Als je het loon echt waard was, had je wel nieuw werk gehad.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:13 schreef sirdanilot het volgende:
@:Droopie als ik dat inkomen niet waard was, waarom verdiende ik dat dan ? Ik heb namelijk gewoon een sollicitatiegesprek gedaan voor die baan destijds en ben na meerdere rondes aangenomen. Ik heb zelfs na een jaar nog een loonsverhoging gekregen ook. Dus hoe zou het dan mogelijk zijn dat ik dat loon niet waard was destijds ? Waarom zou ik een stap terug moeten doen? Ik vind dat nogal een vreemde uitspraak. Je bent ook niet de enige die dit heeft gezegd. Ik denk dat ik wel degelijk dat loon waard was anders had men mij namelijk nooit aangenomen.
Ga een bootcamp Java doen. Gratis en voor niets. (Het advies dan he)quote:Op zondag 25 juni 2023 17:18 schreef sirdanilot het volgende:
@:blomke ik sta best open voor gratis therapie of coaching maar helaas kost dit in Ierland erg veel geld. Zo een Ier heb je ook niks aan qua therapie want ze praten je enkel naar de mond. Therapie is dus helaas geen optie voor mij. 80 euro per sessie , ja dan zit ik al snel aan de grond.
Medicatie heeft ook geen zin want medicatie betekent in Ierland aan de Prozac pillen. Alsof ik na zo een pilletje ineens weer wat voor werk ik wil gaan doen![]()
Ik zoek dus echt carrière advies inplaats van psychologie of psychiatrie.
Dit geldt eigenlijk wel voor alles tegenwoordig. Zoek iets dat je interessant vindt en waar vraag naar is, verdiep je erin (genoeg materiaal te vinden online) en maak het je eigen. Kost wat inzet, maar als je het goed doet kun je er daarna je werk van maken.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:24 schreef Farenji het volgende:
Leren programmeren kost niks. Genoeg gratis materiaal te vinden, maar ja dat vereist wel inzet en doorzettingsvermogen dus dat is niks voor TS.
Waarom zet je dan niet vol in op een nieuwe salesfunctie?quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji ik kan best leren programmeren. Maar het startsalaris voor een junior developer is niet meer dan 40 duizend euro. Ik verdiende bij mijn laatste baan 55 duizend euro en daarbovenop nog sales commissie. Ik zie dus de kosten baten analyse en die valt bij programmeren niet zo gunstig uit.
Heb ik therapie of coaching genoemd? I.m.o. heb je juist jezelf als belangrijkste therapeut. Wil je daar niet aan, soit c'est bon.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:18 schreef sirdanilot het volgende:
@:blomke ik sta best open voor gratis therapie of coaching maar helaas kost dit in Ierland erg veel geld. Zo een Ier heb je ook niks aan qua therapie want ze praten je enkel naar de mond. Therapie is dus helaas geen optie voor mij. 80 euro per sessie , ja dan zit ik al snel aan de grond.
Medicatie heeft ook geen zin want medicatie betekent in Ierland aan de Prozac pillen. Alsof ik na zo een pilletje ineens weer wat voor werk ik wil gaan doen![]()
Ik zoek dus echt carrière advies inplaats van psychologie of psychiatrie.
Gelul. Er is als je goed bent veel geld te verdienen met programmeren, daar valt dat sales salaris van je bij in het niet. Maar jij verwacht dat je meteen als beginnertje een senior salaris krijgt en dat is natuurlijk onzin en dat geldt voor geen enkel vakgebied. Zoals ik al zei, je hebt nul inzet en nul doorzettingsvermogen en dat is je probleem.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji ik kan best leren programmeren. Maar het startsalaris voor een junior developer is niet meer dan 40 duizend euro. Ik verdiende bij mijn laatste baan 55 duizend euro en daarbovenop nog sales commissie. Ik zie dus de kosten baten analyse en die valt bij programmeren niet zo gunstig uit.
Ik moest glimlachen. Ik denk dat er geen realistische banen voor mensen zonder ervaring zijn die meer verdienen dan 40 duizend. Dus, of je vind een baan die aansluit op je ervaring, of je moet tevreden zijn met minder geld. Ik denk niet dat er andere opties zijn. Tenzij je een goudhaantje bent met een cum laude in econometrie of zo, maar dat ben je niet denk ik.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
minder waarde hechten aan geld en meer aan het vinden van werkquote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
En hoeveel topics hebben we daar al mee volgepraat ? En wat is er ondertussen gebeurd?quote:Op zondag 25 juni 2023 17:23 schreef sirdanilot het volgende:
@:karr-1 ik zoek iets van carrière advies want ik weet dus niet wat ik kan doen qua werk.
Ik wil best "aan mezelf werken " maar ik ga geen 80 euro per sessie betalen aan een Ierse nutteloze psycholoog. Ik heb echt iets nodig wat veel gerichter is.
Nou ja, hij is dus op vakantie naar Thailand gegaan want het werkloos zijn in Ierland werd 'm teveelquote:Op zondag 25 juni 2023 17:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En hoeveel topics hebben we daar al mee volgepraat ? En wat is er ondertussen gebeurd?
Bottomline wil je helemaal niets wat enige inspanning kost of waarbij je naar jezelf moet kijken. Je vindt jezelf zielig en zit volop in de slachtofferrol. Tja dat is een keuze, wel een keuze waar je zelf vooral last van hebt.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:23 schreef sirdanilot het volgende:
@:karr-1 ik zoek iets van carrière advies want ik weet dus niet wat ik kan doen qua werk.
Ik wil best "aan mezelf werken " maar ik ga geen 80 euro per sessie betalen aan een Ierse nutteloze psycholoog. Ik heb echt iets nodig wat veel gerichter is.
Ja haha. Ben je zo dom? Je kunt als je goed bent snel meer geld verdienen als programmeur.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
Je bent gewoon een luie flikker.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:31 schreef sirdanilot het volgende:
Staar je niet zo blind op hoeveel geld je verdient. Kijk vooral naar wat je kunt en wat je leuk vindt en of je dat kunt doen op een plek waar je dat wilt doen.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:50 schreef sirdanilot het volgende:
@:Lienekien voor mijn vakantie op veel sales functies gesolliciteerd maar helaas mocht het tot op heden niet baten.
Ik zat ook te denken om een opleiding leraar Engels als tweede taal te volgen. Dan ferdien ik ook heel weinig maar ik kan dat wel in Thailand doen. Ik kan ook naar een land waar dit iets meer verdient zoals China alleen het probleem is dan natuurlijk Xi Jing Ping.
Dat lijkt me ook als je al jaren in Ierland woont, ja.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met Engelse les geven kan je misschien wel direct beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |