abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:35:36 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209507165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hadden we voor de industriële revolutie altijd hongersnood en impliceer je nu dat geneeskunde toen niet goed was en door gebruik van fossiel verbetert is?
Ja, voor de industrialisatie en mechanisatie van de landbouw waren er vaak hongersnood
pi_209507294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, voor de industrialisatie en mechanisatie van de landbouw waren er vaak hongersnood
Wat is vaak? Zelfs nu komen nog hongersnoden voor vanwege geopolitieke redenen.
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:56:40 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209507341
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
https://www.humanprogress(...)n-poverty-over-time/
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:45:01 #106
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209507860
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij loop je achter in het volgen van de ontwikkelingen, vergeet ITER

China: 2035
https://www.change.inc/en(...)tor-ter-wereld-38900

UK 2030
https://www.change.inc/en(...)nfusiecentrale-39827

Fusie projecten met erg optimistische doelen zijn er genoeg te vinden.

- De Spherical Tokamak for Energy Production in de UK zou in 2040 100MW moeten produceren.
- General Fusion gaat (met financiele steun van Jeff Bezos) een demonstratiereactor bouwen in de UK die in 2025 operationeel moet zijn.
- Een prototype van de China Fusion Engineering Test Reactor zou in 2035 klaar zijn.
...

Best mogelijk dat sommige van die projecten hun doel (elektriciteitsproductie) zullen bereiken. Maar dat betekent nog niet dat ze ook een economisch rendabele reactor opleveren.
are we infinite or am I alone
  woensdag 14 juni 2023 @ 11:52:06 #107
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209507919
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
China zou in de laatste 2000 jaar meer dan 2000 hongersnoden gekend hebben. Al waren niet alle historici het eens met dat cijfer (iirc).
are we infinite or am I alone
pi_209508019
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Omdat nucleair kostentechnisch heel ongunstig is voor het opvullen van tekorten, daar de kostprijs voor het overgrote deel zit in het oprichten en in stand houden. Bij een gascentrale zit de kostprijs veel meer in de brandstof.
pi_209508087
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hadden we voor de industriële revolutie altijd hongersnood en impliceer je nu dat geneeskunde toen niet goed was en door gebruik van fossiel verbetert is?
[..]
De natuur is een complex systeem waarbij bij veel systemen van elkaar afhankelijk zijn en zo over langere periode zo geëvolueerd zijn met de snelle veranderingen die we als mensheid laten plaatsvinden heeft de naruur geen kans om te evolueren naar de snel wijzigende omstandigheden. Verklap ons dan maar eens de voordelen voor de natuur en de biotopen
[..]
selectief qouten en de belangrijkste woorden vergeten namelijk voor de rest van de biotoop op aarde.

Rationaliteit is soms niet leuk maar wel realistisch.
Jij kent de leefomstandigheden van de mensheid niet van voor de industriële revolutie? Dat mag ik hoop ik toch wel als bekend veronderstellen op een discussieforum met volwassenen? Nog niet zo heel lang geleden dacht men dat zo'n beetje iedereen in India zou sterven vanwege de oorlog. Vorige eeuw!

En dat is een voorbeeld.

Ten aanzien van de biotopen mag je zelf eerst je eigen verhaal netjes onderbouwen.

Ten aanzien van het laatste: het is niet rationeel en dat je sprak over de rest van de biotoop (dat had ik gequote) maakt dat helemaal niet anders.
pi_209508095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:34 schreef Basp1 het volgende:
Als we ons afhankelijk maken van wat Sahara landen kunnen we heel makkelijk van fossiel af, daar is er elke dag 12 uur zon met dezelfde voorspelbare opbrengst het hele jaar door, dan hebben we alleen accus nodig om een nacht door te komen. Ipv accus met veel meer capaciteit om een winter door te komen.

Desertec is een technische oplossing welke gewoon kan werken.
Kostprijs?
  woensdag 14 juni 2023 @ 12:08:54 #111
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209508100
Optimisme, pessimisme, realisme? Wie weet verbazen we onszelf. De mensheid, of althans delen van die mensheid zijn best inventief. Laat nou het meest inventieve deel, de wetenschappelijke wereld, niet zo vreselijk optimistisch zijn en al ongeveer 50 jaar waarschuwen voor wat aanstaande is bij een ongewijzigde koers.

De huidige realiteit is dat we werkelijk geen idee hebben hoe we de globale uitdagingen op het gebied van klimaat, milieu, bevolking en energie tijdig gaan oplossen. Ja er zijn ideeën, ja er zijn ontwikkelingen, maar iets wat maar in de verre verte lijkt op een plan? Nee, gewoon niet. Dus een wereld waarin energie en voedsel steeds sneller steeds duurder wordt, waarin migratie door honger en gebrek wordt aangejaagd, waar machtsblokken alleen maar bezig zijn dat wat er nog is te veroveren op anderen is angstwekkend realistisch.

Dus ja ik begrijp de Gretha’s wel.
pi_209509262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Optimisme, pessimisme, realisme? Wie weet verbazen we onszelf. De mensheid, of althans delen van die mensheid zijn best inventief. Laat nou het meest inventieve deel, de wetenschappelijke wereld, niet zo vreselijk optimistisch zijn en al ongeveer 50 jaar waarschuwen voor wat aanstaande is bij een ongewijzigde koers.

De huidige realiteit is dat we werkelijk geen idee hebben hoe we de globale uitdagingen op het gebied van klimaat, milieu, bevolking en energie tijdig gaan oplossen. Ja er zijn ideeën, ja er zijn ontwikkelingen, maar iets wat maar in de verre verte lijkt op een plan? Nee, gewoon niet. Dus een wereld waarin energie en voedsel steeds sneller steeds duurder wordt, waarin migratie door honger en gebrek wordt aangejaagd, waar machtsblokken alleen maar bezig zijn dat wat er nog is te veroveren op anderen is angstwekkend realistisch.

Dat zijn alleen pessimisten, noem maar een vooraanstaand positief figuur die het zo zwart/wit ziet?
Vakman pur sang
pi_209509328
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zijn alleen pessimisten, noem maar een vooraanstaand positief figuur die het zo zwart/wit ziet?
Kun jij het publiek hier wat namen van optimistische ecologen en klimatologen geven die vol vertrouwen zijn dat we weer wat meer in balans met de natuur kunnen gaan leven zonder vergaande veranderingen in ons westers levenspatroon aan te brengen?
pi_209509632
quote:

Benieuwd wat er aanstaande is volgens deze wetenschappers (volgens jou dan).
pi_209509639
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kun jij het publiek hier wat namen van optimistische ecologen en klimatologen geven die vol vertrouwen zijn dat we weer wat meer in balans met de natuur kunnen gaan leven zonder vergaande veranderingen in ons westers levenspatroon aan te brengen?
Judith Curry bijvoorbeeld.
pi_209509696
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die hele sector is een activistische, sektarische club van charlatans geworden die een verdienmodel hebben ontwikkeld door het verkopen van doemverhalen.

Je moet naar echte Pioneers luisteren. Bezos is bv een investeerder in kernfusie en die ziet het positief in. Musk en dat soort gasten.
Vakman pur sang
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:47:50 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209509729
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die hele sector is een activistische, sektarische club van charlatans geworden die een verdienmodel hebben ontwikkeld door het verkopen van doemverhalen.

Je moet naar echte Pioneers luisteren. (...)
Dit irriteert mij ook mateloos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209509748
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit irriteert mij ook mateloos.
Ze lossen ook niks op, alleen maar meten en doemverhalen spuien.
Hop hop, ombouwen naar kern en fusie, doorpokkelen, die lui ontslaan en door. ^O^
Vakman pur sang
pi_209509749
Ik luister elke dag naar een Pioneer :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:57:25 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209509803
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je moet naar echte Pioneers luisteren. Bezos is bv een investeerder in kernfusie en die ziet het positief in. Musk en dat soort gasten.
Echte Pioneers die ook vooral hun eigen producten willen slijten? Hoe zou een Bezos een expert zijn in hoe klimaatverandering in elkaar steekt en impact gaat hebben?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze lossen ook niks op, alleen maar meten en doemverhalen spuien.
Hop hop, ombouwen naar kern en fusie, doorpokkelen, die lui ontslaan en door. ^O^
Er zijn genoeg papers over klimaat mitigatie en klimaat adaptatie maar dat willen mensen niet horen hoor dat zaken moeten veranderen. Om maar een echte charlatan te quoten "An Inconvenient Truth" En in ontwikkelingslanden is het niet zo raar dat het geen prioriteit is, wie zijn wij als westen om hun hun groei naar een ontwikkelde maatschappij te ontnemen/verzachten? Moeten mensen daar geen auto nemen zodat wij wel kunnen autorijden? Zie maar eens voor elkaar te krijgen dat bijvoorbeeld een Nigeria niet naar 1 miljard inwoners gaat in 2100.
En dan gaan we over op kernergie ontslaan we iedereen die iets te maken heeft met weer, klimaat, milieu, biodiversiteit, paleontologie te maken heeft zodat we zoveel mogelijk door kunnen gaan met wat we al deden?
pi_209509810
quote:

Ik begrijp heel goed dat Thunberg zich voor een cynisch karretje laat spannen. Onderdeel daarvan is massa-immigratie aan het klimaat en dus de schuld van het Westen toe te schrijven. Er is wel een plan maar dat gaat om geld en macht en de Thunbergs zijn onderdeel van dat plan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209509812
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Judith Curry bijvoorbeeld.
Deze bedoel je die zulke opmerkingen gemaakt heeft.

Climate myths by Curry

"Global warming stopped in 1998, 1995, 2002, 2007, 2010, ????"

_O-
pi_209510016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Deze bedoel je die zulke opmerkingen gemaakt heeft.

Climate myths by Curry

"Global warming stopped in 1998, 1995, 2002, 2007, 2010, ????"

_O-
Ja, iemand die niet het evangelie verkondigt moeten ze direct verdacht maken.

Maar even de laatste stelling: het onderzoek waar de 97% vandaan komt was at best gebrekkig. Maar dat niet alleen: wat Curry bedoelt met dat er geen consensus is, gaat natuurlijk niet om dat er sprake is van klimaatverandering en dat die deels toe te rekenen valt aan menselijk handelen. Dat onderschrijft Curry voor de volle 100%.

Over al die andere zaken zoals b.v. extreem weer, daar is geen consensus over (behalve dat er meer hittegolven zullen komen, dat is de uitzondering). Kortom, verkeerde voorstelling van zaken, opzettelijk, om een zeer gerenommeerde klimatologe zwart te maken.

En dat het IPCC rapport alarmistisch is, klopt ook. Dan doelt ze op de executive summaries (zwaar gepolitiseerd, zwaar aangedikt), niet het wetenschappelijke rapport. Dat onderschrijft ze gewoon. Dat er artikelen zijn geschreven die zeggen dat de voorspellingen van het IPCC te rooskleurig zijn klopt. Er zijn ook artikelen geschreven die zeggen dat de voorspellingen van het IPCC te pessimistisch zijn.

Maar hoe dan ook, in deze aanval wordt 'vergeten' dat Curry niet over het wetenschappelijke deel sprak, waar die artikelen daar weer wel over spraken. Kortom, wederom een verkeerde voorstelling van zaken, opzettelijk, om een zeer gerenommeerde klimatologe zwart te maken.

Overigens weet ik ook mij wel ongeveer te herinneren wat ze bedoelde met de uitspraken 1 en 2. Wederom anders dan hier geportretteerd. Maar daar kan ik niet zo even on the fly op reageren. En sowieso, 2 vd 4 zijn aantoonbaar flagrante leugens, dan ben je natuurlijk al direct af.
pi_209510163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Echte Pioneers die ook vooral hun eigen producten willen slijten? Hoe zou een Bezos een expert zijn in hoe klimaatverandering in elkaar steekt en impact gaat hebben?
[..]
Er zijn genoeg papers over klimaat mitigatie en klimaat adaptatie maar dat willen mensen niet horen hoor dat zaken moeten veranderen. Om maar een echte charlatan te quoten "An Inconvenient Truth" En in ontwikkelingslanden is het niet zo raar dat het geen prioriteit is, wie zijn wij als westen om hun hun groei naar een ontwikkelde maatschappij te ontnemen/verzachten? Moeten mensen daar geen auto nemen zodat wij wel kunnen autorijden? Zie maar eens voor elkaar te krijgen dat bijvoorbeeld een Nigeria niet naar 1 miljard inwoners gaat in 2100.
En dan gaan we over op kernergie ontslaan we iedereen die iets te maken heeft met weer, klimaat, milieu, biodiversiteit, paleontologie te maken heeft zodat we zoveel mogelijk door kunnen gaan met wat we al deden?
Papers, kost weer allemaal bomen :{w
Vakman pur sang
  woensdag 14 juni 2023 @ 17:37:03 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209511119
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zijn wel veel nieuwe ontwikkelingen.
Zowel de VS als de UK heeft grote doorbraken bereikt.
In 2040 draait de eerste commerciële installatie in de UK (volgens hun planning).
Zoek maar op Tokamak Energy.

Het domme is, stop met alles (op energie gebied) en ga voor dit met alle geld wat er is.

Bouw nu vast kernreactoren in ruime gebouwen, met extra ruimte in het gewapend beton.
De reactoren zullen later vervangen worden door kernfusie reactoren.

Als we willen is 2035 al CO2 vrij.

Maar ik denk niet dat wij echt teveel CO2 produceren. Maar goed ken geen kwaad
D66 is tegen kernenergie en voor wolven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209511143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
D66 is tegen kernenergie en voor wolven
Noemde ik ergens D66?
Noemde ik ergens wolven?
Stotter ik!!??
Vakman pur sang
pi_209511855
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Noemde ik ergens D66?
Noemde ik ergens wolven?
Stotter ik!!??
Dat laatste is wel heel lastig te beoordelen voor ons. ;)
  woensdag 14 juni 2023 @ 19:07:35 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209511876
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Noemde ik ergens D66?
Noemde ik ergens wolven?
Stotter ik!!??
Dat zijn de
in elk topic van MichaelMoore ...
  woensdag 14 juni 2023 @ 19:32:12 #129
323876 michaelmoore
pi_209512221
Nederaland is het spanje van de toekomst , onze stranden worden populairst in europa
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:48:03 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209520467
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:54:20 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209520563
Je kunt dus beter in Spanje of Italië zitten dan in Nederland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 12:52:26 #132
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209521170
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:48 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kleuren ook echt :')

Vroeger werd groen gebruikt als het 15/20 graden was en donkerrood als het ergens 40+ was.

WAT EEN STEMMINGMAKERIJ MENSEN
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:53:38 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209521184
quote:
6s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Vroeger werd groen gebruikt als het 15/20 graden was en donkerrood als het ergens 40+ was.

Ik postte hem meer omdat ik het opvallend vond dat hier momenteel de hoogste temperaturen van Europa worden gemeten.
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
Je kunt dus beter in Spanje of Italië zitten dan in Nederland.
:?

Dit is juist genieten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 12:55:27 #134
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209521204
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik postte hem meer omdat ik het opvallend vond dat hier momenteel de hoogste temperaturen van Europa worden gemeten.
Oh dat geloof ik zonder meer. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij de wijze waarop zoiets gepresenteerd wordt aan het publiek. Nou ben ik niet zo'n complotgekkie maar dit vind ik dan wel weer opvallend zeg maar.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_209523195
twitter

Dit is het gevolg van jarenlange bangmakerij.
  donderdag 15 juni 2023 @ 16:41:30 #136
323876 michaelmoore
pi_209523390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 16:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
nou of jij weet niet wat er speelt

dat kan ook zijn
niet volgend jaar maar wel voordat jij dood gaat

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 15-06-2023 18:51:01 ]
  donderdag 15 juni 2023 @ 16:42:30 #137
323876 michaelmoore
pi_209523395
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
:?

Dit is juist genieten.
de eerste miljoen klimaat vluchtelingen komen in jouw dorp wonen in een tent in het weiland
pi_209523498
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat kan ook zijn
niet volgend jaar maar wel voor dat jij dood gaat
bedankt Greta
  donderdag 15 juni 2023 @ 16:53:02 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209523503
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de eerste miljoen klimaat vluchtelingen komen in jouw dorp wonen in een tent in het weiland
Ik woon in 't Gooi dus dat lijkt me niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209523527
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:55 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Oh dat geloof ik zonder meer. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij de wijze waarop zoiets gepresenteerd wordt aan het publiek. Nou ben ik niet zo'n complotgekkie maar dit vind ik dan wel weer opvallend zeg maar.
Kun je dan ook een plaatje met ander kleurschalen van hezelfde weer bureau van een paar jaar geleden hier neer zetten dan kan het publiek het zelf ook zien. ^O^
  donderdag 15 juni 2023 @ 17:03:40 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209523606
quote:
6s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld ja? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209523814

Extreme hitte in Zweden..

Vroegah vs nu, angst!! JULLIE ZULLEN ALLEMAAL IN ANGST LEVEN! MUERTOS DE CALOS PUTAS
Zelfs het weerbericht wordt beïnvloed door een agenda.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_209523882
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:23 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vroegah vs nu, angst!! JULLIE ZULLEN ALLEMAAL IN ANGST LEVEN! MUERTOS DE CALOS PUTAS
Ben jij je medicatie weer vergeten in te nemen?
pi_209523893
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 16:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Of jarenlang niks doen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209523895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:48 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt tijd voor de herfst met een lekkere 21 graden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 15 juni 2023 @ 17:35:29 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209523915
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ben jij je medicatie weer vergeten in te nemen?
Hitte stijgt naar het hoofd van sommigen...
pi_209523939
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat kan ook zijn
niet volgend jaar maar wel voor dat jij dood gaat
Nee. Deze dame is extreem bang gemaakt, terwijl dat nergens voor nodig is.

Er is wel een probleem, maar dat kunnen we handelen. En we hebben er tijd genoeg voor.
pi_209524016
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of jarenlang niks doen
Ja het wordt tijd dat ze die wereldthermostaat eens terug gaan draaien.
pi_209524029
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ja het wordt tijd dat ze die wereldthermostaat eens terug gaan draaien.
Dat gaat vanzelf als je hem niet tegenhoud
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209524097
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is wel een probleem, maar dat kunnen we handelen. En we hebben er tijd genoeg voor.
En als we ons dat zelf jaar in jaar uit wijs maken gebeurd er nooit wat. Waarmee ik niet wil zeggen dat we meteen extreem door moeten slaan, want daar heeft niemand wat aan; helemaal als dat niet wereldwijd gebeurd. Leuk wat we in Nederland doen, maar een land als China compenseert al die progress toch wel weer weg. We moeten vooral wereldwijd stappen maken.

quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Jeetje, hoe durven ze de kleuren te veranderen.

pi_209524117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ah, de Fabeltjeskrant versie.
  donderdag 15 juni 2023 @ 18:01:57 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209524129
quote:
10s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En als we ons dat zelf jaar in jaar uit wijs maken gebeurd er nooit wat. Waarmee ik niet wil zeggen dat we meteen extreem door moeten slaan, want daar heeft niemand wat aan; helemaal als dat niet wereldwijd gebeurd. Leuk wat we in Nederland doen, maar een land als China compenseert al die progress toch wel weer weg. We moeten vooral wereldwijd stappen maken.
[..]
Jeetje, hoe durven ze de kleuren te veranderen.

[ afbeelding ]
Ook wel vervelend dat de waarheid vaak genuanceerder ligt

twitter

In Duitsland was de vergelijking ook met een weerkaarten een heel ander programma/zender.
pi_209524147
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Fearporn c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')