Elke dag of alleen gisteren?quote:Op maandag 24 juni 2024 14:37 schreef Lt.Bookman het volgende:
Wat was het wel weer stervensdruk. Dat het rond de podia volgepakt staat is logisch, maar dat je tegenwoordig op het hele terrein schuifelend loopt kan echt niet.
Vrijdag was het rustig, ik ben zelf ook vroeg weggegaan door de regen. Zaterdag druk. Gisteren extreem druk. Het terrein is gewoon te klein voor de capaciteit die ze willen halen.quote:
Fred moet minder lullen en meer spelen. Dan passen er zo 3 nummers meer in set. Oh en vooral niet een nummer (Break Stuff) twee keer doen. Waar slaat dat op? Maar wat ze wèl hebben gespeeld was gewoon top uitgevoerd.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn vrouw en dochter waren helemaal lyrisch over het optreden van Sam Smith. Krijgt op OOR ook de beste recensie. Limp Bizkit was vooral een beetje sneu, begreep ik.
Klopt, Pinkpop is al een tijdje een boomerfestival.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:54 schreef Lichtloper het volgende:
Prima vermaakt wel weer, maar de line-up was niet om over naar huis te schrijven. Publiek lijkt ook elke keer een beetje ouder te worden, of ligt dat aan mij?
Hoogtepunten: Jeugd van Tegenwoordig, Sam Smith, Meute (kende ik helemaal niet), Hozier, Maneskin
Meute niet kennenquote:Op maandag 24 juni 2024 18:54 schreef Lichtloper het volgende:
Prima vermaakt wel weer, maar de line-up was niet om over naar huis te schrijven. Publiek lijkt ook elke keer een beetje ouder te worden, of ligt dat aan mij?
Hoogtepunten: Jeugd van Tegenwoordig, Sam Smith, Meute (kende ik helemaal niet), Hozier, Maneskin
Sail is ook wel een lekkere.quote:
Ik heb geprobeerd te kijken, is niet te doen. Om de paar seconden een ander shot. Net naar King Crimson live uit 82 gekeken, gewoon focussen op geheel of op instrumenten en/of zang. Kijk ook eens naar Woodstock, met Martin Scorcese als editor, Volgens mij een Oscar mee gewonnen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:40 schreef -marz- het volgende:
Gister het optreden van Keane op PP terug gekeken. Ben niet speciaal fan en begon wat traag maar wat een goede show en sympathieke band.
Yungblut ook geen fan van maar vond ik ook leuk om te kijken.
Goeie kennis van me uit Bommel. Afgelopen festival was geen gelukkige.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:41 schreef KingRadler het volgende:
Niek Murray vertrekt bij Pinkpop
Pinkpop moet op zoek naar een nieuwe woordvoerder. Festival manager Niek Murray die al vanaf 2002 bij het Limburgse Festival betrokken was heeft een eigen zeggen ‘zijn roze hoedje afgezet’. Murray begon als stagiair, werd marketingmedewerker, groeide uit tot de rechterhand van Mr Pinkpop Jan Smeets en volgde hem op als woordvoerder van het festival na diens pensioen. Volgens Murray is zijn vertrek in goed overleg gegaan.
https://3voor12.vpro.nl/u(...)dvoerder.%20Festival
Die vrijdag en zaterdag waren ook ontzettend zwak geboekt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Goeie kennis van me uit Bommel. Afgelopen festival was geen gelukkige.
Klopt. Terwijl-ie zelf meer van de alternatieve gitaren is. Vreemde zaak allemaal.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die vrijdag en zaterdag waren ook ontzettend zwak geboekt.
Mag niet van hoger hand. Alternative is voor DTRH. Best Kept Secret heeft Pinkpop verneukt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Terwijl-ie zelf meer van de alternatieve gitaren is. Vreemde zaak allemaal.
Best kept Secret is toch juist van iets anders als mojo. Hebben we eens een concurrent erbij krijgt deze de schuld dat mojo niet meer monopolist is.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mag niet van hoger hand. Alternative is voor DTRH. Best Kept Secret heeft Pinkpop verneukt.
Mojo heeft DTRH in de markt gezet als tegenhanger van BKS.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Best kept Secret is toch juist van iets anders als mojo. Hebben we eens een concurrent erbij krijgt deze de schuld dat mojo niet meer monopolist is.
Wat een onzin, Pinkpop heeft Pinkpop verneukt door jarenlang vast te houden aan dezelfde belegen formule en omdat het op die manier links en rechts voorbij werd gestreefd door andere festivals.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mag niet van hoger hand. Alternative is voor DTRH. Best Kept Secret heeft Pinkpop verneukt.
De komst van Best Kept Secret heeft elke alternatieve noot uit het festival verwijderd. Dat het daarvoor al geen geweldig festivalterrein was staat daar los van.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin, Pinkpop heeft Pinkpop verneukt door jarenlang vast te houden aan dezelfde belegen formule en omdat het op die manier links en rechts voorbij werd gestreefd door andere festivals.
Oneens, al ver voor de eerste editie van BKS leunde Pinkpop al bijna volledig op die mega stadionacts die met de jaren steeds belegener en schaarser zijn geworden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De komst van Best Kept Secret heeft elke alternatieve noot uit het festival verwijderd. Dat het daarvoor al geen geweldig festivalterrein was staat daar los van.
Nee. Pinkpop heeft juist geen formule meer en dat is het grote probleem.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin, Pinkpop heeft Pinkpop verneukt door jarenlang vast te houden aan dezelfde belegen formule en omdat het op die manier links en rechts voorbij werd gestreefd door andere festivals.
Dit was toch jarenlang dé Pinkpopformule? Boek 3 grote stadionacts (of iets wat in de buurt komt) en voor de rest kun je meuk boeken en geen randprogrammering leveren want met die drie acts verkoopt het toch wel uit. Dat bedoel ik met de belegen formule die steeds minder werkt omdat - zoals je zelf al aangeeft - stadionacts liever een eigen show in de Arena of het Goffertpark spelen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:00 schreef ebeaydojraes het volgende:
Daarnaast zijn de grote stadion acts ineens niet meer geïnteresseerd in festivals, want je staat liever alleen in een grote arena/stadion waar mensen zijn die alleen maar voor jou komen en de inkomsten veel hoger voor zijn.
Nee. Daar heeft Pinkpop zich jarenlang juist tegen verzet, totdat ze niet anders meer konden. De acts werden te duur dus wilde ze ze niet boeken. Nu zijn ze nog duurder, omdat ze anders voor het eigen concert kiezen. Ze hadden daar gewoon aan vast moeten houden. Die goedkopere acts kunnen ook een mooie show neerzetten en kunnen ook afsluiter zijn. Voor de 8ste keer Muse/FooFighters/etc. uitnodigen is nergens voor nodig. Ja het kan zijn dat je niet uitverkoopt, maar als de (ticket)prijs goed is en dat kan dus want je hoeft die te dure acts niet te betalen. Je moet het alleen goed verantwoorden naar je klanten.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit was toch jarenlang dé Pinkpopformule? Boek 3 grote stadionacts (of iets wat in de buurt komt) en voor de rest kun je meuk boeken en geen randprogrammering leveren want met die drie acts verkoopt het toch wel uit. Dat bedoel ik met de belegen formule die steeds minder werkt omdat - zoals je zelf al aangeeft - stadionacts liever een eigen show in de Arena of het Goffertpark spelen.
Klopt, toen er dit jaar twee "grote" acts niet konden of afmelden (Al vroeg in het seizoen) was er geen alternatief. Absurd natuurlijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Nee. Daar heeft Pinkpop zich jarenlang juist tegen verzet, totdat ze niet anders meer konden. De acts werden te duur dus wilde ze ze niet boeken. Nu zijn ze nog duurder, omdat ze anders voor het eigen concert kiezen. Ze hadden daar gewoon aan vast moeten houden. Die goedkopere acts kunnen ook een mooie show neerzetten en kunnen ook afsluiter zijn. Voor de 8ste keer Muse/FooFighters/etc. uitnodigen is nergens voor nodig. Ja het kan zijn dat je niet uitverkoopt, maar als de (ticket)prijs goed is en dat kan dus want je hoeft die te dure acts niet te betalen. Je moet het alleen goed verantwoorden naar je klanten.
Maar het programma is toch zo geweldigquote:Op donderdag 21 november 2024 19:17 schreef KingRadler het volgende:
Mooi Programma, ik verwacht niet dat het zaterdag uitverkocht raakt.
De prijzen zijn duur.
Maar zo'n Rodrigo zal misschien wel weer een jonger publiek naar Pinkpop trekken.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:17 schreef KingRadler het volgende:
Mooi Programma, ik verwacht niet dat het zaterdag uitverkocht raakt.
De prijzen zijn duur.
En Weezer zou ook weg kunnen vallen.quote:
Why? En neeeeeeeeequote:Op vrijdag 11 april 2025 07:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En Weezer zou ook weg kunnen vallen.
Was toen wellicht sprake van door zaken in de privesfeerquote:
Ah gelukkig dus niet meer. Is wel de grootste reden dat ik die vrijdag ga namelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was toen wellicht sprake van door zaken in de privesfeer
Niet met de kluisjes op Pinkpop maar wel op andere festivals, ervan uitgaande dat het ongeveer hetzelfde zal zijn, de kleinste zijn niet al te groot maar 2 jassen krijg je er wel ingepropt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:54 schreef Piger het volgende:
Heeft iemand ervaring met kluisjes op festivalterrein? Is niet duidelijk hoe groot die zijn. Zou er wat spullen in willen mikken. Niet per se waardevol maar meer om met de warmte zo min mogelijk mee te slepen.
Jas gaan we sowieso niet nodig hebben denk ik. Maar misschien schoenen wel fijn. Of een vers tshirt of zonnebrandcrème oid.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet met de kluisjes op Pinkpop maar wel op andere festivals, ervan uitgaande dat het ongeveer hetzelfde zal zijn, de kleinste zijn niet al te groot maar 2 jassen krijg je er wel ingepropt.
Pinkpop is sowieso verschrikkelijk als het warm is. Geen schaduw en er is bijna niet aan water te komen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:05 schreef tong80 het volgende:
Interessant artikel. Eigenlijk is de middagprogrammering onverantwoord.
https://www.ad.nl/show/zo(...)gevaarlijk~affdf3e6/
Dat was "vroeger" nog erger. Waren er twee podiums of zelfs maar één. Niks tenten of andere fratsen. Nergens te schuilen. Al mijn foto's van Pinkpop en ook Werchter zijn op een grasveld op elkaar gepropt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Pinkpop is sowieso verschrikkelijk als het warm is. Geen schaduw en er is bijna niet aan water te komen.
Wat een paniek in dit artikelquote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:05 schreef tong80 het volgende:
Interessant artikel. Eigenlijk is de middagprogrammering onverantwoord.
https://www.ad.nl/show/zo(...)gevaarlijk~affdf3e6/
Vind je ?quote:
Zijn nu veel schaduwplekken gemaakt en ook extra waterpunten.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Pinkpop is sowieso verschrikkelijk als het warm is. Geen schaduw en er is bijna niet aan water te komen.
Oh dat verrast me wel in positieve zin. Blijkbaar toch geleerd van hun fouten dan. 3 jaar geleden was ik daar voor het laatst, toen was het echt onverantwoord met een uitpuilende EHBO vol uitgedroogde mensen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 18:26 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Zijn nu veel schaduwplekken gemaakt en ook extra waterpunten.
Het is vandaag goed te doen.
Komt ook doordat t niet zo druk is vandaag
Niet meer helemaal bij stem, maar wel leukquote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:11 schreef tong80 het volgende:
Net documentaire Werchter gekeken op de Belg. Nu Weezer op Pinkpop. Altijd lekker.
Leuk is het juiste woord. Het sprankelt niet echt. Eerder nostalgie.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niet meer helemaal bij stem, maar wel leuk
Het is niet heeeeel zuiver allemaal, maar toch, Weezerquote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leuk is het juiste woord. Het sprankelt niet echt. Eerder nostalgie.
Ze herpakten zich. Gaat lekker nu.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 19:44 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het is niet heeeeel zuiver allemaal, maar toch, Weezer
Dit zegt me niks en ik vind het ook niet veel.quote:
Ik ken het ook niet. We zijn niet de enige aangezien de tent hartstikke leeg is zo te zien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit zegt me niks en ik vind het ook niet veel.
Hier is het ook niet druk.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:04 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik ken het ook niet. We zijn niet de enige aangezien de tent hartstikke leeg is zo te zien.
Ik zie het nu. Klinkt dialect Engels, soort Idles maar dan anders. Wel politiek correct.quote:
Anouk vindt dit niet leukquote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:14 schreef tong80 het volgende:
Nu ene Rene. "Vroeger" hadden we daar tomaten en eieren voor.
Toen was ik er niet. Bij Doe Maar wel. En die hadden meer respect verdiend.quote:
Jij bent er gewoon (veel) te oud voor.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:37 schreef tong80 het volgende:
Echt, ik heb het vanaf gisteren geprobeerd. Pinkpop is zo dood als een blauwalg in de rode zee. Het is op Pinkpop niet erg meer dat je een band of artiest niet meer kent. Je bent er blij om. Ene Pompelien zingt en galmt op z'n Bels. Meisjes zijn aan het huppelen en dansen alsof het een eindejaarsmusical is. Ene Rene staat op het programma, Rene heeft blijkbaar geen achternaam nodig. Terwijl ze niet voornaam genoemd mag worden.
De Snollebollekes-ziekte neemt ongetemperatuurde dimensie aan. Van links naar rechts wordt gevraagd of everybody happy is. Pinkpop is alsof je de dag na de uitvaart teruggaat omdat je de overgebleven keek was vergeten mee te nemen. Geen eieren of tomaten te bekennen.
De "hardere" bands spelen idd luid, maar geen idee waarom en in welk genre. Het is 80 % gimmick. Een derderangs feestband Alestorm dacht ik, doet je verlangen naar The Poques of Toy Dolls.
Het is niet opa spreekt, maar waar zijn de urgente bands. Waar zijn de opvolgers van Ramones, TC Matic, UDS, Ramones, Iggy of Simple Minds.
Lieve Niek, had je muziekhart maar gevolgd. Nu ben je geslachtofferd door de cultuur-en muziekmaffia...............
Wat een bandquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:16 schreef tong80 het volgende:
Ik ben weg. Zo was het ooit.
Bekijk deze YouTube-video
Zou kunnen. Ik was op Ronnie 'Zie die handjes' Flex gefocused.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vermoed dat Tong Benee bedoelde.
Oh waren ze op hetzelfde podium? Nee, dan was het niet Benee, die stond solo met een Franco Baresi shirt, glitterhotpants en enorme roze fluffy boots.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik was op Ronnie 'Zie die handjes' Flex gefocused.
....aaaand it's gone.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:07 schreef Berkery het volgende:
De zanger van The Academic heeft het als enige niet warm, met zijn beanie
Je bent er 40 jaar te oud voor Tong.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:37 schreef tong80 het volgende:
Echt, ik heb het vanaf gisteren geprobeerd. Pinkpop is zo dood als een blauwalg in de rode zee. Het is op Pinkpop niet erg meer dat je een band of artiest niet meer kent. Je bent er blij om. Ene Pompelien zingt en galmt op z'n Bels. Meisjes zijn aan het huppelen en dansen alsof het een eindejaarsmusical is. Ene Rene staat op het programma, Rene heeft blijkbaar geen achternaam nodig. Terwijl ze niet voornaam genoemd mag worden.
De Snollebollekes-ziekte neemt ongetemperatuurde dimensie aan. Van links naar rechts wordt gevraagd of everybody happy is. Pinkpop is alsof je de dag na de uitvaart teruggaat omdat je de overgebleven keek was vergeten mee te nemen. Geen eieren of tomaten te bekennen.
De "hardere" bands spelen idd luid, maar geen idee waarom en in welk genre. Het is 80 % gimmick. Een derderangs feestband Alestorm dacht ik, doet je verlangen naar The Poques of Toy Dolls.
Het is niet opa spreekt, maar waar zijn de urgente bands. Waar zijn de opvolgers van Ramones, TC Matic, UDS, Ramones, Iggy of Simple Minds.
Lieve Niek, had je muziekhart maar gevolgd. Nu ben je geslachtofferd door de cultuur-en muziekmaffia...............
Hou op schei uit. Ik vind het fascinerend dat de slechte smaak zegeviert, de veilige muziek die je amper muziek kunt noemen laat staan authentiek.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:05 schreef TommyL0204 het volgende:
Zo'n Justin Timberlake die dan eigenlijk amper wat zingt... Ik vind daar wat van
Leg eens uit. Is goede smaak aan leeftijd gebondenquote:
Nee maar festivals zijn toch vooral een feestje voor 20ers om het leven te vieren. Kwaliteitsmuziek of niet, het gaat om het feestje.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg eens uit. Is goede smaak aan leeftijd gebondenDenk je dat ik niet in weerstand komt als "men" spreekt over mijn tijd ? Ik durf te wedden dat ik op m'n 62ste meer up to date ben dan menig Pinkpop gastje met roze petje. Niet dat ik er mezelf op voorsta, in tegendeel ik stel altijd weer vragen over wat en hoe. Eigenlijk hetzelfde als ik 40 jaar geleden deed. Zalig zijn de leeftijdshokjes.
echte muziek wordt in Japan gemaaktquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hou op schei uit. Ik vind het fascinerend dat de slechte smaak zegeviert, de veilige muziek die je amper muziek kunt noemen laat staan authentiek.
Jij maakt de fout van elke oude man in elke generatie. Dat jij denkt dat jij goede smaak kent en dat jij de beste tijd hebt mogen meemaken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg eens uit. Is goede smaak aan leeftijd gebondenDenk je dat ik niet in weerstand komt als "men" spreekt over mijn tijd ? Ik durf te wedden dat ik op m'n 62ste meer up to date ben dan menig Pinkpop gastje met roze petje. Niet dat ik er mezelf op voorsta, in tegendeel ik stel altijd weer vragen over wat en hoe. Eigenlijk hetzelfde als ik 40 jaar geleden deed. Zalig zijn de leeftijdshokjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |