abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209458362
Het is zomer en op het werk hebben we het doorgaans dan altijd heel rustig. Geeft mij elk jaar de gelegenheid eens wat met mijn collega’s bij te praten. Met een aantal collega’s waar ik het goed mee kan vinden, ben ik nu al een paar weken lang in een “discussie”. Ik wist dat ze anti-vaxxers waren maar dat ze ook allerlei complottheorien ondersteunen had ik er niet meteen achter gezocht. Ik veroordeel ze daar ook niet om verder sterker nog het intrigeert me zelfs. 2 collega’s heb ik qua intelligentie redelijk hoog zitten maar de filmpjes die ik nu onder ogen krijg; daarvan moet je bijna geestverruimende middelen voor hebben genomen om in de truc van het knip en plakwerk trappen.

Even een kleine greep;
- de oorlog in Oekrane is uitgelokt door Amerika door biolabs.
- Die biolabs zouden er zijn om een biologisch wapen te ontwikkelen tegen Rusland.
- Corona is bewust in het leven geholpen om de populatie terug te dringen n de bevolking te onderwerpen aan de regering.
- De pandemie wordt gebruikt om de Great Reset door te voeren
- Grote Amerikaanse vermogensbeheerders zouden een merendeel van aandelen in grote bedrijven bezitten en zo, via hun platformen als Facebook, de bevolking benvloeden.
- Corona zou ook bedacht zijn door bedrijven als Pfizer om ontiegelijk veel geld te verdienen.
- alles met als doel; de rijken rijker maken en de armen armer.

Ik kan zo wel even doorgaan, de theorien worden hier regelmatig besproken.

Ik ben niet pers opzoek naar antwoorden op de theorien maar ik kan me niet voorstellen dat er echt 1 groot complot is met meerdere scenario’s die allemaal langs elkaar lopen en als grotere doel hebben om de bevolking te onderwerpen, te besturen, te beheersen en hun geld afhandig te maken.

Let wel; deze collega’s wonen op hun 30e in grotere woningen dan hun leeftijdgenoten en rijden grotere auto’s dan de gemiddelde Nederlander. De effecten van die theorien zijn in ieder geval niet op heb van toepassing.

Ik wil best geloven dat er op politiek vlak andere belangen gelden dan dat we voorgeschoteld krijgen. Ik wil ook geloven dat er een aantal grote bedrijven flinke invloed uit kunnen oefenen op de gedachten en het handelen van een bevolking maar ik kan het grotere plaatje, het doel erachter gewoon niet zien.
pi_209458411
Waarheden en realiteiten bevinden zich vaak ook deels of helemaal achter een muur en moet je zelf gaan gokken wat er zich achter die muur bevind? Door te lang erover na te denken kan je je zelf ook uit gaan putten, of radeloos worden, en in extreemste geval gek worden
pi_209458581
Ik geloof niet zo heel erg in die muren. Ja tot op zekere hoogte is niet alle info beschikbaar maar ik geloof niet in 1 groot web met allerlei theorien waarin een bepaald doel zou moeten zitten. Zelf heb ik het idee dat als je eenmaal het licht ziet, men steeds verder in de theorien duikt. Het is natuurlijk niet allemaal even ongeloofwaardig maar telkens vraag ik me af wat het doel zou zijn en dat kan ik gewoon echt niet zien.
pi_209458694
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 23:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik geloof niet zo heel erg in die muren. Ja tot op zekere hoogte is niet alle info beschikbaar maar ik geloof niet in 1 groot web met allerlei theorien waarin een bepaald doel zou moeten zitten. Zelf heb ik het idee dat als je eenmaal het licht ziet, men steeds verder in de theorien duikt. Het is natuurlijk niet allemaal even ongeloofwaardig maar telkens vraag ik me af wat het doel zou zijn en dat kan ik gewoon echt niet zien.
Hij of zij die alle antwoorden weet is wellicht een god ofzo? Dus ik zou er ook naast kunnen zitten, wellicht, Het leven lijkt soms wel op een potje schaak? De tegenstanders hebben vaak een geheim plan?

ik heb mn vorige post iets aangepast :

Waarheden en realiteiten bevinden zich soms ook deels of helemaal achter een muur en moet je zelf gaan gokken wat er zich achter die muur bevind? Door te lang erover na te denken kan je je zelf ook uit gaan putten, of radeloos worden, en in extreemste geval gek worden
pi_209458874
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:

