abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juni 2023 @ 12:11:32 #76
3542 Gia
User under construction
pi_209577789
Je kunt enkele dictafoons aanschaffen en die verspreid in huis in opnamestand neerleggen. Niet zichtbaar, uiteraard.

Mag niet, is niet netjes, maar dan weet je wel hoe hij te werk gaat.
Zodra je ook maar iets over die opnames zegt, of hij vindt een dictafoon, ben je de lul.

Dus, pas op, bezint eer gij begint.

Die vriend een bezichtiging laten doen, is veiliger. En die mag wel, stiekem, opnemen.
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 12:25:20 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209577937
Ik heb camera's in huis, en dat had ik ook in mijn vorige huis, dus toen dat vorige huis werd verkocht kon ik gewoon live mee kijken. Er was dan wel duidelijk zichtbaar aan de voordeur dat er 24/7 gefilmd wordt (niet opgenomen), dus ik heb gewoon live mee gekeken toen. Kraaide geen haan naar :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209578388
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef Dokkertje het volgende:
Ons appartement staat al bijna een jaar te koop. We hebben inmiddels redenen om aan te nemen dat onze makelaar zich niet volledig voor ons inzet (een videodeurbel geeft bij het weggaan van geïnteresseerde kopers en makelaar soms al goede inzichten en er zijn enkele uitspraken niet in de haak).

Nu heb ik vrijdag weer een bezichtiging en wil ik weleens weten hoe hij ons appartement aanprijst en verkoopt. Ook of hij niet ondertussen andere huizen/appartementen uit zijn portefeuille aanprijst boven die van ons.

Ik wil die bezichtiging dus opnemen (alleen geluid). Hoe zit dit puur juridisch? Ik zoek eigenlijk ook tips hoe ik dit het beste kan doen.. zijn er bepaalde apps die bijvoorbeeld op mijn laptop kan laten draaien zonder dat opgemerkt wordt dat dit gebeurt? Andere tips zijn ook welkom.
Wat wil je ermee bereiken? Je kan 'm niet met de opnames confronteren, je kan hooguit je conclusies voor jezelf trekken.

Die nu ook al kunt trekken, even aangenomen dat de prijs/kwaliteit verhouding gewoon niet goed is. Dat is een verkeerde inschatting van (naar ik aanneem, ook gemaakt door) de makelaar. Dan kan je beter dat punt rechtzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 20-06-2023 13:48:52 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209578569
Ben ooit met mijn moeder bij een huis gaan kijken. Die verkoper had een grote hobby namelijk klussen, maar hij had er helaas weinig talent voor. Dus de boodschap aan de makelaar was al snel duidelijk. Dit wordt hem niet.

Toen de makelaar vroeg wat zij dan wel zocht? Heeft zij dit toegelicht. En zijn reactie was zoiets krijg ik maandag in de verkoop. Gelijk maandagmorgen gaan kijken en ze woont hier nog altijd met veel plezier.

Kijk als een makelaar zegt: "ik laat je dit huis wel zien, maar ik heb eigenlijk iets beters in de portefeuille". Dat vind ik fouten boel.

Maar als duidelijk is dit gaat hem niet worden. Dan vind ik het acceptabel. Misschien vindt hij bij een andere bezichtigen een potentiële koper voor jouw woning.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 juni 2023 @ 13:43:19 #80
408813 crew  trein2000
pi_209578884
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 12:25 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb camera's in huis, en dat had ik ook in mijn vorige huis, dus toen dat vorige huis werd verkocht kon ik gewoon live mee kijken. Er was dan wel duidelijk zichtbaar aan de voordeur dat er 24/7 gefilmd wordt (niet opgenomen), dus ik heb gewoon live mee gekeken toen. Kraaide geen haan naar :')
Andere situatie, want dan doe je het niet heimelijk en in je eigen huis. Dat is een expliciete uitzondering in de wet.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 20 juni 2023 @ 13:45:52 #81
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209578909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Andere situatie, want dan doe je het niet heimelijk en in je eigen huis. Dat is een expliciete uitzondering in de wet.
Dat is waar. Al hoéf ik niet mee te kijken natuurlijk, maar de camera's stonden niét verborgen opgesteld en ik meldde ook dat er 24/7 werd gefilmd en opgenomen. Nou ja, dat stond op de sticker, maar de realiteit was dat alleen de buitencamera's opnamen en die opnamen bleven nog geen maand staan want dan werden ze weer overschreven.

Maar inderdaad, wel een andere situatie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209578982
Mag je ook niet (audio/video) opnemen in je eigen huis; dacht dat je in je eigen huis behoorlijke vrijheid had om te doen en te laten wat je wilt? Opnames van een inbreker zouden dan ook niet gebruikt mogen worden bij opsporing/veroordeling "want onrechtmatig verkregen.....).
Verbaast me hogelijk
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209579011
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:52 schreef blomke het volgende:
Mag je ook niet (audio/video) opnemen in je eigen huis; dacht dat je in je eigen huis behoorlijke vrijheid had om te doen en te laten wat je wilt? Opnames van een inbreker zouden dan ook niet gebruikt mogen worden bij opsporing/veroordeling "want onrechtmatig verkregen.....).
Verbaast me hogelijk
Wellicht goed om je eens te verdiepen in de AVG.

Opnames van een inbreker dienen een heel ander doel dan afluisteren van een makelaar. Het eerste doel is toegestaan omdat dit ongewenst is en om je eigendommen te beschermen. Het tweede doel is niet toegestaan.

Sowieso is het behoorlijk treurig als je op deze manier wil werken. Bel de makelaar gewoon of zeg dat je bij de volgende bezichtiging meeloopt.
pi_209579031
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:54 schreef GereDathan het volgende:
Sowieso is het behoorlijk treurig als je op deze manier wil werken. Bel de makelaar gewoon of zeg dat je bij de volgende bezichtiging meeloopt.
Mijn idee: kappen met deze makelaar.
pi_209579195
ik snap al deze haat jegens de makelaar niet.. wel tegen makelaars in het algemeen verder, maar er is een vaag verhaal van @Dokkertje, die reageert verder nergens meer op en vervolgens worden er nogal grootse aannames gedaan..

sowieso benieuwd of we nog ooit wat van TS gaan horen..
ik wil eerst wel eens horen waarom dat kreng al zo lang in de verkoop staat. als je dat ding eenjaar in de verkoop hebt dan verwacht ik echt wel dat die makelaar al een paar keer aan de bel heeft getrokken..
en nogmaals, een makelaar heeft er niets, maar dan ook niets aan een huis lang in de verkoop te hebben. hoe eerder weg hoe beter.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_209579400
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:29 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Je mag in Nederland gewoon een gesprek waarin je zelf deelneemt opnemen, zonder dat de andere partij dat weet.
Echt joh?

Offtopic weliswaar, maar dat wist ik niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_209579715
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:07 schreef freak1 het volgende:
ik wil eerst wel eens horen waarom dat kreng al zo lang in de verkoop staat. als je dat ding eenjaar in de verkoop hebt dan verwacht ik echt wel dat die makelaar al een paar keer aan de bel heeft getrokken..
en nogmaals, een makelaar heeft er niets, maar dan ook niets aan een huis lang in de verkoop te hebben. hoe eerder weg hoe beter.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat die makelaar een miscalculatie heeft gedaan (lees: verkeerd ingeschat) en nu dus er iets probeert van te maken. Ten koste van TS.

Over makelaars gesproken: toen ik recent een huis verkocht, probeerde alle potentiele makelaars, al tijdens de eerste opname, vooral een Energielabel te verkopen. Om maar z.s.m. iets van courtage te kunnen scoren.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 juni 2023 @ 14:59:19 #88
408813 crew  trein2000
pi_209579798
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:52 schreef blomke het volgende:
Verbaast me hogelijk
Ja wel. Maar hier is sprake van de opzet op het heimelijk opnemen van de makelaar. En dat mag niet, ook niet in je eigen huis.
zie email 27 oktober
pi_209579842
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:52 schreef blomke het volgende:

[..]
Kan natuurlijk ook zo zijn dat die makelaar een miscalculatie heeft gedaan (lees: verkeerd ingeschat) en nu dus er iets probeert van te maken. Ten koste van TS.

Over makelaars gesproken: toen ik recent een huis verkocht, probeerde alle potentiele makelaars, al tijdens de eerste opname, vooral een Energielabel te verkopen. Om maar z.s.m. iets van courtage te kunnen scoren.
maar wat is het voordeel dan van de makelaar?
dan zegt die makelaar toch gewoon tegen TS : hey, dat hebben we verkeerd ingeschat, markt is veranderd, er moet 20 procent vanaf wil je de hut verkopen.
wat is het nut dan van mensen door het huis heen sleuren om vervolgens, volgens TS, actief de boel te saboteren? waarom zou je in godesnaam actief een potentieel koper gaan saboteren bij dit object?
tenzij de makelaar denkt, fuck mijn courtage, TS is een lul en die ga ik naaien ten koste van alles kan ik me geen enkele reden voorstellen waarom die makelaar de boel zou saboteren..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_209580000
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
dan zegt die makelaar toch gewoon tegen TS : hey, dat hebben we verkeerd ingeschat, markt is veranderd, er moet 20 procent vanaf wil je de hut verkopen.
wat is het nut dan van mensen door het huis heen sleuren om vervolgens, volgens TS, actief de boel te saboteren? waarom zou je in godesnaam actief een potentieel koper gaan saboteren bij dit object?
tenzij de makelaar denkt, fuck mijn courtage, TS is een lul en die ga ik naaien ten koste van alles kan ik me geen enkele reden voorstellen waarom die makelaar de boel zou saboteren..
Wat de werkelijke situatie betreft: met de zeer beperkte info (we weten niet eens de prijs of het object) is de reden grotendeels gissen.

Een makelaar wil gewoon een bepaald portfolio aanbieden om te laten zien, dat ie een breed bestand in portefeuille heeft. Dat een (gering) deel onverkoopbaar is....als de potentiële koper maar over de vloer is. Wellicht sleurt ie z'n klanten een hele reeks huizen achterna.

Nogmaals: grotendeels mijn gok, niets is zeker.

- edit - ik ben niet negatief over makelaars.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 21-06-2023 07:57:41 ]
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:16:55 #91
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_209580058
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:16 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
dat heet afluisteren en dat mag niet.
Verrassing: in eigen huis mag dat prima.

Een kleine notificatie ergens bij de voordeur dat je mogelijk kan worden opgenomen dekt het helemaal af.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:19:25 #92
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_209580085
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 14:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja wel. Maar hier is sprake van de opzet op het heimelijk opnemen van de makelaar. En dat mag niet, ook niet in je eigen huis.
Als het genotificeerd staat mag dat prima.

Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen met een verborgen camera is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:20:54 #93
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_209580109
Andere optie: laat een vriend zich voordoen als geïnteresseerde koper.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 juni 2023 @ 15:25:39 #94
408813 crew  trein2000
pi_209580209
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Als het genotificeerd staat mag dat prima.

Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen met een verborgen camera is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd.
Gaat niet om filmen maar om heimelijk opnemen van een gesprek.
zie email 27 oktober
pi_209580349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
Misschien stuurt ie zn stagiaire wel naar de bezichtigingen en wordt ie extra betaald per bezichtiging?
pi_209580498
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 01:02 schreef Inbox het volgende:

[..]
En hoe groot is de kans dat het OM hier lucht van krijgt en denkt 'die vlegel zal de bak indraaien!'
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 04:49 schreef Inbox het volgende:

[..]
En dan lacht de politie 'm uit, of neemt de aangifte op om er vervolgens niks mee te doen.
Het zal letterlijk 0,0 aan prioriteit hebben als er verder niks gebeurd. Zelfs aangifte waarbij je wel enige prioriteit verwacht daar wordt niks mee gedaan. Iets met overbelast, te weinig personeel, te weinig opsporingscapaciteit.
Dat maakt het niet minder strafbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is overigens niet aan de politie om te seponeren maar dat terzijde.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_209580876
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hier https://www.security.nl/p(...)n+huis+verstoppen%3F
staat 1 en ander toegelicht: zodra het filmen is aangegeven bij de toegang = toegestaan; lijkt me qua privacy niet dat er verschil is tussen geluid of video opnemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door blomke op 20-06-2023 16:44:49 ]
pi_209580967
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Hier staat 1 en ander toegelicht: zodra het filmen is aangegeven bij de toegang = toegestaan; lijkt me qua privacy niet dat er verschil is tussen geluid of video opnemen.
Als het is aangegeven, is het de facto al niet heimelijk meer hè ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 juni 2023 @ 16:26:45 #99
408813 crew  trein2000
pi_209581038
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Hier staat 1 en ander toegelicht: zodra het filmen is aangegeven bij de toegang = toegestaan; lijkt me qua privacy niet dat er verschil is tussen geluid of video opnemen.
Artikel 139a lid 2 onder 2 Sr:
behoudens in geval van kennelijk misbruik, met een technisch hulpmiddel dat op gezag van degene bij wie de woning, het lokaal of het erf in gebruik is, niet heimelijk aanwezig is;

Laten we die kennelijk misbruik nog even laten zitten (want dat zou hier ook nog zomaar aan de orde kunnen zijn). Maar het gaat hier juist om het heimelijke aspect. Zijn echt andere regels.
zie email 27 oktober
  dinsdag 20 juni 2023 @ 16:32:22 #100
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_209581120
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat als je wel beelden mag filmen, dat je dan niet mag luisteren naar een gesprek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')