quote:Een vliegtuig van het Europese grensagentschap Frontex had het vaartuig dinsdagnamiddag een eerste keer opgemerkt, zo'n 80 kilometer ten zuidwesten van kustplaats Pylos. Volgens de Griekse havenautoriteiten is er een schip van de kustwacht heengevaren, maar gaven de migranten op het dek aan dat ‘ze geen hulp nodig hadden en door wilden varen'.
Wat een geld, ik denk dat een vliegticket nog goedkoper zal zijn? Ik zou het wel weten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:03 schreef wizkays het volgende:
Volgens een journaliste in de regio, met contacten in Tobruk, zouden de migranten elk 4500 dollar voor de overtocht hebben betaald.
Tsja, en onder welk mom ga je dat nu nog doen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Tekaschi het volgende:
Verschrikkelijk weer, ze zouden die smokkeldiensten inclusief die NGO's moeten vervolgen voor dood door schuld, zij zijn hier verantwoordelijk voor. Die mensen nemen een gok door die diensten en menen gered te worden of opgepikt. Vraag mij af hoeveel van die bootjes eigenlijk zinken waar niemand iets van mee krijgt.
Je bent het zelfs wettelijk verplicht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
tjah, als je toevallig in de buurt bent en je ziet het gebeuren, dan draai je ook niet ff om en gaat een stukje verderop dobberen en laat je die mensen verdrinken.
Flink straffen zou volgens de regels gebeuren indien ze iedereen daar hadden laten verzuipen. Jammer voor je joh.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:12 schreef TheJanitor het volgende:
Dus het superjacht brengt allemaal illegalen naar Griekenland? Waarom niet terug naar waar ze vandaan kwamen?
Neem aan dat ze flink gestraft worden voor illegale mensensmokkel.
Je komt alleen niet aan boord van een toestel naar Europa zonder een geldig visum. De eisen voor een toeristenvisum zijn niet mals voor iemand uit Afrika of Midden-Oosten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:14 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wat een geld, ik denk dat een vliegticket nog goedkoper zal zijn? Ik zou het wel weten.
Hoe moet je die smokkeldiensten vinden, die werken heel stiekem.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Tekaschi het volgende:
Verschrikkelijk weer, ze zouden die smokkeldiensten inclusief die NGO's moeten vervolgen voor dood door schuld, zij zijn hier verantwoordelijk voor. Die mensen nemen een gok door die diensten en menen gered te worden of opgepikt. Vraag mij af hoeveel van die bootjes eigenlijk zinken waar niemand iets van mee krijgt.
Ze waren toch ook met de boot?quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:12 schreef superniger het volgende:
Vluchten naar Europa moeten ze minder aantrekkelijk maken.
Je komt natuurlijk niet zomaar een land binnen dan via de douane hè.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:14 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wat een geld, ik denk dat een vliegticket nog goedkoper zal zijn? Ik zou het wel weten.
Daar heb ik een keer een documenaire over gezien, ze laten die mensen gerust 2.500 euro betalen voor een (rubber)boot die al bijna zinkt als je ernaar kijkt, en daar moeten ze dan ook nog met veel meer mensen in dan dat mag.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Tekaschi het volgende:
Als je een visum kan krijgen voor NL had ik get ook wel gewetenquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:14 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Je mag niet eens instappen zonder visum anders krijgt de airliner een flinkeboetequote:Op woensdag 14 juni 2023 17:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je komt natuurlijk niet zomaar een land binnen dan via de douane hè.
Hij zegt dat hij graag had gezien dat ze terug werden gebracht naar hun thuisland. Ik lees nergens de wens om ze te laten verzuipen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Flink straffen zou volgens de regels gebeuren indien ze iedereen daar hadden laten verzuipen. Jammer voor je joh.
Ook zoiets gezien, vaak ook nep reddingsvesten wat daar gewoon te koop zijn op het strand. Als er 400 man op die boot zitten a 2.5k per man (vaak ook 5k a 7.5k las ik ooit eens) dan hebben ze 1 miljoen bij elkaar, zou je toch een fatsoenlijke boot voor 400 man kunnen charteren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:20 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Daar heb ik een keer een documenaire over gezien, ze laten die mensen gerust 2.500 euro betalen voor een (rubber)boot die al bijna zinkt als je ernaar kijkt, en daar moeten ze dan ook nog met veel meer mensen in dan dat mag.
...en als je de boot ziet heb je die 2.500 euro al lang en breed betaald. Die zijn dan gewoon weg.
Dus die mensen stappen dan in.
Ja gewoon platte reddingsvesten.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ook zoiets gezien, vaak ook nep reddingsvesten wat daar gewoon te koop zijn op het strand. Als er 400 man op die boot zitten a 2.5k per man (vaak ook 5k a 7.5k las ik ooit eens) dan hebben ze 1 miljoen bij elkaar, zou je toch een fatsoenlijke boot voor 400 man kunnen charteren.
Je leest ook niet dat ik stel dat hij de wens heeft om ze te laten verzuipen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij graag had gezien dat ze terug werden gebracht naar hun thuisland. Ik lees nergens de wens om ze te laten verzuipen.
Letterlijk. Levens interesseert hun niets, enkel geld. En ze weten dat het werkt omdat enkele personen op belangrijke posities hier en enkele naieve idealisten dit gewoonweg mogelijk maken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:53 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja gewoon platte reddingsvesten.
Die smokkelaars gaan over lijken.
In 1800 vetrokken ook veel ieren naar Usa en dan zonken ook zoiets van 7 van de 10 schepen , die werden dan death ships genoemd, dodenschepen, varende lijken kistenquote:Op woensdag 14 juni 2023 18:26 schreef SpaceOddity het volgende:
Letterlijk. Levens interesseert hun niets, enkel geld. En ze weten dat het werkt omdat enkele personen op belangrijke posities hier en enkele naieve idealisten dit gewoonweg mogelijk maken.
Je hoeft maar een paar kilometer, daarna kun je met de ferry.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:20 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Daar heb ik een keer een documenaire over gezien, ze laten die mensen gerust 2.500 euro betalen voor een (rubber)boot die al bijna zinkt als je ernaar kijkt, en daar moeten ze dan ook nog met veel meer mensen in dan dat mag.
...en als je de boot ziet heb je die 2.500 euro al lang en breed betaald. Die zijn dan gewoon weg.
Sowieso fucking Pakistan. Hoe kom je in godsnaam van Pakistan naar Libië???? Om daar vervolgens op een bootje te stappen. Bizar. Dan lijkt het mij makkelijker om over land op plaatsen waar weinig bewaking is over de grenzen te sneaken?quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:15 schreef Purrito het volgende:
Egypte en Pakistan zijn toch niet in oorlog?
Nou dat, plus er zijn genoeg veilige landen inAziequote:Op woensdag 14 juni 2023 19:43 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Sowieso fucking Pakistan. Hoe kom je in godsnaam van Pakistan naar Libië???? Om daar vervolgens op een bootje te stappen. Bizar. Dan lijkt het mij makkelijker om over land op plaatsen waar weinig bewaking is over de grenzen te sneaken?
geen idee, boeit eigenlijk ook niet, als iemand mensen dood ziet gaan, ga je helpen waar ik kan en het nog enigszins veilig isquote:
Allemaal in de bus naar Ter Apel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En die overlevenden gaan allemaal weer retour Libië mag ik toch aannemen?
NWS / Seksuele handelingen met overledenen worden strafbaarquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:22 schreef bozewitteman het volgende:
Wel aardig dat hij de overledenen gratis meeneemt naar Mexico
Heb je een fatsoenlijke oplossing dan?quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort rampen gaan zich blijven afspelen zo lang het totaal ontspoorde asielcircus door kan blijven gaan.
Als ik die had gehad had ik wel een positie gehad in het kabinet of EP. Ik hoef niet persee een oplossing te hebben om te zien dat wat er nu gaande is niet (meer) werkt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je een fatsoenlijke oplossing dan?
Er zijn ook andere manieren, bijv. via een fatsoenlijke ferry. Maar dan betaal je 8000 euro of meer (valse papieren) en is er een grote kans dat je gesnapt wordt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:20 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dan hoeven we het ook geen circus te noemen, getuige al het leed vind ik dat niet een nette woordkeuze.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik die had gehad had ik wel een positie gehad in het kabinet of EP. Ik hoef niet persee een oplossing te hebben om te zien dat wat er nu gaande is niet (meer) werkt.
Met het circus doel ik op het wanbeleid omtrent asiel en de onmacht daar wat aan te doen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan hoeven we het ook geen circus te noemen, getuige al het leed vind ik dat niet een nette woordkeuze.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |