quote:HBO Max is vanaf 8 maart 2022 beschikbaar in Nederland! Je kan je vanaf die dag abonneren op de nieuwe streamingdienst.
HBO Max in Nederland
Nederland heeft er een nieuwe streamingdienst bijgekregen. HBO Max lanceerde 8 maart officieel in ons land en gaat de concurrentie aan met de andere streamingdiensten die we hier al hebben. Denk aan Netflix, Disney Plus, Videoland en Amazon Prime Video.
Wat heeft HBO Max te bieden, wat betaal je ervoor in Nederland en welke series en films kun je kijken?
1. Wat is HBO Max?
Hoewel HBO Max nu pas beschikbaar is in Nederland, bestaat de streamingdienst al langer. In 2020 lanceerde het platform in de Verenigde Staten en later breidde HBO Max ook uit naar Europa. Je kent HBO misschien wel van topseries als Game of Thrones, The Sopranos, The Wire en Euphoria. De dienst is vooral interessant vanwege de exclusieve series en films die je erop vindt. Voorheen kon je het aanbod van HBO kijken via Ziggo.
2. Wat kost HBO Max?
Dat hangt af van welk abonnement je kiest. HBO Max komt in Nederland met een Basic- en Standaard-abonnement. Kies je voor Basic, dan betaal je het minst - maar krijg je ook minder functies. Zo ligt de maximale videokwaliteit op 720p, wat op grote 4K-televisies niet zo scherp oogt. Ook kun je minder films en series voor offline gebruik downloaden, en maar op één apparaat kijken.
Kies je voor het Standaard-abonnement, dan kijk je films en series in full-hd (1080p) of 4K-resolutie. Je kan tot 30 titels voor offline gebruik downloaden en op maximaal drie apparaten tegelijk naar HBO Max kijken. Omdat het prijsverschil tussen Basic en Standaard erg meevalt, is het interessanter om voor het 'beste' abonnement te gaan.
Voor Basic betaal je 5,99 euro, maar als je tussen 8 en 31 maart een abonnement neemt, krijg je 'levenslang' 50 procent korting. Oftewel: je betaalt dan slechts 2,99 euro per maand, waarmee HBO Max bijvoorbeeld even goedkoop is als Amazon Prime Video. Voor het Standaard-abonnement ben je tijdens de kortingsperiode 3,99 euro per maand kwijt, in plaats van 7,99 euro.
De korting vervalt trouwens als je besluit je HBO Max-abonnement stop te zetten. Wil je later weer van de dienst gebruikmaken, dan betaal je de volle pond en geldt de korting niet meer. Het annuleren van HBO Max kan - net als bij andere streamingdiensten - wanneer je maar wil.
3. Wat kan ik op HBO Max zien?
HBO Max verdeelt zijn aanbod in zogeheten 'hubs'. Je kan kijken naar alle exclusieve HBO-series, zoals Game of Thrones, Euphoria, The Sopranos, Friends en The Wire. Daarnaast vind je er de 'HBO Max Originals', oftewel series die specifiek voor de dienst worden gemaakt.
Verder kun je bij HBO Max terecht voor films van Warner Bros. en DC. Voorbeelden hiervan zijn de The Lord of The Rings-films, Godzilla, Harry Potter, The Suicide Squad en nog veel meer. Ook nieuwere films, zoals The Batman, zijn als eerste op de dienst te vinden, vaak al anderhalve maand na hun bioscooprelease.
Kwam er maar een nieuwe Entouragequote:Op donderdag 8 juni 2023 12:29 schreef WammesWaggel het volgende:
Had een soort Entourage verwacht van The Idol.
Valt vooralsnog tegen.
Seizoen 1 is sowieso niet zo goed. Kwamen de makers ook achter. Toen bij seizoen 2 hebben ze Michael veranderd. Je ziet het meteen aan zijn manier van kleden en zijn haar etc. Vanaf dan is het echt top.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben aan the Office (USA) begonnen. Even wennen, maar wat kijkt het heerlijk weg
Die serie was wel heerlijk ja. Elizabeth Olsen is geweldigquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:08 schreef Heph844 het volgende:
Love & Death Alweer tijdje geleden dat ik zo’n top serie heb gekeken.
Hij is prima ja, maar ook wel wat langdradig.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:08 schreef Heph844 het volgende:
Love & Death Alweer tijdje geleden dat ik zo’n top serie heb gekeken.
Let's agree to disagree. Juist dat 'niet bij elkaar passen' was een pluspunt imho.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:11 schreef Bronson het volgende:
[..]
Hij is prima ja, maar ook wel wat langdradig.
En de hoofdrolspelers vond ik nou niet bepaald bij elkaar passen. Niet heel geloofwaardig zo.
In S1 probeerden ze nog een directe kopie van het origineel te zijn, in S2 gingen ze meer hun eigen weg, gelukkig is S1 maar 6 afleveringen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Seizoen 1 is sowieso niet zo goed. Kwamen de makers ook achter. Toen bij seizoen 2 hebben ze Michael veranderd. Je ziet het meteen aan zijn manier van kleden en zijn haar etc. Vanaf dan is het echt top.
Mocht je ook prime video hebben zou ik het wel daar kijken. Op hbo klopt de framerate niet. Waardoor alles heel klein beetje sneller afgespeeld is dan bedoeld. Niet super erg. Maar daardoor klinkt iedereen stukje hoger dan ze normaal praten
Maarja als je de eerste keer kijkt weet je het verschil niet. Dus niet erg. Maar toch Wel raar dat het nog steeds niet is aangepast.
Damn, dat is al even geleden dat ik die heb gezien, die was leuk ja!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:27 schreef Barbusse het volgende:
Ik kan trouwens niet blijven herhalen hoe goed The Deuce is. Maggie Gyllenhaal
Ik vind het fantastisch maar Gyllenhaals krampachtige acteerwerk vind ik ongeveer het zwakste aan de hele serie.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:27 schreef Barbusse het volgende:
Ik kan trouwens niet blijven herhalen hoe goed The Deuce is. Maggie Gyllenhaal
Ik vind het juist perfect. A woman old beyond her years. Geweldig neergezet.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 01:04 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik vind het fantastisch maar Gyllenhaals krampachtige acteerwerk vind ik ongeveer het zwakste aan de hele serie.
bijzonderquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:33 schreef Aether het volgende:
Warner Bros. Discovery in Talks With Netflix to License Older HBO Series
https://variety.com/2023/(...)bros-1235650357/amp/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 22:00 schreef Slayage het volgende:
Dit ziet er goed uit. Een mini serie van soderbergh. Komende maand te zien.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Net de serie Sharp Objects gezien en ik begrijp het einde niet.
Zet de vraag even in een spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh die lijkt me wel boeiendquote:
Zag ook dat Warner Brothers bv hun AAA titels Dune en The Batman ook aan Amazon Prime video hebben gesleten. Lekker voor de inkomsten en fijn voor de klant die geen HBO max abbo heeft , maar dat maakt de HBO Max abbo minder interessant om ook te hebben naast je Amazon Prime abbo te hebbenquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:41 schreef Aether het volgende:
Ook in Nederland komt eerste HBO Original-serie nu naar Netflix
https://www.filmvandaag.n(...)erie-nu-naar-netflix
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-euphoria-overledenquote:Acteur Angus Cloud (25) uit serie Euphoria overleden
De acteur Angus Cloud, die Fezco speelde in de populaire serie Euphoria, is op 25-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie verklaard aan de showbizzsite TMZ.
Zo bijzonder dit. Gewoon lekker je directe concurrent jouw content verkopenquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:41 schreef Aether het volgende:
Ook in Nederland komt eerste HBO Original-serie nu naar Netflix
https://www.filmvandaag.n(...)erie-nu-naar-netflix
Ironisch is dat het op Netflix als HBO Original staatquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Zo bijzonder dit. Gewoon lekker je directe concurrent jouw content verkopen
Series exclusief op eigen dienst en na een jaar verkopen aan andere diensten. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:45 schreef Starflyer het volgende:
Blijkbaar de nieuwe strategie van HBO Warner Bros Discovery. Vooral de focus leggen op de Discovery programma's en de HBO programma's in licentie ergens anders onderbrengen en er op die manier nog (extra) geld aan verdienen.
Je devalueert er anders behoorlijk je eigen bibliotheek mee. Al zal een Game of Thrones niet aan netflix verkocht worden vermoed ik.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Series exclusief op eigen dienst en na een jaar verkopen aan andere diensten. Niks mis mee.
Kijkt redelijk weg niet zo slecht zoals mensen zeggen online.quote:
Ik heb nu 3 afleveringen gezien, ik vind het wel oké, Tedros een gevaarlijk mannetje, hopelijk verrast Leia me nog door hem iets aan te doen ofzo ☺️quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:16 schreef DKUp het volgende:
The Idol gezien. Eigenlijk heeft die serie best wel potentie maar Abel acteert ruk en ze gaan bijna nergens op in.
Van aflevering 4 naar 5 lijkt er ook een heel stuk te missen en dan opeens een sprong van 6 weken in de toekomst. Een extra aflevering was misschien wel beter geweest voor het verhaal. Nu is de laatste aflevering nog al bijzonder dat dan de twisten eigenlijk komen.
Maar ze willen er met bepaalde personages een halve documentaire van maken door te praten over iemand die voor of naast hun staat. Veel personages komen er echt minimaal in voor terwijl ze zogenaamd belangrijk moeten zijn voor het verhaal.
Zonde wel….
Seizoen 2 mag wel komen en dan moet het acteerwerk beter van Abel. Diepgang is ook wel nodig die sekte/cult en seks scènes mogen ze lekker achterwege laten.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:47 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Ik heb nu 3 afleveringen gezien, ik vind het wel oké, Tedros een gevaarlijk mannetje, hopelijk verrast Leia me nog door hem iets aan te doen ofzo ☺️
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |