Waarom is Zuidkorea dan zo rijk? Eerst een kolonie van Japan, daarna aan gort gebombardeerd in de Koreaanse oorlog.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het geeft een beeld van de grote verschillen tussen arm en rijk dat ontstaan is door de koloniale uitbuiting in het verleden.
quote:Op zondag 25 juni 2023 07:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Obama heeft zich uitgesproken over de overleden personen van de Titan. Hij vind het vervelend en zegt dan 'maar'.
Obana is van mening dat de dood van vluchtelingen erger is dan de dood van 5 personen die in een onderzeeer zijn overleden.
Toch wel een rare, botte uitspraak. Alsof je een overlijden een soort cijfer kunt geven aan de hand van bepaalde eigenschappen. Elk verlies is verschrikkelijk. Het is nogal ongepast om een oordeel te gaan geven over een overlijden. Denk alleen al aan nabestaanden, die eigenlijk het bericht krijgen; ach joh 't was gelukkig een miljonair en geen vluchteling. De opmerking van Obama snijdt geen hout.
Obama is de vermenigvuldigingsfactor voor miljardairs vergeten, dat maakt het meteen een stuk ergerquote:Op zondag 25 juni 2023 07:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Obama heeft zich uitgesproken over de overleden personen van de Titan. Hij vind het vervelend en zegt dan 'maar'.
Obana is van mening dat de dood van vluchtelingen erger is dan de dood van 5 personen die in een onderzeeer zijn overleden.
Toch wel een rare, botte uitspraak. Alsof je een overlijden een soort cijfer kunt geven aan de hand van bepaalde eigenschappen. Elk verlies is verschrikkelijk. Het is nogal ongepast om een oordeel te gaan geven over een overlijden. Denk alleen al aan nabestaanden, die eigenlijk het bericht krijgen; ach joh 't was gelukkig een miljonair en geen vluchteling. De opmerking van Obama snijdt geen hout.
Hulp van Amerika.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom is Zuidkorea dan zo rijk? Eerst een kolonie van Japan, daarna aan gort gebombardeerd in de Koreaanse oorlog.
Interessant hoe dingen kunnen worden benaderd en een safety-factor kan worden gedefinieerd want dan kom je al gauw op, wat is dan veilig in de gegeven constellatie.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij submersibles voor grote dieptes is de veiligheidsfactor meestal vrij klein, volgens een paper verschenen in "Trends in the Analysis and Design of Marine Structures" had de Japanse "Shinkai 6500" een safety factor van 1.55, de Franse "Nautile", de "New Alvin" van de VS en de Chinese "Jiaolong" een safety factor van 1.5.
Maar dat zijn bolvormige subs uit titanium, daarvan zijn de eigenschappen goed gekend en kan je het gedrag nauwkeurig berekenen met het finite element model (afwijking van minder dan 1% tov experimental results).
De auteurs definiëren de safety margin als de verhouding van de ultieme diepte tot de werkdiepte (de ultieme diepte is de grootste diepte die de sub kan bereiken maar waar na korte tijd permanente vervorming zal optreden). De safety margin is gedefinieerd als de verhouding van de berekende ultimate strength van de romp tov de working pressure. Voor een bolvormige romp van titanium komt een safety factor van 1.5 overeen met een safety margin van 1.89.
google books
Zuid-Korea, maar ook Taiwan zijn in feite nog steeds Amerikaanse economische kolonies.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom is Zuidkorea dan zo rijk? Eerst een kolonie van Japan, daarna aan gort gebombardeerd in de Koreaanse oorlog.
Wees blij dat het geen 5 voetballers waren die zijn verdronken, dan was het helemaal gruwelijk geweest.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
FTFYquote:Op zondag 25 juni 2023 10:28 schreef Dunnevandale het volgende:
Wees blij dat het geen 5 voetballers waren die zijn verdronken, dan was het helemaal gruwelijk geweest waren mensen helemaal hysterisch gaan doen.
Ik snapte hem welquote:Op zondag 25 juni 2023 10:49 schreef Dunnevandale het volgende:
Was sarcasme van mij, ik krijg braakneigingen van voetbal.
Toen die kinderen vastzaten in die grot(wat ik overigens echt vreselijk vond en nog steeds vind) werd bij ieder bericht erover over voetballertjes gesproken, blijkbaar maakt het dat vele malen erger ofzo. Die kinderen waren ongetwijfeld ook scholieren,knikkeraars,fietsers,kleinkinderen noem maar op maar nee het feit dat ze voetbalden moest steeds worden aangehaald.quote:
Ik heb dat hele verhaal niet gevolgd. Misschien juist wel omdat het voetballerters waren, maar dat weet ik niet meer.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:53 schreef Dunnevandale het volgende:
Toen die kinderen vastzaten in die grot(wat ik overigens echt vreselijk vond en nog steeds vind) werd bij ieder bericht erover over voetballertjes gesproken, blijkbaar maakt het dat vele malen erger ofzo. Die kinderen waren ongetwijfeld ook scholieren,knikkeraars,fietsers,kleinkinderen noem maar op maar nee het feit dat ze voetbalden moest steeds worden aangehaald.
Clickbait is dat lezers zich in een "verhaal" kunnen verplaatsen en dan kan o.a. voetbal een factor zijn die een lezersgroep erg aanspreekt. Niet dat een dood daar iets mee heeft te maken.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:53 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Toen die kinderen vastzaten in die grot(wat ik overigens echt vreselijk vond en nog steeds vind) werd bij ieder bericht erover over voetballertjes gesproken, blijkbaar maakt het dat vele malen erger ofzo. Die kinderen waren ongetwijfeld ook scholieren,knikkeraars,fietsers,kleinkinderen noem maar op maar nee het feit dat ze voetbalden moest steeds worden aangehaald.
Tja, en die vluchtelingen kiezen er toch net zo goed voor om op zo'n gammele boot te gaan zitten. Dan speel je toch ook bewust met je leven. Die zullen toch wel ergens opgepikt hebben dat die boten ook naar de kelder gaan. Maar juist in die situatie vind ik het veel duidelijker als je zo'n boot volgepakt ziet met mensen.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:27 schreef Vallon het volgende:
Clickbait is dat lezers zich in een "verhaal" kunnen verplaatsen en dan kan o.a. voetbal een factor zijn die een lezersgroep erg aanspreekt. Niet dat een dood daar iets mee heeft te maken.
Soms tragikomisch hoe verhalen dan compleet uit context worden gebracht. Helaas maakt menig "journalist" zich schuldig aan (ver)oordelen door te zinspelen op emoties of zelfs bewust weglaten van storende details.
Het is ook wmb onzinnig om de dood van vluchtelingen te vergelijken met hier, van toeristen die zeker weten er imo ook niet hebben gekozen om te overlijden.
Wat meespeelt is de aan Stalin toegewezen uitspraak: 'De dood van één mens is een tragedie, de dood van miljoenen slechts een statistiek.'.
Ik heb op twitter redelijk wat afgestruind en het verbaasde mij hoeveel mensen het eigenlijk best wel grappig vonden dat deze mensen verongelukt waren, en dan met name omdat ze zo rijk waren. Heel apart. Jaloezie speelt blijkbaar ook een rol in de mening die je over dit ongeluk hebt.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp niet waarom de dood van een vermogend iemand opeens een bepaalde kwalificatie krijgt.
Dus als je heel je leven voor een baas werkt en je komt om het leven dan is dat dan blijkbaar anders dan een ondernemer die een succesvol bedrijf heeft opgericht en om het leven komt.
Het is nogal ongepast om te oordelen wie zijn dood erg is of minder erg. echt. als je dat nodig hebt dan mankeert er iets in die bovenkamer.
Zit 'm er denk ik meer in dat ze 250k neertellen om in de duikboot van een beunhaas te stappen. Dan krijg je toch wel een beetje een eigen-schuld-dikke-bult.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb op twitter redelijk wat afgestruind en het verbaasde mij hoeveel mensen het eigenlijk best wel grappig vonden dat deze mensen verongelukt waren, en dan met name omdat ze zo rijk waren. Heel apart. Jaloezie speelt blijkbaar ook een rol in de mening die je over dit ongeluk hebt.
Ik weet en wil niet zo ver gaan dat Stockton Rush (rip) mensen heeft misleid.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, en die vluchtelingen kiezen er toch net zo goed voor om op zo'n gammele boot te gaan zitten. Dan speel je toch ook bewust met je leven. Die zullen toch wel ergens opgepikt hebben dat die boten ook naar de kelder gaan. Maar juist in die situatie vind ik het veel duidelijker als je zo'n boot volgepakt ziet met mensen.
Stockton Rush kon nog overtuigend die mensen misleiden dat alles veilig was en dat hij al een paar keer was geweest. Met een klein beetje common sense laat je je wat betreft zo'n vluchtelingenbarrel niet zo gauw bedotten lijkt mij. Ik zou nog liever mijn geld kwijt zijn dan, dan dat ik op zo'n spookschuit zou stappen.
En het gras is trouwens helemaal niet groener ergens anders. Niet iedereen uit Afrika hoeft hier perse naartoe. Er zijn er gelukkig genoeg die er daar ook iets van kunnen maken. En als je daar niet gelukkig kunt zijn, er er niks van kunt maken, dan kun je dat hier ook niet. En volgens mij is dat precies wat je hier ziet.
#Titan
quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef streamjohan het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)er/9200000014008530/
Nu flink afgeprijsd.
Ik wacht wel tot er een gratis submersible bij zit.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef streamjohan het volgende:
Nu flink afgeprijsd.
Zou mooi zijn als ze tussen alle scherven één puntgave controller op de zeebodem vinden.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef streamjohan het volgende:
Nu flink afgeprijsd.
Ben ik mee eens. Net zoals het vermelden hoeveel Nederlanders of geen Nederlanders bij een ongeluk waren betrokken. Totaal irrelevant. Of het dat het nieuws erger maakt.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:53 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Jaloezie? Het is geen Uber met rijkelui die verongelukt. Het zijn rijkelui die rijkeluisdingen doen op een koopje terwijl ze al bewust risico nemen voor iets onbenulligs, waarna dan vervolgens een groot beroep op met belastinggeld gefinancierde diensten wordt gedaan om deze belastingontwijkers te vinden. En dan zijn er ook nog mensen die denken dat omdat ze rijk zijn ze uit een speciaal hout gesneden zijn dat in deze situatie iets gaat betekenen. En dan is het in het nieuws alsof we hun lot allemaal heel belangrijk moeten vinden.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb op twitter redelijk wat afgestruind en het verbaasde mij hoeveel mensen het eigenlijk best wel grappig vonden dat deze mensen verongelukt waren, en dan met name omdat ze zo rijk waren. Heel apart. Jaloezie speelt blijkbaar ook een rol in de mening die je over dit ongeluk hebt.
why not both?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
Heb nu een PS5 controller in mijn hand.
Ik twijfel nu of ik zal gaan gamen of toch maar naar de Titanic ga duiken 🤔
Wat ik zelf al een paar keer gedaan heb is deze Youtube aangooien, al je lichten uit, en dan met je gamecontroller heel dicht op je scherm gaan zitten. En dan doe je net alsof jij die sub bestuurt. Dat is ook wel vetquote:Op zondag 25 juni 2023 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
Heb nu een PS5 controller in mijn hand.
Ik twijfel nu of ik zal gaan gamen of toch maar naar de Titanic ga duiken 🤔
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |