SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De conclusie van die docu was inderdaad dat juist de managementcultuur het ongeluk had veroorzaakt. Schrijnend, als in een interview voor de lancering met de vraag omtrent de risico's Christa McAuliffe nog aangaf op de NASA te vetrouwen. Dit ongeluk was het volledig onderkennen van technische problemen door het management. Zo'n cultuur los je niet op met techniek.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:04 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ben in het Space Center Houston geweest en in het Space Shuttle Pavilion in NYC, en op beide plaatsen schetst NASA het beeld dat ze zoveel mogelijk leren van ongelukken. Na het ongeluk met de Columbia hebben ze bijvoorbeeld tests uitgevoerd met prototype Enterprise om het mechanisme te reconstrueren.
Maar dat gaat inderdaad om de technische kant, en een veiligheidscultuur omvat wel meer dan dat. Ik zal die docu eens kijken.
dat vind ik dan raar. Dan heb je zoveel geld: doe het dan ook gewoon goed en veilig. Dan zie je tenminste echt nog wat van de titanic ipv het hiernamaals...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:16 schreef BBach het volgende:
Ook nog een weetje (dat nog niet geverifieerd is). Carbonfiber werd aangekocht van Boeing met een grote korting omdat het de houdbaarheidsdatum voor gebruik in hun vliegtuigen was gepasseerd.
https://www.washingtonpos(...)o-carbon-fiber-rush/
Wat je hanteert is het autoriteitsargument van experts dat hout kan snijden maar in de gegeven omstandigheden daarmee niet te onderbouwen is. Adviezen en informatie moet idd niet worden genegeerd, waarbij de ontwikkelaar dan een keuze maakt in hoeverre dat bijdraagt voor het project en welke prioriteit het daarin krijgt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 00:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Erg raar verhaal. In dit geval ging het over mensen die al veel langer in het vak zitten en wel degelijk een onderbouwde mening kunnen geven omdat ze 'wel verdraait' bij elkaar honderden jaren ervaring hebben met precies dit soort dingen! Dat zijn geen dwarsliggers, dat zijn engineers die precies weten hoe het werkt.
Wel goed dat het wordt gedaan. Wmb niet om OceanGate af te branden maar te leren van hoe en zo ja, het anders moet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat dit nog een langslepend verhaal wordt met MH17 achtige kenmerken; reconstructie, rechtzaak, aangevuld met lijken uit de kast en mogelijk conspiracy theorieen etc. Dit gaat vast nog wel even duren. Alleen voor dat onderzoek schatten ze al 1 jaar in hoor ik net.
Absoluut, daarom zei ik ook 'test'rit. Dit is een uitgevoerde test waarvan je alleen de testresultaten maar hoeft op te rapen. De test zelf is al gefinancieerd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:07 schreef Vallon het volgende:
Wel goed dat het wordt gedaan. Wmb niet om OceanGate af te branden maar te leren van hoe en zo ja, het anders moet.
Er zijn al wat bewezen manieren om zo diep te kunnen duiken, ik denk niet dat we veel van OceanGate zouden kunnen leren, zij hadden gewoon moeten leren van de duikers die wél werkbare methodes gecreëerd hebben.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel goed dat het wordt gedaan. Wmb niet om OceanGate af te branden maar te leren van hoe en zo ja, het anders moet.
I kid you notquote:Departures
2023 Expedition
Currently underway
https://oceangateexpeditions.com/tour/titanic-expedition/
quote:Once the submersible is launched you will begin to see alienlike lifeforms whizz by the viewport as you sink deeper and deeper into the ocean. The descent takes approximately two hours but it feels like the blink of an eye.You may assist the pilot with coms and tracking, take notes for the science team about what you see outside of the viewport, watch a movie or eat lunch. There is a private
toilet at the front of the sub if nature calls.
Soon you will arrive at depthand after some navigating across the seafloor and debris field, finally see what you've been waiting for: the RMS Titanic. The content expert onboard will point out key features, be they of the wreck itself or the life that calls this corner of the ocean home. Enjoy hours of exploring the wreck and debris field before making the two-hour ascent to the surface.
Zou een plottwist kunnen zijn en dan in de folder zeggen dat het CF is aangekocht van Boeing. Idem geldt trouwens waar ze de cilinder hebben laten maken, een bedrijf dat puur op aangeduide fysieke specs de stevige (11-12cm dikke) koker heeft afgebakken. Inmiddels hebben beide partijen zsm afstand genomen dat zij betrokken zouden zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:16 schreef BBach het volgende:
Ook nog een weetje (dat nog niet geverifieerd is). Carbonfiber werd aangekocht van Boeing met een grote korting omdat het de houdbaarheidsdatum voor gebruik in hun vliegtuigen was gepasseerd.
https://www.washingtonpos(...)o-carbon-fiber-rush/
Kortom een Suntravel fullresort brochure en je alleen maar jezelf hoeft mee te nemen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:13 schreef Tengano het volgende:
Oceangate is ook een beetje slordig vind ik met het updaten van hun eigen site.
[..]
I kid you not
wifi available staat er ook.
Maximum people: 6 per week - dat is 1,5 miljoen per week aan omzet dus.
Price includes Expedition gear - wat bedoelen ze daar mee dan![]()
Price Excludes Travel or personal insurance
[..]
En je portemonaiequote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:30 schreef Vallon het volgende:
Kortom een Suntravel fullresort brochure en je alleen maar jezelf hoeft mee te nemen.
Misschien was het wel gewoon een lulverhaal van hem dat hij zei dat hij zo geinteresseerd was dat het koraal er iedere keer anders groeit en dat hij dat zo graag wil volgen.quote:This is your chance to step outside of everyday life and discover something truly extraordinary.
Become one of the few to see the Titanic with your own eyes.
Op de een of andere manier voelt het toch niet helemaal goed.quote:You dive will provide not only a thrilling and unique travel experience, but also help the scientific community learn more about the wreck and the deep ocean environment.
Elke commerciële uitbater die tripjes naar oude slagvelden organiseert waar zoveel leed heeft plaatsgevonden is met deze logica dan niet ethisch.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
En je portemonaie
Eigenlijk best wel een beetje ordinair om dit soort commerciele toeristische tripjes tot je business model te maken waarbij je dus zo vaak als het maar kan een massagraf gaat bezoeken waar ik weet niet hoeveel leed is geleden. Eigenlijk zou dit niet moeten kunnen.
Misschien was het wel gewoon een lulverhaal van hem dat hij zei dat hij zo geinteresseerd was dat het koraal er iedere keer anders groeit en dat hij dat zo graag wil volgen.
[..]
Op de een of andere manier voelt het toch niet helemaal goed.
Maar nee, dat gaat over carbonfiber die reeds is doordrongen van resin en gekoeld wordt opgeslagen. Van zodra de impregnatie is uitgevoerd begint het hardingsproces dat maanden tot jaren kan duren wanneer dat gekoeld wordt opgeslagen. Na een bepaalde tijd is niet 100% meer de garanderen dat de hechting tijdens de productie een goed resultaat gaat geven en is de shelflife voorbij.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:30 schreef Basp1 het volgende:
Carbon fiber over datum, dat lijkt mij hetzelfde als bakstenen over datum raken. Een door bureaucraten bedacht systeem waarmee alle goederen een houdbaarheidsdatum moeten krijgen.
Weet jij toevallig ook of ze die hull/romp/shell ook in eigen beheer hebben gemaakt? Die moest immers precies passen op die twee domes die hij gebruikt heeft.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:10 schreef BBach het volgende:
Maar nee, dat gaat over carbonfiber die reeds is doordrongen van resin en gekoeld wordt opgeslagen. Van zodra de impregnatie is uitgevoerd begint het hardingsproces dat maanden tot jaren kan duren wanneer dat gekoeld wordt opgeslagen. Na een bepaalde tijd is niet 100% meer de garanderen dat de hechting tijdens de productie een goed resultaat gaat geven en is de shelflife voorbij.
Luchtvaartsector is extreem gereguleerd, maar elke regel is met bloed geschreven, zo ook in de scheepvaart.
Hebben ze uitbesteed aan een composietproductiemaatschappij voor zover ik hen meegekregen (lijkt me ook niet dat je zoiets kan in eigen beheer wegens de specifieke tools die je daarvoor nodig hebt, zoals wikkelrobotten en autoclaaf. De tools alleen zullen een veelvoud zijn van de kostprijs van de sub zelf). Maar de engineering en hoe het moet opgebouwd worden zal wel van OceanGate moeten gekomen hebben. En ik heb mijn twijfels met de enineeringcapaciteit van dat bedrijf én het feit dat zoiets in deze toepassing nooit voldoende is onderzocht of getest. Dat OG zoveel tests ed niet heeft uitgevoerd wegens cost cutting wijst daar ook op.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Weet jij toevallig ook of ze die hull/romp/shell ook in eigen beheer hebben gemaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |