quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Daarom bestaat het spreekwoord "Hoogmoed komt ten val voor de val" nog steeds en de Atari Titan niet meer.
Is die drukkracht niet juist de reden van falen? Koolstofvezel is niet geschikt voor zulke drukkrachten. Dat wordt bijna volledig opgenomen door de epoxy.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zou de druk van het water tegen de endcaps niet volstaan om eventuele fouten in de lijmverbinding te compenseren? Op 3000m diepte worden de endcaps met ruim 14500 ton tegen de cilinder gedrukt, dat is 15 ton per cm van de omtrek.
Sommige subs gebruiken die druk om de verbinding waterdicht te houden, de Triton 36000/2 bvb (die tot de bodem van de Mariana Trench afdaalde) bestond uit twee titanium halve bollen met o-ringen ertussen.
Cyclisch belasten van de cylinder lijkt inderdaad de meest waarschijnlijke oorzaak.
Het porthole raam was blijkbaar van (polymethylmeth)acrylaat, ben ook benieuwd of dat het de implosie overleefd heeft.
Wat maakt het uit, zit je te pissen en inééns barst dat glaasje daar. Poef doodquote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is die drukkracht niet juist de reden van falen? Koolstofvezel is niet geschikt voor zulke drukkrachten. Dat wordt bijna volledig opgenomen door de epoxy.
Daarnaast hebben ze natuurlijk ook geen scans van het materiaal uitgevoerd neem ik aan want dat kost geld. En van buiten zag het er nog goed uit volgens Henk uit de werkplaats
Tuurlijk maakt dat uit! In de techniek worden dit soort dingen als voorbeeld gebruikt hoe het dus niet moet (zouden politici eens moeten doenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:33 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat maakt het uit, zit je te pissen en inééns barst dat glaasje daar. Poef dood
Serieus ze stapte er zelf in he?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat uit! In de techniek worden dit soort dingen als voorbeeld gebruikt hoe het dus niet moet (zouden politici eens moeten doen)zodat de fout niet nog een keer gemaakt wordt.
Ondanks dat Oceangate meermaals gewaarschuwd om dit concept niet te gebruiken hebben ze nu wel aangetoond dat regels er niet voor niets zijn. En dat ‘veiligheid staat innovatie in de weg’ een heul gevaarlijke uitspraak is
Beetje domheid, onwetendheid, roekeloosheid, maar vooral de schuld van zo’n CEO die ze zonder twijfel heeft gegarandeerd dat het veilig isquote:
Maar wat ik bedoel; het zal zeker als casus gebruikt worden om roekeloosheid aan te tonen zodat dit concept in ieder geval niet meer gebruikt wordtquote:
Over de doden niets dan goeds aub en al hij gek is, bevond hij zich in goed gezelschap van een wereld die hem op handen droeg en zelfs bereid waren om ¤250K pp af te tikken voor de ervaring.quote:
Het waren niet de minste die hem waarschuwde hè?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over de doden niets dan goeds aub en al hij gek is, bevond hij zich in goed gezelschap van een wereld die hem op handen droeg en zelfs bereid waren om ¤250K pp af te tikken voor de ervaring.
Mensen verklaren hem tot ..vul-in.. om dat het uiteindelijk is mislukt en op die manier hun zienswijze wordt bevredigd.
Ik zou mensen die tijdens test en research overlijden zodat men daarvan kan leren, niet snel uitmaken dat het onnozele halzen zou zijn geweest. Was de crew van Apollo 1 of Challenger gek ?
Dat hele certificatie verhaal van stuurlui aan wal en andere boze mensen, gaat sws niet op voor een experimenteel schip. Want (bij) wie en waar gaat en moet je dat volgens welke normen certificeren ?
4:45 - Zie ik daar naar "orbs" naar binnen vliegen? Dat er buiten van alles rond vliegt, dat snap ik, maar dat "orbs" dwars door het ruitje gaan, is TRU-waardig!quote:
Wat lul je nou man, die duikboot hing nog net niet van plakband aan elkaar. Dus ja, een complete gek. Als de gasten aan boord dit wisten en alsnog mee zijn gegaan waren die ook niet al te snugger.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over de doden niets dan goeds aub en al hij gek is, bevond hij zich in goed gezelschap van een wereld die hem op handen droeg en zelfs bereid waren om ¤250K pp af te tikken voor de ervaring.
Mensen verklaren hem tot ..vul-in.. om dat het uiteindelijk is mislukt en op die manier hun zienswijze wordt bevredigd.
Ik zou mensen die tijdens test en research overlijden zodat men daarvan kan leren, niet snel uitmaken dat het onnozele halzen zou zijn geweest. Was de crew van Apollo 1 of Challenger gek ?
Dat hele certificatie verhaal van stuurlui aan wal en andere boze mensen, gaat sws niet op voor een experimenteel schip. Want (bij) wie en waar gaat en moet je dat volgens welke normen certificeren ?
Kan je dat vergelijken. Nasa en pruts kneusquote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over de doden niets dan goeds aub en al hij gek is, bevond hij zich in goed gezelschap van een wereld die hem op handen droeg en zelfs bereid waren om ¤250K pp af te tikken voor de ervaring.
Mensen verklaren hem tot ..vul-in.. om dat het uiteindelijk is mislukt en op die manier hun zienswijze wordt bevredigd.
Ik zou mensen die tijdens test en research overlijden zodat men daarvan kan leren, niet snel uitmaken dat het onnozele halzen zou zijn geweest. Was de crew van Apollo 1 of Challenger gek ?
Dat hele certificatie verhaal van stuurlui aan wal en andere boze mensen, gaat sws niet op voor een experimenteel schip. Want (bij) wie en waar gaat en moet je dat volgens welke normen certificeren ?
In de overeenkomst staat zes keer het woord dood vermeld. Echter de CEO van Oceangate bleef volhouden dat een weg oversteken gevaarlijker was. Ik krijg het idee dat de mensen aan boord totaal niet bewust waren van de gevaren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:48 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, die duikboot hing nog net niet van plakband aan elkaar. Dus ja, een complete gek. Als de gasten aan boord dit wisten en alsnog mee zijn gegaan waren die ook niet al te snugger.
Dat zou goed kunnen hoor, vandaar mijn voorbehoud.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
In de overeenkomst staat zes keer het woord dood vermeld. Echter de CEO van Oceangate bleef volhouden dat een weg oversteken gevaarlijker was. Ik krijg het idee dat de mensen aan boord totaal niet bewust waren van de gevaren.
Er is ook nog zoiets als common sense.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
In de overeenkomst staat zes keer het woord dood vermeld. Echter de CEO van Oceangate bleef volhouden dat een weg oversteken gevaarlijker was. Ik krijg het idee dat de mensen aan boord totaal niet bewust waren van de gevaren.
Als je veel geld heb ben je onsterfelijk denk je.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als common sense.
Mijn ervaring in en met grote "risico" projecten is dat er altijd mensen zijn die waarschuwen en doorgaans niet bereid zijn om hun "deskundigheid" naar wel haalbare omstandigheden voor het projectdoel om te zetten.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het waren niet de minste die hem waarschuwde hè?
Jij weet het en ik snap je denkinrichting die lijkt uit te gaan van zelfkennis.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:48 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, die duikboot hing nog net niet van plakband aan elkaar. Dus ja, een complete gek. Als de gasten aan boord dit wisten en alsnog mee zijn gegaan waren die ook niet al te snugger.
Ja dat kan je zeker vergelijken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Kan je dat vergelijken. Nasa en pruts kneus
Nogal cru, nu er statiegeld op blikjes bestaat.quote:
@veryquote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Nogal cru, nu er statiegeld op blikjes bestaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |