Daar ging mn koffiequote:Op woensdag 7 juni 2023 08:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zwitserland heeft nog iets van 500.000 stuks Sturmgewehr 90/SIG 550 liggen.
Misschien leveren zij wel?
Dat is niet het plan maar de uitwerking van een oorlog. Als Rusland haar handjes thuis had gehouden waren er ook geen wapens uitgedeeld. Onoverkomelijk en ik begrijp dat de Belgen "onderzoek" willen doen maar er zal geen wapen minder naar Oekraïne worden gestuurd.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Als die wapens rondgedeeld gaan worden komen ze uiteindelijk deels bij terroristische organisaties uit. Vind je dat een goed plan?
het is veelzeggend dat je een willekeurig lijstje in je hoofd pakt, en dan de laatste in die rij maar lafaards noemtquote:Op woensdag 7 juni 2023 08:58 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Lafaards zijn het. Los van de historisch neutrale landen en ministaatjes is er geen land in Europa dat zo weinig doet voor Oekraïne als België.
Goed punt. Tijd dat Rusland de wapens neerlegt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Als die wapens rondgedeeld gaan worden komen ze uiteindelijk deels bij terroristische organisaties uit. Vind je dat een goed plan?
Waar slaat dit op? Ik verwacht meer van België, dat twee wereldoorlogen in het oog van de storm lag. Maar ze staan nog niet eens in de top-20 van Europa qua financiële en militaire steun per hoofd van de bevolking. Ik vind dat, juist gezien hun geschiedenis, ontzettend laf.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het is veelzeggend dat je een willekeurig lijstje in je hoofd pakt, en dan de laatste in die rij maar lafaards noemt
lekker makkelijk
Maar heeft België wel spul om weg te geven? Als ik naar de staat van hun wegdek kijk dan vrees ik voor de staat van hun defensie materiaal.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:15 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Waar slaat dit op? Ik verwacht meer van België, dat twee wereldoorlogen in het oog van de storm lag. Maar ze staan nog niet eens in de top-20 van Europa qua financiële en militaire steun per hoofd van de bevolking. Ik vind dat, juist gezien hun geschiedenis, ontzettend laf.
Spul genoeg maar ze zijn te belazerd om de knip te trekkenquote:Op woensdag 7 juni 2023 09:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar heeft België wel spul om weg te geven? Als ik naar de staat van hun wegdek kijk dan vrees ik voor de staat van hun defensie materiaal.
Onzinnig argument, de Taliban/ISIS haatbaarden en Afrikaanse krijgsheren bezitten al complete Russische arsenalen, want de Russen interesseert het geen bal. Dan kunnen wij wel voorzichtig doen, maar door die corrupte Russische kliek krijgen ze hun gewenste wapens toch wel.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Appels en peren. Daar waar bij de pijplijn nogal wat onduidelijkheden zijn is de tijdlijn en de mogelijkheden om de dam daadwerkelijk op te blazen beperkt: Van binnenuit. Kunnen alleen Russen komen. Waterpeil extra hoog van te voren. Kunnen alleen Russen doen en nog wat behoorlijk krachtig circumstantial evidence dat je bij de pijplijn niet had.quote:Op woensdag 7 juni 2023 06:10 schreef zoost het volgende:
Aan iedereen op dit forum die zeker weet wie verantwoordelijk was voor het opblazen van de dam. Nee, dat weet je niet zeker. Net zo min als bij de pijplijn.
Of die handelaar hoopt er een slaatje uit te slaan.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Spul genoeg maar ze zijn te belazerd om de knip te trekken
https://nos.nl/video/2461(...)-in-oekraine-te-koop
Toch vvalt mij de stroming door het gat in de dam ontzettend mee. Het water in de onderstroomde gebieden zakt ook al weer. Het wordt een soort moerasachtige delta.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Appels en peren. Daar waar bij de pijplijn nogal wat onduidelijkheden zijn is de tijdlijn en de mogelijkheden om de dam daadwerkelijk op te blazen beperkt: Van binnenuit. Kunnen alleen Russen komen. Waterpeil extra hoog van te voren. Kunnen alleen Russen doen en nog wat behoorlijk krachtig circumstantial evidence dat je bij de pijplijn niet had.
Ze regelen het maar. Die 100en tanks staan nu werkeloos te verfstoffen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:05 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Of die handelaar hoopt er een slaatje uit te slaan.
Die Russen lijken af en toe echt te denken dat de hele wereld achterlijk is:quote:
hun berichten lijken ook niet voor de wereld maar hun eigen volk dat niet de tegenwoordigheid van geest heeft die leugens na te gaan. degenen die dat wel doen zijn al in ballingschap, in de Goelag of uit het raam gegaanquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die Russen lijken af en toe echt te denken dat de hele wereld achterlijk is:
Kazkova Dibrova
https://maps.app.goo.gl/janki1kYQhGYQPZV8
Gecorrigeerd.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:42 schreef J.B. het volgende:
Die Russen lijken af en toe echt te denken dat de hele wereldhun eigen volk achterlijk is:
Kazkova Dibrova
Wat een mooi park met mooie diertjes was datquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die Russen lijken af en toe echt te denken dat de hele wereld achterlijk is:
Kazkova Dibrova
Jammer dat ze geen panda's te leen hadden van China anders had Rusland nu een GROOT probleem.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat een mooi park met mooie diertjes was dat
quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:46 schreef Sabata het volgende:
[..]
hun berichten lijken ook niet voor de wereld maar hun eigen volk dat niet de tegenwoordigheid van geest heeft die leugens na te gaan. degenen die dat wel doen zijn al in ballingschap, in de Goelag of uit het raam gegaan
Je kan lachen, maar het gebeurt er serieus dagelijks.quote:
Precies. En om die reden zijn sommigen in oekraine nu bang dat die kerncentrale dus de volgende is.quote:Op woensdag 7 juni 2023 06:10 schreef zoost het volgende:
Aan iedereen op dit forum die zeker weet wie verantwoordelijk was voor het opblazen van de dam. Nee, dat weet je niet zeker. Net zo min als bij de pijplijn.
Boodschap voor putin en clan is immers glashelder. Hij komt er mee weg, hij opent gewoon weer ff die firehose of falsehoods en wij domme westerlingen trappen er gewoon in.quote:Ja, we weten het niet hoor, niemand weet het!
Misschien hebben ze wel een foutje gemaakt!
Oekraine heeft het zelf gedaan, om zo rus de schuld te geven!
Etc etc etc
Dat blonde meisje heeft schijtquote:Op woensdag 7 juni 2023 11:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je kan lachen, maar het gebeurt er serieus dagelijks.
Er is een gast met een interview kanaal die Russische burgers in verschillende regionen interviewd.
Dat hij zelf nog niet van de straat af is geplukt is me echt een raadsel.
Maar veel durven gewoon niet hun mening te geven in de angst om zelf opgepakt te worden.
China steunt Rusland niet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:23 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een ramp zegAls dadelijk bewezen is dat Rusland dit op zijn geweten heeft dan kan China toch lastig Rusland blijven "steunen"? Dit moeten dit toch echt afkeuren?
Beter dan een Russische invasie in Ukraine.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aan jouw gelul helemaal niet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
aan dit soort redenaties heb je geen reet
Based on the news, Russia is winningquote:Op woensdag 7 juni 2023 11:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je kan lachen, maar het gebeurt er serieus dagelijks.
Er is een gast met een interview kanaal die Russische burgers in verschillende regionen interviewd.
Dat hij zelf nog niet van de straat af is geplukt is me echt een raadsel.
Maar veel durven gewoon niet hun mening te geven in de angst om zelf opgepakt te worden.
Jawel.quote:
Domme racistische victim-blaming troll is weer eens domme racistische victim-blaming troll, hé lospetrollos?quote:Op woensdag 7 juni 2023 07:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Tijd dat deze puinhoop ophoudt. Die jubelstemming om de oorlog staat me ook niet aan.
Ex sofjetvolk dat een oude queeste uitspeelt. Ten koste van de veiligheid en stabiliteit van het westen. Ik juich ook niet voor Oekraïne, en nog minder voor die tering Russen.
Gewoon tijd dat dit vierkantekoppen onderonsje door enorme navo overmacht de kop wordt ingedrukt.
Yup, zo is het maar net.quote:Op woensdag 7 juni 2023 07:54 schreef Panthera. het volgende:
[..]
En zo gebruikt Rusland alle westerse weifelaars om te stoken. Zonder het commentaar van De Croo een paar dagen terug was dit nooit gebeurd.
Als over 2 jaar de hart- en vaatziektenmevrouw van BBB onze minister-president wordt (quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Yup, zo is het maar net.
En da's los van dat ik denk dat het ook gewoon niet klopt.
Zie:
ExTec in NWS / Oorlog in Oekraïne #769
En polen heeft rond de 100.000 van die dingen geleverd, en onze constant excusen zoekende buren vele malen minder van hun type wapens.
Maar blijkbaar vinden die kwezels het wel prima om voor de orcs de kop van jut uit te hangen.
Goed gedaan, Belgie!
Waarom zouden ze het afkeuren. Die hebben alle belang bij zoveel mogelijk vriendelijke buren. Die gaan niet stennis schoppen met een 'grote vriendelijke buur' vanwege een conflict in Oost-Europa. De grens tussen die twee landen is 4,200 kilometer lang volgens Wikipedia (?) en als die grens rustig blijft vertaalt zich dat in veel minder kopzorgen in Beijing. Wat jij voorstelt is dat ze een pistool pakken en zichzelf 10 keer in de rechtervoet schieten. Hoe meer rustige en vriendelijke grenzen (buurlanden) hoe beter. Fuck dan wat met een of andere witte stam in Oost-Europa gebeurt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:23 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een ramp zegAls dadelijk bewezen is dat Rusland dit op zijn geweten heeft dan kan China toch lastig Rusland blijven "steunen"? Dit moeten dit toch echt afkeuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 07-06-2023 12:45:17 ]
Is dit relevant?quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als over 2 jaar de hart- en vaatziektenmevrouw van BBB onze minister-president wordt (![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
) dan zullen de Russen ook tig keer gaan benadrukken dat zij weigerde om het bezoek van Zelensky bij te wonen toen hij naar Nederland kwam. Over een Plofkop van Jut gesproken.
Zouden ze met een veger voorop erdoorheen gaan of door goed in de gaten te hebben gehouden de afgelopen tijd weten waar Rusland mijnen heeft geplaatst? Die mijnen lijken me het lastigste van een aanval.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:44 schreef Nielsch het volgende:
Toch wel bemoedigende berichten over de start van het offensief. Oekrainse troepen die op verschillende plekken door Russische linies breken, kilometers terreinwinst boeken en met succes mijnenvelden achter zich laten.
Het zou me niet verbazen als er dmv satellietbeelden aardig accuraat in kaart is gebracht waar mijnen (kunnen) liggen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zouden ze met een veger voorop erdoorheen gaan of door goed in de gaten te hebben gehouden de afgelopen tijd weten waar Rusland mijnen heeft geplaatst? Die mijnen lijken me het lastigste van een aanval.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zie ze ook niet afkeurend zijn ten opzichte van deze misdaden.
China steunde onlangs een VN-resolutie die zich uitspreekt tegen de Russische agressie.quote:
Grote kans dat behoorlijk aantal van deze mijnen door stromingen zijn weg gesleurd.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zouden ze met een veger voorop erdoorheen gaan of door goed in de gaten te hebben gehouden de afgelopen tijd weten waar Rusland mijnen heeft geplaatst? Die mijnen lijken me het lastigste van een aanval.
'Even snel opstoten' zit er in dat soort gebieden sowieso niet in daardoor lijkt me. Maar geen idee hoe uitgestrekt het is, Rusland heeft natuurlijk ook niet eindeloos veel mijnen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als er dmv satellietbeelden aardig accuraat in kaart is gebracht waar mijnen (kunnen) liggen.
Ja maar dit oprukken van de Oekrainers betreft niet dat gebied waar mijnen wellicht zijn wegedreven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Grote kans dat behoorlijk aantal van deze mijnen door stromingen zijn weg gesleurd.
Ook kwam ik beelden tegen dat die dingen het en der af gingen.
Zie link.
https://9gag.com/gag/aGE2(...)tm_medium=post_share
Pas 2 keer eerder gepostquote:Op woensdag 7 juni 2023 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Ik onderbreek dit topic met allemaal slecht nieuws met een klein lichtpuntje
China zou op kunnen houden met (laagwaardige) chips leveren, dan houden de nachtelijke aanvallen met kruisraketten binnen 1 a 2 weken op.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
[..]
China steunde onlangs een VN-resolutie die zich uitspreekt tegen de Russische agressie.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ina-smeken-om-wapens
Plus er is geen directe indicatie dat China Rusland van wapens voorziet.
Gruwelijk achter de feiten, ik presenteer u Nattekat.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Ik onderbreek dit topic met allemaal slecht nieuws met een klein lichtpuntje
Zou Rusland de dam opgeblazen hebben, omdat ze ervanuit gaan Crimea te verliezen, en ze het liever als wasteland achterlaten?quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:44 schreef Nielsch het volgende:
Toch wel bemoedigende berichten over de start van het offensief. Oekrainse troepen die op verschillende plekken door Russische linies breken, kilometers terreinwinst boeken en met succes mijnenvelden achter zich laten.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:23 schreef Sunri5e het volgende:
quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:18 schreef Peppert het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het afkeuren. Die hebben alle belang bij zoveel mogelijk vriendelijke buren. Die gaan niet stennis schoppen met een 'grote vriendelijke buur' vanwege een conflict in Oost-Europa. De grens tussen die twee landen is 4,200 kilometer lang volgens Wikipedia (?) en als die grens rustig blijft vertaalt zich dat in veel minder kopzorgen in Beijing. Wat jij voorstelt is dat ze een pistool pakken en zichzelf 10 keer in de rechtervoet schieten. Hoe meer rustige en vriendelijke grenzen (buurlanden) hoe beter. Fuck dan wat met een of andere witte stam in Oost-Europa gebeurt.
De Politburo en Standing Committee (degene die alle belangrijke en grote beslissingen nemen voor het land) moeten aan het welzijn van hun eigen staat denken in een zeer anarchiste internationale toneel waar het recht van de sterkste geldt; kom niet aanzetten met flauwekul als 'internationale rechtssysteem'. Hoop is een zeer sterke drugs maar moet niet denken vanuit Europees standpunt als je over andere niet-europeanen spreekt maar vanuit hun eigen welzijn & belang. Tenzij een vazal regeert vanuit Beijing dan is het een andere verhaal. Ik bedoel who geeft een fuck about Jemenieten en Palestijnen in deze contreien. Die topics sterven hier een snelle dood na 5 posten (met geluk). Goede relaties met Israël en Saudi-Arabië zijn veel belangrijker en de rest bloedt maar dood. Andersom kan dat ook wel eens gelden.
https://en.wikipedia.org/(...)nese_Communist_Party
https://en.wikipedia.org/(...)nese_Communist_PartyPrecies. Beijing zal 100% voor zorgen dat de Russische economie op een acceptabel niveau blijft opereren zodat de Poetin regering overeind blijft. Het is in hun belang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bezorgt die drone een fles water ofzoquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:06 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ukrainian drones delivering water to the citizens of Russian-occupied Oleshky. The Russian occupation neither helps nor would it allow any SAR helicopters to be deployed. The Ukrainian army tries its best to help.
Daar komen de 500.000 stuks Stgw. 90.quote:
Wel leuk, soms kijk je naar cijfers en dan denk je van "wow dat is toch wel veel". Tot je ziet dat Europa voor zo'n 600-700 miljard importeert (Nederland alleen al 45 miljard).quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:24 schreef Peppert het volgende:
[..]
[..]
Precies. Beijing zal 100% voor zorgen dat de Russische economie op een acceptabel niveau blijft opereren zodat de Poetin regering overeind blijft. Het is in hun belang.
[ twitter ]
Het doel is niet evenaren maar de Russische economie op een acceptabel niveau te laten doorsputteren en een vriendelijke regering overeind te houden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel leuk, soms kijk je naar cijfers en dan denk je van "wow dat is toch wel veel". Tot je ziet dat Europa voor zo'n 600-700 miljard importeert (Nederland alleen al 45 miljard).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |