abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:13:30 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209602314
Minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening Hugo de Jonge steunt een omstreden aanpassing van de Huisvestingswet.

Huis mag niet meer aan iedereen worden verkocht
Gemeenten mogen huiseigenaren gaan dwingen hun woning alleen nog te verkopen aan mensen met een lager of middeninkomen. Dat moet voorkomen dat deze groep geen kans maakt op een koophuis.

Koopwoningen tot 355.000 euro mogen straks niet meer aan iedereen worden verkocht. Gemeenten kunnen afdwingen dat ze naar een koper gaan met een midden- of laag inkomen. Een Kamermeerderheid schaart zich achter de nieuwe Huisvestingswet van minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting), die dat regelt.

Nu is het voor lagere inkomens soms lastig om op de krappe koopmarkt op te bieden tegen mensen die meer te besteden hebben. Straks krijgen gemeenten de vrijheid om rijkere aspirant-kopers geen vergunning te geven ergens te wonen.

‘De gemeente bepaalt’
De wetswijziging is omstreden. Regeringspartijen VVD en D66 vinden het een inbreuk op het eigendomsrecht van woningbezitters. Straks kan het gebeuren dat een huis alleen verkocht mag worden aan een koper die minder geld biedt. ,,De gemeente bepaalt straks aan wie jij je woning verkoopt’’, zegt VVD’er Peter de Groot. D66'er Faissal Boulakjar: ,,Wat als je vanwege scheiding snel van je huis af wilt? Dan moet je door allerlei hoepels van de gemeente heen.’’

De Raad van State waarschuwde eerder dat de nieuwe wet de huizenprijzen opdrijft. Wie zijn huis verkoopt voor een bedrag bóven de 355.000 euro, hoeft namelijk géén rekening te houden met de vergunningsplicht. De Jonge denkt echter dat dat meevalt. Zo zijn buiten de Randstad de gemiddelde huizenprijzen soms veel lager.

https://www.ad.nl/wonen/h(...)n-verkocht~a72057df/

Het lijkt me wat bemoeizuchtig, misschien niet geheel onredelijk, maar het is toch aan de mensen zelf, ik weet het niet, YOP.
pi_209602325
Bizar plan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209602508
Zoals eerder gezegd in het vorige deel.
Hierom heb je dus als land een correctief referendum nodig.

Al is het alleen maar om de dreiging dat zoiets opgezet kan worden. Het werkt door in de hoofden van de politici dat ze nooit met dit soort idiote plannen de hoek om komen zeilen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209602540
Als je ouders overlijden in een uitgewoond huisje van 3 ton dan wens ik je ook succes. Iedereen die het renoveren kan betalen mag hem niet meer kopen en wie hem wel mag kopen kan het niet betalen.

Wel netjes de erfbelasting mogen aftikken en dan met een onverkoopbaar huis blijven zitten.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:29:24 #5
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209602559
Wat een lul is het ook.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209602574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:27 schreef Red_85 het volgende:
Zoals eerder gezegd in het vorige deel.

Hierom heb je dus als land een correctief referendum nodig.
Nee we zijn langzaam naar dictatuur aan het gaan.

Geweldig land volgend sommige

Nog even en dan zit iedereen onder een brug met een tentje
  Redactie Sport donderdag 22 juni 2023 @ 11:35:24 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209602621
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:28 schreef DjDaano het volgende:
Als je ouders overlijden in een uitgewoond huisje van 3 ton dan wens ik je ook succes. Iedereen die het renoveren kan betalen mag hem niet meer kopen en wie hem wel mag kopen kan het niet betalen.

Wel netjes de erfbelasting mogen aftikken en dan met een onverkoopbaar huis blijven zitten.
Gaat het om voorrang of een verkoopverbod? Leegstand lijkt me immers geen onderdeel van het plan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209602668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Gaat het om voorrang of een verkoopverbod? Leegstand lijkt me immers geen onderdeel van het plan.
Voorrang, geen verkoopverbod.
pi_209602688
Absurde "oplossing" van een totaal incompetente minister.
Ik zie de communistische heilstaat aan de horizon opdoemen.
-
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:45:26 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209602733
Wat kunnen we doen om die partijen die nu voor zijn, over te halen anders te gaan stemmen?
1947-2016
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:47:45 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209602766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
Wat kunnen we doen om die partijen die nu voor zijn, over te halen anders te gaan stemmen?
stemmen op een partij die woningen wil gaan bouwen in het weiland, dan gaat dit hele rare circus niet door

quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De politiek heet weer een onderwerpje om regels op te kunnen maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:48:25 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_209602783
Alles om maar niet bij te hoeven bouwen, wel sprekend dat er nu zelfs half opgeblazen proefballonnetjes als maatregel worden geaccepteerd.

Kleiner wonen door opknippen van woningen makkelijker te maken en woningen gedwongen goedkoper te verkopen maar uiteraard alleen tot een bepaald bedrag want anders kan het ongemakkelijk worden voor de mensen met goed geld.

Ik gok dat binnen nu en een paar maanden de volgende kutmaatregel containerwoningen promoten wordt maar dan wel met al gebruikte containers die opnieuw ingezet gaan worden en eventueel semi gedwongen (door het heel makkelijk te maken) groepswoningen voor gezinnen. Met gedeelde faciliteiten etc. En lagere wettelijke eisen voor het converteren van oude kantoorpanden dus dat ze maar tevreden moeten zijn met inductie met lage wattage en een Dixie douche
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:51:00 #13
323876 michaelmoore
pi_209602808
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:48 schreef jogy het volgende:
Alles om maar niet bij te hoeven bouwen, wel sprekend dat er nu zelfs half opgeblazen proefballonnetjes als maatregel worden geaccepteerd.

Kleiner wonen door opknippen van woningen makkelijker te maken en woningen gedwongen goedkoper te verkopen maar uiteraard alleen tot een bepaald bedrag want anders kan het ongemakkelijk worden voor de mensen met goed geld.

Ik gok dat binnen nu en een paar maanden de volgende kutmaatregel containerwoningen promoten wordt maar dan wel met al gebruikte containers die opnieuw ingezet gaan worden en eventueel semi gedwongen (door het heel makkelijk te maken) groepswoningen voor gezinnen. Met gedeelde faciliteiten etc. En lagere wettelijke eisen voor het converteren van oude kantoorpanden dus dat ze maar tevreden moeten zijn met inductie met lage wattage en een Dixie douche
Ik denk dat ze ook ouderen hun woning uit gaan jagen , omdat die lang genoeg gewoond hebben
gaan we dan weer bejaardenhuizen bouwen >????

Nee dat niet

Ik woon prima alleen in mijn huis van 260 m2

Ouderen willen graag tot de dood thuis blijven wonen in hun flatje in de 3 atjehstraat drie hoog achter naast Hassan , en steeeds weer zo een ZZP mislukkeling die komt stofzuigen en snuffelen

Dat weet de VVD te melden
De vorige minister van volkshuisvesting -O- -O-

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2023 11:58:51 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:55:35 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209602861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
stemmen op een partij die woningen wil gaan bouwen in het weiland, dan gaat dit hele rare circus niet door
[..]
De politiek heet weer een onderwerpje om regels op te kunnen maken
De volgende verkiezingen zijn te laat voor deze wetgeving. Moet nu, voor dinsdag.
1947-2016
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:56:34 #15
323876 michaelmoore
pi_209602878
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De volgende verkiezingen zijn te laat voor deze wetgeving. Moet nu, voor dinsdag.
Rutte zit al 20 jaar de Volkshuisvesting te verzieken en de kinderopvang

kinderopvang 8)7 8)7 8)7
blijf snotverdoo toch thuis voor je koters
  donderdag 22 juni 2023 @ 11:56:53 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209602883
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:48 schreef jogy het volgende:

rvs sanitaire?
1947-2016
pi_209602947
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rutte zit al 20 jaar de Volkshuisvesting te verzieken en de kinderopvang

kinderopvang 8)7 8)7 8)7
blijf snotverdoo toch thuis voor je koters
Jij hebt vast geen kinderen 😅
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  Moderator / Redactie FP donderdag 22 juni 2023 @ 12:03:43 #18
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_209602972
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
Fakkels?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 22 juni 2023 @ 12:03:53 #19
323876 michaelmoore
pi_209602975
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:01 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Jij hebt vast geen kinderen 😅
3 stuks en 6 kleinkinderen en die hebben alle drie een knoert van een huis , met bubblebad in de tuin en een op zolder 8)7 _O-

naast het bos en twee dikke leaseauto voor de deur
maar die doen wel KDV , zelfs als ze allebei thuis zijn
  donderdag 22 juni 2023 @ 12:18:15 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209603140
Ze kunnen het beter onaantrekkelijk maken om een tweede of derde woning aan te houden door belastingmaatregelen.
The End Times are wild
pi_209603201
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:18 schreef LXIV het volgende:
Ze kunnen het beter onaantrekkelijk maken om een tweede of derde woning aan te houden door belastingmaatregelen.
Of nog beter zelfbewoningsplicht.
Echt geen idee wat hier het doel van is want iedereen en zijn moeder gaat straks ¤1 boven die grens zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209603205
Prima idee, kunnen mensen met nuttige beroepen op acceptabele afstand van hun werk wonen.
pi_209603241
Dit is echt weer zo'n maatregel die niet het beoogde resultaat gaat bereiken en die binnen een paar jaar terug gedraaid wordt, maar dan zijn de verantwoordelijke bewindslieden al gevlogen helaas.
  donderdag 22 juni 2023 @ 12:26:57 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209603261
Het is voor dit land beter als Hugo vandaag nog in een jasje wordt genaaid en wordt afgevoerd in een wit busje zonder ramen.
pi_209603300
Heef al eerder 'succesvol' bestaan als huisvestingsvergunning bij koopwoningen. Daarbij konden er ook maatregelen worden opgelegd voor vestiging. Iemand buiten de regio kon dan geen betaalbare koopwoning kopen.

Als het nou in de jaren 90 en later ook nog amper heeft gewerkt, waarom wordt het weer ingevoerd?
pi_209603306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Of nog beter zelfbewoningsplicht.
Echt geen idee wat hier het doel van is want iedereen en zijn moeder gaat straks ¤1 boven die grens zitten.
Of we krijgen over een paar jaar een SCP-rapport waarin staat dat ongelijkheid is toegenomen omdat armere huizenbezitters niet in gelijke mate meeprofiteren van de stijgingen op de woningmarkt omdat zij verplicht aan een beperkte doelgroep moeten verkopen.

Als dit doorgaat, is het een ramp in wording.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 22 juni 2023 @ 12:30:32 #27
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_209603321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:18 schreef LXIV het volgende:
Dat gaat ook gebeuren, onroerend goed op de eigen woning na, wordt binnenkort behoorlijk zwaar belast in box 3.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator / Redactie FP donderdag 22 juni 2023 @ 12:31:21 #28
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_209603333
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:28 schreef Ericr het volgende:
Heef al eerder 'succesvol' bestaan als huisvestingsvergunning bij koopwoningen. Daarbij konden er ook maatregelen worden opgelegd voor vestiging. Iemand buiten de regio kon dan geen betaalbare koopwoning kopen.

Als het nou in de jaren 90 en later ook nog amper heeft gewerkt, waarom wordt het weer ingevoerd?
Omdat de regering geen visie heeft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209603403
- Zelfbewoningsplicht
- Belasting op twee of meer huizen
- Maximaal bod van % boven de woz waarde
- Vergunning alleen voor particulieren
- Geen projectontwikkeling toegestaan binnen 2 jaar na verkoop

Etc.

Genoeg manieren volgens mij om de beleggers en projectontwikkelaars buiten spel te zetten alsook onrealistische overbiedingen tegen te gaan, maar in plaats van de vrijheid en mogelijkheden van deze type kopers te beperken gaan ze de vrijheid en mogelijkheden van de verkopers inperken.

Ik wil niet te sceptisch zijn voordat iets is getest of is uitgevoerd, maar ik heb mijn twijfels over het doel en de uitwerking van deze aanpassing in de wet.
  donderdag 22 juni 2023 @ 12:38:00 #30
3542 Gia
User under construction
pi_209603429
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:25 schreef Niek92 het volgende:
Dit is echt weer zo'n maatregel die niet het beoogde resultaat gaat bereiken en die binnen een paar jaar terug gedraaid wordt, maar dan zijn de verantwoordelijke bewindslieden al gevlogen helaas.
Dan zijn er weer nieuwe verantwoordelijke bewindslieden, want die verantwoordelijkheid gaat over van minister op minister. Belachelijk, maar het is zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')