Dat gaat niet werken. Bij de box 3 herstelwet is een bepaling opgenomen voor ongewenste belastingarbitrage. zie ook: https://www.jaeger.nl/peildatumarbitrage-hoe-werkt-dat/quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:29 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik heb mijn geld in staatsobligaties geparkeerd. 3.25% op mijn Euro's met Nederlandse staatsobligaties, en 5.2% op mijn Amerikaanse Dollars. Looptijd varieert van 1-6 maanden, om zo weinig last te hebben van renteverhogingen van centrale banken.
De Nederlandse en Amerikaanse staat hebben allebei AAA als obligatierating, dus het risico dat er iets misgaat is nihil. Tussentijds kun je altijd verkopen en kortlopende obligaties schommelen niet hevig in waarde.
In de laatste week van december ga ik alles weer terug omzetten naar gewoon geld om zo minder vermogensbelasting te betalen (spaargeld wordt nu voordeliger belast dan beleggingen). Na 3 maanden wachten kun je dan weer obligaties kopen.
ID verificatie gehad maar ik krijg maar geen bewijs van adres opgestuurd.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
nee, dat valt wel mee. Momenteel zet ik m'n geld liever neer bij Renault (Via Raisin) dan bij OpenBank
DM me voor een referral
Ik heb geen idee hoe dat toen liep. Het is inmiddels al weer ruim een half jaar geleden. Maar volgens mij krijg je (uiteindelijk) ergens de optie om dat apart te doen als ze het niet op tijd hebben ontvangen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ID verificatie gehad maar ik krijg maar geen bewijs van adres opgestuurd.
Is dat standaard dat je weer het zelfde scherm te zien krijgt?
Laat de belastingdienst maar niet meelezen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:29 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik heb mijn geld in staatsobligaties geparkeerd. 3.25% op mijn Euro's met Nederlandse staatsobligaties, en 5.2% op mijn Amerikaanse Dollars. Looptijd varieert van 1-6 maanden, om zo weinig last te hebben van renteverhogingen van centrale banken.
De Nederlandse en Amerikaanse staat hebben allebei AAA als obligatierating, dus het risico dat er iets misgaat is nihil. Tussentijds kun je altijd verkopen en kortlopende obligaties schommelen niet hevig in waarde.
In de laatste week van december ga ik alles weer terug omzetten naar gewoon geld om zo minder vermogensbelasting te betalen (spaargeld wordt nu voordeliger belast dan beleggingen). Na 3 maanden wachten kun je dan weer obligaties kopen.
zelf ben ik voor die banca progretto gegaan voor een jaar tegen 4%quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:49 schreef ludovico het volgende:
Nederlandse staat 3,4% afloopdatum 15jan24.
Ik voor Klarna tegen 3,95% voor een jaar. Dat Italiaanse deposito garantiestelsel vind ik wat te risicovol en nogal wat banken daar komen niet heel positief uit de stresstesten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
zelf ben ik voor die banca progretto gegaan voor een jaar tegen 4%
Misschien een gekke vraag, maar waar kan je dit afsluiten?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:49 schreef ludovico het volgende:
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:47 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, maar waar kan je dit afsluiten?
VRH is veel hoger voor obligaties dan voor spaarrekeningen. Niet de moeite waard.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:49 schreef ludovico het volgende:
Niet iedereen betaalt VRH.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:59 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
[..]
VRH is veel hoger voor obligaties dan voor spaarrekeningen. Niet de moeite waard.
Degiro. Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:47 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, maar waar kan je dit afsluiten?
Ff tijdelijk doen zolang het werkelijk rendement niet wordt belast... December lekker uitstappen. Zoeken voor december expiratie kan ook.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:59 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
[..]
VRH is veel hoger voor obligaties dan voor spaarrekeningen. Niet de moeite waard.
Volgens mij heeft de belastingdienst geen poot om op te staan als ze daar over gaan zeuren. Je maakt gewoon slim gebruik van de belastingwetten die de overheid opgesteld heeft.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ff tijdelijk doen zolang het werkelijk rendement niet wordt belast... December lekker uitstappen. Zoeken voor december expiratie kan ook.
Ons belastingstelsel is zo krom als een hoepel, maar per 2026 ofzo hopelijk werkelijk rendement stelsel.
En nee dat mag je niet structureel doen, dan staat het wel aardig vast dat je puur en alleen handelt om de belasting te lichten. Zijn ze niet zo blij mee.
Belastingdienst moet hard maken dat je puur handelt om belasting te besparen, 3 maanden is jurisprudentie waarschijnlijk maareh als jij het structureel genoeg doet ben je een nieuwe case.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:25 schreef Brede_meneer het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de belastingdienst geen poot om op te staan als ze daar over gaan zeuren. Je maakt gewoon slim gebruik van de belastingwetten die de overheid opgesteld heeft.
Met aandelen ga ik een soortgelijke truc uithalen. Ik verkoop alles eind december en dan koop ik direct ITM call opties. Na 3 maanden koop ik mijn aandelen weer terug door de call opties te excercisen. Op deze manier betaal je veel minder vermogensrendementsheffing zonder uit de markt te stappen.
Dat ligt een beetje aan welke andere aanbieder. Als je binnen Raisin een andere aanbieder pakt, dan moet Raisin eerst het proces door om bij die andere aanbieder te starten. Aangezien Raisin jouw basis gegevens al heeft duurt dat normaal gesproken niet heel lang. Bij Klarna, Coop bank en Nordax Bank ging dat binnen 2 dagen. Eigenlijk alleen bij BFF duurde dat in mijn ogen te lang.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:34 schreef kloon_bassie het volgende:
Klarna via Raisin naar 2,55%
Ik heb tot nu toe alleen Renault via Raisin. Wellicht maar een rekening openen.
Voor 0,15% ga ik overigens nog niet schuiven. Weet iemand hoe lang het duurt binnen Raisin om geld te verplaatsen van de ene aanbieder naar de andere?
quote:Ik verklaar dat ik fiscaal inwoner van Nederland ben. Ik bevestig mijn aanvraag van een rekening bij Orange Bank middels mTAN en alle gegevens die ik heb verstrekt in het kader van de contractuele relatie en m.b.t. mijn fiscale status – incl. mijn BSN/persoonsnummer – zijn juist en komen overeen met de gegevens op mijn ID-bewijs. Indien (een of meer van) deze gegevens wijzigen gedurende mijn contractuele relatie met Orange Bank, zal ik Orange Bank onverwijld van de wijziging(en) op de hoogte stellen via het Raisin Internetplatform.*
De website spreekt over een formulier:quote:Op maandag 3 juli 2023 08:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Hoef je bij Orange bank enkel dit vinkje aan te zetten om Spaanse bronbelasting te voorkomen of moet er nog een formulier ingevuld worden?
[..]
Alles gaat via de app, je kan geen contact opnemen met klantenservice via mail of telefoon alleen met een ticket.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:54 schreef daNpy het volgende:
Ik zit er toch over te denken een spaarrekening te openen bij Bunq. 2x zoveel rente als bij de ING.
Zitten er naast het maximum van 2x per maand opnemen nog meer nadelen aan?
Moet alles via de app?
Wat hielden die negatieve berichten in dan?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:23 schreef foetre het volgende:
[..]
Alles gaat via de app, je kan geen contact opnemen met klantenservice via mail of telefoon alleen met een ticket.
Ik heb er ook wat maandjes een rekening gehad op
zich prima maar toch overgestapt na wat negatieve nieuwsberichten.
Zit nu bij Raisin
Onder andere dat ze veel verlies elk jaar hebben en er weer geld van de aandeelhouders gevraagd word en dat ze slecht omgaan met hun medewerkers.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat hielden die negatieve berichten in dan?
Voor mij is het gewoon spaargeld stallen en weer opnemen als het nodig is. Dat mag 2x per maand maar dat is niet onoverkomelijk natuurlijk.
2 dagen ongeveerquote:Op maandag 3 juli 2023 14:31 schreef daNpy het volgende:
Raisin zet het geld weer elders weg zie ik. Als ik het op wil nemen, hoe lang duurt dat dan?
Voordeel van bunq tov raisin is dan weer het nederlands depositogarantie.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:11 schreef foetre het volgende:
[..]
Onder andere dat ze veel verlies elk jaar hebben en er weer geld van de aandeelhouders gevraagd word en dat ze slecht omgaan met hun medewerkers.
Daarbij krijg jij bij Raisin 2,5% of hoger bij diverse spaarrekeningen .
En die app is ook veel duidelijker.
Grootste beveiligingsissue bij bunq is dat je geen vaste tegenrekening hebt.
Waarom is dat een voordeel? Belgische DGS is bijvoorbeeld beter gevuld.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Voordeel van bunq tov raisin is dan weer het nederlands depositogarantie.
Communicatie met Nederlandse instantie is makkelijker dan met een buitenlandse in het geval dat nodig is.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:14 schreef foetre het volgende:
[..]
Waarom is dat een voordeel? Belgische DGS is bijvoorbeeld beter gevuld.
Dat zal ook wel meevallen, zou mij niks verbazen dat raisin dit voor hun rekening neemt.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Communicatie met Nederlandse instantie is makkelijker dan met een buitenlandse in het geval dat nodig is.
Dat is wel een (ongegronde?) verwachting.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:03 schreef foetre het volgende:
[..]
Dat zal ook wel meevallen, zou mij niks verbazen dat raisin dit voor hun rekening neemt.
Het DGS kan niet via een tussenpersoon verlopen, maar is rechtstreeks via de betreffende resolutieautoriteit / centrale bank. Het enige wat een tussenpersoon kan aanbieden is het formulier wat je moet invullen om je geld te claimen (bijv via de benodigde linkjes).quote:Op maandag 3 juli 2023 17:03 schreef foetre het volgende:
[..]
Dat zal ook wel meevallen, zou mij niks verbazen dat raisin dit voor hun rekening neemt.
Deze comment is waar, maar triggerde mij vooral om eens echt de data op te zoeken. Dit is de beste link die ik kon vinden en dat versterkt in mijn ogen alleen maar de eerdere statements over hoe niet vergelijkbaar de DGSsen zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:14 schreef foetre het volgende:
[..]
Waarom is dat een voordeel? Belgische DGS is bijvoorbeeld beter gevuld.
belgie staat er ook beter voor dan NL volgens dat staatje.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:27 schreef snabbi het volgende:
[..]
Deze comment is waar, maar triggerde mij vooral om eens echt de data op te zoeken. Dit is de beste link die ik kon vinden en dat versterkt in mijn ogen alleen maar de eerdere statements over hoe niet vergelijkbaar de DGSsen zijn.
https://www.eba.europa.eu(...)D%20data%202022.xlsx
Bel ze even. ze zijn prima bereikbaar.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
belgie staat er ook beter voor dan NL volgens dat staatje.
Overigens een week na verificatie nog steeds niets van raisin.
Betekent dat je pas na afloop de rente ontvangt?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:51 schreef zeeland6 het volgende:
Vanaf vandaag biedt Renault bank 3,4,5, jaarsdeposito's aan
rente-op-rente !
jaquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Betekent dat je pas na afloop de rente ontvangt?
Vind het een gouden tip. Punt is wel, de extra excercise kosten plus (enige) verwachtingswaarde. Plus de fondsen en aandelen, die geen opties hebben.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:25 schreef Brede_meneer het volgende:
Na 3 maanden koop ik mijn aandelen weer terug door de call opties te excercisen. Op deze manier betaal je veel minder vermogensrendementsheffing zonder uit de markt te stappen.
Weinig 'gouds' aan. Als ze je er tussenuit pikken (kleine kans) dan moet je met de billen bloot. Grote kans dat ze dit zien als wetsontduiking als ze een beetje kennis van zaken hebben.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Vind het een gouden tip. Punt is wel, de extra excercise kosten plus (enige) verwachtingswaarde. Plus de fondsen en aandelen, die geen opties hebben.
Ik las dat Klarna in principe een euro rekening is, maar wanneer depositogarantie van toepassing wordt krijg je je geld in kronen terug.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik voor Klarna tegen 3,95% voor een jaar. Dat Italiaanse deposito garantiestelsel vind ik wat te risicovol en nogal wat banken daar komen niet heel positief uit de stresstesten.
quote:Tenzij... de bank waar jouw geld in Zweden staat failliet zou gaan. De garantie is namelijk wél in Zweedse kronen (SEK) en niet in euro's. Het garantiebedrag is wel een tegenwaarde van de ons bekende ¤ 100.000. Dat wordt periodiek bepaald en is op dit moment 1.050.000 SEK. Mocht Klarna failliet gaan als jouw geld daar staat, dan krijg je het dus terug in Zweedse kronen - daar zit dus wel een stukje koersrisico. Dat kan negatief uitpakken of positief, dat weet je niet van tevoren.
Alleen met een betaald account. Bij de gratis variant heb je alleen easy savings.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:30 schreef NicolasJoy het volgende:
De gratis spaarrekening van Bunq, kun je daar ook potjes in maken (easy savings geloof ik), of is dat alleen een hoofdrekening?
Want?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:25 schreef zeeland6 het volgende:
Grote kans dat ze dit zien als wetsontduiking als ze een beetje kennis van zaken hebben.
Ik zat er ook al over te denken inderdaad.. Wilde naar Bunq, maar wil wel minimaal twee potjes/rekeningen gratis.quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:01 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik haal m’n geld weg bij open bank. Ze gaan totaal niet mee met de verhogingen. Nu nog 1,5%.
Helaas zit er een limiet op de overboekingen dus het moet nog in etappes ook (en blijkbaar duurt het ook minimaal een werkdag voordat het op m’n Rabo rekening staat).
Valt die onder het Nederlandse garantiestelsel?quote:
Nee garantie uit Estlandquote:Op woensdag 5 juli 2023 18:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Valt die onder het Nederlandse garantiestelsel?
En de rentebetalingen zijn wel pas op 31 december.
Ik heb ook wat bij bunq. Werkt best prima maar heb maar 1 potje.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:02 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik zat er ook al over te denken inderdaad.. Wilde naar Bunq, maar wil wel minimaal twee potjes/rekeningen gratis.
Maar limiet? Wat is het limiet?
Blijkbaar kan je , als je belt, gewoon een nieuwe welkom-spaarrekening krijgen met wel de 3%.quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:01 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik haal m’n geld weg bij open bank. Ze gaan totaal niet mee met de verhogingen. Nu nog 1,5%.
Helaas zit er een limiet op de overboekingen dus het moet nog in etappes ook (en blijkbaar duurt het ook minimaal een werkdag voordat het op m’n Rabo rekening staat).
normaal wel Instant Pay..... maar af en toe gaat het een sepa overboeking, waarschijnlijk vanwege fraude beleid. Navragen helpt niet , doen ze vaag over. Voor mij een reden om het rap leeg te halen (in stukjes).quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:31 schreef Aethereal het volgende:
Als ik een bunq spaarrekening open en wil mijn geld weer opnemen, hoelang duurt het dan voordat het weer op mijn normale (ABN) rekening staat? Is dit gewoon instant omdat het een Nederlandse rekening is?
Bij mij is tot toe elke overboeking instant geweest.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:31 schreef Aethereal het volgende:
Als ik een bunq spaarrekening open en wil mijn geld weer opnemen, hoelang duurt het dan voordat het weer op mijn normale (ABN) rekening staat? Is dit gewoon instant omdat het een Nederlandse rekening is?
Wat is jouw reden waarom je er niets mee hebt of bezwaar tegen bunq? Ik overweeg het openen van de easy savings rekening om mijn spaarbuffer op te zetten. De overweging is alleen de hogere rente tov mijn normale bank.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:03 schreef snabbi het volgende:
ik heb zelf niks met bunq en zal er geen rekening openen, maar ik hoop dat je je beseft dat dit bij alle banken zo werkt. Gewoonweg omdat dat de wet is. Zowel het monitoren, alsook dat ze er niet over mogen praten.
Vanuit het rationele stuk bieden ze voor mij geen producten aan die beter/interessanter zijn dan de concurrenten. Dus het onderscheidende vermogen zie ik in de wijze waarop zij met gezamenlijke rekeningen/potjes omgaan, maar dat heb ik niet nodig. Qua tarieven vind ik ze niet echt goedkoop. Ter vergelijking de basale rekening kost bij bunq 2,99 terwijl het bij een ing 2,70 is (nihil verschil maar daarom geen reden voor mij om naar een bunq over te stappen).quote:Op zondag 9 juli 2023 10:52 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Wat is jouw reden waarom je er niets mee hebt of bezwaar tegen bunq? Ik overweeg het openen van de easy savings rekening om mijn spaarbuffer op te zetten. De overweging is alleen de hogere rente tov mijn normale bank.
Inmiddels alsnog per 13-07 naar 2%, of 2,75% als je maandelijks 600 of meer stort.quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:01 schreef kloon_bassie het volgende:
Persoonlijk kijk ik nog even bij de afhandeling van de robo-advisor zoals ik hierboven aangaf om te bepalen of ik blijf. Zoals ik al zag aankomen is de waarde van mijn beleggingen daar nu lager dan het voorschot (of mijn inleg) terwijl toen ik het stop wilde zetten het hoger stond..quote:Per 13-07-2023 verhogen we de rente op je Open Spaarrekening naar 2,75% (over de eerste ¤ 200.000) als je maandelijks min. ¤ 600 laat bijschrijven (bijv. je salaris of pensioen) of 3 maandelijkse automatische incasso's laat afschrijven.
Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, krijg je toch nog 2,00% rente!
Ik heb net gebeld met de Open Bank, om uitleg. Die 600 moet naar je betaalrekening en hoeft niet naar de spaarrekening. Dan krijg je over de spaarrekening 2,75% rente.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inmiddels alsnog per 13-07 naar 2%, of 2,75% als je maandelijks 600 of meer stort.
[..]
Persoonlijk kijk ik nog even bij de afhandeling van de robo-advisor zoals ik hierboven aangaf om te bepalen of ik blijf. Zoals ik al zag aankomen is de waarde van mijn beleggingen daar nu lager dan het voorschot (of mijn inleg) terwijl toen ik het stop wilde zetten het hoger stond..
Ze proberen te bewerkstelligen dat mensen de gratis betaalrekening actief gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb net gebeld met de Open Bank, om uitleg. Die 600 moet naar je betaalrekening en hoeft niet naar de spaarrekening. Dan krijg je over de spaarrekening 2,75% rente.
De filosofie erachter snap ik voor geen ene meter![]()
.
Dit dus.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:33 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ze proberen te bewerkstelligen dat mensen de gratis betaalrekening actief gaan gebruiken.
Dat is mijn plan nu ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:37 schreef ETphonehome het volgende:
Wellicht zal het "gratis" er af gaan als openbank voldoende voet aan de grond heeft op de NL markt.
Voorlopig boek ik gewoon maandelijks 600 euro of meer over van mijn ING rekening (wat mijn primaire betaalrekening is) naar de openbank (spaar)rekening (waar ik mijn cash buffer heb staan).
Da's i.d.d. een dompertje.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:57 schreef De_Hertog het volgende:
Zoals ik al zag aankomen is de waarde van mijn beleggingen daar nu lager dan het voorschot (of mijn inleg) terwijl toen ik het stop wilde zetten het hoger stond..
Ik zag het net ook, vorige week al m’n geld daar weggehaald.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inmiddels alsnog per 13-07 naar 2%, of 2,75% als je maandelijks 600 of meer stort.
[..]
Persoonlijk kijk ik nog even bij de afhandeling van de robo-advisor zoals ik hierboven aangaf om te bepalen of ik blijf. Zoals ik al zag aankomen is de waarde van mijn beleggingen daar nu lager dan het voorschot (of mijn inleg) terwijl toen ik het stop wilde zetten het hoger stond..
Rly?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb net gebeld met de Open Bank, om uitleg. Die 600 moet naar je betaalrekening en hoeft niet naar de spaarrekening. Dan krijg je over de spaarrekening 2,75% rente.
De filosofie erachter snap ik voor geen ene meter![]()
.
Nou, die 2,75% is wel over het spaartegoed. Dus zin heeft het wel. Maar je kan ook, als je weer wilt gaan betalen, het geld van de betaalrekening afhalen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rly?
Ik doe dat steeds naar de spaar. Heeft daar dus geen zin?
Goede ervaring. Ik vind de rente bij OB toch wel een reden om daar te blijven. Heb btw ook LPB deposito's.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:18 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik moet zeggen dat LPB dan wel een verademing is qua snelheid. Overboekingen staan direct op de rekening bij LPB ipv 2 dagen bij Open Bank.
Wat ik me vooral nu afvraag is of de 600 naar de betaal mķet of dat het niet uitmaakt voor die 2,75.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou, die 2,75% is wel over het spaartegoed. Dus zin heeft het wel. Maar je kan ook, als je weer wilt gaan betalen, het geld van de betaalrekening afhalen.
Daar vraag je zo wat....wat dat betreft is een OB spaaractie, omgeven met vragen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat ik me vooral nu afvraag is of de 600 naar de betaal mķet of dat het niet uitmaakt voor die 2,75.
Bij nader inzien valt dat mee. Of tegen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar vraag je zo wat....wat dat betreft is een OB spaaractie, omgeven met vragen.
Die 600 euro kan je vervolgens gewoon doorboeken naar je spaarrekening, kleine moeite toch?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij nader inzien valt dat mee. Of tegen.
De voorwaarden zeggen helder dat het overgemaakt moet worden naar de betaalrekening.
Jammer
Dat is het punt niet, ik heb een open spaarrekening waar ik dus al even voor niks 600 piek naar over maakquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:09 schreef Skywalker88 het volgende:
[..]
Die 600 euro kan je vervolgens gewoon doorboeken naar je spaarrekening, kleine moeite toch?
Tja, goed lezen is hier wel nodig 😉quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, ik heb een open spaarrekening waar ik dus al even voor niks 600 piek naar over maak
Ik wist niet eens dat je rechtstreeks naar de spaarrekening over kan maken van een andere bank, dacht dat het altijd via de betaalrekening moest.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, ik heb een open spaarrekening waar ik dus al even voor niks 600 piek naar over maak
Ik vind het nogal onlogisch over wat er staat per wanneer het in zou gaanquote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij nader inzien valt dat mee. Of tegen.
De voorwaarden zeggen helder dat het overgemaakt moet worden naar de betaalrekening.
Jammer
De uitdrukking is natuurlijk niet voor niets "daar zat geen woord Spaans bij" als iemand recht voor zijn raap, in niet mis te verstane woorden kort en bondig iets uitlegt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:40 schreef ES_FOK het volgende:
Ik ben gestopt met Openbank vanwege de steeds vagere acties, geef gewoon een goede rente of niet.
Tevens is het erg onduidelijk wat betreft het Spaanse stelsel bij overlijden en heffingen voor nabestaanden.
Heb al meerdere recensies gelezen dat dat lastig en prijzig is.
Even bellen heeft e.e.a. wel verduidelijkt. Maar eenduidig is de site info niet nee.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:48 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
De uitdrukking is natuurlijk niet voor niets "daar zat geen woord Spaans bij" als iemand recht voor zijn raap, in niet mis te verstane woorden kort en bondig iets uitlegt.
Spanjaarden, en mensen in de meeste andere Spaanstalige landen kunnen dat nu eenmaal niet.
quote:Renault Bank heeft ons geīnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,40% p.j. naar 2,50% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op donderdag 13 juli om 12 uur 's middags.
Voor de test heb ik geld van de ING naar zowel de OB betaal- als de OB spaarrekening overgemaakt. Staat er binnen 4 uur op.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:18 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik moet zeggen dat LPB dan wel een verademing is qua snelheid. Overboekingen staan direct op de rekening bij LPB ipv 2 dagen bij Open Bank.
En andersom? Ik ben wellicht niet eerlijk in mijn vergelijk. Maar het viel me op dat bij het overschrijven van Open Bank naar Rabo het ongeveer 1,5 werkdag duurde voordat het geld overgeboekt was.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor de test heb ik geld van de ING naar zowel de OB betaal- als de OB spaarrekening overgemaakt. Staat er binnen 4 uur op.
Ik had toevallig maandagochtend voor 7 uur geld overgemaakt naar NL. Positieve is dat je een mailtje krijgt en ze daar vermoedelijk een veiligheid in hebben gebouwd en het geld vermoedelijk pas de volgende dag uitboeken naar Nl.(zodat je dus nog tijd hebt om vontact met ze op te nemen...) Aangezien het daar dinsdag om een uur of 11 binnenkwam... geen instant payments dus maar zelfs bij een normale overboeking binnen Europa had ik de binnenkomst zeker wel maandag om 11 uur verwacht en mss uitloop naar 14 uur...quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:58 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
En andersom? Ik ben wellicht niet eerlijk in mijn vergelijk. Maar het viel me op dat bij het overschrijven van Open Bank naar Rabo het ongeveer 1,5 werkdag duurde voordat het geld overgeboekt was.
Rabo is dan ook trager.quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:58 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
En andersom? Ik ben wellicht niet eerlijk in mijn vergelijk. Maar het viel me op dat bij het overschrijven van Open Bank naar Rabo het ongeveer 1,5 werkdag duurde voordat het geld overgeboekt was.
Jep hier ook, je ziet de boeking iig binnenkomen maar duurt even (paar minuutjes tot half uur oid) voordat de boeking echt verwerkt is.quote:
Bij Knab heb ik sowieso het gevoel dat het wat achteruit gaat allemaal. App ligt er best vaak uit of is traag, met rente gaan ze ook maar traag mee en ik kwam er vandaag achter dat ze niet mee doen met iDIN. En Bunq wel, dus het is echt niet alleen voor de 'dure' banken..quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:13 schreef Vanyel het volgende:
OpenBank->Knab kost meestal ook wel anderhalve dag. Vrij irritant.
Probeer het maar eens andersom.....quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor de test heb ik geld van de ING naar zowel de OB betaal- als de OB spaarrekening overgemaakt. Staat er binnen 4 uur op.
Dat heb ik toevallig maandag gedaan. OB naar ING. Opdracht gegeven maandag rond 13.00uur, ontvangen dinsdag 11.00 uur. Reken dus gewoon op 1 tot maximaal 2 werkdagen. Als je het weet is het voor mij allemaal niet zo spannend. Tot een paar jaar geleden was het met binnenlandse betalingen precies zo.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:55 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Probeer het maar eens andersom.....
quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:58 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Zojuist (08:15) overboeking OB -> ING gedaan, ik houd jullie op de hoogte,quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:55 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ja hier hetzelfde. oet het geld er een half jaar op staan voordat ze gaan terugvorderen of wat zijn de regels eigenlijk?quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:40 schreef ES_FOK het volgende:
Ik ben gestopt met Openbank vanwege de steeds vagere acties, geef gewoon een goede rente of niet.
Tevens is het erg onduidelijk wat betreft het Spaanse stelsel bij overlijden en heffingen voor nabestaanden.
Heb al meerdere recensies gelezen dat dat lastig en prijzig is.
Ik heb alles eraf gehaald zonder dat er een haan kraaide naar de bonussen etc. waarvan nog niet aan de voorwaarden was voldaan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja hier hetzelfde. oet het geld er een half jaar op staan voordat ze gaan terugvorderen of wat zijn de regels eigenlijk?
Misschien dat ik wel een paar ¤1000 achterlaat om de rekening open te houden.
meer is het punt waar ik al die aparte voorwaarden ga vinden. Dan is het weer ¤600 per maand storten, dan is het 3x daags naar Maria bidden, week later moet je een kinderrekening openen en per week ¤45 uit geven bij de Jamin. Het voelt meer als een gokkast.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:38 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Ik heb alles eraf gehaald zonder dat er een haan kraaide naar de bonussen etc. waarvan nog niet aan de voorwaarden was voldaan.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:55 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Binnen om 11:00 uur. Ruim 24 uur. Heb ik geen problemen mee.quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:58 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Nog even hier de (voorlopige) afwikkeling. De stopzetting is deze week geregeld, wat vreemd genoeg minder is dan wat eerder als minimum duur werd aangegeven. En uiteraard is in die tijd de inderdaad gewoon doorlopende portefeuille minder waard geworden, waardoor ik in plaats van een kleine winst, een klein verlies maakte. En waardoor het voorschot-bedrag niet meer geīncasseerd kon worden - en toen vonden ze dat ik dat wel zo snel mogelijk op moest lossen...quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:09 schreef De_Hertog het volgende:
Nog een toevoeging over OpenBank, meer beleggen dan sparen maar omdat hier volgens mij een aantal mensen zitten met een rekening daar meld ik het toch even.
Ik heb destijds ook de 'robo-advisor' aangezet met een klein bedrag, gewoon om eens te kijken hoe dit ging. Ik was er niet erg tevreden over dus wilde deze stopzetten. Die stopzetting was al een paar dagen bezig, dus even gebeld. Blijkt dat je moet wachten tot alle posities afgehandeld zijn en dat kan twee tot vier weken duren.. Via de telefoon kan wel geregeld worden dat je een 'voorschot' krijgt voor het bedrag dat op die dienst staat, wat dan na afwikkeling verrekend wordt. Maar minstens een deel van je posities blijft in die tijd doorlopen dus eventuele fluctuaties moeten na afloop mee verrekend worden.
Kortom, de bewering 'je neemt al je geld of een gedeelte op, wanneer je maar wilt.' is niet helemaal waar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |