Ja, ik zou zelf ook liever op het strand in Jamaica in een hangmat liggen met een cocktail.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:27 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je kunt de gekste dingen doen, wereldreizen, overal huizen kopen. Maar toch niet in zo’n doodskist de diepte in.
Komt natuurlijk ook doordat ze meedoen in het Titanic sprookje.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dat dit veel teveel aandacht krijgt. Zal wel komen door die miljardair pipo. Stel dat MH370 ooit wordt teruggevonden dan zou ik dat tof en nieuwswaardig vinden. Een clubje mensen dat een idioot risico neemt en verdwijnt in de diepzee..tsja 🫤
Dat was 't punt dan ook helemaal niet. Er kan brand uitbreken waardoor het allemaal onzin is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar niet tot 4km diepte zoals dit duikbootje. De San Juan was een hele andere soort duikboot (een aanvalsonderzeeër) en die worden niet ontworpen om tot kilometers diep te gaan. Zo was de San Juan maar ontworpen voor 300m.
Dat komt denk ik ook omdat het een enorme tijdsdruk heeft. Dat maakt het op een enge manier heel spannend.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dat dit veel teveel aandacht krijgt. Zal wel komen door die miljardair pipo. Stel dat MH370 ooit wordt teruggevonden dan zou ik dat tof en nieuwswaardig vinden. Een clubje mensen dat een idioot risico neemt en verdwijnt in de diepzee..tsja 🫤
Normale miljonairs beginnen aan een eiland vol tot leven gewekte dinosaurussen, maar deze vent waagt z'n leven om naar een ouwe schuit te kijken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:13 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Elkaar opeten zal niet snel gebeuren. Dan moet je al een mes bij hebben en moet je 'taai' mensenvlees ook nog eens kunnen bakken. Zie ik niet gebeuren.
Het verhaal tot nu toe al vind ik geweldig.
3 miljardairs waarvan er vorig jaar eentje in de ruimte rond zweefde in een raket van Jeff Bezos.
Zie je de film al beginnen?
Een man die thuis door het raam kijkt en ineens tegen zijn vrouw zegt dat hij het nog steeds niet kan geloven dat hij daarboven was. En dat hij heimwee heeft naar een volgende uitdaging.
Zo'n mannetje dat alles heeft, op een dag naar zijn werk vertrekt daar alle mogelijke uitdagingen heeft bereikt en ineens in contact komt met de CEO van Ocean Gate.
Die gast vertelt hem over expedities naar de Caribbean, koraalriffen en Titanic. Samen gaan ze diepzeeduiken in koraalriffen om dan iets later in de film de Titanic te gaan bekijken.
Afloop is bekend
Ach jemig, door je post moet ik weer aan die infantiele topics van firefly3 denkenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:23 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dit word wel een luguber verhaal maar ja, monniken in Tibet hebben al eeuwenlang een ritueel waarin ze zichzelf langzaam mummificeren.
Dit is aan de meeste monniken niet weggelegd omdat het proces ernaar enorm bruut is.
Het hele proces heeft 3 fases waarin ze steeds minder eten en drinken en uiteindelijk alleen dingen als boomschors nog maar eten.
Na een lange tijd van dit proces is hun lichaam enorm vermagerd. Alles van dit moet zorgen dat ze zo goed mogelijk bewaard blijven. Ze leven hier nog wel.
De laatste stap is dat de monnik in een gat in de grond word gestopt waar hij niks heeft behalve een stokje voor de zuurstof en een belletje. 1 keer per dag luiden ze het belletje om aan te geven dat ze nog leven.
Wanneer de monniken boven het belletje niet meer horen gaan maken ze het luchtgat dicht en laten ze het lichaam in het gat voor een bepaalde tijd.
Na een tijd graven ze het lichaam op en kijken ze of het gelukt is.
Is het gelukt heeft de monnik een bepaalde verlichting bereikt. Maar het gebeurd ook dat het lichaam toch is gaan ontbinden en dan heeft de monnik geen verlichting bereikt.
Anyway.
Dit proces gaat jaren over heen en dan nog lukt het niet altijd.
Deze mannen in de duikboot hebben dit niet gedaan, hebben ver op hun lichaam, eten in hun systeem en er is ook nog eens een toilet aanboord.
Ik denk niet dat het plaatje heel mooi gaat zijn als ze overleden zijn en uiteindelijk opgedoken worden.
Boomerquote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:15 schreef Firuze60 het volgende:
En al die lijken in de middellandse zee? Met gammele bootjes pp 1000 euro minimaal neertikken voor de mensensmokkelaars? Aandacht voor deze idioten die zelf er voor kozen? Hoeveel lijken dobberen er rond Europa nu nog in de zee? Vermoed veel.
Maar elk leven telt, ook de opvarenden van deze idiote expeditie.
Was toch volledig kapot? Die vind je toch niet terug?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien zeiden mensen ook dat ze nooit een blikken kist (auto) in gingen om er volgens duizenden kilometers mee te rijden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:24 schreef Ronald het volgende:
Ik zag net pas hoe die duikboot er uit ziet. Bizar dat mensen daar vrijwillig in gaan zitten en er zelfs een paar ton voor betalen.
Ik ging er nog niet in zitten als ik een miljoen toe kreeg, althans niet 3 km de diepte in.
Lol die gast denkt dat je zon mummy wel even wakker maakt met shocks ofzoquote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach jemig, door je post moet ik weer aan die infantiele topics van firefly3 denken![]()
TRU / Buddha's, eeuwige staat van meditatie
Voor de grap zou je vlak van te voren een flinke maaltijd chili con carne moeten etenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:43 schreef TLC het volgende:
Je zit trouwens voor minimaal 8 uur (!) in die drijvende doodskist, 4 uur heen en 4 uur terug.
En dan moet je ook hopen dat niemand een grote boodschap heeft moeten doen anders zit je ook 8 uur in die lucht, gatverdamme
Dat zijn toch onvergelijkbare dingen qua claustrofobie. Je zou het nog wel met een krappe ruimte capsule kunnen vergelijken, zo’n Sojoez bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:42 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Misschien zeiden mensen ook dat ze nooit een blikken kist (auto) in gingen om er volgens duizenden kilometers mee te rijden.
Of hoe haal je het in je hoofd om te vliegen? Laat staan boven een oceaan?
Er is altijd iemand die het moet proberen.
Misschien had iemand wel het raam open gezet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:43 schreef TLC het volgende:
Je zit trouwens voor minimaal 8 uur (!) in die drijvende doodskist, 4 uur heen en 4 uur terug.
En dan moet je ook hopen dat niemand een grote boodschap heeft moeten doen anders zit je ook 8 uur in die lucht, gatverdamme
Of dat je ruzie krijgt of dat iemand doordraait.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:43 schreef TLC het volgende:
Ik zag iig geen richtingaanwijzers of veiligheidsgordelsquote:
Geen zichtbare nummerplaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zag iig geen richtingaanwijzers of veiligheidsgordels
Diequote:
Natuurlijk is het zo dat ieder onschuldig mensenleven er net zoveel toe moet doen qua kosten en moeite om het te redden, maar dit krijgt denk ik zoveel aandacht door meerdere factoren, behalve dat deze lui poen hebben. Dat claustrofobie-opwekkende koekblik, het opgesloten zitten en weten dat je gaat stikken in het donker, wat de ergste nachtmerrie is voor veel mensen, de "zouden ze nog leven/gered kunnen worden" tijdsdruk en niet te vergeten de ironie van naar de Titanic gaan kijken en dan zelf als skelet op de zeebodem eindigen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:20 schreef Pleun2011 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |