Nee we zijn langzaam naar dictatuur aan het gaan.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:27 schreef Red_85 het volgende:
Zoals eerder gezegd in het vorige deel.
Hierom heb je dus als land een correctief referendum nodig.
Gaat het om voorrang of een verkoopverbod? Leegstand lijkt me immers geen onderdeel van het plan.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:28 schreef DjDaano het volgende:
Als je ouders overlijden in een uitgewoond huisje van 3 ton dan wens ik je ook succes. Iedereen die het renoveren kan betalen mag hem niet meer kopen en wie hem wel mag kopen kan het niet betalen.
Wel netjes de erfbelasting mogen aftikken en dan met een onverkoopbaar huis blijven zitten.
Voorrang, geen verkoopverbod.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaat het om voorrang of een verkoopverbod? Leegstand lijkt me immers geen onderdeel van het plan.
stemmen op een partij die woningen wil gaan bouwen in het weiland, dan gaat dit hele rare circus niet doorquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
Wat kunnen we doen om die partijen die nu voor zijn, over te halen anders te gaan stemmen?
De politiek heet weer een onderwerpje om regels op te kunnen makenquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaat het om voorrang of een verkoopverbod? Leegstand lijkt me immers geen onderdeel van het plan.
Ik denk dat ze ook ouderen hun woning uit gaan jagen , omdat die lang genoeg gewoond hebbenquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:48 schreef jogy het volgende:
Alles om maar niet bij te hoeven bouwen, wel sprekend dat er nu zelfs half opgeblazen proefballonnetjes als maatregel worden geaccepteerd.
Kleiner wonen door opknippen van woningen makkelijker te maken en woningen gedwongen goedkoper te verkopen maar uiteraard alleen tot een bepaald bedrag want anders kan het ongemakkelijk worden voor de mensen met goed geld.
Ik gok dat binnen nu en een paar maanden de volgende kutmaatregel containerwoningen promoten wordt maar dan wel met al gebruikte containers die opnieuw ingezet gaan worden en eventueel semi gedwongen (door het heel makkelijk te maken) groepswoningen voor gezinnen. Met gedeelde faciliteiten etc. En lagere wettelijke eisen voor het converteren van oude kantoorpanden dus dat ze maar tevreden moeten zijn met inductie met lage wattage en een Dixie douche
De volgende verkiezingen zijn te laat voor deze wetgeving. Moet nu, voor dinsdag.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
stemmen op een partij die woningen wil gaan bouwen in het weiland, dan gaat dit hele rare circus niet door
[..]
De politiek heet weer een onderwerpje om regels op te kunnen maken
Rutte zit al 20 jaar de Volkshuisvesting te verzieken en de kinderopvangquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De volgende verkiezingen zijn te laat voor deze wetgeving. Moet nu, voor dinsdag.
rvs sanitaire?quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:48 schreef jogy het volgende:
Alles om maar niet bij te hoeven bouwen, wel sprekend dat er nu zelfs half opgeblazen proefballonnetjes als maatregel worden geaccepteerd.
Kleiner wonen door opknippen van woningen makkelijker te maken en woningen gedwongen goedkoper te verkopen maar uiteraard alleen tot een bepaald bedrag want anders kan het ongemakkelijk worden voor de mensen met goed geld.
Ik gok dat binnen nu en een paar maanden de volgende kutmaatregel containerwoningen promoten wordt maar dan wel met al gebruikte containers die opnieuw ingezet gaan worden en eventueel semi gedwongen (door het heel makkelijk te maken) groepswoningen voor gezinnen. Met gedeelde faciliteiten etc. En lagere wettelijke eisen voor het converteren van oude kantoorpanden dus dat ze maar tevreden moeten zijn met inductie met lage wattage en een Dixie douche
Jij hebt vast geen kinderen 😅quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rutte zit al 20 jaar de Volkshuisvesting te verzieken en de kinderopvang
kinderopvang![]()
![]()
![]()
blijf snotverdoo toch thuis voor je koters
Fakkels?quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
Wat kunnen we doen om die partijen die nu voor zijn, over te halen anders te gaan stemmen?
3 stuks en 6 kleinkinderen en die hebben alle drie een knoert van een huis , met bubblebad in de tuin en een op zolderquote:
Of nog beter zelfbewoningsplicht.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:18 schreef LXIV het volgende:
Ze kunnen het beter onaantrekkelijk maken om een tweede of derde woning aan te houden door belastingmaatregelen.
Of we krijgen over een paar jaar een SCP-rapport waarin staat dat ongelijkheid is toegenomen omdat armere huizenbezitters niet in gelijke mate meeprofiteren van de stijgingen op de woningmarkt omdat zij verplicht aan een beperkte doelgroep moeten verkopen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Of nog beter zelfbewoningsplicht.
Echt geen idee wat hier het doel van is want iedereen en zijn moeder gaat straks ¤1 boven die grens zitten.
Dat gaat ook gebeuren, onroerend goed op de eigen woning na, wordt binnenkort behoorlijk zwaar belast in box 3.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:18 schreef LXIV het volgende:
Ze kunnen het beter onaantrekkelijk maken om een tweede of derde woning aan te houden door belastingmaatregelen.
Omdat de regering geen visie heeft.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:28 schreef Ericr het volgende:
Heef al eerder 'succesvol' bestaan als huisvestingsvergunning bij koopwoningen. Daarbij konden er ook maatregelen worden opgelegd voor vestiging. Iemand buiten de regio kon dan geen betaalbare koopwoning kopen.
Als het nou in de jaren 90 en later ook nog amper heeft gewerkt, waarom wordt het weer ingevoerd?
Dan zijn er weer nieuwe verantwoordelijke bewindslieden, want die verantwoordelijkheid gaat over van minister op minister. Belachelijk, maar het is zo.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:25 schreef Niek92 het volgende:
Dit is echt weer zo'n maatregel die niet het beoogde resultaat gaat bereiken en die binnen een paar jaar terug gedraaid wordt, maar dan zijn de verantwoordelijke bewindslieden al gevlogen helaas.
Liever niet. Wij hebben een ton besteed aan verbouwingen en verduurzamen tot nu toe. De WOZ waarde is echter niet zo gestegen, omdat er gekeken wordt naar vergelijkbare, pas verkochte, huizen. Maar die zijn er niet. Vrijwillig de WOZ waarde verhogen, wil niemand, omdat dan de belasting ook omhoog gaat.quote:
Klopt. Maar sociale huur is dan ook onder de marktprijs.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb dat ding ingevuld ik kom tot 164 punten, dat is een huur onder de 1000 euro. Ik betaal een stuk meer als dat....
Nee, het is een stupide plan waarmee het probleem alleen maar op een ander bordje wordt geschoven.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:05 schreef Nattekat het volgende:
Wanneer mensen zo extreem tegen een persoon zijn dat ze automatisch fel tegen alles wat ie doet zijn, gaat de democratie officieel naar de tering.
Wat een kansloos gedoe zeg
De VVD66 was tegen dit plan, dat zegt al genoeg. Maar jullie haat richting Hugo is groter?
Sinds wanneer is dat volgens jou dat de regering niet meer behoort tot de wetgevende macht?quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie er wel wat in, maar dat is lichte bias omdat ik erop vooruit ga.
Jij dan toevallig niet, maar ik zie er echt veel haten op Hugo hier. Volksvijand nummer 1 onder bepaalde groepen. Dat terwijl de wetgevende macht toch echt het parlement is.
Ik schrok me rot. Maar gelukkig is het iets minder ernstig dan waar het in eerste instantie op leek:quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Helft van de sociale huur aan voorrangsgroepen, 30% aan urgentiegroepen.
[..]
Dan krijg je dit soort onzin.
Wellicht het onderwijs of de zorg maar in.
De enige reden dat jij dit een goed plan vindt is dat je denkt dat jij er garen bij kan spinnen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat het oplost is dat gemeenschappen beschermd kunnen worden, iets wat op de sociale huur markt ook vaak gebeurt. Als jongeren in hun dorp willen blijven, dan moet dat gewoon kunnen zonder dat ze weggeconcurreerd worden door immigranten uit de randstad. En dat geldt ook voor randgemeentes die ook overspoeld worden door 'vluchtelingen' uit de aanliggende grote stad. Gemeentes kunnen nu gewoon voor zichzelf op komen en grote steden kunnen het probleem niet meer verplaatsen naar kleinere buren.
Het nadeel? Bestaande huizenbezitters krijgen nu iets minder overwaarde. Gossie.
De woningmarkt is verneukt door de tekorten. En die zijn rechtstreeks het gevolg van de belachelijke regelgeving.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is zo'n typische links vs rechts discussie, en daar gaan we nooit op kunnen polderen. Kapitalisme heeft in mijn ogen de woningmarkt verneukt, dus de overheid moet ingrijpen om het weer wat socialer te worden. Kut voor bestaande huizenbezitters, maar dat weegt echt totaal niet op tegen de ellende waar de volgende generatie mee te maken heeft.
Ik heb geen medelijden met bestaande huizenbezitters. Daar ga je me niet mee overtuigen.
Ik acht de kans groot dat het EHRM hier voor gaat liggen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Ja21: 'inbraak op de eigendomswet'
Kan een rechter hier misschien nog een stok voor steken?
Bestaande huizenbezitters worden bestolen van marge die ze wel hadden kunnen hebben.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:30 schreef Nattekat het volgende:
Het nadeel? Bestaande huizenbezitters krijgen nu iets minder overwaarde. Gossie.
Dan is het al te laat. Dit onderdeel van de wet moet er uit.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat het EHRM hier voor gaat liggen.
Bizar is dat er wel distributiecentra en windmolens en solarvelden volop worden gebouwd in de weilanden en geen woningen , dat is bizarquote:
erg he , een onverkoopbaar huisquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:28 schreef DjDaano het volgende:
Als je ouders overlijden in een uitgewoond huisje van 3 ton dan wens ik je ook succes. Iedereen die het renoveren kan betalen mag hem niet meer kopen en wie hem wel mag kopen kan het niet betalen.
Wel netjes de erfbelasting mogen aftikken en dan met een onverkoopbaar huis blijven zitten.
de asielzoekers zeker wel , die gaan wel in de weilanden wonen hoor , echt wel , tentje van de action en hoppaquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee we zijn langzaam naar dictatuur aan het gaan.
Geweldig land volgend sommige
Nog even en dan zit iedereen onder een brug met een tentje
quote:
Hoezo stelen? De huizenbezitters kunnen toch een hogere prijs vragen voor hun woning, zodat de rijkere kopers zich daar wel kunnen vestigen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De enige reden dat jij dit een goed plan vindt is dat je denkt dat jij er garen bij kan spinnen.
Ook heel volwassen, dat de overheid maar geld van anderen moet stelen omdat jij je broek niet ver genoeg naar jouw zin kan ophouden…
Een huis van 250k is niet ineens 356k waard he.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoezo stelen? De huizenbezitters kunnen toch een hogere prijs vragen voor hun woning, zodat de rijkere kopers zich daar wel kunnen vestigen.
'Marktstrategie van de makelaar'quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een huis van 250k is niet ineens 356k waard he.
Benieuwd of daar mensen intrappenquote:Op donderdag 22 juni 2023 13:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Marktstrategie van de makelaar'
En vervolgens verkoop je hem voor lager, want dat is wat de kopers er voor willen geven.
Naja, als deze wetgeving operationeel wordt, gaan mensen echt wel het proberen te omzeilen totdat deze stupide regel is afgeschoten wegens 'in strijd met eigendomsrecht' of een ander iets.quote:
Oh nee, zeker niet. Mijn huis is rond de koers van 250 waard (gekocht voor 110 destijds), en ik wil toch echt wel bepalen aan wie ik het verkoop. Dus ja, ik ga alles proberen op het moment dat ik mijn huis te koop ga zetten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, als deze wetgeving operationeel wordt, gaan mensen echt wel het proberen te omzeilen totdat deze stupide regel is afgeschoten wegens 'in strijd met eigendomsrecht' of een ander iets.
Dit hoeven we toch niet te pikken?
Met welk effect? In mijn eigen omgeving kijkende zijn mensen met 2 á 3 huizen niet bepaald uitknijpers. In tegenstelling: ze verhuren vaak aan hun kinderen ónder de reguliere huurprijs. Iets wat dit jaar al significant duurder is gemaakt met belastingmaatregelen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:18 schreef LXIV het volgende:
Dat klopt, maar de rijkere kopers kunnen zich dan wel zonder vergunning vestigen in die woning. Dat is ook veel geld waard.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een huis van 250k is niet ineens 356k waard he.
Ah, mensen met een middeninkomen zijn nu ineens de rijken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de rijkere kopers kunnen zich dan wel zonder vergunning vestigen in die woning. Dat is ook veel geld waard.
Dat is niet eens zo'n slecht ideequote:Op donderdag 22 juni 2023 14:11 schreef Scorpie het volgende:
Je kan het omzeilen door de koopprijs van 356k te hanteren en een minderprijs in rekening te brengen van X vanwege gebreken![]()
Contractje opstellen en klaar, verkoper stort de 100K terug en de overheid kan de tering krijgen.
Is de Woningnood de schuld van de VVD?quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
De VVD heeft een generatie mensen verneukt die geen woning meer kan krijgen, dus pakken we mensen hun eigendomsrecht af om dat voor een selectieve groep recht te trekken.
Ik vind dit veel te ver gaan.
Ja. We waren onderweg naar een woningoverschot, maar de VVD heeft het tij gekeerd door het ministerie van VROM op te heffen en de woningcorporaties leeg te plukken met een speciale miljarden belasting ieder jaar.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is de Woningnood de schuld van de VVD?
Jaquote:Op donderdag 22 juni 2023 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Teruggefloten door GWquote:Op donderdag 22 juni 2023 14:29 schreef El_Thijs het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)van-mening~aa623f6d/![]()
Ja en dan met name Stef Blok. Lees ik uitgewoond maar. Dat er het afgelopen decennia honderdduizenden minder woningen dan normaal zijn gebouwd is in een direct gevolg van zijn beleid.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is dit een serieuze vraag?quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Enige nadeel is dat je meer overdrachtsbelasting moet betalen, maar daar kom je denk ik wel uit met de verkoper.quote:
Ok. Maar die rijkere aspirant-kopers kopen die huizen om ze vervolgens te gaan verhuren aan iemand anders. Niet om er zelf te wonen. Ze kopen de huizen duur, wetende dat de huurprijs de huizenprijs volgt. Dus kunnen ze de huurprijs hoog stellen en weten ze ook dat ze huurverhoging op huurverhoging kunnen stapelen. 4,1% vast rendement, elk jaar opnieuw.quote:Nu is het voor lagere inkomens soms lastig om op de krappe koopmarkt op te bieden tegen mensen die meer te besteden hebben. Straks krijgen gemeenten de vrijheid om rijkere aspirant-kopers geen vergunning te geven ergens te wonen.
Waar dan?quote:
Hebben ze dit jaar al gedaanquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:18 schreef LXIV het volgende:
Er is al 50 jaar woningnood, dat is geen ongeluk meer maar gewoon beleid.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja en dan met name Stef Blok. Lees ik uitgewoond maar. Dat er het afgelopen decennia honderdduizenden minder woningen dan normaal zijn gebouwd is in een direct gevolg van zijn beleid.
Mij is opgevallen dat jij mijn reacties nogal selectief leest en dan met een irrelevante opmerking komt. Triest.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, mensen met een middeninkomen zijn nu ineens de rijken.
Je hebt een onbelaste winst van ¤140.000 gerealiseerd door puur een woning te bezitten. Niet zo zeuren dat die winst weleens iets lager uit kan vallen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Oh nee, zeker niet. Mijn huis is rond de koers van 250 waard (gekocht voor 110 destijds), en ik wil toch echt wel bepalen aan wie ik het verkoop. Dus ja, ik ga alles proberen op het moment dat ik mijn huis te koop ga zetten.
Jammer, maar de PVV is een onbetrouwbare kutpartij.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:29 schreef El_Thijs het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)van-mening~aa623f6d/![]()
Niks mis met het kapitalistische systeem, als het om vermogensongelijkheid gaat en rendement op vermogen etc dan is alleen woning verhuur extra belasten wel een enorme mispeer. Het zal voornamelijk verschillen tussen huur en koop vergroten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok. Maar die rijkere aspirant-kopers kopen die huizen om ze vervolgens te gaan verhuren aan iemand anders. Niet om er zelf te wonen. Ze kopen de huizen duur, wetende dat de huurprijs de huizenprijs volgt. Dus kunnen ze de huurprijs hoog stellen en weten ze ook dat ze huurverhoging op huurverhoging kunnen stapelen. 4,1% vast rendement, elk jaar opnieuw.
Hoe moet deze wet dat precies tegenhouden?
En daardoor indirect de bouw om zeep geholpen waardoor het aantal bouwvakkers enorm gedaald is en we langer in de crisis zijn gebleven.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja. We waren onderweg naar een woningoverschot, maar de VVD heeft het tij gekeerd door het ministerie van VROM op te heffen en de woningcorporaties leeg te plukken met een speciale miljarden belasting ieder jaar.
Klopt, maar dankzij de VVD is het erger geworden dan ooit, op misschien de jaren 70 na.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Er is al 50 jaar woningnood, dat is geen ongeluk meer maar gewoon beleid.
Omdat ze nu hetzelfde standpunt kiezen als VVD en D66 ?quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Jammer, maar de PVV is een onbetrouwbare kutpartij.
Mensen die dit soort poep praten zijn nog nooit in een dictatuur geweest en weten vermoedelijk ook niet wat het is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee we zijn langzaam naar dictatuur aan het gaan.
Och al die controle, al dat gezeik, ben het er wel mee eens dat dit kabinet te veel vrijheden van de mens inperkt, en teveel controledrang laat zien.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mensen die dit soort poep praten zijn nog nooit in een dictatuur geweest en weten vermoedelijk ook niet wat het is.
Lul toch niet zo ontzettend dom.
Haal je kop eens uit het zand.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mensen die dit soort poep praten zijn nog nooit in een dictatuur geweest en weten vermoedelijk ook niet wat het is.
Aha, als het om woningen gaat dan is het gillen om 'mensenrechten' natuurlijk volkomen terecht. Maar vluchtelingen en asielzoekers verdienen geen mensenrechten, die moeten we gewoon in de oceaan kieperen of opsluiten en de sleutel weg gooien.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik acht de kans groot dat het EHRM hier voor gaat liggen.
Ik vraag me trouwens af, maakt het activeren van die noodwet het makkelijker om het eigendomsrecht in dezen terzijde te schuiven?quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het moet niet gekker worden, vadertje staat wil het eigendomsrecht ondermijnen met een regeling waar communisten bij staan te lekkerbekken. Gelukkig dat er nog partijen zijn die een stokje voor deze gekte steken, des te gevaarlijker het gedachtegoed wat bepaalde partijen lijken te omarmen.
In de stad koop je alleen nog maar hele kleine startersappartementjes voor dat geld. Feitelijk zal de markt het bedrag wel inhalen voordat de wetgeving er door is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:14 schreef Qarrad het volgende:
Dat 355k als de grens van het lagere segment wordt getrokken alleen al![]()
Waar hebben we het over als dat al als onderdeel van de laagste categorie wordt gezien. "Starterswoning" mijn schele reet.
Ik denk dat civilisatie dan direct het raam uit gaat, al komt de gemeente even een straat onteigenen voor de noodwet.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af, maakt het activeren van die noodwet het makkelijker om het eigendomsrecht in dezen terzijde te schuiven?
Ik moet de eerste starter nog zien die met een modaal inkomen een hypotheek van 355k krijgt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:14 schreef Qarrad het volgende:
Dat 355k als de grens van het lagere segment wordt getrokken alleen al![]()
Waar hebben we het over als dat al als onderdeel van de laagste categorie wordt gezien. "Starterswoning" mijn schele reet.
De markt haalt het beleid ook al jaren in, dus inderdaad.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:18 schreef DjDaano het volgende:
[..]
In de stad koop je alleen nog maar hele kleine startersappartementjes voor dat geld. Feitelijk zal de markt het bedrag wel inhalen voordat de wetgeving er door is.
Wat versta jij eigenlijk onder 'naar... aan het gaan'?quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Starters met een modaal inkomen kunnen een hypotheek van ¤355.000 krijgen, mits zowel meneer als mevrouw voltijds werken en een modaal inkomen verdienen (¤37.000-¤40.000 bruto op jaarbasis).quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik moet de eerste starter nog zien die met een modaal inkomen een hypotheek van 355k krijgt.
Met zijn 2en moet dat geen probleem zijn hoor.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik moet de eerste starter nog zien die met een modaal inkomen een hypotheek van 355k krijgt.
Het gaat erom dat iemand ca 80k moet verdienen voor deze hypotheek.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:18 schreef DjDaano het volgende:
[..]
In de stad koop je alleen nog maar hele kleine startersappartementjes voor dat geld. Feitelijk zal de markt het bedrag wel inhalen voordat de wetgeving er door is.
Wat is het doel van de maatregel en is dit de beoogde doelgroep?quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Starters met een modaal inkomen kunnen een hypotheek van ¤355.000 krijgen, mits zowel meneer als mevrouw voltijds werken en een modaal inkomen verdienen (¤37.000-¤40.000 bruto op jaarbasis).
Het zou dus veel logischer zijn een 'eigenwoonplicht' te maken. Mag die rijke het nog steeds kopen maar moet ie er wel zelf gaan wonen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok. Maar die rijkere aspirant-kopers kopen die huizen om ze vervolgens te gaan verhuren aan iemand anders. Niet om er zelf te wonen. Ze kopen de huizen duur, wetende dat de huurprijs de huizenprijs volgt. Dus kunnen ze de huurprijs hoog stellen en weten ze ook dat ze huurverhoging op huurverhoging kunnen stapelen. 4,1% vast rendement, elk jaar opnieuw.
Hoe moet deze wet dat precies tegenhouden?
Dat is dus niet modaal maar 2 keer modaal.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Starters met een modaal inkomen kunnen een hypotheek van ¤355.000 krijgen, mits zowel meneer als mevrouw voltijds werken en een modaal inkomen verdienen (¤37.000-¤40.000 bruto op jaarbasis).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |