abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:48:46 #101
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209689624
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
ID verificatie gehad maar ik krijg maar geen bewijs van adres opgestuurd.
Is dat standaard dat je weer het zelfde scherm te zien krijgt?
Ik heb geen idee hoe dat toen liep. Het is inmiddels al weer ruim een half jaar geleden. Maar volgens mij krijg je (uiteindelijk) ergens de optie om dat apart te doen als ze het niet op tijd hebben ontvangen.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 14:03:00 #102
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209704788
NIBC 1.6% vanaf 4 juli
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209705507
Nederlandse staat 3,4% afloopdatum 15jan24.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209705523
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:29 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik heb mijn geld in staatsobligaties geparkeerd. 3.25% op mijn Euro's met Nederlandse staatsobligaties, en 5.2% op mijn Amerikaanse Dollars. Looptijd varieert van 1-6 maanden, om zo weinig last te hebben van renteverhogingen van centrale banken.

De Nederlandse en Amerikaanse staat hebben allebei AAA als obligatierating, dus het risico dat er iets misgaat is nihil. Tussentijds kun je altijd verkopen en kortlopende obligaties schommelen niet hevig in waarde.

In de laatste week van december ga ik alles weer terug omzetten naar gewoon geld om zo minder vermogensbelasting te betalen (spaargeld wordt nu voordeliger belast dan beleggingen). Na 3 maanden wachten kun je dan weer obligaties kopen.
Laat de belastingdienst maar niet meelezen.
Maar ons box 3 stelsel 1.7% belasting heffen opeens, is natuurlijk gewoon knetterkrankjorum.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209715615
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 14:49 schreef ludovico het volgende:
zelf ben ik voor die banca progretto gegaan voor een jaar tegen 4%
pi_209722362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:49 schreef snabbi het volgende:

[..]
zelf ben ik voor die banca progretto gegaan voor een jaar tegen 4%
Ik voor Klarna tegen 3,95% voor een jaar. Dat Italiaanse deposito garantiestelsel vind ik wat te risicovol en nogal wat banken daar komen niet heel positief uit de stresstesten.
pi_209723009
quote:
Misschien een gekke vraag, maar waar kan je dit afsluiten?
pi_209723236
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
quote:
VRH is veel hoger voor obligaties dan voor spaarrekeningen. Niet de moeite waard.
pi_209728539
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:59 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
[..]
VRH is veel hoger voor obligaties dan voor spaarrekeningen. Niet de moeite waard.
Niet iedereen betaalt VRH.
pi_209732430
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Degiro. Bijvoorbeeld.
pi_209732439
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 19:59 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
[..]
Ff tijdelijk doen zolang het werkelijk rendement niet wordt belast... December lekker uitstappen. Zoeken voor december expiratie kan ook.

Ons belastingstelsel is zo krom als een hoepel, maar per 2026 ofzo hopelijk werkelijk rendement stelsel.

En nee dat mag je niet structureel doen, dan staat het wel aardig vast dat je puur en alleen handelt om de belasting te lichten. Zijn ze niet zo blij mee.
pi_209740189
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ff tijdelijk doen zolang het werkelijk rendement niet wordt belast... December lekker uitstappen. Zoeken voor december expiratie kan ook.

Ons belastingstelsel is zo krom als een hoepel, maar per 2026 ofzo hopelijk werkelijk rendement stelsel.

En nee dat mag je niet structureel doen, dan staat het wel aardig vast dat je puur en alleen handelt om de belasting te lichten. Zijn ze niet zo blij mee.

Volgens mij heeft de belastingdienst geen poot om op te staan als ze daar over gaan zeuren. Je maakt gewoon slim gebruik van de belastingwetten die de overheid opgesteld heeft.

Met aandelen ga ik een soortgelijke truc uithalen. Ik verkoop alles eind december en dan koop ik direct ITM call opties. Na 3 maanden koop ik mijn aandelen weer terug door de call opties te excercisen. Op deze manier betaal je veel minder vermogensrendementsheffing zonder uit de markt te stappen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Brede_meneer op 02-07-2023 22:33:53 ]
pi_209740314
dubbelpost
  zondag 2 juli 2023 @ 23:34:17 #114
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209740880
Klarna via Raisin naar 2,55%

Ik heb tot nu toe alleen Renault via Raisin. Wellicht maar een rekening openen.

Voor 0,15% ga ik overigens nog niet schuiven. Weet iemand hoe lang het duurt binnen Raisin om geld te verplaatsen van de ene aanbieder naar de andere?
pi_209740971
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 22:25 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]
Volgens mij heeft de belastingdienst geen poot om op te staan als ze daar over gaan zeuren. Je maakt gewoon slim gebruik van de belastingwetten die de overheid opgesteld heeft.

Met aandelen ga ik een soortgelijke truc uithalen. Ik verkoop alles eind december en dan koop ik direct ITM call opties. Na 3 maanden koop ik mijn aandelen weer terug door de call opties te excercisen. Op deze manier betaal je veel minder vermogensrendementsheffing zonder uit de markt te stappen.
Belastingdienst moet hard maken dat je puur handelt om belasting te besparen, 3 maanden is jurisprudentie waarschijnlijk maareh als jij het structureel genoeg doet ben je een nieuwe case.
pi_209741582
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 23:34 schreef kloon_bassie het volgende:
Klarna via Raisin naar 2,55%

Ik heb tot nu toe alleen Renault via Raisin. Wellicht maar een rekening openen.

Voor 0,15% ga ik overigens nog niet schuiven. Weet iemand hoe lang het duurt binnen Raisin om geld te verplaatsen van de ene aanbieder naar de andere?
Dat ligt een beetje aan welke andere aanbieder. Als je binnen Raisin een andere aanbieder pakt, dan moet Raisin eerst het proces door om bij die andere aanbieder te starten. Aangezien Raisin jouw basis gegevens al heeft duurt dat normaal gesproken niet heel lang. Bij Klarna, Coop bank en Nordax Bank ging dat binnen 2 dagen. Eigenlijk alleen bij BFF duurde dat in mijn ogen te lang.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_209741977
Hoef je bij Orange bank enkel dit vinkje aan te zetten om Spaanse bronbelasting te voorkomen of moet er nog een formulier ingevuld worden?
quote:
Ik verklaar dat ik fiscaal inwoner van Nederland ben. Ik bevestig mijn aanvraag van een rekening bij Orange Bank middels mTAN en alle gegevens die ik heb verstrekt in het kader van de contractuele relatie en m.b.t. mijn fiscale status – incl. mijn BSN/persoonsnummer – zijn juist en komen overeen met de gegevens op mijn ID-bewijs. Indien (een of meer van) deze gegevens wijzigen gedurende mijn contractuele relatie met Orange Bank, zal ik Orange Bank onverwijld van de wijziging(en) op de hoogte stellen via het Raisin Internetplatform.*
  maandag 3 juli 2023 @ 08:27:50 #118
387249 exelletor
exelleren?
pi_209742107
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 08:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Hoef je bij Orange bank enkel dit vinkje aan te zetten om Spaanse bronbelasting te voorkomen of moet er nog een formulier ingevuld worden?
[..]

De website spreekt over een formulier:

Betreft bank(en): Orange Bank, BFF Bank

Spanje heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 19%. Als belastingplichtige in Nederland kun je vrijstelling krijgen van deze belasting (d.w.z. terugbrengen naar 0%). Hiertoe overleg je voor de opening van je termijndeposito een duidelijk leesbare PDF/scan/foto van de ondertekende ‘Declaración de Residencia Fiscal’ (Spaanse zelf-verklaring van fiscale woonplaats, lengte: 1 pagina). Dit formulier wordt met instructie bij de aanvraag van je termijndeposito (en indien je een nieuw geregistreerde klant bent, nadat je Raisin-rekening geopend is) vooringevuld ter beschikking gesteld in je Raisin Online Banking omgeving. Aanvullende instructies worden meegeleverd bij het formulier.
N.B.: De zelf-verklaring dient per klant en alleen op naam van de klant te worden verstrekt. Het is niet noodzakelijk om dit document voor ieder deposito afzonderlijk te overleggen.
  maandag 3 juli 2023 @ 10:54:06 #119
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209743794
Ik zit er toch over te denken een spaarrekening te openen bij Bunq. 2x zoveel rente als bij de ING.
Zitten er naast het maximum van 2x per maand opnemen nog meer nadelen aan?
Moet alles via de app?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 juli 2023 @ 11:23:21 #120
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_209744196
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 10:54 schreef daNpy het volgende:
Ik zit er toch over te denken een spaarrekening te openen bij Bunq. 2x zoveel rente als bij de ING.
Zitten er naast het maximum van 2x per maand opnemen nog meer nadelen aan?
Moet alles via de app?
Alles gaat via de app, je kan geen contact opnemen met klantenservice via mail of telefoon alleen met een ticket.
Ik heb er ook wat maandjes een rekening gehad op
zich prima maar toch overgestapt na wat negatieve nieuwsberichten.
Zit nu bij Raisin
  maandag 3 juli 2023 @ 13:00:11 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209745801
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 11:23 schreef foetre het volgende:

[..]
Alles gaat via de app, je kan geen contact opnemen met klantenservice via mail of telefoon alleen met een ticket.
Ik heb er ook wat maandjes een rekening gehad op
zich prima maar toch overgestapt na wat negatieve nieuwsberichten.
Zit nu bij Raisin
Wat hielden die negatieve berichten in dan?
Voor mij is het gewoon spaargeld stallen en weer opnemen als het nodig is. Dat mag 2x per maand maar dat is niet onoverkomelijk natuurlijk.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:11:36 #122
66186 foetre
pi_209745953
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:00 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat hielden die negatieve berichten in dan?
Voor mij is het gewoon spaargeld stallen en weer opnemen als het nodig is. Dat mag 2x per maand maar dat is niet onoverkomelijk natuurlijk.
Onder andere dat ze veel verlies elk jaar hebben en er weer geld van de aandeelhouders gevraagd word en dat ze slecht omgaan met hun medewerkers.
Daarbij krijg jij bij Raisin 2,5% of hoger bij diverse spaarrekeningen .
En die app is ook veel duidelijker.

Grootste beveiligingsissue bij bunq is dat je geen vaste tegenrekening hebt.
  maandag 3 juli 2023 @ 14:31:31 #123
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209746888
Raisin zet het geld weer elders weg zie ik. Als ik het op wil nemen, hoe lang duurt dat dan?
  maandag 3 juli 2023 @ 14:46:24 #124
66186 foetre
pi_209747070
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:31 schreef daNpy het volgende:
Raisin zet het geld weer elders weg zie ik. Als ik het op wil nemen, hoe lang duurt dat dan?
2 dagen ongeveer
pi_209747378
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:11 schreef foetre het volgende:

[..]
Onder andere dat ze veel verlies elk jaar hebben en er weer geld van de aandeelhouders gevraagd word en dat ze slecht omgaan met hun medewerkers.
Daarbij krijg jij bij Raisin 2,5% of hoger bij diverse spaarrekeningen .
En die app is ook veel duidelijker.

Grootste beveiligingsissue bij bunq is dat je geen vaste tegenrekening hebt.
Voordeel van bunq tov raisin is dan weer het nederlands depositogarantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')