24,5quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:38 schreef Kriegel het volgende:
Ik ben zes dagen van huis geweest dus ik wil het niet weten.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Woonkamer 22.3, zolder 24.1. In de gang is het 29 graden maar daar staat de zon ook op en ik ben vergeten het gordijn dicht te doen.
Hier idem, de luchtvochtigheid is heel hoog (60%) door de vloerkoeling, verder tussen de 22 en 24 graden, afhankelijk van de locatie.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:00 schreef byah het volgende:
22 graden, van de woonkamer tot de zolder. Echter wel met ruim 60% luchtvochtigheid door het koude water in de vloerverwarming vanaf de warmtepomp. 3e jaar nu, de temperatuur blijft dus redelijk oke, maar het voelt niet prettig. Ik ga toch maar kijken naar het plaatsen van een airco na de zomer
Dit is exact de conclusie die ik ook heb getrokken. Ik twijfel alleen tussen 3 of 4 airco's, maar ze gaan er wel komen ja. Voor komende zomer hangen ze.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:00 schreef byah het volgende:
22 graden, van de woonkamer tot de zolder. Echter wel met ruim 60% luchtvochtigheid door het koude water in de vloerverwarming vanaf de warmtepomp. 3e jaar nu, de temperatuur blijft dus redelijk oke, maar het voelt niet prettig. Ik ga toch maar kijken naar het plaatsen van een airco na de zomer
Split unitje ?quote:Op zondag 25 juni 2023 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is exact de conclusie die ik ook heb getrokken. Ik twijfel alleen tussen 3 of 4 airco's, maar ze gaan er wel komen ja. Voor komende zomer hangen ze.
Ja natuurlijk, ik ga niet lopen kloten met zo'n mobiele unit. Woonkamer + slaapkamer + slaapkamer dochter sowieso, maar ik twijfel over de zolder. Daar zit ik te werken, maar ja, dat thuiswerken zal ook niet eeuwig duren, en om dan een airco op te hangen in een ruimte waar ik (als ik er niet meer zit te werken) nooit meer ben, is ook overdreven.quote:
We zijn er nog niet, hé? Juli en augustus moeten ook nog. Ik bid dat het geen herhaling wordt van 2018 en 2019.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:28 schreef Discombobulate het volgende:
24,5 graden nu. Vies warm binnen, ondanks alles dicht.
Ein-de-lijk morgen verkoeling en later in de week weer regen.
Naja het kan ook zo maar zijn dat die maanden wel koeler worden of dat er veel regen is. Bijna de eerste zomermaand overleefd iig.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
We zijn er nog niet, hé? Juli en augustus moeten ook nog. Ik bid dat het geen herhaling wordt van 2018 en 2019.
Precies, vermoed dat het alleen maar meer nodig gaat zijn op termijn. Naast de hoge luchtvochtigheid is het voor mijn gevoel ook wachten tot het een keer misgaat met die vloerkoeling. 2 zomers geleden al een keer vocht op de vloer gehad toen het weer omsloeg. Ben nu continu bezig met het dauwpunt te checkenquote:Op zondag 25 juni 2023 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is exact de conclusie die ik ook heb getrokken. Ik twijfel alleen tussen 3 of 4 airco's, maar ze gaan er wel komen ja. Voor komende zomer hangen ze.
Ik heb vroeger in mijn andere huis ook geprobeerd om de vloer te koelen, echter de vloer werd nat en het wemelde daarna van de naaktslakken op die vloer.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:00 schreef byah het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk geprobeerd met een te lage temperatuur te koelen, ik gok ook dat het geen grondwater WP was, zal ook niet heel energiezuinig zijn om met een lucht/water WP te koelen.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb vroeger in mijn andere huis ook geprobeerd om de vloer te koelen, echter de vloer werd nat en het wemelde daarna van de naaktslakken op die vloer.
Ik glee ook een keer uit omdat het zo nat was.
Schoonmaken is echt een verschrikking, want de vloer wordt niet droog na het dweilen.
Vloer koelen is echt een nogo....
Met koelen hoort vochtontrekking anders is het een drama. Een airco doet dit, een warmtepomp met vloerkoeling niet.
bij mij ook... Hopelijk lukt het in het voorjaar 2024 nog.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
19 a 20 graden was de aanvoertemperatuur. Later zette ik hem op 22 graden, dan was het opgelost maar werd er amper gekoeld.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk geprobeerd met een te lage temperatuur te koelen, ik gok ook dat het geen grondwater WP was, zal ook niet heel energiezuinig zijn om met een lucht WP te koelen.
Door mijn warme persoonlijkheidquote:Op zondag 25 juni 2023 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
27 toen ik net thuis kwam.
Had eigenlijk minimaal 28 verwacht, dus dat 'viel mee'.
Zolang ik in de luchtstromen van de ventilatoren blijf zitten is het 'te doen'.
Gelukkig de rest van de week 22-24 graden.
Vaste airco of mobiel?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:27 schreef cherrycoke het volgende:
airco staat aan,
slaapkamer ne 24 en dalend
woonkamer en pc kamer 29.5
Mobiele airco is dikke prima, kijk goed naar BTU en hoe een grote ruimte deze kan koelen, let wel op dat er dikke slang aan moet zo dik als een ouderwetse hete lucht droger buis die naar buiten moet hangen,quote:Op zondag 25 juni 2023 21:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vaste airco of mobiel?
Vaste airco is hier helaas niet mogelijk, vanwege én de kosten én een huurwoning.
Maar voor volgende zomer ga ik wel een mobiele kopen.
Het is niet te doen zo.
Normaliter had ik hier binnentemperaturen van 26+ pas half/eind juli.
En 2/3 weken afzien was 'nog wel te doen'.
Maar dit jaar met die hittegolf met, hier althans, een paar dagen 31/32 graden, had ik die binnenhuis temperaturen al vroeg in juni.
En 2 tot 2,5 maand in die hitte binnen te zitten is niet te doen.
Das echt pittig warmquote:Op zondag 25 juni 2023 17:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier in de huiskamer ook. Boven nog warmer
Maar temperatuur gaat wel weer naar beneden als je goed doorlucht en de komende tijd wordt het ook veel minder warm.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vaste airco of mobiel?
Vaste airco is hier helaas niet mogelijk, vanwege én de kosten én een huurwoning.
Het is niet te doen zo.
Maar dit jaar met die hittegolf met, hier althans, een paar dagen 31/32 graden, had ik die binnenhuis temperaturen al vroeg in juni.
Idd. Nu alles open en hopen dat het een bééétje afkoelt, vooral in de slaapkamerquote:Op zondag 25 juni 2023 22:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Das echt pittig warmzit momenteel op 26.5 woonkamer..slaapkamer nog warmer en de ventilator is stuk
gelukkig morgen koeler
Beneden: 27,5quote:Op zondag 25 juni 2023 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Idd. Nu alles open en hopen dat het een bééétje afkoelt, vooral in de slaapkamer
Vandaag 32, morgen 23quote:Op zondag 25 juni 2023 23:26 schreef deadly_kiss het volgende:
Het goede nieuws is dat het deze nacht warmer blijft dan dat het morgen overdag max wordt![]()
Dus het wordt alleen maar beter de komende 24u!
Beneden 25.5
Op de slaapkamer 23 maar alles zojuist open gegooid omdat ik ga slapen.
quote:Op zondag 25 juni 2023 23:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vandaag 32, morgen 23
Rest van de week hier 23-25
Wel veel regen in de weer app, wat niet fijn is voor mij als reuma patiënt, maar liever pijn als die hitte in huis
Ik voel me juist extra belabberd met deze hitte, alsof er extra vocht tussen al mn gewrichten komt en ik pas mijn silversplints ook nog amperquote:Op zondag 25 juni 2023 23:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vandaag 32, morgen 23
Rest van de week hier 23-25
Wel veel regen in de weer app, wat niet fijn is voor mij als reuma patiënt, maar liever pijn als die hitte in huis
Doe geen moeite, die mobiele dingen helpen geen zier, kijk maar naar @Nattekat die heeft er 1 zowat 24/7 aan staan en krijgt het maar niet koeler ook @DJMO hoor je niet meer sinds ze er 1 heeft gekocht.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vaste airco of mobiel?
Het is niet te doen zo.
Mijn mobiele airco werkt prima, maar aangezien ik op dit moment in Luxemburg zit heeft het weinig zin om hem aan te zettenquote:Op maandag 26 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Doe geen moeite, die mobiele dingen helpen geen zier, kijk maar naar @:nattekat die heeft er 1 zowat 24/7 aan staan en krijgt het maar niet koeler ook @:djmo hoor je niet meer sinds ze er 1 heeft gekocht.
Misschien op een zolder waar het overdreven heet is, een huiskamer ga je er niet koel mee krijgen tenzij je hem dagen achtereen laat draaien vanaf het begin dat het warm word (dus zowat de volle afgelopen maand)
Sodesnuiter heeft een bedrijf in split units en wil niet dat mensen mobiele aircos kopen.quote:Op maandag 26 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Doe geen moeite, die mobiele dingen helpen geen zier, kijk maar naar @:nattekat die heeft er 1 zowat 24/7 aan staan en krijgt het maar niet koeler ook @:djmo hoor je niet meer sinds ze er 1 heeft gekocht.
Misschien op een zolder waar het overdreven heet is, een huiskamer ga je er niet koel mee krijgen tenzij je hem dagen achtereen laat draaien vanaf het begin dat het warm word (dus zowat de volle afgelopen maand)
quote:Op maandag 26 juni 2023 08:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sodesnuiter heeft een bedrijf in split units en wil niet dat mensen mobiele aircos kopen.
Klinkt als een uitstekend geïsoleerd huis waar in het najaar de warmte nog vervelend lang blijft hangen.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:39 schreef JaapB het volgende:
Hier gisteren maximaal op 23°C in de woonkamer, zonwering met rolluiken en alles dichthouden. Geen airco of vloerkoeling maar gewoon door te zorgen dat de warmte niet binnen kan komen.
Wel heel jammer dat het gisteravond niet afkoelde en er dus geen verkoelende ramen open gezet konden worden. Pas na 2 uur vannacht wat het buiten beneden de 23 graden.
Is heel goed geïsoleerd en als de warmte eenmaal binnen is dan duurt het lang om dat er weer uit te krijgen. In de zomer dus vooral voorkomen dat het opwarmt.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt als een uitstekend geïsoleerd huis waar in het najaar de warmte nog vervelend lang blijft hangen.
blijf wel zo veel mogelijk oorzaak van warme wanden weg halen, dus blijf je zonnescherm etc uit doenquote:Op maandag 26 juni 2023 13:54 schreef StateOfMind het volgende:
Een aangename 25,5 nu.
Maar buiten is het een heerlijke 23 graden en het waait goed door nu binnen.
De komende 7 dagen blijft het hier een graad of 23,dus hopelijk haalt dat de warmte goed uit de muren
Ik heb geen zonwering helaas en woon recht op het zuiden.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:16 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
blijf wel zo veel mogelijk oorzaak van warme wanden weg halen, dus blijf je zonnescherm etc uit doen
Koelkast wel dichtdoen.quote:
Na weken tussen de 26 en 28 gezeten te hebben ben ik maar wat blij met de 24,5 graden die het nu binnen is.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier nog altijd 24,0 ºC binnen. De warmte zit in de stenen, ben je niet zomaar kwijt.
Ik heb hem vooral aan tegen de muggen. Maar dan lig ik zelf wel onder de dekens anders krijg ik het koud.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
Hebben meer mensen de ventilator aan op hun gericht in bed nu het kouder is? Op een of andere manier voelt het niet fijn of lekker om 'm uit te doen ondanks dat het een prima temperatuur is om te slapen.
zwaai op die airco danquote:Op woensdag 28 juni 2023 22:07 schreef Nattekat het volgende:
25,5
Zullen we het weer gewoon mooi weer gaan maken buiten? Het maakt voor mijn binnentemperatuur toch geen ene kloot uit.
Gaat ook zeker gebeuren morgen. Vandaag was er helaas niet meer genoeg tijd.quote:
Ik had 'm gisteren voor het eerst weer uit en ik vond het primaquote:Op woensdag 28 juni 2023 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
Hebben meer mensen de ventilator aan op hun gericht in bed nu het kouder is? Op een of andere manier voelt het niet fijn of lekker om 'm uit te doen ondanks dat het een prima temperatuur is om te slapen.
De herrie vind ik vervelender dan de warmte zelfquote:Op woensdag 28 juni 2023 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
Eens, de herrie ervan word je beu.quote:Op donderdag 29 juni 2023 01:42 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
De herrie vind ik vervelender dan de warmte zelf
tenzij alcohol
En dan heb ik van die dingen die op het ene moment vol op je lijf staan, en 2 andere momenten links/rechts van je blazen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 02:00 schreef Charlotte-007 het volgende:
[..]
Eens, de herrie ervan word je beu.
Ik doe nu geen airco meer aan.
En dat heb je zelf zo geïnstalleerd? Want dan is het eigen schuld dikke bult.quote:Op donderdag 29 juni 2023 02:04 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
En dan heb ik van die dingen die op het ene moment vol op je lijf staan, en 2 andere momenten links/rechts van je blazen.
Dus zoiets als nice, heet heet, nice, heet heet, nice! Dat werkt niet rustgevend, maar meer als gooi-dat-ding-het-raam-uit-opwekkend
Helemaal waar! Die dingen kunnen zoveel graden links/rechts, maar als je ze stil zet is het op een gegeven moment weer te koudquote:Op donderdag 29 juni 2023 02:06 schreef Charlotte-007 het volgende:
[..]
En dat heb je zelf zo geïnstalleerd? Want dan is het eigen schuld dikke bult.
True maar als je ze niet aan zet, wordt het weer te warm.quote:Op donderdag 29 juni 2023 02:08 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Helemaal waar! Die dingen kunnen zoveel graden links/rechts, maar als je ze stil zet is het op een gegeven moment weer te koud
Is ook weer zo, maar als ik moet kiezen tussen hitte of herrie, dan ga ik toch voor hittequote:Op donderdag 29 juni 2023 02:10 schreef Charlotte-007 het volgende:
[..]
True maar als je ze niet aan zet, wordt het weer te warm.
same.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb hem vooral aan tegen de muggen. Maar dan lig ik zelf wel onder de dekens anders krijg ik het koud.
Heb horren voor alle ramen die open kunnen, nooit meer muggen, wespen of vliegen in huis. Kan dat iedereen aanraden.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb hem vooral aan tegen de muggen. Maar dan lig ik zelf wel onder de dekens anders krijg ik het koud.
Die heb ik lang geleden jaaaaren gehad.. Heb ik maar weer eens afgestoft.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:00 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik moet alleen nog wennen aan je nieuwe UI![]()
Ah op die fietsquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die heb ik lang geleden jaaaaren gehad.. Heb ik maar weer eens afgestoft.
Vliegende schotel in dit gevalquote:
Ik zit hier met mijn poncho omquote:Op maandag 3 juli 2023 15:52 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben ook echt serieus he. Nu zegt de thermo 24 maar ik zit gewoon met een trui op de bank
Held!quote:Op maandag 3 juli 2023 17:13 schreef StateOfMind het volgende:
Hier 21, de hele dag alles open gehad.
En gewoon in korte broek en zonder t-shirt op de bank
Lekker he, hier nu 19.5quote:
Een verademing vergeleken met de 26-28 die het was vorige week.quote:
Ja dat is het zeker heerlijk zo.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een verademing vergeleken met de 26-28 die het was vorige week.
Ik ga nu ook voor de 19
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:06 schreef StateOfMind het volgende:
Trek denk ik ook maar een shirt aan nu want het begint frisjes te worden zo in mijn blote pens 🤣
Ik heb wel zonwering, screens, maar even goed wordt het nog wel warm in huis hoor. Was op het laatste hier ook 26 gradenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:10 schreef StateOfMind het volgende:
Kou kun je je tegen kleden idd.
Tegen bloedhitte in huis zonder airco en zonwering helaas niet.
Daarom heb ik het ook liever koud dan warmquote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:10 schreef StateOfMind het volgende:
Kou kun je je tegen kleden idd.
Tegen bloedhitte in huis zonder airco en zonwering helaas niet.
Gozer, dat is toch prima?quote:
Scheelt ook dat we nu na die hitte begin/half juni nu al ruim een week frisse temperaturen hebben (hier 20-23 graden).quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb het gewoon een beetje koud nu.![]()
Toch wel heel blij dat die warmte er zo snel uit is gegaan, in m'n herinneringen bleef dat altijd veel langer hangen, maar niet dus.
18.9 nu lekker hoor mag nog meer afkoelen voor de hitte weer komt.quote:
Misschien haal ik dat ook nog als het vannacht lekker fris isquote:
Die 2 dagen...rest van de week mooie temp...quote:Op donderdag 6 juli 2023 07:58 schreef Zwansen het volgende:
Komende nacht ook nog even gebruiken om het huis maximaal af te laten koelen voordat het dit weekend weer heet wordt.
Buiten ja, maar dit gaat om de binnentemperatuurquote:
Goede timing wel, net een dag voor er weer een paar warme/hete dagen komenquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:03 schreef Nattekat het volgende:
23,0, maar dat is wel met de zon.
Lijkt wel alsof er gisteren een soort kritieke grens is overschreden, de temperatuur begint eindelijk goed te zakken nadat er dagenlang geen graad vanaf te krijgen was.
Goddankquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goede timing wel, net een dag voor er weer een paar warme/hete dagen komen
Gewoon weer 23°quote:Op donderdag 6 juli 2023 07:08 schreef deadly_kiss het volgende:
20.5 zitten al een uur met alles open 🥶
Ik denk eigenlijk wel dat dat gebouw waar al die servers staan, juist heel goed gekoeld wordt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:04 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat vindt Danny eigenlijk van dit topic, terwijl die naar de rokende server op de zolderkamer kijkt?
23,7 graden hier trouwens.
Je bent zelf een wandelende 37 gradenkachel hequote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:27 schreef StateOfMind het volgende:
Hele middag stabiel op 25.
Toen ik rond etenstijd weer terug kwam na een uurtje afwezigheid was het gezakt naar 24,5.
Maar gek genoeg sindsdien is het gestegen naar 25,5
Terwijl het vanmiddag heter was buiten, en ik heb dezelfde apparatuur aan gehad als vanmiddag (tv, PS5, 2 ventilatoren).
Dat klopt, maar dat was ik 's middags ook.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je bent zelf een wandelende 37 gradenkachel he
waarom zou je met 24gradz een airco laten draaien? die van mij gaat pas aan als het nodig isquote:Op zondag 9 juli 2023 10:48 schreef streamjohan het volgende:
@:plompzakker geniet hier van het stroeve skere 'splitunit is onzin' volk.
Dat het ding binnen 1,5 a 2 jaar is terugverdiend, ook door stoken, hebben ze geen weet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |