Zonder internetquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:14 schreef PzKpfw het volgende:
Stel je voor dat je daar ook helemaal geen licht hebt. Moet je je laatste uren ook nog in het pikkedonker doorbrengen
Het is maar goed dat er geen vrouw bij in zit want dan was de sfeer helemaal op een dieptepunt.quote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:15 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Sorry hoor maar wat een domme grappen worden er gemaakt in dit topic. Blij dat jullie er zoveel lol om kunnen hebben.
Volgens mij is dat standaard in dit soort situaties; om het gemis, het verdriet en alle dramatiek een beetje te kunnen verlichten.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:15 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Sorry hoor maar wat een domme grappen worden er gemaakt in dit topic. Blij dat jullie er zoveel lol om kunnen hebben.
Het is verschrikkelijk voor de mensen in de duikboot, maar ze hadden niet met dit bedrijf in zee moeten gaanquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:15 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Hmm oke, dan zal dat t zijnquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij is dat standaard in dit soort situaties; om het gemis, het verdriet en alle dramatiek een beetje te kunnen verlichten.
Ik maak ook grapjes, maar dit hele event raakt mij echt wel. Ik heb er zelfs wat traantjes om gelaten en ik ben wss niet de enige.
Maar het is meer een manier om er mee om te kunnen gaan dus.
Leuk manquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk voor de mensen in de duikboot, maar ze hadden niet met dit bedrijf in zee moeten gaan
Ontzettend flauw.quote:
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:17 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Er zitten 5 mensen in een doodskist opgesloten en gaan hoogstwaarschijnlijk stikken. Ze zijn nog niet dood en we grappen erop los.
Ik snap dat ook niet.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Jammer dat international rescue niet echt bestaat als je ze nodig hebt.
[ afbeelding ]
Ik baal hier echt wel van, en ik ben een van de weinige die had aangegeven dat ik vertrouwen had dat ze nog gered zouden worden. Des te groter is nu de teleurstelling dus. Het is gewoon kut, maar blijkbaar hoort dit soort afschuwelijke gebeurtenissen erbij en heb je het maar te accepteren.quote:
Als er aan de buitenkant een zuurstofaansluiting zit dan hoeft er maar een slang heen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:59 schreef Discombobulate het volgende:
Mja, verloren zaak dit. Dat ding gaan ze echt niet binnen 16u vinden en nog omhoog krijgen. Je hoort verder ook niks dus het zal wel heel lastig zijn. Hopelijk hebben ze het er met elkaar nog even goed van genomen.
Mens stel je wat aan, we leven niet in een land waar je niks mag, tis geen Talibanstan hier of zoquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:15 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Eens. Het niveau is wel naar het dieptepunt gezonken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:15 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
En waar haal je een 4 kilometer lange zuurstofslang vandaan?quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als er aan de buitenkant een zuurstofaansluiting zit dan hoeft er maar een slang heen.
Ik lees wel mee maar heb niet zoveel te meldenquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:28 schreef Tengano het volgende:
@:maily waarom post jij nauwelijks? Ik mis je.
Lekker behulpzaam ditquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:29 schreef maily het volgende:
[..]
Ik lees wel mee maar heb niet zoveel te melden
quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:29 schreef Claude_Viole het volgende:
En waar haal je een 4 kilometer lange zuurstofslang vandaan?
Een hoe bevestig je deze?
Ze moeten deze kwestie tot de bodem uitzoekenquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:32 schreef TLC het volgende:
Ik ben toch nieuwsgierig naar wat er is misgegaan, het is tijd dat de waarheid boven water komt
en de duikboot natuurlijk ook
Leven bestaat uit risico.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:17 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Er zitten 5 mensen in een doodskist opgesloten en gaan hoogstwaarschijnlijk stikken. Ze zijn nog niet dood en we grappen erop los.
Ik snap dat ook niet.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:29 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Zo ongeveerquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:29 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
We moeten het wel een beetje luchtig houden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:26 schreef Justinn het volgende:
[..]
Eens. Het niveau is wel naar het dieptepunt gezonken.
Je wilt bij schepen het liefst zo weinig mogelijk"huiddoorvoeren". Ieder gat in de romp is een verzwakking en potentiėle bron van lekkage. Voor subs is dit risico nog veel groter. Denk niet dat dat ding zo'n zuurstofaansluiting heeft.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als er aan de buitenkant een zuurstofaansluiting zit dan hoeft er maar een slang heen.
Daar heb ik ook al een paar keer bij stil gestaan. Aan de buitenkant zitten sensoren, motoren, camera's en noodsystemen om dat ding te kunnen besturen en input te krijgen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
Je wilt bij schepen het liefst zo weinig mogelijk"huiddoorvoeren". Ieder gat in de romp is een verzwakking en potentiėle bron van lekkage. Voor subs is dit risico nog veel groter. Denk niet dat dat ding een zuurstofaansluiting heeft.
Ja primaquote:Op woensdag 21 juni 2023 21:38 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Leven bestaat uit risico.
Ik zit op een boot en kan niet zwemmen.
Een misstap en ik ben dood omdat ik het water kan vallen.
Jammer dan.
Ineens weet ik het. Dat grapjes maken, stoer doen of onverschillig zijn is een beschermingsmechanisme om je kwetsbaarheid af te schermen. Veel mensen willen hun eigen kwetsbaarheid niet voelen en zetten daar dan gauw iets voor of tussen zodat niemand het ziet en ze het zelf niet hoeven te voelen omdat het niet matcht met wat ze qua persona willen uitstralen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:51 schreef Dusthor92 het volgende:
Ja prima
Maar terwijl jij verzuipt ga ik niet lollig zitten doen
Praxis.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:29 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
E
Das een vak apart. WiFi zou wel handig zijn, maar is dat betrouwbaar genoeg? Electrisch kan je ook nog wel wat bedenken zonder dat je gaten moet boren.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al een paar keer bij stil gestaan. Aan de buitenkant zitten sensoren, motoren, camera's en noodsystemen om dat ding te kunnen besturen en input te krijgen.
Voor al die systemen moet er dus een doorvoer (of meerdere) bestaan die al die kabels voor die componenten koppelt met de interne controlunits.
Dus moet er wel sprake zijn van doorvoeren die ook nog eens bestand moeten zijn tegen die 400 bar. Ik vraag me dus af hoe ze dat fixen/voor elkaar krijgen?
Wifi op 3.800 meter diepte?quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das een vak apart. WiFi zou wel handig zijn, maar is dat betrouwbaar genoeg? Electrisch kan je ook nog wel wat bedenken zonder dat je gaten moet boren.
Dan heb je ook voeding nodig buiten, maar dat zou wel kunnen idd. Je creeert er alleen weer andere kwetsbaarheden mee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das een vak apart. WiFi zou wel handig zijn, maar is dat betrouwbaar genoeg? Electrisch kan je ook nog wel wat bedenken zonder dat je gaten moet boren.
Je eigen wifi netwerk dus.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:01 schreef Leandra het volgende:
Wifi op 3.800 meter diepte?
Mijn wifi ben ik al kwijt voor ik hier de straat uit ben.
Als verbinding van drijflichaam/aandrijving naar het bemanningsverblijf/drukcabine. Bedoelde ikquote:Op woensdag 21 juni 2023 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wifi op 3.800 meter diepte?
Mijn wifi ben ik al kwijt voor ik hier de straat uit ben.
Word toch wel gedaan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:51 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Ja prima
Maar terwijl jij verzuipt ga ik niet lollig zitten doen
Wifi gaat niet door metaal.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als verbinding van drijflichaam/aandrijving naar het bemanningsverblijf/drukcabine. Bedoelde ik![]()
Als je de antennes bij het raam plaatst, kan via het glas gewoon een verbinding gemaakt worden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
Wifi gaat niet door metaal.
Laat dat ding nu van titanium zijn gemaakt
Uiteinden titanium, "buis" kevlarcomposite.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Wifi gaat niet door metaal.
Laat dat ding nu van titanium zijn gemaakt
https://en.m.wikipedia.org/wiki/OceanGate,_Inc.#Titanquote:OceanGate began developing a composite carbon fiber and titanium-hulled submersible in collaboration with the University of Washington's (UW) Applied Physics Lab
...
The entire pressure vessel consists of two titanium hemispheres, two matching titanium interface rings, and the 142 cm (56 in) internal diameter, 2.4-meter-long (7.9 ft) carbon fiber wound cylinder – the largest such device ever built for use in a crewed submersible.
Dat ligt er maar aan hoeveel er nog leven. Als er eentje zo "slim" is geweest om de andere 4 vrijwel direct de hersens in te slaan dan is het window 5 x 96 uur.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:07 schreef Tengano het volgende:
15 uur aan zuurstof nog....
Oh nee, 16
Als we morgen wakker worden en hij is nog niet gevonden, dan ziet het er wel heel somber uit.
grappigquote:Op woensdag 21 juni 2023 22:19 schreef MichaelScott het volgende:
Dat ligt er maar aan hoeveel er nog leven. Als er eentje zo "slim" is geweest om de andere 4 vrijwel direct de hersens in te slaan dan is het window 5 x 96 uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |