Heb ook zo'n prutding gehad in de huurwoning. Vond het gedoe om bij het raam die kier ietwat dicht te krijgen wat vaak niet lukte. Warme lucht die net zo hard weer naar binnen kwam.. maar kreeg het ook niet goed afgekoeld met zo'n mobiele airco.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor een paar honderd heb je al dat prutding dat ik heb
Had nog 2 mobiele staan en aan mijn zoon gegeven. Heeft er 1 op de slaapkamer en 1 in de keuken nu.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:38 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Wij hebben er ook geen, maar leek ons het geld niet waard aangezien het altijd het plan was om een eigen huis te kopen. Zodra we dat hebben gaat er tzt wel een airco komen
Lekker hequote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:42 schreef Monique___ het volgende:
[..]
Heb ook zo'n prutding gehad in de huurwoning. Vond het gedoe om bij het raam die kier ietwat dicht te krijgen wat vaak niet lukte. Warme lucht die net zo hard weer naar binnen kwam.. maar kreeg het ook niet goed afgekoeld met zo'n mobiele airco.
Heel verschil met een ingebouwde aircobeste investering hier
Ja deze ookquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:43 schreef PLY het volgende:
[..]
Lekker hedeze verwarmt ook, scheelt berg gas
Nice!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:42 schreef PLY het volgende:
[..]
Had nog 2 mobiele staan en aan mijn zoon gegeven. Heeft er 1 op de slaapkamer en 1 in de keuken nu.
Zonnepanelen begin ik niet aan, mensen worden steeds meer genaaid. Hoorde al dat je nu moet betalen als je teveel terugleverd omdat het net overbelast is hier en daarquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:44 schreef Monique___ het volgende:
[..]
Ja deze ook![]()
En met de zonnepanelen nog steeds teruglevering hier
Bij mij werkte ie, maar waar ie nu vooral goed in is is mijn balkon opwarmenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:42 schreef Monique___ het volgende:
[..]
Heb ook zo'n prutding gehad in de huurwoning. Vond het gedoe om bij het raam die kier ietwat dicht te krijgen wat vaak niet lukte. Warme lucht die net zo hard weer naar binnen kwam.. maar kreeg het ook niet goed afgekoeld met zo'n mobiele airco.
Heel verschil met een ingebouwde aircobeste investering hier
Nou toch heel veeel geld al mee bespaard. Is inderdaad in het nieuws geweest maar merk er niks van hier dat je moet betalen voor overbelasting van het net.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:46 schreef PLY het volgende:
[..]
Zonnepanelen begin ik niet aan, mensen worden steeds meer genaaid. Hoorde al dat je nu moet betalen als je teveel terugleverd omdat het net overbelast is hier en daar
daarom een mcgyver oplossing zoekenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij mij werkte ie, maar waar ie nu vooral goed in is is mijn balkon opwarmen
En dat komt uiteraard meteen weer naar binnen.
Jij denkt dat ik een slang door iets krijg dat ik specifiek heb uitgezocht om zo min mogelijk gaten te hebben?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:50 schreef Monique___ het volgende:
daarom een mcgyver oplossing zoeken
Maar een iets langere slang en door het riet steken kan ook niet?
Zal wel In bepaalde regio,s zijn. Maar lekker dat je er nog voordeel bij hebquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:50 schreef Monique___ het volgende:
[..]
Nou toch heel veeel geld al mee bespaard. Is inderdaad in het nieuws geweest maar merk er niks van hier dat je moet betalen voor overbelasting van het net.
[..]
Of een pvc buis ofzo op je balkon, iets aflopend dat er geen condens terug in de slang loopt en die door je riet heenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:50 schreef Monique___ het volgende:
[..]
Nou toch heel veeel geld al mee bespaard. Is inderdaad in het nieuws geweest maar merk er niks van hier dat je moet betalen voor overbelasting van het net.
[..]
Heb je al eens geprobeerd om door een heel lang rietje te zuigen? Het maakt niet uit hoe en wat, een langere slang zorgt voor minder efficiente luchtverplaatsing.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:52 schreef Harrie het volgende:
[..]
Of een pvc buis ofzo op je balkon, iets aflopend dat er geen condens terug in de slang loopt en die door je riet heen
Jep, oplossingen zatquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:52 schreef Harrie het volgende:
[..]
Of een pvc buis ofzo op je balkon, iets aflopend dat er geen condens terug in de slang loopt en die door je riet heen
als het rooster onderaan bij een muur zou zitten, top ideequote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:
De enige echte oplossing is overigens gewoon de slang in het centrale ventilatiesysteem lozen
pak eens een tuinslang van 10 meter en blaas daar eens in.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd om door een heel lang rietje te zuigen? Het maakt niet uit hoe en wat, een langere slang zorgt voor minder efficiente luchtverplaatsing.
VEEL plezierquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:55 schreef PLY het volgende:
Zonnebrand check krat bier check koelbox check. Lekker varen... Fijne dag allen![]()
Leuk!! veel plezier!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:55 schreef PLY het volgende:
Zonnebrand check krat bier check koelbox check. Lekker varen... Fijne dag allen![]()
Vaar zequote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:55 schreef PLY het volgende:
Nee, als je een buis langer maakt, wordt de capaciteit van de airco minder omdat ie harder moet werken om de lucht door heel die buis te lozen. Weerstand enzo.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:55 schreef Harrie het volgende:
[..]
pak eens een tuinslang van 10 meter en blaas daar eens in.
pak dan een slang van 20 meter.geen verschil beide kut
jou rietjes verhaal komt omdat je door een kleine opening iets probeert te persen, je maakt met verlengenvan e slang je opening niet kleiner die vergelijking is scheef
Het enige echte verschil in het voorbeeld van Natte is het warmteverlies in de extra lengte, maar dat heeft meer te doen met het materiaal waar de slang van gemaakt is en de ruimtelijke omstandigheden waar die slang zich in begeeft en minimaal met de dikte ervan.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:55 schreef Harrie het volgende:
[..]
pak eens een tuinslang van 10 meter en blaas daar eens in.
pak dan een slang van 20 meter.geen verschil beide kut
jou rietjes verhaal komt omdat je door een kleine opening iets probeert te persen, je maakt met verlengenvan e slang je opening niet kleiner die vergelijking is scheef
De vorm van de slang en de druk aan het andere uiteinde van de slang hebben meer invloed op de weerstand die de lucht ondervind dan de weerstand die de binnenkant van de buis zelf geeft buiten het initiële opstarten van de druk vanuit de ventilator zelf.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, als je een buis langer maakt, wordt de capaciteit van de airco minder omdat ie harder moet werken om de lucht door heel die buis te lozen. Weerstand enzo.
Nu heb je een effectiviteit van 15% van je aircoquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, als je een buis langer maakt, wordt de capaciteit van de airco minder omdat ie harder moet werken om de lucht door heel die buis te lozen. Weerstand enzo.
bijvoorbeeld geribbelde slang verstoort de rechte lchtstroom dus meer weerstand dan een rechte gladde buisquote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:00 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
De vorm van de slang en de druk aan het andere uiteinde van de slang hebben meer invloed op de weerstand die de lucht ondervind dan de weerstand die de binnenkant van de buis zelf geeft buiten het initiële opstarten van de druk vanuit de ventilator zelf.
Groen, groen en nog eens groen! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: groen, groen en nog eens groen! ...quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb overigens totaal geen zin om met een externe buis te zitten kloten of om het rietscherm te sloppen, dus ik ga meer focussen op de warmte lekker buiten laten
Warmte dat ophoopt op het balkon ga ik niks tegen beginnen.
Enige manier om dat te bereiken is de luchtstroom beheersen zonder een regenpijpquote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:23 schreef Harrie het volgende:
voorkomen dat het zich ophoopt op je balkon is wellicht een goede optie om te overwegen
Je mist een beetje context. Het gaat erom dat de warmte van de airco straks nergens meer heen kan, omdat dat vroegah altijd door het hek geblazen werd en daar nu een scherm zit.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:24 schreef Lovely het volgende:
[..]
Groen, groen en nog eens groen! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: groen, groen en nog eens groen! ...
Minder tegels, meer gras. ...
Natuurlijk schaduw aanbrengen. ...
Schaduwdoek. ...
Ventilator met beneveling.
ik ken jou situatie niet dus ik zal stoppen met ideeen spuienquote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enige manier om dat te bereiken is de luchtstroom beheersen zonder een regenpijp
Gewoon typisch balkon, niks bijzonders. Alleen een gigantisch irritant kantelraam in de slaapkamer, waar de airco dus staat.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:29 schreef Harrie het volgende:
[..]
ik ken jou situatie niet dus ik zal stoppen met ideeen spuien
Vanaf dat punt kan ik net zo goed een splitunit op gaan hangenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 12:31 schreef Harrie het volgende:
gat in de muur, slang er door tot voorbij de rietmatten klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |