Mwoah, ik denk dat James Gavin's beslissing eerst een verdediging rondom Groesbeek op te zetten - waardoor de Wehrmacht de Waalbrug kon versterken- in plaats van direct die brug te pakken van meer invloed is geweest. Het plan was dat de luchtlandingstroepen meteen de bruggen zouden pakken en dat de tanks daar overheen zouden scheuren. Dankzij Gavin werd het met tanks vechten in Nijmegen en moesten de 82nd met bootjes oversteken, Ja, dan duurt het wel even.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:20 schreef kibo het volgende:
[..]
Ja , en verantwoordelijk voor het debacle Market Garden
Hier met ondertitelsquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:38 schreef theguyver het volgende:
[ twitter ]
Rus word gevangen genomen.
Op afstand zitten stuk of wat Russen.. ongeveer 40.
Om de rest ook gevangen te nemen.
Gebruiken ze de gevangen Rus om ze op te halen.
Hoe ze dit doen is briljant.
Ze bevestigen iets op zijn rug en vertellen de gevangen Rus dat het een explosief betreft.
Dat als hij hun niet helpt ze het ding laten ontploffen.
De Rus vraagt nog even om een sigaret te roken en haalt dan inderdaad een aantal Russen op die stuk voor stuk worden gevangen genomen.
Op zich al een geniaal idee.
Wat het nog beter maakt is dat de Rus niet eens een explosief op zijn rug heeft maar gewoon een stokje.
Volgens de geruchten van eergisteren ligt hij hersendood in een ziekenhuis.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:06 schreef Slayage het volgende:
Ik sta nog niet te juichen over de dood van war Gonzo , omdat er nig geen bevestiging is
Dat kan toch helemaal niet, kreeg 5 kogels in z'n harses en hij kan nooit (snel) naar een ziekenhuis zijn gebracht. Of hap ik nu op duidelijke onzin?quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens de geruchten van eergisteren ligt hij hersendood in een ziekenhuis.
Dat had ik niet meegekregen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens de geruchten van eergisteren ligt hij hersendood in een ziekenhuis.
Als we ervan uitgaan dat het inderdaad war Gonzo was in die video. Zelfs als hij dat was, kan hij mogelijk wel naar een ziekenhuis gebracht zijn, waarom niet? De Oekraïners hebben mogelijk een special op uitgevoerd in de "rear" van de Russische greppels om vervolgens weer terug te trekken. Blijft vooralsnog speculeren maar het is wel opmerkelijk dat het zo lang stil was op zijn account en dat er uiteindelijk mee gepost wordt met een oude foto van hemquote:Op woensdag 21 juni 2023 23:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat kan toch helemaal niet, kreeg 5 kogels in z'n harses en hij kan nooit (snel) naar een ziekenhuis zijn gebracht. Of hap ik nu op duidelijke onzin?
De vijand in een list tot overgave overhalen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik ben hier geen expert in; maar mag dat eigenlijk allemaal volgens het oorlogsrecht?
Geen idee, ik las het een paar dagen terug. Dat is alles.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat kan toch helemaal niet, kreeg 5 kogels in z'n harses en hij kan nooit (snel) naar een ziekenhuis zijn gebracht. Of hap ik nu op duidelijke onzin?
Wow! Dit is wel briljant hoorquote:Op woensdag 21 juni 2023 19:38 schreef theguyver het volgende:
[ twitter ]
Ze bevestigen iets op zijn rug en vertellen de gevangen Rus dat het een explosief betreft.
De Rus vraagt nog even om een sigaret te roken en haalt dan inderdaad een aantal Russen op die stuk voor stuk worden gevangen genomen.
Wat het nog beter maakt is dat de Rus niet eens een explosief op zijn rug heeft maar gewoon een stokje.
Nee Duitsers hadden een gedisciplineerd en, in die tijd, een modern leger. Daarnaast hadden ze betere bevelhebbers zoals Erwin Rommel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Oekraïne heeft misschien betere generaals dan Monty?
Rommel was overgewaardeerd. Goede slagveldgeneraal, net als Patton, maar geen geweldig goede strateeg.quote:Op donderdag 22 juni 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee Duitsers hadden een gedisciplineerd en, in die tijd, een modern leger. Daarnaast hadden ze betere bevelhebbers zoals Erwin Rommel.
Een krijgsgevangene dient echter op een bepaalde manier behandeld te worden. De Russen zijn natuurlijk veel erger, die hadden waarschijnlijk gewoon een echt explosief gebruikt. Dat gezegd hebbende, lijkt me dit ook geen zuivere koffie.quote:Op donderdag 22 juni 2023 02:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
De vijand in een list tot overgave overhalen?
Jazeker wel, zeker als er geen doden bij vallen.
https://ihl-databases.icr(...)ry/2020#_Toc42436489quote:Prisoners of war must at all times be protected from intimidation. While the Convention does not define ‘intimidate’, in its ordinary meaning it is defined as ‘frighten or overawe (someone) especially in order to make them do what one wants’.
monty was niet per se slecht als generaal, hij was ijdel geworden na zijn succes in Egypte. hij wilde daarom niet luisteren toen er berichten kwamen dat er een Waffen ss divisie in de buurt van Arnhem zat, deed die af als ongeverifieerd. nadat alles alsnog in de soep liep probeerde hij de Poolse parachutisten van Generaal Sosabovski de schuld te geven. het heeft heel lang geduurd voordat Beatrix in een van haar laatste daden als koningin besloot de polen in ere te herstellen en Sosabovski postuum een militaire Orde te geven. iets waar de Britse regering bijna een diplomatieke rel van maaktequote:Op donderdag 22 juni 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee Duitsers hadden een gedisciplineerd en, in die tijd, een modern leger. Daarnaast hadden ze betere bevelhebbers zoals Erwin Rommel.
Je mag het vragen maar je mag hem niet dwingen en ik gok zomaar dat hij niet vrijwillig met een bom op pad gaatquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:04 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Een krijgsgevangene dient echter op een bepaalde manier behandeld te worden. De Russen zijn natuurlijk veel erger, die hadden waarschijnlijk gewoon een echt explosief gebruikt. Dat gezegd hebbende, lijkt me dit ook geen zuivere koffie.
In de Geneefse conventie staat bijvoorbeeld:
[..]
https://ihl-databases.icr(...)ry/2020#_Toc42436489
Als het andersom was geweest, hadden we er waarschijnlijk allemaal schande van gesproken.
Klopt. Generaal Sosabovski was de zondebok, mede omdat hij ver van te voren al zag dat Marget Garden een slecht plan was. Hij had gelijk.quote:
De manier waarop die man met die rode baard in dat filmpje neervalt, dat lijkt me eigenlijk instantaan verlamd of morsdood. Of dat die gonzo is, is een tweede, maar het zou me niet verbazen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als we ervan uitgaan dat het inderdaad war Gonzo was in die video. Zelfs als hij dat was, kan hij mogelijk wel naar een ziekenhuis gebracht zijn, waarom niet? De Oekraïners hebben mogelijk een special op uitgevoerd in de "rear" van de Russische greppels om vervolgens weer terug te trekken. Blijft vooralsnog speculeren maar het is wel opmerkelijk dat het zo lang stil was op zijn account en dat er uiteindelijk mee gepost wordt met een oude foto van hem
Je mag krijgsgevangenen niet bedreigen met de dood.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:38 schreef theguyver het volgende:
[ twitter ]
Niet helemaal. Ten eerste was Boy Browning de commandant, en niet Monty.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:23 schreef Sabata het volgende:
[..]
monty was niet per se slecht als generaal, hij was ijdel geworden na zijn succes in Egypte. hij wilde daarom niet luisteren toen er berichten kwamen dat er een Waffen ss divisie in de buurt van Arnhem zat, deed die af als ongeverifieerd.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-onschuldig-te-zijnquote:Verdachte lekken militaire documenten VS zegt onschuldig te zijn
De Amerikaanse militair die ervan wordt verdacht geheime militaire documenten gelekt te hebben zegt onschuldig te zijn. Hij werd voorgeleid in de Amerikaanse staat Massachusetts, waar hij tot zijn arrestatie werkte.
Teixeira wordt onder meer beschuldigd van het ongeoorloofd meenemen en bezitten van geheime documenten en het ongeoorloofd meenemen en verspreiden van militaire informatie. In de rechtbank zei hij dus dat hij onschuldig is. Als hij wordt veroordeeld kan hij tientallen jaren achter de tralies verdwijnen.
Dan ga ik toch een klein beetje technisch doen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:04 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Een krijgsgevangene dient echter op een bepaalde manier behandeld te worden. De Russen zijn natuurlijk veel erger, die hadden waarschijnlijk gewoon een echt explosief gebruikt. Dat gezegd hebbende, lijkt me dit ook geen zuivere koffie.
In de Geneefse conventie staat bijvoorbeeld:
[..]
https://ihl-databases.icr(...)ry/2020#_Toc42436489
Als het andersom was geweest, hadden we er waarschijnlijk allemaal schande van gesproken.
Leg je binnen een dag toch een pontonbrug neer mocht de huidige brug kapot zijn? Ziet er niet heel onoverkomelijk uit daar.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:28 schreef 3rr0r het volgende:
Overzicht, twee bruggen zijn er dus
[ afbeelding ]
quote:
Dat is helemaal waar. De SMO ging al uber-kut, en daar is niets aan verandertquote:Chongarsky bridge. A few videos. I believe in the quick interview he is say that it has no effect on the 'Special Military Operation' ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |