24,5quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:38 schreef Kriegel het volgende:
Ik ben zes dagen van huis geweest dus ik wil het niet weten.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Woonkamer 22.3, zolder 24.1. In de gang is het 29 graden maar daar staat de zon ook op en ik ben vergeten het gordijn dicht te doen.
Hier idem, de luchtvochtigheid is heel hoog (60%) door de vloerkoeling, verder tussen de 22 en 24 graden, afhankelijk van de locatie.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:00 schreef byah het volgende:
22 graden, van de woonkamer tot de zolder. Echter wel met ruim 60% luchtvochtigheid door het koude water in de vloerverwarming vanaf de warmtepomp. 3e jaar nu, de temperatuur blijft dus redelijk oke, maar het voelt niet prettig. Ik ga toch maar kijken naar het plaatsen van een airco na de zomer
Dit is exact de conclusie die ik ook heb getrokken. Ik twijfel alleen tussen 3 of 4 airco's, maar ze gaan er wel komen ja. Voor komende zomer hangen ze.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:00 schreef byah het volgende:
22 graden, van de woonkamer tot de zolder. Echter wel met ruim 60% luchtvochtigheid door het koude water in de vloerverwarming vanaf de warmtepomp. 3e jaar nu, de temperatuur blijft dus redelijk oke, maar het voelt niet prettig. Ik ga toch maar kijken naar het plaatsen van een airco na de zomer
Split unitje ?quote:Op zondag 25 juni 2023 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is exact de conclusie die ik ook heb getrokken. Ik twijfel alleen tussen 3 of 4 airco's, maar ze gaan er wel komen ja. Voor komende zomer hangen ze.
Ja natuurlijk, ik ga niet lopen kloten met zo'n mobiele unit. Woonkamer + slaapkamer + slaapkamer dochter sowieso, maar ik twijfel over de zolder. Daar zit ik te werken, maar ja, dat thuiswerken zal ook niet eeuwig duren, en om dan een airco op te hangen in een ruimte waar ik (als ik er niet meer zit te werken) nooit meer ben, is ook overdreven.quote:
We zijn er nog niet, hé? Juli en augustus moeten ook nog. Ik bid dat het geen herhaling wordt van 2018 en 2019.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:28 schreef Discombobulate het volgende:
24,5 graden nu. Vies warm binnen, ondanks alles dicht.
Ein-de-lijk morgen verkoeling en later in de week weer regen.
Naja het kan ook zo maar zijn dat die maanden wel koeler worden of dat er veel regen is. Bijna de eerste zomermaand overleefd iig.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
We zijn er nog niet, hé? Juli en augustus moeten ook nog. Ik bid dat het geen herhaling wordt van 2018 en 2019.
Precies, vermoed dat het alleen maar meer nodig gaat zijn op termijn. Naast de hoge luchtvochtigheid is het voor mijn gevoel ook wachten tot het een keer misgaat met die vloerkoeling. 2 zomers geleden al een keer vocht op de vloer gehad toen het weer omsloeg. Ben nu continu bezig met het dauwpunt te checkenquote:Op zondag 25 juni 2023 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is exact de conclusie die ik ook heb getrokken. Ik twijfel alleen tussen 3 of 4 airco's, maar ze gaan er wel komen ja. Voor komende zomer hangen ze.
Ik heb vroeger in mijn andere huis ook geprobeerd om de vloer te koelen, echter de vloer werd nat en het wemelde daarna van de naaktslakken op die vloer.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:00 schreef byah het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk geprobeerd met een te lage temperatuur te koelen, ik gok ook dat het geen grondwater WP was, zal ook niet heel energiezuinig zijn om met een lucht/water WP te koelen.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb vroeger in mijn andere huis ook geprobeerd om de vloer te koelen, echter de vloer werd nat en het wemelde daarna van de naaktslakken op die vloer.
Ik glee ook een keer uit omdat het zo nat was.
Schoonmaken is echt een verschrikking, want de vloer wordt niet droog na het dweilen.
Vloer koelen is echt een nogo....
Met koelen hoort vochtontrekking anders is het een drama. Een airco doet dit, een warmtepomp met vloerkoeling niet.
bij mij ook... Hopelijk lukt het in het voorjaar 2024 nog.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
19 a 20 graden was de aanvoertemperatuur. Later zette ik hem op 22 graden, dan was het opgelost maar werd er amper gekoeld.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk geprobeerd met een te lage temperatuur te koelen, ik gok ook dat het geen grondwater WP was, zal ook niet heel energiezuinig zijn om met een lucht WP te koelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |