Boem en motortje opgeblazenquote:Op zondag 25 juni 2023 12:13 schreef Mansjester het volgende:
Neff verliest ineens weer veel tijd,die zat op 6 seconden.
Weet jij hoe goed de Canyon MTB eigenlijk is? Gewoon goed of nog iets bijzonders aan?quote:Op zondag 25 juni 2023 12:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op alle posities inzetbaar? Kent de club?
Er komt ook echt iemand binnen.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op alle posities inzetbaar? Kent de club?
Wat dat betreft weet ik er bij de MTB minder van.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Weet jij hoe goed de Canyon MTB eigenlijk is? Gewoon goed of nog iets bijzonders aan?
Of Neff ging over haar toerenquote:Op zondag 25 juni 2023 12:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Net als Neff, denk dat Puck gewoon versneld als ze te dichtbij komen.
Van Empel is weer opgepikt door de livetiming en rijdt op de vijftiende plaats.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Fem zakt er volgens de timing doorheen.
Ben benieuwd of ze nog doorgaat met de missie Parijs. Ik las dat ze na het EK gaat evalueren met De Knegt.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Fem zakt er volgens de timing doorheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The owls are not what they seem
quote:Op zondag 25 juni 2023 12:31 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze nog doorgaat met de missie Parijs. Ik las dat ze na het EK gaat evalueren met De Knegt.Ja, dit zag ik ook voorbij komen. Ik denk dat ze volgend seizoen de mountainbike links laat liggen als er geen grote progressie optreedt de komende periode.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste vraag is wat de oorzaak is. Past de discipline haar minder, is ze fysiek minder of vertekent het omdat Pieterse zo bizar goed is? Interessant ook om in de winter te zien hoe dan de verhoudingen liggen.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ze er plezier in heeft moet ze lekker blijven MTB'en maar Parijs gaat niet lukken vrees ik.
Puck is technisch beter dan Fem daar zit wel een verschil. Fem rijdt meer op kracht. Al is het verschil wellicht groter dan je zou verwachten maar Puck is wel heel erg goed als je Ferrand-Prevot en Neff op zo'n achterstand zet.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De eerste vraag is wat de oorzaak is. Past de discipline haar minder, is ze fysiek minder of vertekent het omdat Pieterse zo bizar goed is? Interessant ook om in de winter te zien hoe dan de verhoudingen liggen.
Livetiming mist wel vaker iets, maar Mitterwallner rijdt nog steeds op de tweede plaats.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:41 schreef Starflyer het volgende:
Meer dan een minuut nu tussen Puck en Frei volgens de live timing. Mitterwallner nog niet door.
Die zit veel dichter, halve minuut of zo. Timing heeft haar denk ik gemistquote:Op zondag 25 juni 2023 12:41 schreef Starflyer het volgende:
Meer dan een minuut nu tussen Puck en Frei volgens de live timing. Mitterwallner nog niet door.
Die zit er nog wel tussen.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:41 schreef Starflyer het volgende:
quote:Op zondag 25 juni 2023 12:43 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Livetiming mist wel vaker iets, maar Mitterwallner rijdt nog steeds op de tweede plaats.
quote:Op zondag 25 juni 2023 12:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die zit veel dichter, halve minuut of zo. Timing heeft haar denk ik gemist
Zover was ik inmiddels ookquote:
PuckGodin is erg goed ja en techniek wordt onderschat, zie ook Vos die er niks van bakte op de MTB.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Puck is technisch beter dan Fem daar zit wel een verschil. Fem rijdt meer op kracht. Al is het verschil wellicht groter dan je zou verwachten maar Puck is wel heel erg goed als je Ferrand-Prevot en Neff op zo'n achterstand zet.
PUSHBERICHTEN!!quote:Op zondag 25 juni 2023 12:52 schreef DiegoFuser het volgende:
Volgens de NOS is Puck net Europees kampioen veldrijden geworden
Terpstra, Tauber is nog niet in de buurt van top 8 geweest om zich te nomineren. Laat staan dat ze de tweede plek van Terpstra overtreft in Lenzerheidequote:
ah, het duurde gewoon gruwelijk langquote:Op zondag 25 juni 2023 13:16 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
NOS stream is er nog bij de huldiging met zonder commentaar.
Hij is meteen ook van sport geswitcht?quote:Op zondag 2 juli 2023 12:22 schreef Madhouse11 het volgende:
Torstein Træen was de 1e die deze Tour tegen de grond ging. Niet het begin waar je op hoopt. Hij heeft een kleine breuk opgelopen in de elleboog, maar gaat vandaag wel van start.
Is dit het begin van een volgend heldenverhaal ?
Dat Torstein Træen al deelneemt is al opmerkelijk aangezien er vorig jaar teelbalkanker bij hem werd geconstateerd.
Gelukkig was het operabel en kon hij al weer snel aansluiten in het peloton.
Ik kijk op de player. Puck is er al weer aan begonnen.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:08 schreef Faraday01 het volgende:
Nergens te zien vandaag? Volgens de live timing ligt Puck al weer op kop.
ES2quote:Op zondag 2 juli 2023 13:08 schreef Faraday01 het volgende:
Nergens te zien vandaag? Volgens de live timing ligt Puck al weer op kop.
We moeten ook maar eens gaan veldrijden?quote:Op zondag 2 juli 2023 13:37 schreef Faraday01 het volgende:
54 seconden
Wat zouden de Neffs en PFPs van deze wereld denken? Hoe dan?
PFP kwam heel de winter niet vooruit terwijl ze begon met de ambitie voor de wereldtitelquote:Op zondag 2 juli 2023 13:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
We moeten ook maar eens gaan veldrijden?
Line zit niet lekker in de wedstrijd dit seizoen.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:14 schreef gianni61 het volgende:
DNF voor Alvarado en Burquier volgens de live timing
Voor het Nederlandse mountainbiken is het jammer dat Milan Vader zijn pijlen meer op het wielrennen gericht heeft.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:51 schreef gianni61 het volgende:
David Nordemann stopt met racen.
Zo blijft er aan de mannen kant niet veel meer over.
Veel te technisch voor Mathieu om van positie laatst(?) naar het podium te rijden. Veel single tracks, dus als je achteraan ligt dan ben je snel klaar.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Nino en zijn ultramythische wereldkampioenschapsbenen tegen de supercompensatie van Pidders. Deze bossen rond het XCO parcours zullen vuur vatten als een bosbrand in Canada. De klim is wel echt serieus, dit is Pidders territorium.
En wat denk je bij de dames? Puck tegen de ook redelijk mythische wk benen van Neff?quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Nino en zijn ultramythische wereldkampioenschapsbenen tegen de supercompensatie van Pidders. Deze bossen rond het XCO parcours zullen vuur vatten als een bosbrand in Canada. De klim is wel echt serieus, dit is Pidders territorium.
Dit zou de facto uit ieders hoofd gezet moeten worden, ongeacht het parcours. In tegenstelling tot de Spelen starten er op een wereldkampioenschap meer dan 100 man, dat gaat niet. Hij start in het wiel van Zimbabwanen en een renner uit Lesotho. Zelf hoopt hij op een plek ergens in de top 10 en dat lijkt me al ambitieus maar toch wel enigszins realistisch. In Nove Mesto moest hij dit ook een keer doen, toen werd hij 8e. Dat lijkt me een prachtig resultaat.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Veel te technisch voor Mathieu om van positie laatst(?) naar het podium te rijden. Veel single tracks, dus als je achteraan ligt dan ben je snel klaar.
Eens. En met plek 10 is de kans ook wel aanwezig om aan de OS eis te voldoen volgens mij.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit zou de facto uit ieders hoofd gezet moeten worden, ongeacht het parcours. In tegenstelling tot de Spelen starten er op een wereldkampioenschap meer dan 100 man, dat gaat niet. Hij start in het wiel van Zimbabwanen en een renner uit Lesotho. Zelf hoopt hij op een plek ergens in de top 10 en dat lijkt me al ambitieus maar toch wel enigszins realistisch. In Nove Mesto moest hij dit ook een keer doen, toen werd hij 8e. Dat lijkt me een prachtig resultaat.
Ik heb er nog niet echt naar gekeken maar dan zal hij toch flink aan de bak moeten in de wereldbeker om een ticket voor de OS te halen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit zou de facto uit ieders hoofd gezet moeten worden, ongeacht het parcours. In tegenstelling tot de Spelen starten er op een wereldkampioenschap meer dan 100 man, dat gaat niet. Hij start in het wiel van Zimbabwanen en een renner uit Lesotho. Zelf hoopt hij op een plek ergens in de top 10 en dat lijkt me al ambitieus maar toch wel enigszins realistisch. In Nove Mesto moest hij dit ook een keer doen, toen werd hij 8e. Dat lijkt me een prachtig resultaat.
Nederland moet ook nog een ticket halen volgens de landenrankingquote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:54 schreef Coelho het volgende:
[..]
Eens. En met plek 10 is de kans ook wel aanwezig om aan de OS eis te voldoen volgens mij.
Van Wielerflits, met in bold de regel waar ze voor in aanmerking hopen te komen:quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet echt naar gekeken maar dan zal hij toch flink aan de bak moeten in de wereldbeker om een ticket voor de OS te halen?
quote:Wat zijn de kwalificatie-eisen voor de Olympische Spelen 2024?
De kwalificatieperiode voor mountainbikers richting de Olympische Spelen van 2024 loopt van 7 mei 2022 tot en met 26 mei 2024. Deze olympische ranking is op basis van landen, waarbij het totaal van de best scorende drie mountainbikers bij elkaar opgeteld geldt. Landen die eindigen op de plekken één tot en met acht krijgen allen twee plekken toegewezen. De landen die eindigen op de plekken negen tot en met negentien, krijgen één startplek. In totaal betreft dit 27 startplekken. Als organiserend land krijgt Frankrijk sowieso één startplek, maar die schuift door naar de nummer twintig op de olympische ranking als de Fransen bij de eerste acht eindigen. Frankrijk staat nu derde.
Daarnaast behoudt het IOC het recht om één wildcard te vergeven. Daardoor staan 29 van de in totaal 36 startbewijzen vast. Landen uit Azië, Amerika en Afrika die zich niet via de reguliere landenranking kwalificeren, kunnen op de continentale kampioenschappen in 2023 maximaal één startbewijs verdienen. De overige vier startplekken die nog over zijn, zijn te verdienen op het WK mountainbiken 2023 in Glasgow. De eerste twee landen in zowel de elite- als de U23-uitslag die in mei 2024 níet aan de kwalificatie-eis hebben voldaan, krijgen via die weg alsnog een ticket naar Parijs. Landen die zich via het elite WK kwalificeren, kunnen dat niet meer doen via het WK U23.
Op dit moment staan de Nederlandse mannen op plek dertig op de ranking. De achterstand op nummer negentien Roemenië – de laagste positie op de ranglijst die recht geeft op olympische kwalificatie – is 817 punten. Voor de beeldvorming: een overwinning in een Wereldbeker levert 250 punten op.
NK is volgende week pas.quote:
Hij had beter voor downhill kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:54 schreef Szura het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de mtb-carrière van Twan van Gendt?
Zou sowieso tof zijn geweest als Nederland daar naast Tristan Botteram nog iemand in had.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hij had beter voor downhill kunnen kiezen.
Die Valentina Höll, koekoek.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Ik zat net klaar om Red Bull Hardline van vorige week te gaan kijken, maar dat is vanwege het slechte weer in Wales geannuleerd
Cranworx World Tour in Whistler ging wel door, met een fantastisch downhillparcours
https://www.redbull.com/i(...)23-whistler-downhill
Ik heb weinig behoefte om die docu te kijken, daar boeit Avancini me toch te weinig voor. Wacht wel tot Bruna het gezien of van iemand gehoord heeft ofzo en verder geloof ik het wel. Vergane glorie, hoewel hij in Brazilië nu vooral afscheid neemt als regerend wereldkampioen ipv als oud-topperquote:Op woensdag 23 augustus 2023 06:24 schreef Faraday01 het volgende:
Maar zijn redenen geeft hij dus later
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het eerste gezicht weer zo'n typisch tijdelijk aangelegd OS/WK-parcoursquote:
Ik wou hem net postenquote:Op zaterdag 23 september 2023 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht weer zo'n typisch tijdelijk aangelegd OS/WK-parcours
Straks even verder kijken.
Kijk eens onverbeterlijk, ja, ho maar.quote:Mathieu van der Poel straalt op de mountainbike in olympisch Parijs: ‘Een parkoers waar ik blij mee ben’
Het grote doel voor Mathieu van der Poel volgend jaar is de gouden medaille op de mountainbike tijdens de Olympische Spelen. Hij heeft zijn eerste rondjes gereden op de plek waar hij zijn loopbaan helemaal af wil maken. In Parijs vertelt Van der Poel uitgebreid over zijn plannen en afwegingen. ,,De Tour uitrijden en op de Spelen de mountainbikerace én de wegrit rijden, is zeker een optie.’’
Dit jaar was het een prima voorbereidingquote:Op zaterdag 23 september 2023 18:52 schreef DeeBee het volgende:
Waarom blijft Mathieu die kut Tour toch rijden
Net als in 2021 de eerste negen dagen zou ik nog kunnen begrijpen, maar uitrijden?quote:Op zaterdag 23 september 2023 18:52 schreef DeeBee het volgende:
Waarom blijft Mathieu die kut Tour toch rijden
Je vergeet 1 ding, waar de rest aan het afzien is traint hij blokjes van groepje naar groepjequote:Op zaterdag 23 september 2023 19:24 schreef DeeBee het volgende:
Dat mountainbikeje rijden is allemaal prima, maar hij laat dit seizoen juist ook weer zien dat hij bizarre pieken kan hebben (mits een goede voorbereiding).
En dan ga je een slopende koers rijden met grote kans op kwetsuur en dan ook nog onzinnig drie weken door de Alpen beuken, het slaat nergens op.
Dat filmpje hierboven is niet van Puck toch?quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:45 schreef Faraday01 het volgende:
Geen vilein grapje over het plankje door Puck, gemiste kans.
https://www.paris2024.org/en/mountain-bike-test-eventquote:Op zondag 24 september 2023 13:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Er is niks van het test event te zien?
quote:The race will not be broadcast on television. Written and video summaries will be available on the Paris 2024 website and in the media after competition day.
Heilloze missie.quote:Op zondag 24 september 2023 16:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mathieu heeft zich opgeblazen, van plek 8 naar 28 afgezakt.
Wel zijn beste resultaat in een paar jaar!quote:Op zondag 24 september 2023 16:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mathieu heeft zich opgeblazen, van plek 8 naar 28 afgezakt.
Ja dat kan natuurlijk nooit, dit is echt een kansloze missie.quote:Op zondag 24 september 2023 18:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, hij moet natuurlijk doen waar die zin in heeft, maar dan zal die toch serieus moeten gaan strepen.
Hij zal toch richting het WK veldrijden gaan werken, de klassiekers in maart/april, dan moet ie dus op niveau zijn voor de werelbekerwedstrijden mountainbike in mei/juni. Vervolgens de Tour en de Spelen, begin er maar aan.
Die van Luxemburg doen hetzelfde met wat lichter blauw schijnt het te zijn...quote:Op vrijdag 29 september 2023 22:56 schreef gianni61 het volgende:
Goed gedaan door Richards.
Ik blijf het apart vinden dat Britse kampioenen met een Nederlandse vlag rond rijden
Update: Koretzky is bestolen van een wereldtitel.quote:Op zondag 10 september 2023 19:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Koretzky is echt in bloedvorm. Met terugwerkende kracht worden zijn klachten over Glasgow met iedere dag ietsjes gegronder.
Wat was zijn klacht over Glasgow? Hij schroeit wel ongekend ja, al staat hij laag in de wereldbeker ook.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Update: Koretzky is bestolen van een wereldtitel.
Hij was in ieder geval ziedend over de regel met Mathieu en Pidcock.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wat was zijn klacht over Glasgow? Hij schroeit wel ongekend ja, al staat hij laag in de wereldbeker ook.
Koretzky was het voornaamste slachtoffer van de UCI hersenkronkels, heeft daardoor flink langer aan een inhaalrace moeten werken. Nu moet wel gezegd dat het allemaal veel dichter lijkt door de schakelproblemen van Pidders.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wat was zijn klacht over Glasgow? Hij schroeit wel ongekend ja, al staat hij laag in de wereldbeker ook.
Hij had vooral pech met ziekte eerder in het jaar toch? Iemand van zijn niveau zou normaal nooit last hebben van die regel. Al was Pidcock wel een klasse apart, helemaal met die schakelproblemen ook nog eens. Pidcock leek weinig enthousiast over het parcours van Parijs overigens bij de NOS, te simpel voor zijn kwaliteiten?quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Koretzky was het voornaamste slachtoffer van de UCI hersenkronkels, heeft daardoor flink langer aan een inhaalrace moeten werken. Nu moet wel gezegd dat het allemaal veel dichter lijkt door de schakelproblemen van Pidders.
Puck had het klassement sowieso toch al bijna binnen?quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Puck weggezakt, maar Mittelwallner heeft ook geen goede dag, dus het klassement komt niet in gevaar.
Ja, nu definitief.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Puck had het klassement sowieso toch al bijna binnen?
In 1 van haar youtube filmpjes gaf ze wel al aan dat ze de winter de cross anders gaat inrichten.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:07 schreef Marcoss het volgende:
Benieuwd of Puck haar seizoen volgend jaar anders inricht met de OS. Ze reed nu zowat alles wat er mogelijk was, iets meer pieken zou dan logischer zijn
quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:07 schreef Marcoss het volgende:
Benieuwd of Puck haar seizoen volgend jaar anders inricht met de OS. Ze reed nu zowat alles wat er mogelijk was, iets meer pieken zou dan logischer zijn
De cross weer als voorbeschouwing op de mountainbike. En wellicht wat voorjaarsklassiekers. Eigenlijk voor het eerst dat ze zo uitgesproken is over haar ambities op de weg, dat leek ze altijd wat af te houden.quote:Bij alleskunner Puck Pieterse heeft mountainbike nu voorrang: ‘Heb geleerd hoe ik me er tussen moet wurmen’
Ze is de eerste Nederlandse ooit die de wereldbeker mountainbike won. Maar Puck Pieterse is pas net begonnen. Interview over haar olympische droom, de liefde voor de cross en de ambities op de weg.
Daniël Dwarswaard 05-10-23, 12:23
Puck Pieterse (21) begint een beetje te lachen als ze beseft hoe goed haar eerste jaar bij de eliterenners op de mountainbike is verlopen. ,,Ik had niet gedacht dat het zó goed zou gaan.’’
Vorig jaar dacht ze: laat ik het gewoon proberen tussen de grote namen. De slotsom is fascinerend: afgelopen weekend stelde Pieterse met de zesde plaats in het Amerikaanse Snowshoe de eindzege van de wereldbeker veilig, terwijl volgend weekend in het Canadese Mont-Saint-Anne de laatste wereldbekerwedstrijd nog verreden moet worden. Nooit eerder won een Nederlandse de wereldbeker. Ze schreef dit jaar de wedstrijden in Nove Mesto, Leogang en Val di Sole op haar naam.
Hoe de Amersfoortse haar uitstekende debuutjaar zelf verklaart? ,,Het gaat wel elk jaar gestaag omhoog. Ik heb het goed kunnen opbouwen. In de cross ben ik gewend om te ‘duwen’ bij de elite vrouwen. Ik heb wel geleerd hoe ik me er tussen moet wurmen.’’
Dus hoort ze automatisch bij de favorieten op de Olympische Spelen aankomende zomer in Parijs. Goud op de mountainbike op Elancourt Hill is hét grote doel van Pieterse. Daar moet alles voor wijken. Anderhalve week geleden was ze drie dagen aanwezig tijdens het olympische testevenement in Frankrijk om de plek waar het moet gebeuren van binnen en buiten te leren kennen. Tijdens de verkenning natuurlijk weer met een Go Pro om haar bovenlichaam om haar bevindingen te delen op YouTube, zoals ze dat vrijwel elke wedstrijd doet. De smalltalk met haar collega’s krijg je er gratis bij.
De negende plek tijdens het testevenement viel iets tegen. Pieterse beleefde niet haar beste dag, maar de uitslag was daar geen topprioriteit. Ook in Parijs merk je: het gaat heel veel over ‘Poek Pieterse’. Wat wil je na zo’n rentree? Ze reageert op haar veranderde status zoals dat bij haar karakter past. Ongecompliceerd en ontspannen.
,,Ik denk niet: oh jee, iedereen kijkt naar mij. Nee, daar ben ik niet zo mee bezig. Natuurlijk moet ik presteren. Maar ik heb geen stress.’’ Ze heeft de zekerheid van een langlopend contract tot 2027 bij haar ploeg Fenix-Deceuninck waar ze de vrijheid krijgt om zich op alle terreinen te ontwikkelen.
Want Pieterse is een multitalent, in zekere zin de vrouwelijke equivalent van Mathieu van der Poel. Pieterse is Nederlands kampioen veldrijden en werd afgelopen winter tweede op het WK in Hoogerheide achter landgenote Fem van Empel. Op de weg maakte ze tijdens een klein uitstapje direct indruk. In Strade Bianche, de Italiaanse koers op de witte gravelwegen in Toscane, reed ze naar een vijfde plaats. Zich metend met wegtoppers als Demi Vollering, Lotte Kopecky en Annemiek van Vleuten.
Hoe gaat ze al die disciplines de komende jaren combineren? Richting Parijs 2024 is het helder: alle ballen gaan op de mountainbike. Maar daar past een winter op de crossfiets juist perfect in. ,,Ik weet een beetje hoe ik ben’’, zegt Pieterse. ,,Als ik straks aan het veldrijden ben, vind ik dat het allerbelangrijkste van de wereld. De cross blijkt een heel goede voorbereiding te zijn op het mountainbiken. Dat is afgelopen winter ook wel gebleken. En van de cross krijg ik positieve kriebels.’’
En de wegwedstrijden dan? Tsja, dat is ook mooi natuurlijk. Maar bij het maken van plannen voor 2024 staat achter die discipline het grootste vraagteken. ,,Het lijkt me leuk om wat voorjaarsklassiekers te doen op de weg, zoals de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Maar ik wil ook niets doms doen op weg naar de Spelen. Tijdens wegwedstrijden kun je sneller vallen door een fout van iemand anders. Maar ja, op de mountainbike kun je ook tegen een boom knallen. De wegwedstrijden trekken me omdat het een ontdekkingstocht voor me gaat worden. Maar ik moet nog goed bedenken wat ik wil en dat ook met het team bespreken. In de toekomst gaat het er zeker van komen, voor aankomend jaar moet ik de juiste afwegingen maken.’’
Even vakantie heeft ze wel verdient nuquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:53 schreef chufi het volgende:
Ze heeft denk stiekem wat te veel gefeest al ...
Ze is kapot
Geen tijd voor eigenlijk. Cross begint alweer. Volgende week Waterloo (USA), lekker in buurt voor haar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:55 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Even vakantie heeft ze wel verdient nu
Zou moeten kunnen, maar ze werd niet genoemd bij het Alpecin Deceuninck team voor komende crossenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen tijd voor eigenlijk. Cross begint alweer. Volgende week Waterloo (USA), lekker in buurt voor haar.
Haar piek is nu wel voorbij, tijd voor een welverdiend pauze. Lijkt me geen gek idee.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:07 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Zou moeten kunnen, maar ze werd niet genoemd bij het Alpecin Deceuninck team voor komende crossen
26 mei. Mairiporã, Araxá en Nove Mesto tellen dus nog mee.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:39 schreef franklop het volgende:
Voor Van der Poel niet perse een lekkere planning om nog veel wedstrijden mee te pakken. Want naar Brazilië zal hij niet gaan en anders is het in volle voorbereiding op of tijdens de Tour
Wanneer is de cutoff qua ranking voor de startplaatsen?
Mathieu zou dan een keuze moeten maken tussen de voorjaarsklassiekers en MTB punten sprokkelen. Alleen Nove Mesto gaat waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zettenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
26 mei. Mairiporã, Araxá en Nove Mesto tellen dus nog mee.
Wel mooi dat er nu twee in Brazilië zijn, hoewel de UCI het momentum natuurlijk wel grandioos gemist heeft door dat niet te doen in Avancini's hoogtijdagen, dan had het écht ongekend vol gestaan daar. Nou was het vorige keer ook al fantastisch qua sfeer en drukte, dus het lijkt me zeker een goede keuze. Ik vraag me alleen af of een Van der Poel daar naartoe gaat, ik gok zomaar van niet
Maar Nederland heeft via de U23 op het WK dit jaar toch in principe een startplaats? Lijkt me dat die dan voor hem is als hij dat wil, zeker ook omdat er geen andere Nederlandse man is die bij de senioren überhaupt mee heeft gedaan dit jaar (volgens mij, in elk geval niet ergens in de top-20 ofzo).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Mathieu zou dan een keuze moeten maken tussen de voorjaarsklassiekers en MTB punten sprokkelen. Alleen Nove Mesto gaat waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zetten
Hij wilde geloof ik punten sprokkelen om een betere startrij te hebbenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar Nederland heeft via de U23 op het WK dit jaar toch in principe een startplaats? Lijkt me dat die dan voor hem is als hij dat wil, zeker ook omdat er geen andere Nederlandse man is die bij de senioren überhaupt mee heeft gedaan dit jaar (volgens mij, in elk geval niet ergens in de top-20 ofzo).
Ah, op die fiets. Dan weet ik ook niet of 26 mei klopt, dat is het einde van de kwalificatieperiode, maar misschien dat de ranking voor de startposities daarna nog wel verder looptquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij wilde geloof ik punten sprokkelen om een betere startrij te hebben
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:14 schreef DiegoFuser het volgende:
Ondanks de Nederlandse startplek moet Van der Poel moet toch ook nog gewoon aan de eis van top 8 in een wereldbeker voldoen voordat hij mag starten in Parijs? Of krijgen we weer een staaltje totale willekeur van het NOC?
Dit is wat er staat nog in de regels. Dus dat zou ook nog moeten ja.quote:Laag 1 en 3 Nationale Prestatie-Eisen voor kwalificatie:
- Eenmaal top 12 tijdens de UCI Mountain Bike World Championships 2023 of
- Eenmaal top 8 tijdens de European Continental Championships 2023 of 2024 of
- Eenmaal top 8 tijdens een per topsporter individueel aan te wijzen UCI Mountain Bike World Cup
wedstrijd in de periode januari 2023 t/m 26 mei 2024.
Naja het scheelt dat er sowieso maar 36 starters zijn ipv 100+ renners. Dus heel veel renners op de ranglijst vallen er al uit ivm de quota plaatsen. Als je dan in een paar WB's, EK en zelfs NK punten kan pakken voor de ranking, dan kan je toch nog wel 2 startrijen winst pakken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar de (gunstige) startplek wordt dan sowieso een probleem als niet naar Brazilië gaat lijkt mij?
Heb je te kleine binnenbanden ofzo?quote:Op zondag 21 januari 2024 19:29 schreef Writersright het volgende:
Ik weet niet of dit de goede plek is om het te vragen maar ik heb de laatste tijd irritant last van mijn achterband op mijn MTB.
Deze gaat regelmatig lek bij het ventiel (scheurt uit). Ik heb research gedaan en heb het velglint vervangen, de band zondee ringetje vastgezet, talkpoeder, stukje oude band om het ventiel. Toch blijft het gebeuren. Heel naar want ik geniet juist zo van de MTB.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
Nee, ik heb wel gewoon de 29 maat die ook op de buitenband staatquote:Op zondag 21 januari 2024 21:59 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heb je te kleine binnenbanden ofzo?
https://www.nu.nl/wielren(...)oop-naar-spelen.htmlquote:Peter Sagan moet enkele maanden voor de Olympische Spelen opnieuw een hartoperatie ondergaan. De mountainbiker en oud-wereldkampioen op de weg kreeg tijdens trainingen in Marseille weer last van hartritmestoornissen.
Voor zover ik me kan herinneren kreeg Petrópolis niet eens een uitzending, dus een verbetering is dit sowieso. Hoewel twee wereldbekers in Brazilië er wel een beetje over is.quote:Op zaterdag 20 april 2024 16:46 schreef heywoodu het volgende:
Zo de shorttrack vanuit het, zo heb ik me laten vertellen, meer dan uitstekende Araxá
Mooi dat de World Cup daar nu naartoe gaat, in principe een betere plek qua faciliteiten en alles dan Petropolis van twee jaar geleden, maar ja, dat was de achtertuin van Avancini
Uitzending op TV dan? Want ik weet honderd procent zeker dat ik dat heb zitten kijken (zal dan Red Bull TV zijn geweest nog denk ik?), de eerste World Cup ooit in Brazilië kijken met iemand die jarenlang in het Braziliaanse circuit gemountainbiked heeft vergeet ik niet meerquote:Op zaterdag 20 april 2024 17:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren kreeg Petrópolis niet eens een uitzending, dus een verbetering is dit sowieso. Hoewel twee wereldbekers in Brazilië er wel een beetje over is.
Zou kunnen, kan het me oprecht niet meer herinneren.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uitzending op TV dan? Want ik weet honderd procent zeker dat ik dat heb zitten kijken (zal dan Red Bull TV zijn geweest nog denk ik?), de eerste World Cup ooit in Brazilië kijken met iemand die jarenlang in het Braziliaanse circuit gemountainbiked heeft vergeet ik niet meer
Eens dat twee een beetje veel is, hoewel ik me wel voor kan stellen dat je een Zuid-Amerikaanse double header wilt hebben ivm reizen enzo. Die hele meute daar heen voor één weekeinde klinkt zo zonde, terwijl Brazilië qua sfeer wel heeft laten zien dat een World Cup er prima thuis hoort. Met Vidaurre nu zou het wellicht ook wel een optie zijn om volgend jaar 1x Brazilië + 1x Chili te combineren.
Dat is niet te doen, dan zit je in oktober in Brazilië en is het in die regionen regelmatig 40+, lijkt me niet prettigquote:Op zaterdag 20 april 2024 17:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zou kunnen, kan het me oprecht niet meer herinneren.
Het is uiteraard een kwestie van vraag en aanbod, maar Chili of Colombia zouden zeker twee zeer mooie alternatieven zijn voor Mairiporã of Araxa. Even snel denkend zou je er in het najaar een soort Amerikaanse toer van kunnen maken, door van Saint-Anne en Snowshoe steeds een stukje verder naar beneden te gaan, als je de hele handel toch al over de zee hebt gesleept. Hoewel ik verder niet weet hoe behapbaar dat zou zijn qua klimaat, aangezien het in Brazilië dan zo'n beetje volop zomer is.
In het kader van de internationalisering is het jammer dat Stellenbosch en/of Cairns niet meer bestaan.
Klopt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:25 schreef Szura het volgende:
Kennelijk is er een EK bezig
Puck wint zilver achter PFP op de korte cross
quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:22 schreef Szura het volgende:
Geen Matje op de Spelen, doet alleen de wegwedstrijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |