Hij of zij die alle antwoorden weet is wellicht een god ofzo? Dus ik zou er ook naast kunnen zitten, wellicht, Het leven lijkt soms wel op een potje schaak? De tegenstanders hebben vaak een geheim plan?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik geloof niet zo heel erg in die muren. Ja tot op zekere hoogte is niet alle info beschikbaar maar ik geloof niet in 1 groot web met allerlei theorien waarin een bepaald doel zou moeten zitten. Zelf heb ik het idee dat als je eenmaal het licht ziet, men steeds verder in de theorien duikt. Het is natuurlijk niet allemaal even ongeloofwaardig maar telkens vraag ik me af wat het doel zou zijn en dat kan ik gewoon echt niet zien.
Bovenstaande is een mager van inhoud kort door de bocht lijstje stellingen. Mosterd na de maaltijd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:
Even een kleine greep;
- de oorlog in Oekrane is uitgelokt door Amerika door biolabs.
- Die biolabs zouden er zijn om een biologisch wapen te ontwikkelen tegen Rusland.
- Corona is bewust in het leven geholpen om de populatie terug te dringen n de bevolking te onderwerpen aan de regering.
- De pandemie wordt gebruikt om de Great Reset door te voeren
- Grote Amerikaanse vermogensbeheerders zouden een merendeel van aandelen in grote bedrijven bezitten en zo, via hun platformen als Facebook, de bevolking benvloeden.
- Corona zou ook bedacht zijn door bedrijven als Pfizer om ontiegelijk veel geld te verdienen.
- alles met als doel; de rijken rijker maken en de armen armer.
Merendeel klopt niet. nou ja, ieder z'n theoriequote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:
Even een kleine greep;
- de oorlog in Oekrane is uitgelokt door Amerika door biolabs.
- Die biolabs zouden er zijn om een biologisch wapen te ontwikkelen tegen Rusland.
- Corona is bewust in het leven geholpen om de populatie terug te dringen n de bevolking te onderwerpen aan de regering.
- De pandemie wordt gebruikt om de Great Reset door te voeren
- Grote Amerikaanse vermogensbeheerders zouden een merendeel van aandelen in grote bedrijven bezitten en zo, via hun platformen als Facebook, de bevolking benvloeden.
- Corona zou ook bedacht zijn door bedrijven als Pfizer om ontiegelijk veel geld te verdienen.
- alles met als doel; de rijken rijker maken en de armen armer.
Er zitten bij die alternatieve scenario's een groot aantal controlled opposition pionnetjes (aangestuurde oppositie) tussen. Zeg maar 99 procent van de sites/sprekers/tv/enzquote:Ik ben niet pers opzoek naar antwoorden op de theorien maar ik kan me niet voorstellen dat er echt 1 groot complot is met meerdere scenario’s die allemaal langs elkaar lopen en als grotere doel hebben om de bevolking te onderwerpen, te besturen, te beheersen en hun geld afhandig te maken.
Is niet zo moeilijk toch? totale controle over je doen en laten..we waren al slaven, alleen straks heb je helemaal geen freiheit meer.Wanneer het de tijd is om dat 5G omhoog te schroeven hebben ze je gehackt, je bent in hun bezit. Dit geldt alleen voor de geinjecteerden.quote:Ik wil best geloven dat er op politiek vlak andere belangen gelden dan dat we voorgeschoteld krijgen. Ik wil ook geloven dat er een aantal grote bedrijven flinke invloed uit kunnen oefenen op de gedachten en het handelen van een bevolking maar ik kan het grotere plaatje, het doel erachter gewoon niet zien.
Dit is natuurlijk gewoon waar.quote:Grote Amerikaanse vermogensbeheerders zouden een merendeel van aandelen in grote bedrijven bezitten en zo, via hun platformen als Facebook, de bevolking benvloeden.
Ik ga er tot op zekere hoogte in mee dat we allemaal slaven zijn. Maar het woord slaaf vind ik dan wat grof uitgedrukt. Ik denk dat we ten op zichtte van 200 jaar geleden meer individuele vrijheden kennen. Maar uit eindelijk zijn wij wel allemaal gevangen in een bepaald systeem. Maar ik zie het dan wel in een bepaald perspectief. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan een maatschappij en dat gaat nu eenmaal niet zonder regels in te stellen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 01:08 schreef koosbasterd het volgende:
Is niet zo moeilijk toch? totale controle over je doen en laten..we waren al slaven, alleen straks heb je helemaal geen freiheit meer.Wanneer het de tijd is om dat 5G omhoog te schroeven hebben ze je gehackt, je bent in hun bezit. Dit geldt alleen voor de geinjecteerden.
Het is een game waar we (je avatar) inzitten. de kunst is om het spelletje door te hebben..bedoel niet te zeggen dat ik het allemaal weet, ik ben ook zoekende
Pardon?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 05:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Deze man... Die is heel eng...Hij krijgt "nog" geen globaal platform voor zijn waanzin.
De grootste leugenaar in onze volksvertegenwoordiging is Baudet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:00 schreef controlaltdelete het volgende:
De grootste leugenaars zitten in het kabinet met aan kop onze premier dat is pas hartstikke gevaarlijk. Ga je daar druk om maken i.p.v. een mening van een user op Fok.
Ben altijd weggebleven van het prikstoeltje door die vuile leugens van hem.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:43 schreef The_End het volgende:
[..]
De grootste leugenaar in onze volksvertegenwoordiging is Baudet.
Zijn eigen partijleden nemen hem niet serieus en zijn gepriktquote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:46 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ben altijd weggebleven van het prikstoeltje door die vuile leugens van hem.
Nu moet ik al die boosters inhalen.![]()
Dat kun je vinden ( en het is deels ook mijn mening) maar zou hij er dan een dubbele agenda op na houden? Een agenda waar we niks van af weten?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:26 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat een man, beroepsleugenaar, arrogant en lost helemaal niets op, NL de afgrond in onder zijn beleid.
Vergissen is menselijk. Van alle kanten overigens.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn eigen partijleden nemen hem niet serieus en zijn geprikt
Die agenda wordt steeds duidelijker en daar is ook al best wat over gepost (WEF), de man handelt allang niet meer in het belang voor de burgers. Niet alleen hij maar al die kopstukken die het hier momenteel voor het zeggen hebben maar MR spant de kroon. Hij is liegend ter wereld gekomen perfect voor deze positie. Als dit niet zo zou zijn is hij evengoed het slechtste wat NL kon overkomen, hij drijft NL steeds verder de armoede in.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kun je vinden ( en het is deels ook mijn mening) maar zou hij er dan een dubbele agenda op na houden? Een agenda waar we niks van af weten?
Nederland wordt steeds rijker op soevereine mensen na.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die agenda wordt steeds duidelijker en daar is ook al best wat over gepost (WEF), de man handelt allang niet meer in het belang voor de burgers. Niet alleen hij maar al die kopstukken die het hier momenteel voor het zeggen hebben maar MR spant de kroon. Hij is liegend ter wereld gekomen perfect voor deze positie. Als dit niet zo zou zijn is hij evengoed het slechtste wat NL kon overkomen, hij drijft NL steeds verder de armoede in.
Dat vind ik overigens niet echt een complottheorie, maar lijkt gewoon grotendeels te kloppen:quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is ook maar een deel van de complottheorie. Het idee is dat b.v. een bedrijf als Vanguard een merendeel van de aandelen bezitten van Meta (deze heb ik even ge factchecked) en dat blijkt dus gewoon niet waar. Vanguard heeft veel aandelen van Meta maar zeker niet >50%. Uiteraard hebben alle bigwhale aandeelhouders een goede vinger in de pap maar het is nou niet alsof de mensen achter Vanguard, via Facebook, ons willen [Insert het doel].quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat vind ik overigens niet echt een complottheorie, maar lijkt gewoon grotendeels te kloppen:
Sociale media zijn een miljardenindustrie die erop gericht is mensen 'verslaafd' aan deze informatievoorziening te maken.
En dus ondersteunen deze platformen ook bewust het ontstaan van echo-kamers en confirmation-bubbles.
Omdat dat hun gebruikers steeds vaker sociale media als youtube, twitter en facebook laat gebruiken en deze Algoritme-gestuurde informatievoorziening voor deze mensen ook bepalend voor hun wereldbeeld is
Ik reageerde ook enkel op dat wat je beschreef, en ben zelfs volgens mij niet de standaard voor veel complotaanhangers hier in BNW: ik heb zeer veel interesse in het onderwerp en denk dat het nuttig is open te staan voor 'andere' ideen en dat het ook best voorkomt dat de theorien een bepaalde basis in de realiteit hebben).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is ook maar een deel van de complottheorie. Het idee is dat b.v. een bedrijf als Vanguard een merendeel van de aandelen bezitten van Meta (deze heb ik even ge factchecked) en dat blijkt dus gewoon niet waar. Vanguard heeft veel aandelen van Meta maar zeker niet >50%. Uiteraard hebben alle bigwhale aandeelhouders een goede vinger in de pap maar het is nou niet alsof de mensen achter Vanguard, via Facebook, ons willen [Insert het doel].
helemaal mee eens. Rutte en co zitten er niet voor de gewone NL en hij voert de plannen uit die hij van het WEF heeft gekregen en dat gebeurd niet allen in NL maar in andere landen ook.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die agenda wordt steeds duidelijker en daar is ook al best wat over gepost (WEF), de man handelt allang niet meer in het belang voor de burgers. Niet alleen hij maar al die kopstukken die het hier momenteel voor het zeggen hebben maar MR spant de kroon. Hij is liegend ter wereld gekomen perfect voor deze positie. Als dit niet zo zou zijn is hij evengoed het slechtste wat NL kon overkomen, hij drijft NL steeds verder de armoede in.
Leg mij dan eens in een paar korte zinnen uit wat WEF van plan is en waarom Rutte en Kaag dit zomaar opvolgen (alsof we niet in een democratie leven).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:39 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
helemaal mee eens. Rutte en co zitten er niet voor de gewone NL en hij voert de plannen uit die hij van het WEF heeft gekregen en dat gebeurd niet allen in NL maar in andere landen ook.
Yuval harari is adviseur ven het WEF. Als je je wat verdiept in hun website dan weet je dat ze niet zuiver zijn.
Wat misschien voor jou voelt als een leugen kan voor iemand anders als waarheid voelen. Je kan het ook gewoon accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt als jij.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:56 schreef The_End het volgende:
[..]
Doe zelf normaal. Dat zijn geen meningen, maar leugens. Haal dat niet steeds door elkaar! Alleen al het ontkennen van het bestaan van virussen. Kom op zeg!?!?
Wanneer begint het hier een keer te dagen dat die enorme desinformatie hardstikke gevaarlijk is!?
Onzin. Een mening is niet hetzelfde als een feit. Iedereen kan een eigen mening hebben. Feiten zijn voor iedereen gelijk. Laten we een keer ophouden met deze gevaarlijke onzin. Virussen bestaan. Dat is geen mening. Het is ook geen gevoel. Het is een feit en ieder die dat ontkent is geschift of een leugenaar. Kies jij maar.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat misschien voor jou voelt als een leugen kan voor iemand anders als waarheid voelen. Je kan het ook gewoon accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt als jij.
Wat een uitspraken over mensen die je niet kent, je hebt geen idee joh. Wat bedoel je met over het randje geduwd worden door Fok? Wat een aannames over users. Over wie heb je het dan? Jij bent zelf gevaarlijk bezig door uitspraken zoals dit. Beetje zoals Hugo de Clown en Pinokkio, de boel opjutten en mensen tegen elkaar uitspelen. Geen wonder dat je het voor ze opneemt, zelfde laken een pak.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Onzin. Een mening is niet hetzelfde als een feit. Iedereen kan een eigen mening hebben. Feiten zijn voor iedereen gelijk. Laten we een keer ophouden met deze gevaarlijke onzin. Virussen bestaan. Dat is geen mening. Het is ook geen gevoel. Het is een feit en ieder die dat ontkent is geschift of een leugenaar. Kies jij maar.
Er lopen hier wat radicale figuren rond, die mede door Fok nog wel eens over het randje geduwt kunnen worden. Hou eens op met het voeden van dit soort radicalen.
Niet alles wat nu een feit lijkt is over een jaar nog steeds een feit. In het verleden zijn er meer zaken geweest die als feit bestempeld zijn en waarvan later bleek dat het niet klopte. Je kan er tegen blijven ageren maar ik wacht alles liever af. En trek op een gegeven moment mijn eigen conclusies.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Onzin. Een mening is niet hetzelfde als een feit. Iedereen kan een eigen mening hebben. Feiten zijn voor iedereen gelijk. Laten we een keer ophouden met deze gevaarlijke onzin. Virussen bestaan. Dat is geen mening. Het is ook geen gevoel. Het is een feit en ieder die dat ontkent is geschift of een leugenaar. Kies jij maar.
Er lopen hier wat radicale figuren rond, die mede door Fok nog wel eens over het randje geduwt kunnen worden. Hou eens op met het voeden van dit soort radicalen.
Iedereen mag zijn of haar mening hebben en delen. Maar als je het bestaan van virussen wilt ontkennen dan houdt verder de discussie wel op. Maar dan toch de vraag, met welk groots doordacht plan zou corona dan verzonnen zijn?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Niet alles wat nu een feit lijkt is over een jaar nog steeds een feit. In het verleden zijn er meer zaken geweest die als feit bestempeld zijn en waarvan later bleek dat het niet klopte. Je kan er tegen blijven ageren maar ik wacht alles liever af. En trek op een gegeven moment mijn eigen conclusies.
En radicalen hier? In jouw ogen misschien, ik zie hier vooral mensen met een eigen mening en die ook geven. Net als jij dat doet, en dat moet ook kunnen.
Ik heb geen ideequote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn of haar mening hebben en delen. Maar als je het bestaan van virussen wilt ontkennen dan houdt verder de discussie wel op. Maar dan toch de vraag, met welk groots doordacht plan zou corona dan verzonnen zijn?
Corona is niet verzonnen. Wel gefabriceerd. (de Sars Cov19 dan) Er is een vaccinatie plan ja. Niet dat dat zo lekker loopt maar dat is een ander verhaal. Voor eventuele plannen die door borduren op het inbrengen van allerlei A.I. biometrische rotzooi in ons lichaam moet je het in deze richting zoekenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn of haar mening hebben en delen. Maar als je het bestaan van virussen wilt ontkennen dan houdt verder de discussie wel op. Maar dan toch de vraag, met welk groots doordacht plan zou corona dan verzonnen zijn?
Zelf ben ik voorstander van discussies gebaseerd op feiten. De interpretatie van feiten kan afwijken en daardoor kunnen verschillende meningen of een verschil van inzichten ontstaan.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik heb geen ideeMaar ben wel van mening dat als iemand het bestaan van virussen ontkent dat diegene dat mag uitspreken. Zou nogal een saaie boel worden als alle neuzen dezelfde kant op staan toch? Dan zijn fora ook niet meer echt nodig.
We worden dagelijks nieuwe virussen in laboratoria gecreerd of gemodificeerd. Met welk doel, want het zou bewust zijn, brengen ze dit virus dan op de wereld? Welk geniaal plan zit hier achter?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:25 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Corona is niet verzonnen. Wel gefabriceerd. (de Sars Cov19 dan) Er is een vaccinatie plan ja. Niet dat dat zo lekker loopt maar dat is een ander verhaal. Voor eventuele plannen die door borduren op het inbrengen van allerlei A.I. biometrische rotzooi in ons lichaam moet je het in deze richting zoeken
Kom ik later op terug, ga nu de BBQ aansteken. Buurtfeest @ my garden en vooral veel bier straksquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zelf ben ik voorstander van discussies gebaseerd op feiten. De interpretatie van feiten kan afwijken en daardoor kunnen verschillende meningen of een verschil van inzichten ontstaan.
Een discussie op basis van onderbuikgevoelens is sowieso gedoemd te mislukken en gaat een forum niet overeind houden.
Lekker ondankbaar. Zoek de shit lekker zelf op. Ben je lui?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben opzoek naar een paar simpele zinnen als antwoord. Maar ook hier zie ik hetzelfde gebeuren. Ik krijg weer filmpjes voorgeschoteld van mensen die het allemaal zo uit weten te leggen maar nooit krijg ik een goed antwoord op mijn vraag wat de bedoeling allemaal precies is. Dat moet ik dan zelf maar invullen en als dat niet juist is, krijg ik het volgende filmpje weer voorgeschoteld.
Ik stel een relatief simpele vraag, waarom geef je niet gewoon antwoord? Dan kun je wel geagiteerd reageren maar ik heb geen zin om via allerlei obscure websites en video’s er achter te moeten komen wat nu daadwerkelijk het grote plan is en waarom we ons er tegen zouden moeten verzetten (als dat sowieso al mogelijk is).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:57 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Lekker ondankbaar. Zoek de shit lekker zelf op. Ben je lui?Je vraagt er toch om? Wat mankeert mensen over het algemeen om eens zelf te gaan leren denken? Ik heb het toch ook zelf moeten uitzoeken?
![]()
Maar als het je verder niet interesseert moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Hier uit andere hoek. Hetzelfde verhaal.
Ik probeer je alleen maar een voorzet te geven voor jou om vanaf daar zelf verder te kijken wat er allemaal aan de hand is buiten dit autistische FOK! Maar serieus.....Als je zelf geen zin hebt dan ben ik wel klaar.
Voor de rest graag gedaan! Geen dank.![]()
Fijne toekomst
Jij stelt een vraag en ik geef ruim antwoord en een paar tips ook nog. Ben je behulpzaam geweest wat op te zoeken waarover jij je gedachten kan laten gaan na het kijken en luisteren. Wat kan ik nog meer doen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik stel een relatief simpele vraag, waarom geef je niet gewoon antwoord?
En dat is het probleem. Jij hebt geen zin.quote:Dan kun je wel geagiteerd reageren maar ik heb geen zin
Dat wordt je heel duidelijk uitgelegd in de paar video's en de paar links die ik je gaf.quote:.. er achter te moeten komen wat nu daadwerkelijk het grote plan is en waarom we ons er tegen zouden moeten verzetten (als dat sowieso al mogelijk is).
Zoekt en gij zult vinden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mag wat mij betreft ook gelijk naar VER want ik geloof niet dat ik hier het antwoord ga vinden.
Ik zal de OP eens verduidelijken, ik ga niet op zoek naar het antwoord van mijn eigen vraag. In mijn brein is een hoop van de (complot)theorien te debunken. Jouw brein werkt op exact dezelfde manier maar dan aan de andere kant van het spectrum, voor jouw zijn die theorien heel logisch.quote:
geniet er van @loveyoulongtimequote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kom ik later op terug, ga nu de BBQ aansteken. Buurtfeest @ my garden en vooral veel bier straks
Het bestaansrecht van Fvd en consorten snap ik nog wel. Maar de aanhangers hebben een bepaald idee bij wat nou precies dat grotere plaatje is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is simpelweg het creren van troebel water om daar vervolgens lekker in te gaan zitten vissen. Zie de opkomst van de fascisten van de FvD, BBB, JA21 en Trump. Allemaal promoten ze de complottheorien om er zelf beter van te worden.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
de fascisten van de FvD, BBB, JA21 en Trump.
Hij heeft zelf ook geen flauw idee - dit is namelijk al vaker precies op deze manier langs gekomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zal de OP eens verduidelijken, ik ga niet op zoek naar het antwoord van mijn eigen vraag. In mijn brein is een hoop van de (complot)theorien te debunken. Jouw brein werkt op exact dezelfde manier maar dan aan de andere kant van het spectrum, voor jouw zijn die theorien heel logisch.
Ik mis de bigger picture, maar schijnbaar is dat voor jou niet uit te leggen en moet ik het weer doen met een hoop “tips” waarin ik telkens tot dezelfde conclusie kom.
Eet smakelijk trouwens![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |