abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209519828
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209519879
Schokkend, maar wel fijn dat er toch nog heel wat gered konden worden.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:45:11 #53
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209519895
quote:
Als dat ruim vol zit dan zijn het wel wat meer dan 78 doden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209519897
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort rampen gaan zich blijven afspelen zo lang het totaal ontspoorde asielcircus door kan blijven gaan.
De opvarenden weten ook heel goed waar ze aan beginnen.
Of worden ze geblindoekt aan boord gehaald?

Ik heb er 0,0 medelijden mee. Gegokt en verloren.

Je kunt natuurlijk ook gewoon proberen een visum te krijgen op de officiele manier. Netjes bij de regionale ambassade/consulaat. Duurt langer, vereist doorzettingsvermogen maar compleet veilig!
  Forum Admin donderdag 15 juni 2023 @ 10:50:30 #55
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209519929
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:45 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De opvarenden weten ook heel goed waar ze aan beginnen.
Of worden ze geblindoekt aan boord gehaald?

Ik heb er 0,0 medelijden mee. Gegokt en verloren.

Je kunt natuurlijk ook gewoon proberen een visum te krijgen op de officiele manier. Netjes bij de regionale ambassade/consulaat. Duurt langer, vereist doorzettingsvermogen maar compleet veilig!
Dan heb je gewoon geen enkele empathie. Het is helemaal niet raar dat mensen het beste voor hun en hun gezin willen, of dat nou goed of kwaadschiks moet.

Je moet het alleen zo ver mogelijk ontmoedigen en dat gebeurt imo niet genoeg. Ze doen het, omdat er een kans is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie FP donderdag 15 juni 2023 @ 10:54:42 #56
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_209519961
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan heb je gewoon geen enkele empathie. Het is helemaal niet raar dat mensen het beste voor hun en hun gezin willen, of dat nou goed of kwaadschiks moet.

Je moet het alleen zo ver mogelijk ontmoedigen en dat gebeurt imo niet genoeg. Ze doen het, omdat er een kans is.
Maar zal die kans niet altijd blijven bestaan, hoe klein die ook is? Je kan in theorie alles dichtgooien, proberen doen ze het toch wel. Wel met je eens dat het dan een stuk minder zal zijn.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209519963
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Met het circus doel ik op het wanbeleid omtrent asiel en de onmacht daar wat aan te doen.

Neem Rutte zijn recente uitspraken over migratie bijvoorbeeld.
Begrijp ik, maar het punt is nu juist dat het niet zo een twee drie op te lossen is. Dus ik weet niet of dit specifiek aan Rutte en z'n vermeende wanbeleid te wijten valt. Het is nou niet zo dat er voorbeeldlanden zijn waar het asielbeleid uitstekend is geregeld.
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin donderdag 15 juni 2023 @ 11:00:59 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209520012
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Begrijp ik, maar het punt is nu juist dat het niet zo een twee drie op te lossen is. Dus ik weet niet of dit specifiek aan Rutte en z'n vermeende wanbeleid te wijten valt. Het is nou niet zo dat er voorbeeldlanden zijn waar het asielbeleid uitstekend is geregeld.
Ja dat klopt. Maar Rutte wist bijvoorbeeld heel goed dat zijn uitspraken gebakken lucht waren omdat hij daar helemaal niet in zijn eentje over gaat.

Al ben ik wel gematigd positief over het recente voorstel vanuit de EU. Er lijkt iets van urgentie achter te zitten.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Maar zal die kans niet altijd blijven bestaan, hoe klein die ook is? Je kan in theorie alles dichtgooien, proberen doen ze het toch wel. Wel met je eens dat het dan een stuk minder zal zijn.
Zeker, maar je zult dus veel strenger moeten zijn enerzijds en waarschijnlijk toegankelijker anderszijds. Aanvraag in het land van herkomst bv, maar mensen die illegaal proberen over te komen meteen in vreemdelingendetentie en op een zwarte lijst plaatsen.

Dan bereik je uiteindelijk (hopelijk)ook dat er een ander beeld ontstaat in de bronlanden dat je het beter op de legale manier kan proberen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:02:26 #59
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209520024
Gewoon pushbacks doen , zodra ze merken dat ze niet meer op deze manier in Europa kunnen komen , is het zo afgelopen
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator / Redactie FP donderdag 15 juni 2023 @ 11:03:00 #60
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_209520027
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja dat klopt. Maar Rutte wist bijvoorbeeld heel goed dat zijn uitspraken gebakken lucht waren omdat hij daar helemaal niet in zijn eentje over gaat.

Al ben ik wel gematigd positief over het recente voorstel vanuit de EU. Er lijkt iets van urgentie achter te zitten.
[..]
Zeker, maar je zult dus veel strenger moeten zijn enerzijds en waarschijnlijk toegankelijker anderszijds. Aanvraag in het land van herkomst bv, maar mensen die illegaal proberen over te komen meteen in vreemdelingendetentie en zwarte lijst plaatsen.

Dan bereik je uiteindelijk (hopelijk)ook dat er een ander beeld ontstaat in de bronlanden dat je het beter op de legale manier kan proberen.
Ik hoop ook echt dat het resultaat gaat opleveren. Op een moment is het kookpunt bereikt en gaat het overal mis.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209520161
https://www.trouw.nl/buit(...)en-rouw-af~b2fc4e4a/

In Griekenland is drie dagen van nationale rouw afgekondigd vanwege de tragedie met deze migrantenboot. In het artikel is te lezen dat in de media wordt gesproken tot 700 opvarenden en dat de migranten hoofdzakelijk mannen van in de twintig zijn en vooral afkomstig uit landen als Egypte, Syrië en Pakistan volgens de Griekse publieke omroep.

Ik ben benieuwd of de ware omvang van deze verschrikkelijke ramp geheel duidelijk zal worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:23:58 #62
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209520201
Kunnen ze anders geen grote posters van onderstaande foto maken en ophangen bij de opstapplaatsen ?
Buiten dat de boodschap duidelijk is , hebben ze denk ik weinig trek in de oversteek als ze die kop van dat volgevreten varken zien

pi_209520211
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja, ik heb er weinig vertrouwen in. Dit is nu al zo'n 10 jaar aan de gang en men blijkt maar niks te leren (of ja, ze kijken expres weg). Schimmige afspraken maken met landen als Turkije en Tunesie zodat we zelf geen vuile handen hoeven te maken.

Dat gaat niet werken.

Als je het wil tegenhouden moet je simpelweg migranten die illegaal binnenkomen met dwang terugsturen naar waar ze vandaan komen. Verdragen die dit in de weg zitten updaten of anders vernietigen. Kunnen landen als Turkije en Tunesie je ook niet meer chanteren.

En als Turkije en Tunesie dat niet accepteren, dan zet je die mensen gewoon op een USV, automatische piloot naar de Turkse/Tunesische kust en laat je het ze lekker daar maar uitzoeken.

Zo lang dat niet gebeurt is het maar een doodlopend eind totdat er een keer sowieso een grens in het mogelijke bereikt wordt. Maar wat zal dat zijn. Nederlandistan met dertig miljoen inwoners? Veertig miljoen? Vijftig miljoen? Zelfs al zouden er hier 30 miljoen extra vluchtelingen opgenomen worden, in Afrika alleen al is dat in een maand of twee al extra bijgeneukt. Totaal nutteloos, zinloos, ben zelf in ieder geval goed klaar met die empathie en begrip tonen.
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:34:15 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209520317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:19 schreef rutger05 het volgende:

In Griekenland is drie dagen van nationale rouw afgekondigd vanwege de tragedie met deze migrantenboot. In het artikel is te lezen dat in de media wordt gesproken tot 700 opvarenden en dat de migranten hoofdzakelijk mannen van in de twintig zijn en vooral afkomstig uit landen als Egypte, Syrië en Pakistan volgens de Griekse publieke omroep.

Ik ben benieuwd of de ware omvang van deze verschrikkelijke ramp geheel duidelijk zal worden.
Dat vind ik dan weer gek, die mensen hadden helemaal niets met Griekenland te schaften, geen enkele band.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209521766
quote:
15s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:23 schreef Enchanter het volgende:
Kunnen ze anders geen grote posters van onderstaande foto maken en ophangen bij de opstapplaatsen ?
Buiten dat de boodschap duidelijk is , hebben ze denk ik weinig trek in de oversteek als ze die kop van dat volgevreten varken zien

[ afbeelding ]
Ehm, dit zijn wanhopige mensen. Wat begrijp je daar niet aan?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 juni 2023 @ 13:55:42 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209521807
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Misschien zou het wijzer zijn als ze wanhopig zouden proberen hun land van herkomst te verbeteren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_209521847
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Misschien zou het wijzer zijn als ze wanhopig zouden proberen hun land van herkomst te verbeteren.
Zei nixxx, vanuit z'n luxe-positie.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 juni 2023 @ 14:04:22 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209521894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Precies hetzelfde waarom al die lui uit Guatemala, Nicaragua etc. nog steeds proberen de VS binnen te komen. Ook al duikt 98 procent in de VS ook linea recta de onderklasse in met bijbehorende armoede, die kleine kans dat ze het toch gaan maken in de States is kennelijk genoeg om de gok te wagen.
  donderdag 15 juni 2023 @ 14:05:37 #69
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209521909
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zei nixxx, vanuit z'n luxe-positie.
Inderdaad, maar.. is het goed of slecht advies?
  donderdag 15 juni 2023 @ 15:00:32 #70
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209522463
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Europa moet iedereen opvangen die wanhopig is ?
Het is triest , maar zodra je die mensen het idee blijft geven dat ze kans maken op een verblijf in Europa , blijf je dit soort ellende houden.
  donderdag 15 juni 2023 @ 15:03:33 #71
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209522489
quote:
15s.gif Op donderdag 15 juni 2023 15:00 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Europa moet iedereen opvangen die wanhopig is ?
Het is triest , maar zodra je die mensen het idee blijft geven dat ze kans maken op een verblijf in Europa , blijf je dit soort ellende houden.
Mensen worden gewoon een spreekwoordelijke wortel voorgehouden. Volstrekt logisch dat ze het wagen.

Als je dit wilt oplossen, dan moet je bij de politici en hun ruimhartige beleid zijn en niet bij de migranten. Extra grenzen werken niet, stoppen met kadootjes wél.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 15 juni 2023 @ 15:05:19 #72
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209522510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 15:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mensen worden gewoon een spreekwoordelijke wortel voorgehouden. Volstrekt logisch dat ze het wagen.

Als je dit wilt oplossen, dan moet je bij de politici en hun ruimhartige beleid zijn en niet bij de migranten. Extra grenzen werken niet, stoppen met kadootjes wél.
De oplossing is pushbacks
pi_209522552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:19 schreef rutger05 het volgende:

Allemaal potentiele tandartsen en chirurgen.. triest.
  donderdag 15 juni 2023 @ 15:15:10 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209522617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 15:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Allemaal potentiele tandartsen en chirurgen.. triest.
Het is ook wel triest vanuit menselijk oogpunt.

Maar als je dat bericht alweer leest, mannen van in de 20 uit dat soort landen dan weet je al dat het helemaal niet gaat om vluchtelingen maar gewoon om economische migranten. Die moet je gewoon niet meer binnenlaten in Europa zonder werkvisum of andere heldere afspraken vooraf.
pi_209522655
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is ook wel triest vanuit menselijk oogpunt.

Maar als je dat bericht alweer leest, mannen van in de 20 uit dat soort landen dan weet je al dat het helemaal niet gaat om vluchtelingen maar gewoon om economische migranten. Die moet je gewoon niet meer binnenlaten in Europa zonder werkvisum of andere heldere afspraken vooraf.
Tsja.. ik ga niet eens meer inhoudelijk op dit soort berichten in. Ben dat asielbeleid kotsbeu en al die naïeve kutpolitici die het faciliteren. Dit land gaat langzaam naar de tiefus.. Nou ja, het zij zo. Dat migranten onderweg het loodje leggen raakt mij ook helemaal niet meer eerlijk gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')