Ze hadden die brug wel eerder kapot kunnen schieten zou je zeggen, is niet alsof ze hem niet al binnen bereik hadden of nog geen dienst deed voor de Russen. Daarom ook benieuwd wanneer de krimbrug eraan gaat. Zit even te denken wat het nut is van die brug pas later opblazen ipv nu. Pas als je klaar bent om binnen te vallen toeslaan zodat Rusland niet uitgebreid de tijd heeft om alternatieven te plannen en in paniek is? Ze houden denk ik ook wel rekening met de bevolking daar en dat die het ook erg moeilijk krijgen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Goed punt. Je komt wel heel dicht bij de frontlinie met je vrachtwagentje. Je bent op de gele route (op het andere plaatje hierboven) binnen bereik van 155mm geschut. Dus als Oekraïne bepaalde plekken in de gaten houdt en en daarop gewoon wat geschut richt....Dan wordt de bevoorrading lastig....
Vanmiddag zag ik een filmpje waarop het leek dat een stormshadow door het wegdek was geslagen en daarna tegen een pilaar was ontploft. Dan zou ik wel voorzichtig zijn....quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:36 schreef Nielsch het volgende:
Die brug is toch amper kapot of mis ik iets?
Rusland beweert stormshadow en liet wat brokstukken met 'Made in France' erop zien, maar gezien de beperkte schade geloven velen niet dat het een stormshadow was.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vanmiddag zag ik een filmpje waarop het leek dat een stormshadow door het wegdek was geslagen en daarna tegen een pilaar was ontploft. Dan zou ik wel voorzichtig zijn....
Als je die brug een half jaar geleden kapot had gemaakt, hadden de Russen alternatieven bedacht en gerealiseerd. Nu, terwijl Ukraine aan valt en de Russen bevoorrading nodig hebben, schakelen ze die aanvoerroutes uit en hebben de Russen geen alternatief maar een acuut probleem.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze hadden die brug wel eerder kapot kunnen schieten zou je zeggen, is niet alsof ze hem niet al binnen bereik hadden of nog geen dienst deed voor de Russen. Daarom ook benieuwd wanneer de krimbrug eraan gaat. Zit even te denken wat het nut is van die brug pas later opblazen ipv nu. Pas als je klaar bent om binnen te vallen toeslaan zodat Rusland niet uitgebreid de tijd heeft om alternatieven te plannen en in paniek is? Ze houden denk ik ook wel rekening met de bevolking daar en dat die het ook erg moeilijk krijgen.
De stormshadow of in dit geval SCALP heeft twee ladingen. De eerste om door beton heen te slaan en een tweede om in het object te ontploffen. Dus een lullig gat in het wegdek is goed mogelijk. Ligt aan de inslaghoek waar de tweede, de grote, klap plaatsvond. De pilaar lijkt beschadigd.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Rusland beweert stormshadow en liet wat brokstukken met 'Made in France' erop zien, maar gezien de beperkte schade geloven velen niet dat het een stormshadow was.
Ja met 'waarom niet wat eerder' bedoel ik niet half jaar eerderquote:Op donderdag 22 juni 2023 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je die brug een half jaar geleden kapot had gemaakt, hadden de Russen alternatieven bedacht en gerealiseerd. Nu, terwijl Ukraine aan valt en de Russen bevoorrading nodig hebben, schakelen ze die aanvoerroutes uit en hebben de Russen geen alternatief maar een acuut probleem.
Eerst de grote depots opblazen is zinvoller.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja met 'waarom niet wat eerder' bedoel ik niet half jaar eerder
Desnoods knallen ze er nog een paar op. Maar misschien ook niet, bij die andere bruggen over de rivier deden ze dat ook niet.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
Dat ding sloeg gewoon een gat in die brug ja. Beetje matig bommetje lijkt me. Je wil die brug toch finaal in puin hebben of niet?
Eigenlijk had hij dus wat beter op een pilaar moeten neerkomen. Ben nog niet echt overtuigd.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
De stormshadow of in dit geval SCALP heeft twee ladingen. De eerste om door beton heen te slaan en een tweede om in het object te ontploffen. Dus een lullig gat in het wegdek is goed mogelijk. Ligt aan de inslaghoek waar de tweede, de grote, klap plaatsvond. De pilaar lijkt beschadigd.
[ twitter ]
LOLquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:06 schreef Delenlill het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)-ukraine-war-1808439
Rusland eist herstelbetalingen van Amerika voor hun hulp aan Oekraïne.
Alles altijd omdraaien, jij, nee jij!quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:06 schreef Delenlill het volgende:
quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:06 schreef Delenlill het volgende:
Had gekund, maar waarom zou je dat willen? Je wil toch juist dat die brug kapot is op het moment dat je los gaat met een offensief? Niet vele maanden daarvoor zodat de Russen genoeg tijd hebben om te repareren.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze hadden die brug wel eerder kapot kunnen schieten zou je zeggen, is niet alsof ze hem niet al binnen bereik hadden of nog geen dienst deed voor de Russen. Daarom ook benieuwd wanneer de krimbrug eraan gaat. Zit even te denken wat het nut is van die brug pas later opblazen ipv nu. Pas als je klaar bent om binnen te vallen toeslaan zodat Rusland niet uitgebreid de tijd heeft om alternatieven te plannen en in paniek is? Ze houden denk ik ook wel rekening met de bevolking daar en dat die het ook erg moeilijk krijgen.
En wie moet de Russische economie dan nog draaiende houden? En waar haal je genoeg tiktoktsjetsjenen en fsb-ers vandaan om te voorkomen dat al die ongetrainde gemobiliseerden hun officiers vermoorden en vervolgens aan het muiten en deserteren slaan?quote:Op donderdag 22 juni 2023 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is eerder andersom. Rusland kan nog een blik mensen opentrekken door een algehele mobilisatie af te kondigen. Oekraïne zit wel op haar grens nu qua manschappen.
Niet volledig meer waarschijnlijk. En om nou een parkeerplaats voor vrachtwagen vol explosieven bij de brug te hebben waar ze op hun beurt moeten wachten is misschien ook geen goed idee.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:33 schreef Nielsch het volgende:
Okee de schade aan die brug is wel iets groter dan ik dacht maar ben nog steeds niet overtuigd dat de Russen die brug nu niet meer kunnen gebruiken. Maar goed, wat nog niet kapot is kan nog komen natuurlijk.
Overduidelijk een raket met een puntquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Inslag op 0.02. Moet je wel stilzetten.
Nou en?quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er werden Kharkiv-achtige gains voorspeld. Dan zijn wat speldenprikjes nogal teleurstellend.
Mag wel wat ambitieuzer. Voor de winter heb ik elke "expert" horen claimen dat het na de winter losging, toen in de zomer en straks is het alweer herfst.
En geen vleugels te zien. Kijk je frame voor frame dan lijken er wel meerdere explosies plaats te vinden. Maar het lijken ook twee raketten dus dat kan.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Overduidelijk een raket met een punt
Oef... zelfs als ze uitstappen dan hebben ze aan de klap wel een flinke shellshock overgehoudenquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:
Deze kappen ze ook maar af om niet te hoeven laten zien hoeveel er alsnog ongedeerd uitstappen![]()
[ twitter ]
SPOILER: shellshockOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door slashdotter3 op 23-06-2023 09:06:04 ]
Tl;dwquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:
Deze kappen ze ook maar af om niet te hoeven laten zien hoeveel er alsnog ongedeerd uitstappen![]()
[ twitter ]
Gewoon precies zoals ze dat nu ook al doen om al die ellende te verzachten. Blijkbaar lukt het ze. Economie is ook nog draaiende. Electronica chips voor raketten komen ook gewoon uit Nederland.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En wie moet de Russische economie dan nog draaiende houden? En waar haal je genoeg tiktoktsjetsjenen en fsb-ers vandaan om te voorkomen dat al die ongetrainde gemobiliseerden hun officiers vermoorden en vervolgens aan het muiten en deserteren slaan?
Posturing. Zelfde als wat Rusland doet.quote:
Maar ik dacht dat de steun in de VS aan het afnemen was volgens sommige mensen...quote:
Iedereen die klaagt naar het front?quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gewoon precies zoals ze dat nu ook al doen om al die ellende te verzachten.
Dus als de VS dit aanneemt en Rusland de centrale laat ontploffen en een wolk radioactieve shit waait naar Polen.... En als Polen dan een artikel vijf doet, dan gaat de VS wat precies doen in de NATO vergadering?quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Posturing. Zelfde als wat Rusland doet.
Met dat verschil dat Rusland nu vol gas gaat en de VS nog stationair draait.quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Posturing. Zelfde als wat Rusland doet.
Dat je 2 objecten ziet heeft meer met de framerate en traagheid van de camera te maken denk ik.quote:
Echt absurd gewoon allemaal jonge mannen / mensenlevens ff geofferd voor geen ene fuck.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ja ik verwachtte hier al een opmerking overquote:Op donderdag 22 juni 2023 23:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat je 2 objecten ziet heeft meer met de framerate en traagheid van de camera te maken denk ik.
Nu zijn er nog arbeidskrachten, na een algehele mobilisatie niet meer. Dus nogmaals; hoe dan?quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gewoon precies zoals ze dat nu ook al doen om al die ellende te verzachten. Blijkbaar lukt het ze. Economie is ook nog draaiende. Electronica chips voor raketten komen ook gewoon uit Nederland.
Volgens het SCP moet de overheid meer luisteren naar het "wappie kamp"quote:Op vrijdag 23 juni 2023 00:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wat sommige roken of drinken in het wappie kamp geen idee. Maar als ik hun was zou ik er mee stoppen.
Volgens mij is dat zo'n spambot, heb ook wel eens gezocht n.a.v. tweets van haar en vond de tweets in andere talen verassend veel op haar tweets lijken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 00:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wat sommige roken of drinken in het wappie kamp geen idee. Maar als ik hun was zou ik er mee stoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |