooit zullen stoppen.quote:
Ik zou zeggen; trek door doe gasleiding naar Europa. Voor 12cent per kuub kunnen ze geen gas uit de grond trekken. Laat ze lekker failliet gaat terwijl wij via Belarus gas in kopen. Lekker bufferen voor barre tijden.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is vast wel een partij die deze gasleiding onder handen wil nemen.
Iemand die in de buurt een sigaretje aansteekt ofzo.
Omdat ze weten wat er gebeurt als ze stoppen.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
De Russen hebben echt niet door dat ze de Oekraοners zover voorbij het breekpunt hebben geduwd dat iedere inwoner van dat hele land gevaarlijk voor ze geworden is. Kijk nou in dat filmpje, allemaal gewone mannen, maar je kunt zien dat ze nooit zullen stoppen.
En veel pissed off burgers.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat had Oekraine toen rond Kyiv? Grenswachten,wat reservisten en de lokale veldwachterij,niet veel meer.
https://ca.news.yahoo.com(...)-were-162121556.htmlquote:Op maandag 26 juni 2023 18:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
De Russen hebben echt niet door dat ze de Oekraοners zover voorbij het breekpunt hebben geduwd dat iedere inwoner van dat hele land gevaarlijk voor ze geworden is. Kijk nou in dat filmpje, allemaal gewone mannen, maar je kunt zien dat ze nooit zullen stoppen.
Putin zal wel hopen dat zowel hij als het front het houden tot 2025quote:Op maandag 26 juni 2023 18:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Voorbereidingen voor de 2025~27 oorlog met China.
Die hebben ook van de huidige oorlog geleerd dat ze veel wapens moeten hebben
[ twitter ]
Alle belangrijke regeringsfiguren waren met het vliegtuig allang duizenden km weggevlucht dus er viel niets meer te halen/gijzelen. Wagner zou met hun 8000 man en 2 dagen voorraad aan kogels en voedsel zich door een veel grotere groep ingegraven Rosgvardia's heen moeten vechten om bij een leeg Kremlin gebouw aan te komen.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:32 schreef Vis1980 het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als men wel in Moskou door was gegaan? Ik las en hoorde veel juichende mensen over die Wagner-groep, maar volgens mij wil je die daar niet aan de macht hebben.
Erdogan is natuurlijk al een jaar NAVO deelname aan het traineren, dus dan kan je een koekje van eigen deeg verwachten.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:02 schreef Slayage het volgende:
Niet alleen mensen als Erdogan en Putin misbruiken justitie voor hun politieke doeleinden![]()
[ twitter ]
De Oekraοners gaan een groot deel van hun land onbewoonbaar maken, vast...quote:Op maandag 26 juni 2023 16:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Beetje doorzichtig.
Dan wil ik voortaan van de VS noch van de Zweden horen hoe geweldig het bij Hun is geregeld mbt de scheiding der machten . Of dat Eu zeikt over dat Orban of de polen de rechterlijke macht ondermijnen.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Erdogan is natuurlijk al een jaar NAVO deelname aan het traineren, dus dan kan je een koekje van eigen deeg verwachten.
Ik mag inderdaad hopen dat onze veiligheidsdiensten bereid zijn om in het westen levende familieleden van de Russische elite om te brengen als onderhandelingsstrategie.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
To be fair, als het voortbestaan van de staat in het geding is mag ik hopen dat de Nederlandse regering dit ook zou doen. Dat het een maffia-staat is klopt uiteraard gewoon.
Waar hoor je dat dan?quote:Op maandag 26 juni 2023 19:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dan wil ik voortaan van de VS noch van de Zweden horen hoe geweldig het bij Hun is geregeld mbt de scheiding der machten . Of dat Eu zeikt over dat Orban of de polen de rechterlijke macht ondermijnen.
oekraine kan niet bij die kerncentrale komenquote:Op maandag 26 juni 2023 16:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Beetje doorzichtig.
Hij is gewoon een oorlogsmisdadiger, niks minder en niks meer.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-om-wagner-te-redden
Ergens ook wel een baas hoor![]()
Geen idee. En nee die wil je zeker niet aan de macht hebben. Maar als ze echt in gevechten met elkaar kwamen is het positief voor Oekraοne. Daarom waren we aan het "juichen"quote:Op maandag 26 juni 2023 18:32 schreef Vis1980 het volgende:
s/
We hebben een aantal Ukrainse dames bij ons werken. Er moet er 1 om privι redenen even terug, naar gevaarlijk gebied. Wij maken ons zorgen om haar veiligheid. Zij maakt zich er alleen druk om dat ze weer bij ons mag komen werken als ze weer terug is in NL.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is ook nog maar de vraag of dat goed nieuws zou zijn voor Oekraοne.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. En nee die wil je zeker niet aan de macht hebben. Maar als ze echt in gevechten met elkaar kwamen is het positief voor Oekraοne. Daarom waren we aan het "juichen"
Russen dood, Wanger dood. Rusland die troepen uit Oekraοne moet halen. Wagner die troepen uit Oekraοne moet halen.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is ook nog maar de vraag of dat goed nieuws zou zijn voor Oekraοne.
quote:Op maandag 26 juni 2023 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben een aantal Ukrainse dames bij ons werken
Kleine kanttekening: Oekraine verovert terrein, dus ze raken beschadigde/vernietigde voertuigen niet kwijt aan de russen. Dat kun je zien aan het feit dat nog niet 1 Leopard of Bradley in Moskou opgedoken is.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:08 schreef Slayage het volgende:
Elke verloren Bradley wordt meteen vervangen. Das wel LEKKAH
Nos:
'VS stuurt nieuw pakket militair materieel naar Oekraοne'
De VS steunt Oekraοne met een pakket van nog eens 500 miljoen euro, meldt persbureau Reuters. Het besluit wordt vermoedelijk morgen bekendgemaakt.
Volgens het persbureau zit daar in ieder geval de levering van landvoertuigen bij, waaronder 30 Bradley- en 25 Stryker-gevechtsvoertuigen. Ook levert de VS meer antitankraketten en munitie voor lucht- en gronddoelen. De precieze samenstelling van het pakket staat nog niet vast.
Wel een goed punt inderdaad. Als de Russen ze met (eveneens gestolen) trekkers naar Rusland gaan vervoeren dan gaat het harder met de voorraad.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:41 schreef oheng het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: Oekraine verovert terrein, dus ze raken beschadigde/vernietigde voertuigen niet kwijt aan de russen. Dat kun je zien aan het feit dat nog niet 1 Leopard of Bradley in Moskou opgedoken is.
Een deel kan gerepareerd worden.
Kwijt als in niet meer inzetbaarquote:Op maandag 26 juni 2023 19:41 schreef oheng het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: Oekraine verovert terrein, dus ze raken beschadigde/vernietigde voertuigen niet kwijt aan de russen. Dat kun je zien aan het feit dat nog niet 1 Leopard of Bradley in Moskou opgedoken is.
Een deel kan gerepareerd worden.
Naja, als ze in Russische handen vallen ben je ze kwijt omdat ze niet inzetbaar zijn en voorgoed kwijt omdat je ze niet kan oplappen.quote:
Aan de ene kant snap ik de Duitsers wel dat ze niet alleen vooraan willen staan als het op oorlogsmaterieel leveren gaat.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het blijft een gκnante vertoning. Circus Scholz.
Zo af en toe is ook lef nodig. Wat gaat er gebeuren? Een Kinzal op Berlijn? Dat is gewoon artikel 5.quote:Op maandag 26 juni 2023 20:12 schreef vipergts het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik de Duitsers wel dat ze niet alleen vooraan willen staan als het op oorlogsmaterieel leveren gaat.
Ben benieuwd want het is een vrij ongewone tijd... Half 10 alweer in moskou nu. Dus het zal niet ff een geruststellend praatje zijn lijkt me.quote:
Algehele mobilisatie dan maar?quote:Op maandag 26 juni 2023 20:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben benieuwd want het is een vrij ongewone tijd... Half 10 alweer in moskou nu. Dus het zal niet ff een geruststellend praatje zijn lijkt me.
Denk dat het eerder om een verkapte aankondiging van de zuivering van interne vijanden zal zijn.quote:
Ik nodig u allen uit voor een kopje thee!quote:Op maandag 26 juni 2023 20:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben benieuwd want het is een vrij ongewone tijd... Half 10 alweer in moskou nu. Dus het zal niet ff een geruststellend praatje zijn lijkt me.
Denk eerder dat het over Wagner gaat. Rusland gebruikt nu niet eens een groot deel van zijn troepen (net als Oekraine trouwens). Dus algehele mobilisatie lijkt me niet aan de orde nu.quote:
quote:Op maandag 26 juni 2023 20:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou met een beetje pech hebben we lang genoeg liggen provoceren.quote:
Ik zeg niet wat we gaan doen, maar neem een glaszetter mee 😱quote:Op maandag 26 juni 2023 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik nodig u allen uit voor een kopje thee!
Provocerenquote:Op maandag 26 juni 2023 20:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou met een beetje pech hebben we lang genoeg liggen provoceren.
Of hij doet een Praljakje live op tvquote:
Geen idee, in Rusland is het volgens mij een uur later dan in NL, zelfde als hier in Athene.quote:
Dit keer zal ie niet blijven voor de borrelquote:
😱quote:Op maandag 26 juni 2023 20:56 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat putler gaat verklaren dat ie prigo geblokkeert heeft van zijn FB pagina![]()
Het was een normale vraag hoor.quote:
Haha!quote:Op maandag 26 juni 2023 20:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Putin stapt op na een aangenomen MvW, ik weet het zeker.
En ruilt van plek met Mark 😱quote:Op maandag 26 juni 2023 20:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Putin stapt op na een aangenomen MvW, ik weet het zeker.
quote:
prigo gaat baas van belarussia worden en Luka wordt zijn assistentquote:Op maandag 26 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als ik het nu moet gokken: eenwording. En Wagner gaat dat indien nodig militair afdwingen.
Ze gaan het homohuwelijk invoeren en kondigen aan eindelijk te gaan trouwen?quote:
Roze-Rusland!quote:
quote:Op maandag 26 juni 2023 21:07 schreef TLC het volgende:
putler gaat uit de kast komen en bekend dat ie al een tijd een vriend heeft![]()
putler en prigo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |