Saudi-Arabië en Bahrein dus.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welke zijn er op zaterdag? Ik zie het nu
Kloptquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Ze benoemen ook Las Vegas, maar dat is plaatselijke tijd zaterdags, voor ons zondagochtend.
Op Melbourne en Suzuka na is alles voor Imola ook de moeite niet waard.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:09 schreef Nattekat het volgende:
Het seizoen eindigt gewoon in Brazilië, alles daarna is de moeite niet eens waard. En Japan vroeg, dat is wel even wennen.
Als Verstappen zo door blijft gaan al eerder maar ik vind het echt ook teveel en hoeveel ervan zijn sprintrace weekenden, die zijn echt aids.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:09 schreef Nattekat het volgende:
Het seizoen eindigt gewoon in Brazilië, alles daarna is de moeite niet eens waard. En Japan vroeg, dat is wel even wennen.
Ik denk dat het volgend jaar misschien voor het eerst weer eens doorgaat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
China-aids, ze blijven het maar proberen
Wat dat betreft gaan we er wel al iets op vooruit. Voor mijn gevoel is dit seizoen begonnen in Australië en zijn we daarna direct door gegaan naar Monaco.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op Melbourne en Suzuka na is alles voor Imola ook de moeite niet waard.
De kansen worden steeds groter inderdaad. Maar ik zal die race totaal niet missen. Sfeerloos circuit, (half) lege tribunes, kutland.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het volgend jaar misschien voor het eerst weer eens doorgaat.
De ramadan begint op de zondag na de tweede race.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:44 schreef 4-elements het volgende:
Overkill, 24 races. Had lekker China laten vallen. En 4 races in een zandbak is ook te veel. Om nog maar te zwijgen over 3 in de VS.
ps. waarom in hemelsnaam 2 races op zaterdag?![]()
Die hele zandbak is echt pure aids. En dan te bedenken dat we overal in Europa circuits hebben liggen met decennia aan historie, waar je de tribunes zonder problemen vol zou krijgen.quote:
Het is een wereldkampioenschap. Geen Europees kampioenschap. Dus een race in de zandbak lijkt me logisch. Alleen 4 is wat overdreven, maar ze betalen er bedragen voor die in Europa niet op te hoesten zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hele zandbak is echt pure aids. En dan te bedenken dat we overal in Europa circuits hebben liggen met decennia aan historie, waar je de tribunes zonder problemen vol zou krijgen.
Net als in het voetbal, dat ook kapot gemaakt wordt door die kutsjeiks en hun slavenhandel.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is een wereldkampioenschap. Geen Europees kampioenschap. Dus een race in de zandbak lijkt me logisch. Alleen 4 is wat overdreven, maar ze betalen er bedragen voor die in Europa niet op te hoesten zijn.
Bahrein en SA vervangen voor GP Frankrijk en Duitsland.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hele zandbak is echt pure aids. En dan te bedenken dat we overal in Europa circuits hebben liggen met decennia aan historie, waar je de tribunes zonder problemen vol zou krijgen.
Het is een WK met de roots, meeste fabrikanten en grootste fanbase in Europa. Dan mag je verwachten dat in Europa het zwaartepunt ligt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is een wereldkampioenschap. Geen Europees kampioenschap. Dus een race in de zandbak lijkt me logisch. Alleen 4 is wat overdreven, maar ze betalen er bedragen voor die in Europa niet op te hoesten zijn.
Het gaat om geld, nergens anders om.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is een WK met de roots, meeste fabrikanten en grootste fanbase in Europa. Dan mag je verwachten dat in Europa het zwaartepunt ligt.
Jep. En daarom dus ook 24 gp's...quote:
Het zal ook te maken hebben met de kaartverkoop terplekke, lijkt me. Het weekend in SA valt op vrijdag en zaterdag. Zondag is voor de Saoedi's gewoon een werkdag, waardoor het minder voor de hand ligt om dan naar de race te gaan. Ook al is het een avondrace.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:02 schreef 4-elements het volgende:
Blijkbaar op zaterdag vanwege de ramadan? Snap dat niet, ze vasten dan toch gewoon elke dag?
Sterker nog, elk circuit is maanden van tevoren al helemaal uitverkocht in Europa. Alleen voor Hongarije is het iets makkelijker om een last-minute te boeken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De teams gaan er vrolijk in mee.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep. En daarom dus ook 24 gp's...
Ik zou als team wel tegengas gaan geven trouwens. Maar zal ook wel gedaan worden denk ik.
Het feit dat de Ramadan de zondag na Saoedi Arabië begint zal een grotere rol spelen, denk ik.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het zal ook te maken hebben met de kaartverkoop terplekke, lijkt me. Het weekend in SA valt op vrijdag en zaterdag. Zondag is voor de Saoedi's gewoon een werkdag, waardoor het minder voor de hand ligt om dan naar de race te gaan. Ook al is het een avondrace.
Ik was dit jaar bij de GP in SA. Daar staan naar mijn idee al niet zo heel veel tribunes langs de baan. Wat er wel staat raakt moeilijk verkocht: volgens mij kon je tot een week van tevoren (of misschien wel tot op de dag zelf) nog kaarten kopen voor elke tribune die je wilde. Heeft enerzijds te maken met het feit dat een GP in SA natuurlijk relatief weinig internationale toeschouwers trekt, anderzijds met de beperkte belangstelling vanuit de plaatselijke bevolking. Dat laatste punt kun je dus enigszins verbeteren door te zorgen dat de GP in het weekend valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |