abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209641263
Ik ben sinds begin mei op vakantie. Ik besloot op vakantie te gaan omdat ik werkloos ben sinds eind maart.

Ook voordat ik werkloos werd was ik al aan het solliciteren. En daarna uiteraard ook. Helaas heb ik al die sollicitaties geen aanbod gekregen. Ik heb ook gesolliciteerd op functies die veel minder verdienen dan mijn laatste baan. Daar verdiende ik ongeveer 53k plus sales commissie . Ik ben zelfs afgewezen voor banen van minder dan 40 k zonder commissie. Nou ja toen had ik er geen zin meer in en ben ik naar Thailand vertrokken.

Ik heb redelijk spaargeld dus ik kan het nog wel een tijdje uitzingen. Maar ooit is het geld natuurlijk op. Het zijn geen Tonnen, slechts enkele tienduizenden euro's. Ik merk echter dat hoe langer ik op vakantie ben hoe minder zin ik heb om weer te gaan werken .

Een reden daarvoor is dat ik gewoon geen manier kan bedenken om hetzelfde inkomen te krijgen als mijn laatste baan. Er zijn weliswaar wel banen maar ofwel ze verdienen veel minder ofwel je behoort veel meer Senior te zijn voor de baan in kwestie.

Ik wil ook best een opleiding doen maar zelfs als ik een cursusje programmeren doe ga ik daar geen baan meer vinden met dat inkomen.

Dus op dit moment weet ik niet zo goed wat ik moet doen.

Enige inzicht waar ik tot gekomen ben tijdens mijn vakantie is dat ik echt zo min mogelijk tijd moet besteden in Ierland omdat dat land met bijbehorende achterbakse mensen mij diep ongelukkig maakt. In Thailand vind ik het bijvoorbeeld een stuk prettiger toeven dan in Ierland. Ook Vietnam beviel mij goed. Maar ja wat voor werk kan ik hier doen...

Ik weet het op dit moment even niet meer. Wat is het beste dat ik kan doen ?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_209641336
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:49 schreef sirdanilot het volgende:

Enige inzicht waar ik tot gekomen ben tijdens mijn vakantie is dat ik echt zo min mogelijk tijd moet besteden in Ierland omdat dat land met bijbehorende achterbakse mensen mij diep ongelukkig maakt. In Thailand vind ik het bijvoorbeeld een stuk prettiger toeven dan in Ierland. Ook Vietnam beviel mij goed. Maar ja wat voor werk kan ik hier doen...

Je vindt het prima in Thailand en Cambodja?

Vraag ik me af: 1) wat vind je beter in die twee landen, 2) Wat is nu je dagbesteding? De hele dag in je hotelkamer of op Pattajastrand slenteren is toch ook niet bevredigend?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209641350
Ah Thailand… jaja ok
U MAD?
  zondag 25 juni 2023 @ 11:55:35 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209641351
Terug naar NL

Werken
Dum de dum
pi_209641398
Welke feedback heb je gekregen bij je afwijzingen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Spellchecker zondag 25 juni 2023 @ 12:08:55 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209641513
Kun je loempia's rollen?
En geef er een Nederlandse twist aan; met boerenkoolvulling.
  zondag 25 juni 2023 @ 12:09:43 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209641527
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:55 schreef de_boswachter het volgende:
Ah Thailand… jaja ok
Niet geil?
pi_209641781
@Claudia_x ik kan helaas niet quoten

Ik krijg vrijwel nooit feedback. Heb jij recentelijk gesolliciteerd? Je krijgt bijna nooit feedback en soms zelfs een mail waarin expliciet staat dat ze geen feedback geven.

Een aantal keer kreeg ik dat wel. Eenmaal werd ik "niet sociaal genoeg " bevonden ondanks dat ik technisch gezien goed genoeg was en vóór dat gesprek ook een sollicitatie training had gevolgd. Tsja dan weet ik ook niet wat men zoekt. Een acteur misschien ?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_209641843
Wat je verder ook doet, blijf ajb in Thailand. Het liefst ergens waar ze geen internet hebben.
  zondag 25 juni 2023 @ 12:41:35 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209641846
Plan maken, besluiten nemen.

Waar wil je wonen? Hoe ga je daar in je onderhoud voorzien?

Nu heb je nog opties. Als je het erop aan laat komen, word je afhankelijk van mensen die je onderdak willen geven. Zit je daar, met je ‘ik verdiende 53k plus sales commissie’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209641848
@blomke Goede vragen

Ik vind het weer beter want ik kan in de zee zwemmen zonder onderkoeld te raken. Ik vind de mensen aardiger dan in Ierland. Het eten is lekkerder. De wegen zitten minder gaten in (ja echt !). Het OV is beter en de prijzen liggen lager. Men is vrolijker en er is meer te doen. In Thailand is bijkomend voordeel dat wiet legaal is . De gezondheidszorg is ook beter dan in Ierland.

Wat ik zoal de hele dag doe wisselt. Vandaag ben ik mijn gebouw niet uit geweest en lag ik de hele dag aan het zwembad. Dat vind ik niet saai. Sterker nog ik vind het heerlijk. Eindelijk even rust.

Andere dagen doe ik veel meer bijvoorbeeld op een tour om te gaan vissen of snorkelen. Of ergens heen om een berg op te wandelen. Of een dag op de motor door Thailand of Vietnam rijden (ondanks dat ik geen rijbewijs heb kom ik daarmee weg hier, ook een voordeel want dit hoef ik in Ierland niet te proberen ). Veel uitgaan ook. Nieuwe mensen ontmoeten. Of naar het strand en bakken.

Ik mis het werkende leven absoluut niet. Een mens hoort niet te werken op kantoor of thuis achter laptopje.

Sorry mijn fok doet het niet en ik kan niet quoten.
pi_209641870
@Lienekien ik ga morgen wel praten met iemand over een baan in Portugal. Maar het loon ligt zo ongelooflijk laag dat mijn motivatie bij voorbaat al minder is. Amper 2000 euro per maand en Portugal is niet meer zo spotgoedkoop als vroeger. Het maakt mij gewoon erg gedemotiveerd.
  zondag 25 juni 2023 @ 12:46:22 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209641891
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
@:Lienekien ik ga morgen wel praten met iemand over een baan in Portugal. Maar het loon ligt zo ongelooflijk laag dat mijn motivatie bij voorbaat al minder is. Amper 2000 euro per maand en Portugal is niet meer zo spotgoedkoop als vroeger. Het maakt mij gewoon erg gedemotiveerd.
Gedemotiveerd of niet, je moet wat. Dat weet je ook wel.
pi_209641919
Neem lekker je rust en na een tijdje gaat de verveling (of het geldgebrek) vanzelf opspelen. Ondertussen kun je nadenken over wat voor werk je leuk genoeg vindt en ook een beetje kan. Werk vinden lukt altijd, als je maar goed genoeg zoekt en niet al te star of veeleisend bent.
pi_209641929
Ik denk dat de meeste mensen niet willen werken en liever alleen maar leuke dingen doen.
Maar daar is helaas geld voor nodig.
No bitch to me
  Spellchecker zondag 25 juni 2023 @ 12:51:05 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209641946
quote:
@:Lienekien ik ga morgen wel praten met iemand over een baan in Portugal. Maar het loon ligt zo ongelooflijk laag dat mijn motivatie bij voorbaat al minder is. Amper 2000 euro per maand en Portugal is niet meer zo spotgoedkoop als vroeger. Het maakt mij gewoon erg gedemotiveerd.
Is dat alles wat je de-motiveert?
pi_209642019
quote:
Volgens mij focus je je veel te veel op het salaris. Van 2000 kun je best rondkomen in portugal, en je kan vast ook doorgroeien. Hoe hoger het salaris, hoe kutter het werk, geldt vaak ook wel.
pi_209642100
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
en minderjarige meisjes neukt
Als je de pohi van ts zou kennen dan zou je weten dat ts niet op meisjes valt …

[ Bericht 0% gewijzigd door paardendokter op 25-06-2023 13:36:32 ]
pi_209642196
@Farenji ik wil niet meer op kamers. Ik wil wel echt een eigen appartement huren met balkonnetje. Kan dat in Lissabon van 2000 per maand ? Ik wil niet de Nibud norm van "huur moet niet meer zijn dan 33% van het inkomen" overschrijden.
pi_209642212
@maily Uiteraard zijn er ook andere factoren belangrijk dan het salaris maar het salaris is wel echt een randvoorwaarde. Zonder voldoende salaris kan ik namelijk nergens wonen en niks eten. Dus als dat niet voldoende is houdt het toch echt op helaas.
pi_209642231
@Lienekien ik moet wat maar die baan in Portugal betekent letterlijk meer dan een halvering van mijn inkomen. Vind je dat zelf niet ook nogal heftig ? Ik vind dat wel heftig namelijk. In een klap minder dan de helft verdienen van wat ik eerst verdiende
pi_209642239
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:18 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji ik wil niet meer op kamers. Ik wil wel echt een eigen appartement huren met balkonnetje. Kan dat in Lissabon van 2000 per maand ? Ik wil niet de Nibud norm van "huur moet niet meer zijn dan 33% van het inkomen" overschrijden.
In het centrum misschien niet maar er zijn vast goedkopere wijken waar het wel kan. Probeer in mogelijkheden te denken ipv je alleen op beperkingen te focussen.

Of anders zoek je een remote baan en ga je in een nog goedkoper land wonen.
pi_209642243
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben sinds begin mei op vakantie. Ik besloot op vakantie te gaan omdat ik werkloos ben sinds eind maart.

Ook voordat ik werkloos werd was ik al aan het solliciteren. En daarna uiteraard ook. Helaas heb ik al die sollicitaties geen aanbod gekregen. Ik heb ook gesolliciteerd op functies die veel minder verdienen dan mijn laatste baan. Daar verdiende ik ongeveer 53k plus sales commissie . Ik ben zelfs afgewezen voor banen van minder dan 40 k zonder commissie. Nou ja toen had ik er geen zin meer in en ben ik naar Thailand vertrokken.

Ik heb redelijk spaargeld dus ik kan het nog wel een tijdje uitzingen. Maar ooit is het geld natuurlijk op. Het zijn geen Tonnen, slechts enkele tienduizenden euro's. Ik merk echter dat hoe langer ik op vakantie ben hoe minder zin ik heb om weer te gaan werken .

Een reden daarvoor is dat ik gewoon geen manier kan bedenken om hetzelfde inkomen te krijgen als mijn laatste baan. Er zijn weliswaar wel banen maar ofwel ze verdienen veel minder ofwel je behoort veel meer Senior te zijn voor de baan in kwestie.

Ik wil ook best een opleiding doen maar zelfs als ik een cursusje programmeren doe ga ik daar geen baan meer vinden met dat inkomen.

Wat wil je horen van ons? Dan komt er namelijk geen weerwoord en is het snel klaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 25 juni 2023 @ 13:24:13 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209642246
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
@:Lienekien ik moet wat maar die baan in Portugal betekent letterlijk meer dan een halvering van mijn inkomen. Vind je dat zelf niet ook nogal heftig ? Ik vind dat wel heftig namelijk. In een klap minder dan de helft verdienen van wat ik eerst verdiende
Dat kun je heftig vinden. Wat is het alternatief?
pi_209642249
@paardendokter ik heb zelfs iemand ontmoet hier in Thailand. Ik zou die graag meenemen naar Europa maar dan moet ik wel een baan hebben waarmee ik die Thaise jongen kan onderhouden. Want die verdient ook niet veel natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')