Even een kleine greep;
- de oorlog in Oekrane is uitgelokt door Amerika door biolabs.
- Die biolabs zouden er zijn om een biologisch wapen te ontwikkelen tegen Rusland.
- Corona is bewust in het leven geholpen om de populatie terug te dringen n de bevolking te onderwerpen aan de regering.
- De pandemie wordt gebruikt om de Great Reset door te voeren
- Grote Amerikaanse vermogensbeheerders zouden een merendeel van aandelen in grote bedrijven bezitten en zo, via hun platformen als Facebook, de bevolking benvloeden.
- Corona zou ook bedacht zijn door bedrijven als Pfizer om ontiegelijk veel geld te verdienen.
- alles met als doel; de rijken rijker maken en de armen armer.
Bovenstaande is een mager van inhoud kort door de bocht lijstje stellingen. Mosterd na de maaltijd.
Veel van de weerstand en wantrouwen van veel mensen heeft te maken gehad met intutie. Als je zo met terugwerkende kracht alles verstandelijk zou moeten (terug) uitzoeken in de alternatieve media dan ben je nog wel even bezig.
Hiermee had je ruim 3 jaar geleden al mee moeten beginnen. Die knopen ga je niet meer ontrafelen.
Niet voor je plezier in ieder geval. Succes daarmee... Ik ga maar even Redacted kijken voor het hier en nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 10-06-2023 00:10:56 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 10 juni 2023 @ 00:31:11 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209459194
als je in geldtermen denkt, dan is er al snel het idee of er 'n complot is om geld te verdienen.

wat covid betreft, vergelijk 't met de pest of spaanse griep, soms ontstaat er 'n virus waar veel mensen aan dood gaan, dat is de natuur.

als je alles in geld gaat bedenken dan neig je al snel om met je vingertje te wijzen: die zal 't wel gedaan hebben want geld.

't is natuurlijk wel intrigerend en spannend om in complottheorin te denken, dat kan ook 'n geestelijk mentaal effect zijn dat sommige mensen zich graag met complottheorie bezig houden omdat ze anders niets hebben om aan te denken. je kan 't zelfs wanen noemen als men helemaal opgaat in de complottheorie. imo

blabla

[ Bericht 1% gewijzigd door sturmpie op 10-06-2023 00:41:53 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209459362
Ummmm vandaag zullen er ws wel 1001 complotten zijn van grote tot kleine complotten, het ding is dat je er zelden echt zelf bij bent, en kan je nog verhalen horen via via maar dan is het tweede hands informatie of zelfs derde vierde en vijfde hands info? Dan vind ik het persoonlijk erg ingewikkeld worden?
pi_209459419
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:

Even een kleine greep;
- de oorlog in Oekrane is uitgelokt door Amerika door biolabs.
- Die biolabs zouden er zijn om een biologisch wapen te ontwikkelen tegen Rusland.
- Corona is bewust in het leven geholpen om de populatie terug te dringen n de bevolking te onderwerpen aan de regering.
- De pandemie wordt gebruikt om de Great Reset door te voeren
- Grote Amerikaanse vermogensbeheerders zouden een merendeel van aandelen in grote bedrijven bezitten en zo, via hun platformen als Facebook, de bevolking benvloeden.
- Corona zou ook bedacht zijn door bedrijven als Pfizer om ontiegelijk veel geld te verdienen.
- alles met als doel; de rijken rijker maken en de armen armer.
Merendeel klopt niet. nou ja, ieder z'n theorie

quote:
Ik ben niet pers opzoek naar antwoorden op de theorien maar ik kan me niet voorstellen dat er echt 1 groot complot is met meerdere scenario’s die allemaal langs elkaar lopen en als grotere doel hebben om de bevolking te onderwerpen, te besturen, te beheersen en hun geld afhandig te maken.
Er zitten bij die alternatieve scenario's een groot aantal controlled opposition pionnetjes (aangestuurde oppositie) tussen. Zeg maar 99 procent van de sites/sprekers/tv/enz

quote:
Ik wil best geloven dat er op politiek vlak andere belangen gelden dan dat we voorgeschoteld krijgen. Ik wil ook geloven dat er een aantal grote bedrijven flinke invloed uit kunnen oefenen op de gedachten en het handelen van een bevolking maar ik kan het grotere plaatje, het doel erachter gewoon niet zien.
Is niet zo moeilijk toch? totale controle over je doen en laten..we waren al slaven, alleen straks heb je helemaal geen freiheit meer.Wanneer het de tijd is om dat 5G omhoog te schroeven hebben ze je gehackt, je bent in hun bezit. Dit geldt alleen voor de geinjecteerden.
Het is een game waar we (je avatar) inzitten. de kunst is om het spelletje door te hebben..bedoel niet te zeggen dat ik het allemaal weet, ik ben ook zoekende
  zaterdag 10 juni 2023 @ 01:20:20 #9
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_209459456
quote:
Grote Amerikaanse vermogensbeheerders zouden een merendeel van aandelen in grote bedrijven bezitten en zo, via hun platformen als Facebook, de bevolking benvloeden.

Dit is natuurlijk gewoon waar.

Dit is geen complot theorie maar gewoon een feit.

De rest is best wel sneu
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_209459526
Corona bestaat niet.virussen ook niet. Het is allemaal angstzaaien. Wie hapt(vertrouwt de autoriteiten) die hapt.
Ik lees en hoor wel eens mensen die long covid hebben of iets anders wat kut is, wat ze normaal gesproken nooit hebben..en ze zijn niet genjecteerd.
Weet je hoe dat komt? door die pcr testen te ondergaan. had je nooit moeten doen.
Zo ontstaat 'covid', want 'positief' getest.
Het is niet zo moeilijk
pi_209460563
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 01:08 schreef koosbasterd het volgende:
Is niet zo moeilijk toch? totale controle over je doen en laten..we waren al slaven, alleen straks heb je helemaal geen freiheit meer.Wanneer het de tijd is om dat 5G omhoog te schroeven hebben ze je gehackt, je bent in hun bezit. Dit geldt alleen voor de geinjecteerden.
Het is een game waar we (je avatar) inzitten. de kunst is om het spelletje door te hebben..bedoel niet te zeggen dat ik het allemaal weet, ik ben ook zoekende
Ik ga er tot op zekere hoogte in mee dat we allemaal slaven zijn. Maar het woord slaaf vind ik dan wat grof uitgedrukt. Ik denk dat we ten op zichtte van 200 jaar geleden meer individuele vrijheden kennen. Maar uit eindelijk zijn wij wel allemaal gevangen in een bepaald systeem. Maar ik zie het dan wel in een bepaald perspectief. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan een maatschappij en dat gaat nu eenmaal niet zonder regels in te stellen.
pi_209461378
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 05:44 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Deze man... Die is heel eng...Hij krijgt "nog" geen globaal platform voor zijn waanzin.
Pardon?

En dit is nog maar 1 simpele heel algemene zoekopdracht op YouTube over: "The internet of bodies"
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 10 juni 2023 @ 10:00:56 #13
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_209461504
De grootste leugenaars zitten in het kabinet met aan kop onze premier dat is pas hartstikke gevaarlijk. Ga je daar druk om maken i.p.v. een mening van een user op Fok.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_209461834
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:00 schreef controlaltdelete het volgende:
De grootste leugenaars zitten in het kabinet met aan kop onze premier dat is pas hartstikke gevaarlijk. Ga je daar druk om maken i.p.v. een mening van een user op Fok.
De grootste leugenaar in onze volksvertegenwoordiging is Baudet.

Daarnaast vind ik een whataboutism een erg zwak argument.
pi_209461876
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:43 schreef The_End het volgende:

[..]
De grootste leugenaar in onze volksvertegenwoordiging is Baudet.
Ben altijd weggebleven van het prikstoeltje door die vuile leugens van hem.
Nu moet ik al die boosters inhalen. :(

:')
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_209462134
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 10:46 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ben altijd weggebleven van het prikstoeltje door die vuile leugens van hem.
Nu moet ik al die boosters inhalen. :(

:')
Zijn eigen partijleden nemen hem niet serieus en zijn geprikt :')
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 10 juni 2023 @ 11:26:09 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_209462178

Wat een man, beroepsleugenaar, arrogant en lost helemaal niets op, NL de afgrond in onder zijn beleid.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_209462231
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 11:26 schreef controlaltdelete het volgende:

Wat een man, beroepsleugenaar, arrogant en lost helemaal niets op, NL de afgrond in onder zijn beleid.
Dat kun je vinden ( en het is deels ook mijn mening) maar zou hij er dan een dubbele agenda op na houden? Een agenda waar we niks van af weten?
pi_209462240
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 11:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zijn eigen partijleden nemen hem niet serieus en zijn geprikt :')
Vergissen is menselijk. Van alle kanten overigens.
Ik ga nog even Redacted van gisteren kijken.
Er is weer van alles aan de hand. UFO's zelfs
Wat een wereld haha...
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:01:07 #20
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_209462475
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 11:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat kun je vinden ( en het is deels ook mijn mening) maar zou hij er dan een dubbele agenda op na houden? Een agenda waar we niks van af weten?
Die agenda wordt steeds duidelijker en daar is ook al best wat over gepost (WEF), de man handelt allang niet meer in het belang voor de burgers. Niet alleen hij maar al die kopstukken die het hier momenteel voor het zeggen hebben maar MR spant de kroon. Hij is liegend ter wereld gekomen perfect voor deze positie. Als dit niet zo zou zijn is hij evengoed het slechtste wat NL kon overkomen, hij drijft NL steeds verder de armoede in.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_209462650
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Die agenda wordt steeds duidelijker en daar is ook al best wat over gepost (WEF), de man handelt allang niet meer in het belang voor de burgers. Niet alleen hij maar al die kopstukken die het hier momenteel voor het zeggen hebben maar MR spant de kroon. Hij is liegend ter wereld gekomen perfect voor deze positie. Als dit niet zo zou zijn is hij evengoed het slechtste wat NL kon overkomen, hij drijft NL steeds verder de armoede in.
Nederland wordt steeds rijker op soevereine mensen na.
pi_209462728
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:

- Grote Amerikaanse vermogensbeheerders zouden een merendeel van aandelen in grote bedrijven bezitten en zo, via hun platformen als Facebook, de bevolking benvloeden.

Dat vind ik overigens niet echt een complottheorie, maar lijkt gewoon grotendeels te kloppen:

Sociale media zijn een miljardenindustrie die erop gericht is mensen 'verslaafd' aan deze informatievoorziening te maken.

En dus ondersteunen deze platformen ook bewust het ontstaan van echo-kamers en confirmation-bubbles.
Omdat dat hun gebruikers steeds vaker sociale media als youtube, twitter en facebook laat gebruiken en deze Algoritme-gestuurde informatievoorziening voor deze mensen ook bepalend voor hun wereldbeeld is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209463331
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat vind ik overigens niet echt een complottheorie, maar lijkt gewoon grotendeels te kloppen:

Sociale media zijn een miljardenindustrie die erop gericht is mensen 'verslaafd' aan deze informatievoorziening te maken.

En dus ondersteunen deze platformen ook bewust het ontstaan van echo-kamers en confirmation-bubbles.
Omdat dat hun gebruikers steeds vaker sociale media als youtube, twitter en facebook laat gebruiken en deze Algoritme-gestuurde informatievoorziening voor deze mensen ook bepalend voor hun wereldbeeld is
Het is ook maar een deel van de complottheorie. Het idee is dat b.v. een bedrijf als Vanguard een merendeel van de aandelen bezitten van Meta (deze heb ik even ge factchecked) en dat blijkt dus gewoon niet waar. Vanguard heeft veel aandelen van Meta maar zeker niet >50%. Uiteraard hebben alle bigwhale aandeelhouders een goede vinger in de pap maar het is nou niet alsof de mensen achter Vanguard, via Facebook, ons willen [Insert het doel].
pi_209463924
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is ook maar een deel van de complottheorie. Het idee is dat b.v. een bedrijf als Vanguard een merendeel van de aandelen bezitten van Meta (deze heb ik even ge factchecked) en dat blijkt dus gewoon niet waar. Vanguard heeft veel aandelen van Meta maar zeker niet >50%. Uiteraard hebben alle bigwhale aandeelhouders een goede vinger in de pap maar het is nou niet alsof de mensen achter Vanguard, via Facebook, ons willen [Insert het doel].
Ik reageerde ook enkel op dat wat je beschreef, en ben zelfs volgens mij niet de standaard voor veel complotaanhangers hier in BNW: ik heb zeer veel interesse in het onderwerp en denk dat het nuttig is open te staan voor 'andere' ideen en dat het ook best voorkomt dat de theorien een bepaalde basis in de realiteit hebben).


Waar het bij mij vaak ophoud is een terugkerend idee dat alles gebaseerd zou zijn op een vooruitgedacht 'Groot Plan' en bedrijven dingen zouden doen omdat ze 'Kwade Bedoelingen' hebben (zoals Viktor Blofeld en S.P.E.C.T.R.E. in James Bond verhalen)


Ikzelf denk dat bedrijven bv vooral veel geld willen bedienen en dat het gericht ondersteunen van echokamers op sociale media hooguit een onbedoeld gevolg is van hun strategie daarmee meer advertenties te verkopen en geld te verdienen.

Imho is dat geen ontkenning van een complot... Er zijn voldoende aanwijzingen dat grote social-media-bedrijven ook bewust van hun macht zijn en dat bewust ook uitbaten.
Maar imho moet je ook realistisch zijn dat dat gewoon een verdienmodel is (een veel complottheorie-echokamers op youtube, twitter en facebook hen evengoed veel geld opleveren)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209464585
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Die agenda wordt steeds duidelijker en daar is ook al best wat over gepost (WEF), de man handelt allang niet meer in het belang voor de burgers. Niet alleen hij maar al die kopstukken die het hier momenteel voor het zeggen hebben maar MR spant de kroon. Hij is liegend ter wereld gekomen perfect voor deze positie. Als dit niet zo zou zijn is hij evengoed het slechtste wat NL kon overkomen, hij drijft NL steeds verder de armoede in.
helemaal mee eens. Rutte en co zitten er niet voor de gewone NL en hij voert de plannen uit die hij van het WEF heeft gekregen en dat gebeurd niet allen in NL maar in andere landen ook.
Yuval harari is adviseur ven het WEF. Als je je wat verdiept in hun website dan weet je dat ze niet zuiver zijn.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_209464636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 15:39 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
helemaal mee eens. Rutte en co zitten er niet voor de gewone NL en hij voert de plannen uit die hij van het WEF heeft gekregen en dat gebeurd niet allen in NL maar in andere landen ook.
Yuval harari is adviseur ven het WEF. Als je je wat verdiept in hun website dan weet je dat ze niet zuiver zijn.
Leg mij dan eens in een paar korte zinnen uit wat WEF van plan is en waarom Rutte en Kaag dit zomaar opvolgen (alsof we niet in een democratie leven).
pi_209464732
Of even wat concrete wetswijzigingen die zonder het bestaan van het WEF nooit zouden zijn doorgevoerd.
  Moderator zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02:44 #28
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209464817
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 09:56 schreef The_End het volgende:

[..]
Doe zelf normaal. Dat zijn geen meningen, maar leugens. Haal dat niet steeds door elkaar! Alleen al het ontkennen van het bestaan van virussen. Kom op zeg!?!?

Wanneer begint het hier een keer te dagen dat die enorme desinformatie hardstikke gevaarlijk is!?
Wat misschien voor jou voelt als een leugen kan voor iemand anders als waarheid voelen. Je kan het ook gewoon accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt als jij.
Lach met een schone bips
pi_209464889
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wat misschien voor jou voelt als een leugen kan voor iemand anders als waarheid voelen. Je kan het ook gewoon accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt als jij.
Onzin. Een mening is niet hetzelfde als een feit. Iedereen kan een eigen mening hebben. Feiten zijn voor iedereen gelijk. Laten we een keer ophouden met deze gevaarlijke onzin. Virussen bestaan. Dat is geen mening. Het is ook geen gevoel. Het is een feit en ieder die dat ontkent is geschift of een leugenaar. Kies jij maar.

Er lopen hier wat radicale figuren rond, die mede door Fok nog wel eens over het randje geduwt kunnen worden. Hou eens op met het voeden van dit soort radicalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2023 16:09:36 ]
  zaterdag 10 juni 2023 @ 16:17:39 #30
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_209464979
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:07 schreef The_End het volgende:

[..]
Onzin. Een mening is niet hetzelfde als een feit. Iedereen kan een eigen mening hebben. Feiten zijn voor iedereen gelijk. Laten we een keer ophouden met deze gevaarlijke onzin. Virussen bestaan. Dat is geen mening. Het is ook geen gevoel. Het is een feit en ieder die dat ontkent is geschift of een leugenaar. Kies jij maar.

Er lopen hier wat radicale figuren rond, die mede door Fok nog wel eens over het randje geduwt kunnen worden. Hou eens op met het voeden van dit soort radicalen.
Wat een uitspraken over mensen die je niet kent, je hebt geen idee joh. Wat bedoel je met over het randje geduwd worden door Fok? Wat een aannames over users. Over wie heb je het dan? Jij bent zelf gevaarlijk bezig door uitspraken zoals dit. Beetje zoals Hugo de Clown en Pinokkio, de boel opjutten en mensen tegen elkaar uitspelen. Geen wonder dat je het voor ze opneemt, zelfde laken een pak.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator zaterdag 10 juni 2023 @ 16:45:34 #31
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209465232
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:07 schreef The_End het volgende:

[..]
Onzin. Een mening is niet hetzelfde als een feit. Iedereen kan een eigen mening hebben. Feiten zijn voor iedereen gelijk. Laten we een keer ophouden met deze gevaarlijke onzin. Virussen bestaan. Dat is geen mening. Het is ook geen gevoel. Het is een feit en ieder die dat ontkent is geschift of een leugenaar. Kies jij maar.

Er lopen hier wat radicale figuren rond, die mede door Fok nog wel eens over het randje geduwt kunnen worden. Hou eens op met het voeden van dit soort radicalen.
Niet alles wat nu een feit lijkt is over een jaar nog steeds een feit. In het verleden zijn er meer zaken geweest die als feit bestempeld zijn en waarvan later bleek dat het niet klopte. Je kan er tegen blijven ageren maar ik wacht alles liever af. En trek op een gegeven moment mijn eigen conclusies.

En radicalen hier? In jouw ogen misschien, ik zie hier vooral mensen met een eigen mening en die ook geven. Net als jij dat doet, en dat moet ook kunnen.
Lach met een schone bips
pi_209465520
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Niet alles wat nu een feit lijkt is over een jaar nog steeds een feit. In het verleden zijn er meer zaken geweest die als feit bestempeld zijn en waarvan later bleek dat het niet klopte. Je kan er tegen blijven ageren maar ik wacht alles liever af. En trek op een gegeven moment mijn eigen conclusies.

En radicalen hier? In jouw ogen misschien, ik zie hier vooral mensen met een eigen mening en die ook geven. Net als jij dat doet, en dat moet ook kunnen.
Iedereen mag zijn of haar mening hebben en delen. Maar als je het bestaan van virussen wilt ontkennen dan houdt verder de discussie wel op. Maar dan toch de vraag, met welk groots doordacht plan zou corona dan verzonnen zijn?
  Moderator zaterdag 10 juni 2023 @ 17:17:30 #33
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209465629
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Iedereen mag zijn of haar mening hebben en delen. Maar als je het bestaan van virussen wilt ontkennen dan houdt verder de discussie wel op. Maar dan toch de vraag, met welk groots doordacht plan zou corona dan verzonnen zijn?
Ik heb geen idee :) Maar ben wel van mening dat als iemand het bestaan van virussen ontkent dat diegene dat mag uitspreken. Zou nogal een saaie boel worden als alle neuzen dezelfde kant op staan toch? Dan zijn fora ook niet meer echt nodig.
Lach met een schone bips
pi_209465712
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Iedereen mag zijn of haar mening hebben en delen. Maar als je het bestaan van virussen wilt ontkennen dan houdt verder de discussie wel op. Maar dan toch de vraag, met welk groots doordacht plan zou corona dan verzonnen zijn?
Corona is niet verzonnen. Wel gefabriceerd. (de Sars Cov19 dan) Er is een vaccinatie plan ja. Niet dat dat zo lekker loopt maar dat is een ander verhaal. Voor eventuele plannen die door borduren op het inbrengen van allerlei A.I. biometrische rotzooi in ons lichaam moet je het in deze richting zoeken
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_209465824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik heb geen idee :) Maar ben wel van mening dat als iemand het bestaan van virussen ontkent dat diegene dat mag uitspreken. Zou nogal een saaie boel worden als alle neuzen dezelfde kant op staan toch? Dan zijn fora ook niet meer echt nodig.
Zelf ben ik voorstander van discussies gebaseerd op feiten. De interpretatie van feiten kan afwijken en daardoor kunnen verschillende meningen of een verschil van inzichten ontstaan.

Een discussie op basis van onderbuikgevoelens is sowieso gedoemd te mislukken en gaat een forum niet overeind houden.
pi_209465938
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:25 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Corona is niet verzonnen. Wel gefabriceerd. (de Sars Cov19 dan) Er is een vaccinatie plan ja. Niet dat dat zo lekker loopt maar dat is een ander verhaal. Voor eventuele plannen die door borduren op het inbrengen van allerlei A.I. biometrische rotzooi in ons lichaam moet je het in deze richting zoeken
We worden dagelijks nieuwe virussen in laboratoria gecreerd of gemodificeerd. Met welk doel, want het zou bewust zijn, brengen ze dit virus dan op de wereld? Welk geniaal plan zit hier achter?

Ik heb 2 korte filmpjes van de beste man bekeken. Snap zijn punt tot op zekere hoogte nog wel maar volgens mij zit hij te diep in zijn eigen echokamer.

Als het bijvoorbeeld nou werkelijk zo is dat men een totalitair regime toe wil passen op de gehele wereld dan doen ze daar erg lang over. Dat insinueert dat er een idee of een mogendheid achter zit waarvan wij het bestaan niet kennen. Daarnaast gaat het in een dermate langzaam tempo dat degene die er profijt van zouden moeten hebben er tegen die tijd al niet meer zijn.

Ik ben opzoek naar een paar simpele zinnen als antwoord. Maar ook hier zie ik hetzelfde gebeuren. Ik krijg weer filmpjes voorgeschoteld van mensen die het allemaal zo uit weten te leggen maar nooit krijg ik een goed antwoord op mijn vraag wat de bedoeling allemaal precies is. Dat moet ik dan zelf maar invullen en als dat niet juist is, krijg ik het volgende filmpje weer voorgeschoteld.

Edit: even op Wikipedia snel opgezocht. Wat ik zo snel lees is hij lid van WEF maar is zijn filosofie zo’n beetje haaks op wat de kritische denkers over WEF zeggen en wat ze van plan zouden zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vliegbaard op 10-06-2023 17:59:02 ]
  Moderator zaterdag 10 juni 2023 @ 17:54:09 #37
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209466012
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zelf ben ik voorstander van discussies gebaseerd op feiten. De interpretatie van feiten kan afwijken en daardoor kunnen verschillende meningen of een verschil van inzichten ontstaan.

Een discussie op basis van onderbuikgevoelens is sowieso gedoemd te mislukken en gaat een forum niet overeind houden.
Kom ik later op terug, ga nu de BBQ aansteken. Buurtfeest @ my garden en vooral veel bier straks :)
Lach met een schone bips
pi_209466061
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ben opzoek naar een paar simpele zinnen als antwoord. Maar ook hier zie ik hetzelfde gebeuren. Ik krijg weer filmpjes voorgeschoteld van mensen die het allemaal zo uit weten te leggen maar nooit krijg ik een goed antwoord op mijn vraag wat de bedoeling allemaal precies is. Dat moet ik dan zelf maar invullen en als dat niet juist is, krijg ik het volgende filmpje weer voorgeschoteld.
Lekker ondankbaar. Zoek de shit lekker zelf op. Ben je lui? :) Je vraagt er toch om? Wat mankeert mensen over het algemeen om eens zelf te gaan leren denken? Ik heb het toch ook zelf moeten uitzoeken? :')

Maar als het je verder niet interesseert moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Hier uit andere hoek. Hetzelfde verhaal.


Ik probeer je alleen maar een voorzet te geven voor jou om vanaf daar zelf verder te kijken wat er allemaal aan de hand is buiten dit autistische FOK! Maar serieus.....Als je zelf geen zin hebt dan ben ik wel klaar.

Voor de rest graag gedaan! Geen dank. ^O^

Fijne toekomst
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_209466145
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:57 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Lekker ondankbaar. Zoek de shit lekker zelf op. Ben je lui? :) Je vraagt er toch om? Wat mankeert mensen over het algemeen om eens zelf te gaan leren denken? Ik heb het toch ook zelf moeten uitzoeken? :')

Maar als het je verder niet interesseert moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Hier uit andere hoek. Hetzelfde verhaal.


Ik probeer je alleen maar een voorzet te geven voor jou om vanaf daar zelf verder te kijken wat er allemaal aan de hand is buiten dit autistische FOK! Maar serieus.....Als je zelf geen zin hebt dan ben ik wel klaar.

Voor de rest graag gedaan! Geen dank. ^O^

Fijne toekomst
Ik stel een relatief simpele vraag, waarom geef je niet gewoon antwoord? Dan kun je wel geagiteerd reageren maar ik heb geen zin om via allerlei obscure websites en video’s er achter te moeten komen wat nu daadwerkelijk het grote plan is en waarom we ons er tegen zouden moeten verzetten (als dat sowieso al mogelijk is).
pi_209466352
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik stel een relatief simpele vraag, waarom geef je niet gewoon antwoord?
Jij stelt een vraag en ik geef ruim antwoord en een paar tips ook nog. Ben je behulpzaam geweest wat op te zoeken waarover jij je gedachten kan laten gaan na het kijken en luisteren. Wat kan ik nog meer doen?

quote:
Dan kun je wel geagiteerd reageren maar ik heb geen zin
En dat is het probleem. Jij hebt geen zin.

quote:
.. er achter te moeten komen wat nu daadwerkelijk het grote plan is en waarom we ons er tegen zouden moeten verzetten (als dat sowieso al mogelijk is).
Dat wordt je heel duidelijk uitgelegd in de paar video's en de paar links die ik je gaf.
Wat wil je verder nog van mij dan?

Dat ik het verhaal in 4000 tekens ga uit typen voor je?

Wacht ..... dan zet ik eerst even het vlees laag in de keuken.
Of ik vreet gewoon niet.

Zo terug..

“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 juni 2023 @ 18:23:09 #41
485843 crew  Jippie
pi_209466372
Wat persoonlijk gedoe weggeveegd. Kan tot nu toe weinig BNW in de OP vinden, even laten gaan maar het verzandt tot een corona/ WEF- welles/ nietes topic. Kijk het nog een dag aan en anders verplaats ik niet meer aan en verplaats dit naar VER. Succes ^O^
pi_209466414
Laat maar :P
pi_209466451
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Mag wat mij betreft ook gelijk naar VER want ik geloof niet dat ik hier het antwoord ga vinden.
Zoekt en gij zult vinden.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_209466884
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:28 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Zoekt en gij zult vinden.
Ik zal de OP eens verduidelijken, ik ga niet op zoek naar het antwoord van mijn eigen vraag. In mijn brein is een hoop van de (complot)theorien te debunken. Jouw brein werkt op exact dezelfde manier maar dan aan de andere kant van het spectrum, voor jouw zijn die theorien heel logisch.

Ik mis de bigger picture, maar schijnbaar is dat voor jou niet uit te leggen en moet ik het weer doen met een hoop “tips” waarin ik telkens tot dezelfde conclusie kom.

Eet smakelijk trouwens :Y)

[ Bericht 6% gewijzigd door Vliegbaard op 10-06-2023 19:05:56 ]
  zaterdag 10 juni 2023 @ 19:08:41 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_209467011
Het is simpelweg het creren van troebel water om daar vervolgens lekker in te gaan zitten vissen. Zie de opkomst van de fascisten van de FvD, BBB, JA21 en Trump. Allemaal promoten ze de complottheorien om er zelf beter van te worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_209467128
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Kom ik later op terug, ga nu de BBQ aansteken. Buurtfeest @ my garden en vooral veel bier straks :)
geniet er van @loveyoulongtime ^O^
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_209467358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is simpelweg het creren van troebel water om daar vervolgens lekker in te gaan zitten vissen. Zie de opkomst van de fascisten van de FvD, BBB, JA21 en Trump. Allemaal promoten ze de complottheorien om er zelf beter van te worden.
Het bestaansrecht van Fvd en consorten snap ik nog wel. Maar de aanhangers hebben een bepaald idee bij wat nou precies dat grotere plaatje is.
pi_209467971
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
de fascisten van de FvD, BBB, JA21 en Trump.
_O-

En het is godver al zo warm :')

Het is trouwens het. Niet de FVD
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_209467995
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zal de OP eens verduidelijken, ik ga niet op zoek naar het antwoord van mijn eigen vraag. In mijn brein is een hoop van de (complot)theorien te debunken. Jouw brein werkt op exact dezelfde manier maar dan aan de andere kant van het spectrum, voor jouw zijn die theorien heel logisch.

Ik mis de bigger picture, maar schijnbaar is dat voor jou niet uit te leggen en moet ik het weer doen met een hoop “tips” waarin ik telkens tot dezelfde conclusie kom.

Eet smakelijk trouwens :Y)
Hij heeft zelf ook geen flauw idee - dit is namelijk al vaker precies op deze manier langs gekomen.
pi_209468265
Complottheorien worden vaakt gebruikt door mensen met een bepaald belang

Het kan een maatschappelijk, economische financieel, politiek of persoonlijk belang zijn.

Complottheorien zijn vaak niet te bewijzen omdat er geen bewijs is :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')