SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Etappes 1 tot met 6 lijken rond 16:45 te finishen, etappes 7 en 8 rond 14:45.
U kunt kijken via Sporza op Eeeeeen, dat nu VRT1 heet of Eurosport. De uitzending begint rond 15:30 voor de eerste 6 ritten, daarna om 13:30. Qua weer lijken er voor de eerste 2 ritten buien op het menu te staan.
Nou zeg het eens wie gaat hier winnen?
Maar willen ze dat? Meteen het geel. Alhoewel je met grote groep wellicht Wout erbij hebt dan maakt het niet uit voor Jumboquote:Op donderdag 8 juni 2023 15:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit zal in de Tour toch ook wel gaan gebeuren in de openingsrit. Dat slotklimmetje is lastig genoeg om Pogacar en Vingegaard van de rest weg te laten rijden.
De openingsrit leent zich ook voor een hele sterke kopgroep. Schrijven we de veldrijders vast op voor die vlucht?quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit zal in de Tour toch ook wel gaan gebeuren in de openingsrit. Dat slotklimmetje is lastig genoeg om Pogacar en Vingegaard van de rest weg te laten rijden.
De kans is groot dat ze naar elkaar gaan kijken als ze een beetje gelijkwaardig zijn aan elkaar. Maar zo'n kilometer aan 10% is al genoeg om het verschil met alles en iedereen te maken.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar willen ze dat? Meteen het geel
Het kan zeker, het is wel daarna dalen naar finish en dan nog eens 1km 5%.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De kans is groot dat ze naar elkaar gaan kijken als ze een beetje gelijkwaardig zijn aan elkaar. Maar zo'n kilometer aan 10% is al genoeg om het verschil met alles en iedereen te maken.
Tiesjquote:Op donderdag 8 juni 2023 16:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welke Jumbo is dat in grote groep?
Benoot?quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welke Jumbo is dat in grote groep?
Over Richie gesproken, ik zag dat Porte vanmorgen 11,5 km gezwommen heeft in 2.5 uur (1.24 min / 100m). Dat is echt serieus hard.quote:
Nu wel weer, Stef met Jorisquote:Op donderdag 8 juni 2023 16:10 schreef Idisrom het volgende:
De NOS kan beter Danny Nelissen weer oproepen. Ze zenden nu uit zonder enig commentaar erbij.
Was hij ook niet afkomstig uit de triatlon?quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Over Richie gesproken, ik zag dat Porte vanmorgen 11,5 km gezwommen heeft in 2.5 uur (1.24 min / 100m). Dat is echt serieus hard.
Wel mooi als ex-profs hun grenzen blijven verleggen op sportief gebied na hun carrièrequote:Op donderdag 8 juni 2023 16:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Over Richie gesproken, ik zag dat Porte vanmorgen 11,5 km gezwommen heeft in 2.5 uur (1.24 min / 100m). Dat is echt serieus hard.
Ah wist ik niet, klopt inderdaadquote:Op donderdag 8 juni 2023 16:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Was hij ook niet afkomstig uit de triatlon?
Dan alsnog, op je 38e dit doen is echt netjesquote:Porte started dedicated cycling in 2006 when he was 21 years of age. He comes from a triathlon background, having competed in the sport since 2003. Prior to that he was a competitive swimmer.
Ambient sound is van hoger niveau dan Danny Nelissen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:10 schreef Idisrom het volgende:
De NOS kan beter Danny Nelissen weer oproepen. Ze zenden nu uit zonder enig commentaar erbij.
Misschien las hij op z'n telefoon over het steekincident in Frankrijk, waardoor hij het interview in tranen afbrak.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Gelijk weer naar z'n telefoon rennen, wat een ergernis.
Als die meneer in Annecy geen messteken maar ballonnen had uitgedeeld, zou hij ook aan de telefoon hebben gehangen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 19:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Misschien las hij op z'n telefoon over het steekincident in Frankrijk, waardoor hij het interview in tranen afbrak.
Thomas Geraint is waarschijnlijk pas net hersteld van die verkoudheid in de Tour van vorig jaar. Die viel aan en Vingegaard en Pogacar kwamen zo ontiegelijk hard voorbij, dat ging echt nergens overquote:Op donderdag 8 juni 2023 17:29 schreef Ericr het volgende:
Vingegaard met Hautacam vorm komt niemand in de buurt. Zal nu waarschijnlijk al dicht tegen die vorm aan zitten, daar valt niet tegen op te rijden. Blijf toch een deux vitesses gevoel houden. Bij Pogacar net zo goed overigens.
In PN was het in de slotrit nog Vingegaard die het wel leek te geloven toen Pogacar gingquote:Op donderdag 8 juni 2023 16:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het is een beetje als Mathieu en Wout in het voorjaar. De rest lijkt het ook wel te geloven als Vingegaard gaat.
Laat we hopen dat Pogacar in topvorm aan de Tour verschijnt.
Mathieu verwacht zelf dat de 1e rit net wat te zwaar voor hem is, maar zei dat hij het sowieso ging proberen jaquote:Op donderdag 8 juni 2023 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het kan zeker, het is wel daarna dalen naar finish en dan nog eens 1km 5%.
Ik kan me voorstellen dat Jumbo liever voor Wout gaat. Mathieu zal ook wel zijn zinnen op hebben gezet net als Alaphilippe. Het kan alle kanten uit.
De watts/kg waardes van Vingegaard waren in het Baskenland veel hoger dan in Parijs-Nice. Puur op basis van de klimwaardes is Vingegaard meer favoriet dan Pogacar voor de Tour.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In PN was het in de slotrit nog Vingegaard die het wel leek te geloven toen Pogacar ging
Wat achteraf toch best een vreemde ronde was. Pogacar was daar duidelijk een klasse beter dan Vingegaard, maar ook Gaudu was daar beter dan Vingegaard (en zat niet heel ver van Pogacar), maar Gaudu heeft dat niveau daarna nooit meer benaderd.. Dan moet Vingegaard daar wel duidelijk minder zijn geweest dan in Baskenland (en hier gaat het voorlopig ook wel heel makkelijk)
Jammer dat op zo'n breed belegde persconferentie niet één journalist een relevante vraag stelt of hij bijvoorbeeld nog met zijn gewicht bezig is geweest in aanloop na het rijden van de Tour.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mathieu verwacht zelf dat de 1e rit net wat te zwaar voor hem is, maar zei dat hij het sowieso ging proberen ja
Ja, eens. Vorig jaar werd er vooral gesproken over Granon en Hautacam, maar Pogacar heeft andersom Vingegaard bergop nergens kunnen lossen. Hij pakte tijd in de tijdrit, de kasseienrit en via boni’s. Dat moeten dan duidelijk andere verhoudingen worden dit jaarquote:Op donderdag 8 juni 2023 21:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De watts/kg waardes van Vingegaard waren in het Baskenland veel hoger dan in Parijs-Nice. Puur op basis van de klimwaardes is Vingegaard meer favoriet dan Pogacar voor de Tour.
Achteraf kwam naar buiten dat Vingegaard privéproblemen had gehad in de voorbereiding. Eigenpijpertje Gaudu dacht toen nog dat hij een hele sprong voorwaarts gezet had.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In PN was het in de slotrit nog Vingegaard die het wel leek te geloven toen Pogacar ging
Wat achteraf toch best een vreemde ronde was. Pogacar was daar duidelijk een klasse beter dan Vingegaard, maar ook Gaudu was daar beter dan Vingegaard (en zat niet heel ver van Pogacar), maar Gaudu heeft dat niveau daarna nooit meer benaderd.. Dan moet Vingegaard daar wel duidelijk minder zijn geweest dan in Baskenland (en hier gaat het voorlopig ook wel heel makkelijk)
Je hoorde nu niks. Ja, doe dan maar de ongefilterde weggeluiden .quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ambient sound is van hoger niveau dan Danny Nelissen.
Niet zo belangrijk voor Mathieu. Vorig jaar in de derde Giroweek had ik even het gevoel dat Mathieu voor de ritwinst kon gaan in de bergetappe. Maar hoe gemakkelijk zijn voorsprong toen verdween, maakte mij wel duidelijk dat Mathieu niks te zoeken heeft in bergetappes, ongeacht wat hij aan zijn gewicht zou laten doen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jammer dat op zo'n breed belegde persconferentie niet één journalist een relevante vraag stelt of hij bijvoorbeeld nog met zijn gewicht bezig is geweest in aanloop na het rijden van de Tour.
Als Mathieu dit zegt, dan is de winnaar gekendquote:Op donderdag 8 juni 2023 21:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mathieu verwacht zelf dat de 1e rit net wat te zwaar voor hem is, maar zei dat hij het sowieso ging proberen ja
Hehe, dat dacht ik ook. Als hij rationeel en realistisch begint te kijken naar een bepaalde koers is hij vaak in topvorm.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als Mathieu dit zegt, dan is de winnaar gekend
Van der Poel zijn derde week in de Giro was zeker niet van het niveau dat hij dit jaar is geweest. En er is uiteraard verschil tussen een topklimmer zijn of een bergrit vanuit een ontsnapping kunnen winnen. En dan twee of drie kilo veel verschil maken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Niet zo belangrijk voor Mathieu. Vorig jaar in de derde Giroweek had ik even het gevoel dat Mathieu voor de ritwinst kon gaan in de bergetappe. Maar hoe gemakkelijk zijn voorsprong toen verdween, maakte mij wel duidelijk dat Mathieu niks te zoeken heeft in bergetappes, ongeacht wat hij aan zijn gewicht zou laten doen.
Hijzelf zegt nu ook, dat hij geen trek heeft om steeds in een grupetto mee te draaien bij bergetappes. .
Die start volgende week ook in Slovenië ja, blijkbaar genoeg getraind bergop deze weekquote:
Zou het vandaag draaien bij Nans?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:47 schreef Marcoss het volgende:
Nans Peters (AG2R Citroën), Jonathan Castroviejo (Ineos Grenadiers), Andrea Bagioli, Dries Devenyns (Soudal Quick-Step), Andrey Amador (EF Education-EasyPost), Georg Zimmermann (Intermarché-Circus-Wanty), Matteo Jorgenson (Movistar), Matteo Trentin (UAE Team Emirates), Axel Zinglé (Cofidis), Lawson Craddock (Jayco AlUla), Mathieu Burgaudeau, Matteo Vercher, Alexis Vuillermoz (Total Energies), Simon Guglielmi (Arkéa Samsic)
De kopgroep die normaal gesproken voor de ritzege gaan strijden
Burgaudeau trok ook mooi de sprint voor hem aan.quote:
Die had Zimmermann er zo lang mogelijk een paar meter voor moeten laten sudderen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Burgaudeau trok ook mooi de sprint voor hem aan.
Dat worden zware weken voor de kijkersquote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Jan en Bobbie gaan dus alle Tourritten van commentaar voorzien.
Gelukkig hebben we nog NOS en Sporzaquote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:43 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Dat worden zware weken voor de kijkers
Waar sporza voorlopig een samenvatting Atletiek uit zendt terwijl er nog maar 30k te gaan isquote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog NOS en Sporza
Die hebben niet alle rechten, geloof ik, ook in de Tour beginnen ze regelmatig later dan bij ESquote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waar sporza voorlopig een samenvatting Atletiek uit zendt terwijl er nog maar 30k te gaan is
Alles op het Hageland vandaagquote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die hebben niet alle rechten, geloof ik, ook in de Tour beginnen ze regelmatig later dan bij ES
Ik snap wel dat ze dat al voor het derde (?) jaar zo doen. De Giro hebben ze exclusief en de Vuelta wordt ook zeer summier uitgezonden door de NOS, dan is het logisch dat je het gouden koppel daar inzet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Jan en Bobbie gaan dus alle Tourritten van commentaar voorzien.
Heeft José alweer onderdak ergens? Geloof dat ze eerder nog om aandacht euh werk vroegquote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze dat al voor het derde (?) jaar zo doen. De Giro hebben ze exclusief en de Vuelta wordt ook zeer summier uitgezonden door de NOS, dan is het logisch dat je het gouden koppel daar inzet.
Erg jammer voor José Been die wegging bij Eurosport vanwege het matige pakket dat ze dacht te krijgen, terwijl Jan haar pakket nu heeft en die daar niets over te klagen zal hebben.
Ze is regelmatig op de Engelstalige Eurosport-streams te horen. Ze doet nu een vrouwenkoers in de Pyreneeën.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Heeft José alweer onderdak ergens? Geloof dat ze eerder nog om aandacht euh werk vroeg
Ik vermoed met Christophe Vandegoor.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Niets, behalve dat we waarschijnlijk met Sven Nys als commentator te doen krijgen
Ik neem aan dat Wim dit heeft opgenomen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:07 schreef Marcoss het volgende:
Karsten die even wat Twitter-kritiek op hem gaat behandelen in de uitzending
Nathan is een eikelquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:14 schreef franklop het volgende:
Nou Nathan dat had nog wel kilometer langer gekund
Heeft Nathan een probleem voor de Tour?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:14 schreef franklop het volgende:
Nou Nathan dat had nog wel kilometer langer gekund
Zal wel volgens plan zijn, maar in de Tour zal dat ene Kilometertje wel nodig kunnen zijnquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heeft Nathan een probleem voor de Tour?
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:15 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Nathan is een eikel
https://www.indeleiderstr(...)or-een-idioot-ik-was
4,0-4,5quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus, op hoeveel km van de streep de eerste aanval?
4. En dan pakt Vingego nog een minuut of 2 op de rest van het pakquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus, op hoeveel km van de streep de eerste aanval?
Dat worden beelden zoals met Bernal en Roglic in Romandië een paar jaar geledenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:44 schreef Pistolero het volgende:
Dit gaan echt fantastische thermonucleaire explosies worden in de Tour van Vingegaard en Pogacar. Ik eis dat elk klimrecord met minuten wordt verbroken.
REMA 1000 heeft de voorkeur gegeven aan Uno-X.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:45 schreef Faraday01 het volgende:
Zou er nog een Deense supermarkt zijn die wat centen over heeft voor een wielerploeg vanaf 2025?
Vooral rond 0:55 weer keihard gelachen nu ik dit terugzie. Hoe hard ze voorbij komen vliegen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat worden beelden zoals met Bernal en Roglic in Romandië een paar jaar geleden
Iedereen doet mee voor P3quote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:50 schreef Marcoss het volgende:
Gaat Hindley meedoen voor plek 3 in de Tour? Op een half uur van Pogacar en Vingegaard, dat dan weer wel
Al ben ik bang dat dit het voortaan is voor hemquote:Op zaterdag 10 juni 2023 14:51 schreef Aguero het volgende:
Mooi om Bernal weer relatief in orde te zien.
OP niet lezenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik denk even kijken hoe het met de Dauphine gaat, zijn ze al klaar
Jij zegt pijnlijk, ik zou het lachwekkend willen noemenquote:
Dan moet piek nog volgen... Dat gaat thermonucleaire ontploffingen worden waar Rusland nog bang van wordtquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vingegaard deed - gecorrigeerd voor hoogte - 7,2 watt/kg voor 18 minuten.
Pogacar zal ook wel goed pieken richting de Tour, het is jammer dat het parcours nog wat tegenvalt anders hadden we misschien nog grotere verschillen dan vorig jaar gekregen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet piek nog volgen... Dat gaat thermonucleaire ontploffingen worden waar Rusland nog bang van wordt
Sporza mag in ieder geval niet eerder.quote:Op zondag 11 juni 2023 12:57 schreef Dutch_view het volgende:
Waarom starten ze eigenlijk pas zo laat met uitzenden? Cameramotoren rijden er al gewoon
Is het soms te duur ofzo? je wilt toch graag alle bergen in beeld krijgen zou ik zeggen
Nee klopt idd maar zelfs de Eurosport streams beginnen met nog 1 km te gaan van de Col du Granierquote:Op zondag 11 juni 2023 13:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sporza mag in ieder geval niet eerder.
Landa is meestal slecht in het laatste rondje voor een grote ronde. Die gaat zeker met de Baskische start op de afspraak zijn.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Landa, Gaudu en Mas zijn wel heel slecht he? Erg irritant voor de tourpooltjes.
Dat was natuurlijk eigenlijk gewoon een knechtquote:Op zondag 11 juni 2023 14:05 schreef wimderon het volgende:
Dani Martinez is ook een bult weggegooid geld voor Ineos.
Die gaat pas op de muur straks, denk ikquote:Op zondag 11 juni 2023 14:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik schakel net in. Wil Jonas geen nieuwe ritzege?
Mas ook nooit goed in de Dauphiné.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heeft Mas au ergens of is er een verklaring voor zijn waardeloze rijden.
Landa zou hier ook gewoon bij moeten zitten hoor. Zoveel verbeteren in 3 weken dat je ook meedoet voor klassement straks betwijfel ik
Die giro met Krachtwijk toen was ook wel echt heel matig qua toprijders. Nibali en Valverde waren ook echt hopeloos uit vorm.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:20 schreef wimderon het volgende:
Leuke rubriek Chaves rijdt op 16 minuten, ook een BINGO.
De diepvries van Taus draait op de hoogste stand.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is waar. Bijzonder hoeveel je dan kan verbeteren in drie weken.
Dan zal hij bij de voet eraan moeten beginnen.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
50 seconden, het zal me benieuwen of Jonas de jump gaat maken
Nou nou, dat valt toch ook meequote:
Tijdrijden is geen sport.quote:
Die ging in Cata bergop ook opeens mee met Evenepoel en Roglic, het is wel een wonderlijke rennerquote:
1/3e mutant?quote:
Jonas, Wout en Roglic strijden dan om de rode lantaarnquote:Op zondag 11 juni 2023 14:44 schreef Koffieplanter het volgende:
Graag zou ik een tijdstraf van een minuut zien voor iedere keer dat een renner weer met een kind loopt te slepen.
#samenwinnenquote:Op zondag 11 juni 2023 14:46 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Jonas, Wout en Roglic strijden dan om de rode lantaarn
Levgodquote:Op zondag 11 juni 2023 14:46 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Jonas, Wout en Roglic strijden dan om de rode lantaarn
Er is nog autootje rijden in Le Mans.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:50 schreef wimderon het volgende:
Een half uur overbruggen naar Zwitserland, Elfstedenronde en ZLM. Ein-de-loos.
Tom Boonen vs. Zjos Verstappen nu op Sporza!quote:Op zondag 11 juni 2023 14:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er is nog autootje rijden in Le Mans.
Jos is blijkbaar in het skoekeloen geëindigd.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tom Boonen vs. Zjos Verstappen nu op Sporza!
Dat verwacht je toch ook niet.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jos is blijkbaar in het skoekeloen geëindigd.
Zeker. Heel mooi en goed voor de koers, deze zege van Ciccone.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooie overwinning van Ciccone. Maar goed ook, een beetje variatie in de Vingegaard-dominantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |