abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209648813
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 01:47 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dit dus, 1 gram LSD is écht wayyyyyyyyyyyyyy out of this universe, LSD gaat in microgrammen, niet in grammen.

Goed, Terence McKenna had nog een mooie quote (zoals ik hem al eerder quotte hier), hij zei;

"Going to the grave without a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex; you never knew what it was all about."

En met deze ben ik het 100 eens.
Ook helemaal eens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:42:10 #102
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209701114
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 15:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
En in het buitenland?
Daar weten sjamanen bar weinig over de wetenschappelijke achtergrond. Maar als ze goed zijn veel over de reis.

Hoe schift je dan?

Als laatste de vraag past zo'n ritueel wel hier?
Ik heb fantastische filmpjes gezien, maar de natuur is daar deel van vrijwel altijd.
Hier is dat anders dan daar. Komt dit we tot zijn recht in een zaaltje in nederland?
Mijn gevoel over dit soort dingen is dat je culturele referentiekader een belangrijke factor kan zijn in het slagen of falen van zo'n ritueel. Als je "spiritueel" bent ingebed in die inheemse cultuur, inderdaad ook in relatie tot de natuur van die regio, is er wellicht minder risico dat zo'n ceremonie een verkeerde uitwerking op je heeft. Als je als Europeaan met een Europese opvoeding en een Europees levensbeschouwelijk referentiekader a.h.w. vanuit het niets met dit soort zaken gaat experimenteren zou het resultaat juist extreem verwarrend en ontwrichtend kunnen zijn, net zoals het gebruik van door Europeanen geïntroduceerde alcohol onder de inwoners van Noord-Amerika ontwrichting leidde bij gebrek aan een cultureel systeem om dat gebruik te reguleren. Ik stel me zo voor dat je als gebruiker dan ineens belaagd lijkt te worden door duizend demonen die alle zekerheden waarmee je bent opgegroeid willen wegnemen, en dat voelt niet goed.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 15:59:12 #103
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_209706238
Ik kwam op dit topic uit omdat psychodelics me aanspreken.

Ik wil het doen omdat ik het leven saai vind en ik me wat emotioneel afgevlakt voel. Het leven is prima verder en ik heb geen trauma's die me in de weg zitten, maar heel boeiend voelt leven niet voor me. Misschien dat psychodelics me nieuwe inzichten geven.

Wat is aan te raden?
Is het slim om eerst voor een truffelceremonie te gaan? En dan onder begeleiding 1 dag of zou ik meteen voor een weekend gaan? En is het prima om het in een kleine groep te doen van 3 man of heeft 1op1 echt meerwaarde?

Heeft iemand tips voor een aanbieder? Mag ook via dm :)

Is healjezelf.nl of truffelceremonie.com iets?

[ Bericht 5% gewijzigd door embedguy op 30-06-2023 16:09:32 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_209706962
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 15:59 schreef embedguy het volgende:
Ik kwam op dit topic uit omdat psychodelics me aanspreken.

Ik wil het doen omdat ik het leven saai vind en ik me wat emotioneel afgevlakt voel. Het leven is prima verder en ik heb geen trauma's die me in de weg zitten, maar heel boeiend voelt leven niet voor me. Misschien dat psychodelics me nieuwe inzichten geven.

Wat is aan te raden?
Is het slim om eerst voor een truffelceremonie te gaan? En dan onder begeleiding 1 dag of zou ik meteen voor een weekend gaan? En is het prima om het in een kleine groep te doen van 3 man of heeft 1op1 echt meerwaarde?

Heeft iemand tips voor een aanbieder? Mag ook via dm :)

Is healjezelf.nl of truffelceremonie.com iets?
Wat moet je met zo'n ceremonie ? Paar van die zweverige amateur psychologen die alleen maar de hele tijd aan je hoofd zeuren over je problemen en gevoelens. En daar mag je dan ¤549 voor aftikken. Beter haal je gewoon dezelfde truffels bij je lokale smartshop voor ¤20 per portie en ga je met wat vrienden lekker trippen in een goede setting.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 16:55:26 #105
436847 embedguy
pi_209707041
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 16:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Wat moet je met zo'n ceremonie ? Paar van die zweverige amateur psychologen die alleen maar de hele tijd aan je hoofd zeuren over je problemen en gevoelens. En daar mag je dan ¤549 voor aftikken. Beter haal je gewoon dezelfde truffels bij je lokale smartshop voor ¤20 per portie en ga je met wat vrienden lekker trippen in een goede setting.
En dan met 1 iemand die nuchter blijft ofzo?

Is dit veilig?

De prijs is geen probleem overigens, ik vind het 500 waard dus dat geef ik graag uit als er dan iemand bij is die weet wat ze moet doen als er iets mis gaat.
Life is happening now.
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 01:31:56 #106
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209713109
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Mijn gevoel over dit soort dingen is dat je culturele referentiekader een belangrijke factor kan zijn in het slagen of falen van zo'n ritueel. Als je "spiritueel" bent ingebed in die inheemse cultuur, inderdaad ook in relatie tot de natuur van die regio, is er wellicht minder risico dat zo'n ceremonie een verkeerde uitwerking op je heeft. Als je als Europeaan met een Europese opvoeding en een Europees levensbeschouwelijk referentiekader a.h.w. vanuit het niets met dit soort zaken gaat experimenteren zou het resultaat juist extreem verwarrend en ontwrichtend kunnen zijn, net zoals het gebruik van door Europeanen geïntroduceerde alcohol onder de inwoners van Noord-Amerika ontwrichting leidde bij gebrek aan een cultureel systeem om dat gebruik te reguleren. Ik stel me zo voor dat je als gebruiker dan ineens belaagd lijkt te worden door duizend demonen die alle zekerheden waarmee je bent opgegroeid willen wegnemen, en dat voelt niet goed.
Deels eens wel, niet helemaal, maar je hebt wel een sterk punt, al is dit exact waar ook álle religies over gaan, dit is in staat je terug te brengen naar je serieuze CORE. Dat wat Christenen "God" noemen, je bent het zelf... nu zullen veel mensen het hiermee oneens zijn en dit Godslastering vinden, maar mijn ervaringen tell otherwise. Jezus wist dit ook, Buddha ook, Rumi ook, ze wisten allemaal hetzelfde, men denkt allemaal een andere religie te volgen, maar er is geen religie die hier aan te pas komt; het is "the All".... The Absolute, wat ze ervaarden, en probeerden dit symbolisch duidelijk te maken, wat men vandaag de dag letterlijk neemt. En zodra je de laatste weg in slaat, verdwaal je gigantisch.

Maar wel eens dat je je touch kunt verliezen met de "westerse" werkelijkheid (wat uiteindelijk een bedachte werkelijkheid is), want laten we eerlijk zijn, wat is werkelijkheid en realiteit he? Zoek eens op wat Hindu's "Leela" of "Lila" noemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mijk op 01-07-2023 01:48:28 ]
As above, so below.
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 01:33:27 #107
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209713117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 16:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
"Een paar amateur psychologen" lol... de westerse psychiatrie is 1 grote joke van amateur psychologen, shamanen zijn de real deal, no offence verder. Wij (in het westen) zijn een stel kleuters in de psyche in vergelijking met hen of de oosterse leren. Begin je in te lezen. Wij zijn goed in Shakti (materie), verder weten we niets.
As above, so below.
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 01:37:50 #108
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209713148
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 16:55 schreef embedguy het volgende:

[..]
En dan met 1 iemand die nuchter blijft ofzo?

Is dit veilig?

De prijs is geen probleem overigens, ik vind het 500 waard dus dat geef ik graag uit als er dan iemand bij is die weet wat ze moet doen als er iets mis gaat.
Als je enkel op zoek bent naar iets meer dan je huidige leven, kun je beter een goede paddo trip doen met een tripsitter, iemand die op je let en je eea begeleid op t moment dat je het zwaar krijgt. Als je serieuze issues hebt, kun je beter Ayahuasca nemen. Paddo's zijn opzich al overweldigend genoeg met de juiste dosering en is veel beter doseerbaar dan Ayahuasca.

In jouw geval zou ik LSD nemen, of Paddo's, Ayahuasca is overkill.

Edit; ik heb ooit eens een heel topic geschreven over dit soort drugs, is even geleden, maar het drugsforum is weg, misschien kan danny of yvonne de post nog terug halen, was een behoorlijk belangrijke post wat betreft psychedelics.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mijk op 01-07-2023 01:45:08 ]
As above, so below.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:56:07 #109
436847 embedguy
pi_209714384
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 01:37 schreef Mijk het volgende:

[..]
Als je enkel op zoek bent naar iets meer dan je huidige leven, kun je beter een goede paddo trip doen met een tripsitter, iemand die op je let en je eea begeleid op t moment dat je het zwaar krijgt. Als je serieuze issues hebt, kun je beter Ayahuasca nemen. Paddo's zijn opzich al overweldigend genoeg met de juiste dosering en is veel beter doseerbaar dan Ayahuasca.

Edit; ik heb ooit eens een heel topic geschreven over dit soort drugs, is even geleden, maar het drugsforum is weg, misschien kan danny of yvonne de post nog terug halen, was een behoorlijk belangrijke post wat betreft psychedelics.
Thanks! Dus een vriend die even een paar uur tripsit is voldoende? Dat scheet dan weer. Nu alleen nog iemand vinden die daarvoor in is 🤔 mijn vriendenkring is niet zo van de drugs.
Life is happening now.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:07:21 #110
436847 embedguy
pi_209714518
quote:

[..]
Als je serieuze issues hebt, kun je beter Ayahuasca nemen. Paddo's zijn opzich al overweldigend genoeg met de juiste dosering en is veel beter doseerbaar dan Ayahuasca.

Wanneer spreek je over 'serieuse issues'?

Als aanvulling op wat ik eerder schreef (ik realiseer me nu pas dat mijn vorige beschrijving van waarom ik psychedelics wil proberen wat karig was);
Misschien dat psychedelics mij ook wat inzichten geven in waar dat mijn sociale angsten vandaan komen of mij kunnen helpen om daaroverheen te komen. Het zijn geen ernstigge sociale angsten, maar het voelt voor mij alsof ik ergens beperkt word en ik heb geen idee waardoor en hoe dat dat op te lossen is. Misschien dat een goede trip mij die inzichten geeft.
Life is happening now.
pi_209714712
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 15:59 schreef embedguy het volgende:
Wat is aan te raden?

Heeft iemand tips voor een aanbieder?
Jenneke is wel leuk...
https://holyshit.nl/aanbod-holy-shit/

Ik zelf heb geen ervaring met zulke ceremonies. Ooit een video gezien van Jenneke en ze leek me een bijzonder leuk mens enzo bij deze website terecht gekomen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:59:58 #112
436847 embedguy
pi_209715015
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:31 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Jenneke is wel leuk...

Ik zelf heb geen ervaring met zulke ceremonies. Ooit een video gezien van Jenneke en ze leek me een bijzonder leuk mens enzo bij deze website terecht gekomen.
Dankjewel! Die is ook relatief goedkoop dus dat klinkt interessant voor als ik niemand in mijn vriendenkring kan vinden die hiervoor in is (of als ik dat als teveel geneuzel ga ervaren. Het liefst wil ik me gewoon aanmelden en gaan met die banaan zonder dingen te moeten regelen enzo).
Life is happening now.
pi_209715087
Zou ook altijd wel willen dat ze een shamaan uit zuid amerika overvliegen voor de ceremonie. Als Westerlingen hier mee aan de haal gaan bij mensen komt het niet goed.
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 13:40:02 #114
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209717347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:06 schreef Discombobulate het volgende:
Zou ook altijd wel willen dat ze een shamaan uit zuid amerika overvliegen voor de ceremonie. Als Westerlingen hier mee aan de haal gaan bij mensen komt het niet goed.
Dit gebeurt dan ook, een vriendin van mij heeft een Ayahuasca sessie gedaan bij een Shaman die eens per jaar een tocht door Europa maakt om ceremonies te geven.

Overigens niet helemaal eens dat het niet goed komt als westerlingen dit gaan doen. Natuurlijk ben ik het er wél mee eens dat "zomaar even een westerling die dit doet omdat hij denkt na 2x dat hij het kan" het doet, dat niet vragen, niet roepen, maar schreeuwen is om problemen. Maar iemand met serieus verstand hiervan, therapeuten die ook gelopen hebben bij dergelijke shamanen, kan wel degelijk goede sessies geven hierin.
As above, so below.
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 13:40:36 #115
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209717357
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:07 schreef embedguy het volgende:

[..]
Wanneer spreek je over 'serieuse issues'?

Als aanvulling op wat ik eerder schreef (ik realiseer me nu pas dat mijn vorige beschrijving van waarom ik psychedelics wil proberen wat karig was);
Misschien dat psychedelics mij ook wat inzichten geven in waar dat mijn sociale angsten vandaan komen of mij kunnen helpen om daaroverheen te komen. Het zijn geen ernstigge sociale angsten, maar het voelt voor mij alsof ik ergens beperkt word en ik heb geen idee waardoor en hoe dat dat op te lossen is. Misschien dat een goede trip mij die inzichten geeft.
Dat over die angsten kan ook prima met paddo/truffel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef embedguy het volgende:

[..]
Thanks! Dus een vriend die even een paar uur tripsit is voldoende? Dat scheet dan weer. Nu alleen nog iemand vinden die daarvoor in is 🤔 mijn vriendenkring is niet zo van de drugs.
Dit is dan ook geen "drugs"... coke, crack, heroine, opium, speed, prozac, venlafaxine... dat zijn drugs; we hebben het hier over Nature's Medicine.
As above, so below.
pi_209717522
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 13:40 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dit gebeurt dan ook, een vriendin van mij heeft een Ayahuasca sessie gedaan bij een Shaman die eens per jaar een tocht door Europa maakt om ceremonies te geven.

Overigens niet helemaal eens dat het niet goed komt als westerlingen dit gaan doen. Natuurlijk ben ik het er wél mee eens dat "zomaar even een westerling die dit doet omdat hij denkt na 2x dat hij het kan" het doet, dat niet vragen, niet roepen, maar schreeuwen is om problemen. Maar iemand met serieus verstand hiervan, therapeuten die ook gelopen hebben bij dergelijke shamanen, kan wel degelijk goede sessies geven hierin.
Het is wel een totaal ander episteme wat ze daar hebben. Ik denk niet dat ons Westerse perspectief commensurabel is met dat van een Zuid Amerikaanse shamaan.

Natuurlijk hoef je niet een bad trip te krijgen als je onder begeleiding van een Westerling zoiets doet, maar als een shamaan het ritueel doet zal dat toch wezenlijk anders zijn. Als ikaros er voor zorgen dat gezamelijk de boze geesten, slangen, etc. verdreven worden, dan is onze verklaring voor zoiets heel anders dan dat van een zuid amerikaanse shamaan.
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 18:01:19 #117
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209721451
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 13:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is wel een totaal ander episteme wat ze daar hebben. Ik denk niet dat ons Westerse perspectief commensurabel is met dat van een Zuid Amerikaanse shamaan.

Natuurlijk hoef je niet een bad trip te krijgen als je onder begeleiding van een Westerling zoiets doet, maar als een shamaan het ritueel doet zal dat toch wezenlijk anders zijn. Als ikaros er voor zorgen dat gezamelijk de boze geesten, slangen, etc. verdreven worden, dan is onze verklaring voor zoiets heel anders dan dat van een zuid amerikaanse shamaan.
Eens.

Maar oneens dat het geen effect heeft hier, al zullen zij 10000x beter weten wat ze doen dan any westerling dan ook. Zij gebruiken het al 4000+ jaar, wij slechts de laatste 50 jaar max... dus ja...
As above, so below.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 22:47:28 #118
436847 embedguy
pi_209726221
Thans voor de tips. Ik heb de truffels vandaag gehaald, over een paar weken heb ik afgesproken om te gaan trippen samen met een vriend. Ik ben benieuwd.
Life is happening now.
  zondag 2 juli 2023 @ 14:25:16 #119
436847 embedguy
pi_209732094
Maakt het eigenlijk veel uit welke truffels je neemt?
Ik heb deze gekocht: psilocybe pajaritos

https://sjamaan.com/en/psilocybe-pajaritos-magic-truffles.html
quote:
Psilocybe Pajaritos Magic Truffles produce a relaxed, cheerful and social trip with mild visual hallucinations. The cheery and social nature of this trip makes it especially suitable for first-timers, groups and seasoned trippers who prefer a feather light, relaxed trip.
Toen ik het ging kopen dacht ik: een pot nat, het zal wel prima zijn. Maar klopt dit ook of zijn deze truffels meer voor de leuk tijdens een sociale setting?

En nog een vraag: van wiet heb ik behoorlijk wat nodig voordat ik het voel, een veelvoud meer dan mijn vrienden. Is het in dat geval handig om ook een driedubbele portie klaar te hebben liggen om extra te kunnen nemen als ik er niets van voel of moet 15gram echt genoeg zijn?
Life is happening now.
  Moderator zondag 2 juli 2023 @ 15:57:43 #120
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209733718
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:25 schreef embedguy het volgende:
Maakt het eigenlijk veel uit welke truffels je neemt?
Ik heb deze gekocht: psilocybe pajaritos
[ afbeelding ]
https://sjamaan.com/en/psilocybe-pajaritos-magic-truffles.html
[..]
Toen ik het ging kopen dacht ik: een pot nat, het zal wel prima zijn. Maar klopt dit ook of zijn deze truffels meer voor de leuk tijdens een sociale setting?

En nog een vraag: van wiet heb ik behoorlijk wat nodig voordat ik het voel, een veelvoud meer dan mijn vrienden. Is het in dat geval handig om ook een driedubbele portie klaar te hebben liggen om extra te kunnen nemen als ik er niets van voel of moet 15gram echt genoeg zijn?
Met psychedelics moet je behoorlijk oppassen met "bijnemen", en wat veel mensen vergeten is dat je het op een lege maag moet doen, als je net gegeten hebt dan werkt het niet, als je suiker drinkt of eet dan ook niet.

Beware.
As above, so below.
  zondag 2 juli 2023 @ 16:03:34 #121
436847 embedguy
pi_209733824
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:57 schreef Mijk het volgende:

[..]
Met psychedelics moet je behoorlijk oppassen met "bijnemen", en wat veel mensen vergeten is dat je het op een lege maag moet doen, als je net gegeten hebt dan werkt het niet, als je suiker drinkt of eet dan ook niet.

Beware.
Thanks voor de info.

De verkoper zei dat je de eerste keer het beste met 10gram kunt beginnen en dan na 1.5uur 5gram kon bijnemen als je een sterkere trip wilt. Ik weet alleen niet of dat je dan na 1.5uur dat nog een keer kunt doen zodat je dan 20gram op hebt en vervolgens nog een keer.
Life is happening now.
  Moderator zondag 2 juli 2023 @ 17:56:18 #122
57816 crew  Mijk
BAM
pi_209736196
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 16:03 schreef embedguy het volgende:

[..]
Thanks voor de info.

De verkoper zei dat je de eerste keer het beste met 10gram kunt beginnen en dan na 1.5uur 5gram kon bijnemen als je een sterkere trip wilt. Ik weet alleen niet of dat je dan na 1.5uur dat nog een keer kunt doen zodat je dan 20gram op hebt en vervolgens nog een keer.
Ik zou daar heel erg mee oppassen, "bijnemen", ik spreek uit grote ervaring, meestal wordt het dan té heftig ineens. Goed, je moet het zelf weten, maar wees voorzichtig in je doses met bijnemen, want dit werkt exponentieel.

5G paddo's is bijv niet 2x zo sterk als 2,5G paddo's, nee, dat is gelijk 20x zo sterk.
As above, so below.
pi_209737154
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 16:03 schreef embedguy het volgende:

[..]
Thanks voor de info.

Is echt niet nodig om nog een keer bij te nemen. Het is zelfs niet nodig om überhaupt bij te nemen. Heeft niet bijzonder veel meerwaarde.
  zondag 2 juli 2023 @ 19:29:44 #124
436847 embedguy
pi_209737247
quote:
4s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:56 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik zou daar heel erg mee oppassen, "bijnemen", ik spreek uit grote ervaring, meestal wordt het dan té heftig ineens. Goed, je moet het zelf weten, maar wees voorzichtig in je doses met bijnemen, want dit werkt exponentieel.

5G paddo's is bijv niet 2x zo sterk als 2,5G paddo's, nee, dat is gelijk 20x zo sterk.
Goed om te weten! Dankjewel
Life is happening now.
  zondag 2 juli 2023 @ 19:30:48 #125
436847 embedguy
pi_209737257
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is echt niet nodig om nog een keer bij te nemen. Het is zelfs niet nodig om überhaupt bij te nemen. Heeft niet bijzonder veel meerwaarde.
Als je van 10gram weinig voelt dan heeft 5gram bijnemen wel meerwaarde toch? Of wat bedoel je?
Life is happening now.
pi_209737942
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:30 schreef embedguy het volgende:

[..]
Als je van 10gram weinig voelt dan heeft 5gram bijnemen wel meerwaarde toch? Of wat bedoel je?
Tenzij je te vroeg bent met bijnemen.
PS, gister een peyote cactus gekocht, iemand ervaring mee?
pi_209738253
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:30 schreef embedguy het volgende:

[..]
Omdat er ook wel wat tolerantie is en de ervaring iets anders is als je receptoren al psilocybine aan zich gebonden hebben. Het wordt er bij mij altijd iets chaotischer van. Het is niet alsof je opnieuw 5 gram genomen hebt. Lastig uit te leggen, maar zo'n ervaring is ook een biochemisch proces van begin tot eind. Als je bovenop dat proces bijneemt dan voelt het gewoon iets anders, iets minder fijn ofzo.

En van 10 gram ga je absoluut genoeg voelen hoor.
pi_209738263
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tenzij je te vroeg bent met bijnemen.
PS, gister een peyote cactus gekocht, iemand ervaring mee?
Nee, maar weet er wel veel van. Peyote is wel echt iets voor iemand die veel ervaring heeft hoor. Zou niet heel gretig daarmee zijn.
  zondag 2 juli 2023 @ 20:52:34 #129
436847 embedguy
pi_209738484
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Omdat er ook wel wat tolerantie is en de ervaring iets anders is als je receptoren al psilocybine aan zich gebonden hebben. Het wordt er bij mij altijd iets chaotischer van. Het is niet alsof je opnieuw 5 gram genomen hebt. Lastig uit te leggen, maar zo'n ervaring is ook een biochemisch proces van begin tot eind. Als je bovenop dat proces bijneemt dan voelt het gewoon iets anders, iets minder fijn ofzo.

En van 10 gram ga je absoluut genoeg voelen hoor.
Oh owke. Goed om te weten. Owke, dankjewel en fijn dat ik zeker iets ga merken van 10gram.
Life is happening now.
pi_209738491
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, maar weet er wel veel van. Peyote is wel echt iets voor iemand die veel ervaring heeft hoor. Zou niet heel gretig daarmee zijn.
Ben ik ook niet, heb redelijk wat succulenten. Is meer gekocht voor de sier dan voor gebruik, maar ben wel benieuwd naar ervaringen, of info erover :)
pi_209738679
Bij deze aflevering gaat Raven langs bij een vrouw die het ook had gedaan, ze was helemaal waus! https://www.bnnvara.nl/nachtdieren/videos/592685
pi_209963761
En al lopen trippen ?

Net paar gram van dit opgegeten.

:s)
pi_209964437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:31 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Jenneke is wel leuk...

Lekkere wijven werken daar :P
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:50:33 #134
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209967376
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 15:17 schreef Mijk het volgende:
Terence McKenna, de pioneer wat betreft Paddo's, had ook een mooie quote, hij zei;

"The problem is not to find the answer, its to FACE the answer"

Met de juiste therapie of EMDR kun je dat antwoord net zo goed vinden, heb je niet per se ayahuasca voor nodig. Het probleem is echter dat goede therapeuten soms moeilijk te vinden zijn of wachttijden enorm.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:51:41 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209967394
quote:

Ik vind het nogal link om mensen zomaar paddo's of LSD te adviseren, zeker omdat mensen met een aangeboren gevoeligheid voor psychoses wel eens heel slecht uit een LSD-trip kunnen komen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_209967511
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik vind het nogal link om mensen zomaar paddo's of LSD te adviseren, zeker omdat mensen met een aangeboren gevoeligheid voor psychoses wel eens heel slecht uit een LSD-trip kunnen komen.
Ik vind het sowieso nogal vreemd om middelen aan te raden. Je kent immers de persoon aan wie je het aanraadt niet. Je kunt wel zeggen welke middelen milder of sterker zijn, maar adviseren nah...
  Moderator zondag 23 juli 2023 @ 17:15:09 #137
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210011499
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Met de juiste therapie of EMDR kun je dat antwoord net zo goed vinden, heb je niet per se ayahuasca voor nodig. Het probleem is echter dat goede therapeuten soms moeilijk te vinden zijn of wachttijden enorm.
EMDR werkt best oke ja, het is een lichte vorm van shadowwork, en nee, je hebt het niet persee nodig nee, maar dat is waarom ik in mijn eerste post zei; meestal is dit de last resort van mensen die helemaal nergens meer terecht kunnen, de westerse psychiatrie doet maar wat, ze proberen maar wat op basis van de DSM, en als dat niet goed lukt vooral ff wat antidepressiva erin, paar benzo's erin om het te onderdrukken, kun je weer paar jaar vooruit want emoties onderdrukken is goed voor je, dat is waarschijnlijk ook waar de problemen vandaan komen in the first place.. Het is een grap, daarom zitten de GGZ instellingen voller en voller, zijn er maanden wachtlijsten, omdat het niet werkt wat we hier aan het doen zijn. Hooguit deels, en daarna je shadow groter maken met medicatie, handig ^O^^

Hoewel ik wel moet zeggen dat EMDR ook getracht moet zijn alvorens een psychedelic ja.

quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Haha, ik raad helemaal niemand wat aan, dat maak jij ervan, ik geef aan wat ik in zijn geval zou doen als je dan toch van plan bent iets te nemen, en ik downgrade zijn Ayahuasca idee ook nog eens naar LSD, omdat Ayahuasca overkill is. Als iemand dan toch al een psychedelic gaat doen, dan kun je beter de wat lichtere variant nemen, maar ik kan er naast zitten.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso nogal vreemd om middelen aan te raden. Je kent immers de persoon aan wie je het aanraadt niet. Je kunt wel zeggen welke middelen milder of sterker zijn, maar adviseren nah...
Zie boven, niets aanraden of iemand aanzetten om wat te doen, ik zeg wat ik in zijn geval zou doen omdat ayahuasca véél zwaarder is dan LSD.

Dit soort reacties krijg je ook altijd wel, en is jammer want dit zijn in mijn ogen de beste medicijnen voor het leeuwendeel van psychologische issues die er bestaan, dat is waarom het weer in landen wordt ingevoerd om hiermee te gaan werken, de demonisering en het verbieden ervan in het verleden is schandalig geweest, hiermee hadden waarschijnlijk miljoenen zelfmoorden kunnen worden voorkomen sinds de jaren 70. Het wordt omgedraaid, de serieuze drugs zijn benzo's, prozac enzovoort, dit onderdrukt de shadow nóg verder wat het probleem nóg groter maakt (zie post #17). Voordat er meningen komen over dit soort middelen, begin eerst ns je in te lezen erin, ik hoorde dat er een goede netflix over was; "How To Change Your Mind", en ga even luisteren met welke argumenten LSD verboden werd in het verleden.

Mensen die media napraten, echt, lees je in en weet waar je over praat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mijk op 23-07-2023 17:27:47 ]
As above, so below.
pi_210069966
Bijnemen met vrijwel alle drugs/psychedelica verlengt je trip vooral ipv hem sterker te maken. Ook hoef je niet perse op een lege maag, hoewel dat bij ayuhaahsuesca kan schelen in het moeten overgeven.
What Would Goku Do
pi_210072553
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Mwa, zijn twee heel verschillende dingen. Twee verschillende paradigma's eigenlijk. De antwoorden die je wil vinden met ayahuasca zijn antwoorden op heel verschillende vragen dan de antwoorden die je in therapie zoekt o.i.d.
pi_210074008
Ik vraag me wel af in hoeverre dat verschil bij Ayahoiehuseca nou komt door de MAOI-remmers die in het brouwsel zitten en de trip sterker maken of door de aard van het liaan sap zelf.
Hoewel er bij Peyote dacht ik ook andere stoffen dan de werkzame stoffen in paddo's/LSD bij komen kijken.
What Would Goku Do
pi_210074280
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:34 schreef viagraap het volgende:
Ik vraag me wel af in hoeverre dat verschil bij Ayahoiehuseca nou komt door de MAOI-remmers die in het brouwsel zitten en de trip sterker maken of door de aard van het liaan sap zelf.
Hoewel er bij Peyote dacht ik ook andere stoffen dan de werkzame stoffen in paddo's/LSD bij komen kijken.
Er zullen ongetwijfeld meer stoffen in zitten die we nog niet zo goed kennen, maar de basis is wel orale DMT wat werkzaam gemaakt door MAO-remmers. Zonder MAO-remmers wordt het DMT heel simpel afgebroken door mono-amine-oxidase in je maag en krijg je niks.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:47:10 #142
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210154193
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 16:17 schreef Lenny77 het volgende:
Met gelovigen valt ook niet te discussiëren
Those who know don't talk, those who talk don't know.
As above, so below.
pi_210156489
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:47 schreef Mijk het volgende:

[..]
Those who know don't talk, those who talk don't know.
Nou, gelovigen doen niets dan preken anders. Het is echter vooral een dogmatisch monoloog.
pi_210156578
quote:
Journeys Beyond: Contrasting Psychedelic Trips and Near-Death Experiences

Summary: A research study scrutinizes the parallels and differences between a near-death experience (NDE) during a coma and the experience induced by a potent psychedelic drug, 5-Methoxy-DMT (5MeO-DMT).

The researchers found shared themes, such as ego dissolution and space-time transcendence. However, specific themes like life review, meeting with deceased loved ones, and a sense of no return were only reported in NDEs.

The participant also expressed that, despite similarities, the experiences felt significantly distinct.

Key Facts:

• The research represents one of the few studies that systematically report on individuals who have experienced both a classical psychedelic and a near-death experience.

• The study found common themes such as the transcendence of time and space, ego dissolution, and cosmic love in both NDEs and psychedelic experiences.

• However, unique elements such as life review, meeting deceased loved ones, and the sense of a no-return threshold were reported only in NDEs

.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:54:44 #145
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210156666
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:43 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Nou, gelovigen doen niets dan preken anders. Het is echter vooral een dogmatisch monoloog.
Daarom; those who know dont talk, those who talk don't know.

Ik vraag me uberhaupt af of iemand in de huidige kerk weet waar dit over gaat.

Those who know dont talk verdoen hun moeite niet aan mensen die de cloak van een religie geloven, want weten dat het geen zin heeft.

Those who talk don't know, is de cloak die verspreid wordt door de kerk en zn aanhangers, en dit geldt voor iedere religie, niet enkel Christendom.

Als men serieus hun religie doorgrondde, zag de wereld er heel anders uit, dit alleen al is een sterk bewijs dat bijna niemand begrijpt wat z'n religie probeert te leren. Ze geloven in de cloak, het textuele verhaal; hemel en aarde enz getoverd in 7 dagen door een grote man met een toverstaf, nemen het adam en eva verhaal letterlijk en denken serieus dat dat de eerste mensen waren terwijl, als je de symboliek leest, er totaal wat anders staat. Daarom de volgende 2 quotes;

"When the human race learns to read the language of symbolism, a great veil will fall from the eyes of men."
`Manly P. Hall

“My point, once again, is not that those ancient people told literal stories and we are now smart enough to take them symbolically, but that they told them symbolically and we are now dumb enough to take them literally.”
`John Dominic Crossan

Die "cloak" vs de echte leer, is een beetje hetzelfde verschil als kermisspiritualiteit waar Linda met haar groene lok haar even je aura leest versus serieuze spiritualiteit van Alan Watts of Adyashanti of Krishnamurti... Ten eerste komt hier een TO-TAAL ander type volk op af, en ten 2e lijkt het niet eens op elkaar.

Dit is zo'n beetje de meest complexe puzzel op aarde, dus dat gaat ff wat verder dan bijbeltje of whatever boek lezen en dan denken te begrijpen wat er staat adhv enkel een tekstverhaaltje. Dit gaat niet persee om hoe het universum er kwam en hoe en waarom mensen hier zijn, dit gaat om keiharde doorgronding van de psyche, dat wat ik eerder vertelde over de Ego/Shadow split in post #17, Religare, éénwording met God, je ego opzij zetten om bewustzijn te laten floreren. God is geen externe entiteit ofzo, het is "The All", consciousness, bewustzijn, jouw "echte" zelf ipv who you are pretending to be met je ego en zijn meerdere persona's. Ik geloof dat het Bob Marley was die zei; The hardest prison to escape from is your mind. En dat is wat die boeken trachten te leren uiteindelijk. Daarom is Buddhistische Dharma, t meest letterlijk te nemen.

De grootste misvatting is dan ook dat je fysiek dood gaat en dan naar de hemel gaat. Dat gaat niet om fysieke dood, dat gaat om Ego-death, een bekend fenomeen in psychedelics en ook dus te behalen op natuurlijke wijze via meditaties of je religie serieus doorgronden (voor zover psychedelics een "niet natuurlijke wijze" zouden zijn, paddestoelen anyone?!). Jezus lulde niet zomaar wat in de rondte, dit was een persoon die dit --net als Buddha-- in een zéér vroeg stadium doorhad.

Hierom ook;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Egodeath is geen echte dood al voelt dat wel zo, derhalve de christelijke term; "Wedergeboorte".

Heaven and hell aren't places, they are a state of mind.

Als je nog wat meer indepth wilt in deze materie, luister casts van Alan Watts, briljante spreker hierover;

[ Bericht 7% gewijzigd door Mijk op 04-08-2023 13:41:00 ]
As above, so below.
pi_210157232
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 08:37 schreef ArnoldAR het volgende:
Voor de mensen die niet weten wat Ayahuasca is: wiki

Mijn vraag is simpel: wie heeft er wel eens zo’n ceremonie bijgewoond? Wat zijn jullie bevindingen?

Je hoort dat veel mensen het een levensveranderende ervaring noemen.
15 jaar geleden gedaan in Peru toen ik op rondreis was. Ben er gruwelijk ziek van geworden. Braken en diaree; de zuiveting zegt men. Daarna ook wel mooie hallucinaties.
pi_210160760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:26 schreef Ponsai het volgende:

[..]
15 jaar geleden gedaan in Peru toen ik op rondreis was. Ben er gruwelijk ziek van geworden. Braken en diaree; de zuiveting zegt men. Daarna ook wel mooie hallucinaties.
Als het alleen 'mooie hallucinaties' waren heb je niet genoeg gedaan. Je moet echt de draak verslaan en terug, in de diepste krochten van je ziel, waar al je trauma's enzo zitten.

Dat is hoe ik het zou willen iig. :7

Wil het gaan doen ergens na m'n 30e. Ben echt dood en doodsbang als ik er bij nadenk, maar als psychonaut moet ik gewoon van mezelf zoiets gedaan hebben.
pi_210161011
Heb een keer twee sessies gedaan. Het is totaal niet te vergelijken met lsd in ieder geval, het is veel introspectiever in mijn ervaring, ik kreeg echt inzicht in hoe mijn brein mechanismen onstaat, alsof ik getuige was van mijn gedachten op het moment dat ze gevormd werden. Was inderdaad op de knieën gaan, en de cocon in als een rups en compleet vloeibaar jezelf weer opbouwen
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 18:26:44 #149
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210161072
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 18:20 schreef MultiBanaan het volgende:
Heb een keer twee sessies gedaan. Het is totaal niet te vergelijken met lsd in ieder geval, het is veel introspectiever in mijn ervaring, ik kreeg echt inzicht in hoe mijn brein mechanismen onstaat, alsof ik getuige was van mijn gedachten op het moment dat ze gevormd werden. Was inderdaad op de knieën gaan, en de cocon in als een rups en compleet vloeibaar jezelf weer opbouwen
Echt een stuk krachtiger dan LSD ja, hoewel afhankelijk van dosis ook wel, maar het is 1 vd sterkste psychedelics die we kennen ja. Iboga misschien nog gekker, of DMT roken (ipv drinken) maar dan houdt het al snel op.
As above, so below.
pi_210161796
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 17:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als het alleen 'mooie hallucinaties' waren heb je niet genoeg gedaan. Je moet echt de draak verslaan en terug, in de diepste krochten van je ziel, waar al je trauma's enzo zitten.

Dat is hoe ik het zou willen iig. :7

Wil het gaan doen ergens na m'n 30e. Ben echt dood en doodsbang als ik er bij nadenk, maar als psychonaut moet ik gewoon van mezelf zoiets gedaan hebben.
Ik ging er niet heen voor een trauma te verwerken.
Ik ging er heen omdat ik in Peru was en daar met locals aan de praat raakte, die dit deden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')