abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juni 2023 @ 23:08:14 #101
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_209482943
Heb met Steijn hetzelfde als met Ten Hag, laat maar zien.
Maduro als assistent lees ik nu, nog een gok erbij.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 11 juni 2023 @ 23:11:29 #102
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_209482977
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Trainers moeten toch een keer een kans krijgen, het is niet dat Knutsen een 100% garantie was op succes. Datzelfde geldt voor Bosz, die in feite ook bij geen enkele club behalve Heracles echt overgepresteerd heeft.

Ook als Ajax voor een Pascal Janssen was gegaan was het maar de vraag geweest, die presteert met AZ nu ook niet exceptioneel met een 5e en 4e plaats in de competitie in zijn volledige seizoenen als hoofdcoach.
Dat is het hele punt ook natuurlijk. Er is geen enkele garantie bij welke trainer dan ook, maar het is wel een verschil bij welke club en op welk niveau je het hebt laten zien. De prestaties van Steijn zijn best prima, maar de clubs zijn wel allemaal een paar stappen lager dan Ajax. Ik ben best benieuwd eigenlijk.
pi_209482989
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:08 schreef marcb1974 het volgende:
Heb met Steijn hetzelfde als met Ten Hag, laat maar zien.
Maduro als assistent lees ik nu, nog een gok erbij.
Van Ten Hag was ik vanaf moment 1 al overtuigd hoe ik hem bij Utrecht aan het werk zat riep ik al dat ik m graag bij Ajax zou willen zien. Zo heb ik nog nooit over Steijn gedacht, maar ik laat me graag verrassen. Alle andere opties zijn net zo goed een risico.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 11 juni 2023 @ 23:13:31 #104
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_209482995
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:11 schreef fetX het volgende:

[..]
Dat is het hele punt ook natuurlijk. Er is geen enkele garantie bij welke trainer dan ook, maar het is wel een verschil bij welke club en op welk niveau je het hebt laten zien. De prestaties van Steijn zijn best prima, maar de clubs zijn wel allemaal een paar stappen lager dan Ajax. Ik ben best benieuwd eigenlijk.
Denk dat een hoop trainers van 'lagere niveaus' nog best kunnen verrassen als ze de kans krijgen.
En er ligt zoveel aan het team dat je krijgt.

Een Schreuder had meer op hoger niveau laten zien, maar hielp zelf mee aan een zeer matig team. Toen werd het falen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_209483000
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:11 schreef fetX het volgende:

[..]
Het is vaak wel moeilijker om met minder materiaal te presteren en dat heeft Steijn toch al een paar keer bewezen. Je zou dan zeggen dat zo'n visie makkelijker zou moeten landen met beter materiaal.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 11 juni 2023 @ 23:18:28 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209483042
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is vaak wel moeilijker om met minder materiaal te presteren en dat heeft Steijn toch al een paar keer bewezen. Je zou dan zeggen dat zo'n visie makkelijker zou moeten landen met beter materiaal.
Maar het is toch anders bij Sparta waar het al goed is als je boven de degradatiestreep zit dan Ajax waar je 1e moet worden en overpresteren bij Ajax kan eigenlijk alleen op europees niveau.
pi_209483109
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:20 schreef Heeinz het volgende:

[..]
Want?
Steijn kan toch helemaal niet met die druk omgaan joh. Die heeft een leuk jaartje zonder druk bij Sparta gehad waarbij alles goed viel, maar om daarmee nou gelijk een transfer naar een topclub af te dwingen :')

Hier spreekt toch totaal geen ambitie uit? Steijn is een modale trainer met een niet zo bijzondere voetbal visie die vooral pragmatisch te werk gaat met het materiaal wat hij voor handen heeft.

Echt het totaal tegenovergestelde van Ten Hag, en zelfs Johnny had een grotere mond dan deze knakker. Mislintat kan deze gozer alleen maar willen aanstellen omdat hij dan geen gezeik krijgt omdat de selectie ronduit kut is en niet goed genoeg is om mee te doen om het kampioenschap.

Je had nog beter Johnny kunnen houden, dan had je nog iets van visie en een idee er achter laten zien. Dit is een totaal ambitieloze kwalitatief kansloze kut trainer die het Ajax niveau nooit zal benaderen en het spreek boekdelen dat Mislintat voor hem gaat na het afketsen van zo’n Knut. Waar is godverdomme de ambitie om te beste te willen zijn gebleven joh :')
pi_209483179
Over Maduro ben ik dan wel weer te spreken. Zou het andersom bedoeld zijn, Maduro hoofd, Steijn Assistent?
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 11 juni 2023 @ 23:38:31 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209483186
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:37 schreef freaky40 het volgende:
Over Maduro ben ik dan wel weer te spreken. Zou het andersom bedoeld zijn, Maduro hoofd, Steijn Assistent?
Nee natuurlijk niet, dan hadden ze Heitinga wel gehouden, Maduro wist zelf overigens van niks.
  zondag 11 juni 2023 @ 23:41:36 #110
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_209483198
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:38 schreef Tarado het volgende:

[..]
Welke concurrent is weggelopen? je begint gewoon weer op 0 punten hoor, met een paar gerichte aankopen en goeie organisatie in het team gaat Ajax gewoon weer voor plek 1.
Feyenoord en uiteindelijk PSV toch eigenlijk ook? Maar ik doelde puur op vorig seizoen, niet dat Feyenoord op lange termijn is weggelopen. Dat leek mij eigenlijk best duidelijk uit mijn post.

Wat ik er meer mee bedoelde is dat je niet met zo’n matig jaar bent weggekomen omdat het bij Feyenoord wel goed is gegaan. Je kan niet verwachten dat je zomaar weer eerste wordt als je het een beetje goed doet.
Makkelijk eerste
  zondag 11 juni 2023 @ 23:41:48 #111
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_209483199
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:37 schreef freaky40 het volgende:
Die heeft z'n papieren nog niet eens.
  zondag 11 juni 2023 @ 23:43:16 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209483208
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Van Ten Hag was ik vanaf moment 1 al overtuigd hoe ik hem bij Utrecht aan het werk zat riep ik al dat ik m graag bij Ajax zou willen zien. Zo heb ik nog nooit over Steijn gedacht, maar ik laat me graag verrassen. Alle andere opties zijn net zo goed een risico.
Ten Hag was iemand met een heel duidelijke voetbalvisie en carriereplanning, dat was ook allang bekend. Steijn is een typische (goede) eredivisietrainer. Ik heb hier echt 0 vertrouwen in, hier ga je Slot's Feijenoord niet mee verslaan. Ik vraag me ook af uit wiens koker Steijn komt. "Stomtoevallig" hebben Steijn en Maduro dezelfde zaakwaarnemer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209483232
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ten Hag was iemand met een heel duidelijke voetbalvisie en carriereplanning, dat was ook allang bekend. Steijn is een typische (goede) eredivisietrainer. Ik heb hier echt 0 vertrouwen in, hier ga je Slot's Feijenoord niet mee verslaan. Ik vraag me ook af uit wiens koker Steijn komt.
Hendriks, kan niet anders…
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 11 juni 2023 @ 23:49:26 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209483246
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Feyenoord en uiteindelijk PSV toch eigenlijk ook? Maar ik doelde puur op vorig seizoen, niet dat Feyenoord op lange termijn is weggelopen. Dat leek mij eigenlijk best duidelijk uit mijn post.

Wat ik er meer mee bedoelde is dat je niet met zo’n matig jaar bent weggekomen omdat het bij Feyenoord wel goed is gegaan. Je kan niet verwachten dat je zomaar weer eerste wordt als je het een beetje goed doet.
Ik zie dat probleem niet zo, tenminste nog niet, afhankelijk van wat er komt en gaat maar uiteindelijk moet je gewoon 85 punten of meer pakken, dan doet het er ook niet zoveel toe wat de anderen doen.
  zondag 11 juni 2023 @ 23:53:23 #115
474254 GurneyIsBestOke
pi_209483268
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik zie dat probleem niet zo, tenminste nog niet, afhankelijk van wat er komt en gaat maar uiteindelijk moet je gewoon 85 punten of meer pakken, dan doet het er ook niet zoveel toe wat de anderen doen.
Dan moet Ajax wel gigantische stappen gaan maken. Anders is die 85 punten een utopie.
Makkelijk eerste
  zondag 11 juni 2023 @ 23:57:04 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209483291
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dan moet Ajax wel gigantische stappen gaan maken. Anders is die 85 punten een utopie.
We tellen de play-off overwinningen er gewoon bij op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209483396
Steijn, wat n armoede :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209483439
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bij Ajax zal ie wel wat aanvallender gaan spelen lijkt me. Puur omdat ie betere spelers heeft dan de tegenstander.
Als je zo redeneert, kan ik net zo goed trainer worden. Ambitie wordt steeds lager en lager lees ik hier op dit forum.
pi_209483488
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:55 schreef fetX het volgende:
Ik vind Steijn helemaal niet zo’n slechte trainer eigenlijk. Realistisch. Kan best wat worden, maar hij heeft het alleen wel louter bij laaggeklasseerde teams laten zien dus tja..
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_209483501
Tja het zou 1 van die 2 clowns worden van vandaag. Dan ben je met Steijn beter af dan met Jans...

Vraag me af wie hij meepakt van Sparta.
BFF met GGMM
pi_209483566
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 00:48 schreef DonRaja het volgende:
Tja het zou 1 van die 2 clowns worden van vandaag. Dan ben je met Steijn beter af dan met Jans...

Vraag me af wie hij meepakt van Sparta.
Ik mag hopen dat hij geen enkele speler meeneemt. Sparta was vooral een heel goed collectief maar geen enkele speler is Ajax 1 materiaal. Dan krijg je na 18 maanden weer van die pijnlijke Klaiber dossiers.
pi_209484025
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Trainers moeten toch een keer een kans krijgen, het is niet dat Knutsen een 100% garantie was op succes. Datzelfde geldt voor Bosz, die in feite ook bij geen enkele club behalve Heracles echt overgepresteerd heeft.

Ook als Ajax voor een Pascal Janssen was gegaan was het maar de vraag geweest, die presteert met AZ nu ook niet exceptioneel met een 5e en 4e plaats in de competitie in zijn volledige seizoenen als hoofdcoach.
Bosz is gruwelijk overschat, Steijn heeft veel vaker overgepresteerd terwijl Bosz zijn hele reputatie aan elkaar hangt van 2 leuke potjes tegen Schalke en Lyon. Nou poe poe, tegenstanders van formaat hoor.
pi_209484031
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 00:13 schreef TLC het volgende:
Steijn, wat n armoede :')
Het is echt schandalig dit. Wat een wanbeleid.
pi_209484033
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ten Hag was iemand met een heel duidelijke voetbalvisie en carriereplanning, dat was ook allang bekend. Steijn is een typische (goede) eredivisietrainer. Ik heb hier echt 0 vertrouwen in, hier ga je Slot's Feijenoord niet mee verslaan. Ik vraag me ook af uit wiens koker Steijn komt. "Stomtoevallig" hebben Steijn en Maduro dezelfde zaakwaarnemer.
Het is echt dramatisch. Vraag me af hoe zo’n van Halst dit dan ziet.
pi_209484045
Daar moeten wel -tig trainers afgezegd hebben wil je bij Steijn uitkomen _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209484077
Geen relevante ervaring, heeft alleen met middelmaat gewerkt, geen duidelijke voetbalvisie...die nemen we!
Jack does it in real time...
pi_209484085
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:31 schreef DeeBee het volgende:
Geen relevante ervaring, heeft alleen met middelmaat gewerkt, geen duidelijke voetbalvisie...die nemen we!
“Past perfect in HET PROFIEL” :')
  maandag 12 juni 2023 @ 06:59:58 #128
194695 franklop
Fran knock
pi_209484140
Ben benieuwd hoe we ons volgend jaar voelen na een ongeslagen landstitel, bekerwinst en een halve finale EL onder Steijn!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 12 juni 2023 @ 08:07:26 #129
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209484446
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:11 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat hij geen enkele speler meeneemt. Sparta was vooral een heel goed collectief maar geen enkele speler is Ajax 1 materiaal. Dan krijg je na 18 maanden weer van die pijnlijke Klaiber dossiers.
Nouja, Olij is wel beter dan die Argentijnse grabbelaar. Maar dat ben je al snel
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 juni 2023 @ 08:16:15 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484495
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:59 schreef franklop het volgende:
Ben benieuwd hoe we ons volgend jaar voelen na een ongeslagen landstitel, bekerwinst en een halve finale EL onder Steijn!
Ik ben ook niet zo bang dat hij geen punten gaat pakken, dat hij dat kan heeft hij al bewezen, het zal meer de manier waarop zijn.
  maandag 12 juni 2023 @ 08:19:04 #131
474254 GurneyIsBestOke
pi_209484514
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja, Olij is wel beter dan die Argentijnse grabbelaar. Maar dat ben je al snel
Lauritsen was beter dit seizoen dan Brobbey, Kitolano of Taylor zal in de praktijk ook weinig verschillen. Alhoewel er nog een verschil is tussen goed presteren in een collectief of individueel niet het verschil kunnen maken in een waardeloos seizoen.
Makkelijk eerste
  maandag 12 juni 2023 @ 08:23:35 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484533
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Lauritsen was beter dit seizoen dan Brobbey, Kitolano of Taylor zal in de praktijk ook weinig verschillen. Alhoewel er nog een verschil is tussen goed presteren in een collectief of individueel niet het verschil kunnen maken in een waardeloos seizoen.
Denk niet dat er spelers van Sparta naar Ajax komen, tenzij jeugdspelers.
  maandag 12 juni 2023 @ 08:27:46 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209484569
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Denk niet dat er spelers van Sparta naar Ajax komen, tenzij jeugdspelers.
Kitolano is opzich nog wel interessant, Ajax is toch nog op zoek naar een echte 6?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 juni 2023 @ 08:30:08 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484590
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Kitolano is opzich nog wel interessant, Ajax is toch nog op zoek naar een echte 6?
Een 6 wel ja, tenminste neem aan dat Alvarez wel vertrekt, die Kitolano ken ik niet echt.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 08:46:26 #135
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209484699
Ik snap de kritiek op Steijn niet zo.

Het doet me een beetje denken aan het verwachtingspatroon wat ze in het Feyenoord topic over de transfer van Kökcü hadden (dat had minimaal 40/45 miljoen op moeten leveren) Dat is dus 25 miljoen + wat bonussen geworden.

Hier zie ik eigenlijk hetzelfde. Ajax heeft de afgelopen jaren goed gepresteerd met jongens die goed uit de verf kwamen. Een de Ligt, een de Jong, een Ziyech. Stuk voor stuk leverden ze op het veld en ze leverden Ajax een vermogen op aan verkopen in het buitenland. Tel daarbij op de successen die coach ten Hag wist te bewerkstelligen + de behaalde finale in 2017 onder Bosz. Het kon de afgelopen jaren niet op voor Ajax. Nu is het afgelopen seizoen wat slechter gegaan en zie je namen als Klopp, Guardiola en Nagelsmann voorbij komen. Voor de gemiddelde Ajacied zal dit 'als volkomen logisch' klinken. Voor de rest van Nederland klinkt dit nou als die befaamde Amsterdamse arrogantie.

Als je kijkt naar de prestaties van een Bosz en je zet die af tegen de geleverde prestaties van Steijn dan zijn daar zeker wel overeenkomsten in te vinden. Bosz promoveerde met een club naar de eredivisie. Degradeerde notabene met zijn eerste club(Graafschap). Kwam via Vitesse en Maccabi Tel Aviv bij Ajax terecht. Niet echt een geweldig track-record toch?

Ook bij ten Hag zie je overeenkomsten. Promoveert met de Eagles naar de eredivisie maar vertrekt daarna naar Bayern, weliswaar als hulptrainer, maar toch een echte topclub. Doet het daarna uitstekend bij Utrecht en komt dan naar Ajax. Het Ajax met fantastische spelers als de Ligt, de Jong en Ziyech. De rest is historie. Hij behaalt grote successen met Ajax. Maar wat heeft hij gewonnen voor zijn periode bij Ajax? Hetzelfde als Steijn, een promotie naar de eredivisie.

En dat brengt ons dus bij Steijn. Begonnen bij ADO, daar de laan uitgestuurd en naar VVV vertrokken. Plaatst zich twee jaar op rij voor de play-offs en het jaar erop wordt hij kampioen met VVV. Daarna vertrok ie naar de zandbak en komt via NAC (geplaatst voor play offs) bij Sparta terecht. 4 wedstrijden voor het einde van het seizoen moet hij aan de klus beginnen. Allerminst een lekker moment om in te stappen. Hij behaalt in 4 wedstrijden 10 punten. En afgelopen seizoen presteert hij het met Sparta om zich te plaatsen voor de play offs voor Europees voetbal en mist deze op een haar na. Notabene de beste eindklassering in bijna 30 jaar tijd. Dan kan je van Steijn vinden wat je vindt, maar dat is toch gewoon een topprestatie met het materiaal wat hij voor handen heeft?

Maakt hem dat een soort messias? Natuurlijk niet. Dat hij niet de gedroomde kandidaat is voor veel Ajacieden kan ik begrijpen maar als je Steijn op voorhand afschrijft doe je hem daarmee tekort vind ik. Zeker als je dat ook afzet tegen de sportieve successen die zijn voorgangers geboekt hebben. En die hebben het bij Ajax toch ook niet onverdienstelijk gedaan?

Als je er heilig van overtuigd bent dat de Guardiola's van deze wereld graag een keer Ajax willen trainen dan hoef je niet eens op deze post te reageren :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 12 juni 2023 @ 08:49:26 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484726
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:46 schreef onlogisch het volgende:

Het doet me een beetje denken aan het verwachtingspatroon wat ze in het Feyenoord topic over de transfer van Kökcü hadden (dat had minimaal 40/45 miljoen op moeten leveren) Dat is dus 25 miljoen + wat bonussen geworden.

Hier zie ik eigenlijk hetzelfde. Ajax heeft de afgelopen jaren goed gepresteerd met jongens die goed uit de verf kwamen. Een de Ligt, een de Jong, een Ziyech. Stuk voor stuk leverden ze op het veld en ze leverden Ajax een vermogen op aan verkopen in het buitenland. Tel daarbij op de successen die coach ten Hag wist te bewerkstelligen + de behaalde finale in 2017 onder Bosz. Het kon de afgelopen jaren niet op voor Ajax. Nu is het afgelopen seizoen wat slechter gegaan en zie je namen als Klopp, Guardiola en Nagelsmann voorbij komen. Voor de gemiddelde Ajacied zal dit 'als volkomen logisch' klinken. Voor de rest van Nederland klinkt dit nou als die befaamde Amsterdamse arrogantie.

Als je kijkt naar de prestaties van een Bosz en je zet die af tegen de geleverde prestaties van Steijn dan zijn daar zeker wel overeenkomsten in te vinden. Bosz promoveerde met een club naar de eredivisie. Degradeerde notabene met zijn eerste club(Graafschap). Kwam via Vitesse en Maccabi Tel Aviv bij Ajax terecht. Niet echt een geweldig track-record toch?

Ook bij ten Hag zie je overeenkomsten. Promoveert met de Eagles naar de eredivisie maar vertrekt daarna naar Bayern, weliswaar als hulptrainer, maar toch een echte topclub. Doet het daarna uitstekend bij Utrecht en komt dan naar Ajax. Het Ajax met fantastische spelers als de Ligt, de Jong en Ziyech. De rest is historie. Hij behaalt grote successen met Ajax. Maar wat heeft hij gewonnen voor zijn periode bij Ajax? Hetzelfde als Steijn, een promotie naar de eredivisie.

En dat brengt ons dus bij Steijn. Begonnen bij ADO, daar de laan uitgestuurd en naar VVV vertrokken. Plaatst zich twee jaar op rij voor de play-offs en het jaar erop wordt hij kampioen met VVV. Daarna vertrok ie naar de zandbak en komt via NAC (geplaatst voor play offs) bij Sparta terecht. 4 wedstrijden voor het einde van het seizoen moet hij aan de klus beginnen. Allerminst een lekker moment om in te stappen. Hij behaalt in 4 wedstrijden 10 punten. En afgelopen seizoen presteert hij het met Sparta om zich te plaatsen voor de play offs voor Europees voetbal en mist deze op een haar na. Notabene de beste eindklassering in bijna 30 jaar tijd. Dan kan je van Steijn vinden wat je vindt, maar dat is toch gewoon een topprestatie met het materiaal wat hij voor handen heeft?

Maakt hem dat een soort messias? Natuurlijk niet. Dat hij niet de gedroomde kandidaat is voor veel Ajacieden kan ik begrijpen maar als je Steijn op voorhand afschrijft doe je hem daarmee tekort vind ik. Zeker als je dat ook afzet tegen de sportieve successen die zijn voorgangers geboekt hebben. En die hebben het bij Ajax toch ook niet onverdienstelijk gedaan?

Als je er heilig van overtuigd bent dat de Guardiola's van deze wereld graag een keer Ajax willen trainen dan hoef je niet eens op deze post te reageren :')
Heb je ook wijn in dozen gekocht?
  maandag 12 juni 2023 @ 08:51:47 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209484738
quote:

Gaat uiteindelijk toch ook om een bepaalde voetbalvisie en die uitrollen, zoals Slot en Ten Hag dat konden. Steijn is wat meer een pragmaticus.

Jij kijkt alleen naar de prestaties maar hebt volgens mij geen idee wat voor trainer het nou precies is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209484743
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:07 schreef Caland het volgende:

[..]
En nu ga je Olij niet meer kopen uiteraard want die Argentijn heeft veel te veel gekost. Achteraf gezien had je beter een half jaar kunnen wachten, had je zo weer een paar miljoen gescheeld.
  maandag 12 juni 2023 @ 08:53:33 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484750
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:52 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
En nu ga je Olij niet meer kopen uiteraard want die Argentijn heeft veel te veel gekost. Achteraf gezien had je beter een half jaar kunnen wachten, had je zo weer een paar miljoen gescheeld.
Die Olij is wat klein.
pi_209484787
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Gaat uiteindelijk toch ook om een bepaalde voetbalvisie en die uitrollen, zoals Slot en Ten Hag dat konden. Steijn is wat meer een pragmaticus.

Jij kijkt alleen naar de prestaties maar hebt volgens mij geen idee wat voor trainer het nou precies is.
"bepaalde voetbalvisie" is natuurlijk alleen uitvoerbaar als je er de mensen voor hebt.
Je kunt niet verwachten dat Steijn met Sparta vol pressie gaat spelen natuurlijk. Het gaat veelal gewoon om de juiste poppetjes op de juiste plaats. En ze weten te motiveren e reen team van te smeden.

Ik had me vooraf niet verdiept in Steijn, maar z'n resultaten zijn naar- of boven verwachting. Als hem dat bij Ajax ook lukt, ben je al een heel eind.

En natuurlijk is het geen Guardiola, en is het geen 100% garantie op succes. Maar dat heb je (bijna) nooit.
Ik heb meer vertrouwen in hem (goede uitstalling ook) dan in Heitinga, waarbij je toch vaak het idee hebt dat ie de trainer acteert, maar eigenlijk niet weet wat ie moet doen.
pi_209484797
Het gaat er vooral om dat Steijn geen Ajax-visie heeft en Bosz wel. Bosz speelde altijd aanvallend en heel direct voetbal. Steijn heeft bij elke club de lange bal gehanteerd met een lange spits. Dat is het verschil. Daarnaast is Steijn tactisch geen tactisch genie. Verder als “hard werken” en “gas erop” kom je niet met hem. Hij is gewoon een simpele motivator, dus geen Ajax trainer
  maandag 12 juni 2023 @ 09:00:30 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484813
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:58 schreef henkklaas1994 het volgende:
Het gaat er vooral om dat Steijn geen Ajax-visie heeft en Bosz wel. Bosz speelde altijd aanvallend en heel direct voetbal. Steijn heeft bij elke club de lange bal gehanteerd met een lange spits. Dat is het verschil. Daarnaast is Steijn tactisch geen tactisch genie. Verder als “hard werken” en “gas erop” kom je niet met hem. Hij is gewoon een simpele motivator, dus geen Ajax trainer
Bosz heeft laten zien dat hij het verdedigend nooit zo goed op orde heeft, ook bij de clubs na Ajax, is dat dan Ajax visie?
pi_209484815
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:58 schreef henkklaas1994 het volgende:
oke alles wat je hier stelt is wel heel kort door de bocht.
Maar zou een goed Ajax (dus met Ajax waardige spelers) niet veel meer hebben aan een goede motivator? dan aan een briljant tacticus?
  maandag 12 juni 2023 @ 09:00:48 #144
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209484816
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:57 schreef koemleit het volgende:

[..]
"bepaalde voetbalvisie" is natuurlijk alleen uitvoerbaar als je er de mensen voor hebt.

Nee hoor, je hebt trainers die dat gewoon bij elke club proberen te doen. Zoals Arne Slot bijvoorbeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 juni 2023 @ 09:01:47 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484823
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:00 schreef koemleit het volgende:

[..]
oke alles wat je hier stelt is wel heel kort door de bocht.
Maar zou een goed Ajax (dus met Ajax waardige spelers) niet veel meer hebben aan een goede motivator? dan aan een briljant tacticus?
Het is geen 1980 meer hè dus je moet tactisch echt goed zijn.
  maandag 12 juni 2023 @ 09:03:49 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209484832
Maar nogmaals, Steijn zal echt geen enorm slechte trainer zijn. De kans dat je met zo'n Noor verder door de absolute ondergrens was gezakt was misschien ook nog wel groter geweest. Het is alleen een beetje gemiddeld allemaal.

Sterke Martin Jol of Huub Stevens vibes krijg ik erbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 juni 2023 @ 09:05:15 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484842
quote:
6s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee hoor, je hebt trainers die dat gewoon bij elke club proberen te doen. Zoals Arne Slot bijvoorbeeld.
Van AZ naar Feyenoord is ook wel wat anders, in principe heb je dan ook nog eens beter materiaal, Ten Hag was bij Utrecht ook heel anders dan bij Ajax, daar hou ik me dan maar een beetje aan vast wat Steijn aangaat.

Ik ben ook niet zo bang of hij wel kan presteren bij Ajax qua punten maar het is niet zo snel goed hè.
pi_209484878
quote:
Nu is het afgelopen seizoen wat slechter gegaan en zie je namen als Klopp, Guardiola en Nagelsmann voorbij komen.
Ik heb hier Bosz, Knutsen en Hjulmand voorbij zien komen, dat segment moet toch wel haalbaar zijn voor Ajax?
  maandag 12 juni 2023 @ 09:09:26 #149
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209484879
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Van AZ naar Feyenoord is ook wel wat anders, in principe heb je dan ook nog eens beter materiaal, Ten Hag was bij Utrecht ook heel anders dan bij Ajax, daar hou ik me dan maar een beetje aan vast wat Steijn aangaat.

Ik ben ook niet zo bang of hij wel kan presteren bij Ajax qua punten maar het is niet zo snel goed hè.
Bij Cambuur hetzelfde verhaal.

Denk ook wel dat Steijn uiteindelijk logische keuzes maakt, en hij heeft verder natuurlijk ook niet zoveel te eisen. Wellicht was dat een pré voor die Duitser. Maar er wordt inderdaad tegenwoordig wel wat meer gevraagd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 juni 2023 @ 09:13:40 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209484898
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')