abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209619568
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Daarom bestaat het spreekwoord "Hoogmoed komt ten val voor de val" nog steeds en de Atari Titan niet meer.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:31:24 #52
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619603
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Zou de druk van het water tegen de endcaps niet volstaan om eventuele fouten in de lijmverbinding te compenseren? Op 3000m diepte worden de endcaps met ruim 14500 ton tegen de cilinder gedrukt, dat is 15 ton per cm van de omtrek.
Sommige subs gebruiken die druk om de verbinding waterdicht te houden, de Triton 36000/2 bvb (die tot de bodem van de Mariana Trench afdaalde) bestond uit twee titanium halve bollen met o-ringen ertussen.

Cyclisch belasten van de cylinder lijkt inderdaad de meest waarschijnlijke oorzaak.
Het porthole raam was blijkbaar van (polymethylmeth)acrylaat, ben ook benieuwd of dat het de implosie overleefd heeft.
Is die drukkracht niet juist de reden van falen? Koolstofvezel is niet geschikt voor zulke drukkrachten. Dat wordt bijna volledig opgenomen door de epoxy.

Daarnaast hebben ze natuurlijk ook geen scans van het materiaal uitgevoerd neem ik aan want dat kost geld. En van buiten zag het er nog goed uit volgens Henk uit de werkplaats :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209619633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Is die drukkracht niet juist de reden van falen? Koolstofvezel is niet geschikt voor zulke drukkrachten. Dat wordt bijna volledig opgenomen door de epoxy.

Daarnaast hebben ze natuurlijk ook geen scans van het materiaal uitgevoerd neem ik aan want dat kost geld. En van buiten zag het er nog goed uit volgens Henk uit de werkplaats :P
Wat maakt het uit, zit je te pissen en inééns barst dat glaasje daar. Poef dood
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:38:27 #54
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:33 schreef Soury het volgende:

[..]
Wat maakt het uit, zit je te pissen en inééns barst dat glaasje daar. Poef dood
Tuurlijk maakt dat uit! In de techniek worden dit soort dingen als voorbeeld gebruikt hoe het dus niet moet (zouden politici eens moeten doen ;) )zodat de fout niet nog een keer gemaakt wordt.

Ondanks dat Oceangate meermaals gewaarschuwd om dit concept niet te gebruiken hebben ze nu wel aangetoond dat regels er niet voor niets zijn. En dat ‘veiligheid staat innovatie in de weg’ een heul gevaarlijke uitspraak is
pi_209619708
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Tuurlijk maakt dat uit! In de techniek worden dit soort dingen als voorbeeld gebruikt hoe het dus niet moet (zouden politici eens moeten doen ;) )zodat de fout niet nog een keer gemaakt wordt.

Ondanks dat Oceangate meermaals gewaarschuwd om dit concept niet te gebruiken hebben ze nu wel aangetoond dat regels er niet voor niets zijn. En dat ‘veiligheid staat innovatie in de weg’ een heul gevaarlijke uitspraak is
Serieus ze stapte er zelf in he?
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:40:17 #57
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619715
Dit soort ongelukken hadden net zo goed kunnen gebeuren met zo’n BlueOrigin waar gegarandeerd ook alle bochten afgesneden zijn.

Een van de crew was ook al mee op die ‘missie’ gemeen ik :')
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:41:31 #58
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619734
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:39 schreef Soury het volgende:

[..]
Beetje domheid, onwetendheid, roekeloosheid, maar vooral de schuld van zo’n CEO die ze zonder twijfel heeft gegarandeerd dat het veilig is
pi_209619745
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:29 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dank je voor de correctie. Was inderdaad taalkundig niet juist.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:42:56 #60
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619758
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:39 schreef Soury het volgende:

[..]
Maar wat ik bedoel; het zal zeker als casus gebruikt worden om roekeloosheid aan te tonen zodat dit concept in ieder geval niet meer gebruikt wordt
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:44:07 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209619774
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 14:33 schreef Regilio_ het volgende:
Wat een megalomane gek, die Rush.
Over de doden niets dan goeds aub en al hij gek is, bevond hij zich in goed gezelschap van een wereld die hem op handen droeg en zelfs bereid waren om ¤250K pp af te tikken voor de ervaring.
Mensen verklaren hem tot ..vul-in.. om dat het uiteindelijk is mislukt en op die manier hun zienswijze wordt bevredigd.

Ik zou mensen die tijdens test en research overlijden zodat men daarvan kan leren, niet snel uitmaken dat het onnozele halzen zou zijn geweest. Was de crew van Apollo 1 of Challenger gek ?
Dat hele certificatie verhaal van stuurlui aan wal en andere boze mensen, gaat sws niet op voor een experimenteel schip. Want (bij) wie en waar gaat en moet je dat volgens welke normen certificeren ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:45:20 #62
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209619796
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:44 schreef Vallon het volgende:

[..]
Over de doden niets dan goeds aub en al hij gek is, bevond hij zich in goed gezelschap van een wereld die hem op handen droeg en zelfs bereid waren om ¤250K pp af te tikken voor de ervaring.
Mensen verklaren hem tot ..vul-in.. om dat het uiteindelijk is mislukt en op die manier hun zienswijze wordt bevredigd.

Ik zou mensen die tijdens test en research overlijden zodat men daarvan kan leren, niet snel uitmaken dat het onnozele halzen zou zijn geweest. Was de crew van Apollo 1 of Challenger gek ?
Dat hele certificatie verhaal van stuurlui aan wal en andere boze mensen, gaat sws niet op voor een experimenteel schip. Want (bij) wie en waar gaat en moet je dat volgens welke normen certificeren ?
Het waren niet de minste die hem waarschuwde hè?
pi_209619800
quote:
4:45 - Zie ik daar naar "orbs" naar binnen vliegen? Dat er buiten van alles rond vliegt, dat snap ik, maar dat "orbs" dwars door het ruitje gaan, is TRU-waardig!
pi_209619851
quote:

[..]

Wat lul je nou man, die duikboot hing nog net niet van plakband aan elkaar. Dus ja, een complete gek. Als de gasten aan boord dit wisten en alsnog mee zijn gegaan waren die ook niet al te snugger.
pi_209619868
quote:

[..]

Kan je dat vergelijken. Nasa en pruts kneus
pi_209619889
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:48 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wat lul je nou man, die duikboot hing nog net niet van plakband aan elkaar. Dus ja, een complete gek. Als de gasten aan boord dit wisten en alsnog mee zijn gegaan waren die ook niet al te snugger.
In de overeenkomst staat zes keer het woord dood vermeld. Echter de CEO van Oceangate bleef volhouden dat een weg oversteken gevaarlijker was. Ik krijg het idee dat de mensen aan boord totaal niet bewust waren van de gevaren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_209619900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
In de overeenkomst staat zes keer het woord dood vermeld. Echter de CEO van Oceangate bleef volhouden dat een weg oversteken gevaarlijker was. Ik krijg het idee dat de mensen aan boord totaal niet bewust waren van de gevaren.
Dat zou goed kunnen hoor, vandaar mijn voorbehoud.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:55:05 #68
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209619933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Er is ook nog zoiets als common sense.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209619968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Er is ook nog zoiets als common sense.
Als je veel geld heb ben je onsterfelijk denk je.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:59:03 #70
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_209619988
Ik ben hier voor het leedvermaak.
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:02:30 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209620026
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het waren niet de minste die hem waarschuwde hè?
Mijn ervaring in en met grote "risico" projecten is dat er altijd mensen zijn die waarschuwen en doorgaans niet bereid zijn om hun "deskundigheid" naar wel haalbare omstandigheden voor het projectdoel om te zetten.

Dat waarschuwen tijdens een project heeft imo overigens wel degelijk een functie zodat de 'klacht' kan (en zeker zal) worden meegenomen om af te wegen. Het project en vraagt/vroeg de inzet van tal van allerlei betrokkenen.
Vereiste voor succes bij "exploratie" is dat mensen over (hun) persoonlijkheden kunnen heen stappen en niet met als doel obstructie plegen om dat zij zich niet gehoord voel(d)en. Neem bv de waarschuwing over dat raam en de constructie dat geenszins daarmee aantoonde dat het dus onveilig was.
Zelfs als en dat het ding in elkaar is geklapt, zegt mij dat feitelijk nog niets; hooguit dat er veel is uit te zoeken, te controleren en mogelijk dan te verbeteren is.

Ik heb in mijn projecten altijd graag constructieve dwarsliggers/denkers maar men moet niet gaan zeuren of daarmee veroorzaken dat iets in een gevorderd stadium niet (meer) kan. Hier zijn zonder enige twijfel risico's genomen en ik weiger aan te nemen dat die onbezonnen waren.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:05:05 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209620061
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:48 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Jij weet het en ik snap je denkinrichting die lijkt uit te gaan van zelfkennis.
En sws knap toch dat je met iets meer dan plakband kan afdalen naar 4km diepte.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:07:13 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209620080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:49 schreef Soury het volgende:

[..]
Kan je dat vergelijken. Nasa en pruts kneus
Ja dat kan je zeker vergelijken.
Het verschil is een budget dat wat groter was en een president ipv van een CEO die ervoor koos om naar de maan resp. 4km diepte te gaan.
pi_209620116
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Nogal cru, nu er statiegeld op blikjes bestaat.
@very
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')