abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209642996
@sjorsie1982 als Zzp er kan alles maar ik zou niet weten wat ik kan verkopen als ZZP er zij het goederen of diensten. Je moet iets te verkopen hebben om geld te verdienen. Ik heb enkel producten van een ander (dwz het bedrijf waar ik voor werkte ) verkocht en niet iets wat ik zelf maak, inkoop of aanbied.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 25 juni 2023 @ 14:56:52 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209643011
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:53 schreef sirdanilot het volgende:
@:investeerdertje ik werk liever helemaal niet dan dat ik een baan ga doen waar ik fulltime mee bezig ben voor minder dan de helft van het inkomen van mijn laatste baan
Maar goed dat je niet in Zwitserland gewerkt hebt dan, als dat je criteria zijn, ongeacht de locatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209643012
@-Sigaartje welke Java certificaten moet ik dan halen ? En als ik dat kan kan iemand uit India die maar 10 procent wil verdienen dan wat ik verdien dat ook. Wat onderscheidt mij van Rajit uit India ?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_209643027
@Leandra ik wil best minder verdienen maar dan moet het wel remote zijn anders heeft het geen zin. Of die baan in Portugal remote is weet ik overigens niet maar ik denk van niet anders hadden ze het wel gezegd. Ik vind mijn motivatie voor die baan dan ook ver te zoeken.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:00:29 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209643036
quote:
@:investeerdertje ik werk liever helemaal niet dan dat ik een baan ga doen waar ik fulltime mee bezig ben voor minder dan de helft van het inkomen van mijn laatste baan
En dan leven van de lucht?

In welk sprookje leef jij?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:06:32 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209643072
Maar als je niet wil werken, dan doe je het toch gewoon niet? Niemand die je tegenhoudt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 juni 2023 @ 15:07:00 #57
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209643075
Anderen kunnen nooit voor jou bepalen wat je wel of niet doet met je leven, @sirdanilot

De enige die dat kan bepalen ben je zelf.
pi_209643098
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:51 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji ik kan best vragen of het remote kan maar als het antwoord neen is heb ik daar natuurlijk weinig aan.
Wtf is dat voor mentaliteit. Van een verkoper verwacht je toch niet zulk passief defaitisme. Als je het niet vraagt dan is het sowieso nee natuurlijk. Je moet er wel wat voor doen he.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:19:17 #59
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209643158
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:47 schreef sirdanilot het volgende:
@:mcmlxiv Ik hoor dit soort dingen vaak. "je moet aan jezelf werken ". "Je moet eens goed nadenken wat je wil ". Dat soort loze abstracte kreten. Heb je ook een tip van hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken ? Want met dergelijke abstracte adviezen kan ik helaas niets.

Ik pieker namelijk voortdurend over die vragen en ik kom niet verder qua inzicht dan "in Ierland wil ik niet leven want in Ierland ben ik ongelukkig".

Welke baan ik zou willen doen ? Geen flauw idee echt werkelijk waar niet.

Dat ik niet eeuwig in Thailand kan blijven zonder inkomen snap ik ook wel maar wat ik dan wel kan doen weet ik dus echt niet.
Daarom een plek zoeken waar je professionele hulp kunt krijgen. Zelf lijk je het niet te kunnen.
pi_209643289
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:41 schreef sirdanilot het volgende:
@:blomke Goede vragen

Ik vind het weer beter want ik kan in de zee zwemmen zonder onderkoeld te raken. Ik vind de mensen aardiger dan in Ierland. Het eten is lekkerder. De wegen zitten minder gaten in (ja echt !). Het OV is beter en de prijzen liggen lager. Men is vrolijker en er is meer te doen. In Thailand is bijkomend voordeel dat wiet legaal is . De gezondheidszorg is ook beter dan in Ierland.

Wat ik zoal de hele dag doe wisselt. Vandaag ben ik mijn gebouw niet uit geweest en lag ik de hele dag aan het zwembad. Dat vind ik niet saai. Sterker nog ik vind het heerlijk. Eindelijk even rust.

Andere dagen doe ik veel meer bijvoorbeeld op een tour om te gaan vissen of snorkelen. Of ergens heen om een berg op te wandelen. Of een dag op de motor door Thailand of Vietnam rijden (ondanks dat ik geen rijbewijs heb kom ik daarmee weg hier, ook een voordeel want dit hoef ik in Ierland niet te proberen ). Veel uitgaan ook. Nieuwe mensen ontmoeten. Of naar het strand en bakken.

Ik mis het werkende leven absoluut niet. Een mens hoort niet te werken op kantoor of thuis achter laptopje.

Sorry mijn fok doet het niet en ik kan niet quoten.
Of in een fabriek. Werken op het land zou dat wel iets voor jou zijn?
Lijkt me ook vrij arbeidsintensief. Maar je hebt wel waar voor je geld dan.
pi_209643324
quote:
Heb je ook een tip van hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken ?
Nee. Je legt jouw probleem bij anderen neer. En wij gaan jouw probleem niet oplossen. Het klinkt heel hard, maar het is wel gewoon waar (levensles): Zoek het zelf uit.
pi_209643325
Ik wil ook soms langere periodes niet werken.

Lekker doen waar ik zin in heb.

Maar dan komt al snel de realiteit. Om lekker te kunnen doen waar ik zin in heb, is geld nodig. En om dat geld bij elkaar te krijgen, moet er simpelweg gewerkt worden.
En dan kies ik liever voor een baan waar ik elke ochtend zonder tegenzin naartoe ga en misschien niet optimaal verdient, dan een baan met hoog salaris waar het werk me echt tegen staat.
pi_209643327
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:57 schreef sirdanilot het volgende:
@:-Sigaartje welke Java certificaten moet ik dan halen ? En als ik dat kan kan iemand uit India die maar 10 procent wil verdienen dan wat ik verdien dat ook. Wat onderscheidt mij van Rajit uit India ?
Helemaal niets, die Rajit uit India heeft waarschijnlijk zelfs een betere werkethos dan jou.
Ik denk dat jij een tijdje gewerkt hebt voor een inkomen wat je eigenlijk helemaal niet waard was.

En de reden dat ik dat denk, je bent waard wat mensen voor je willen en momenteel is dat, volgens jouw woorden, de helft van het salaris in Ierland.

Maar wat mij vooral opvalt, je wilt heel veel krijgen maar zo min mogelijk doen.

70% van de mensen vindt werk door hun eigen netwerk te benutten.
Dus doe een (flinke) stap terug, bewijs dat je waarde toevoegt aan een bedrijf en kijk na 1 jaar hoe de vlag ervoor staat.
Hell To The Liars
pi_209643334
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:55 schreef sirdanilot het volgende:
@:sjorsie1982 als Zzp er kan alles maar ik zou niet weten wat ik kan verkopen als ZZP er zij het goederen of diensten. Je moet iets te verkopen hebben om geld te verdienen. Ik heb enkel producten van een ander (dwz het bedrijf waar ik voor werkte ) verkocht en niet iets wat ik zelf maak, inkoop of aanbied.
dan ga je in loondienst en ga je terug naar de EU.

Maar wat wil je horen op FOK? want dan kunnen we dat schrijven. Dat helpt een stuk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209643649
quote:

1.) Ik pieker namelijk voortdurend over die vragen en ik kom niet verder qua inzicht dan "in Ierland wil ik niet leven want in Ierland ben ik ongelukkig".

2.) Welke baan ik zou willen doen ? Geen flauw idee echt werkelijk waar niet.

3.) Dat ik niet eeuwig in Thailand kan blijven zonder inkomen snap ik ook wel maar wat ik dan wel kan doen weet ik dus echt niet.
1.) Je bent ongelukkig met jezelf. Dan kan je van Ierland naar Thailand verkassen, maar je attitude t.o.v. jezelf, verandert daardoor niet. I.m.o. struisvogelpolitiek.

2.) Wij ook niet. Ik weet niet of je een uitkering nu hebt? Ik heb meegemaakt (en ga nog schuimbekken van woede) dat er afgestudeerden (van mijn jaar waren) die niet werkten of solliciteerden, en bijstand kregen die hoger was dan de soldij van dienstplichtigen, van datzelfde studiejaar.

3.) Idem: wij ook niet.

Blijft over het advies: ga aan jezelf weken, of laat een ander aan je peuteren d.m.v. therapie/medicatie.

Maar houd op met de zielepiet te spelen, als eerste stap. En kap met drugsgebruik.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 25-06-2023 16:37:56 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209643656
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:43 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee. Je legt jouw probleem bij anderen neer. En wij gaan jouw probleem niet oplossen. Het klinkt heel hard, maar het is wel gewoon waar (levensles): Zoek het zelf uit.
Dat dus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209643660
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik wil ook soms langere periodes niet werken.

Lekker doen waar ik zin in heb.

Maar dan komt al snel de realiteit. Om lekker te kunnen doen waar ik zin in heb, is geld nodig. En om dat geld bij elkaar te krijgen, moet er simpelweg gewerkt worden.
Voor een gedeelte, laat ik het geld voor me werken.
pi_209643666
quote:
@:mcmlxiv Ik hoor dit soort dingen vaak. "je moet aan jezelf werken ". "Je moet eens goed nadenken wat je wil ". Dat soort loze abstracte kreten. Heb je ook een tip van hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken ? Want met dergelijke abstracte adviezen kan ik helaas niets.

Ik pieker namelijk voortdurend over die vragen en ik kom niet verder qua inzicht dan "in Ierland wil ik niet leven want in Ierland ben ik ongelukkig".

Welke baan ik zou willen doen ? Geen flauw idee echt werkelijk waar niet.

Dat ik niet eeuwig in Thailand kan blijven zonder inkomen snap ik ook wel maar wat ik dan wel kan doen weet ik dus echt niet.
Zelf zit ik ook met dat soort vragen. Er zijn mensen die hun hele leven hiermee blijven zitten. Probeer zo veel mogelijk van je leven te genieten zou ik zeggen.
pi_209643681
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:18 schreef Alov het volgende:
Zelf zit ik ook met dat soort vragen.
Ik ook. Mijn therapie, is zoveel met dingen bezig zijn (fysiek en mentaal) dat die vragen niet meer opkomen. Arbeidstherapie en sport = beste therapie.
pi_209643893
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Geef toe dat je ook veel zuipt of drugs doet en minderjarige meisjes neukt.
Het gaat veel slechter met je dan je zelf wilt toegeven.
Thailand is vaak de bestemming van mensen met een depressie en die in de laatste levensfase zitten.

Weet je wie ook naar Thailand ging? Peter Jan Rens.
Hou toch je bakkes, kneus. :)
Aan het typen...
pi_209644258
quote:
Weet je wat het mooiste is van niet werken, je problemen lossen vanzelf op. Helemaal in landen als Thailand.
pi_209644269
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:20 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik ook. Mijn therapie, is zoveel met dingen bezig zijn (fysiek en mentaal) dat die vragen niet meer opkomen. Arbeidstherapie en sport = beste therapie.
Klinkt eerder als jezelf zo druk maken dat je niet meer weet wat je anders zou kunnen
pi_209644304
Misschien goed voor de context om te vermelden dat TS geen Sales rol, maar een Presales rol had. TS was Solution Engineer. Heel iets anders.
pi_209644346
@Droopie als ik dat inkomen niet waard was, waarom verdiende ik dat dan ? Ik heb namelijk gewoon een sollicitatiegesprek gedaan voor die baan destijds en ben na meerdere rondes aangenomen. Ik heb zelfs na een jaar nog een loonsverhoging gekregen ook. Dus hoe zou het dan mogelijk zijn dat ik dat loon niet waard was destijds ? Waarom zou ik een stap terug moeten doen? Ik vind dat nogal een vreemde uitspraak. Je bent ook niet de enige die dit heeft gezegd. Ik denk dat ik wel degelijk dat loon waard was anders had men mij namelijk nooit aangenomen.
  zondag 25 juni 2023 @ 17:16:51 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_209644381
Geen zin om ook maar een cm aan jezelf te veranderen, maar wel om de zoveel tijd klagen over dat je een zinlos leven hebt en iedereen je maar moet helpen met tips en banen met een topsalaris?

Hoe zie je dat precies voor je eigenlijk?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')