Ik denk ik log weer eens inquote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo dan! Terug van weggeweest!
Alles goed?
Ja, dat zal zeker een drukke boel zijn, fijn dat alles goed gaatquote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk ik log weer eens in
Alles goed ja. Druk natuurlijk met alle kinderen. Inmiddels 15-12-10-3-3.
Ik zie nog een hoop oude bekenden hier.
Wij ook, maar vrijdag, dus pannenkoekendag.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Pannenkoeken bankje... laat ik dat nou vandaag gegeten hebben.Vandaag was bij ons de laatste dag van de avondvierdaagse, blij dat het er weer op zit.
8 eieren voor 4 personen pannenkoeken? Ik gebruik mix waar 1 ei bij moet van de AH (mix bestaat uit meergranen meel en boekweitmeel, beetje zout en bakpoeder) of die van de jumbo waar 3 eieren bij moeten... Zo krijg je toch een soort heel stevig gebakken ei?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:58 schreef Deepfreeze het volgende:
1 kopje bloem, 1 kopje melk, 1 ei. Voor 2a3 pannenkoeken
Voor ons 4-en(met restjes) meestal 8 van die porties. Liefst 4 witte bloem en 4 boekweit/spelt/volkorenmeel.
Oh my ik was die tweeling aan het eind helemaal vergeten. Leef je nog?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk ik log weer eens in
Alles goed ja. Druk natuurlijk met alle kinderen. Inmiddels 15-12-10-3-3.
Ik zie nog een hoop oude bekenden hier.
Ik ook. Pannenkoekenmix is een briljante marketingstrategie.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:50 schreef Lemijn het volgende:
Ik doe altijd een scheut bloem, andere melen die in de kast liggen, ei wat er is, melk tot het beslag is. Werkt altijd
Geen last van. Ze smaken wel steviger, maar niet naar ei. Soms doe ik net iets meer melk zodat ze wat dunner worden als ik steviger meel gebruik. Of een ei minder als ik het tekort kom. Maar de basis is 1-1-1.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
8 eieren voor 4 personen pannenkoeken? Ik gebruik mix waar 1 ei bij moet van de AH (mix bestaat uit meergranen meel en boekweitmeel, beetje zout en bakpoeder) of die van de jumbo waar 3 eieren bij moeten... Zo krijg je toch een soort heel stevig gebakken ei?
Blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:51 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Oh my ik was die tweeling aan het eind helemaal vergeten. Leef je nog?
Eentje heette Koos denk ik. Of Kees? Nee, dat niet. hmmmmm. Bram?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar.
Al moet ik zeggen, die twee nakomertjes matten ons wel af.
Ja, met knakworst ofzo.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:00 schreef Lemijn het volgende:
Als ik snel iets op tafel moet hebben dan pak ik brood. En als dat zelfs te lang duurt (want bevroren) dan beginnen we met het toetje.
Koos ja. De reserveonderdelen heet Robin. Bram is de oudste jongen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:01 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Eentje heette Koos denk ik. Of Kees? Nee, dat niet. hmmmmm. Bram?
Goed! Hij is leukquote:
Zeker.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:36 schreef Aure het volgende:
Leuk duo ja als je zwanger bent
Zo, mijn oudste werd gisteren 5, dus vandaag aan de slag geweest met de voorbereidingen voor morgen als we het vieren met de familie. Ben helemaal kapot johMorgenochtend nog even de taart afmaken, een dinofossielentaart gaat het worden. Het is echt zo'n mega dinofan
Hoe lang houdt die interesse in dino's aan?
Ik vind het eigenlijk wel leuk om te horen dat het nog zo lang leuk kan blijvenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Bij Soneal (12) is het nog niet helemaal weg, want hij mag er dan misschien niet meer mee bezig zijn, als er een jonger kind is met interesse in dino's dan gaat hij er zo weer in mee.
Oh, en Jurassic World iets op de XBox is nog steeds favoriet.
Dus nee, het gaat niet snel over
Hij wil ook nog steeds paleontoloog worden, jammer dat hij Friends nooit gekeken heeft
Het is dat er geen kleding in zijn maat meer is met dino's erop, anders had hij denk ik nog steeds een dino-jasquote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:15 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel leuk om te horen dat het nog zo lang leuk kan blijven
Hij is nu ook alle kinderen in de klas de juiste namen van de dinosaurussen aan het leren![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Bakken met J levert hier standaard discussie op. Mama, er staat 100 gram! Jij doet 102! Dat is te veel!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 14:56 schreef Phaidra het volgende:
ik haat het om ingrediënten niet precies te weten. Mijn inner ocd trekt dat niet. 100 gram moet ook 100 gram zijn. niet 99 en niet 101![]()
.
Die werken toch tegen een schimmelinfectie? Niet tegen blaasontsteking dacht ik. Of zijn daar weer andere eieren voor?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 14:21 schreef amaranta het volgende:
Beterschap Exode. Je zou zo’n vaginaal ei kunnen halen bij de drogist. Dat hielp bij mij wel de vorige keer. En lekker veel cranberriesap drinken.
Nice!quote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:11 schreef Hupje het volgende:
En de zwemjuf in mij is blij, ik kan mijn hele groepje blij maken met een briefje voor het diplomazwemmen. Ook wel eens leuk, niemand hoeven teleurstellen
Ik schud mijn meel en bloem uit de losse pols in een kom, doe er op het oog wat ei bij, draai eens wat aan het zout en maak af met melk en of kefir en of water. Tot het lekker roertquote:Op zaterdag 3 juni 2023 14:56 schreef Phaidra het volgende:
ik haat het om ingrediënten niet precies te weten. Mijn inner ocd trekt dat niet. 100 gram moet ook 100 gram zijn. niet 99 en niet 101![]()
.
Fijnquote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nice!
Vandaag even met A’s zwemjuf gepraat (zijn vaste meester was er niet, maar deze heeft hem voor A ook lesgegeven) en ze verwacht wel dat hij kan afzwemmen voor de zomer voor B. That made my day
.
Ik zat nog met pannenkoeken in mn hoofdquote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Die werken toch tegen een schimmelinfectie? Niet tegen blaasontsteking dacht ik. Of zijn daar weer andere eieren voor?
@:exode beterschap er mee!
Haha dat wachten in de kantine is ook niet mijn hobby. Vanmorgen ben ik gaan wandelen en heb halverwege een ijsje gehaaldquote:Op zaterdag 3 juni 2023 16:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
FijnZou ook fijn zijn als J mag afzwemmen, voor C. Hij wil in ieder geval nog blijven zwemmen, wil gaan snorkelen. Dus dan blijf ik ook als lesgever maar hangen... Vroeger deed ik dat echt als hobby, nu hoeft het van mij niet per se (mijn werk is niet ook mijn hobby), maar in de kantine zitten kan ik ook niet
Ja, het herstel gaat goed, zit sinds eergisteren op het pre-op gewicht minus het verwijderde vet (a 0,9196 kg per ltr), en eergisteren was 3 weken post-op, dus dat ging weer snel, ik gok dat mijn covid van deze week daar wel mee te maken hadquote:Op zaterdag 3 juni 2023 18:26 schreef Lief17 het volgende:
Lieve @:leandra,
Ik zag nu jouw post van 12 mei pas.
En dit is nou precies de reden waarom ik probeer zoveel mogelijk awareness voor Lipoedeem te creëeren. Daarom stond ik mijn ondergoed bij Fred van Leer, op mijn insta en in o.a. de Vriendin.
Heel graag gedaan Leandra. Sorry voor de late reactie, even niet op Fok geweest. Hopelijk ben je nu weer van het ergste vocht verlost na de lipo. Ik heb overigens altijd geleerd dat een liter vet zo’n 400 gram weegt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het herstel gaat goed, zit sinds eergisteren op het pre-op gewicht minus het verwijderde vet (a 0,9196 kg per ltr), en eergisteren was 3 weken post-op, dus dat ging weer snel, ik gok dat mijn covid van deze week daar wel mee te maken had
Ik ben iig al heel blij met de awareness die jij creëert.Topper!! Ik doe het ook hoor als ik iemand zie met in mijn ogen duidelijk Lipoedeem. Ik had zo graag gewild dat iemand dat ook bij mij had gedaan toen ik jonger was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat fijn dat het weer goed gaat.
Dit weer maakt altijd weer dat ik op zwel en dan komt de mindfuck weer; denkend dat ik weer net zo dik ben als hoor alle operaties. Tip: maak veel foto’s. Op dit soort dagen heb ik dat echt nodig om even te zien hoe het eerst was.Forever yours, forever mine, forever ours...
Ja, ik bedacht dat simpelweg de vraag "Weet je wat lipoedeem is?" eigenlijk een prima vraag is, als iemand lymfoedeem heeft of al bekend is met lipoedeem dan hebben ze geen eye-opener meer nodig, maar voor degenen die het niet weten kan het life-changing zijn, en idd... zij was jong (in de twintig), ik had er heel wat voor gegeven om het op die leeftijd te weten, om zoveel redenen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:38 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Topper!! Ik doe het ook hoor als ik iemand zie met in mijn ogen duidelijk Lipoedeem. Ik had zo graag gewild dat iemand dat ook bij mij had gedaan toen ik jonger was.
En wat fijn dat het weer goed gaat.
Dit weer maakt altijd weer dat ik op zwel en dan komt de mindfuck weer; denkend dat ik weer net zo dik ben als hoor alle operaties. Tip: maak veel foto’s. Op dit soort dagen heb ik dat echt nodig om even te zien hoe het eerst was.
Ja ik zeg ook altijd, ken je de ziekte Lipoedeem? Ik had vandaag ook gewoon mijn curetex aan en gisteren mijn steunkousen. Hoe warmer hoe belangrijker. Ik voel me een ontplofte zeekoequote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik bedacht dat simpelweg de vraag "Weet je wat lipoedeem is?" eigenlijk een prima vraag is, als iemand lymfoedeem heeft of al bekend is met lipoedeem dan hebben ze geen eye-opener meer nodig, maar voor degenen die het niet weten kan het life-changing zijn, en idd... zij was jong (in de twintig), ik had er heel wat voor gegeven om het op die leeftijd te weten, om zoveel redenen.
Ik zit nu nog overdag in m'n compressiepak en dat is wel
Maar goed, het is nog geen zomer en eind juni kuiten, dus dat wordt steunkousen... iig beter dan dat hele pak, denk ik, ik doe er thuis wel gewoon een korte broek bij aan dan
En we doen de dag van iedere operatie foto's, en na een dag of 10 weer.
Ik moet m'n lipedame insta maar eens met plaatjes gaan vullen denk ik, dat wordt nou wel tijd
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:50 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Ja ik zeg ook altijd, ken je de ziekte Lipoedeem? Ik had vandaag ook gewoon mijn curetex aan en gisteren mijn steunkousen. Hoe warmer hoe belangrijker. Ik voel me een ontplofte zeekoe![]()
![]()
Lastig, vragen of ze wel eens van Lipoedeem heeft gehoord?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:46 schreef Amsel het volgende:
Oe @:Leandra, door jouw verhaal moest ik denken aan de vrouw van een vriend van mijn man, en zoals je het omschrijft lijkt het me dat zij het ook heeft. Maar ik zou niet zo goed weten hoe ik het ter sprake zou moeten brengen
Maar zo'n ei is toch een anti schimmel middel, blaasontsteking komt neem ik aan door een bacterie... lijkt me onlogisch dat het dan helpt tegen blaasontsteking.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 14:21 schreef amaranta het volgende:
Beterschap Exode. Je zou zo’n vaginaal ei kunnen halen bij de drogist. Dat hielp bij mij wel de vorige keer. En lekker veel cranberriesap drinken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee oersaai. daarom ben ik maar het zwembad ingegaan.quote:
Het waren er maar 3.quote:Op zondag 4 juni 2023 17:00 schreef Phaidra het volgende:
Jeetje Fr, dat vind ik wel onder mishandeling vallen. Bizar dat een groep zo ineens kan aanvallen om schijnbaar niks… Bah.
Dat is idd een heel mooie zaalquote:Op maandag 5 juni 2023 12:26 schreef Adrian4 het volgende:
Wij hadden gisteren een leuk uitje. Althans, ik vond het leuk en de jongens vonden het niet stoer genoeg en deden net alsof ze er niks aan vonden, maar ik kan door hun stoere jas heen kijken gelukkig
We gingen naar de kindertemmer, verteld door Jacques Vriens zelf en begeleid door muziek van het brabants jeugdorkest. In de concertzaal in Tilburg, wat ik sowieso een erg mooie zaal vind.
quote:Op zondag 4 juni 2023 13:33 schreef F_r het volgende:
Het is niet in onze woonplaats gebeurd. Ik denk dat we toch maar melding van maken. Misschien komen er meerdere meldingen. Dat moet mijn man maar even met zijn zus kortsluiten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even in een spoiler en haal hem zo weer wegquote:Op zondag 4 juni 2023 13:33 schreef F_r het volgende:
Het is niet in onze woonplaats gebeurd. Ik denk dat we toch maar melding van maken. Misschien komen er meerdere meldingen. Dat moet mijn man maar even met zijn zus kortsluiten.Getver wat naar. Dan kan je kind geen heilige zijn, het is niet normaal om iemand pijn te doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even in een spoiler en haal hem zo weer weg
Ik zou zeker een melding maken, het is gewoon mishandeling. Wie weet gebeurt het wel vaker, van die rotmeiden die de buurt terroriseren...
@Mushanga71, lekker dat je terug krijgt!
@Vicky, waar verwarmen jullie het zwembad mee?
Ik heb die van ons vanmorgen opgezet en ben aan t vullen. Hopelijk zijn er niet meer gaatjes bij gekomen dan die die er al zat en die we geplakt hebben (en blijft dat gaatje dicht).Fake it till you make it...
Beterschap exodequote:Op maandag 5 juni 2023 14:38 schreef exode het volgende:
Nou, toch maar aan de AB. Sinds vannacht buikpijn die niet bepaald grappig is. Bluh, ik vind AB stom, je krijgt er altijd andere klachten van. Maar goed, wat moet dat....moet.
Dat klinkt heel leuk Adrian!
AB helpt wel lekker!quote:Op maandag 5 juni 2023 14:38 schreef exode het volgende:
Nou, toch maar aan de AB. Sinds vannacht buikpijn die niet bepaald grappig is. Bluh, ik vind AB stom, je krijgt er altijd andere klachten van. Maar goed, wat moet dat....moet.
Het is volgens mij wel een voordeel dat jullie (F_r bedoel ik dus) niet in de buurt wonen. Als er vaker incidenten zijn, kan ik me voorstellen dat buurtbewoners terughoudender zijn met melden ivm de onderlinge verhoudingen.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:20 schreef Nijna het volgende:
[..]
[..]
Getver wat naar. Dan kan je kind geen heilige zijn, het is niet normaal om iemand pijn te doen!
Ik zou zeker een melding maken, het is gewoon mishandeling. Wie weet gebeurt het wel vaker, van die rotmeiden die de buurt terroriseren...
Bijwerkingen hoeven niet hequote:Op maandag 5 juni 2023 14:38 schreef exode het volgende:
Uiteraard liever niet, maar als je er in het weekend al zoveel last van had, is een AB kuurtje niet verkeerd hoor.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:16 schreef exode het volgende:
Mush: Het begon bij mij zaterdagochtend, HAP wel gebeld maar die gaven aan dat met de klachten ik tot maandag kon wachten. Dus geen AB.
Mijn huisarts gaf wel aan meteen AB voor te schrijven bij een blaasontsteking.
Gelukkig ben ik zelden ziek en een blaasontsteking heb ik niet gehad zover ik mij kan herinneren. Misschien als kind een keer.
AB is rotspul, maar goed....ik ben niet zo eigenwijs om te zeggen, nee hoor, laat maar zitten.
Verloofde kreeg blaasontsteking op vakantie in Noorwegen terwijl ze zwanger was van Juul. Dat werd een rit privekliniek en een hoop gedoe. Maar de rekening was.....7 EuroIn de Kerstvakantie ook nog eens trouwens, we zaten in de wachtkamer tussen de gebroken mensen, letterlijk dan he. Zij was wel echt goed ziek toen, dat weet ik nog wel.
Mijn man zegt: zo kan ik het ookquote:Op maandag 5 juni 2023 17:56 schreef Vicky het volgende:
Balen @:exode!
Hopelijk slaat de AB snel aan
@:nijna met een W'eau warmtepomp
Sorry 🤣🤣quote:Op maandag 5 juni 2023 19:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mijn man zegt: zo kan ik het ook, ik bespeur enige jaloezie hier
.
@:Claudia_X, daar heb ik ook zo'n hekel aan.
Het fatsoen is soms ver te zoeken helaas.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat haat ik Marktplaats toch. Spreek je op een bepaald tijdstip af, komt iemand ruim 2 uur later aankakken. ARGH. En het is niet alsof ik die paar tientjes zo hard nodig heb.
Ja ik deed een rondje google. Daar vond ik vooral verhalen over honden. Die eten die stokjes volgens mij zo goed als heel op, maar die gaan er soms wel aan dood.quote:Op maandag 5 juni 2023 21:24 schreef trui het volgende:
Ai Nikki, dat kan echt wel gevaarlijk zijn. Houd jezelf goed in de gaten. Hopelijk komt ie er zonder problemen weer uit.
Oeiquote:Op maandag 5 juni 2023 19:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het fatsoen is soms ver te zoeken helaas.![]()
@:exode hopelijk slaat de kuur snel aan.
Ik heb net een stukje van een satéprikker opgegeten. Ik voelde iets prikken in mijn keel, uit reflex slikte ik nog een keer en toen zag ik pas dat er ongeveer 2cm van de satéprikker waar mijn kip op zat ontbrak.
Dank voor je updatequote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:02 schreef F_r het volgende:
Oei exode dat is echt een reden om te huilen. Misschien op je verzekering verhalen?
Voor de mensen die vroegen naar mijn dochter. Het gaat goed met haar. Wat minder met mijn nichtje die wordt schreeuwend wakker en durft niet alleen naar school te fietsen.
Ik heb een melding gemaakt bij de wijkagent en kreeg een mail terug dat ik met de politie moet bellen
Ik leef nog hoor.quote:
Gaan ze niet lekker buiten op een grasveldje gymen? Doen ze hier ook wel aan het einde van het jaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:11 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon kwam vanmiddag thuis van school met zijn gymschoenen in de tas (de kleuters gymmen in de gymzaal binnen de school). Blijkt dat vandaag de laatste gymles van het jaar is geweest en dat er vanwege het mooie weer de laatste 4 weken van het schooljaar geen gymles meer is![]()
![]()
![]()
Is dat op meer scholen? Ik vind het eigenlijk best bizar.... helemaal de reden waarom
Ik ga ervan uit dat ze nu lekker buiten gaan gymmen of extra speeltijd hebben ofzo. Als het flink warm is, kan het in de gymzaal ook weleens veel warmer zijn dan buiten onder de bomen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:11 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon kwam vanmiddag thuis van school met zijn gymschoenen in de tas (de kleuters gymmen in de gymzaal binnen de school). Blijkt dat vandaag de laatste gymles van het jaar is geweest en dat er vanwege het mooie weer de laatste 4 weken van het schooljaar geen gymles meer is![]()
![]()
![]()
Is dat op meer scholen? Ik vind het eigenlijk best bizar.... helemaal de reden waarom
Nee, de juf had echt gezegd dat vandaag de laatste keer gymles was. Gymles is dit jaar (en ook vorig jaar) wel een beetje een ondergeschoven kindje. Vorig jaar was er bijna vaker geen dan wel gymles en ook dit jaar is het vaak niet doorgegaan. Misschien erger ik me daarom ookquote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:15 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Gaan ze niet lekker buiten op een grasveldje gymen? Doen ze hier ook wel aan het einde van het jaar.
Wat slecht zegquote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:26 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Nee, de juf had echt gezegd dat vandaag de laatste keer gymles was. Gymles is dit jaar (en ook vorig jaar) wel een beetje een ondergeschoven kindje. Vorig jaar was er bijna vaker geen dan wel gymles en ook dit jaar is het vaak niet doorgegaan. Misschien erger ik me daarom ook
Geeft de juf zelf les? Of een vakleerkracht?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:26 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Nee, de juf had echt gezegd dat vandaag de laatste keer gymles was. Gymles is dit jaar (en ook vorig jaar) wel een beetje een ondergeschoven kindje. Vorig jaar was er bijna vaker geen dan wel gymles en ook dit jaar is het vaak niet doorgegaan. Misschien erger ik me daarom ook
Groepen 1/2 krijgen van de eigen juf gymles. Dat is ook in de gymzaal binnen de school. Vanaf groep 3 gaan ze naar een sporthal tegenover school en worden de lessen gegeven door MBO studenten.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:37 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Geeft de juf zelf les? Of een vakleerkracht?
Ik weet dat gymles aan kleuters bij de meeste stichtingen niet in de formatie zit (krijgen ze dus geen extra geld voor).
Op veel scholen moeten ze het hebben van ALO-studenten die lesgeven als stage bijv. En de ALO's ronden nu hun schooljaar af.
En er wordt nu ivm het mooie weer idd meer buiten gespeeld. M kwam tijdje terug ook al thuis met de mededeling dat hij niet meer gymt in de gymzaal. De gymzaal op zijn school is tevens toneelzaal. Die zal nu wel gebruikt worden voor de musical van gr 8.
Anyway, ben het eens met je hoor! Gym is voor mega veel vaardigheden heeeeel belangrijk voor kleuters. Maar af en toe zijn er wel redenen voor om lessen iets eerder te stoppen. Als je het eens aan de juf vraagt...?
Hier niet in ieder geval. Ze hebben 2-3x per week gym, op maandag van de vakleerkracht en de andere lessen van de eigen leerkracht.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:11 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
Ja, dat is een van de dingen waar ik op de school van Soneal zo blij mee ben, dat er gewoon een gymleraar is, en niet dat gedoe van de juf die voor de klas staat en ook nog eens gymles geeft.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:02 schreef Lemijn het volgende:
Jacob krijgt dit hele schooljaar al 2 per week gym, van een vakleerkracht. Het is voor hem het hoogtepunt van de week. Ik waardeer het nu nog meer!
Onze school ligt aan een park en daar worden rond deze tijd heel veel activiteiten gedaan. Gymles, andere lessen buiten, fruit eten, lunchen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:11 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
Bij ons doen ze wel vaker buitengym. Daar kleden ze niet voor om. Zijn ze ook niet zoiets van plan dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:11 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
Dat zou wellicht kunnen... groep 8 zit echter op een andere locatie. Morgen kijk ik wel even als ik in de schoolbieb bezig benquote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:37 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft niet niet gewoon te maken met de groep 8 musical enzo Tolstoi? Bij mijn oude basisschool was er de laatste weken ook nooit binnen gym vanwege de opbouw van het podium daar en oefenen enzo. En ook als we er wel in konden en het was mooi weer hadden we buiten gym, zowel van de juf als van de vakleerkracht.
Wij hebben overigens wel een vakleerkracht gym, die ook lessen 'geluk' geeft. Heel erg fijn, vooral omdat het een man is, want de rest van de school bestaat alleen uit vrouwen (en 1 brandweerman die 1 dag per week als zij instromer er staat).
Jeetje wat gek, alleen al dat gym ten koste gaat van het buitenspeelmoment, maar ook dat het nu wegvalt. Dirk heeft ook minimaal 2x in de week gym, maar ze doen dat nu met het mooie weer ook wel eens buiten. En ze gymmen dus extra als het weer heel slecht is.quote:Op woensdag 7 juni 2023 07:20 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Extra buitenspelen zal ook niet zo zijn. De klas van Simon heeft normaal gesproken gymles op het moment dat ze op andere dagen een uur buiten spelen (samen met andere kleuterklassen). Dit wordt niet op een ander moment ingehaald.
Wat een verschillen zijn in aantal keer gymles bij andere scholen, zeg!
Mijn kleuter ziet buitengym niet als buitengym maar als buitenspelen. Die kan heel enthousiast vertellen dat ze extra buiten mochten spelen. Of bij slecht weer sip dat ze maar 1x of niet buiten mochten spelen om dan niet te vertellen dat ze in plaats daarvan extra naar de gymzaal zijn geweest. Behalve gisteren toe had ik een boze kleuter omdat hij geen hemd aan hadquote:Op woensdag 7 juni 2023 08:23 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kan niet zeggen dat de kleuters ooit buiten gym hebben overigens. Maar misschien ook wel hoor, maar denk van niet.
De oudste is al week al niet lekker, veel last van zijn buik. Wellicht nog van zijn hpv-vaccinatie. Dat, in combinatie met verwachte temperaturen tegen de 30 graden, heeft ons toch doen besluiten om de Efteling over te slaanquote:Op zaterdag 3 juni 2023 15:53 schreef Phaidra het volgende:
Dat ziet er prachtig (en lekker!) uit Aure!![]()
Wij zijn aan het kijken om naar de Efteling te gaan inclusief overnachting volgende week zondag/maandag. School heeft een studiedag en de oudste is jarig. Nu al zin in!
Je kan nog even afwachten, last minutes zijn sowieso leuker geprijsd bij de Efteling.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De oudste is al week al niet lekker, veel last van zijn buik. Wellicht nog van zijn hpv-vaccinatie. Dat, in combinatie met verwachte temperaturen tegen de 30 graden, heeft ons toch doen besluiten om de Efteling over te slaan. We willen nu maandag een dagje Duinrell met Tikibad proberen. Meer verkoeling, waarschijnlijk minder lange wachtrijen en als het echt niet meer gaat, zijn we sneller thuis. Ook wel leuk hoor, maar Efteling is toch wel 100x leuker. De kinderen weten nog van niks dus voor hun is het sowieso een leuke verrassing.
Voor de dinsdag en verder staan al last minutes op de site, maar voor zondag/maandag helaas niet. Geen idee of dat nog komt. We houden het nog even in de gaten allemaal, wellicht knapt hij de komende 2 dagen nog goed op en dan kunnen we altijd nog heroverwegen. Er is nog niks geboektquote:Op woensdag 7 juni 2023 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Je kan nog even afwachten, last minutes zijn sowieso leuker geprijsd bij de Efteling.
Hopelijk is de buikpijn snel over, dat is vervelend.
Ik zie het, de zondag zit bijna vol. Ik vrees dat ze die niet in de last minute gaan gooien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Voor de dinsdag en verder staan al last minutes op de site, maar voor zondag/maandag helaas niet. Geen idee of dat nog komt. We houden het nog even in de gaten allemaal, wellicht knapt hij de komende 2 dagen nog goed op en dan kunnen we altijd nog heroverwegen. Er is nog niks geboekt.
Dat is het dus inderdaad. Als de gymles voor de rest van het jaar wel gewoon gegeven wordt, geen probleem om dat met dat prachtige weer naar buiten te gaan.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:53 schreef Nijna het volgende:
@:TolstoiFan, ik zou me kunnen voorstellen dat ze lekker naar buiten gaan ipv gymmen nu, maar als het het hele jaar al zo rommelig gaat met gym, kan ik me de ergernis wel voorstellen.
Sterker nog... 6 weken vooruit al vol.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:11 schreef exode het volgende:
Zo, echt? 4 weken vooruit al vol? Jeetje.
Hier is het zoals bij iedereen volgens mij echt zo druk tot de zomervakantie. Elke week meerdere dingen en echt even schipperen in de agenda's en ook niet alles doen want ik heb geen zin om volledig overprikkeld en moe op vakantie te gaan.
Kregen net bericht van de Scouting dat ze de opkomst doen bij een iemand in de tuin die een zwembad heeft. Ik het adres opzoeken om te kijken of het fietsbaar is. Nou....dat is best een huis met een behoorlijk zwembad. Is het te vroeg om B uit te huwelijken? Hij vindt het meisje in kwestie 'erg lief' dus ik zie mogelijkheden.
Ik heb daar een keer gestaan op vrijdag, de eerste keer dat ze liepen. En toen ze 40 jaar getrouwd waren. Daar ga ik mijn kinderen in ieder geval niet mee naar toe nemenquote:Op woensdag 7 juni 2023 22:53 schreef Morgane89 het volgende:
Kunnen jullie niet op vrijdag als verrassing op de Via Gladiola/Werden staan? De meeste lopers zijn toch wat later binnen op vrijdag en hebben niet zo'n haast.
En anders inderdaad combineren met iets anders, bijv. een rondje door de stad
Ik zou het ook leuk vinden om hen even spontaan te verrassen langs de route of op de camping, samen met broer of zus. Maar ik zou het zeker niet zien als iets waar mijn man en kinderen verplicht bij moesten zijn. Dat komt wel op het officiële feest.quote:
Juist! 50 jaar! Weet je hoe f. lang!quote:Op donderdag 8 juni 2023 06:49 schreef BE het volgende:
Dit zijn nou juist de mijlpalen waarvoor je buitensporig veel tijd voor in de auto gaat zitten om ze te verrassen.
Desnoods idd zonder man en kinderen.
Of niet, en dan doe je het niet.
Dit is ook het eerste jaar dat we twijfelen of ze het uit gaan lopen vanwege wat gezondheidsproblemen (en ze zijn bewust overgestapt naar de 30 ook al). En we kennen mijn ouders goed, die kunnen heel chagrijnig worden van pijn, dus daarom verwacht ik ook niet dat ze na het lopen op ons gezelschap zitten te wachten. Als pauze plekje is dan beter.quote:Op donderdag 8 juni 2023 09:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Juist! 50 jaar! Weet je hoe f. lang!
En op die leeftijd ook nog de 4 daagde lopen??? Werelds!
Bijna!quote:
quote:
Ik ben zo moequote:
Wow echt?quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier nog 7 weken werken tot mijn vakantie. Gelukkig nog wel met 2 korte weken omdat de kinderen nog wat studiedagen hebben waarop ik ook vrij heb genomen. Ik kijk er wel naar uit. Even een paar weken alles op standje relax doen.
Gelukkig wordt het komend weekend fantastisch weer, dus dat voelt dan ook een beetje als vakantie. Al zit naar het strand gaan er hier even niet in want er is een enorme bastaardsatijnrupsenplaag. Vorig jaar is gebleken dat snel richting zee lopen en daar gaan zitten (die beesten wonen op en rond de strandafrit) alsnog resulteert in tientallen jeukende bultjes per persoon, dus dat gaan we dit jaar maar niet meer avonturen.
Maar lekker met een boek in de tuin zitten is ook geen straf.
Het kan best dat jullie er niet zo gevoelig voor zijn. Ik ben vorige week met de avondvierdaagse alleen over de boulevard gelopen en had daar al weer een paar bultjes van. Mijn man heeft er nog nooit last van gehad.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow echt?Wij waren vorige week op het strand bij jou in de buurt en zag wel de bordjes hangen met waarschuwing. Maar zonder klachten weer thuisgekomen. Wellicht hebben we net geluk gehad dan!
Ah dat kan ook nog. Ik had waarschijnlijk de link met die rupsen nooit gelegd als we bultjes hadden gekregen. Je ziet die borden in het voorbijgaan, maar als je geen rups ziet blijft dat niet zo hangen. Nu jij het zegt moest ik eraan denken.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het kan best dat jullie er niet zo gevoelig voor zijn. Ik ben vorige week met de avondvierdaagse alleen over de boulevard gelopen en had daar al weer een paar bultjes van. Mijn man heeft er nog nooit last van gehad.
Gelukkig dat jullie er geen last van hebben gehad in ieder geval. Die bultjes jeuken echt heel irritant.
quote:
Op dinsdag zijn in Arnhem Zuid heel veel makkelijk bereikbare plekken langs de route. Evt ook de combineren met leuke kindvriendelijke dingen zoals een kinderboerderij vlakbij de route.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:58 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb daar een keer gestaan op vrijdag, de eerste keer dat ze liepen. En toen ze 40 jaar getrouwd waren. Daar ga ik mijn kinderen in ieder geval niet mee naar toe nemen. Mega druk en zoeken naar toiletten etc. Niet geschikt voor kleine kinderen die van ver weg komen imo.
Het gaat specifiek om de dinsdag btw, dus de eerste loopdag.
J. is toch al 5? Hoe dan?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:30 schreef Aure het volgende:
Wij gaan over 4 weken op vakantiezin in!
Nu nog even bikkelen in de hitte hier
Ik dacht dat de 30 km Arnhem net niet aandeed. Hij komt door Elst, en gaat daar naar het oosten om weer terug naar Nijmegen te gaan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Op dinsdag zijn in Arnhem Zuid heel veel makkelijk bereikbare plekken langs de route. Evt ook de combineren met leuke kindvriendelijke dingen zoals een kinderboerderij vlakbij de route.
Als ik je kan helpen met vinden van een goede plek dan geef maar een gil.
Laatste schooldag is hier 6 juli (7 juli zijn ze vrij). We gaan wel al die donderdag meteen weg, maar dat was primaquote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:58 schreef arvensis het volgende:
[..]
J. is toch al 5? Hoe dan?
Wel een heerlijk vooruitzicht!
Ik zalvanavond even de route checken maar ook in Elst weet ik wel wat plekjes. Ik kom er bij je op terug!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:05 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik dacht dat de 30 km Arnhem net niet aandeed. Hij komt door Elst, en gaat daar naar het oosten om weer terug naar Nijmegen te gaan.
Maar als je voor de 30 km fijne plaatsen weet om te staan hoor ik het graag! Bij voorkeur nog enigszins bereikbaar met de auto. Een stukje lopen is niet erg, maar we hebben geen fietsen tot onze beschikking. En mocht er iets te doen zijn in de buurt dan zou dat helemaal mooi zijn, al zijn we er nog niet uit of het met of zonder kinderen wordt.
Wij hebben nog geen vakantie geboekt voor de zomer. Wel twee weken in de agenda gereserveerd, maar nog niets naar mijn zin gevonden. Wordt dus echt last minute dit jaar, in de hoop dat de prijzen dan nog iets zakken.
Oja, my bad. De zomervakantie begint idd al over 4 weken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Laatste schooldag is hier 6 juli (7 juli zijn ze vrij). We gaan wel al die donderdag meteen weg, maar dat was prima
A gos. Beterschap voor B!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:17 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd nog Vicky!
Vanmiddag toch maar B thuishouden van school. Hij kijkt scheel van de hoofdpijn en ligt op de bank te nietsen. Hij ligt er volledig af. Vrijdagmiddag is altijd een beetje de tijd doorkomen, 1 uur gym en dan 1 uur een soort invaljuf. Dus prima zo.
Juul rent wel vrolijk rond, badje staat en er is een vriendinnetje mee. Ik met mijn oordopjes in een soort van aan het werk. Zo geen zin.
Lekker Aure!
Wij hebben ontdekt dat wij geen types zijn die meteen op vakantie kunnen. Mentaal moeten er 3 ontscholen en 1 (ik dus) loskomen van werk. Maar het is wel fijn, zo vroeg op vakantie, scheelt geld![]()
En het kan ook niet meer aangezien B op Scoutingkamp gaat vanaf 8 juli.
Ja voor sommige regio's is dat wel zo natuurlijkquote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:17 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oja, my bad. De zomervakantie begint idd al over 4 weken.In m’n hoofd lag het nog verder weg.
Haha ja ik moet nog zien hoe dat hier gaat, maar we konden even niet anders. Mijn vriend kan moeilijk op vakantie in de laatste week van de maand. En in augustus werd het ook lastig dan dus dan maar meteen wegquote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:17 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd nog Vicky!
Vanmiddag toch maar B thuishouden van school. Hij kijkt scheel van de hoofdpijn en ligt op de bank te nietsen. Hij ligt er volledig af. Vrijdagmiddag is altijd een beetje de tijd doorkomen, 1 uur gym en dan 1 uur een soort invaljuf. Dus prima zo.
Juul rent wel vrolijk rond, badje staat en er is een vriendinnetje mee. Ik met mijn oordopjes in een soort van aan het werk. Zo geen zin.
Lekker Aure!
Wij hebben ontdekt dat wij geen types zijn die meteen op vakantie kunnen. Mentaal moeten er 3 ontscholen en 1 (ik dus) loskomen van werk. Maar het is wel fijn, zo vroeg op vakantie, scheelt geld![]()
En het kan ook niet meer aangezien B op Scoutingkamp gaat vanaf 8 juli.
Gaat vast goed.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:01 schreef Aure het volgende:
[..]
Haha ja ik moet nog zien hoe dat hier gaat, maar we konden even niet anders. Mijn vriend kan moeilijk op vakantie in de laatste week van de maand. En in augustus werd het ook lastig dan dus dan maar meteen weg
Wij hebben ook nog niks geboekt. Niet eens de vrije weken van vriend bepaaldquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:05 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben nog geen vakantie geboekt voor de zomer. Wel twee weken in de agenda gereserveerd, maar nog niets naar mijn zin gevonden. Wordt dus echt last minute dit jaar, in de hoop dat de prijzen dan nog iets zakken.
Ik stress me altijd kapot die laatste werk/schoolweek. Maar als ik daarna op vakantie ga, ben ik er wel meteen 'uit'. Anders blijf ik nog een week gestresstquote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:17 schreef exode het volgende:
Wij hebben ontdekt dat wij geen types zijn die meteen op vakantie kunnen. Mentaal moeten er 3 ontscholen en 1 (ik dus) loskomen van werk.
Jaloers, vakantie buiten het hoogseizoenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:51 schreef Bami het volgende:
Wij gaan pas na het hoogseizoen op vakantie maar hebben ook nog niks geboekt. Ik hoop vooral dat baby dan iets minder afhankelijk is van samen slapen om de nacht door te komen, anders moeten we erg kritisch kijken naar de slaapsituaties.
Bleghhh ik heb geen zin in werk vandaag.
Haha ja dat is dan weer het voordeel aan baby versus kleuter en ouder.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:55 schreef exode het volgende:
[..]
Jaloers, vakantie buiten het hoogseizoen![]()
En ik krijg echt niet fatsoenlijks uit mijn vingers vandaag. Er zijn ook geen collega's online ontdekte ik net toen ik Teams maar eens aanslingerde. Dus of niemand heeft zin in Teams of iedereen ligt in de tuin.
En wordt nooit verliefd op een lerares, de laatste keer dat ik buiten het hoogseizoen op vakantie ben gegaan was ik rimpelloos.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Haha ja dat is dan weer het voordeel aan baby versus kleuter en ouder.
Ja dat helpt ook.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:58 schreef exode het volgende:
[..]
En wordt nooit verliefd op een lerares, de laatste keer dat ik buiten het hoogseizoen op vakantie ben gegaan was ik rimpelloos.
Dit is herkenbaar trouwens. Als er niet zoveel druk op staat kom ik zo moeilijk aan het werk!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:55 schreef exode het volgende:
[..]
Jaloers, vakantie buiten het hoogseizoen![]()
En ik krijg echt niet fatsoenlijks uit mijn vingers vandaag. Er zijn ook geen collega's online ontdekte ik net toen ik Teams maar eens aanslingerde. Dus of niemand heeft zin in Teams of iedereen ligt in de tuin.
Ik zit echt in een post deadline stress dip. Van alles onder hoogspanning en veel uren maken naar normaal en zonder echte druk. Genoeg te doen, maar allemaal zonder echte tijdsdruk.
Ik heb het precies andersom, ik word zo sip van collega's die nog op vakantie gaan als jij alweer vol in de dagelijkse routine zit. Ik ga het liefst zo laat mogelijk. Wat dat betreft waren het twee stomme jaren met als eerste vakantie, gelukkig schuift het vanaf volgend jaar weer wat naar achterenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het heerlijk om meteen weg te gaan. Dan ben ik alweer een tijdje aan het werk als collega's terugkomen van vakantie en heb ik niet dat gevoel van moeilijk weer in het werk komen of een achterstand hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien in Bemmel ergens?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:05 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik dacht dat de 30 km Arnhem net niet aandeed. Hij komt door Elst, en gaat daar naar het oosten om weer terug naar Nijmegen te gaan.
Maar als je voor de 30 km fijne plaatsen weet om te staan hoor ik het graag! Bij voorkeur nog enigszins bereikbaar met de auto. Een stukje lopen is niet erg, maar we hebben geen fietsen tot onze beschikking. En mocht er iets te doen zijn in de buurt dan zou dat helemaal mooi zijn, al zijn we er nog niet uit of het met of zonder kinderen wordt.
Dat pond insecten zijn degenen die je niet gezien hebt voor je een slok namquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Er zit een vliegje in mn rosé![]()
Eruit gevist en hij leefde nog. Drink het gewoon op want laatst hoorde ik bij RTL dat we gemiddeld een pond aan insecten per jaar binnen krijgen. Dan boeit een vliegje meer of minder ook niet![]()
Jah, weet ik dus kan een slok rosé ala vlieg er ook nog wel bijquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat pond insecten zijn degenen die je niet gezien hebt voor je een slok nam
Zo kom je er wel aan en het scheelt de deur uit gaanquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:30 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende is wel dat ik nog niet aan de 10.000 stappen zit, ik moet er nog 1.400
Misschien moet ik maar even op de trampoline gaan springen
Soneal liep na de pannenkoeken met opa mee naar huis zodat ze hun PowerPoint over hun reis naar Londen kunnen maken, die draaien we dan volgende week tijdens de verjaardag van opa (die bij ons gevierd wordt) af op de TVquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:35 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is met zn vader naar de zaak dus ik heb rrrrust
Oeh, gaaf! Een leuke blijvende herinnering op die manierquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Soneal liep na de pannenkoeken met opa mee naar huis zodat ze hun PowerPoint over hun reis naar Londen kunnen maken, die draaien we dan volgende week tijdens de verjaardag van opa (die bij ons gevierd wordt) af op de TV
Hij had van de reizen met de andere kleinzoons een boekje gemaakt, maar dat vindt ie niet meer van deze tijd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, gaaf! Een leuke blijvende herinnering op die manierEn Londen
Ik vind het echt zo'n bijzondere traditie wat je vader met zn kleinkinderen doet![]()
Zoon wil naar Londen. Ik droomde er laatst zelfs vanVolgend jaar maar weer.
Hier ook niet. 'Mama, mijn hoofd kan niet stoppen met denken. En het is warm. En hoe kwam er zout in de zee?' En dan zeg ik toch wat mijn ouders vroeger tegen mij zeiden als ik niet kon slapen: ga maar gewoon liggen in bed met je ogen dicht, dan rust je lijf toch uitquote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:28 schreef Phaidra het volgende:
Hier wil het slapen van de kinderen nog niet zo lukken, so much for mijn avond.
Hahaha exactly!!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:12 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hier ook niet. 'Mama, mijn hoofd kan niet stoppen met denken. En het is warm. En hoe kwam er zout in de zee?' En dan zeg ik toch wat mijn ouders vroeger tegen mij zeiden als ik niet kon slapen: ga maar gewoon liggen in bed met je ogen dicht, dan rust je lijf toch uit![]()
Het is juist leuk dat ze het nu samen makenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij had van de reizen met de andere kleinzoons een boekje gemaakt, maar dat vindt ie niet meer van deze tijd.
Daarbij was dat een boekje met de Londen (12 jr) en Athene (18 jr) reizen.
En hij gaat die cultuurreis als Soneal 18 is niet meer doen.
Nee, hij gaat sparen zodat de oudste 3 (waarmee hij in 2010 naar Athene ging) Soneal mee kunnen nemen op een cultuurreis als Soneal 18 is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Het is juist leuk dat ze het nu samen maken![]()
Jammer dat de cultuurreis niet meer doorgaat. Kan hij die niet eerder met Soneal doen en dan wat dichterbij?
Oooh, das ook heel gaaf bedacht en voor alle vier iets om naar uit te kijkenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, hij gaat sparen zodat hij de oudste 3 (waarmee hij in 2010 naar Athene ging) Soneal mee kunnen nemen op een cultuurreis als Soneal 18 is.
Vorige keer dus drie 18-jarigen (2 van 18, 1 van 16) en mijn vader, volgende keer dus 3 dertigers en Soneal.
Een pond per jaar? Die dingen wegen niks... dat zijn er dus heel veel...quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Er zit een vliegje in mn rosé![]()
Eruit gevist en hij leefde nog. Drink het gewoon op want laatst hoorde ik bij RTL dat we gemiddeld een pond aan insecten per jaar binnen krijgen. Dan boeit een vliegje meer of minder ook niet![]()
Vond het ook rijkelijk veel hoor. Hij had het over bijvoorbeeld pindakaasquote:Op zaterdag 10 juni 2023 07:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Een pond per jaar? Die dingen wegen niks... dat zijn er dus heel veel...
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:12 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hier ook niet. 'Mama, mijn hoofd kan niet stoppen met denken. En het is warm. En hoe kwam er zout in de zee?' En dan zeg ik toch wat mijn ouders vroeger tegen mij zeiden als ik niet kon slapen: ga maar gewoon liggen in bed met je ogen dicht, dan rust je lijf toch uit![]()
Ik eet niet zo vaak pindakaas, wel altijd calve trouwens. Ik heb nog niet iets anders geproefd, maar ik gooi er vaak ook hagelslag bij op. Maar sinds wanneer is dat dan, misschien heb ik nog een oude pot.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Vond het ook rijkelijk veel hoor. Hij had het over bijvoorbeeld pindakaas![]()
Was bij editie NL.
Nou denk ik dat er ook in wijn best wel wat insecten verpulverd worden![]()
Over pindakaas gesproken. Het viel me laatst op dat die van calve minder hartig is, of ligt dat aan mij? Tis de enige die ik lust maar was geneigd om het zoutvaatje erbij te pakken
Ik kijk net, houdbaarheid april 23quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik eet niet zo vaak pindakaas, wel altijd calve trouwens. Ik heb nog niet iets anders geproefd, maar ik gooi er vaak ook hagelslag bij op. Maar sinds wanneer is dat dan, misschien heb ik nog een oude pot.
Ik heb net vanuit de hangmat in de tuin, flarden van Susan en Freek meegepikt vanaf het Hello Festival.
In de schaduw met een beetje wind is het goed te doen, in de zon vind ik het ronduit warm.
Wij hadden vandaag voetbaltoernooi tussen 11 en 4 in de zon. Maar met de wind die er stond was het nog prima te doen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:12 schreef Hupje het volgende:
Ik heb weer een top planningVanmiddag in de hitte met kind en opa en oma over de kermis gelopen. Je moet toch wat als de kermis in je eigen dorp waardeloos was en je je kind toch iets van de wereld wilt meegeven
![]()
En morgen staan we op een kinder rommelmarktik gokte eerst dat we wel in de regen zouden staan. Dat is niet tof. Maar om nou van 11 tot 4 in de zon te staan is ook niet alles
Niet alleen stinken, ik krijg er ook instant hoofdpijn van. Verschrikkelijke geur.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:18 schreef hilliebillie het volgende:
Jammer dat er wel hier buiten nu iemand een joint aan steekt. Hoop dat ie er niet te lang over doet. Anders is het voor mij ook bedtijd. Dat vind ik zo stinken
Sterkte TolstoiFan. Hopelijk valt het uiteindelijk mee met het werkenquote:Op zondag 11 juni 2023 14:24 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij waren vanochtend al vroeg op pad. Simon deed mee aan de mini marathon.
Nu is ie met manlief naar een klein strandje met zijn schepnet.
Ik lig zwaar vermoeid (slecht geslapen en door de hitte) op de bank, ben ook net ongesteld geworden, dus mijn humeur is ook niet optimaal.
Morgen weer werken na 7 weken vakantie![]()
Zo geen zin in, kan nu al janken als ik aan de stress denk die er weer op me af gaat komen.
quote:
Herkenbaar. Op de kamer van onze jongste was het 31 graden gisterenavond. Die ging zonder morren slapen, vroeg alleen vanochtend meteen om 'lokje water'. De oudste had het 'veeel te warrum...' terwijl het daar 6 graden koeler was.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:59 schreef exode het volgende:
Klinkt geweldig Hillie! Toch maar eens naar kijken om heen te gaan.
Ik ben aan het peilen bij collega's hoe het op kantoor is. Afgelopen zomer stond onze 'vleugel' bekend als de vlindertuin. Hopelijk dit jaar beter en anders werk ik morgen ook thuis.
Onze kinderen reageren echt zo verschillend op die warmte. Juul slaapt gewoon in haar slaapkamer die 26 graden is op het moment dat ze naar bed gaat. B gaat standaard in onze kamer bij de airco liggen. We hevelen hem dan over als wij naar bed gaan.
Morgen hebben ze studiemiddag en gaan ze extra naar de BSO, benieuwd wat ze gaan doen....ik mag hopen iets met water.
Wat leuk, bedankt voor de tip! Ik heb gereserveerdquote:Op maandag 12 juni 2023 11:23 schreef Leandra het volgende:
De Paleis Noordeinde en de Koninklijke stallen zijn deze zomer weer een aantal dagen open voor publiek, tot en met 18 jaar gratis, kaartjes vanaf vandaag te bestellen:
https://www.koninklijkeve(...)hkYclQ0WFJY6UfggOLhk
Voor degenen die dat leuk vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |