abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209967221
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik heb de data niet gezien. Geen idee hoe erg het kersenplukken is, dat er gebieden zijn met 3 graden opwarming zal mij overigens niet verbazen, de analyse dat dit opmerkelijk is, zonder context, deel ik niet, daar heb ik context voor nodig.
Dus geen data gezien maar wel hier het hoogste woord moeten hebben over halve wetenschap. :')
pi_209967536
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus geen data gezien maar wel hier het hoogste woord moeten hebben over halve wetenschap. :')
Mijn hele punt is dat er vanalles wordt geroepen zonder onderbouwing!
Ik weet mijn god niet waar ik moet zoeken om de onderbouwing te vinden, waarom is dat mijn taak?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209967598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Och we zitten nu op 1.2 graden opwarming sinds 1870 ofzo, nou nou, poe poe, het is echt onleefbaar nu in Nederland.
In India denken ze daar anders over.
pi_209967599
quote:
18s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mijn hele punt is dat er vanalles wordt geroepen zonder onderbouwing!
Ik weet mijn god niet waar ik moet zoeken om de onderbouwing te vinden, waarom is dat mijn taak?
Jij roept van alles en post hier berichten waar weldegelijk bronnen genoemd worden en dan zou het onze taak zijn om de berichten voor jou nogmaals uit te gaan kauwen. Grapjas. _O-
  FOK!fotograaf donderdag 20 juli 2023 @ 13:07:14 #155
842 Zorro
Z
pi_209967610
De warmste maand sinds het begin van de metingen!

Dat is in verhouding net zoiets als nu de 100m sprint beginnen te timen en en volgende week roepen dat iemand de snelste tijd loopt sinds het begin van de metingen!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_209967637
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij roept van alles en post hier berichten waar weldegelijk bronnen genoemd worden en dan zou het onze taak zijn om de berichten voor jou nogmaals uit te gaan kauwen. Grapjas. _O-
Gaan we het nog inhoudelijk hebben over de 10x meer hittegolven claim en 3 graden warmer in sommige gebieden claim? Waar zijn die papers? Waar moet ik zoeken? Nogmaals, zonder die context zegt het mij geen reet en zou het jou ook geen reet moeten zeggen.

Daar ging het om.
Volgens mij ben jij het onderwerp je bijster, en heb je geen idee waar ik het hier over heb.
Zo wel, deel dan die onderzoeken.

Met je nogmaals uitkauwen, _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209968090
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Naja goed, je begint zelf over PPM hè, dus je bent hier vooral met jezelf in discussie.

Overigens in een kas proefondervindelijk al aan te tonen dat CO2 niveaus warmte vasthouden. Dat CO2 een positieve relatie heeft met temperatuur is aannemelijk. Ook met allerhande andere metingen, dus die staat gewoon vast.

De vraag is in welke mate dat causaal is. En in welke mate correlatief. Warmere oceanen houden minder CO2 vast, hoeveel CO2 zit daar wel niet gebufferd? Warmer klimaat --> meer CO2,
Wel eens van feedback loops gehoord?

quote:
OK, de snelle stijging in CO2 nu in de atmosfeer, neem ik even aan, is redelijk uniek, maar we gaan naast meetbare hardere wetenschap, ook uit van allerhande 2e orde effecten dat het helemaal uit de hand escaleert, daarnaast hebben we problemen met onze metingen die niet 100% accuraat zijn die "urban heating" elementen vertonen.
Aangezien jij geregeld om context en onderbouwing vraagt: Geef eens wat onderbouwing, met bronnen, over de urban heating elementen die volgens jou schijnbaar de accuraatheid van metingen beinvloeden?

quote:
Daarnaast bestaat er een hevige bias van wetenschappers in deze tak van sport, ze zijn er gigantisch in geinvesteerd en hebben die overtuiging dat we er echt iets mee moeten doen asap.
Bias...of misschien hebben ze gelijk? Als 100 oncologen zeggen dat jij kanker hebt, en een zweefteef dat je het niet hebt, zijn al die oncologen dan biased, omdat ze gigantisch hebben geinvesteerd in hun opleiding tot oncoloog, en ervan overtuigd zijn dat er iets gedaan moet worden?

quote:
In de realiteit verwacht ik dat de effecten nu enige mate overschat worden (dus zeker wel bestaan) en daarnaast dat we het probleem totaal niet kosten-effectief aanpakken.
Noem eens effecten die overschat worden? Kwantificeer die effecten, en onderbouw (daar is ie weer) je verwachtingen eens. En hoe zouden we het probleem kosten-effectief aan moeten pakken (met onderbouwing). Neem daarbij ook de kosten mee van niets doen.

quote:
Zo snel mogelijk de juiste instrumenten invoeren is stap 1, en dat kost met CBAM al tot 2032, ondertussen stellen we onhaalbare doelstellingen en ligt ons elektriciteitsnetwerk al plat, in Zeeland mag er niks meer bij. Nu al.

En investeringen buiten de EU dan? Wat vinden we van andere onderwerpen zoals die halve slavernij in Kongo m.b.t. Kobalt voor onze accu's?
Wie zegt dat die halve slavernij niet ook aangepakt moet en kan worden? En welke 'juiste instrumenten' heb je het over? En waarom zijn dat de 'juiste', kun je dat onderbouwen?

quote:
En onze ouderen? Onze welvaart? Er zijn zoveel facetten des levens die aandacht verdienen.
Klopt, het is complex. Denk ook aan de keinkinderen, die moeten ook nog een beetje kunnen leven. Klimaat heeft invloed op dat alles, en een warmer klimaat met meer extremen maar het niet makkelijker. Denk eens aan al die ouderen in hittegolven.

quote:
Anyway, CO2 reduceren gebeurt nu sowieso niet doelmatig en die 2030 / 2050 doelstelling zorgen daar expliciet voor.
CO2 wordt niet gereduceerd, de uitstoot wordt omlaag gebracht. Helaas formuleren landen doelstellingen op zo'n manier dat ze niet bindend zijn, en vervolgens houden ze zich er ook niet aan. Dat zie je nu ook weer met de Europese natuurwet, uitgekleed tot iets waardoor doelen niet gehaald zullen worden.
pi_209968100
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wel eens van feedback loops gehoord?
Jawel maar dat staat niet stevig.
pi_209968108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Aangezien jij geregeld om context en onderbouwing vraagt: Geef eens wat onderbouwing, met bronnen, over de urban heating elementen die volgens jou schijnbaar de accuraatheid van metingen beinvloeden?
In het boek van Crox is daarop ingezoomd, https://www.bol.com/nl/nl/f/de-staat-van-het-klimaat/37129331/

En natuurlijk beïnvloed dat de accuraatheid van metingen, bebouwing en omgeving beïnvloeden gemeten temperatuur. In NL heeft het KNMI meetreeksen in de beeld pre 1950 om die reden ook aangepast "homogenisatie".

Ik vraag hier 2 dingen volgens mij in dit topic, maak het nou niet steeds breder dan dat:

1. 3 graden warmer sommige plekken EU in de zomer.
2. 10x vaker hittegolven.
pi_209968165
quote:
Bias...of misschien hebben ze gelijk? Als 100 oncologen zeggen dat jij kanker hebt, en een zweefteef dat je het niet hebt, zijn al die oncologen dan biased, omdat ze gigantisch hebben geinvesteerd in hun opleiding tot oncoloog, en ervan overtuigd zijn dat er iets gedaan moet worden?
Beide, ik ontken niet dat CO2 effect heeft, de mate waarin, is de vraag.
Waarbij het IPCC ook opvallende fouten maakt die altijd één kan op wijzen en critici (ook al vaak geciteerd en alom geprezen) worden er buiten gehouden. Wederom op basis van boek van Crok.
pi_209968192
quote:
Noem eens effecten die overschat worden? Kwantificeer die effecten, en onderbouw (daar is ie weer) je verwachtingen eens. En hoe zouden we het probleem kosten-effectief aan moeten pakken (met onderbouwing). Neem daarbij ook de kosten mee van niets doen.
Feed-back loops worden niet goed begrepen, urban heating effect is present in meetreeksen, bias vanuit wetenschappers is logisch gezien allerhande factoren, daar kun je enorm over uitwijden verder maar ik hoop dat je daar zelf ook wat bij kunt voorstellen.

Voor kosten/baten analyses met input van IPCC verwachtingen, zie Nordhaus.
pi_209968220
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarbij het IPCC ook opvallende fouten maakt die altijd één kan op wijzen en critici (ook al vaak geciteerd en alom geprezen) worden er buiten gehouden. Wederom op basis van boek van Crok.
Dus het cork boek is jou bijbel en IPCC de duivelse wetenschap. En het dan over bias hebben. _O-
pi_209968223
quote:
Wie zegt dat die halve slavernij niet ook aangepakt moet en kan worden? En welke 'juiste instrumenten' heb je het over? En waarom zijn dat de 'juiste', kun je dat onderbouwen?
Jahoor het juiste instrument is beprijzen van CO2. Enige industriepolitiek zou je kunnen voeren met kerncentrales omdat dat grote stappen maakt, verder zie ik geen danwel weinig succes voor central planning.

Het gebrek aan capaciteit van ons stroomnet limiteert overigens de haalbaarheid van onze doelstellingen ook enorm, tenzij we leveringszekerheid niet meer van belang vinden. Dat gaat echt flink welvaart kosten.
pi_209968258
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus het cork boek is jou bijbel en IPCC de duivelse wetenschap. En het dan over bias hebben. _O-
Jij maakt er duivelse wetenschap van, dat heb ik niet gezegd.
Dat er naar mijn verwachting upward bias in zit baseer ik op mijn ervaringen met dit onderwerp, o.a. op basis van boek van Crok.

Waarom zou een beetje nuancering of afzwakking gelijk moeten impliceren dat IPCC de duivel is? Ik zeg hier maximaal dat ze zichzelf versterken in hun geloof en vanwege dat de effecten allicht wat overschatten.
pi_209968276
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:47 schreef aloa het volgende:

[..]
Daar pas je wel. Ik zie net dat daar ook een topic loopt waar je je onzin kan gaan verkondigen.

O, wacht.. je post er al :')

George_of_the_Jungle in BNW / Klimaat Hysteria#4 Alleen samen verslaan we climate change
Wees jij maar lekker het boegbeeld van niet zelfstandig kunnen nadenken, wat jij wilt, geloof lekker dat ze het in India slechter hebben dan 50 jaar terug, bijvoorbeeld.

En het gros van de welvaartstoename hebben we te danken aan goedkope energie - die een opwarmend effect heeft op het klimaat ja. Maar er is echt geen twijfel mogelijk dat de baten van goedkope energie die kosten overtreffen.
pi_209968332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wees jij maar lekker het boegbeeld van niet zelfstandig kunnen nadenken, wat jij wilt, geloof lekker dat ze het in India slechter hebben dan 50 jaar terug, bijvoorbeeld.

En het gros van de welvaartstoename hebben we te danken aan goedkope energie - die een opwarmend effect heeft op het klimaat ja. Maar er is echt geen twijfel mogelijk dat de baten van goedkope energie die kosten overtreffen.
Overigens zijn de extinction rebellion hypocrieten het daar ook geheel mee eens, kijk maar naar de vakantiefoto's van gemiddelde XR demonstrant.
pi_209968397
Ludo praat nu zelfs tegen zichzelf door zijn hysterische emoties kunnen we hem nu echt niet meer serieus nemen. :D
pi_209968521
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:56 schreef Basp1 het volgende:
Ludo praat nu zelfs tegen zichzelf door zijn hysterische emoties kunnen we hem nu echt niet meer serieus nemen. :D
Dat deed ik al niet :+
pi_209968557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Feed-back loops worden niet goed begrepen, urban heating effect is present in meetreeksen, bias vanuit wetenschappers is logisch gezien allerhande factoren, daar kun je enorm over uitwijden verder maar ik hoop dat je daar zelf ook wat bij kunt voorstellen.

Voor kosten/baten analyses met input van IPCC verwachtingen, zie Nordhaus.
Sommige feedback loops, of de impact ervan worden nog niet goed begrepen, en men is zich daarvan bewust. Andere feedback loops worden goed begrepen.
Urban heat effect is al bekend sinds men begon met meten, en kan men heel goed rekening mee houden in meetreeksen.
Verder goede onderbouwing wel :')
pi_209968582
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke fouten? Licht er eens een uit en onderbouw. En dan echt onderbouwen, niet een verwijzing naar een heel boek. Pen gewoon de onderbouwing hier neer, of kopieer het desnoods.
pi_209968606
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
In het boek van Crox is daarop ingezoomd, https://www.bol.com/nl/nl/f/de-staat-van-het-klimaat/37129331/

En natuurlijk beïnvloed dat de accuraatheid van metingen, bebouwing en omgeving beïnvloeden gemeten temperatuur. In NL heeft het KNMI meetreeksen in de beeld pre 1950 om die reden ook aangepast "homogenisatie".

Ik vraag hier 2 dingen volgens mij in dit topic, maak het nou niet steeds breder dan dat:

Dus als ik het goed begrijp is je vraag:

Wat is de vraag precies?
pi_209968643
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jahoor het juiste instrument is beprijzen van CO2. Enige industriepolitiek zou je kunnen voeren met kerncentrales omdat dat grote stappen maakt, verder zie ik geen danwel weinig succes voor central planning.

Het gebrek aan capaciteit van ons stroomnet limiteert overigens de haalbaarheid van onze doelstellingen ook enorm, tenzij we leveringszekerheid niet meer van belang vinden. Dat gaat echt flink welvaart kosten.
Je weet dat er al handel in carbon is? Ben je je ook bewust van de haken en ogen daaraan?
En een kerncentrale kan helpen, maar als je vandaag begint met bouwen, is die pas over 10-20 jaar klaar. Als je ook nog vergunningen moet aanvragen kun je er nog 10 jaar aan vast plakken. Ook niet echt een oplossing.
pi_209968702
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dus als ik het goed begrijp is je vraag:

Wat is de vraag precies?
Welke papers komt dat uit?
pi_209968722
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je weet dat er al handel in carbon is? Ben je je ook bewust van de haken en ogen daaraan?
En een kerncentrale kan helpen, maar als je vandaag begint met bouwen, is die pas over 10-20 jaar klaar. Als je ook nog vergunningen moet aanvragen kun je er nog 10 jaar aan vast plakken. Ook niet echt een oplossing.
Ja ga nog verder traineren, ondertussen wordt van mij wel verlangt dat als we energie tekort hebben over 10-20 jaar dat ik zonder energie moet zitten en mijn welvaart naar de knoppen gaat.
Kernenergie is de grootste klappenmaker die we hebben als het gaat om CO2 reductie, weigering om dat in te zetten impliceert dat het gaat om welvaartsreductie i.p.v. CO2 reductie.

Ok wat ik werkelijk denk: De mensen kunnen het totaal niet overzien allemaal, en zeggen daarom incongruente dingen.
pi_209968752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Niet de fouten en zwaktes van het boek van Crok kunnen zien, maar wel alle klimaat-wetenschappers beschuldigen van bias :')
Zeg ik nergens.

Maar dat er bias is in die tak van wetenschap is logisch.
pi_209968767
quote:
CO2 wordt niet gereduceerd, de uitstoot wordt omlaag gebracht. Helaas formuleren landen doelstellingen op zo'n manier dat ze niet bindend zijn, en vervolgens houden ze zich er ook niet aan. Dat zie je nu ook weer met de Europese natuurwet, uitgekleed tot iets waardoor doelen niet gehaald zullen worden.
Doelen vastleggen in een wet kan, als de realiteit zich ontwikkelt, niet verstandig meer zijn.
pi_209968777
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Denk wel dat ik daar bovenmatig verstand van heb ja.
CBAM wordt geintroduceerd vanaf 2026 tm 2032, dan wordt dat lek in dat systeem pas gedicht.
Daarnaast is CO2 rechten het verkeerde middel, het moet gewoon belasting worden.

En dan wordt het nog een lastig vraagstuk welke industriën er allemaal onder gaan vallen en hoe we het effectief en doelmatig kunnen belasten.
pi_209968809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet zelfstandig kunnen nadenken...Daar zit de crux, iedereen kan dat natuurlijk, en ook iedereen wordt beinvloed door zijn omgeving. Maar veel mensen zijn alleen niet in staat om goed onderzoek van slecht onderzoek te onderscheiden. Men is niet getraind in het doen van onderzoek, men heeft geen ervaring met het beoordelen van onderzoek. Dus beoordeelt men dat met de riemen de ze hebben, die helaas niet geschikt zijn om onderzoek te beoordelen. Wat dan vaak leidend gaat zijn zijn vergelijkingen met wat er in de eigen omgeving gebeurd, welke natuurlijk helemaal niet representatief hoeft te zijn voor het hele fenomeen. Een andere leidraad die vaak gebruikt wordt om tot een oordeel te komen is de mogelijke impact van het werk op henzelf. En daarbij neigt men dan sterk naar voorkeur voor conclusies die een positieve invloed hebben, of waarbij er geen impact is op hoe men moet leven, of een directe bedreiging vormt op hun levensstandaard. Maar dus niet op hoe je onderzoek wel moet beoordelen. Is de juiste data verzamelt, op de juiste manier, past de methode van analyse bij de data, zijn de conclusies wel gestaafd door de analyses en de data. Sommigen gaan iets verder, die zoeken naar bronnen die de onderzoeken geanalyseerd hebben, maar selecteren dan vooral voor bronnen met conclusies zoals eerder genoemd (die vooral positief uitpakken voor henzelf).
Ik moet zeggen dat ludovico een dergelijke tactiek uitermate goed tentoonstelt hier ^O^
pi_209968834
Jahoor ik ben gelijk een kersenplukken ;) Een beetje weerstand tegen jouw wereldbeeld en het wordt vollop gesteiger en ik moet maar oprotten naar BNW.

Het is een cult, het duldt geen tegenspraak, al ben je het in grote lijnen er volledig mee eens, dat doet er niet toe, als je tegenspraak levert dien je verketterd te worden.
pi_209968848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zeg ik nergens.

Maar dat er bias is in die tak van wetenschap is logisch.
OK, niet alle....

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:01 schreef ludovico het volgende:

Daarnaast bestaat er een hevige bias van wetenschappers in deze tak van sport, ze zijn er gigantisch in geinvesteerd en hebben die overtuiging dat we er echt iets mee moeten doen asap.

pi_209968852
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:27 schreef aloa het volgende:

[..]
Daar ben ik al :)
Een topic openen en geen wereldbeelden verlangen die niet in lijn zijn met die van jou is naar mijn weten niet de bedoeling van dit subforum.
pi_209968863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
OK, niet alle....
[..]

Is dat geen waarheid?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
ze zijn er gigantisch in geinvesteerd en hebben die overtuiging dat we er echt iets mee moeten doen asap.
Ik vind het niet plausibel dat dit niet leidt tot bias.
Daarnaast heeft Crok dus concrete voorbeelden waarom het IPCC niet helemaal fair gewicht verdeeld over verschillende wetenschappers (biased).

https://www.youtube.com/r(...)++crok+nieuwe+ewreld
Zie dat, + Staat van het klimaat, bijvoorbeeld.
pi_209968867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doelen vastleggen in een wet kan, als de realiteit zich ontwikkelt, niet verstandig meer zijn.
Dat zien we keer op keer met regeringen. In het verleden is besloten dat iets belangrijk is, vastgelegd in de wet. En nu houdt de overheid zich er niet aan en wordt de wet aangepast. Dat wilt niet zeggen dat iets minder belangrijk is/minder vervuilend is/minder invloed heeft. De overheid heeft het vooral laten afweten. Doelbewust beleid gemaakt en zich daar dan niet aan gehouden.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:30:45 #184
208890 June.
Seriously?
pi_209968880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke papers komt dat uit?
Jezus, gewoon op de zoeken op de website van het RIVM he?
https://www.knmi.nl/over-(...)C%20in%201991%2D2020).
Shine bright like a diamond.
pi_209968882
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat zien we keer op keer met regeringen. In het verleden is besloten dat iets belangrijk is, vastgelegd in de wet. En nu houdt de overheid zich er niet aan en wordt de wet aangepast. Dat wilt niet zeggen dat iets minder belangrijk is/minder vervuilend is/minder invloed heeft. De overheid heeft het vooral laten afweten. Doelbewust beleid gemaakt en zich daar dan niet aan gehouden.
Beleid moet verstandig zijn, de baten moeten de kosten overstijgen, als je dit type doelen gaat nastreven kan dat doel allicht meer schade veroorzaken dan goed doen, dat is niet handig.
pi_209968886
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk wel dat ik daar bovenmatig verstand van heb ja.
CBAM wordt geintroduceerd vanaf 2026 tm 2032, dan wordt dat lek in dat systeem pas gedicht.
Daarnaast is CO2 rechten het verkeerde middel, het moet gewoon belasting worden.

En dan wordt het nog een lastig vraagstuk welke industriën er allemaal onder gaan vallen en hoe we het effectief en doelmatig kunnen belasten.
Ik denk niet dat je daar bovenmatig verstand van hebt. CBAM gaat misschien pas in in 2026, maar er wordt allang in carbon credits gehandeld. Ik weet niet over welk 'lek in het systeem' je het hebt, er zijn er namelijk velen. Maar ik ben wel benieuwd over welk lek je het hebt, dus benoem 'het lek' eens.
pi_209968903
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:30 schreef June. het volgende:

[..]
Jezus, gewoon op de zoeken op de website van het RIVM he?
https://www.knmi.nl/over-(...)C%20in%201991%2D2020).
Dus de 3 graden warmer dan normaal gaat over Nederland? Die meneer in nieuwsuur had het over een veel groter gebied, en waarmee vergelijken we die temperaturen dan? 1870?
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1679945530992893952

Anyway, ik vraag om de onderbouwing, niet een nieuwsitem.
Paper / meetreeksen / input data.
pi_209968915
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een topic openen en geen wereldbeelden verlangen die niet in lijn zijn met die van jou is naar mijn weten niet de bedoeling van dit subforum.
Zolang de wereldbeelden niet wereldvreemd zijn, vind ik het prima verder.
pi_209968922
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is dat geen waarheid?
[..]
Ik vind het niet plausibel dat dit niet leidt tot bias.
Daarnaast heeft Crok dus concrete voorbeelden waarom het IPCC niet helemaal fair gewicht verdeeld over verschillende wetenschappers (biased).

https://www.youtube.com/r(...)++crok+nieuwe+ewreld
Zie dat, + Staat van het klimaat, bijvoorbeeld.
Als alle wiskundigen zeggen dat 1+1, 2 is, is dat dan bias of waarheid? Of moet dan de helft van een rapport aandacht gegeven worden aan die ene wiskundige die zegt dat het niet zo is? En Crok, kom op he, je kunt zijn foute redenaties toch wel doorzien, als zelfstandig denker?
pi_209968943
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Beleid moet verstandig zijn, de baten moeten de kosten overstijgen, als je dit type doelen gaat nastreven kan dat doel allicht meer schade veroorzaken dan goed doen, dat is niet handig.
Dat de baten de kosten moeten overstijgen is voor iedereen wel duidelijk, het gaat er vooral over hoe kosten en baten berekend moeten worden.
pi_209968947
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je daar bovenmatig verstand van hebt. CBAM gaat misschien pas in in 2026, maar er wordt allang in carbon credits gehandeld. Ik weet niet over welk 'lek in het systeem' je het hebt, er zijn er namelijk velen. Maar ik ben wel benieuwd over welk lek je het hebt, dus benoem 'het lek' eens.
Nee iemand die zich inleest, een economische opleiding heeft afgerond, zal de kennis hebben van een leek. Wat denk je nou zelf.

Wordt geleidelijk ingevoerd vanaf 2026.

Lek in het systeem is dat we niet corrigeren aan de grens en dat de rechten gratis worden uitgedeeld.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:36:58 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209968951
Ludovico wist het in COR ook al beter dan alle medisch experts, virologen, gedragsexperts, statistici, wat zou fok toch zonder hem moeten _O_
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:41:47 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209969009
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:36 schreef Momo het volgende:
Ludovico wist het in COR ook al beter dan alle medisch experts, virologen, gedragsexperts, statistici, wat zou fok toch zonder hem moeten _O_
Wat moet je dan een zelfvertrouwen hebben he. Ondanks alle tegenslagen gewoon iederen blijven vertellen dat jij het beter weet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209969062
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:34 schreef aloa het volgende:

[..]
Zolang de wereldbeelden niet wereldvreemd zijn, vind ik het prima verder.
Dat bepaal jij?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als alle wiskundigen zeggen dat 1+1, 2 is, is dat dan bias of waarheid? Of moet dan de helft van een rapport aandacht gegeven worden aan die ene wiskundige die zegt dat het niet zo is? En Crok, kom op he, je kunt zijn foute redenaties toch wel doorzien, als zelfstandig denker?
Die hebben geen bepaald belang, of vooringenomenheid, wat zijn zijn foute redenaties dan? Je doorziet ze blijkbaar? Vooralsnog wilt vooral niemand met hem in debat en cancellen ze hem liever.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat de baten de kosten moeten overstijgen is voor iedereen wel duidelijk, het gaat er vooral over hoe kosten en baten berekend moeten worden.
Als dat voor iedereen duidelijk is giet je dit soort zaken niet in dwingende wetgeving.
pi_209969096
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:36 schreef Momo het volgende:
De statistieken en wat virologen zeiden / denken / dachten te hopen / en wat werd gemodelleerd kwamen nou niet bepaald met elkaar overeen hè.

Gedragsexperts wezen ook op de schadelijkheid van sluiten van scholen, is geen gehoor aan gegeven, en de analyse achteraf wordt daar ook straal genegeerd.

Je gooit een heel lijstje met titels op hier die vrij gespannen op elkaar stonden in die periode en je doet alsof ze universeel iets anders zeiden dan ik.

Als iets overduidelijk is/was is het het gebrek aan statistische onderbouwing.
Hoe gaat het met long-covid bijvoorbeeld ondertussen heb je al een paper kunnen vinden die dit in historische (laatste 10-20 jaar) context plaatst qua symptomen?

97% reductie in besmettelijkheid, groepsimmuniteit middels vaccinaties...... Wat meer. Statistisch bewezen flauwekul.
(Neehoor Covid verspreidt niet door de lucht, dan zou het veeel sneller moeten verspreiden)

Risico reductie om opgenomen te worden in het ziekenhuis op de IC schommelde in de UK zo rond de 80%, effect op de all-cause mortality is nooit gemeten. Dat is wel interessant, de mensen stierven nog steeds, maar aan iets anders, met minder druk op de IC blijkbaar.

Anyway, wat je ook vindt van wat ik hier dan ook zeg, naar mijn mening zou iedereen het erover eens moeten zijn dat het cruciaal is om alle kennis te vergaren die we uit de beschikbare data kunnen trekken.

Dat ook een parlementaire enquête belangrijk is.
Dat we de periode helemaal kapot moeten analyseren.

En dat we lessen moeten trekken.

Verder is dit off-topic, maar ok, je hebt me weer lekker kunnen framen als wappie ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door ludovico op 20-07-2023 14:58:05 ]
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:08:10 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209969297
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
De statistieken en wat virologen zeiden / denken / dachten te hopen / en wat werd gemodelleerd kwamen nou niet bepaald met elkaar overeen hè.

Gedragsexperts wezen ook op de schadelijkheid van sluiten van scholen, is geen gehoor aan gegeven, en de analyse achteraf wordt daar ook straal genegeerd.

Je gooit een heel lijstje met titels op hier die vrij gespannen op elkaar stonden in die periode en je doet alsof ze universeel iets anders zeiden dan ik.

Als iets overduidelijk is/was is het het gebrek aan statistische onderbouwing.
Hoe gaat het met long-covid bijvoorbeeld ondertussen heb je al een paper kunnen vinden die dit in historische (laatste 10-20 jaar) context plaatst qua symptomen?

97% reductie in besmettelijkheid, groepsimmuniteit middels vaccinaties...... Wat meer. Statistisch bewezen flauwekul.
(Neehoor Covid verspreidt niet door de lucht, dan zou het veeel sneller moeten verspreiden)

Risico reductie om opgenomen te worden in het ziekenhuis op de IC schommelde in de UK zo rond de 80%, effect op de all-cause mortality is nooit gemeten. Dat is wel interessant, de mensen stierven nog steeds, maar aan iets anders, met minder druk op de IC blijkbaar.

Anyway, wat je ook vindt van wat ik hier dan ook zeg, naar mijn mening zou iedereen het erover eens moeten zijn dat het cruciaal is om alle kennis te vergaren die we uit de beschikbare data kunnen trekken.

Dat ook een parlementaire enquête belangrijk is.
Dat we de periode helemaal kapot moeten analyseren.

En dat we lessen moeten trekken.

Verder is dit off-topic, maar ok, je hebt me weer lekker kunnen framen als wappie ;)

Je neemt jezelf veel te serieus door even te denken te bepalen dat bepaalde wetenschappelijke stukken die peer reviewed zijn dan complete onzin zijn zonder ook maar enige relevante kennis van het vakgebied. Ook nu weer is iedereen maar een cult, maar een of andere knakworst die leuk boekjes wil verkopen heeft wel ineens gelijk in zijn YouTube video's.
pi_209969366
Gooi dit topic maar dicht, heeft totaal geen zin om hier een 'normale' discussie over te voeren zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209969447
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Je neemt jezelf veel te serieus door even te denken te bepalen dat bepaalde wetenschappelijke stukken die peer reviewed zijn dan complete onzin zijn zonder ook maar enige relevante kennis van het vakgebied. Ook nu weer is iedereen maar een cult, maar een of andere knakworst die leuk boekjes wil verkopen heeft wel ineens gelijk in zijn YouTube video's.
Dat maak jij er van, ik zeg dat niet.

Statistisch onderzoek kan ik begrijpen, statistiek is statistiek, daar lag veel van mijn kritiek m.b.t. Covid, en ook grondrechten zijn tamelijk basaal.

De cult is de doempredikerij en de intense pavlov reactie als iemand dat enigszins afzwakt.
Ik ontken hier helemaal nergens een correlatie danwel causaal verband CO2 en opwarming bijvoorbeeld, maar word aangepakt alsof ik de grootste man-made global warming ontkenner ben.

Ik moet gelijk maar naar BNW, "oprotten, topic mag wel gesloten worden, geen normale discussie mogelijk"

Nog een voorbeeld van foute "wetenschap":
quote:
We analyze the evolution of the scientific consensus on anthropogenic global warming (AGW) in the peer-reviewed scientific literature, examining 11 944 climate abstracts from 1991–2011 matching the topics 'global climate change' or 'global warming'. We find that 66.4% of abstracts expressed no position on AGW, 32.6% endorsed AGW, 0.7% rejected AGW and 0.3% were uncertain about the cause of global warming. Among abstracts expressing a position on AGW, 97.1% endorsed the consensus position that humans are causing global warming. In a second phase of this study, we invited authors to rate their own papers. Compared to abstract ratings, a smaller percentage of self-rated papers expressed no position on AGW (35.5%). Among self-rated papers expressing a position on AGW, 97.2% endorsed the consensus. For both abstract ratings and authors' self-ratings, the percentage of endorsements among papers expressing a position on AGW marginally increased over time. Our analysis indicates that the number of papers rejecting the consensus on AGW is a vanishingly small proportion of the published research.
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/8/2/024024

Dit wordt altijd gespinned alsof 97% van de klimaatwetenschappers met elkaar eens is dat mensen de primaire verantwoordelijke zijn voor klimaatverandering op dit moment.
Dat is niet wat hier onderzocht is. Dat is dus ook desinfo. Maar iedereen gelooft het, klimaatwetenschappers herhalen het zelf, inclusief citaat, dan heb je niet begrepen wat Cook et al hebben gedaan in hun paper uit 2013.

Wetenschap beoefen je door kritisch te zijn op wat je leest en ziet, dit soort statistische onderbouwing kan ik prima lezen.

En Marcel Crok is een knakworst ;) Natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door ludovico op 20-07-2023 15:36:08 ]
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:00:31 #199
208890 June.
Seriously?
pi_209969860
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dus de 3 graden warmer dan normaal gaat over Nederland? Die meneer in nieuwsuur had het over een veel groter gebied, en waarmee vergelijken we die temperaturen dan? 1870?
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1679945530992893952

Anyway, ik vraag om de onderbouwing, niet een nieuwsitem.
Paper / meetreeksen / input data.
Dit is geen nieuwsitem, maar verslag van feiten die het KNMI heeft gemeten. Zie grafieken in het artikel.
Op de website van het KNMÏ zijn nog wel meer tabellen en grafieken te vinden, maar volgens mij wil jij gewoon roepen om het roepen.
Shine bright like a diamond.
pi_209969979
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja ga nog verder traineren, ondertussen wordt van mij wel verlangt dat als we energie tekort hebben over 10-20 jaar dat ik zonder energie moet zitten en mijn welvaart naar de knoppen gaat.
Kernenergie is de grootste klappenmaker die we hebben als het gaat om CO2 reductie, weigering om dat in te zetten impliceert dat het gaat om welvaartsreductie i.p.v. CO2 reductie.

Ok wat ik werkelijk denk: De mensen kunnen het totaal niet overzien allemaal, en zeggen daarom incongruente dingen.
mi mi mi mijn welvaart.

Na jou de zondvloed de rest van de aarde kan barsten een typische extreem kapitalistische instelling waarbij duidelijk de korte termijn visie getoond wordt.

Zonne energie gebruiken en deze technologieën rond de evenaar aanleggen waarbij hvdc lijnen voor stroomtransport is de meest duurzame en erg realistische optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')