Het type volk dat daar obsessief over post mag inderdaad wel eens hun prioriteiten op orde krijgen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus omdat er een invasieoorlog is door Rusland, mag men geen kritiek hebben op het feit dat LGBTQ+ een mengeling is tussen daadwerkelijk aangeboren seksuele voorkeuren en/of genderidentificatie, en identificaties waar geen wetenschappelijke basis voor is?
Je kunt je ook gewoon niet zo druk maken om wat een bepaalde subcultuur doet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 23:33 schreef Confetti het volgende:
Voor deze gekte moet een drastische oplossing worden gezocht binnen nieuwe wettelijke kaders. Er moet toch een moment komen dat de grote zwijgende stille meerderheid zegt: genoeg met jullie freakshow.
Haha, ach joh, het is niets meer dan een poging om zulk gedachtegoed te verdedigen. Maar ja hoor, mensen zouden zich eigenlijk de hele dag druk moeten maken over bijvoorbeeld de huizenmarkt, die al decennialang voor problemen zorgt, dat is veel belangrijker dan op te merken dat een ideologie, die de menselijke biologische realiteit probeert te ontkennen, grip heeft gekregen op de Westerse samenleving.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus omdat er een invasieoorlog is door Rusland, mag men geen kritiek hebben op het feit dat LGBTQ+ een mengeling is tussen daadwerkelijk aangeboren seksuele voorkeuren en/of genderidentificatie, en identificaties waar geen wetenschappelijke basis voor is?
Wat is dan de wetenschappelijke basis voor bijvoorbeeld homoseksualiteit?quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is bij homoseksualiteit de biologische realiteit?quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, ach joh, het is niets meer dan een poging om zulk gedachtegoed te verdedigen. Maar ja hoor, mensen zouden zich eigenlijk de hele dag druk moeten maken over bijvoorbeeld de huizenmarkt, die al decennialang voor problemen zorgt, dat is veel belangrijker dan op te merken dat een ideologie, die de menselijke biologische realiteit probeert te ontkennen, grip heeft gekregen op de Westerse samenleving.
Welnee, het is gewoon het benoemen van opmerkelijke prioriteiten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, ach joh, het is niets meer dan een poging om zulk gedachtegoed te verdedigen.
Wel mooi dat je toegeeft dat je je er de hele dag door druk over maakt.quote:Maar ja hoor, mensen zouden zich eigenlijk de hele dag druk moeten maken over bijvoorbeeld de huizenmarkt, die al decennialang voor problemen zorgt, dat is veel belangrijker dan op te merken dat een ideologie, die de menselijke biologische realiteit probeert te ontkennen, grip heeft gekregen op de Westerse samenleving.
Dit wordt vaker geroepen maar ik vind dat een rare gedachtekronkel. Is dit ergens op gebaseerd? Waarom zou iemand daar onzeker van worden?quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommigen worden nou eenmaal heel onzeker van het zien van die doelgroep.
Gewoon weer wat simpele lulkoek om mensen snel in een hoekje te kunnen zetten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit wordt vaker geroepen maar ik vind dat een rare gedachtekronkel. Is dit ergens op gebaseerd? Waarom zou iemand daar onzeker van worden?
Haha, nee, natuurlijk is het nergens op gebaseerd. Het is een poging tot beschimpen om critici op een bepaalde manier te kunnen wegzetten. In links en progressieve hoek (zie ook de duimpjes op die post) is dat een manier waarmee men kritiek op de LHBTI-onderwerpen probeert te pareren. Dit in plaats van met goede tegenargumenten op de gegeven kritiek te komen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit wordt vaker geroepen maar ik vind dat een rare gedachtekronkel. Is dit ergens op gebaseerd? Waarom zou iemand daar onzeker van worden?
Over beschimpen gesproken, iedereen die zich wel kan vinden in de observatie dat sommigen onzeker worden van een Pride maar direct beschimpen tot voorstanders van zogenaamde indoctrinatie van kinderen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, nee, natuurlijk is het nergens op gebaseerd. Het is een poging tot beschimpen om critici op een bepaalde manier te kunnen wegzetten. In links en progressieve hoek (zie ook de duimpjes op die post) is dat een manier waarmee men kritiek op de LHBTI-onderwerpen probeert te pareren. Dit in plaats van met goede tegenargumenten op de gegeven kritiek te komen.
Zulke mensen hebben het eens nodig om een paar van die boze Armeense ouders tegen te komen uit LA, kijken want er dan zou gebeuren als ze die gaat betichten van 'onzekerheid' omdat zij zich verzetten tegen het indoctrineren van hun kinderen.
Dat laatste is weer een leuke stropop. En probeer dat eerste eens wat meer te onderbouwen? Waarom zouden sommige mensen onzeker worden van Pride?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Over beschimpen gesproken, iedereen die zich wel kan vinden in de observatie dat sommigen onzeker worden van een Pride maar direct beschimpen tot voorstanders van zogenaamde indoctrinatie van kinderen.
Non-binair bestond vroeger inderdaad ook niet en trouwens nog altijd niet. Het is namelijk een verzinsel. Je bent of man of vrouw. De claim noch man noch vrouw te zijn, is biologisch gewoon niet mogelijk op een paar uitzonderlijke en serieuze aangeboren afwijkingen na. Maar daar gaat het hier niet over. Mensen die stellen non-binair te zijn, is fysiek helemaal niets mis mee. Zij voelen zich alleen anders. Dat zal allemaal best, maar dat doet het daadwerkelijke geslacht niet veranderen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:49 schreef Nexum het volgende:
Denken dat ideen zoals non binair en gender nonconforming vroeger niet bestonden![]()
Ideen over gender zijn er al sinds de Grieken. Alleen toen kwamen er amper mensen voor uit omdat het sociaal niet gebruikelijk was (helemaal in de Middeleeuwen niet).
Ik ben gay en overigens vind ik ook niet dat we een hele maand nodig hebben. Zeker wel een dag waarop er bewustwording wordt verspreid. Want dat beeld van ‘tolerante Nederland’ wordt niet altijd waargemaakt
Van een stropop is geen sprake.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat laatste is weer een leuke stropop. En probeer dat eerste eens wat meer te onderbouwen? Waarom zouden sommige mensen onzeker worden van Pride?
Ik ben het wel met haar eens dat respect van beide kanten moet komen. Maar om dat door te vertalen naar het verplicht vieren van Pride gaat echt veel te ver.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:07 schreef Slayage het volgende:
"Gij zult deelnemen aan pride month activiteiten"
[ twitter ]
Ze heeft wel gelijk, als je vindt dat homo's gexecuteerd moeten worden, hoepel dan gauw op naar je eigen land waar dat normaal is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:07 schreef Slayage het volgende:
"Gij zult deelnemen aan pride month activiteiten"
[ twitter ]
Je mag niet zomaar spijbelen omdat je de activiteit op school niet wilt doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik ben het wel met haar eens dat respect van beide kanten moet komen. Maar om dat door te vertalen naar het verplicht vieren van Pride gaat echt veel te ver.
En hoezo is het biologisch wel mogelijk om homoseksueel te zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Non-binair bestond vroeger inderdaad ook niet en trouwens nog altijd niet. Het is namelijk een verzinsel. Je bent of man of vrouw. De claim noch man noch vrouw te zijn, is biologisch gewoon niet mogelijk op een paar uitzonderlijke en serieuze aangeboren afwijkingen na. Maar daar gaat het hier niet over. Mensen die stellen non-binair te zijn, is fysiek helemaal niets mis mee. Zij voelen zich alleen anders. Dat zal allemaal best, maar dat doet het daadwerkelijke geslacht niet veranderen.
Pride gaat over dat je het recht hebt op je eigen identiteit.quote:
Wat gaan die Armenirs dan doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, nee, natuurlijk is het nergens op gebaseerd. Het is een poging tot beschimpen om critici op een bepaalde manier te kunnen wegzetten. In links en progressieve hoek (zie ook de duimpjes op die post) is dat een manier waarmee men kritiek op de LHBTI-onderwerpen probeert te pareren. Dit in plaats van met goede tegenargumenten op de gegeven kritiek te komen.
Zulke mensen hebben het eens nodig om een paar van die boze Armeense ouders tegen te komen uit LA, kijken want er dan zou gebeuren als ze die gaat betichten van 'onzekerheid' omdat zij zich verzetten tegen het indoctrineren van hun kinderen.
White pride best pride.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pride gaat over dat je het recht hebt op je eigen identiteit.
Dus ook white.
Waar is de blanke huidskleur in de pride vlag dan?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pride gaat over dat je het recht hebt op je eigen identiteit.
Dus ook white.
Zit er niet in, van hetero's en cisgenders ook niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waar is de blanke huidskleur in de pride vlag dan?
Het is niet zo dat elke kleur in de regenboogvlag voor een specifieke groep of etniciteit staat.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waar is de blanke huidskleur in de pride vlag dan?
Van homo's ook niet, etc. etc.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zit er niet in, van hetero's en cisgenders ook niet.
Wel toch?quote:
Transgenders blauw/roze, poc brown/black gays regenboog?quote:
De driehoek die nu in de vlag zit komt door de samenvoeging met de transpridevlag, met daarbij bruin en zwart, die symbool staan voor de onderdrukking en aidsslachtoffers.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Transgenders blauw/roze, poc brown/black gays regenboog?
Nou ik lees wat anders maar zal wel.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
De driehoek die nu in de vlag zit komt door de samenvoeging met de transpridevlag, met daarbij bruin en zwart, die symbool staan voor de onderdrukking en aidsslachtoffers.
Er zit geen specifieke kleur in die bijvoorbeeld staat voor homo's, of voor Aziaten, Afrikanen, of whatever.
De kleuren van de regenboog betekenen het volgende: Rood staat voor leven, oranje voor geneeskracht, geel voor zonlicht, groen voor natuur, blauw voor sereenheid en violet voor karakter.
Het zal me jeuken of ze een freakshow willen. Er schijnen ook mensen te zijn die dieren in gevangenschap echt een dagje uit vinden en dan met een lulverhaal aankomen dat het voor een fokprogramma is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 23:33 schreef Confetti het volgende:
Voor deze gekte moet een drastische oplossing worden gezocht binnen nieuwe wettelijke kaders. Er moet toch een moment komen dat de grote zwijgende stille meerderheid zegt: genoeg met jullie freakshow.
Heeft allemaal te maken met ESG en DEI, als je daar niet in me gaat investeren sommige machtige bedrijven als bv blackrock en vanguard niet meer in je.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Het zal me jeuken of ze een freakshow willen. Er schijnen ook mensen te zijn die dieren in gevangenschap echt een dagje uit vinden en dan met een lulverhaal aankomen dat het voor een fokprogramma is.![]()
Wat ik niet begrijp is dat overheden er zo druk mee zijn maar ook bedrijven die opeens regenboosbusjes hebben. Gut, ga gewoon lekker in je queer gym squatten. Nobody cares. You do you and doe het vooral samen. Dat dit zelfs zo kapitalistisch uitgemelkt moet worden door maar wat knullig mee te wapperen kan ik echt niet bij.
Maar wapperze verder. Vreet er geen boterham minder om.
Nou, het probleem is dat sommigen denken dat die kleuren voor bepaalde groepen staan. En dat is niet zo .quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ik lees wat anders maar zal wel.
Regenboogvlag zal wel niks met homo's te maken hebben
Sneu voor kinderen uit die gemeenschap die homoseksueel zijn.quote:
Lolquote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is niet zo dat elke kleur in de regenboogvlag voor een specifieke groep of etniciteit staat.
Wat betekenen de kleuren van de regenboog vlag? Rood staat voor leven, oranje voor geneeskracht, geel voor zonlicht, groen voor natuur, blauw voor sereenheid en violet voor karakter.
Naast de regenboogvlag heb je tegenwoordig ook de Progress vlag, dat is een samenvoeging met de transpridevlag, een bruine streep tegen de onderdrukking en een zwarte streep voor de aidsslachtoffers.
Wat zullen dit soort beelden sommigen toch frustreren. Daar gaat de utopie van transgenders, homo's en moslims die zij aan zij strijden, als onderdrukte minderheden, tegen het vermeende heteronormatieve, blanke patriarchaat.quote:
Ja, wat mij betreft was die regenboog voldoende geweest.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Lol
En daar hebben mensen echt op zitten broeden h.
“We moeten nog iets met aids..”
“Ja, is ook. Zwarte streep erdoor.”
*stil*
Mooi!
Gelukkig zijn er nog rechts conservatieven die moslims in het westen verwelkomen en ze steunen in hun afkeer richting LGBTwhatever.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zullen dit soort beelden sommigen toch frustreren. Daar gaat de utopie van transgenders, homo's en moslims die zij aan zij strijden, als onderdrukte minderheden, tegen het vermeende heteronormatieve, blanke patriarchaat.
Het blijft daarom een lastige spagaat om en pro-migraten/moslims zijn en pro-LHBTQ te zijn. Iedereen keer blijft dat dit alleen maar botst. Je kunt ook gewoon niet verwachten dat mensen uit oerconservatieve landen in het Westen ineens radicaal progressief gedachtegoed gaan omarmen of het accepteren dat dit hun kinderen wordt voorgeschoteld.
Het is ook gewoon bespottelijk dat er twee strepen bijzitten voor huidskleur. Net zoiets alsof de oorspronkelijke regenboogvlag niet voor homo's en lesbiennes van kleur was. Wat een onzin zeg. Het is nu ook een hele lelijke vlag, helemaal de variant met de interseks symboliek erbij. Jammer eigenlijk wel, de originele regenboogvlag was nog best wel mooi.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, wat mij betreft was die regenboog voldoende geweest.
Maar tijden veranderen.
Welke zijn dat dan?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook gewoon bespottelijk dat er twee strepen bijzitten voor huidskleur.
Ja, de originele vind ik ook meer hebben.quote:Net zoiets alsof de oorspronkelijke regenboogvlag niet voor homo's en lesbiennes van kleur was. Wat een onzin zeg. Het is nu ook een hele lelijke vlag, helemaal de variant met de interseks symboliek erbij. Jammer eigenlijk wel, de originele regenboogvlag was nog best wel mooi.
En die Arabische kids zo van:”Ja maar wij hebben die vlaggetjes toch gekocht!”quote:
Ja, rechts en conservatieven staan er ook echt om bekend uitgesproken pro-migratie uit Islamtische landen te zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog rechts conservatieven die moslims in het westen verwelkomen en ze steunen in hun afkeer richting LGBTwhatever.
Die zwart en de bruine. In het Engels: 'black and brown people'.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke zijn dat dan?
[..]
Ja, de originele vind ik ook meer hebben.
Maar ik word oud denk ik.
Mijn schoonzus hangt met trots de nieuwe buiten.
Ach....quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zullen dit soort beelden sommigen toch frustreren. Daar gaat de utopie van transgenders, homo's en moslims die zij aan zij strijden, als onderdrukte minderheden, tegen het vermeende heteronormatieve, blanke patriarchaat.
Het blijft daarom een lastige spagaat om en pro-migraten/moslims zijn en pro-LHBTQ te zijn. Iedereen keer blijft dat dit alleen maar botst. Je kunt ook gewoon niet verwachten dat mensen uit oerconservatieve landen in het Westen ineens radicaal progressief gedachtegoed gaan omarmen of het accepteren dat dit hun kinderen wordt voorgeschoteld.
Ik kan het niet uitstaan dat ik niet kan lezen wat er op dat oranje papiertje staat. Dat moet en zal ik nou gewoon weten.quote:
De eerste woorden zijn moeilijk te lezen maar volgens mij zie ik : Where is the minister of education ?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik kan het niet uitstaan dat ik niet kan lezen wat er op dat oranje papiertje staat.
Seksuele orintatie heeft geen biologisch kenmerk. Je kunt toch niet aan iemand zijn of haar lichaam zien wat diens seksuele voorkeuren zijn? Met geslacht zit dit anders. In normale toestand kunnen we objectief waarnemen of iemand man of vrouw is. Daarom zijn seksuele orintatie en de genderideologie ook niet compatible. Seksuele orintatie stoelt ook op het idee van een binaire biologische realiteit bij de mens, de genderideologie wil dit juist ontkrachten en het een subjectieve beleving maken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
En hoezo is het biologisch wel mogelijk om homoseksueel te zijn.
Wat is er biologisch anders tussen een homoseksuele man en een heteroseksuele man bijvoorbeeld.
Zou je dat kunnen omschrijven.
Nee, zwart staat voor de aidsslachtoffers, en bruin voor de slachtoffers van de onderdrukking van mensen met een getinte huid.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zwart en de bruine. In het Engels: 'black and brown people'.
Dat kunnen ze nooit doen (moslims) al zouden ze dat willen. In de Koran staat dat homoseksualiteit een zonde is. Verboden. Haram.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, zwart staat voor de aidsslachtoffers, en bruin voor de slachtoffers van de onderdrukking van mensen met een getinte huid.
quote:Created by Daniel Quasar in 2018, the Pride Progress Flag features black and brown stripes to portray marginalized LGBTQ+ communities of color and baby blue, pink and white to incorporate the trans flag in its design.
Dus je kunt niet nagaan of het echt is, en niet ingebeeld, psychische ziekte, etc.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Seksuele orintatie heeft geen biologisch kenmerk. Je kunt toch niet aan iemand zijn of haar lichaam zien wat diens seksuele voorkeuren zijn?
Is dat wel zo?quote:Met geslacht zit dit anders. In normale toestand kunnen we objectief waarnemen of iemand man of vrouw is.
Maar als je op geen enkele wijze kunt vaststellen dat iemand homoseksueel is, behalve dat aan die persoon vragen, wat maakt het dan een biologische realiteit?quote:Daarom zijn seksuele orintatie en de genderideologie ook niet compatible. Seksuele orintatie stoelt ook op het idee van een binaire biologische realiteit bij de mens, de genderideologie wil dit juist ontkrachten en het een subjectieve beleving maken.
Een onjuist citaat dus.quote:
Omdat seksuele orintatie een subjectieve beleving is. Daar zijn dus fysiek geen indicatoren voor. Bij geslacht werkt dat anders, of je het nu leuk vindt of niet, we kunnen bij de geboorte al zien wie een man of een vrouw is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:
Is dat wel zo?
We denken daar alles over te weten over de menselijke biologie, maar bijvoorbeeld een oorzaak aanwijzen voor homoseksualiteit is nog nooit gelukt.
Dus om zomaar te zeggen dat we precies weten wat bepaalt of iemand van het ene of andere geslacht is ..
[..]
Waar heb ik gezegd dat seksuele orintatie een biologische realiteit is? Lees jij die posts waar op reageert berhaupt wel? Ik geef juist aan dat geslacht een biologische realiteit kent die binair is. Seksuele orintatie is per definitie subjectief.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:
Maar als je op geen enkele wijze kunt vaststellen dat iemand homoseksueel is, behalve dat aan die persoon vragen, wat maakt het dan een biologische realiteit?
Dat staat ook in de bijbel.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:
.
[..]
Dat kunnen ze nooit doen (moslims) al zouden ze dat willen. In de Koran staat dat homoseksualiteit een zonde is. Verboden. Haram.
Yups, maar men heeft de illusie dat moslims minder hypocriet zijn..quote:
Ja natuurlijk, honden horen niet opgesloten te worden.quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:24 schreef Wantie het volgende:
Gelukkig zijn er nog rechts conservatieven die moslims in het westen verwelkomen
Eens. Respect zeker, maar wat respect dan impliceert kan je natuurlijk over twitsen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik ben het wel met haar eens dat respect van beide kanten moet komen. Maar om dat door te vertalen naar het verplicht vieren van Pride gaat echt veel te ver.
Tot op zekere hoogte kun je daar over twisten. De docent in de video noemt wel een glashelder voorbeeld waar iedereen zich in zou moeten kunnen vinden. Als iemand van mening is dat homo's moeten worden gexecuteerd: opzouten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 21:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Eens. Respect zeker, maar wat respect dan impliceert kan je natuurlijk over twitsen.
Neem die discussie over Kk en die one love band, die hij niet wilde dragen. Hij zegt "ik heb respect voor iedereen maar ik ben niet de persoon om een uithangbord te zijn waar de one love band voor staat". Waarop veel commentatoren zeiden, "hij zegt dat hij respect heeft voor iedereen maar weigert tegelijkertijd om de band te dragen, dat is geen teken van respect".
Ik vond de oplossing van Kokc dan weer prima. Duidelijk uitgesproken dat je respect voor iedereen moet hebben, prima.quote:Dit weekend wordt Onelove-campagne georganiseerd rond de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie. Kkc zegt dat hij achter de actie staat, maar denkt dat de speciale aanvoerdersband "in het leven is geroepen om andere redenen".
Daarom kiest hij ervoor op zondag met een alternatieve band te spelen. "De tekst op onze aanvoerdersband, die ik ook zondag weer met trots zal dragen, dekt voor mij beter de lading en past bovendien beter bij mij", zegt Kkc op de site van Feyenoord.
Nee, dat denk ik ook niet. Je mag wat mij betreft LHBT best een zonde of abnormale afwijking vinden, zolang je de mens maar volledig in zijn waarde laat is het prima. Aan de andere kant is er in Nederland ook geen plicht om iemand aardig te vinden. Voor sommige mensen is het gewoon een absolute wisselwerking. 'Jij wil dat je religie wordt gewaardeerd en verdedigd? Dan moet dat wederkerig zijn'. Ik ben het er niet mee eens, want het werkt alleen maar meer verdeling in de hand. Je kunt iemand nou eenmaal niet zoiets verplichten (en dat zouden we ook niet moeten willen). Maar we leven nou eenmaal in een vrij land, dus prima als je daar anders over denkt.quote:Alsof de band niet dragen een teken van disrespect is.
Wat geloof precies inhoudt kun je natuurlijk over twisten. Er zijn nou eenmaal praktiserende moslims die homoseksualiteit geen enkel probleem vinden, net zoals er christenen zijn die dat vinden. Mijn ex zat bij een Hervormde Gemeente waar homo's gewoon hun huwelijk konden inzegenen.quote:Voor wat betreft dat filmpje, een moslim die "pride" viert heeft of geen benul wat zijn religie inhoud of is simpelweg alleen moslim in naam. Neem die andere Turk Burak Yılmaz, die de band wel droeg.
Wapperen met je regenboogvlag zal je, met je luie flikker!quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:06 schreef Za het volgende:
Waarom is de TT aangepast?
Wat is het nut hiervan, de bedoelde discussie is dat we van Gay Pride naar LHBTIQ+ pride gegaan zijn, en ik me daar niet zo in kan vinden, en zover ik heb gelezen vele LHB ook niet.
Zie mijn usericon, dat was ik vanmiddag.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:27 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Wapperen met je regenboogvlag zal je, met je luie flikker!
[ afbeelding ]
Naar de mall gaan is natuurlijk niet hetzelfde als vinden dat homo’s gexecuteerd moeten worden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze heeft wel gelijk, als je vindt dat homo's gexecuteerd moeten worden, hoepel dan gauw op naar je eigen land waar dat normaal is.
Verder is spijbelen niet normaal.
Vorig jaar met verbazing gekeken hoe het uit de klauwen aan het lopen is. Blanke homoseksuele mannen moeten hun bek houden, want blanke mannen en pro palestina is nu ineens onderdeel van pride?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:06 schreef Za het volgende:
Waarom is de TT aangepast?
Wat is het nut hiervan, de bedoelde discussie is dat we van Gay Pride naar LHBTIQ+ pride gegaan zijn, en ik me daar niet zo in kan vinden, en zover ik heb gelezen vele LHB ook niet.
Tja, ik ging vroeger naar de openbare basisschool, en daar kregen we bijbelles van de plaatselijke dominee.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Naar de mall gaan is natuurlijk niet hetzelfde als vinden dat homo’s gexecuteerd moeten worden.
Persoonlijk vind ik het niet getuigen van vrijheid dat iedereen Ramadan mee moet vieren en iedereen Pride mee moet vieren.
Draagt ook niet bij aan acceptatie denk ik.
Ik was vorig jaar bij de Pride in Amsterdam, en dat was een heel leuk en ontspannen feest.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vorig jaar met verbazing gekeken hoe het uit de klauwen aan het lopen is. Blanke homoseksuele mannen moeten hun bek houden, want blanke mannen en pro palestina is nu ineens onderdeel van pride?
Ja, op die manier ga je wel krijgen dat er frictie ontstaat.
Zonde. Vier gewoon een leuk feestje. En feestjes zijn nooit leuk als politiek voorop staat.
Toch vond niet iedereen dat kennelijk.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar bij de Pride in Amsterdam, en dat was een heel leuk en ontspannen feest.
Pride heeft altijd een politieke boodschap gehad.
Bijbelles op zichzelf is kennis. Het wordt een probleem als je geen kritiek mag hebben (wat ook zo is, ik ben wel eens de klas uit geflikkerd omdat ik innerlijke tegenstrijdigheid in de bijbel opbracht en daar een vraag over stelde…).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik ging vroeger naar de openbare basisschool, en daar kregen we bijbelles van de plaatselijke dominee.
Alleen met een geldende reden mocht je dat skippen en kreeg je een alternatief.
Ik heb nog nooit iemand gehoord die vond dat de lessen ons door de strot werden gedrukt, of dat ze acceptatie tegen werken.
Zelf vind ik het goed dat je op school kennis maakt met andere culturen en levenswijzen. Ik denk dat dat juist bijdraagt in de acceptatie onderling.
Nee, beide horen niet thuis op de Pride vind ikquote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch vond niet iedereen dat kennelijk.
En natuurlijk had pride een politieke boodschap van origine. Maar dat was een boodschap waar iedereen zich in kon vinden en die ook verbindend werkte.
Free Palestine is dat simpelweg niet meer. Of: blanke mannen moeten even hun plaats kennen.
Als dat soort zaken te prominent wordt, dan ga je ruzie krijgen. Zou toch zonde zijn, nietwaar?
Waarom nou weer transgekkies? Misschien ben ik te ruimdenkend, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je bent in een bepaald lichaam geboren zonder dat je daar een keus over had. Blijkbaar moet je je man voelen omdat je man bent of vrouw voelen omdat je vrouw bent, anders ben je een gekkiequote:Op donderdag 1 juni 2023 23:47 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen (ken wat homo's in Amsterdam) , dat ze het over 2 weken hebben verdeeld.
Vorige keer werd het feest gekaapt door de Ku Klux Trans. Sommige / meeste Homo's en Lesbiennes hebben niet zo veel met die transgekkies
Website zegt overigens wat anders ( "In de tweede week is er volop aandacht voor emancipatie, cultuur, sport, vieren en ontmoeten. De Pride wordt afgesloten met de wereldberoemde en unieke botenparade op zaterdag 5 augustus en het slotfeest op de Dam.")
Tja, vanuit het christelijke geloof kun je geen kritiek op de bijbel hebben.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bijbelles op zichzelf is kennis. Het wordt een probleem als je geen kritiek mag hebben (wat ook zo is, ik ben wel eens de klas uit geflikkerd omdat ik innerlijke tegenstrijdigheid in de bijbel opbracht en daar een vraag over stelde…).
Het is maar net hoe het gebracht wordt. Meedoen aan de ramadan is vrij heftig, dat vind ik bijvoorbeeld niet verplicht kunnen.quote:Maar verplicht Ramadan vieren? Nee. Vertellen wat Ramadan inhoudt. Prima.
Bepalen we zelf wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:02 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat zou eens tijd worden!
Het is trouwens wit.
Ook zelden 100% blank.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Niemand is 100% hetero schijnt.
https://www.dailymail.co.(...)uality-spectrum.html
Maar laat die laatste groep je dan niet met rust?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:10 schreef Resistor het volgende:
Ik merk dat ik echt oud begin te worden.
Ik heb alle begrip voor de LGB groep, dat zijn gewoon gezellige mensen die zodra ze in de gaten hebben dat ik (man, meekleurende huid bruin, rood, geel, grauw, lijkbleek, 42) geen interesse in ze heb (1 vrouw tegelijk is genoeg voor mij) laten ze mij verder met rust.
Aardige mensen, flamboyant, creatief, goede smaak qua dingen die ze hebben (al ben ik geen fan van Apple producten)
Maar die overige mensen van die alfabet groep beginnen voor mij aardig irritant te worden.
Niet alleen oud maar vooral zuur en reactionair.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:10 schreef Resistor het volgende:
Ik merk dat ik echt oud begin te worden.
Ik heb alle begrip voor de LGB groep, dat zijn gewoon gezellige mensen die zodra ze in de gaten hebben dat ik (man, meekleurende huid bruin, rood, geel, grauw, lijkbleek, 42) geen interesse in ze heb (1 vrouw tegelijk is genoeg voor mij) laten ze mij verder met rust.
Aardige mensen, flamboyant, creatief, goede smaak qua dingen die ze hebben (al ben ik geen fan van Apple producten)
Maar die overige mensen van die alfabet groep beginnen voor mij aardig irritant te worden.
Je ziet ze zelfs terwijl je er niet actief naar kijkt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar laat die laatste groep je dan niet met rust?
Mijn ervaring is dat la die letters in elkaar overvloeien, de meeste trans die ik nu ken, ken ik al jaren uit de Gay Scne.
Die vonden daar een veilige haven om zichzelf te kunnen zijn, en toen het later mogelijk werd om je geslacht te veranderen, inmiddels allemaal in verschillende stadia van ombouwen.
Ah, jij bent van de generatie die vindt dat LGBT een verborgen bestaan moet leven, onzichtbaar voor de rest van de maatschappij.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:17 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je ziet ze zelfs terwijl je er niet actief naar kijkt.
Bij de 'normale' LGB'ers moet je echt dichtbij staan of er mee praten wil je een hint krijgen dat ze andere seksuele voorkeuren hebben, verder zijn ze normaal en doen ze hun werk, bij die overige kan je het van grote afstand al zien.
Dat gezeur bedoel ik dus, blank of wit ik maak toch zelf uit hoe ik mezelf noemquote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:02 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat zou eens tijd worden!
Het is trouwens wit.
Echte transgenders zijn zeer zeldzaam en proberen over het algemeen onopvallend te "blenden" in de samenleving als het andere geslacht.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:17 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je ziet ze zelfs terwijl je er niet actief naar kijkt.
Bij de 'normale' LGB'ers moet je echt dichtbij staan of er mee praten wil je een hint krijgen dat ze andere seksuele voorkeuren hebben, verder zijn ze normaal en doen ze hun werk, bij die overige kan je het van grote afstand al zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |