Ook helemaal eens.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 01:47 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit dus, 1 gram LSD is écht wayyyyyyyyyyyyyy out of this universe, LSD gaat in microgrammen, niet in grammen.
Goed, Terence McKenna had nog een mooie quote (zoals ik hem al eerder quotte hier), hij zei;
"Going to the grave without a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex; you never knew what it was all about."
En met deze ben ik het 100 eens.
Mijn gevoel over dit soort dingen is dat je culturele referentiekader een belangrijke factor kan zijn in het slagen of falen van zo'n ritueel. Als je "spiritueel" bent ingebed in die inheemse cultuur, inderdaad ook in relatie tot de natuur van die regio, is er wellicht minder risico dat zo'n ceremonie een verkeerde uitwerking op je heeft. Als je als Europeaan met een Europese opvoeding en een Europees levensbeschouwelijk referentiekader a.h.w. vanuit het niets met dit soort zaken gaat experimenteren zou het resultaat juist extreem verwarrend en ontwrichtend kunnen zijn, net zoals het gebruik van door Europeanen geïntroduceerde alcohol onder de inwoners van Noord-Amerika ontwrichting leidde bij gebrek aan een cultureel systeem om dat gebruik te reguleren. Ik stel me zo voor dat je als gebruiker dan ineens belaagd lijkt te worden door duizend demonen die alle zekerheden waarmee je bent opgegroeid willen wegnemen, en dat voelt niet goed.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
En in het buitenland?
Daar weten sjamanen bar weinig over de wetenschappelijke achtergrond. Maar als ze goed zijn veel over de reis.
Hoe schift je dan?
Als laatste de vraag past zo'n ritueel wel hier?
Ik heb fantastische filmpjes gezien, maar de natuur is daar deel van vrijwel altijd.
Hier is dat anders dan daar. Komt dit we tot zijn recht in een zaaltje in nederland?
Wat moet je met zo'n ceremonie ? Paar van die zweverige amateur psychologen die alleen maar de hele tijd aan je hoofd zeuren over je problemen en gevoelens. En daar mag je dan ¤549 voor aftikken. Beter haal je gewoon dezelfde truffels bij je lokale smartshop voor ¤20 per portie en ga je met wat vrienden lekker trippen in een goede setting.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:59 schreef embedguy het volgende:
Ik kwam op dit topic uit omdat psychodelics me aanspreken.
Ik wil het doen omdat ik het leven saai vind en ik me wat emotioneel afgevlakt voel. Het leven is prima verder en ik heb geen trauma's die me in de weg zitten, maar heel boeiend voelt leven niet voor me. Misschien dat psychodelics me nieuwe inzichten geven.
Wat is aan te raden?
Is het slim om eerst voor een truffelceremonie te gaan? En dan onder begeleiding 1 dag of zou ik meteen voor een weekend gaan? En is het prima om het in een kleine groep te doen van 3 man of heeft 1op1 echt meerwaarde?
Heeft iemand tips voor een aanbieder? Mag ook via dm![]()
Is healjezelf.nl of truffelceremonie.com iets?
En dan met 1 iemand die nuchter blijft ofzo?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat moet je met zo'n ceremonie ? Paar van die zweverige amateur psychologen die alleen maar de hele tijd aan je hoofd zeuren over je problemen en gevoelens. En daar mag je dan ¤549 voor aftikken. Beter haal je gewoon dezelfde truffels bij je lokale smartshop voor ¤20 per portie en ga je met wat vrienden lekker trippen in een goede setting.
Deels eens wel, niet helemaal, maar je hebt wel een sterk punt, al is dit exact waar ook álle religies over gaan, dit is in staat je terug te brengen naar je serieuze CORE. Dat wat Christenen "God" noemen, je bent het zelf... nu zullen veel mensen het hiermee oneens zijn en dit Godslastering vinden, maar mijn ervaringen tell otherwise. Jezus wist dit ook, Buddha ook, Rumi ook, ze wisten allemaal hetzelfde, men denkt allemaal een andere religie te volgen, maar er is geen religie die hier aan te pas komt; het is "the All".... The Absolute, wat ze ervaarden, en probeerden dit symbolisch duidelijk te maken, wat men vandaag de dag letterlijk neemt. En zodra je de laatste weg in slaat, verdwaal je gigantisch.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Mijn gevoel over dit soort dingen is dat je culturele referentiekader een belangrijke factor kan zijn in het slagen of falen van zo'n ritueel. Als je "spiritueel" bent ingebed in die inheemse cultuur, inderdaad ook in relatie tot de natuur van die regio, is er wellicht minder risico dat zo'n ceremonie een verkeerde uitwerking op je heeft. Als je als Europeaan met een Europese opvoeding en een Europees levensbeschouwelijk referentiekader a.h.w. vanuit het niets met dit soort zaken gaat experimenteren zou het resultaat juist extreem verwarrend en ontwrichtend kunnen zijn, net zoals het gebruik van door Europeanen geïntroduceerde alcohol onder de inwoners van Noord-Amerika ontwrichting leidde bij gebrek aan een cultureel systeem om dat gebruik te reguleren. Ik stel me zo voor dat je als gebruiker dan ineens belaagd lijkt te worden door duizend demonen die alle zekerheden waarmee je bent opgegroeid willen wegnemen, en dat voelt niet goed.
"Een paar amateur psychologen" lol... de westerse psychiatrie is 1 grote joke van amateur psychologen, shamanen zijn de real deal, no offence verder. Wij (in het westen) zijn een stel kleuters in de psyche in vergelijking met hen of de oosterse leren. Begin je in te lezen. Wij zijn goed in Shakti (materie), verder weten we niets.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat moet je met zo'n ceremonie ? Paar van die zweverige amateur psychologen die alleen maar de hele tijd aan je hoofd zeuren over je problemen en gevoelens. En daar mag je dan ¤549 voor aftikken. Beter haal je gewoon dezelfde truffels bij je lokale smartshop voor ¤20 per portie en ga je met wat vrienden lekker trippen in een goede setting.
Als je enkel op zoek bent naar iets meer dan je huidige leven, kun je beter een goede paddo trip doen met een tripsitter, iemand die op je let en je eea begeleid op t moment dat je het zwaar krijgt. Als je serieuze issues hebt, kun je beter Ayahuasca nemen. Paddo's zijn opzich al overweldigend genoeg met de juiste dosering en is veel beter doseerbaar dan Ayahuasca.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:55 schreef embedguy het volgende:
[..]
En dan met 1 iemand die nuchter blijft ofzo?
Is dit veilig?
De prijs is geen probleem overigens, ik vind het 500 waard dus dat geef ik graag uit als er dan iemand bij is die weet wat ze moet doen als er iets mis gaat.
Thanks! Dus een vriend die even een paar uur tripsit is voldoende? Dat scheet dan weer. Nu alleen nog iemand vinden die daarvoor in is 🤔 mijn vriendenkring is niet zo van de drugs.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 01:37 schreef Mijk het volgende:
[..]
Als je enkel op zoek bent naar iets meer dan je huidige leven, kun je beter een goede paddo trip doen met een tripsitter, iemand die op je let en je eea begeleid op t moment dat je het zwaar krijgt. Als je serieuze issues hebt, kun je beter Ayahuasca nemen. Paddo's zijn opzich al overweldigend genoeg met de juiste dosering en is veel beter doseerbaar dan Ayahuasca.
In jouw geval zou ik LSD nemen, of Paddo's, Ayahuasca is overkill.
Edit; ik heb ooit eens een heel topic geschreven over dit soort drugs, is even geleden, maar het drugsforum is weg, misschien kan danny of yvonne de post nog terug halen, was een behoorlijk belangrijke post wat betreft psychedelics.
Wanneer spreek je over 'serieuse issues'?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 01:37 schreef Mijk het volgende:
[..]
Als je serieuze issues hebt, kun je beter Ayahuasca nemen. Paddo's zijn opzich al overweldigend genoeg met de juiste dosering en is veel beter doseerbaar dan Ayahuasca.
In jouw geval zou ik LSD nemen, of Paddo's, Ayahuasca is overkill.
Jenneke is wel leuk...quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:59 schreef embedguy het volgende:
Wat is aan te raden?
Is het slim om eerst voor een truffelceremonie te gaan? En dan onder begeleiding 1 dag of zou ik meteen voor een weekend gaan? En is het prima om het in een kleine groep te doen van 3 man of heeft 1op1 echt meerwaarde?
Heeft iemand tips voor een aanbieder?
Dankjewel! Die is ook relatief goedkoop dus dat klinkt interessant voor als ik niemand in mijn vriendenkring kan vinden die hiervoor in is (of als ik dat als teveel geneuzel ga ervaren. Het liefst wil ik me gewoon aanmelden en gaan met die banaan zonder dingen te moeten regelen enzo).quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:31 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Jenneke is wel leuk...
https://holyshit.nl/aanbod-holy-shit/
Ik zelf heb geen ervaring met zulke ceremonies. Ooit een video gezien van Jenneke en ze leek me een bijzonder leuk mens enzo bij deze website terecht gekomen.
Dit gebeurt dan ook, een vriendin van mij heeft een Ayahuasca sessie gedaan bij een Shaman die eens per jaar een tocht door Europa maakt om ceremonies te geven.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:06 schreef Discombobulate het volgende:
Zou ook altijd wel willen dat ze een shamaan uit zuid amerika overvliegen voor de ceremonie. Als Westerlingen hier mee aan de haal gaan bij mensen komt het niet goed.
Dat over die angsten kan ook prima met paddo/truffel.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:07 schreef embedguy het volgende:
[..]
Wanneer spreek je over 'serieuse issues'?
Als aanvulling op wat ik eerder schreef (ik realiseer me nu pas dat mijn vorige beschrijving van waarom ik psychedelics wil proberen wat karig was);
Misschien dat psychedelics mij ook wat inzichten geven in waar dat mijn sociale angsten vandaan komen of mij kunnen helpen om daaroverheen te komen. Het zijn geen ernstigge sociale angsten, maar het voelt voor mij alsof ik ergens beperkt word en ik heb geen idee waardoor en hoe dat dat op te lossen is. Misschien dat een goede trip mij die inzichten geeft.
Dit is dan ook geen "drugs"... coke, crack, heroine, opium, speed, prozac, venlafaxine... dat zijn drugs; we hebben het hier over Nature's Medicine.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef embedguy het volgende:
[..]
Thanks! Dus een vriend die even een paar uur tripsit is voldoende? Dat scheet dan weer. Nu alleen nog iemand vinden die daarvoor in is 🤔 mijn vriendenkring is niet zo van de drugs.
Het is wel een totaal ander episteme wat ze daar hebben. Ik denk niet dat ons Westerse perspectief commensurabel is met dat van een Zuid Amerikaanse shamaan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:40 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit gebeurt dan ook, een vriendin van mij heeft een Ayahuasca sessie gedaan bij een Shaman die eens per jaar een tocht door Europa maakt om ceremonies te geven.
Overigens niet helemaal eens dat het niet goed komt als westerlingen dit gaan doen. Natuurlijk ben ik het er wél mee eens dat "zomaar even een westerling die dit doet omdat hij denkt na 2x dat hij het kan" het doet, dat niet vragen, niet roepen, maar schreeuwen is om problemen. Maar iemand met serieus verstand hiervan, therapeuten die ook gelopen hebben bij dergelijke shamanen, kan wel degelijk goede sessies geven hierin.
Eens.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is wel een totaal ander episteme wat ze daar hebben. Ik denk niet dat ons Westerse perspectief commensurabel is met dat van een Zuid Amerikaanse shamaan.
Natuurlijk hoef je niet een bad trip te krijgen als je onder begeleiding van een Westerling zoiets doet, maar als een shamaan het ritueel doet zal dat toch wezenlijk anders zijn. Als ikaros er voor zorgen dat gezamelijk de boze geesten, slangen, etc. verdreven worden, dan is onze verklaring voor zoiets heel anders dan dat van een zuid amerikaanse shamaan.
Toen ik het ging kopen dacht ik: een pot nat, het zal wel prima zijn. Maar klopt dit ook of zijn deze truffels meer voor de leuk tijdens een sociale setting?quote:Psilocybe Pajaritos Magic Truffles produce a relaxed, cheerful and social trip with mild visual hallucinations. The cheery and social nature of this trip makes it especially suitable for first-timers, groups and seasoned trippers who prefer a feather light, relaxed trip.
Met psychedelics moet je behoorlijk oppassen met "bijnemen", en wat veel mensen vergeten is dat je het op een lege maag moet doen, als je net gegeten hebt dan werkt het niet, als je suiker drinkt of eet dan ook niet.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:25 schreef embedguy het volgende:
Maakt het eigenlijk veel uit welke truffels je neemt?
Ik heb deze gekocht: psilocybe pajaritos
[ afbeelding ]
https://sjamaan.com/en/psilocybe-pajaritos-magic-truffles.html
[..]
Toen ik het ging kopen dacht ik: een pot nat, het zal wel prima zijn. Maar klopt dit ook of zijn deze truffels meer voor de leuk tijdens een sociale setting?
En nog een vraag: van wiet heb ik behoorlijk wat nodig voordat ik het voel, een veelvoud meer dan mijn vrienden. Is het in dat geval handig om ook een driedubbele portie klaar te hebben liggen om extra te kunnen nemen als ik er niets van voel of moet 15gram echt genoeg zijn?
Thanks voor de info.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:57 schreef Mijk het volgende:
[..]
Met psychedelics moet je behoorlijk oppassen met "bijnemen", en wat veel mensen vergeten is dat je het op een lege maag moet doen, als je net gegeten hebt dan werkt het niet, als je suiker drinkt of eet dan ook niet.
Beware.
Ik zou daar heel erg mee oppassen, "bijnemen", ik spreek uit grote ervaring, meestal wordt het dan té heftig ineens. Goed, je moet het zelf weten, maar wees voorzichtig in je doses met bijnemen, want dit werkt exponentieel.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:03 schreef embedguy het volgende:
[..]
Thanks voor de info.
De verkoper zei dat je de eerste keer het beste met 10gram kunt beginnen en dan na 1.5uur 5gram kon bijnemen als je een sterkere trip wilt. Ik weet alleen niet of dat je dan na 1.5uur dat nog een keer kunt doen zodat je dan 20gram op hebt en vervolgens nog een keer.
Is echt niet nodig om nog een keer bij te nemen. Het is zelfs niet nodig om überhaupt bij te nemen. Heeft niet bijzonder veel meerwaarde.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:03 schreef embedguy het volgende:
[..]
Thanks voor de info.
De verkoper zei dat je de eerste keer het beste met 10gram kunt beginnen en dan na 1.5uur 5gram kon bijnemen als je een sterkere trip wilt. Ik weet alleen niet of dat je dan na 1.5uur dat nog een keer kunt doen zodat je dan 20gram op hebt en vervolgens nog een keer.
Goed om te weten! Dankjewelquote:Op zondag 2 juli 2023 17:56 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ik zou daar heel erg mee oppassen, "bijnemen", ik spreek uit grote ervaring, meestal wordt het dan té heftig ineens. Goed, je moet het zelf weten, maar wees voorzichtig in je doses met bijnemen, want dit werkt exponentieel.
5G paddo's is bijv niet 2x zo sterk als 2,5G paddo's, nee, dat is gelijk 20x zo sterk.
Als je van 10gram weinig voelt dan heeft 5gram bijnemen wel meerwaarde toch? Of wat bedoel je?quote:Op zondag 2 juli 2023 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is echt niet nodig om nog een keer bij te nemen. Het is zelfs niet nodig om überhaupt bij te nemen. Heeft niet bijzonder veel meerwaarde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |