Obama is de vermenigvuldigingsfactor voor miljardairs vergeten, dat maakt het meteen een stuk ergerquote:Op zondag 25 juni 2023 07:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Obama heeft zich uitgesproken over de overleden personen van de Titan. Hij vind het vervelend en zegt dan 'maar'.
Obana is van mening dat de dood van vluchtelingen erger is dan de dood van 5 personen die in een onderzeeer zijn overleden.
Toch wel een rare, botte uitspraak. Alsof je een overlijden een soort cijfer kunt geven aan de hand van bepaalde eigenschappen. Elk verlies is verschrikkelijk. Het is nogal ongepast om een oordeel te gaan geven over een overlijden. Denk alleen al aan nabestaanden, die eigenlijk het bericht krijgen; ach joh 't was gelukkig een miljonair en geen vluchteling. De opmerking van Obama snijdt geen hout.
Hulp van Amerika.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom is Zuidkorea dan zo rijk? Eerst een kolonie van Japan, daarna aan gort gebombardeerd in de Koreaanse oorlog.
Interessant hoe dingen kunnen worden benaderd en een safety-factor kan worden gedefinieerd want dan kom je al gauw op, wat is dan veilig in de gegeven constellatie.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij submersibles voor grote dieptes is de veiligheidsfactor meestal vrij klein, volgens een paper verschenen in "Trends in the Analysis and Design of Marine Structures" had de Japanse "Shinkai 6500" een safety factor van 1.55, de Franse "Nautile", de "New Alvin" van de VS en de Chinese "Jiaolong" een safety factor van 1.5.
Maar dat zijn bolvormige subs uit titanium, daarvan zijn de eigenschappen goed gekend en kan je het gedrag nauwkeurig berekenen met het finite element model (afwijking van minder dan 1% tov experimental results).
De auteurs definiëren de safety margin als de verhouding van de ultieme diepte tot de werkdiepte (de ultieme diepte is de grootste diepte die de sub kan bereiken maar waar na korte tijd permanente vervorming zal optreden). De safety margin is gedefinieerd als de verhouding van de berekende ultimate strength van de romp tov de working pressure. Voor een bolvormige romp van titanium komt een safety factor van 1.5 overeen met een safety margin van 1.89.
google books
Zuid-Korea, maar ook Taiwan zijn in feite nog steeds Amerikaanse economische kolonies.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom is Zuidkorea dan zo rijk? Eerst een kolonie van Japan, daarna aan gort gebombardeerd in de Koreaanse oorlog.
Wees blij dat het geen 5 voetballers waren die zijn verdronken, dan was het helemaal gruwelijk geweest.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Obama heeft zich uitgesproken over de overleden personen van de Titan. Hij vind het vervelend en zegt dan 'maar'.
Obana is van mening dat de dood van vluchtelingen erger is dan de dood van 5 personen die in een onderzeeer zijn overleden.
Toch wel een rare, botte uitspraak. Alsof je een overlijden een soort cijfer kunt geven aan de hand van bepaalde eigenschappen. Elk verlies is verschrikkelijk. Het is nogal ongepast om een oordeel te gaan geven over een overlijden. Denk alleen al aan nabestaanden, die eigenlijk het bericht krijgen; ach joh 't was gelukkig een miljonair en geen vluchteling. De opmerking van Obama snijdt geen hout.
FTFYquote:Op zondag 25 juni 2023 10:28 schreef Dunnevandale het volgende:
Wees blij dat het geen 5 voetballers waren die zijn verdronken, dan was het helemaal gruwelijk geweest waren mensen helemaal hysterisch gaan doen.
Ik snapte hem welquote:Op zondag 25 juni 2023 10:49 schreef Dunnevandale het volgende:
Was sarcasme van mij, ik krijg braakneigingen van voetbal.
Toen die kinderen vastzaten in die grot(wat ik overigens echt vreselijk vond en nog steeds vind) werd bij ieder bericht erover over voetballertjes gesproken, blijkbaar maakt het dat vele malen erger ofzo. Die kinderen waren ongetwijfeld ook scholieren,knikkeraars,fietsers,kleinkinderen noem maar op maar nee het feit dat ze voetbalden moest steeds worden aangehaald.quote:
Ik heb dat hele verhaal niet gevolgd. Misschien juist wel omdat het voetballerters waren, maar dat weet ik niet meer.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:53 schreef Dunnevandale het volgende:
Toen die kinderen vastzaten in die grot(wat ik overigens echt vreselijk vond en nog steeds vind) werd bij ieder bericht erover over voetballertjes gesproken, blijkbaar maakt het dat vele malen erger ofzo. Die kinderen waren ongetwijfeld ook scholieren,knikkeraars,fietsers,kleinkinderen noem maar op maar nee het feit dat ze voetbalden moest steeds worden aangehaald.
Clickbait is dat lezers zich in een "verhaal" kunnen verplaatsen en dan kan o.a. voetbal een factor zijn die een lezersgroep erg aanspreekt. Niet dat een dood daar iets mee heeft te maken.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:53 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Toen die kinderen vastzaten in die grot(wat ik overigens echt vreselijk vond en nog steeds vind) werd bij ieder bericht erover over voetballertjes gesproken, blijkbaar maakt het dat vele malen erger ofzo. Die kinderen waren ongetwijfeld ook scholieren,knikkeraars,fietsers,kleinkinderen noem maar op maar nee het feit dat ze voetbalden moest steeds worden aangehaald.
Tja, en die vluchtelingen kiezen er toch net zo goed voor om op zo'n gammele boot te gaan zitten. Dan speel je toch ook bewust met je leven. Die zullen toch wel ergens opgepikt hebben dat die boten ook naar de kelder gaan. Maar juist in die situatie vind ik het veel duidelijker als je zo'n boot volgepakt ziet met mensen.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:27 schreef Vallon het volgende:
Clickbait is dat lezers zich in een "verhaal" kunnen verplaatsen en dan kan o.a. voetbal een factor zijn die een lezersgroep erg aanspreekt. Niet dat een dood daar iets mee heeft te maken.
Soms tragikomisch hoe verhalen dan compleet uit context worden gebracht. Helaas maakt menig "journalist" zich schuldig aan (ver)oordelen door te zinspelen op emoties of zelfs bewust weglaten van storende details.
Het is ook wmb onzinnig om de dood van vluchtelingen te vergelijken met hier, van toeristen die zeker weten er imo ook niet hebben gekozen om te overlijden.
Wat meespeelt is de aan Stalin toegewezen uitspraak: 'De dood van één mens is een tragedie, de dood van miljoenen slechts een statistiek.'.
Ik heb op twitter redelijk wat afgestruind en het verbaasde mij hoeveel mensen het eigenlijk best wel grappig vonden dat deze mensen verongelukt waren, en dan met name omdat ze zo rijk waren. Heel apart. Jaloezie speelt blijkbaar ook een rol in de mening die je over dit ongeluk hebt.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp niet waarom de dood van een vermogend iemand opeens een bepaalde kwalificatie krijgt.
Dus als je heel je leven voor een baas werkt en je komt om het leven dan is dat dan blijkbaar anders dan een ondernemer die een succesvol bedrijf heeft opgericht en om het leven komt.
Het is nogal ongepast om te oordelen wie zijn dood erg is of minder erg. echt. als je dat nodig hebt dan mankeert er iets in die bovenkamer.
Zit 'm er denk ik meer in dat ze 250k neertellen om in de duikboot van een beunhaas te stappen. Dan krijg je toch wel een beetje een eigen-schuld-dikke-bult.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb op twitter redelijk wat afgestruind en het verbaasde mij hoeveel mensen het eigenlijk best wel grappig vonden dat deze mensen verongelukt waren, en dan met name omdat ze zo rijk waren. Heel apart. Jaloezie speelt blijkbaar ook een rol in de mening die je over dit ongeluk hebt.
Ik weet en wil niet zo ver gaan dat Stockton Rush (rip) mensen heeft misleid.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, en die vluchtelingen kiezen er toch net zo goed voor om op zo'n gammele boot te gaan zitten. Dan speel je toch ook bewust met je leven. Die zullen toch wel ergens opgepikt hebben dat die boten ook naar de kelder gaan. Maar juist in die situatie vind ik het veel duidelijker als je zo'n boot volgepakt ziet met mensen.
Stockton Rush kon nog overtuigend die mensen misleiden dat alles veilig was en dat hij al een paar keer was geweest. Met een klein beetje common sense laat je je wat betreft zo'n vluchtelingenbarrel niet zo gauw bedotten lijkt mij. Ik zou nog liever mijn geld kwijt zijn dan, dan dat ik op zo'n spookschuit zou stappen.
En het gras is trouwens helemaal niet groener ergens anders. Niet iedereen uit Afrika hoeft hier perse naartoe. Er zijn er gelukkig genoeg die er daar ook iets van kunnen maken. En als je daar niet gelukkig kunt zijn, er er niks van kunt maken, dan kun je dat hier ook niet. En volgens mij is dat precies wat je hier ziet.
#Titan
quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef streamjohan het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9200000014008530/
Nu flink afgeprijsd.
Ik wacht wel tot er een gratis submersible bij zit.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef streamjohan het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9200000014008530/
Nu flink afgeprijsd.
Zou mooi zijn als ze tussen alle scherven één puntgave controller op de zeebodem vinden.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef streamjohan het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9200000014008530/
Nu flink afgeprijsd.
Ben ik mee eens. Net zoals het vermelden hoeveel Nederlanders of geen Nederlanders bij een ongeluk waren betrokken. Totaal irrelevant. Of het dat het nieuws erger maakt.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:53 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Toen die kinderen vastzaten in die grot(wat ik overigens echt vreselijk vond en nog steeds vind) werd bij ieder bericht erover over voetballertjes gesproken, blijkbaar maakt het dat vele malen erger ofzo. Die kinderen waren ongetwijfeld ook scholieren,knikkeraars,fietsers,kleinkinderen noem maar op maar nee het feit dat ze voetbalden moest steeds worden aangehaald.
Jaloezie? Het is geen Uber met rijkelui die verongelukt. Het zijn rijkelui die rijkeluisdingen doen op een koopje terwijl ze al bewust risico nemen voor iets onbenulligs, waarna dan vervolgens een groot beroep op met belastinggeld gefinancierde diensten wordt gedaan om deze belastingontwijkers te vinden. En dan zijn er ook nog mensen die denken dat omdat ze rijk zijn ze uit een speciaal hout gesneden zijn dat in deze situatie iets gaat betekenen. En dan is het in het nieuws alsof we hun lot allemaal heel belangrijk moeten vinden.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb op twitter redelijk wat afgestruind en het verbaasde mij hoeveel mensen het eigenlijk best wel grappig vonden dat deze mensen verongelukt waren, en dan met name omdat ze zo rijk waren. Heel apart. Jaloezie speelt blijkbaar ook een rol in de mening die je over dit ongeluk hebt.
why not both?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
Heb nu een PS5 controller in mijn hand.
Ik twijfel nu of ik zal gaan gamen of toch maar naar de Titanic ga duiken 🤔
Wat ik zelf al een paar keer gedaan heb is deze Youtube aangooien, al je lichten uit, en dan met je gamecontroller heel dicht op je scherm gaan zitten. En dan doe je net alsof jij die sub bestuurt. Dat is ook wel vetquote:Op zondag 25 juni 2023 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
Heb nu een PS5 controller in mijn hand.
Ik twijfel nu of ik zal gaan gamen of toch maar naar de Titanic ga duiken 🤔
Mijn caremeter staat in ieder geval op nul. Als het nou nog een doel diende maar dit is gewoon een tripje naar een massagraf omdat het kan.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jaloezie? Het is geen Uber met rijkelui die verongelukt. Het zijn rijkelui die rijkeluisdingen doen op een koopje terwijl ze al bewust risico nemen voor iets onbenulligs, waarna dan vervolgens een groot beroep op met belastinggeld gefinancierde diensten wordt gedaan om deze belastingontwijkers te vinden. En dan zijn er ook nog mensen die denken dat omdat ze rijk zijn ze uit een speciaal hout gesneden zijn dat in deze situatie iets gaat betekenen. En dan is het in het nieuws alsof we hun lot allemaal heel belangrijk moeten vinden.
Sws vind ik dat het onderzoek en duiken naar de Titanic ramp, ook door Cameron & Co, wat macaber.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:29 schreef Leandra het volgende:
In feite was het puur ramptoerisme, maar dan door mensen die heel veel privileges hebben, itt de gemiddelde ramptoerist.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat je hanteert is het autoriteitsargument van experts dat hout kan snijden maar in de gegeven omstandigheden daarmee niet te onderbouwen is. Adviezen en informatie moet idd niet worden genegeerd, waarbij de ontwikkelaar dan een keuze maakt in hoeverre dat bijdraagt voor het project en welke prioriteit het daarin krijgt.
Met dat "precies" weten van experts heb ik aan beide zijde van het bureau wat ervaring en kom tot de gedachte dat op de grens van onbekende, het niet weten is maar doorgaans een "best guess" is.
OceanGate heeft wmb iig aangetoond dat zijn een ding en systeemaanpak hebben (ontwikkeld) dat in staat is om voor flink lagere kosten diepzee "onderzoek" te doen dat daarmee bruikbaar kan zijn voor anderen.
Het is diepzee onderzoek mogelijk maken dat voorheen alleen in bereik lang van overheden en puissant rijke ondernemers. Dat het dan mis kan gaan, wil mij niet zeggen dat dit dus komt door techniek en daarmee te voorkomen zou zijn. Er liggen ook tal van andere, veel duurdere subs op de oceaanbodem die oorzakelijk kapot met man en muis zijn gegaan.
Wat hier (speculerend) denkbaar is dat er plots een breuk(je) kan zijn ontstaan waarbij ik benieuwd zijn of dat komt door constructie en/of compositie of wie weet, dat iemand met een hamer op de verkeerde plaats tikte.
Ik hoop dat het klinisch wordt vastgesteld en die kennis gebruikt gaat worden om door te gaan met een verbeterde aanpak (lanceerplatform die een eenvoudige geconstrueerde sub kan laten afdalen).
Waar ik ook vraagtekens bij stel, hoe dat commercieel werkt, of de financiering van een project moet voortkomen uit het meenemen van begeesterde toeristen. Neem dan iig mensen mee die inhoudelijk functioneel kunnen toevoegen. De (mede)eigenaar is zelf ook verongelukt en ik weiger mee te gaan in de gedachte dat het een onnozele idioot zou zijn.
Anderzijds, wie beslist wil bungeejumpen, skieën buiten de piste of hier diepduiken voor de kick; moet wmb wel die keuze zelf kunnen maken.
Wat een mooi videoverslag. Ik had nooit kunnen denken dat we twee dagen later al zo'n gedetailleerde reportage zouden krijgen, en zo raw en uncut ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik volg em al jaren op YTquote:Op zondag 25 juni 2023 22:45 schreef ZanneG het volgende:
Heeft die knul uit dat verslag ook 2 en halve ton betaald?
Welke belangrijke miljonair is het?
Goed en interessant verslag ja
De testduik hebben ze ook niet gemaakt door problemen.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat een mooi videoverslag. Ik had nooit kunnen denken dat we twee dagen later al zo'n gedetailleerde reportage zouden krijgen, en zo raw en uncut ook.
Sterker nog, dit is gewoon priceless. Dit is eigenlijk het laatste videoverslag van de Titan, en ook de laatste keer dat hij heel is teruggekomen (van een testdive) en iedereen het heeft overleefd. Dat was dus de vierde keer als ik het goed begrijp. En vorige week was pas de vijfde keer toen het compleet mis ging.
Absolute aanrader mensen. Dankjewel @:-CRASH-
Niet tot die 3000 ft idd, maar ze zijn wel even het water in geweest. Zo kreeg je toch een beetje een idee hoe dat ongeveer gaat en kon je idd zien hoe dik die bouten waren bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 juni 2023 00:23 schreef -CRASH- het volgende:
De testduik hebben ze ook niet gemaakt door problemen.
Hij zei (minuut 25 in de video) dat ze het platform niet hadden verlaten.quote:Op maandag 26 juni 2023 00:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Niet tot die 3000 ft idd, maar ze zijn wel even het water in geweest.
Oh, ok. Dan lag hij dus gewoon met zijn neus in het water omdat je wel die duiker zag zwemmen.quote:Op maandag 26 juni 2023 00:28 schreef -CRASH- het volgende:
Hij zei (minuut 25 in de video) dat ze het platform niet hadden verlaten.
Youre locked in (handgebaren van de duiker) omdat ze comm problemen haddenquote:Op maandag 26 juni 2023 00:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh, ok. Dan lag hij dus gewoon met zijn neus in het water omdat je wel die duiker zag zwemmen.
Zou die niet zwaar vervormd zijn door de grote druk?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:15 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze tussen alle scherven één puntgave controller op de zeebodem vinden.
Het is gewoon idioot dat je met zo'n instabiel krakkemikkig en onvoorspelbaar systeem naar 3500 meter wilt afdalen, daar burgers in meeneemt en 250K voor laat betalen. En dit is ook tegen Stockton geroepen door meerdere deskundigen.quote:Op maandag 26 juni 2023 00:44 schreef -CRASH- het volgende:
Het brengt nu wel in beeld. Dat ze toen al problemen hadden met .
1 van de thrusters en computer systeem. En communicatie problemen.
Dank voor de link. Niet te vergete´: lage SF zijn mogelijk alleen als er zeer nauwkeurig wordt geanalyseerd in elke stap van het proces. Zoals in de luchtvaart waar CF zeer aanwezig is en de SF ook maar 1.15 is ofzo. (Vooral voor gewichtsbesparing, wat minder een issue is bij een sub). Nuja, vanuit mijn zetel het engineeringsproces van OceanGate beoordelen en dan nog achteraf is ook maar speculatie van mijn kant.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij submersibles voor grote dieptes is de veiligheidsfactor meestal vrij klein, volgens een paper verschenen in "Trends in the Analysis and Design of Marine Structures" had de Japanse "Shinkai 6500" een safety factor van 1.55, de Franse "Nautile", de "New Alvin" van de VS en de Chinese "Jiaolong" een safety factor van 1.5.
Maar dat zijn bolvormige subs uit titanium, daarvan zijn de eigenschappen goed gekend en kan je het gedrag nauwkeurig berekenen met het finite element model (afwijking van minder dan 1% tov experimental results).
De auteurs definiëren de safety margin als de verhouding van de ultieme diepte tot de werkdiepte (de ultieme diepte is de grootste diepte die de sub kan bereiken maar waar na korte tijd permanente vervorming zal optreden). De safety margin is gedefinieerd als de verhouding van de berekende ultimate strength van de romp tov de working pressure. Voor een bolvormige romp van titanium komt een safety factor van 1.5 overeen met een safety margin van 1.89.
google books
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |