abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:22:05 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209588627
quote:
11s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:21 schreef Pheno het volgende:

[..]
Of ze leggen er 1 om en dan hebben ze weer wat meer zuurstof.
ik denk dat ze elkaar de mond en de neus afplakken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:22:12 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209588629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:19 schreef roos94 het volgende:
Dit is misschien een domme vraag maar ik stel hem alsnog .

Er is voor een x aantal zuurstof aanwezig gezien vanuit een gemiddelde situatie.

Als mensen in paniek raken gaan ze vaak hyperventileren. Gaat die zuurstof dan niet sneller op? :@
Jep en dat geklop wat blijkbaar nu opgepikt wordt is fysieke inspanning en kost ook extra zuurstof
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:22:14 #28
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209588630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
Denk jij dat ze ze met een driepuntsmeting kunnen vinden/uitpeilen?
In theorie zou dat moeten lukken, maar ze hebben gezocht in het gebied waar het geluid vandaan kwam, en niets gevonden...
are we infinite or am I alone
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:22:44 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209588638
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:22 schreef crystal_meth het volgende:
In theorie zou dat moeten lukken, maar ze hebben gezocht in het gebied waar het geluid vandaan kwam, en niets gevonden...
Pffff -O-

Never quit. Quitting is only for loosers :7
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209588642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Begrijp ik nu goed dat hij door politiek correctheid (blanken discrimineren) levens in gevaar heeft gebracht?
[ twitter ]
Het is vooral zo dat één of andere twittertrol daar meteen bovenop duikt en het er contextloos uit pikt.
Waar het om gaat is dat dat bedrijf liever jong personeel in dienst heeft omdat ze denken dat dat beter werkt om een jonge generatie enthousiast te maken voor techniek dan suffe 50+ jarige ingenieurs.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209588665
Mocht het mis gaan, gaan er dan weer andere rijke tata's duiken naar de plek des onheils? #dtv
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:25:48 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209588683
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:07 schreef Pheno het volgende:
Harde geluiden dragen enorm ver onder water, dus nu wordt het flink zoeken naar de bron van die geluiden. Hopelijk is het de duikboot, en niet iets anders.
Met die boeien moeten ze een heel eind in de richting kunnen komen zou je denken.
New York hebben ze zo'n ShotSpottersysteem waar ze met microfoons schotgeluiden op 25 meter nauwkeurig kunnen 'plaatsen'.
Nadeeltje van water dat je ook de diepte in kan, geen idee hoeveel mics er onder water/op de bodem liggen.
https://www.shotspotter.c(...)Gunshot-Location.pdf
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209588687
quote:
Begrijp ik nu goed dat hij door politiek correctheid (ervaren blanken mannen discrimineren) levens in gevaar heeft gebracht?
[ twitter ]
Ja klopt, want Ian Miles Cheong heeft dat gezegd.
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:26:04 #34
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209588689
quote:

Er is voor een x aantal zuurstof aanwezig gezien vanuit een gemiddelde situatie.

Als mensen in paniek raken gaan ze vaak hyperventileren. Gaat die zuurstof dan niet sneller op? :@
Ik betwijfel dat hyperventilatie veel extra energie verbruikt.
pi_209588712
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:25 schreef matthijst het volgende:

[..]
Met die boeien moeten ze een heel eind in de richting kunnen komen zou je denken.
New York hebben ze zo'n ShotSpottersysteem waar ze met microfoons schotgeluiden op 25 meter nauwkeurig kunnen 'plaatsen'.
Nadeeltje van water dat je ook de diepte in kan, geen idee hoeveel mics er onder water/op de bodem liggen.
Diepte is idd een probleem, maar goed, als ze vanmiddag niet gevonden zijn is het was einde verhaal begrijp ik? Ze hadden zuurstof tot 12 uur NL tijd?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:30:30 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209588733
quote:
Begrijp ik nu goed dat hij door politiek correctheid (ervaren blanken mannen discrimineren) levens in gevaar heeft gebracht?
[ twitter ]
Lol dat is die gast met dat 'Cold Waters' kanaal op YouTube.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Miss 200.000.000! woensdag 21 juni 2023 @ 09:30:36 #37
367000 roos94
pi_209588734
Ze zijn soberso deaud.
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:31:25 #38
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_209588740
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar is er bij zo'n onderzeebootje niet een schip dat dat ding laat zakken? Als in; dat schip moet toch wel ongeveer weten waar ze dat ding naar beneden laten? Of gaat het tegenwoordig heel anders?
pi_209588745
quote:

Ja dan gaat de zuurstof sneller op. Dat deden de mannen die vastzaten in 1973 wel slim.

“Using a torch, the crew was able to review their surroundings and also called their mother ship to update them. The full tank of oxygen Mallinson had added had a capacity to last approximately 72 hours, but eight hours had already been used, leaving 64 hours. Mallinson and Chapman spent the first few hours sorting out the submersible which was almost upside down. They checked all the watertight doors for leaks and prepared for rescue to come. To preserve oxygen they knew they had to make as little physical exertion as possible, not even speaking. They made themselves as comfortable as possible as high up as they could get to avoid the foul air that sank down.”

Na het optakelen

“Divers immediately attempted to open the hatch to allow fresh air into the submersible. However, it took nearly 30 additional minutes to achieve this. When the hatch finally opened, both crew members struggled to leave the craft, having been confined inside for a total of 84 hours and 30 minutes. Subsequent evaluations revealed that a mere 12 minutes of oxygen supply remained in Pisces III.”

https://en.m.wikipedia.or(...)on_and_Roger_Chapman
pi_209588762
quote:
5s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:24 schreef Pheno het volgende:
Mocht het mis gaan, gaan er dan weer andere rijke tata's duiken naar de plek des onheils? #dtv
Yep, met de Titano dit keer *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209588770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:31 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar is er bij zo'n onderzeebootje niet een schip dat dat ding laat zakken? Als in; dat schip moet toch wel ongeveer weten waar ze dat ding naar beneden laten? Of gaat het tegenwoordig heel anders?
Dit is ook iets niet wat ik begrijp. En ook al wordt hij niet neergelaten, zo'n duikboot gaat niet op de bonnefooi. Bij het bedrijf zelf is de route en navigatie al helemaal uitgestippeld. Dus het moet een koud kunstje zijn om even met de medewerkers te gaan praten die weten waar dat ding zich precies bevond op het moment van verdwijnen.
pi_209588780
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:31 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Ja dan gaat de zuurstof sneller op. Dat deden de mannen die vastzaten in 1973 wel slim.

“Using a torch, the crew was able to review their surroundings and also called their mother ship to update them. The full tank of oxygen Mallinson had added had a capacity to last approximately 72 hours, but eight hours had already been used, leaving 64 hours. Mallinson and Chapman spent the first few hours sorting out the submersible which was almost upside down. They checked all the watertight doors for leaks and prepared for rescue to come. To preserve oxygen they knew they had to make as little physical exertion as possible, not even speaking. They made themselves as comfortable as possible as high up as they could get to avoid the foul air that sank down.”

Na het optakelen

“Divers immediately attempted to open the hatch to allow fresh air into the submersible. However, it took nearly 30 additional minutes to achieve this. When the hatch finally opened, both crew members struggled to leave the craft, having been confined inside for a total of 84 hours and 30 minutes. Subsequent evaluations revealed that a mere 12 minutes of oxygen supply remained in Pisces III.”

https://en.m.wikipedia.or(...)on_and_Roger_Chapman
12 minuten over 😱

Die hebben veel geluk gehad.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:36:10 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209588786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:25 schreef matthijst het volgende:

[..]
P-3 Orion:

Eén boei per opening, dus 8 of meer?
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:36:23 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209588788
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:34 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is ook iets niet wat ik begrijp. En ook al wordt hij niet neergelaten, zo'n duikboot gaat niet op de bonnefooi. Bij het bedrijf zelf is de route en navigatie al helemaal uitgestippeld.

Dus het moet een koud kunstje zijn om even met de medewerkers te gaan praten die weten waar dat ding zich precies bevond op het moment van verdwijnen.
Misschien zijn ze dat vergeten.
pi_209588796
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Que? :')
pi_209588813
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
:')
pi_209588840
quote:

[..]
Dit is ook iets niet wat ik begrijp. En ook al wordt hij niet neergelaten, zo'n duikboot gaat niet op de bonnefooi. Bij het bedrijf zelf is de route en navigatie al helemaal uitgestippeld. Dus het moet een koud kunstje zijn om even met de medewerkers te gaan praten die weten waar dat ding zich precies bevond op het moment van verdwijnen.
In principe ligt dat support ship recht boven het wrak en is het een verticale afdaling, met correcties tegen de stroming.

Maar als er iets mis gaat en je hebt geen controle meer, kun je alle kanten op gaan door de stroming.
En als de communicatie niet meer werkt ben je volledig kwijt.
A murky, forgotten land.
pi_209588857
quote:

Klopt.

Dat is ook een van de kwaliteiten van een goede duiker: zijn of haar hartslag zo laag mogelijk houden, om zo lang mogelijk met zuurstof te kunnen doen.

Dat is in een onderzeeër als deze niet anders
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:43:57 #49
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209588872
quote:

[..]
Mwah, nogal amateuristisch, als je dat filmpje in vorige topic ziet. Vorige keer zijn ze erlangsheen gevaren en waren ze verdwaald.
Instructies zijn ook iets als "mja, wat denk je, 30 graden naar links?". "Ja, lijkt me goed, doe maar."
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:45:25 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209588878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:43 schreef matthijst het volgende:
Mwah, nogal amateuristisch, als je dat filmpje in vorige topic ziet. Vorige keer zijn ze erlangsheen gevaren en waren ze verdwaald.

Instructies zijn ook iets als "mja, wat denk je, 30 graden naar links?". "Ja, lijkt me goed, doe maar."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')