Luxaflex zelf is toch geen 400 euro? En Luxaflex wordt toch ook niet verkocht bij de Leen Bakker? Of bedoelt ze jaloezieën? Oftewel het B-merk van Luxaflex? Luxaflex is voor mij een dure merknaam met een bepaalde standaard, niet willekeurige raambekleding van de Leen Bakker. En aangezien het ging over aantrekkelijkheid van een woning, ging ik er vanuit dat ze echte Luxaflex wilden ophangen.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:58 schreef Morgane89 het volgende:
Dat staat er toch, 400 euro?
Ik lees die post als dat de luxaflex die ze zelf zouden kiezen nu in de aanbieding is bij Leen Bakker.
Ik zou het wel doen; als de Luxaflex mooi in de koof past zijn er weinig mensen die alsnog liever iets anders willen lijkt me.
En jullie hebben er zelf ook nog even plezier van.
In dit geval: Team Pollquote:
Van Dale Groot woordenboek Nederlandsquote:Op maandag 26 juni 2023 22:02 schreef Morgane89 het volgende:
Oh ja, ik vergeet altijd dat Luxaflex een merknaam is en niet een synoniem voor jaloezieën
Was jij er ook zo een die vroeger zei "Discman? Discman? Of bedoel je Draagbare cd-speler? Oftewel het B-merk van Discman (huh? hier spreek je jezelf tegenquote:Op maandag 26 juni 2023 19:55 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Luxaflex zelf is toch geen 400 euro? En Luxaflex wordt toch ook niet verkocht bij de Leen Bakker? Of bedoelt ze jaloezieën? Oftewel het B-merk van Luxaflex? Luxaflex is voor mij een dure merknaam met een bepaalde standaard, niet willekeurige raambekleding van de Leen Bakker. En aangezien het ging over aantrekkelijkheid van een woning, ging ik er vanuit dat ze echte Luxaflex wilden ophangen.
quote:Op maandag 26 juni 2023 22:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Was jij er ook zo een die vroeger zei "Discman? Discman? Of bedoel je Draagbare cd-speler? Oftewel het B-merk van Discman (huh? hier spreek je jezelf tegen) Discman is voor mij een dure merknaam van Sony met een bepaalde standaard"?
![]()
Is gewoon algemeen geaccepteerd hoor. Dat sommige productnamen in de volksmond een productgroep vertegenwoordigen. Zo algemeen geaccepteerd dat zelfs de vanDale het overneemt.
Maar punt is duidelijk hoor. Voor minder dan "eckte Luxaflex" kom je je bed niet uit.
Ja, het zouden dus jaloezieën worden, maar geen Luxaflexquote:Op maandag 26 juni 2023 22:02 schreef Morgane89 het volgende:
Oh ja, ik vergeet altijd dat Luxaflex een merknaam is en niet een synoniem voor jaloezieën
Valt wel mee. Maar ik had het in het hele verhaal geïnterpreteerd als 'echte Luxaflex'. En ik zat erover na te denken, want mijn ouders hebben ook van die verticale èn horizontale raambekleding, en ik zat even te denken hoe wij die ook alweer noemden. Verticaal: lamellen. Horizontaal: tja, ik denk toch ook luxaflexquote:Op maandag 26 juni 2023 22:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Was jij er ook zo een die vroeger zei "Discman? Discman? Of bedoel je Draagbare cd-speler? Oftewel het B-merk van Discman (huh? hier spreek je jezelf tegen) Discman is voor mij een dure merknaam van Sony met een bepaalde standaard"?
![]()
Is gewoon algemeen geaccepteerd hoor. Dat sommige productnamen in de volksmond een productgroep vertegenwoordigen. Zo algemeen geaccepteerd dat zelfs de vanDale het overneemt.
Maar punt is duidelijk hoor. Voor minder dan "eckte Luxaflex" kom je je bed niet uit.
Ja maar... ja maar... wie was nou voor en wie was nou tegen?quote:Op maandag 26 juni 2023 23:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, het zouden dus jaloezieën worden, maar geen Luxaflex.
Anyway, de poll blijft nog even open staan maar FOK! heeft gesproken.
Who cares?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:35 schreef BE het volgende:
[..]
Ja maar... ja maar... wie was nou voor en wie was nou tegen?![]()
Ik ben voor alleen afwerken, Six. wilde ook wel luxaflex doen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:35 schreef BE het volgende:
[..]
Ja maar... ja maar... wie was nou voor en wie was nou tegen?![]()
Als het plan daadwerkelijk verkopen is, dan is een kleine mentale mindshift nodig. Alleen maar doen waar je de meeste "bang for your buck" krijgt of waarmee je een concreet veiligheidsprobleem / showstopper for potentiële kopers oplost, en de rest "de tering", de nieuwe eigenaren gaan er toch van alles aan lopen klooien, overschilderen, afwerken, kapot maken, etc.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 19:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben voor alleen afwerken, Six. wilde ook wel luxaflex doen.
Dat lijkt me dan ook weer niet heel waarschijnlijk. Het huis op de markt zetten als "instapklaar" maakt het denk ik aantrekkelijker. Mensen die van alles willen doen, besteden liever minder geld aan een huis dat er wat minder mooi uitziet. Ik zou zelf in zo'n huis hooguit eens een muur opnieuw schilderen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:31 schreef manny het volgende:
[..] de nieuwe eigenaren gaan er toch van alles aan lopen klooien, overschilderen, afwerken, kapot maken, etc.
quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:31 schreef manny het volgende:
[..]
Als het plan daadwerkelijk verkopen is, dan is een kleine mentale mindshift nodig. Alleen maar doen waar je de meeste "bang for your buck" krijgt of waarmee je een concreet veiligheidsprobleem / showstopper for potentiële kopers oplost, en de rest "de tering", de nieuwe eigenaren gaan er toch van alles aan lopen klooien, overschilderen, afwerken, kapot maken, etc.
Lijkt me lastig gezien de tijd en energie (en aandacht) die jullie er aan besteed hebben.
Wellicht gaan de nieuwe eigenaren de greepjes in de keuken wel vervangen...
Het is idd zeker geen kluswoning. Dat is een terecht punt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook weer niet heel waarschijnlijk. Het huis op de markt zetten als "instapklaar" maakt het denk ik aantrekkelijker. Mensen die van alles willen doen, besteden liever minder geld aan een huis dat er wat minder mooi uitziet. Ik zou zelf in zo'n huis hooguit eens een muur opnieuw schilderen.
🤫quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:43 schreef Leandra het volgende:
Heeft Flipsen 2 keer gestemd of is er nog iemand per definitie Team Six?
Ik zou niet durvenquote:Op woensdag 28 juni 2023 08:43 schreef Leandra het volgende:
Heeft Flipsen 2 keer gestemd of is er nog iemand per definitie Team Six?
En de kussens!!! @Seven.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zou niet durven
Vwb de greepjes, ik neem aan dat er een speciale "keukengreepjes"-clausule in het koopcontract komtIets onder de noemer van "FOK!-monument"
Ik kijk nu al uit naar de keuze voor kussens in ons nieuwe huis straksquote:
Gewoon een nieuw huis gaan kopen zodat je nieuwe kussentjes kunt uitzoekenquote:Op woensdag 28 juni 2023 18:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kijk nu al uit naar de keuze voor kussens in ons nieuwe huis straks.
Like a bossquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:03 schreef yinu het volgende:
[..]
Gewoon een nieuw huis gaan kopen zodat je nieuwe kussentjes kunt uitzoeken
V&D ?!quote:Op zondag 2 juli 2023 19:17 schreef Postbus100 het volgende:
Als jullie nou de volgende keer naar de V&D gaan, dan heb je keuze uit 'maar liefst twee verschillende kleuren kussentjes'. Scheelt keuzestress.
Interessant, gaan we googelen.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:53 schreef Elleska het volgende:
Als het niet werkt is relinen misschien een oplossing? Dat is voor rioolrenovatie maar kan natuurlijk net zo goed worden gebruikt voor inpandige hemelwaterafvoer.
Tussen de 3 en 4 ton als je alles uit besteed? Alle kozijnen nieuw, nieuw dak met isolatie? Dan is de 1e ton al weg, dan anderhalve ton voor de binnenkant, en dan nog de tuin en de asbest van de schuur afquote:Op zondag 2 juli 2023 23:22 schreef Seven. het volgende:
Ons huis is nog niet verkoopklaar maar we zitten natuurlijk wel op Funda te loeren.
In de categorie bouwval gezocht: op deze blijven we maar terugkomen.
Deze staat in dezelfde buurt (en ik ben eigenlijk best wel verknocht aan dit wijkje).
[ afbeelding ]
Inbegrepen: vrij op naam woninkje die totaal gestript moet worden, met tuin van 35-40m diep. Verder nog deel van een schuur met asbestplaten en hele rare langwerpige schuur tegen de erfgrens achter.
Lastig om een inschatting te maken hoeveel geld er nodig is om dit te verbouwen, uit te bouwen en om het asbest af te laten voeren. De nutsvoorzieningen zijn wel aanwezig (op de stukken grond ernaast is dat niet het geval).
Eigenlijk kom je er op maar 1 manier achter en dat is in gesprek gaan met de verkoopmakelaar. Dikke kans dat die al wel een kostenplaatje heeft voor alles wat er gebeuren moet. Wij gaan bellen voor een afspraak.
Maar als mensen het leuk vinden om te brainstormen over hoe te verbouwen en wat dat gaat kosten, ga lekker los.
Zoek je nog een leuke klus?quote:Op maandag 3 juli 2023 07:33 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Tussen de 3 en 4 ton als je alles uit besteed? Alle kozijnen nieuw, nieuw dak met isolatie? Dan is de 1e ton al weg, dan anderhalve ton voor de binnenkant, en dan nog de tuin en de asbest van de schuur af
Als je ook maar enigszins energiezuinig wilt wonen ontkom je niet aan het dak.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zoek je nog een leuke klus?![]()
Tussen 3 en 4 ton is teveel trouwens. 2 ton kunnen we er maximaal aan besteden.
Nieuw dak: daar hadden we niet op gerekend. Als dat moet, dan houdt het op.
Tuin: zal in eerste instantie een enorm grasveld worden.
De kavel die voor dit huis overblijft is straks 11 meter breed, dus op zich kan dat wel voor vrijstaand.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:45 schreef Puala het volgende:
Wat zonde dat er straks 3 huizen langs komen te staan. Ik ben benieuwd wat je in de breedte nog over houd tov de javel van de buren. T lijkt mij erg smal.
Haha ik denk dat dat voor jullie veel te lang zou duren als ik dat in mn eentje ga doenquote:Op maandag 3 juli 2023 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zoek je nog een leuke klus?![]()
Tussen 3 en 4 ton is teveel trouwens. 2 ton kunnen we er maximaal aan besteden.
Nieuw dak: daar hadden we niet op gerekend. Als dat moet, dan houdt het op.
Tuin: zal in eerste instantie een enorm grasveld worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |