Maar goed dat je niet in Zwitserland gewerkt hebt dan, als dat je criteria zijn, ongeacht de locatie.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:53 schreef sirdanilot het volgende:
@:investeerdertje ik werk liever helemaal niet dan dat ik een baan ga doen waar ik fulltime mee bezig ben voor minder dan de helft van het inkomen van mijn laatste baan
En dan leven van de lucht?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:53 schreef sirdanilot het volgende:
@:investeerdertje ik werk liever helemaal niet dan dat ik een baan ga doen waar ik fulltime mee bezig ben voor minder dan de helft van het inkomen van mijn laatste baan
Wtf is dat voor mentaliteit. Van een verkoper verwacht je toch niet zulk passief defaitisme. Als je het niet vraagt dan is het sowieso nee natuurlijk. Je moet er wel wat voor doen he.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:51 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji ik kan best vragen of het remote kan maar als het antwoord neen is heb ik daar natuurlijk weinig aan.
Daarom een plek zoeken waar je professionele hulp kunt krijgen. Zelf lijk je het niet te kunnen.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:47 schreef sirdanilot het volgende:
@:mcmlxiv Ik hoor dit soort dingen vaak. "je moet aan jezelf werken ". "Je moet eens goed nadenken wat je wil ". Dat soort loze abstracte kreten. Heb je ook een tip van hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken ? Want met dergelijke abstracte adviezen kan ik helaas niets.
Ik pieker namelijk voortdurend over die vragen en ik kom niet verder qua inzicht dan "in Ierland wil ik niet leven want in Ierland ben ik ongelukkig".
Welke baan ik zou willen doen ? Geen flauw idee echt werkelijk waar niet.
Dat ik niet eeuwig in Thailand kan blijven zonder inkomen snap ik ook wel maar wat ik dan wel kan doen weet ik dus echt niet.
Of in een fabriek. Werken op het land zou dat wel iets voor jou zijn?quote:Op zondag 25 juni 2023 12:41 schreef sirdanilot het volgende:
@:blomke Goede vragen
Ik vind het weer beter want ik kan in de zee zwemmen zonder onderkoeld te raken. Ik vind de mensen aardiger dan in Ierland. Het eten is lekkerder. De wegen zitten minder gaten in (ja echt !). Het OV is beter en de prijzen liggen lager. Men is vrolijker en er is meer te doen. In Thailand is bijkomend voordeel dat wiet legaal is . De gezondheidszorg is ook beter dan in Ierland.
Wat ik zoal de hele dag doe wisselt. Vandaag ben ik mijn gebouw niet uit geweest en lag ik de hele dag aan het zwembad. Dat vind ik niet saai. Sterker nog ik vind het heerlijk. Eindelijk even rust.
Andere dagen doe ik veel meer bijvoorbeeld op een tour om te gaan vissen of snorkelen. Of ergens heen om een berg op te wandelen. Of een dag op de motor door Thailand of Vietnam rijden (ondanks dat ik geen rijbewijs heb kom ik daarmee weg hier, ook een voordeel want dit hoef ik in Ierland niet te proberen ). Veel uitgaan ook. Nieuwe mensen ontmoeten. Of naar het strand en bakken.
Ik mis het werkende leven absoluut niet. Een mens hoort niet te werken op kantoor of thuis achter laptopje.
Sorry mijn fok doet het niet en ik kan niet quoten.
Nee. Je legt jouw probleem bij anderen neer. En wij gaan jouw probleem niet oplossen. Het klinkt heel hard, maar het is wel gewoon waar (levensles): Zoek het zelf uit.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:47 schreef sirdanilot het volgende:
Heb je ook een tip van hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken ?
Helemaal niets, die Rajit uit India heeft waarschijnlijk zelfs een betere werkethos dan jou.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:57 schreef sirdanilot het volgende:
@:-Sigaartje welke Java certificaten moet ik dan halen ? En als ik dat kan kan iemand uit India die maar 10 procent wil verdienen dan wat ik verdien dat ook. Wat onderscheidt mij van Rajit uit India ?
dan ga je in loondienst en ga je terug naar de EU.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:55 schreef sirdanilot het volgende:
@:sjorsie1982 als Zzp er kan alles maar ik zou niet weten wat ik kan verkopen als ZZP er zij het goederen of diensten. Je moet iets te verkopen hebben om geld te verdienen. Ik heb enkel producten van een ander (dwz het bedrijf waar ik voor werkte ) verkocht en niet iets wat ik zelf maak, inkoop of aanbied.
1.) Je bent ongelukkig met jezelf. Dan kan je van Ierland naar Thailand verkassen, maar je attitude t.o.v. jezelf, verandert daardoor niet. I.m.o. struisvogelpolitiek.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:47 schreef sirdanilot het volgende:
1.) Ik pieker namelijk voortdurend over die vragen en ik kom niet verder qua inzicht dan "in Ierland wil ik niet leven want in Ierland ben ik ongelukkig".
2.) Welke baan ik zou willen doen ? Geen flauw idee echt werkelijk waar niet.
3.) Dat ik niet eeuwig in Thailand kan blijven zonder inkomen snap ik ook wel maar wat ik dan wel kan doen weet ik dus echt niet.
Dat dus.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee. Je legt jouw probleem bij anderen neer. En wij gaan jouw probleem niet oplossen. Het klinkt heel hard, maar het is wel gewoon waar (levensles): Zoek het zelf uit.
Voor een gedeelte, laat ik het geld voor me werken.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik wil ook soms langere periodes niet werken.
Lekker doen waar ik zin in heb.
Maar dan komt al snel de realiteit. Om lekker te kunnen doen waar ik zin in heb, is geld nodig. En om dat geld bij elkaar te krijgen, moet er simpelweg gewerkt worden.
Zelf zit ik ook met dat soort vragen. Er zijn mensen die hun hele leven hiermee blijven zitten. Probeer zo veel mogelijk van je leven te genieten zou ik zeggen.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:47 schreef sirdanilot het volgende:
@:mcmlxiv Ik hoor dit soort dingen vaak. "je moet aan jezelf werken ". "Je moet eens goed nadenken wat je wil ". Dat soort loze abstracte kreten. Heb je ook een tip van hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken ? Want met dergelijke abstracte adviezen kan ik helaas niets.
Ik pieker namelijk voortdurend over die vragen en ik kom niet verder qua inzicht dan "in Ierland wil ik niet leven want in Ierland ben ik ongelukkig".
Welke baan ik zou willen doen ? Geen flauw idee echt werkelijk waar niet.
Dat ik niet eeuwig in Thailand kan blijven zonder inkomen snap ik ook wel maar wat ik dan wel kan doen weet ik dus echt niet.
Ik ook. Mijn therapie, is zoveel met dingen bezig zijn (fysiek en mentaal) dat die vragen niet meer opkomen. Arbeidstherapie en sport = beste therapie.quote:
Hou toch je bakkes, kneus.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geef toe dat je ook veel zuipt of drugs doet en minderjarige meisjes neukt.
Het gaat veel slechter met je dan je zelf wilt toegeven.
Thailand is vaak de bestemming van mensen met een depressie en die in de laatste levensfase zitten.
Weet je wie ook naar Thailand ging? Peter Jan Rens.
Weet je wat het mooiste is van niet werken, je problemen lossen vanzelf op. Helemaal in landen als Thailand.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:53 schreef sirdanilot het volgende:
Klinkt eerder als jezelf zo druk maken dat je niet meer weet wat je anders zou kunnenquote:Op zondag 25 juni 2023 16:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ook. Mijn therapie, is zoveel met dingen bezig zijn (fysiek en mentaal) dat die vragen niet meer opkomen. Arbeidstherapie en sport = beste therapie.
Als je het loon echt waard was, had je wel nieuw werk gehad.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:13 schreef sirdanilot het volgende:
@:Droopie als ik dat inkomen niet waard was, waarom verdiende ik dat dan ? Ik heb namelijk gewoon een sollicitatiegesprek gedaan voor die baan destijds en ben na meerdere rondes aangenomen. Ik heb zelfs na een jaar nog een loonsverhoging gekregen ook. Dus hoe zou het dan mogelijk zijn dat ik dat loon niet waard was destijds ? Waarom zou ik een stap terug moeten doen? Ik vind dat nogal een vreemde uitspraak. Je bent ook niet de enige die dit heeft gezegd. Ik denk dat ik wel degelijk dat loon waard was anders had men mij namelijk nooit aangenomen.
Ga een bootcamp Java doen. Gratis en voor niets. (Het advies dan he)quote:Op zondag 25 juni 2023 17:18 schreef sirdanilot het volgende:
@:blomke ik sta best open voor gratis therapie of coaching maar helaas kost dit in Ierland erg veel geld. Zo een Ier heb je ook niks aan qua therapie want ze praten je enkel naar de mond. Therapie is dus helaas geen optie voor mij. 80 euro per sessie , ja dan zit ik al snel aan de grond.
Medicatie heeft ook geen zin want medicatie betekent in Ierland aan de Prozac pillen. Alsof ik na zo een pilletje ineens weer wat voor werk ik wil gaan doen![]()
Ik zoek dus echt carrière advies inplaats van psychologie of psychiatrie.
Dit geldt eigenlijk wel voor alles tegenwoordig. Zoek iets dat je interessant vindt en waar vraag naar is, verdiep je erin (genoeg materiaal te vinden online) en maak het je eigen. Kost wat inzet, maar als je het goed doet kun je er daarna je werk van maken.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:24 schreef Farenji het volgende:
Leren programmeren kost niks. Genoeg gratis materiaal te vinden, maar ja dat vereist wel inzet en doorzettingsvermogen dus dat is niks voor TS.
Waarom zet je dan niet vol in op een nieuwe salesfunctie?quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji ik kan best leren programmeren. Maar het startsalaris voor een junior developer is niet meer dan 40 duizend euro. Ik verdiende bij mijn laatste baan 55 duizend euro en daarbovenop nog sales commissie. Ik zie dus de kosten baten analyse en die valt bij programmeren niet zo gunstig uit.
Heb ik therapie of coaching genoemd? I.m.o. heb je juist jezelf als belangrijkste therapeut. Wil je daar niet aan, soit c'est bon.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:18 schreef sirdanilot het volgende:
@:blomke ik sta best open voor gratis therapie of coaching maar helaas kost dit in Ierland erg veel geld. Zo een Ier heb je ook niks aan qua therapie want ze praten je enkel naar de mond. Therapie is dus helaas geen optie voor mij. 80 euro per sessie , ja dan zit ik al snel aan de grond.
Medicatie heeft ook geen zin want medicatie betekent in Ierland aan de Prozac pillen. Alsof ik na zo een pilletje ineens weer wat voor werk ik wil gaan doen![]()
Ik zoek dus echt carrière advies inplaats van psychologie of psychiatrie.
Gelul. Er is als je goed bent veel geld te verdienen met programmeren, daar valt dat sales salaris van je bij in het niet. Maar jij verwacht dat je meteen als beginnertje een senior salaris krijgt en dat is natuurlijk onzin en dat geldt voor geen enkel vakgebied. Zoals ik al zei, je hebt nul inzet en nul doorzettingsvermogen en dat is je probleem.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji ik kan best leren programmeren. Maar het startsalaris voor een junior developer is niet meer dan 40 duizend euro. Ik verdiende bij mijn laatste baan 55 duizend euro en daarbovenop nog sales commissie. Ik zie dus de kosten baten analyse en die valt bij programmeren niet zo gunstig uit.
Ik moest glimlachen. Ik denk dat er geen realistische banen voor mensen zonder ervaring zijn die meer verdienen dan 40 duizend. Dus, of je vind een baan die aansluit op je ervaring, of je moet tevreden zijn met minder geld. Ik denk niet dat er andere opties zijn. Tenzij je een goudhaantje bent met een cum laude in econometrie of zo, maar dat ben je niet denk ik.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
minder waarde hechten aan geld en meer aan het vinden van werkquote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
En hoeveel topics hebben we daar al mee volgepraat ? En wat is er ondertussen gebeurd?quote:Op zondag 25 juni 2023 17:23 schreef sirdanilot het volgende:
@:karr-1 ik zoek iets van carrière advies want ik weet dus niet wat ik kan doen qua werk.
Ik wil best "aan mezelf werken " maar ik ga geen 80 euro per sessie betalen aan een Ierse nutteloze psycholoog. Ik heb echt iets nodig wat veel gerichter is.
Nou ja, hij is dus op vakantie naar Thailand gegaan want het werkloos zijn in Ierland werd 'm teveelquote:Op zondag 25 juni 2023 17:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En hoeveel topics hebben we daar al mee volgepraat ? En wat is er ondertussen gebeurd?
Bottomline wil je helemaal niets wat enige inspanning kost of waarbij je naar jezelf moet kijken. Je vindt jezelf zielig en zit volop in de slachtofferrol. Tja dat is een keuze, wel een keuze waar je zelf vooral last van hebt.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:23 schreef sirdanilot het volgende:
@:karr-1 ik zoek iets van carrière advies want ik weet dus niet wat ik kan doen qua werk.
Ik wil best "aan mezelf werken " maar ik ga geen 80 euro per sessie betalen aan een Ierse nutteloze psycholoog. Ik heb echt iets nodig wat veel gerichter is.
Ja haha. Ben je zo dom? Je kunt als je goed bent snel meer geld verdienen als programmeur.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
Je bent gewoon een luie flikker.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
Staar je niet zo blind op hoeveel geld je verdient. Kijk vooral naar wat je kunt en wat je leuk vindt en of je dat kunt doen op een plek waar je dat wilt doen.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:50 schreef sirdanilot het volgende:
@:Lienekien voor mijn vakantie op veel sales functies gesolliciteerd maar helaas mocht het tot op heden niet baten.
Ik zat ook te denken om een opleiding leraar Engels als tweede taal te volgen. Dan ferdien ik ook heel weinig maar ik kan dat wel in Thailand doen. Ik kan ook naar een land waar dit iets meer verdient zoals China alleen het probleem is dan natuurlijk Xi Jing Ping.
Dat lijkt me ook als je al jaren in Ierland woont, ja.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met Engelse les geven kan je misschien wel direct beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |