Ja, maar. Zijn familie woont niet echt in de buurt.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?
Eerste deel : TS heeft een band met zijn moeder die naar de beleving van de betreffende dame een "fout" is in de persoon van TS.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het eerste deel van je post en het tweede hebben niet zoveel met elkaar te maken.
Je mag toch verwachten dat je man met jou een huishouden heeft en daarbij niet constant zijn moeder meer nodig heeft. En dat je als partner geen zin hebt om 1 keer in de week bij je schoonouders te gaan eten, vind ik ook zo gek niet. Als die band te hecht is en blijft, gaat dat irriteren.
Dat heeft niets te maken met het tweede deel van je post.
Ik proef daar wat projectie uit eigen ervaring?quote:Op maandag 12 juni 2023 14:51 schreef arvensis het volgende:
[..]
Joke’s on you: ik ben niet eens Nederlands.
Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Niemand draait 180 graden zonder daar een aanleiding voor te hebben. TS lijkt op iemand in wiens ogen moeder nooit iets fout doet - i.t.t. tot zijn vrouw. Heel vermoeiend, zulke mannen.
Nou er wordt toch wel min of meer geroepen dat hetcontact met de moeder wel minder kan door sommige users.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Lees dat in deze context vooral in de zin van gebrek aan zelfstandigheid en dat TS niet over de meest basale dingen kan communiceren.
Hij wil dat zijn partner en ouders goed met elkaar kunnen. Tot hun huwelijk/samenwonen was dat zo. En toen was het *poef* ineens 180 graden anders en hij heeft geen idee waarom.
Vrouw van TS kon geen idee hebben van hoe het zou zijn als ze samenwonen, want zoals het leest, is TS met vriendin gaan samenwonen vanuit huis.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:21 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Eerste deel : TS heeft een band met zijn moeder die naar de beleving van de betreffende dame een "fout" is in de persoon van TS.
Tweede deel : De betreffende dame trouwt toch met TS in de verwachting de "fout" in TS wel te kunnen repareren.
Dan is er dus iets gebeurd, dan zou ik je vrouw daar maar eens naar vragen.quote:Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.
We hebben wekelijks ruzie.
Mwah, het lijkt me dat je in je eigen tuin mag zitten waar je wilt, het is moeder die zich ook bij TS beklaagd heeft dat zijn vrouw niet terugzwaaide.quote:Op maandag 12 juni 2023 07:23 schreef maily het volgende:
En als zij vindt dat je moeder haar privacy niet respecteert moet ze misschien niet aan de voorkant gaan zitten?
Ik lees alleen dat het contact tussen de moeder en vriendin best minder kan dan hij voor zichzelf wenst.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou er wordt toch wel min of meer geroepen dat hetcontact met de moeder wel minder kan door sommige users.
Eerste reactie is #10, en zo volgen er een stuk meer.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:37 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik lees alleen dat het contact tussen de moeder en vriendin best minder kan dan hij voor zichzelf wenst.
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Eerste reactie is #10, en zo volgen er een stuk meer.
En zonder dat zijn partner daar altijd bij moet zijn.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.
Als TS als een zelfstandige volwassene functioneert kan hij elke dag koffie drinken bij zijn ouders zonder dat zijn zelfstandigheid dat aantast.
Waar haal je die onzelfstandigheid vandaan?quote:Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.
Als TS als een zelfstandige volwassene functioneert kan hij elke dag koffie drinken bij zijn ouders zonder dat zijn zelfstandigheid dat aantast.
Dat is een heel ander verhaal...quote:Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En zonder dat zijn partner daar altijd bij moet zijn.
Waar haal jij die niet vandaan? Menig 16-jarige met een eerste serieuze relatie dealt beter met zaken qua (schoon)familie en hun eerste liefje.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waar haal je die onzelfstandigheid vandaan?
Dat is wel een heel belangrijk deel van het verhaal.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal...
Waarom? Het idee dat je een ander jouw wens/verwachting kan opleggen (elke week meegaan ongeacht hoe die ander daarin staat) is juist kenmerkend hier.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal...
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:53 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waar haal jij die niet vandaan? Menig 16-jarige met een eerste serieuze relatie dealt beter met zaken qua (schoon)familie en hun eerste liefje.
Maar nogmaals, TS' zijn communicatieve vaardigheden en wijze van het benaderen van problemen. Hij heeft zogenaamd geen idee wat er nu is voorgevallen waardoor de situatie plots is verandert, maar maakt wel elke week ruzie hierover omdat hij vindt dat zijn vriendin altijd mee moet naar zijn ouders. (Ook dat niveau van conflicten zal menig 16-jarige al kunnen ontstijgen)
En voordat hij een ruzie eens goed uitpraat met zijn vriendin (iig eens helder krijgt wat er volgens haar loos is) hangt hij alweer met zijn moeder aan de lijn.
Nee, maar het is wel raar dat hij niet weet wat er misgegaan is tussen zijn moeder en zijn vrouw, maar het zijn vrouw verwijt.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.
Het is ook weer typisch Flipping Coin om dan helemaal de andere kant op te overdrijven.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.
Ja nouja.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is ook weer typisch Flipping Coin om dan helemaal de andere kant op te overdrijven.
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik heb die wegen bekeken in Google Streetview, maar zoals die hoofdwegen een doorgaande weg zijn en de huizen er staan, bewijst dat toch juist mn stelling?quote:Op maandag 12 juni 2023 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb er wel een beeld bij. De Hoofdweg in Westerlee bijvoorbeeld.
De Hoofdweg in Eelde.
De Hoofdweg in Slochteren.
Amerikaanse veranda.quote:
Heb je niet één huis gezien met een bankje ervoor?quote:Op maandag 12 juni 2023 17:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb die wegen bekeken in Google Streetview, maar zoals die hoofdwegen een doorgaande weg zijn en de huizen er staan, bewijst dat toch juist mn stelling?
Alle huizen daar hebben geen veranda of zitgelegenheid naar de straat toe, aan de straatzijde hebben ze eerder decoratieve en representatieve tuinen, waar mensen niet gaan zitten (af en toe staat er een bankje, maar dat is hooguit decoratief, niemand die daar voor zijn lol gaat zitten om 'ontspannen' het verkeer te zien langsrazen).
Mijn punt is nu juist dat dit niet echt deel is van de nederlandse cultuur.... in amerika is het an sich wel een gewoonte, dat huizen een veranda naar de straat (Een doorgaande Hoofdweg zelfs) hebben waar mensen dan voor hun huis zitten (veelal wel nog een stuk weg van de straat) en de straat zien en een voorbijganger soms toetert bij het voorbijrijden.
Nederland juist absoluut niet .... de huizen zijn zo niet gebouwd, de publieke ruimte is anders ingericht en de cultuur is gewoon erg anders.
Juist die voorbeelden van die Hoofdwegen in Slochteren, Westerlee en Eelde zijn typische plaatsen waar mensen _niet_ voor hun lol voor hun huis aan de straat gaan zitten (en echt alle huizen hebben dan een zitgelegenheid achter het huis in een meer afgezonderde tuin en meer privacy .... volgens het verhaal van TS zou het "heel vaak voorkomen, wat de moeder van TS hem tot dan toe niet wilde vertellen, wat doet vermoeden dat de vrouw regelmatig daar zou zitten, als die moeder langsrijd en zwaait/toetert en dit al veel langer speelt).
ter voorbeeld:
dit (USA):
[ afbeelding ]
tegenover (Nederland):
[ afbeelding ]
Meerdere picnicbankjes zelfs. Voor het hele gezin.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je niet één huis gezien met een bankje ervoor?
Beter zoeken!
En verder: je gaat wel ver om een zinloos punt te maken.
Het is een hoax. Niemand in Nederland die langs een doorgaande weg woont zit ooit voor zijn huis. Dat bestaat gewoon niet.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Meerdere picnicbankjes zelfs. Voor het hele gezin.![]()
Zie je hier die schoonmoeder op weg naar haar werk, al toeterend, voorbij komen rijden..![]()
Ik zou me kapot schamen.
Nouja het is niet naar bedoeld maar wel opvallend hier in r&p naar mijn idee. Lees vaak dingen over dat mensen niet met kerst samen met familie willen zijn en dat mensen die dat wel doen tegen hun wil een kut kerst hebben en soortgelijke kolder, alsof iedereen zijn familie maar kut vindt en het niet anders kan.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:51 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.
Als iemand met verstoorde familiebanden vind ik dat ook een naar verwijt en op de man. Familie heb je niet voor het uitkiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |