abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209505240
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 06:34 schreef Erno-BE het volgende:
Kunnen we de VS niet gewoon aanklagen voor alle schade die veroorzaakt is door de sabotage van de Nord Stream 1 en 2? Want de VS is gewoon de verantwoordelijke voor de sabotage van de Nord Stream 1 en 2. Zo kennen wij de VS weer als een extreem hypocriete partij, die doelbewust op het Europese continent zit te rommelen voor eigen gewin. Tijd om de relaties tussen Europa en de VS af te laten zwakken!
Oke Tjer :')
pi_209505283
https://nos.nl/artikel/24(...)gesprek-met-bloggers

Quote uit bovenstaand artikel

Opmerkelijk was de oproep van Poetin om "respect te tonen" voor de onafhankelijkheid van Oekraďne.

---

_O- _O- hij laat dat wel op een hele apart manier blijken die putler _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:06:11 #178
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_209505289
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 06:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ga je gang zou ik zeggen, klaag ze aan.
De VS probeert nu Oekraďne verdacht te maken, terwijl ik denk dat Oekraďne de technische mogelijkheden niet heeft om vier gasleidingen onder de zeebodem op te blazen. Polen zou het misschien ook gedaan kunnen hebben, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Het is gewoon de VS die de gasleidingen heeft opgeblazen. Dit betekent dat Europa de VS moet aanklagen voor alle schade en eisen dat de VS de gasleidingen herstelt. Hypocriet kutland, de VS.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505292
quote:
Kunnen we de VS niet gewoon aanklagen voor alle schade die veroorzaakt is door de sabotage van de Nord Stream 1 en 2? Want de VS is gewoon de verantwoordelijke voor de sabotage van de Nord Stream 1 en 2. Zo kennen wij de VS weer als een extreem hypocriete partij, die doelbewust op het Europese continent zit te rommelen voor eigen gewin. Tijd om de relaties tussen Europa en de VS af te laten zwakken!
Goed verhaal wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209505295
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:06 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De VS probeert nu Oekraďne verdacht te maken, terwijl ik denk dat Oekraďne de technische mogelijkheden niet heeft om vier gasleidingen onder de zeebodem op te blazen. Polen zou het misschien ook gedaan kunnen hebben, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Het is gewoon de VS die de gasleidingen heeft opgeblazen. Dit betekent dat Europa de VS moet aanklagen voor alle schade en eisen dat de VS de gasleidingen herstelt. Hypocriet kutland, de VS.
Bron?
pi_209505297
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:09:13 #182
405562 Erno-BE
pi_209505302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bron?
Hoe zou Oekraďne gasleidingen in de zeebodem ver buiten hun territorium kunnen opblazen? En mocht Oekraďne erachter zitten, dan moet Europa alle geleverde wapens aan Oekraďne terugeisen en sancties tegen Oekraďne instellen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505305
quote:
Volgens mijn werkgever waren het de Russen.
pi_209505319
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:06 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Hier ben ik het wel aardig mee eens. Misschien dat ze doe nog wel in deZwarte zee hebben, maar zeker niet in de Oostzee.

Maar als je vraagtekens zet bij de technische uitvoerbaarheid over hoe je zoiets opblaast krijg je nogal de wind van voren hier op Fok. :') (Echter niet in dut toppo)
pi_209505323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:10 schreef alpeko het volgende:

[..]
Volgens mijn werkgever waren het de Russen.
Dat zou mij vanuit een technisch perspectief ook niets verbazen.
pi_209505326
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Hoe zou Oekraďne gasleidingen in de zeebodem ver buiten hun territorium kunnen opblazen? En mocht Oekraďne erachter zitten, dan moet Europa alle geleverde wapens aan Oekraďne terugeisen en sancties tegen Oekraďne instellen.
Dit is een serieus subforum, dus graag een bron voor deze bewering.

Maar ik zie het al, het is de zoveelste manier om via een omweg te beweren dat we de steun aan Oekraďne moeten staken en de sancties tegen Rusland opheffen zodat jij op citytrip naar Moskou kan.
pi_209505332
Het opblazen van de NS is een zegen, want we gaan nu versneld van fossiel af, een beweging die toch al noodzakelijk was. Dat de Russen ons niet meer kunnen chanteren door met de gaskraan te pielen is fijne bijvangst.

Dus zelfs al was het Oekraďne. Dan verdienen ze eerder een prijs. Een paar extra F16s ofzo.
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:25:36 #188
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209505362
quote:
Een poosje geleden had Trump fraude uitgesproken over de verkiezingen.

Vele advocaten van hem spanden een rechtzaak aan.

Een er van was juliani en moest dus zijn case neerleggen bij de rechtbank hij gebruikte als argument dat de democraten via mail in ballots de verkiezingen hadden gefraudeerd.

Bij de vraag van de rechtbank of hij dit bewijs wilde presenteren kwam hij niet verder dan met lege handen..

Dus, als je ook zo lekker op de bek wil gaan met als bewijs dat het je onderbuik gevoel is dat de VS het heeft gedaan..

Ga je gang.

Ik zei het al vaker, dit gaat nooit meer boven water komen behalve dat men vingertjes gaat wijzen naar alle mogelijk betrokken partijen.

En een rechtzaak win je er niet mee.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209505412
quote:
Erg interessant.

Not!
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:41:56 #190
405562 Erno-BE
pi_209505446
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Het opblazen van de NS is een zegen, want we gaan nu versneld van fossiel af, een beweging die toch al noodzakelijk was. Dat de Russen ons niet meer kunnen chanteren door met de gaskraan te pielen is fijne bijvangst.

Dus zelfs al was het Oekraďne. Dan verdienen ze eerder een prijs. Een paar extra F16s ofzo.
Het opblazen van de NS1 en NS2 maakt normale handelsrelaties met Rusland definitief onmogelijk en daarom zou de NS1 en NS2 zo spoedig mogelijk hersteld moeten worden. Vele miljarden zijn er uitgegeven om de NS1 en NS2 aan te leggen en dan is het schande om de gasleidingen maar te laten wegroesten in plaats van te herstellen om vervolgens over een aantal jaar de NS1 en NS2 weer in gebruik te nemen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505466
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Het opblazen van de NS1 en NS2 maakt normale handelsrelaties met Rusland definitief onmogelijk en daarom zou de NS1 en NS2 zo spoedig mogelijk hersteld moeten worden. Vele miljarden zijn er uitgegeven om de NS1 en NS2 aan te leggen en dan is het schande om de gasleidingen maar te laten wegroesten in plaats van te herstellen om vervolgens over een aantal jaar de NS1 en NS2 weer in gebruik te nemen.
Volgens mij maakt vooral Rusland zichzelf het moeilijk hoor door Oekraďne binnen te vallen.
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:47:04 #192
405562 Erno-BE
pi_209505483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Volgens mij maakt vooral Rusland zichzelf het moeilijk hoor door Oekraďne binnen te vallen.
De start van de militaire operatie in Oekraďne was ook een grote fout geweest van Rusland, alleen nu is er geen weg terug. De Russen moeten doorvechten, want anders raken ze De Krim en de Donbass kwijt.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505515
quote:

[..]
Je gaat volledig voorbij aan de geopolitieke realiteit. Rusland heeft zich ontpopt tot een misdadige dictatuur die een genocidale veroveringsoorlog is gestart in een buurland. Waarom moeten wij daar goede handelsrelaties mee nastreven?

Verder nog een serieuze vraag. Waarom ben jij toch zo op de hand van Rusland? Behalve wat ‘Murica bad-geschreeuw lees ik geen enkele inhoudelijke argumenten, dus ik vraag me af wat jouw drijfveer is om Poetins Rusland steeds te verdedigen in dezen. Gaat het je dan echt alleen maar om die citytrip? Je kan gewoon een visumaanvraag indienen en een ticket boeken hč?
pi_209505519
quote:

[..]
Het opblazen van de NS1 en NS2 maakt normale handelsrelaties met Rusland definitief onmogelijk …
Als de geschiedenis ons één ding leert: na oorlogen gaan vijanden weer handelen. Na 80 jaar oorlog zoeken we vrolijk de Spaanse stranden op en eten tapas,
Na vier oorlogen protesteren we heftig tegen anderhalf jaar opheffen van de Euroline naar Londen,
En na de tweede Wereldoorlog is Duitsland ons belangrijkste exportland.

Niets is definitief onmogelijk. Voorlopig zal het na die oorlog wel een paar jaar duren, maar daar hebben de Russische martelcentra en bombardementen op ziekenhuizen meer mee van doen dan die gaspijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 14-06-2023 08:05:17 ]
pi_209505533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
want anders raken ze De Krim en de Donbass kwijt.
Die hebben ze ook illegaal bezet, dus ik zie niet in wat het probleem is als ze daar uitgegooid worden.
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:52:48 #196
405562 Erno-BE
pi_209505540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je gaat volledig voorbij aan de geopolitieke realiteit. Rusland heeft zich ontpopt tot een misdadige dictatuur die een genocidale veroveringsoorlog is gestart in een buurland. Waarom moeten wij daar goede handelsrelaties mee nastreven?

Verder nog een serieuze vraag. Waarom ben jij toch zo op de hand van Rusland? Behalve wat ‘Murica bad-geschreeuw lees ik geen enkele inhoudelijke argumenten, dus ik vraag me af wat jouw drijfveer is om Poetins Rusland steeds te verdedigen in dezen. Gaat het je dan echt alleen maar om die citytrip? Je kan gewoon een visumaanvraag indienen en een ticket boeken hč?
Door het Russisch optreden in Syrië is Daesh wel verslagen hé.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505550
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:52 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Door het Russisch optreden in Syrië is Daesh wel verslagen hé.
Hoe is dit een reactie op mijn post?

“Dankzij Hitler hebben we snelwegen en Volkswagen!”
pi_209505563
quote:

[..]
Het opblazen van de NS1 en NS2 maakt normale handelsrelaties met Rusland definitief onmogelijk ...

[..]
En dat is slecht omdat?
pi_209505564
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De start van de militaire operatie in Oekraďne was ook een grote fout geweest van Rusland, alleen nu is er geen weg terug. De Russen moeten doorvechten, want anders raken ze De Krim en de Donbass kwijt.
Dat hadden ze zich dan maar eerder moeten bedenken.
Ze moeten gewoon helemaal weg uit Oekraďne inc de Krim en Donbass.
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:57:13 #200
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209505568
ik dacht dat die Erno-Be voor langere tijd gebanned was. Erg jammer dit
:')
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:58:06 #201
405562 Erno-BE
pi_209505575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe is dit een reactie op mijn post?

“Dankzij Hitler hebben we snelwegen en Volkswagen!”
Vergeet niet dat de VS landen als Libië, Irak en Afghanistan ook compleet gedestabiliserd hebben. Tuurlijk zijn de Russen geen lieverdjes, maar de Russen hebben in 40 jaar tijd wel heel veel territorium verloren en ik kan de Russische zorgen omtrent de expansiedrift van de NAVO goed begrijpen. Kaliningrad is al helemaal ingesloten door NAVO-gebied en daar ondervindt Kaliningrad wel enorme economische nadelen van.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:59:36 #202
405562 Erno-BE
pi_209505600
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat hadden ze zich dan maar eerder moeten bedenken.
Ze moeten gewoon helemaal weg uit Oekraďne inc de Krim en Donbass.
De Krim en de Donbass zijn niet eens van Oekraďne. Hoe kunnen Russen wegmoeten uit hun eigen gebied? Ze kunnen De Krim en de Donbass hooguit demilitairiseren, maar dat is militair gezien niet verstandig.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_209505611
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Vergeet niet dat de VS landen als Libië, Irak en Afghanistan ook compleet gedestabiliserd hebben. Tuurlijk zijn de Russen geen lieverdjes, maar de Russen hebben in 40 jaar tijd wel heel veel territorium verloren en ik kan de Russische zorgen omtrent de expansiedrift van de NAVO goed begrijpen. Kaliningrad is al helemaal ingesloten door NAVO-gebied en daar ondervindt Kaliningrad wel enorme economische nadelen van.
Het eerste is een whataboutism. Bovendien heb ik de VS niet moordend, verkrachtend, plunderend en genocide plegend door het Midden-Oosten zien trekken.

Voor wat betreft de NAVO, heb je er wel eens over nagedacht wat de reden zou kunnen zijn dat al die landen zodra ze onafhankelijk waren, niet wisten hoe snel ze bij de NAVO en de EU moesten koken? Zou dat misschien kunnen komen door hun agressieve buur denk je?
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:03:34 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209505624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:59 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Krim en de Donbass zijn niet eens van Oekraďne. Hoe kunnen Russen wegmoeten uit hun eigen gebied? Ze kunnen De Krim en de Donbass hooguit demilitairiseren, maar dat is militair gezien niet verstandig.
Hoe kom je erbij dat deze gebieden niet van Oekraďne zijn? Ben je 2014 vergeten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209505628
quote:

[..]
De Krim en de Donbass zijn niet eens van Oekraďne.
Oke. Met alle respect en ik bedoel het verder niet arrogant maar je post alleen maar onzin en papegaait Russische propaganda na. Ga anders weer posten over Deutsche Bahn ofzo want daar heb je meer kaas van gegeten.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:06:37 #206
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_209505650
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
laten we voorop stellen dat mensen in hun eigen gebied mogen beslissen waar ze bij willen horen. Niet wat een ander gebied vindt van de plek waar het voor de ander handig is dat ze bij horen.
Wat betreft Oekraine: de donbass zou bijvoorbeeld prima bij Rusland kunnen horen/onafhankelijk kunnen zijn. 95% spreekt russisch, 90% stemt al sinds de oprichting van Oekraine op een Russische politieke partij. Ook voor de krim kan je het daar over hebben. Voor de regio zaporija of luhansk kan je daar nog over twijfelen (fiftyfifty verdeeld), over de rest van Oekraine heeft Rusland er gewoon niks te zoeken.
pi_209505653
quote:

[..]
De Krim en de Donbass zijn niet eens van Oekraďne. Hoe kunnen Russen wegmoeten uit hun eigen gebied?
Van de Grieken dan? Die hebben er meer dan 2000 jaar gezeten.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:07:57 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209505661
quote:

[..]
Bij het zelfstandig worden van Oekraďne is er een grens afgesproken en daar vielen de Donbass en Krim ook onder.
Dus het officieel erkend als Oekraďne.

Dat Rusland 30,jaar later het gebied annexeert burgers verjaagd en referendums maakt die door niemand erkend word is hun probleem.

Wat ze nu dus proberen op te lossen door nog meer gebied te annexeren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 08:08:12 #209
236264 crew  capricia
pi_209505664
Ik vraag me wel af wat er met de mensen op de Krim gaat gebeuren zodra het Oekraďens geworden is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:08:35 #210
405562 Erno-BE
pi_209505670
quote:
84s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat deze gebieden niet van Oekraďne zijn? Ben je 2014 vergeten?
Tot 2014 waren zowel De Krim als de Donbass onderdeel van Oekraďne. Echter in 2014 is De Krim herenigd met de rest van Rusland en hebben de Volksrepubliek Donesk en de Volksrepubliek Luhansk de onafhankelijkheid uitgeroepen. Overigens zijn de Volksrepubliek Donesk en de Volksrepubliek Luhansk in 2022 opgegaan in Rusland.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')