Je moet je denk ik voornamelijk afvragen, waarom wil een school dit hun leerlingen opdringen? Waarom moet iedereen met deze symbolieken meedoen? Ik vind het ook raar dat sommige jongeren blijkbaar verwachten, dat enkel omdat jij homo of lesbisch bent (of tegenwoordig dan ook een ander geslacht vermeend te hebben) dat een hele school jouw zogenaamd unieke seksuele orintatie of geslacht moet gaan vieren? Wat een narcistische nonsens zeg.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:58 schreef Noek het volgende:
[..]
En dat is ook niet normaal, hoor dus geen idee of je nu dat ene probeert goed te praten door dit te laten zien maar beiden zijn ontzettend discutabel.
Maar er is vast een doelgroep die er ontzettend blij van wordt.
Haha, Pride werkt dus wel verbroederend! Mooi om te zien! Ik neem alleen wel aan dat dit niet het soort verbroedering is dat sommigen voor ogen hadden.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:10 schreef Ali_boo het volgende:
Dit vind ik toch hartverwarmend hoor, moslims en christenen vechten samen zij aan zij
Pride brengt mensen bij elkaar![]()
[ twitter ]
Hartverwarmend dat die groepen het dan wel weer helemaal didactisch super vinden om kinderen te indoctrineren met de visie dat ze in een poel van eeuwig vuur geworpen worden - of hun vriendjes, of die ene afvallige tante - waarin eeuwige marteling en pijniging hun deel zal zijn als ze niet voldoen aan de eisen van hun respectievelijke heilige boeken.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:10 schreef Ali_boo het volgende:
Dit vind ik toch hartverwarmend hoor, moslims en christenen vechten samen zij aan zij
[ twitter ]
Ik zit niet op dat soort 'verbroerdering' te wachten. Geen zin in religieuze dwingelandij, of het nu woke betreft of onze holy rollers en hun middeleeuwse denkbeelden.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, Pride werkt dus wel verbroederend! Mooi om te zien! Ik neem alleen wel aan dat dit niet het soort verbroedering is dat sommigen voor ogen hadden.
Ik zie hier geen religieuze dwingelandij in. Van wat ik hieruit kan opmaken willen deze individuen niet dat hun kinderen op openbare scholen worden gendoctrineerd met allerlei theorien over seksuele orintatie en geslacht. Ik ben daar helemaal voor, vooral als het gaat om basisscholen. Zulke idioterie hoor daar niet thuis.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zit niet op dat soort 'verbroerdering' te wachten. Geen zin in religieuze dwingelandij, of het nu woke betreft of onze holy rollers en hun middeleeuwse denkbeelden.
Neutrale ruimtes ja. Geef conservatieve religieuzen een vinger en ze nemen de hand.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie hier geen religieuze dwingelandij in. Van wat ik hieruit kan opmaken willen deze individuen niet dat hun kinderen op openbare scholen worden gendoctrineerd met allerlei theorien over seksuele orintatie en geslacht. Ik ben daar helemaal voor, vooral als het gaat om basisscholen. Zulke idioterie hoor daar niet thuis.
Juist als je een voorstander bent van een multiculturele samenleving, wat zoals we weten veel liefhebbers van Pride zijn, zul je moeten accepteren dat er in de samenleving ook nog neutrale ruimtes zijn, waar mensen van verschillende culturele, politieke en ideologische achtergrond samen kunnen komen. Onderwijsinstellingen zijn zulke plekken, net zoals ruimtes voor sport en recreatie bijvoorbeeld.
Christendom en islam zijn dan ook allebei kut, al is de islam net even iets kutter.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:10 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Ik ben conservatief en ik ben juist een groot voorstander van neutrale publieke ruimtes. Helemaal als je het hebt over een multiculturele samenleving. En daar ben ik echt niet de enige in, dus dit argument houdt geen stand.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neutrale ruimtes ja. Geef conservatieve religieuzen een vinger en ze nemen de hand.
En kinderen aanleren dat er een hel is schaar ik net zo goed onder idioterie. Is in de vakliteratuur ook genoeg over te vinden, de fijne effecten van het indoctrineren van kids met hel en verdoemenis theorien. Dus daar achter staan en nu gaan lopen wauwelen over ndere schadelijke ideen (de arme kinderen!) is voorbij schijnheilig. Maar tot dat soort zelfreflectie zijn dit soort gelovigen (net als woke) niet in staat.
Wie bedoel je met 'we'?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:05 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben een loophole gevonden
[ twitter ]
Protesteren tegen moslims is idd rete racistisch
[ twitter ]
Ik kan me nog herinneren in een andere discussie dat een wetsvoorstel voor het verplichten van het ophangen van de 10 geboden in scholen werd goedgepraat.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben conservatief en ik ben juist een groot voorstander van neutrale publieke ruimtes. Helemaal als je het hebt over een multiculturele samenleving. En daar ben ik echt niet de enige in, dus dit argument houdt geen stand.
Openbare scholen moeten neutrale plekken zijn, waar kinderen normaal onderwijs krijgen (wiskunde, taal, geschiedenis, aardrijkskunde etc.) en als morele rode draad het idee dat je elkaar moet behandelen op basis van karakter en gedrag, niet op basis van onveranderlijke kenmerken.
Dat er hiernaast nog religieuze scholen naar keuze zijn, prima, dat moeten ouders zelf weten, maar ik zie uit deze video geen bewijs dat deze twee mannen nu hun eigen religieuze wereldbeeld bij anderen op willen dringen, dat zou immers ook meteen voor onderling conflict zorgen.
Hoezo dringen scholen dit bij kinderen op?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet je denk ik voornamelijk afvragen, waarom wil een school dit hun leerlingen opdringen? Waarom moet iedereen met deze symbolieken meedoen? Ik vind het ook raar dat sommige jongeren blijkbaar verwachten, dat enkel omdat jij homo of lesbisch bent (of tegenwoordig dan ook een ander geslacht vermeend te hebben) dat een hele school jouw zogenaamd unieke seksuele orintatie of geslacht moet gaan vieren? Wat een narcistische nonsens zeg.
En dit wordt jongeren nu echt meegegeven, als jij homo bent, dan ben je speciaal en moet je gevierd worden en iedereen moet jouw seksuele orintatie bewonderen, zeggen dat je er mag zijn en dat je trots moet je zijn op jouw seksuele orintatie.
Het is bespottelijk. Homoseksualiteit is doodnormaal, een klein percentage van de mensen is dit nu eenmaal. Het is net zo normaal als heteroseksualiteit, dus laten we dan ook normaliseren en niet wegzetten als een of ander uniek exotisme.
quote:HAMTRAMCK - Enkele jaren terug werd het stadje Hamtramck, nabij Detroit, nog bejubeld in de linkse Amerikaanse media. De inwoners hadden namelijk een gemeenteraad gekozen die volledig uit moslims bestond. Een signaal van diversiteit, zo stelde men. Maar nu diezelfde raad gestemd heeft voor een verbod op pride-vlaggen, is die liefde sterk bekoeld.
Hahaha, prutsers.quote:Van oorsprong woonden er in Hamtramck voornamelijk Polen, maar de afgelopen decennia veranderde het stadje enorm. Er kwamen grote gemeenschappen uit onder meer Bangladesh en Jemen. Het stadje is nu het enige met een meerderheid aan moslims in de Verenigde Staten.
En hoewel de volledig islamitische gemeenteraad nog bejubeld werd, krijgt zij nu kritiek van voormalige ’vrienden’. „Het voelt als verraad”, zei de voormalige burgemeester Karen Majewski, die Pools-Amerikaans is. „We steunden jullie toen jullie bedreigd werden, en nu worden onze rechten bedreigd, en jullie zijn degene die bedreigen.”
Wil van kiezers
De huidige burgemeester Amer Ghalib, van Jemenitische afkomst, zegt slechts de wil van zijn kiezers te volgen. In zijn argumentatie haalde hij zelfs Lincoln aan. Hij beargumenteerde van: „We dienen iedereen gelijk, zonder discriminatie, maar zonder voortrekken.” Andere vlaggen, zoals die van politieke bewegingen en religieuze groepen zijn wat hem betreft ook uit den boze. Hij wil maar een paar vlaggen zien in zijn stadje: de vlag van de staat Michigan, de Amerikaanse vlag en enkele vlaggen van landen waar veel inwoners hun wortels hebben. Of het verbod stand zal houden, dat is nog maar de vraag.
Afgelopen jaar keurde de raad ook het thuis slachten van dieren goed tijdens het offerfeest, wat tot ophef leidde bij niet-islamitische inwoners van het stadje. De opening van een wietwinkel en het laten horen van de gebedsoproep leidde eerder tot conflicten in het stadje.
Nee, dit wordt met gejuich ontvangen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:46 schreef Bocaj het volgende:
Amerikaans stadje met volledig islamitische gemeenteraad verbiedt pride-vlaggen.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Hahaha, prutsers.
Dit had je natuurlijk kunnen verwachten.
Ik zou dit maar als een waarschuwing zien!
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dit wordt met gejuich ontvangen.
Je mag anders zijn, maar niet zichtbaar.
Benieuwd hoe de zelfbenoemde progressieven dit weer gaan spinnen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:46 schreef Bocaj het volgende:
Amerikaans stadje met volledig islamitische gemeenteraad verbiedt pride-vlaggen.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Hahaha, prutsers.
Dit had je natuurlijk kunnen verwachten.
Ik zou dit maar als een waarschuwing zien!
Als je wil opvallen dan moet je het ook niet erg vinden als mensen daar wat van vinden.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dit wordt met gejuich ontvangen.
Je mag anders zijn, maar niet zichtbaar.
En daar hoort het verbieden van een kleur vlag bij?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:17 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Als je wil opvallen dan moet je het ook niet erg vinden als mensen daar wat van vinden.
Heel eenvoudig: fuck de islamitische bestuurders in dat stadje, die vanuit hun religieuze idioterie zo'n debiel besluit nemen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Benieuwd hoe de zelfbenoemde progressieven dit weer gaan spinnen.
Ik vind dit eigenlijk nog wel erger als dat woke geneuzel. De onverdraagzaamheid van alle kanten is gewoon om te kotsen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Benieuwd hoe de zelfbenoemde progressieven dit weer gaan spinnen.
Dit is gewoon wat je krijgt als de islam het voor het zeggen heeft. Lekker een paar eeuwen terug in de tijd.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk nog wel erger als dat woke geneuzel. De onverdraagzaamheid van alle kanten is gewoon om te kotsen.
Dat moet je dan ook niet willen. Net zo min dat wenselijk is dat het christendom het volledig 'voor het zeggen heeft', of GroenLinks, of de VVD.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit is gewoon wat je krijgt als de islam het voor het zeggen heeft. Lekker een paar eeuwen terug in de tijd.
Het christendom is een uitgerangeerde religie/ideologie daar waar het gaat om andere mensen de maat nemen. De islam daarentegen blijft groeien. En hoezeer ik Rutte of Klaver bepaalde zaken ook verwijt, dat valt totaal niet te vergelijken met wat je krijgt met een islamitisch regime.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat moet je dan ook niet willen. Net zo min dat wenselijk is dat het christendom het volledig 'voor het zeggen heeft', of GroenLinks, of de VVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |