Mooi hoor! Denk wel dat we dan nog een jaar of 5 in de originele Bruynzeel keuken moeten koken.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:46 schreef lily het volgende:
Kom je toch bij mij in de buurt wonen. Wel een stukkie fietsen naar je schoonouders![]()
https://www.funda.nl/koop/nuth/huis-42146753-slagboomsweg-1/
Geen rijtjeshuis en ook geen 2 kapper , dus het wordt vrijstaand of een woonboot?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:16 schreef Seven. het volgende:
Dit is dan onze poging om onze zoektocht wat minder breed te gooien:
Must:
Flinke achtertuin - minimaal 120m2
Woonoppervlakte - rond 140m2 (uiteindelijk)
Schuurtje of garage
Cosmetische opknapper, geen renovatie
In deze voorkeursvolgorde: Anklaar, Zevenhuizen, Osseveld, Kerschoten, Het Loo, Berg en Bos, Orden, Ugchelen, Beekbergen
Beneden:
Keuken + woonkamer
Slaapkamer + badkamer (evt optie tot aanbouw)
Inloopkast
Boven:
1 slaapkamer
1 logeerkamer/kantoor
Badkamer
Niet:
Helft van dubbel (zo'n smalle diepe)
Doorsnee woning
Rijtjeshuis
Doorgaande weg of trein of snelweg
De Maten, Zuid, Heze
Fijn:
Vrijstaand (wordt echt lastig als het geen renovatie object is)
Bijkeuken
500m grond
Bungalow
Apart kantoor
Mijn kleinzoon (4) vindt dat zijn huis veel groter is dan het huis van omaquote:Op maandag 10 juli 2023 23:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Geen rijtjeshuis en ook geen 2 kapper , dus het wordt vrijstaand of een woonboot?
Vrijstaand is trouwens wel heerlijk, zou niet graag meer terug willen naar wat anders.
(Mijn dochter van 3 op een gegeven moment toen we door een woonwijk fietsten: papa waarom zitten die huizen aan elkaar vast ? ).
Geschakeld is geen probleem. En met smalle diepe tweekapper bedoelen we zoiets:quote:Op maandag 10 juli 2023 23:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Geen rijtjeshuis en ook geen 2 kapper , dus het wordt vrijstaand of een woonboot?
Vrijstaand is trouwens wel heerlijk, zou niet graag meer terug willen naar wat anders.
(Mijn dochter van 3 op een gegeven moment toen we door een woonwijk fietsten: papa waarom zitten die huizen aan elkaar vast ? ).
Ik ga er vanuit dat een 2 onder 1 kap zoals dit geen probleem is:quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geschakeld is geen probleem. En met smalle diepe tweekapper bedoelen we zoiets:
https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/huis-42252134-rostocklaan-41/
Zo'n huis dat gewoon 1 woning hoort te zijn maar door het te splitsen krijg je een onpraktische indeling.
Ik denk niet dat we naar Lochem gaan verhuizen maar zoiets is dan weer een heel ander verhaal:
https://www.funda.nl/koop(...)-hammarskjoldweg-41/
Ik denk niet dat vrijstaand gaat lukken, tenzij we toch ineens bereid zijn om te renoveren.
Mooiquote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat een 2 onder 1 kap zoals dit geen probleem is:
https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/huis-42279650-gunninglaan-35/
Precies dat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat een 2 onder 1 kap zoals dit geen probleem is:
https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/huis-42279650-gunninglaan-35/
Maar deze weer wel:
https://www.funda.nl/koop(...)-1e-wormenseweg-130/
Als het betekent dat het huis een smal en diep huis wordt dan is dat afkeur.
Energielabel D met een CV, dat zijn een hoop stookkosten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:13 schreef Leandra het volgende:
Oeh, nou moest ik zaterdag in Twello zijn en toen dacht ik nog: "Station, Zwembad, compleet winkelcentrum (met een goede schoenmaker, die ook in Apeldoorn zit), dichtbij de snelweg, als ik niet dichterbij Amersfoort zou willen blijven zou het ideaal zijn, misschien moeten Six & Seven hier eens kijken".
Kijk ik net, vind ik deze.... bijna vrijstaand, alleen aan de bijkeuken gekoppeld aan de buren.
https://www.funda.nl/koop(...)aarten-tromplaan-77/
Ik zou Slaapkamer 4 bij de badkamer trekken trouwens, wellicht een apart toilet maken van een deel van wat nu de badkamer is, of er een tweede badkamer van maken.
Jaren 70, zo'n verbouwing naar A(++) label is een stuk eenvoudiger te doen dan bij een jaren 30 woning.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Energielabel D met een CV, dat zijn een hoop stookkosten.
Hey, niet haten op mijnquote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo'n huis dat gewoon 1 woning hoort te zijn maar door het te splitsen krijg je een onpraktische indeling.
Ik denk niet dat we naar Lochem gaan verhuizen maar zoiets is dan weer een heel ander verhaal:
Ik denk niet dat vrijstaand gaat lukken, tenzij we toch ineens bereid zijn om te renoveren.
Nou ja, jullie zouden waarschijnlijk tegen dezelfde issues aanlopen met een jong kind in huis en 2 pubers die af en toe of regelmatig ook thuis zijn en waarvan minstens 1 een eigen kamer nodig heeft.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey, niet haten op mijnhuis
![]()
Maar wensenlijstje is altijd een goed idee![]()
En een cosmetische opknapper klinkt als een goed compromis.
Ik denk het niet echt? We zouden boven nog 1-2 kamers kunnen maken, zoals het bij de vorige bewoners het geval was toen zij nog jongere kinderen hadden. Niet groot, maar ook niet kleiner dan ik zelf of mijn partner gewend waren toen we jong waren. Verder echt ruimte genoeg hoor, met in ons geval een afsluitbare eetkamer afsluitbare woonkamer. (En een kelder en zolder, maar dat gaat wat ver misschienquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, jullie zouden waarschijnlijk tegen dezelfde issues aanlopen met een jong kind in huis en 2 pubers die af en toe of regelmatig ook thuis zijn en waarvan minstens 1 een eigen kamer nodig heeft.
Nee dat geloof ik zeker, was ook reactie op die persoon voor mij. Als je per direct alles afschrijft wat niet 100% aan je lijstje voldoet kan je een hoop leuks mis lopen.quote:
Ja, maar die met die mansardekap was nog een meter minder breed.... en dan gaat het wel hard.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk het niet echt? We zouden boven nog 1-2 kamers kunnen maken, zoals het bij de vorige bewoners het geval was toen zij nog jongere kinderen hadden. Niet groot, maar ook niet kleiner dan ik zelf of mijn partner gewend waren toen we jong waren. Verder echt ruimte genoeg hoor, met in ons geval een afsluitbare eetkamer afsluitbare woonkamer. (En een kelder en zolder, maar dat gaat wat ver misschien)
Het verschilt wel per indeling/huis natuurlijk, hoe zo’n diepere tweekapper voelt. De onze is een meter minder breed (4m) dan de rijtjes doorzonwoning van mijn ouders, toch voelt het niet per se veel kleiner door de verschillende ruimtes.
We hebben ook wel eens naar diepe tweekappers gekeken die wel echt pijpenladen werden, zoals het voorbeeld van Seven lijkt te zijn. Dat vind ik ook niks.
Dat huis in Lochem is wel echt fantastisch. Zo veel grond rondom huis!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk huis en inderdaad: Twello wordt ook wel overwogen, ik zie mezelf daar niet direct wonen maar als je verliefd wordt op een huis dan komt dat de liefde voor de omgeving ook wel mee vaakquote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:13 schreef Leandra het volgende:
Oeh, nou moest ik zaterdag in Twello zijn en toen dacht ik nog: "Station, Zwembad, compleet winkelcentrum (met een goede schoenmaker, die ook in Apeldoorn zit), dichtbij de snelweg, als ik niet dichterbij Amersfoort zou willen blijven zou het ideaal zijn, misschien moeten Six & Seven hier eens kijken".
Kijk ik net, vind ik deze.... bijna vrijstaand, alleen aan de bijkeuken gekoppeld aan de buren.
https://www.funda.nl/koop(...)aarten-tromplaan-77/
Ik zou Slaapkamer 4 bij de badkamer trekken trouwens, wellicht een apart toilet maken van een deel van wat nu de badkamer is, of er een tweede badkamer van maken.
Yes, die is op basis van de tuin afgeschoten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:56 schreef lily het volgende:
Die op de Hovenlaan lijkt wel wat (hoewel, weinig tuin weer).
Six. zei 'ik wil niet wonen in een lange gang' maar idd, niet elke tweekapper heeft een benauwende indeling en een huis zoals die van jullie zou ongetwijfeld wel in overweging genomen worden.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk het niet echt? We zouden boven nog 1-2 kamers kunnen maken, zoals het bij de vorige bewoners het geval was toen zij nog jongere kinderen hadden. Niet groot, maar ook niet kleiner dan ik zelf of mijn partner gewend waren toen we jong waren. Verder echt ruimte genoeg hoor, met in ons geval een afsluitbare eetkamer afsluitbare woonkamer. (En een kelder en zolder, maar dat gaat wat ver misschien)
Het verschilt wel per indeling/huis natuurlijk, hoe zo’n diepere tweekapper voelt. De onze is een meter minder breed (4m) dan de rijtjes doorzonwoning van mijn ouders, toch voelt het niet per se veel kleiner door de verschillende ruimtes.
We hebben ook wel eens naar diepe tweekappers gekeken die wel echt pijpenladen werden, zoals het voorbeeld van Seven lijkt te zijn. Dat vind ik ook niks.
Deze tweekapper is wél interessant:quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:44 schreef Sport_Life het volgende:
De meeste 2 kappers zijn volgens mij juist breed, tenzij je een specifieke periode of bouw zoekt (jaren 60 of ouder?).
Maar vanaf jaren 70 zijn ze breed volgens mij.
Qua verbouwing is een jaren 90 woning ideaal , veel beton dus je kunt overal makkelijk vloerverwarming in frezen en beton houdt de warmte (of koude als de warmtepomp op koelen staat) goed vast en in de basis al redelijk goed geïsoleerd. Jaren 70/80 is vaak hout gebruikt voor de vloerdelen.
In de toekomst de carport dichtmaken en je hebt een slaapkamer beneden (met een stukje van de garage erbij) ingang vanuit de achterste hal/bijkeuken of toilet verplaatsen naar achterste hal en ingang via de voorste hal.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Deze tweekapper is wél interessant:
https://www.funda.nl/koop/ugchelen/huis-42270761-ugchelseweg-227/
Volop potentie, mooie buitenruimte en alleen op zolder zo'n smalle kamer.
Preciesquote:Op woensdag 12 juli 2023 10:23 schreef SV-tje het volgende:
[..]
In de toekomst de carport dichtmaken en je hebt een slaapkamer beneden (met een stukje van de garage erbij) ingang vanuit de achterste hal/bijkeuken of toilet verplaatsen naar achterste hal en ingang via de voorste hal.
Oef, dat duurt nog lang! Beginnen de bezichtigingen pas later of kunnen jullie niet eerder?quote:
Leuk gedaan, beetje te gladjes soms.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:18 schreef Morgane89 het volgende:
Wauw, dat filmpje van de makelaarzoiets heb ik nog nooit gezien.
Even hardop nadenkend:quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Precies. En er moet wel iets gebeuren aan de flow beneden, keuken aan de andere kant van de hal is niet ons ding (dus de trap moet eigenlijk een andere richting op).
Leuk huis, als je die in de toekomst uitbouwt wordt ie helemaal mooi.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bezichtigingen beginnen volgende week.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:11 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oef, dat duurt nog lang! Beginnen de bezichtigingen pas later of kunnen jullie niet eerder?
Echt een onwijs sfeervol huis.
Denk dat hier het makkelijkst is om nog verder uit te bouwen op termijn. En dan een stukje van de carport bij de garage trekken, daar slaapkamer met eigen badkamer. Carport aan de voorkant dicht maken, hou je nog een schuurtje over.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:30 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Even hardop nadenkend:
- Als je de deur van het toilet verplaatst naar de hal bij de achterdeur, past er misschien nog wel een douche bij?
- Hal bij de achterdeur een stukje uitbreiden naar de carport, trap evt. dichtmaken met een deur en de oude entree bij de woonkamer betrekken en de keuken openmaken? Dan wordt het iets meer een geheel en hoeft de keuken en trap niet verplaatst. Alleen zit dan de trap nog wel tussen woonkamer en keuken.
Wat een mooie aanbouw hebben ze samen met de buren laten maken, erg goed gedaan, out of box maar zo onopvallend dat het in box lijkt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als we deze kopen, dan trekken we er voorlopig in 'as is' dus wat betreft uitvoering duurt het allemaal nog wel even danquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:24 schreef Morgane89 het volgende:
Wauw, grootste plannen. Ik denk zelf nooit zo rigoureus en vond een badkamer en keuken laten vernieuwen al vrij heftig
Dat zou kunnen maar ik wil wel een betere ruimte als ik er hele dagen in moet werkenquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een mooie aanbouw hebben ze samen met de buren laten maken, erg goed gedaan, out of box maar zo onopvallend dat het in box lijkt.
Mooi huis verder ook, likje verf en nieuwe keuken erin en je bent voorlopig klaar.
Op zolder op de overloop kun je je kantoor maken (lijkt nu ook al zo te zijn).
Je kan ook een slaapkamer opofferen voor een kantoorquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als we deze kopen, dan trekken we er voorlopig in 'as is' dus wat betreft uitvoering duurt het allemaal nog wel even dan.
[..]
Dat zou kunnen maar ik wil wel een betere ruimte als ik er hele dagen in moet werken. Dus dat zou hier wel een serieuze concessie zijn.
Ik denk dat de overloop op de slaapverdieping al geschikter is, maar dan zit je wel out in the open te werken (meer dan op zolder).quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als we deze kopen, dan trekken we er voorlopig in 'as is' dus wat betreft uitvoering duurt het allemaal nog wel even dan.
[..]
Dat zou kunnen maar ik wil wel een betere ruimte als ik er hele dagen in moet werken. Dus dat zou hier wel een serieuze concessie zijn.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:18 schreef Morgane89 het volgende:
Wauw, dat filmpje van de makelaarzoiets heb ik nog nooit gezien.
Yes, dat is het plan. Als de uitbouw er staat en de garage omgebouwd is. Maar dat gaat wel een paar jaar duren.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Je kan ook een slaapkamer opofferen voor een kantoor.
Of als je het laat verwilderenquote:Op woensdag 12 juli 2023 13:16 schreef NedKelly het volgende:
Erg mooi huis.
De symmetrie van de voortuin viel me wel gelijk op. Ben benieuwd hoe de buren het zien als je aan je eigen kant wat andere beplanting zou willen zetten.....
Eerst nog even bekijken en een bouwtechnische keuring laten doen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, dat is het plan. Als de uitbouw er staat en de garage omgebouwd is. Maar dat gaat wel een paar jaar duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |