abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:31:24 #52
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619603
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Zou de druk van het water tegen de endcaps niet volstaan om eventuele fouten in de lijmverbinding te compenseren? Op 3000m diepte worden de endcaps met ruim 14500 ton tegen de cilinder gedrukt, dat is 15 ton per cm van de omtrek.
Sommige subs gebruiken die druk om de verbinding waterdicht te houden, de Triton 36000/2 bvb (die tot de bodem van de Mariana Trench afdaalde) bestond uit twee titanium halve bollen met o-ringen ertussen.

Cyclisch belasten van de cylinder lijkt inderdaad de meest waarschijnlijke oorzaak.
Het porthole raam was blijkbaar van (polymethylmeth)acrylaat, ben ook benieuwd of dat het de implosie overleefd heeft.
Is die drukkracht niet juist de reden van falen? Koolstofvezel is niet geschikt voor zulke drukkrachten. Dat wordt bijna volledig opgenomen door de epoxy.

Daarnaast hebben ze natuurlijk ook geen scans van het materiaal uitgevoerd neem ik aan want dat kost geld. En van buiten zag het er nog goed uit volgens Henk uit de werkplaats :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209619633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Is die drukkracht niet juist de reden van falen? Koolstofvezel is niet geschikt voor zulke drukkrachten. Dat wordt bijna volledig opgenomen door de epoxy.

Daarnaast hebben ze natuurlijk ook geen scans van het materiaal uitgevoerd neem ik aan want dat kost geld. En van buiten zag het er nog goed uit volgens Henk uit de werkplaats :P
Wat maakt het uit, zit je te pissen en inééns barst dat glaasje daar. Poef dood
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:38:27 #54
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:33 schreef Soury het volgende:

[..]
Wat maakt het uit, zit je te pissen en inééns barst dat glaasje daar. Poef dood
Tuurlijk maakt dat uit! In de techniek worden dit soort dingen als voorbeeld gebruikt hoe het dus niet moet (zouden politici eens moeten doen ;) )zodat de fout niet nog een keer gemaakt wordt.

Ondanks dat Oceangate meermaals gewaarschuwd om dit concept niet te gebruiken hebben ze nu wel aangetoond dat regels er niet voor niets zijn. En dat ‘veiligheid staat innovatie in de weg’ een heul gevaarlijke uitspraak is
pi_209619708
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Tuurlijk maakt dat uit! In de techniek worden dit soort dingen als voorbeeld gebruikt hoe het dus niet moet (zouden politici eens moeten doen ;) )zodat de fout niet nog een keer gemaakt wordt.

Ondanks dat Oceangate meermaals gewaarschuwd om dit concept niet te gebruiken hebben ze nu wel aangetoond dat regels er niet voor niets zijn. En dat ‘veiligheid staat innovatie in de weg’ een heul gevaarlijke uitspraak is
Serieus ze stapte er zelf in he?
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:40:17 #57
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619715
Dit soort ongelukken hadden net zo goed kunnen gebeuren met zo’n BlueOrigin waar gegarandeerd ook alle bochten afgesneden zijn.

Een van de crew was ook al mee op die ‘missie’ gemeen ik :')
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:41:31 #58
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619734
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:39 schreef Soury het volgende:

[..]
Beetje domheid, onwetendheid, roekeloosheid, maar vooral de schuld van zo’n CEO die ze zonder twijfel heeft gegarandeerd dat het veilig is
pi_209619745
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dank je voor de correctie. Was inderdaad taalkundig niet juist.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:42:56 #60
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619758
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:39 schreef Soury het volgende:

[..]
Maar wat ik bedoel; het zal zeker als casus gebruikt worden om roekeloosheid aan te tonen zodat dit concept in ieder geval niet meer gebruikt wordt
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:44:07 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209619774
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 14:33 schreef Regilio_ het volgende:
Wat een megalomane gek, die Rush.
Over de doden niets dan goeds aub en al hij gek is, bevond hij zich in goed gezelschap van een wereld die hem op handen droeg en zelfs bereid waren om ¤250K pp af te tikken voor de ervaring.
Mensen verklaren hem tot ..vul-in.. om dat het uiteindelijk is mislukt en op die manier hun zienswijze wordt bevredigd.

Ik zou mensen die tijdens test en research overlijden zodat men daarvan kan leren, niet snel uitmaken dat het onnozele halzen zou zijn geweest. Was de crew van Apollo 1 of Challenger gek ?
Dat hele certificatie verhaal van stuurlui aan wal en andere boze mensen, gaat sws niet op voor een experimenteel schip. Want (bij) wie en waar gaat en moet je dat volgens welke normen certificeren ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:45:20 #62
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619796
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:44 schreef Vallon het volgende:

[..]
Over de doden niets dan goeds aub en al hij gek is, bevond hij zich in goed gezelschap van een wereld die hem op handen droeg en zelfs bereid waren om ¤250K pp af te tikken voor de ervaring.
Mensen verklaren hem tot ..vul-in.. om dat het uiteindelijk is mislukt en op die manier hun zienswijze wordt bevredigd.

Ik zou mensen die tijdens test en research overlijden zodat men daarvan kan leren, niet snel uitmaken dat het onnozele halzen zou zijn geweest. Was de crew van Apollo 1 of Challenger gek ?
Dat hele certificatie verhaal van stuurlui aan wal en andere boze mensen, gaat sws niet op voor een experimenteel schip. Want (bij) wie en waar gaat en moet je dat volgens welke normen certificeren ?
Het waren niet de minste die hem waarschuwde hè?
pi_209619800
quote:
4:45 - Zie ik daar naar "orbs" naar binnen vliegen? Dat er buiten van alles rond vliegt, dat snap ik, maar dat "orbs" dwars door het ruitje gaan, is TRU-waardig!
pi_209619851
quote:

[..]

Wat lul je nou man, die duikboot hing nog net niet van plakband aan elkaar. Dus ja, een complete gek. Als de gasten aan boord dit wisten en alsnog mee zijn gegaan waren die ook niet al te snugger.
pi_209619868
quote:

[..]

Kan je dat vergelijken. Nasa en pruts kneus
pi_209619889
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:48 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat lul je nou man, die duikboot hing nog net niet van plakband aan elkaar. Dus ja, een complete gek. Als de gasten aan boord dit wisten en alsnog mee zijn gegaan waren die ook niet al te snugger.
In de overeenkomst staat zes keer het woord dood vermeld. Echter de CEO van Oceangate bleef volhouden dat een weg oversteken gevaarlijker was. Ik krijg het idee dat de mensen aan boord totaal niet bewust waren van de gevaren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_209619900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
In de overeenkomst staat zes keer het woord dood vermeld. Echter de CEO van Oceangate bleef volhouden dat een weg oversteken gevaarlijker was. Ik krijg het idee dat de mensen aan boord totaal niet bewust waren van de gevaren.
Dat zou goed kunnen hoor, vandaar mijn voorbehoud.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:55:05 #68
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209619933
quote:

[..]
Er is ook nog zoiets als common sense.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209619968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Er is ook nog zoiets als common sense.
Als je veel geld heb ben je onsterfelijk denk je.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:59:03 #70
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_209619988
Ik ben hier voor het leedvermaak.
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:02:30 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209620026
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het waren niet de minste die hem waarschuwde hè?
Mijn ervaring in en met grote "risico" projecten is dat er altijd mensen zijn die waarschuwen en doorgaans niet bereid zijn om hun "deskundigheid" naar wel haalbare omstandigheden voor het projectdoel om te zetten.

Dat waarschuwen tijdens een project heeft imo overigens wel degelijk een functie zodat de 'klacht' kan (en zeker zal) worden meegenomen om af te wegen. Het project en vraagt/vroeg de inzet van tal van allerlei betrokkenen.
Vereiste voor succes bij "exploratie" is dat mensen over (hun) persoonlijkheden kunnen heen stappen en niet met als doel obstructie plegen om dat zij zich niet gehoord voel(d)en. Neem bv de waarschuwing over dat raam en de constructie dat geenszins daarmee aantoonde dat het dus onveilig was.
Zelfs als en dat het ding in elkaar is geklapt, zegt mij dat feitelijk nog niets; hooguit dat er veel is uit te zoeken, te controleren en mogelijk dan te verbeteren is.

Ik heb in mijn projecten altijd graag constructieve dwarsliggers/denkers maar men moet niet gaan zeuren of daarmee veroorzaken dat iets in een gevorderd stadium niet (meer) kan. Hier zijn zonder enige twijfel risico's genomen en ik weiger aan te nemen dat die onbezonnen waren.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:05:05 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209620061
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:48 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Jij weet het en ik snap je denkinrichting die lijkt uit te gaan van zelfkennis.
En sws knap toch dat je met iets meer dan plakband kan afdalen naar 4km diepte.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:07:13 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209620080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:49 schreef Soury het volgende:

[..]
Kan je dat vergelijken. Nasa en pruts kneus
Ja dat kan je zeker vergelijken.
Het verschil is een budget dat wat groter was en een president ipv van een CEO die ervoor koos om naar de maan resp. 4km diepte te gaan.
pi_209620116
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Nogal cru, nu er statiegeld op blikjes bestaat.
@very
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:12:00 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209620147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:03 schreef BBach het volgende:

[..]
Nope, dat is niet de reden. De reden om voor koolstofvezel te gaan was o.a. om het gewicht te beperken bij transport over land. Hoger gewicht=hogere transportkosten.
Met titanium heb je ook duur syntax schuim nodig voor het drijfvermogen las ik, dus carbonfiber scheelt blijkbaar op veel punten centjes.

Helaas blijkt goedkoop ook hier duurkoop.

En zoals genoemd, carbonfiber is beter bij trekkracht dan bij drukkrachten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:13:24 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209620169
quote:

[..]
In de handleiding van mijn lasapparaat staat ook dat het bindvliesontsteking en andere levensgevaarlijk risico's kan veroorzaken ? Dan maar niet gebruiken ?

Ik ga er vanuit dat de deelnemers zich zeker bewust waren van gevaren.
Wel 's mee geweest op een experimentele missie en dan - touché, je hebt gelijk - is deelname net even belangrijker dan dat je het niet redt. Het verschil van lopers en wachters.
pi_209620189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:09 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
@:very
Hjbpmk
People assume too much.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:26:22 #79
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209620312
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met titanium heb je ook duur syntax schuim nodig voor het drijfvermogen las ik, dus carbonfiber scheelt blijkbaar op veel punten centjes.

Aha, ik had effe uitgerekend hoe dik de wand van een holle bol maximaal kon zijn om nog te drijven. Bij staal is dat 4.44% van de straal, bij titanium 8%. NIet erg veel, en dat is voor een lege bol, zonder passagiers etc.
Dan leek de logische optie iets aan de sub te bevestigen dat voor extra drijfvermogen zorgde, bvb tanks gevuld met olie (of een andere vloeistof met een dichtheid lager dan 1kg/dm³), of een omhulsel van polypropyleen, cis-polybutadiene, of een andere vaste stof met dichtheid < 1kg/dm³
are we infinite or am I alone
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:31:44 #80
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209620380
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Mijn ervaring in en met grote "risico" projecten is dat er altijd mensen zijn die waarschuwen en doorgaans niet bereid zijn om hun "deskundigheid" naar wel haalbare omstandigheden voor het projectdoel om te zetten.

Dat waarschuwen tijdens een project heeft imo overigens wel degelijk een functie zodat de 'klacht' kan (en zeker zal) worden meegenomen om af te wegen. Het project en vraagt/vroeg de inzet van tal van allerlei betrokkenen.
Vereiste voor succes bij "exploratie" is dat mensen over (hun) persoonlijkheden kunnen heen stappen en niet met als doel obstructie plegen om dat zij zich niet gehoord voel(d)en. Neem bv de waarschuwing over dat raam en de constructie dat geenszins daarmee aantoonde dat het dus onveilig was.
Zelfs als en dat het ding in elkaar is geklapt, zegt mij dat feitelijk nog niets; hooguit dat er veel is uit te zoeken, te controleren en mogelijk dan te verbeteren is.

Ik heb in mijn projecten altijd graag constructieve dwarsliggers/denkers maar men moet niet gaan zeuren of daarmee veroorzaken dat iets in een gevorderd stadium niet (meer) kan. Hier zijn zonder enige twijfel risico's genomen en ik weiger aan te nemen dat die onbezonnen waren.
Ah ben jij er zo een. Het zijn niet een stel cavia's die je erin stopt he? 'dwarsligger/denkers' :') Dat waren mensen die zelf ook in de business zitten en waarschuwde voor het materiaal en de techniek die gebruikt werd. En laat nu net dat stukje fataal gebleken.

Jij was een goeie geweest voor Ford tig jaar geleden, gewoon even afwegen wat een mensenleven waard is en daarop keuzes baseren ^O^
pi_209620381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:13 schreef Vallon het volgende:

[..]
In de handleiding van mijn lasapparaat staat ook dat het bindvliesontsteking en andere levensgevaarlijk risico's kan veroorzaken ? Dan maar niet gebruiken ?

Ik ga er vanuit dat de deelnemers zich zeker bewust waren van gevaren.
Wel 's mee geweest op een experimentele missie en dan - touché, je hebt gelijk - is deelname net even belangrijker dan dat je het niet redt. Het verschil van lopers en wachters.
"Het is een experimenteel voertuig." Dat is wel een erg matige omschrijving voor een voertuig wat geen enkele certificering heeft en waarvan 38 experts aangeven dat het zeer twijfelachtig is.

Maar, de mensen die zoveel geld moeten betalen zal iets anders verteld zijn.
pi_209620460
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:31 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
"Het is een experimenteel voertuig." Dat is wel een erg matige omschrijving voor een voertuig wat geen enkele certificering heeft en waarvan 38 experts aangeven dat het zeer twijfelachtig is.

Maar, de mensen die zoveel geld moeten betalen zal iets anders verteld zijn.
Mwah, ze moesten een aantal waivers tekenen waarin duidelijk aangegeven werd dat het een experimenteel voertuig was zonder certificering en dat ze een risico liepen op verwonding en dodelijke ongevallen dus ik heb niet het idee dat ze het niet (konden) weten.
pi_209620628
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, ze moesten een aantal waivers tekenen waarin duidelijk aangegeven werd dat het een experimenteel voertuig was zonder certificering en dat ze een risico liepen op verwonding en dodelijke ongevallen dus ik heb niet het idee dat ze het niet (konden) weten.
De 19-jarige was als de dood voor dit voertuig. Hoe kan het dan dat 'ie alsnog overstag is gegaan, vraag ik mij af.
Als die waivers kort voor vertrek bij Oceangate getekend moesten worden ....
pi_209620656
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:55 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
De 19-jarige was als de dood voor dit voertuig. Hoe kan het dan dat 'ie alsnog overstag is gegaan, vraag ik mij af.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:04:57 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209620762
quote:

[..]
Heeft ie toch nog gelijk gekregen
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:07:42 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209620797
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Aha, ik had effe uitgerekend hoe dik de wand van een holle bol maximaal kon zijn om nog te drijven. Bij staal is dat 4.44% van de straal, bij titanium 8%. NIet erg veel, en dat is voor een lege bol, zonder passagiers etc.
Dan leek de logische optie iets aan de sub te bevestigen dat voor extra drijfvermogen zorgde, bvb tanks gevuld met olie (of een andere vloeistof met een dichtheid lager dan 1kg/dm³), of een omhulsel van polypropyleen, cis-polybutadiene, of een andere vaste stof met dichtheid < 1kg/dm³
Eigenlijk moet het soortelijk gewicht van de gehele bol gelijk zijn aan dat van zeewater. Ander drijft ie en dat wil je niet bij een onderzeeër
  Miss 200.000.000! vrijdag 23 juni 2023 @ 19:12:41 #87
367000 roos94
pi_209620849
De Amsterdamse zus van de Pakistaanse man die samen met zijn zoon omkwam tijdens het duikbootdrama bij de Titanic ging afgelopen dagen door een hel. Ze troost zich met de gedachte dat ze niet hebben geleden. ,,Ze zijn nu onderdeel van de Titanic-geschiedenis. Dat was misschien wel de allergrootste droom van mijn broer.’’

Azmeh Dawood had tot maandagavond nog geen idee in welk avontuur haar broer en neef zich hadden gestort, vertelt ze voor haar huis in Amsterdam-Zuid. Dan krijgt ze ineens een appje van haar ex-echtgenoot die enorm meeleeft met het drama dat zich bij de Titanic afspeelt. Azmeh snapt er niets van en verifieert bij een familielid of haar dierbaren inderdaad aan boord zijn. ,,Ja, dat klopt’’, is het antwoord dat ze nooit hoopte te horen.

Dit kan niet waar zijn, denkt ze dan nog. Haar jongere broertje en zakenman Shahzada (48)? Haar lievelingsneef Suleman (19), die vijf dagen later ter wereld kwam dan haar eigen zoon? ,,Mijn schoonzus en ik waren tegelijk zwanger. Ik weet nog hoe grappig dat telefoongesprek was toen ik wilde vertellen dat er een kindje op komst was en zij precies hetzelfde had. Mijn zoon en haar zoon groeiden op als een tweeling.
pi_209620927
Aha dus de zus vd Pakistaanse Britse miljonair woont weer in Amsterdam?
Ik vind het niet zo netjes van haar om de media op te zoeken, laat dat aan de moeder en echtgenote over.
Die arme vrouw is man en kind kwijt en dan ook nog een schoonzus die niet kan wachten om iedereen te vertellen hoe erg het voor de familie is.

Terwijl ze vast de deur niet plat liepen bij elkaar.

Als er iemand overleden is dan duikt er altijd wel een zus broer nicht of vage familie vriend op
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:24:55 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209621007
Bijzonder dat er dus al dagenlang aanwijzingen waren dat dit ding geïmplodeerd was. Die hele reddingsoperatie was dus min of meer voor de schijn? En dan gek opkijken dat er een gebrek is aan vertrouwen in allerlei instituten in de VS :').
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:26:00 #90
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209621021
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:12 schreef roos94 het volgende:

Azmeh Dawood had tot maandagavond nog geen idee in welk avontuur haar broer en neef zich hadden gestort, vertelt ze voor haar huis in Amsterdam-Zuid. Dan krijgt ze ineens een appje van haar ex-echtgenoot die enorm meeleeft met het drama dat zich bij de Titanic afspeelt. Azmeh snapt er niets van en verifieert bij een familielid of haar dierbaren inderdaad aan boord zijn. ,,Ja, dat klopt’’, is het antwoord dat ze nooit hoopte te horen.

Dit kan niet waar zijn, denkt ze dan nog. Haar jongere broertje en zakenman Shahzada (48)? Haar lievelingsneef Suleman (19), die vijf dagen later ter wereld kwam dan haar eigen zoon?
Wat een gezwam. Dus ze weet niet dat haar broer en neef naar de Titanic gingen. Lekker close :O
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209621066
Dat is ook mijn irritatie altijd als er iemand dood gaat, dat daar dan allerlei vage vrienden of kennissen of zussen die helemaal niet zo close met elkaar zijn met de media lekken, of de echtgenote en 1e graads familie dat nu leuk vindt of niet

Toen met die jonge vrouw en dat meisje die het water in reden, had je ook die vage huisvriend die constant in de media moest zijn. Terwijl die vast zo close helemaal niet was.

Bij elke ramp of ongeluk duikt er wel zo iemand op.
pi_209621101
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder dat er dus al dagenlang aanwijzingen waren dat dit ding geïmplodeerd was. Die hele reddingsoperatie was dus min of meer voor de schijn? En dan gek opkijken dat er een gebrek is aan vertrouwen in allerlei instituten in de VS :').
Aanwijzingen dat het geimplodeerd zou kunnen zijn, maakt het nog niet zeker dat dat ook werkelijk gebeurd is.
Dat kun je op dat moment nooit zeker weten, en daarom is men door blijven zoeken tot het moment dat de zuurstof op was.

Pas toen men later brokstukken vond die idd van de Titan afkomstig, pas toen kon men met zekerheid vaststellen dat dat geluid wat ze waargenomen hadden de implosie was.

Geen complot, gewoon logisch nadenken.

Iets wat bij de zelfverklaarde 'kritische denkers' meer dan eens lastig is gebleken :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:36:20 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209621160
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209621169
quote:
:D
A murky, forgotten land.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:39:52 #95
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209621212
quote:
Ik kan me niet eens voorstellen dat die 19 jarige dat contract helemaal gelezen heeft. Zijn vader wel natuurlijk en die tekende uiteindelijk waardoor die zoon het ook deed, want als zijn vader het getekend had, dan zal het wel goed zijn natuurlijk.
"No worries jongen. Wij gaan op avontuur." :)

Maar in dat contract stond natuurlijk niet dat die capsule van een soort veredeld polyester was gemaakt en dat er 47 deskundigen waren geweest die hem daar een dringend negatief advies over hadden gegeven dat dat levensgevaarlijk en zwaar onverantwoord was.

En daar stond ook niet in dat hij zijn eigen mensen ontslagen had die hem eveneens hadden bekritiseerd dat dat apparaat veel en veel te onveilig was etc. En dat ga je die mensen ook niet allemaal vertellen op het moment dat ze op het punt staan om 1 miljoen (4 x 250K) op je rekening over te maken.

Dan maak je daar gewoon een smeuig verhaal van, dat het hele leven nou eenmaal vol met risico's zit ^O^ en dat er altijd wel wat kan gebeuren. En dan zeg je dat ondanks allerlei flauwekul kritiek die hij gekregen heeft hij al jaaaaarenlang in dat bootje vaart en er dus blijkbaar helemaal niks mis mee is :7 Kortom dan ga je dus niet uitgebreid vertellen wat er allemaal echt mis is met die boot, maar dan wil je wel graag dat ze een contract tekenen en even aftikken.

En in dat contract staat dan niet meer dan dat ze accoord gaan dat ze OceanGhost op geen enkele manier aansprakelijk stellen als er achteraf iets is misgegaan, want daar komt de inhoud van dat contract simpelweg op neer.

De intentie was gewoon Massa is Kassa, heel simpel.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209621250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:39 schreef Tengano het volgende:
De intentie was gewoon Massa is Kassa, heel simpel.
Met Peter Gillis als ballast *O*
A murky, forgotten land.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:46:18 #97
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209621293
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Aanwijzingen dat het geimplodeerd zou kunnen zijn, maakt het nog niet zeker dat dat ook werkelijk gebeurd is.
Dat kun je op dat moment nooit zeker weten, en daarom is men door blijven zoeken tot het moment dat de zuurstof op was.

Pas toen men later brokstukken vond die idd van de Titan afkomstig, pas toen kon men met zekerheid vaststellen dat dat geluid wat ze waargenomen hadden de implosie was.

Geen complot, gewoon logisch nadenken.

Iets wat bij de zelfverklaarde 'kritische denkers' meer dan eens lastig is gebleken :7
quote:
VS-correspondent Rudy Bouma:

"Het is opvallend dat er zo'n enorme reddingsoperatie is opgezet en er zo lang is gesproken over de hoeveelheid zuurstof en klopgeluiden die werden opgevangen terwijl nu dus blijkt dat er al heel snel indicaties waren dat er een implosie was na een uur en drie kwartier. Maar, zegt men wel, men wist niet zeker of dat wel het geluid van een implosie was. Daarom is er desondanks voor gekozen een heel brede zoekactie op touw te zetten."

Bron
Waarom kunnen dit soort dingen niet meteen openbaar worden gemaakt? En over een complot heeft niemand het hier gehad, tenzij jij natuurlijk dit artikel van de NOS als dusdanig zou willen interpreteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:56:02 #98
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209621403
Dat geluid van die implosie is gehoord en geregistreerd natuurlijk. Ook is het exacte tijdstip daarvan bekend.

En er was een expertiseteam dat geluiden van de oceaan aan het analyseren was. Zou het niet zo zijn dat er ook heeeeeeel goed geluisterd is naar dat geluid van die 'vermeende implosie'? En we hebben hier allemaal vernomen dat dat een gigantische klap moet zijn geweest; dat kwam vast niet over als oceaangeruis oid. En ik vermoed dat ze met al die ontvangen data ook nog kunnen analyseren waar dat geluid vandaan kwam. Wellicht hebben ze ons daarom verteld dat ze geluiden hadden gehoord en daarom in een specifiek gebied zochten, maar dat is idd speculatie.

En het moment dat de communicatie is weggevallen is ook geregistreerd hoewel dat mogelijk iets minder nauwkeurig is gebeurd, maar op tien minuten na moet dat ook wel bekend zijn.

Die twee zaken zijn ongetwijfeld gecombineerd waardoor die conclusie veel eerder bekend was, dan dat ze tegen ons verteld hebben dat ze met man en macht aan het zoeken waren, daar waar 'de geluiden' vandaan kwamen. En zolang er nog zuurstof was gingen ze zeker door.

Ik ben niet altijd zo wantrouwend richting dit soort berichtgevingen, maar ik heb toch wel een beetje het idee dat we hier voor het lapje zijn gehouden, en met welk doel heb ik overigens geen idee van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 23-06-2023 20:01:06 ]
pi_209621539
Wie betaald die reddingsoperatie eigenlijk?
  vrijdag 23 juni 2023 @ 20:09:35 #100
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209621565
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Waarom kunnen dit soort dingen niet meteen openbaar worden gemaakt? En over een complot heeft niemand het hier gehad, tenzij jij natuurlijk dit artikel van de NOS als dusdanig zou willen interpreteren.
Misschien omdat de geluiden opgepikt werden door het Integrated Undersea Surveillance System van de US Navy, bedoelt om onderzeeërs op te sporen. Maw, de militairen wisten het, en die zijn meestal niet snel met het vrijgeven van informatie. Zou me niet verbazen als het eerst via de chain of command naar het Pentagon ging, en men daar eerst zeker wilde zijn dat het vrijgeven van de informatie geen geheimen zou onthullen (bvb dat men er uit zou kunnen afleiden dat hun systeem gevoeliger of nauwkeuriger is dan aangenomen wordt), en pas nadat ze daar antwoord op kregen besloten het openbaar te maken.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 23 juni 2023 @ 20:17:46 #101
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209621635
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:09 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien omdat de geluiden opgepikt werden door het Integrated Undersea Surveillance System van de US Navy, bedoelt om onderzeeërs op te sporen. Maw, de militairen wisten het, en die zijn meestal niet snel met het vrijgeven van informatie. Zou me niet verbazen als het eerst via de chain of command naar het Pentagon ging, en men daar eerst zeker wilde zijn dat het vrijgeven van de informatie geen geheimen zou onthullen (bvb dat men er uit zou kunnen afleiden dat hun systeem gevoeliger of nauwkeuriger is dan aangenomen wordt), en pas nadat ze daar antwoord op kregen besloten het openbaar te maken.
Ze kunnen de US Coast Guard simpelweg verteld hebben dat het 99.99% zeker was dat het een implosie was van een vaartuig met bepaalde afmetingen en waar dat geluid van die implosie precies vandaan kwam, met even een accoordje van hoger hand desnoods om dat te delen. En ik vermoed dat dat ook gebeurd is. Daarom zochten ze specifiek op die bepaalde lokatie en waren ze er wss zo relatief snel bij. Die Victor 6000 die wel tot op de bodem kon, had die debri site binnen een paar uur te pakken. Ik zei toen nog dat dat ding tering laat was en voordat we het wisten, had hij de Titan al gevonden.

En ze waren niet verplicht dat geluidsmateriaal af te geven en ze hadden het ook nog voor eventuele afgifte kunnen bewerken als dat nodig was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 23-06-2023 20:30:44 ]
  vrijdag 23 juni 2023 @ 20:42:07 #102
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209621918
twitter

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:35 schreef Tengano het volgende:
Tering!! Dat is wel laat zeg.

Dat is die Vector 6000. Die zou er gisteravond al zijn.
En 4 uur en 18 minuten laten krijgen we dit bericht.

twitter

In die vier uur en 18 minuten is hij (de Victor 6000) dus 3,5 km naar beneden afgedaald en kwam hij 'bij toeval' precies op de exacte lokatie van die Titan terecht en stuurde hij de beelden naar boven. En in dat kleine tijdsframe is er ook nog even de ruimte genomen om de familie te informeren en pas daarna is er nog tijd genomen om deze tweet met een overwogen formulering uit te sturen. Allemaal in een tijdsbestek van 4 uur en 18 minuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')