Ja, maar ik meen me te herinneren van deze serie dat dat door een menselijke fout was.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
Meltdown is geen explosie. Het radioactieve materiaal is anders dan bij een kernbom.
Bij Tsjernobyl explodeerde de boel omdat de druk te hoog opliep.
quote:
Probeer jij nou eerst maar eens je claim te onderbouwen dat het risico bij een actieve kerncentrale even groot is als bij een kerncentrale die al een paar maanden afgeschakeld isquote:Op zondag 25 juni 2023 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kom jongens, ik ben nog niet eens warmgedraaid. Ik ben ondertussen aan het koken, gitaar spelen en de badkamer schoonmaken. Probeer mij nou eens serieus vast te lullen over kerncentrales.
Ga maar ff googlen op isotopes generated by nuclear fission,quote:Op zondag 25 juni 2023 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer mij nou eens serieus vast te lullen over kerncentrales.
1 van de 4 kernreactoren.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik post over 10 minuten een filmpje over Tsjernobyl. Hij duurt 21 minuten.
Het maakt niet uit, de isotopen zijn er al. Het enige verschil zijn isotopen met een korte halfwaardetijd, en die zijn slechts kort gevaarlijk.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ga maar ff googlen op isotopes generated by nuclear fission,
En ga daarna nog een keer uitleggen dat aan of uit niet uitmaakt.
Daar kunnen we het alleen maar eens mee zijn.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ik denk dat de mensheid beter af is, als ze een planeet heeft waar men kan gaan en staan waar men wil, donder dood te kunnen gaan in bepaalde gebieden door een ziekte die vreselijk is en je die niet ziet/voelt aankomen?
Er daar worden er niet meer van gegenereerd, als het proces volop in gang is....?quote:Op zondag 25 juni 2023 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit, de isotopen zijn er al.
Vind je?quote:Op zondag 25 juni 2023 20:27 schreef kibo het volgende:
Maar de Chernobyl oplossing verschilt feitelijk niet veel met die waarmee we hier jarenlang alle vuilnisbelten hebben afgedekt met metersdikke aarde en geplante boompjes
Haha dat kan men zelf niet? Anders geef jij ze een onvoldoende.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iets meer details graag. Misschien is het antwoord te vinden op Youtube.
Dat kan er immers maar één zijn; de onvolprezen Rob de Wijk.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar ben even kwijt wat de discussie is.
Maar laten we niet doen of we allemaal experts zijn.
Da's best een aparte gedachten sprong, die zag ik niet aankomenquote:Op zondag 25 juni 2023 20:30 schreef AchJa het volgende:
En nu zijn oostblok centrales plotseling de veiligste ter wereld ofzo en kan er niks gebeuren...
Misschien is het wel omdenken.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:30 schreef ExTec het volgende:
Da's best een aparte gedachten sprong, die zag ik niet aankomen
Dat maakt niet uit. De brandstofstaven zijn in zijn geheel hoog radioactief. Als je lastig wilt doen kan je argumenteren dat sommige isotopen iets giftiger zijn dan andere. Maar de giftigste is plutonium en dat heeft een lange halfwaardetijd. Dus hoeveelheden of percentages van andere isotopen maken nauwelijks verschil.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er daar worden er niet meer van gegenereerd, als het proces volop in gang is....?
Hier heb je weer die focus op de splijtstof.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat maakt niet uit. De brandstofstaven zijn in zijn geheel hoog radioactief.
Toen de reactor in een lagere stand werd gezet voor een test viel die wegens het ontstaan van Xe135 bijna uit. Om hem weer aan te zetten werden teveel staven uit de reactor gehaald, en ging men verder met de test. Omdat het koelwater daardoor bijna ging koken, en bubbels reacties veel minder verminderen dan water, schoot de output ineens omhoog, waardoor er nog meer koelwater ging koken waardoor er nog meer bubbels ontstonden waardoor de reactie nog harder ging waardoor het water stoom werd en KABOEM. Daar vloog het dak van de reactor.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb die casus als huiswerk opgegeven, zoek zelf eens uit wat er precies hoe ontplofte.
Als de Russen die centrale de lucht injagen is dat een misdaad tegen de hele mensheid, niet alleen tegen de Oekraïners.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:30 schreef AchJa het volgende:
Jarenlang zijn wel bang gemaakt want kerncentrales zijn een soort van atoombommen want zie "Chernobyl" en "The day After" retoriek... En nu zijn oostblok centrales plotseling de veiligste ter wereld ofzo en kan er niks gebeuren...![]()
Het kan verkeren...
Dus toch maar voor nucleair gaan ipv windmolens dan? Of kan het westen alleen maar onveilige meuk bouwen ofzo?
Nee hoor.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:38 schreef spicymchaggis het volgende:
Als de Russen die centrale de lucht injagen is dat een misdaad tegen de hele mensheid, niet alleen tegen de Oekraïners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |