SPOILER: Kun je stoppen met 1 product bij een leverancier en de andere er wel houden?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Nizno op 24-06-2023 21:41:04 ]
Kleine lettertjes bij Oxxio 3 jaar:quote:Op zondag 11 juni 2023 17:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Als het niet meer gaat dalen, waarom sturen die energieboeren dan aan om 1 2 of 3 jaar vast te zetten? Die willen allemaal falliet in 2024? ...
Bij Oxxio heb je dus geen fuck aan je 3-jarig contract als de tarieven opeens omhoog zouden schieten.quote:We passen je termijnbedrag in beginsel niet aan na 1 Jaar. Bij onvoorziene omstandigheden kunnen we je termijnbedrag aanpassen.
quote:Actuele tarieven
In dit prijsoverzicht staan altijd de actuele tarieven. In de toekomst kunnen deze tarieven wijzigen. Als dit zo is, dan informeren wij je natuurlijk op tijd.
Je termijnbedrag ja, maar ze mogen niet de leveringstarieven aanpassen bij een vast contract lijkt me?quote:Op zondag 11 juni 2023 17:48 schreef Papabear het volgende:
[..]
Kleine lettertjes bij Oxxio 3 jaar:
[..]
Bij Oxxio heb je dus geen fuck aan je 3-jarig contract als de tarieven opeens omhoog zouden schieten.
Bij moederbedrijf Eneco zie ik dat zo snel niet staan en die is een paar euro per maand duurder.
Edit: Oh, toch wel ook bij Eneco:
[..]
Er staat duidelijk 'tarieven'. Niets over een termijnbedragquote:Op zondag 11 juni 2023 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Je termijnbedrag ja, maar ze mogen niet de leveringstarieven aanpassen bij een vast contract lijkt me?
Ja.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Weet je het verschil tussen termijnbedrag en tarief?
Bij Oxxio staat termijnbedrag, dat is iets anders als je tarief. Een deel van de prijsopbouw qua belasting afhankelijk van wat men in DH besluit dus dat zal daar wel over gaan.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:00 schreef Papabear het volgende:
[..]
Er staat duidelijk 'tarieven'. Niets over een termijnbedrag
Oja, bij Oxxio idd termijnbedrag. Maar ze hebben daar alleen maar reden toe als de tarieven wijzigen lijkt me. Anders heeft het weinig zin om dat te veranderen.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij Oxxio staat termijnbedrag, dat is iets anders als je tarief. Een deel van de prijsopbouw qua belasting afhankelijk van wat men in DH besluit dus dat zal daar wel over gaan.
Ja, ik weet het echt. Jij hopelijk ook?quote:Op zondag 11 juni 2023 18:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hoewel ik mijn post heb verwijderd twijfel ik nu opnieuw of je het verschil weet.
De netbeheerkosten zijn wel variabel maar dat staat los van je gas en stroomprijs, in elk geval bij Vattenfall is dit het geval zie paraaf 3quote:Op zondag 11 juni 2023 18:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
Oja, bij Oxxio idd termijnbedrag. Maar ze hebben daar alleen maar reden toe als de tarieven wijzigen lijkt me. Anders heeft het weinig zin om dat te veranderen.
Maar goed, ik zit nu nog dynamisch bij Zonneplan, dus kan per dag opzeggen.
Ik wacht het nog maar even af
Of als de belastingen en overheidsheffingen flink wijzigenquote:Op zondag 11 juni 2023 18:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
Oja, bij Oxxio idd termijnbedrag. Maar ze hebben daar alleen maar reden toe als de tarieven wijzigen lijkt me. Anders heeft het weinig zin om dat te veranderen.
Fair enoughquote:Op zondag 11 juni 2023 18:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Of als de belastingen en overheidsheffingen flink wijzigen
Of bij die klant die zijn maandbedrag veel te laag zet omdat hij helemaal geen 250 euro per maand energie kan betalen, maar dat wél verbruikt.
Of bij die klant die dit jaar 15 zonnepanelen op zijn dak legt en een warmtepomp plaatst, waardoor de maandelijkse energiekosten van 300 euro naar 30 euro gaan.
Of bij die net gepensioneerden die voortaan elk jaar overwinteren in Zuid Europa en daardoor in de winter nauwelijks nog gas stoken.
Of bij die klant die eerst alleenstaand was, maar waar het verbruik omhoog schiet doordat de vriend/vriendin met 3 pubers er bij intrekt.
En zo zijn er nog heel veel situaties te bedenken waarbij aanpassingen van het termijnbedrag (zeer) wenselijk zijn, ook bij gelijkblijvende kale tarieven
Nee als je het vast zet wordt het niet duurder, dat is het hele idee van vastzettenquote:Op zondag 11 juni 2023 21:35 schreef Fe2O3 het volgende:
Dus men zet het vast om als het duurder wordt, alsnog dat voor hun mik te krijgen, maar als het goedkoper wordt hetzelfde te blijven betalen?
Mkay ...
Ik kan het niet vertellen hoe het gaat als je nu het contract afsluit. Wel kan ik vertellen dat ik een lopend contract had en op een bepaald moment zonnepanelen heb aangeschaft. Er staat ergens in het contract een terugleververgoeding en die is dan uiteraard geldig. Zou niet uit moeten maken of je aangeeft dat je nu geen zonnepanelen hebt. Je zou het ook altijd kunnen checken bij gaslicht zelf, gewoon even chatten en dan een screenshot bewaren van het antwoord.quote:Op zondag 11 juni 2023 22:25 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik ben u aan het kijken naar een vast contract voor een jaar en krijg in oktober zonnepanelen. Bij Gaslicht moet je opgeven bij aanmelden of je zonnepanelen hebt. Nu nog niet maar in oktober dus wel. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat vanaf oktober en of ik dan ook de teruglevergoeding ontvang conform het afgesloten contract?
Echter weet men dat de zomer eraan komt, dus dat zou voor een groot deel ingeprijsd moeten zijn.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:09 schreef Papabear het volgende:
Ik wil me nu ook niet op stang laten jagen door die plotselinge aanbiedingen, alsof het een 'nu of nooit-actie' is. De zomer moet nog beginnen. Er is nog tijd genoeg om de gasvoorraden aan te vullen.
Hetzelfde geldt voor “de winter komt eraan dus de gasprijs stijgt dan”.quote:Op zondag 11 juni 2023 23:41 schreef exelletor het volgende:
[..]
Echter weet men dat de zomer eraan komt, dus dat zou voor een groot deel ingeprijsd moeten zijn.
Behalve als het moet omdat omstandigheden? (Zie posts andere users)quote:Op zondag 11 juni 2023 21:42 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nee als je het vast zet wordt het niet duurder, dat is het hele idee van vastzetten
Nee dan nog blijft het tarief gewoon hetzelfde. Ze kunnen wel je termijnbedrag wijzigen.quote:Op maandag 12 juni 2023 06:30 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Behalve als het moet omdat omstandigheden? (Zie posts andere users)
Niet opgeven want je hebt ze nog niet.quote:Op zondag 11 juni 2023 22:25 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik ben u aan het kijken naar een vast contract voor een jaar en krijg in oktober zonnepanelen. Bij Gaslicht moet je opgeven bij aanmelden of je zonnepanelen hebt. Nu nog niet maar in oktober dus wel. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat vanaf oktober en of ik dan ook de teruglevergoeding ontvang conform het afgesloten contract?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |