abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:58:06 #201
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_209505575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe is dit een reactie op mijn post?

“Dankzij Hitler hebben we snelwegen en Volkswagen!”
Vergeet niet dat de VS landen als Libië, Irak en Afghanistan ook compleet gedestabiliserd hebben. Tuurlijk zijn de Russen geen lieverdjes, maar de Russen hebben in 40 jaar tijd wel heel veel territorium verloren en ik kan de Russische zorgen omtrent de expansiedrift van de NAVO goed begrijpen. Kaliningrad is al helemaal ingesloten door NAVO-gebied en daar ondervindt Kaliningrad wel enorme economische nadelen van.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:59:36 #202
405562 Erno-BE
pi_209505600
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat hadden ze zich dan maar eerder moeten bedenken.
Ze moeten gewoon helemaal weg uit Oekraďne inc de Krim en Donbass.
De Krim en de Donbass zijn niet eens van Oekraďne. Hoe kunnen Russen wegmoeten uit hun eigen gebied? Ze kunnen De Krim en de Donbass hooguit demilitairiseren, maar dat is militair gezien niet verstandig.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505611
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Vergeet niet dat de VS landen als Libië, Irak en Afghanistan ook compleet gedestabiliserd hebben. Tuurlijk zijn de Russen geen lieverdjes, maar de Russen hebben in 40 jaar tijd wel heel veel territorium verloren en ik kan de Russische zorgen omtrent de expansiedrift van de NAVO goed begrijpen. Kaliningrad is al helemaal ingesloten door NAVO-gebied en daar ondervindt Kaliningrad wel enorme economische nadelen van.
Het eerste is een whataboutism. Bovendien heb ik de VS niet moordend, verkrachtend, plunderend en genocide plegend door het Midden-Oosten zien trekken.

Voor wat betreft de NAVO, heb je er wel eens over nagedacht wat de reden zou kunnen zijn dat al die landen zodra ze onafhankelijk waren, niet wisten hoe snel ze bij de NAVO en de EU moesten koken? Zou dat misschien kunnen komen door hun agressieve buur denk je?
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:03:34 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209505624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:59 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Krim en de Donbass zijn niet eens van Oekraďne. Hoe kunnen Russen wegmoeten uit hun eigen gebied? Ze kunnen De Krim en de Donbass hooguit demilitairiseren, maar dat is militair gezien niet verstandig.
Hoe kom je erbij dat deze gebieden niet van Oekraďne zijn? Ben je 2014 vergeten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209505628
quote:

[..]
De Krim en de Donbass zijn niet eens van Oekraďne.
Oke. Met alle respect en ik bedoel het verder niet arrogant maar je post alleen maar onzin en papegaait Russische propaganda na. Ga anders weer posten over Deutsche Bahn ofzo want daar heb je meer kaas van gegeten.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:06:37 #206
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_209505650
quote:

[..]
laten we voorop stellen dat mensen in hun eigen gebied mogen beslissen waar ze bij willen horen. Niet wat een ander gebied vindt van de plek waar het voor de ander handig is dat ze bij horen.
Wat betreft Oekraine: de donbass zou bijvoorbeeld prima bij Rusland kunnen horen/onafhankelijk kunnen zijn. 95% spreekt russisch, 90% stemt al sinds de oprichting van Oekraine op een Russische politieke partij. Ook voor de krim kan je het daar over hebben. Voor de regio zaporija of luhansk kan je daar nog over twijfelen (fiftyfifty verdeeld), over de rest van Oekraine heeft Rusland er gewoon niks te zoeken.
pi_209505653
quote:

[..]
De Krim en de Donbass zijn niet eens van Oekraďne. Hoe kunnen Russen wegmoeten uit hun eigen gebied?
Van de Grieken dan? Die hebben er meer dan 2000 jaar gezeten.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:07:57 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209505661
quote:

[..]
Bij het zelfstandig worden van Oekraďne is er een grens afgesproken en daar vielen de Donbass en Krim ook onder.
Dus het officieel erkend als Oekraďne.

Dat Rusland 30,jaar later het gebied annexeert burgers verjaagd en referendums maakt die door niemand erkend word is hun probleem.

Wat ze nu dus proberen op te lossen door nog meer gebied te annexeren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 08:08:12 #209
236264 crew  capricia
pi_209505664
Ik vraag me wel af wat er met de mensen op de Krim gaat gebeuren zodra het Oekraďens geworden is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:08:35 #210
405562 Erno-BE
pi_209505670
quote:
84s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat deze gebieden niet van Oekraďne zijn? Ben je 2014 vergeten?
Tot 2014 waren zowel De Krim als de Donbass onderdeel van Oekraďne. Echter in 2014 is De Krim herenigd met de rest van Rusland en hebben de Volksrepubliek Donesk en de Volksrepubliek Luhansk de onafhankelijkheid uitgeroepen. Overigens zijn de Volksrepubliek Donesk en de Volksrepubliek Luhansk in 2022 opgegaan in Rusland.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505674
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe is dit een reactie op mijn post?

“Dankzij Hitler hebben we snelwegen en Volkswagen!”
En hebben fietsers die van rechts kwamen in ons land lange tijd geen voorrang gehad. Dat was een Duitse maatregel: de automobilist was in 99,9 % van de gevallen een Duitser, de fietser een Nederlander.
pi_209505676
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]
laten we voorop stellen dat mensen in hun eigen gebied mogen beslissen waar ze bij willen horen. Niet wat een ander gebied vindt van de plek waar het voor de ander handig is dat ze bij horen.
Wat betreft Oekraine: de donbass zou bijvoorbeeld prima bij Rusland kunnen horen/onafhankelijk kunnen zijn. 95% spreekt russisch, 90% stemt al sinds de oprichting van Oekraine op een Russische politieke partij. Ook voor de krim kan je het daar over hebben. Voor de regio zaporija of luhansk kan je daar nog over twijfelen (fiftyfifty verdeeld), over de rest van Oekraine heeft Rusland er gewoon niks te zoeken.
Not this shit again. Voordat Rusland zich mengde in Oekraďne was er in geen enkele oblast een meerderheid voor aansluiting bij Rusland. Dat “russofonen” automatisch voorstander zouden zijn van aansluiting van hun oblast bij Rusland is een misverstand wat al zo vaak gedebunked is.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:09:47 #213
405562 Erno-BE
pi_209505678
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Akkoord, niets aan toe te voegen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505680
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Tot 2014 waren zowel De Krim als de Donbass onderdeel van Oekraďne. Echter in 2014 is De Krim herenigd met de rest van Rusland en hebben de Volksrepubliek Donesk en de Volksrepubliek Luhansk de onafhankelijkheid uitgeroepen. Overigens zijn de Volksrepubliek Donesk en de Volksrepubliek Luhansk in 2022 opgegaan in Rusland.
En dat is heel democratisch gegaan inderdaad :')
pi_209505684
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:08 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel af wat er met de mensen op de Krim gaat gebeuren zodra het Oekraďens geworden is.
Het kan nog wel leuk worden als gevluchte Oekraďners terugkeren en hun vastgoed en andere eigendommen komen opeisen.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:10:38 #216
405562 Erno-BE
pi_209505689
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:08 schreef capricia het volgende:
De Krim wordt geen onderdeel van Oekraďne, vergeet dat maar.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505691
quote:

[..]
Net zoals Zwitserland? Dat is ook helemaal ingesloten door NATO-landen.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:13:16 #218
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_209505708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Not this shit again. Voordat Rusland zich mengde in Oekraďne was er in geen enkele oblast een meerderheid voor aansluiting bij Rusland. Dat “russofonen” automatisch voorstander zouden zijn van aansluiting van hun oblast bij Rusland is een misverstand wat al zo vaak gedebunked is.
er was wel meerderheid voor onafhankelijkheid en afscheiding.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:13:37 #219
405562 Erno-BE
pi_209505714
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:11 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Net zoals Zwitserland? Dat is ook helemaal ingesloten door NATO-landen.
Zwitserland heeft in de 20ste eeuw geen territorium verloren aan de NAVO, Rusland wel. Dat is een belangrijk verschil.

Bovendien is Oostenrijk ook geen NAVO-lidstaat.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505716
quote:

[..]
Op de Krim woonden de Tartaren. Die hadden geen probleem met Oekraďne. Nu wonen ze er niet meer, omdat ze door de Russische regering massaal naar Siberië zijn verhuisd of naar Kyiv gevlucht. De Krim is helemaal niet van Rusland.
pi_209505722
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:13 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Nee hoor.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:14:23 #222
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209505724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Hoe durf je dit te typen via mijn laptop/telefoon!

Oh ik doe even Rusland na..
Ondanks dat jij waarschijnlijk het product hebt betaald en dat je het bonnetje er van hebt.

Zeg ik nu dat het mijn ding is!

Dat is hoe Rusland doet..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209505727
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:13 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Wanneer? In het referendum dat door Rusland is georganiseerd zeker?
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:14:52 #224
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209505728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De start van de militaire operatie in Oekraďne was ook een grote fout geweest van Rusland, alleen nu is er geen weg terug. De Russen moeten doorvechten, want anders raken ze De Krim en de Donbass kwijt.
Oorlog, kameraad Erno. Noem het wat het is: oorlog.

En het enige wat de Russen moeten, is oprotten naar hun eigen land.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209505740
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Zwitserland heeft in de 20ste eeuw geen territorium verloren aan de NAVO, Rusland wel. Dat is een belangrijk verschil.

Wat heeft de Russische Federatie dan aan gebied verloren aan NAVO?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')