SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen! Misschien kunnen we de wie loopt waar weer leven inblazen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Even zonder schaamte mijn laatste post kopiëren.
Na iets van dertien jaar lopen toch een ontwikkeling doorgemaakt. Ik kan eindelijk vier keer per week lopen aan. Ik heb in 2014, 2015 en 2018 een aantal keer geprobeerd vier keer per week te lopen. Dat was steeds in aanloop naar een marathon. Eigenlijk bleek elke keer dat die belasting te veel was.
Daardoor heb ik de afgelopen vier jaar eigenlijk nooit meer dan drie keer getraind. En op zich beviel dat goed.
Dit voorjaar liep ik Rotterdam en het schema dat de trainer maakte, bevatte weer een vierde training, op de woensdag. Naast trainingen op zaterdag, maandag en donderdag. Tijdens de training voor de marathon bleek het dit keer wel goed te gaan. Ik kon het prima aan, geen pijntjes of erger. Het ging gewoon goed.
In mei, na het eerste herstel van de marathon, besloten om toch die vierde training weer op te pakken. Heel mei vier keer gelopen en dat gaat echt supergoed. Vrijdag nog bij de periodieke preventieve behandeling van de masseur geweest en die zei ook al dat het allemaal zo sterk voelde. Dat had ik natuurlijk zelf ook wel gevoeld.
Ben best wel tevreden met hoe het nu gaat. Ik loop nu op maandag een intervaltraining op de club, meestal rond 14 kilometer totaal. Woensdag een rustig rondje op slakkentempo van 6km, donderdag intervallen (in totaal een kilometer of 11, 12 op de baan en dan zaterdag nog de lange duurloop van 16 tot 20 kilometer.
Afgelopen maand zo bijna aan 200 kilometer weer gekomen. Nog nooit zo veel gelopen zonder ergens voor aan het trainen te zijn. Voelt echt lekker.
En zo zie je maar, geleidelijk aan alles opbouwen loont ook.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ga naar de HA en vraag om wat anti-histamine shit. Ik had er in NL ook altijd last van en ik ben naar de HA gegaan en zat aan pillen die echt bijzonder goed hielpen.quote:Op maandag 5 juni 2023 10:18 schreef valleilijn het volgende:
Mijn hooikoortsseizoen is flink losgebarsten, lekker niezen, jeukende ogen en een snotneus de hele tijd... Gelukkig valt het tijdens het lopen altijd wel mee, maar bij thuiskomst voelt het dan dubbel zo erg
Ik heb hier een paar pillen die je OTC kan kopen en die werken ook bijzonder goed (allergie mbt huisdieren). Ik gebruik deze nu https://www.allegra.com/e(...)-hour-allergy-relief. Die werken als een baas. Na plus/minus een uurtje gaan de klachten weg en kan je weer normaal dingen doen zonder continue te niezen, te snotten en in je ogen te wrijven.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Twee keer per week intervallenquote:Op maandag 5 juni 2023 16:41 schreef mosselmossel het volgende:
Ben best wel tevreden met hoe het nu gaat. Ik loop nu op maandag een intervaltraining op de club, meestal rond 14 kilometer totaal. Woensdag een rustig rondje op slakkentempo van 6km, donderdag intervallen (in totaal een kilometer of 11, 12 op de baan en dan zaterdag nog de lange duurloop van 16 tot 20 kilometer.![]()
![]()
Ja goeie, dat zou ik eigenlijk wel gewoon een keer moeten doenquote:Op maandag 5 juni 2023 16:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ga naar de HA en vraag om wat anti-histamine shit. Ik had er in NL ook altijd last van en ik ben naar de HA gegaan en zat aan pillen die echt bijzonder goed hielpen.
Ik heb hier een paar pillen die je OTC kan kopen en die werken ook bijzonder goed (allergie mbt huisdieren). Ik gebruik deze nu https://www.allegra.com/e(...)-hour-allergy-relief. Die werken als een baas. Na plus/minus een uurtje gaan de klachten weg en kan je weer normaal dingen doen zonder continue te niezen, te snotten en in je ogen te wrijven.![]()
![]()
Ik lig er ook af op het moment, maar vind het altijd nog niet erg genoeg om ervoor naar de huisarts te gaan. Zolang de Kruidvat-pilletjes nog helpen... Een beetjequote:Op maandag 5 juni 2023 16:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ga naar de HA en vraag om wat anti-histamine shit. Ik had er in NL ook altijd last van en ik ben naar de HA gegaan en zat aan pillen die echt bijzonder goed hielpen.
Ik heb hier een paar pillen die je OTC kan kopen en die werken ook bijzonder goed (allergie mbt huisdieren). Ik gebruik deze nu https://www.allegra.com/e(...)-hour-allergy-relief. Die werken als een baas. Na plus/minus een uurtje gaan de klachten weg en kan je weer normaal dingen doen zonder continue te niezen, te snotten en in je ogen te wrijven.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zondag de halve marathon van Amersfoort bij 30 graden... ik start om 10:30...Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Vervroegen ze dat niet? Vind dat vrij onverantwoord.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Zondag de halve marathon van Amersfoort bij 30 graden... ik start om 10:30...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tot nu toe lijkt alleen de 5km vervroegd..quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vervroegen ze dat niet? Vind dat vrij onverantwoord.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Tja het is sowieso een risico op warmte om in juni een halve marathon te lopen. Wij hoeven er gelukkig niet ons brood mee te verdienen, dus die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook grotendeels bij jezelf om je tempo aan te passen op de omstandigheden..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik neem ook mijn waterrugzak mee, zodat ik geregeld een beetje water kan drinken. Komt goed. En anders maar stukjes wandelen. Sowieso geen dag voor PR-en.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja het is sowieso een risico op warmte om in juni een halve marathon te lopen. Wij hoeven er gelukkig niet ons brood mee te verdienen, dus die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook grotendeels bij jezelf om je tempo aan te passen op de omstandigheden..Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dat ik heb bij de Tilburg Ten Miles ook al vaak meegemaakt en dat is in September: mensen onderschatten hete temperaturen heel vaak (20-25 graden), waardoor ik veel mensen serieus K.O. heb zien gaan in die laatste kilometers.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja het is sowieso een risico op warmte om in juni een halve marathon te lopen. Wij hoeven er gelukkig niet ons brood mee te verdienen, dus die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook grotendeels bij jezelf om je tempo aan te passen op de omstandigheden..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Had de Dam tot Damloop daar ook niet last van? Vooral ook door de tunnels in dat parcours. Maar goed, dat is september, dan zou de hitte alweer moeten gaan dimmen. Ik heb nog een marathon in augustus, eens kijken hoe die gaat uitpakkenquote:Op woensdag 7 juni 2023 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ik heb bij de Tilburg Ten Miles ook al vaak meegemaakt en dat is in September: mensen onderschatten hete temperaturen heel vaak (20-25 graden), waardoor ik veel mensen serieus K.O. heb zien gaan in die laatste kilometers.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Bij de zevenheuvelenloop hebben ze ook wel metingen gedaan met van die thermometerpillen en zelfs bij 6 graden hadden daar relatief veel mensen oververhitte lichamen.
Ik ben het er helemaal mee eens dat je voorzichtig moet zijn in de warmte hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre de organisatie echt verantwoordelijk te houden is, 10.30 is toch al best een vroeg tijdstip. Vraag me ook vaak af waarom het niet zo vaak fout lijkt te gaan in bijv van die bergtrails in frankrijk of spanje waar het ook ruim boven de 30 graden is. Ligt het toch ook niet grotendeels aan minder getraind zijn dan je dacht en niet goed in kunnen schatten wat je lichaam aankan?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Goed bezig! Wel wat jaloers, mij lukt het niet om 4 keer per week te lopen. Dankzij een gemiddeld iets langere duurloop kom ik toch op ongeveer dezelfde kilometers, maar ben de laatste tijd de druk met werk en sociale verplichtingen.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:41 schreef mosselmossel het volgende:
[…]
In mei, na het eerste herstel van de marathon, besloten om toch die vierde training weer op te pakken. Heel mei vier keer gelopen en dat gaat echt supergoed. […]Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Mja 10:30 dan is het een graad of 20? Halve marathon is 2uur max ongeveer, dan finish je op 23 graden ofzo. Is niet koud maar wel te doen lijkt me.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Zondag de halve marathon van Amersfoort bij 30 graden... ik start om 10:30...
Geen lange mouwen, geen maillots, dan ben je al een eind denk ik.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Drinken, drinken en drinken en af en toe wat water over je heen gooien. En vergeet ook de gelletjes of winegums niet. Want teveel water alleen is ook niet goed. Je hebt zouten en suikers nodig.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Zondag de halve marathon van Amersfoort bij 30 graden... ik start om 10:30...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is volgens mij helemaal niet zo raar. Dat is min of meer standaard bij elke atletiekvereniging toch? En daarnaast is natuurlijk ook geen intervaltraining hetzelfde.quote:Het is inderdaad soms wat passen en meten met wanneer je dat vierde loopje kan doen. Zelf ook heel druk met werken en kinderen enzo. Nu lukt het allemaal. Vanaf augustus nieuw werk, dus dan valt het allemaal weer te bezien hoe vaak ik kan lopen. Ik moet fit zijn voor het werk, dus ik mag wel trainen in de baas z'n tijd, dat scheelt wel. Ik zie het wel hoe lang ik dit volhoudquote:Op woensdag 7 juni 2023 17:03 schreef BOKA het volgende:
[..]
Goed bezig! Wel wat jaloers, mij lukt het niet om 4 keer per week te lopen. Dankzij een gemiddeld iets langere duurloop kom ik toch op ongeveer dezelfde kilometers, maar ben de laatste tijd de druk met werk en sociale verplichtingen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gisteren een 5km traininkje gedaan met een flink korter broekje, dat wordt een go voor dit loopje denk ik.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Mja 10:30 dan is het een graad of 20? Halve marathon is 2uur max ongeveer, dan finish je op 23 graden ofzo. Is niet koud maar wel te doen lijkt me.
Geen lange mouwen, geen maillots, dan ben je al een eind denk ik.Er gaat 2 liter water op mijn rug mee, gels en misschien ook maar winegums.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Drinken, drinken en drinken en af en toe wat water over je heen gooien. En vergeet ook de gelletjes of winegums niet. Want teveel water alleen is ook niet goed. Je hebt zouten en suikers nodig.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik ben juist een groot fan van hardlopen bij hetere temperaturen. Mijn beste en snelste loop was ook een 23km bij 30 graden, op het heetst van de dag. Ik had ook geen drinken of gels bij me. In de herfst en/of winter zakt het niveau drastisch omlaag. Tja, zo zit iedereen weer anders in elkaar.![]()
Heb je tropische genen?quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:58 schreef GwaiLow het volgende:
Ik ben juist een groot fan van hardlopen bij hetere temperaturen. Mijn beste en snelste loop was ook een 23km bij 30 graden, op het heetst van de dag. Ik had ook geen drinken of gels bij me. In de herfst en/of winter zakt het niveau drastisch omlaag. Tja, zo zit iedereen weer anders in elkaar.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nee, ook niet. Ben gewoon een echte hollanderquote:. Denk dat ik er gewoon meer zin in heb bij mooi/warm weer, en als de motivatie hoog is loop ik ook harder. Spieren voelen ook wat soepeler aan in de zomer. En van de warmte heb ik doorgaans geen last, op een enkele uitzondering na misschien.
![]()
Ik ben wel fan van lopen tijdens dit soort dagen, maar dan voor 09:00u 's ochtends of vanavond na 20:00u als het alweer wat afkoelt.quote:Op donderdag 8 juni 2023 14:58 schreef GwaiLow het volgende:
Ik ben juist een groot fan van hardlopen bij hetere temperaturen. Mijn beste en snelste loop was ook een 23km bij 30 graden, op het heetst van de dag. Ik had ook geen drinken of gels bij me. In de herfst en/of winter zakt het niveau drastisch omlaag. Tja, zo zit iedereen weer anders in elkaar.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat had, ik kan het me moeilijk voorstellen. Ik kan weinig met dit weer, bij temperaturen van +30° denk ik dat ik niet eens meer vooruit zou komenquote:Op donderdag 8 juni 2023 14:58 schreef GwaiLow het volgende:
Ik ben juist een groot fan van hardlopen bij hetere temperaturen. Mijn beste en snelste loop was ook een 23km bij 30 graden, op het heetst van de dag. Ik had ook geen drinken of gels bij me. In de herfst en/of winter zakt het niveau drastisch omlaag. Tja, zo zit iedereen weer anders in elkaar.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
Ligt denk meer aan dat ze verstandiger er mee omgaan en zich dan minder hard pushen om een bepaald tempo vol te blijven houden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij de zevenheuvelenloop hebben ze ook wel metingen gedaan met van die thermometerpillen en zelfs bij 6 graden hadden daar relatief veel mensen oververhitte lichamen.
Ik ben het er helemaal mee eens dat je voorzichtig moet zijn in de warmte hoor, maar ik vraag me wel af in hoeverre de organisatie echt verantwoordelijk te houden is, 10.30 is toch al best een vroeg tijdstip. Vraag me ook vaak af waarom het niet zo vaak fout lijkt te gaan in bijv van die bergtrails in frankrijk of spanje waar het ook ruim boven de 30 graden is. Ligt het toch ook niet grotendeels aan minder getraind zijn dan je dacht en niet goed in kunnen schatten wat je lichaam aankan?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: