Geen vlees doordouwen op een vaste vergaderdag en het dan raar vinden dat mensen daar een mening over hebbenquote:De Gelderse Provinciale Staten hebben een motie aangenomen waarin wordt gevraagd om altijd minstens één vleesmaaltijd te serveren in de kantine van het provinciehuis. De motie was ingediend door de PVV.
Marjolein Faber, de fractievoorzitter van de PVV in Gelderland, begon erover toen de jaarbegroting van 2022 werd besproken. Ze wees erop dat er op woensdagen geen warme vleesmaaltijd beschikbaar is in de kantine van het provinciehuis, terwijl woensdag juist de vaste vergaderdag is van de Gelderse Staten. Faber wil op die dag naar eigen zeggen ook graag karbonade kunnen eten als ze daar trek in heeft.
Gelach
De aankondiging van de motie leidde tot gelach in de Statenzaal, maar kon door de steun van BBB, CDA, VVD, SGP, PVV, Forum voor Democratie, JA21 en 50PLUS toch op een meerderheid rekenen. BBB, CDA, VVD en SGP onderhandelen momenteel samen over een nieuwe coalitie in Gelderland.
De linkse partijen gebruikten hun spreektijd om de vleesmotie af te keuren. GroenLinks vond het voorstel 'nergens op slaan' en de SP noemde het 'volstrekt onzinnig'. Ook wezen meerdere partijen erop dat de motie niets met de jaarbegroting van 2022 te maken had, maar voorzitter John Berends bracht hem toch in stemming.
Door rechts erven de jongere generaties een onleefbare wereld.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Links laat weer zien dat ze voor paternalisme en moralisme staan en mensen die hun persoonlijke leven anders willen inrichten dan naar hun ideologie niet willen accepteren.
Dat hebben ze van die jankende vegas geleerd.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef Lt.Bookman het volgende:
Die jankerige carnisten moeten ook altijd hun levenswijze aan anderen opdringen
Maar ze hadden nog wel een appeltje met hun te schillen.quote:
Het besluit om geen vlees te serveren was net zo democratisch genomen als het besluit om het weer in te voeren?quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Links laat weer zien dat ze voor paternalisme en moralisme staan en mensen die hun persoonlijke leven anders willen inrichten dan naar hun ideologie niet willen accepteren.
Zelf hebben ze anders weinig moeite met de vooruitgang.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Door rechts erven de jongere generaties een onleefbare wereld.
Lekker hautain en wereldvreemd weer.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:00 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De aankondiging van de motie leidde tot gelach in de Statenzaal, maar kon door de steun van BBB, CDA, VVD, SGP, PVV, Forum voor Democratie, JA21 en 50PLUS toch op een meerderheid rekenen.
Die vraag stellen is em beantwoorden natuurlijkquote:Op woensdag 31 mei 2023 20:15 schreef Viezig het volgende:
Hoeveel betalen ze voor die warme maaltijden? Gewoon niets meer in de kantine kopen als ze niet aanbieden waar je zin in hebt en gewoon bammetjes meenemen of iets bestellen. Als genoeg mensen dat doen zien ze snel genoeg dat ze maar beter ook vlees aan kunnen bieden.
Of zouden ze gewoon gratis eten op kosten van de belastingbetaler?
En om 4 uur lekker borrelhapjesquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef Mortaxx het volgende:
De gewone man moet zelf bammetjes met kaas meenemen maar de elite luncht met karbonades
Dat is de schuld van rechts want die hebben weldenkende jongeren en ouderen monddood gemaakt.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zelf hebben ze anders weinig moeite met de vooruitgang.
Het besluit anderen te hinderen aan vlees te eten is iets fundamenteel anders dan het toe te laten, maar dat begrijp jij waarschijnlijk nietquote:Op woensdag 31 mei 2023 20:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het besluit om geen vlees te serveren was net zo democratisch genomen als het besluit om het weer in te voeren?
Weet je wat ook de schuld van rechts is?:quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is de schuld van rechts want die hebben weldenkende jongeren en ouderen monddood gemaakt.
En wat doe jij aan een betere wereld behalve hier te janken dat je uitkering te laag is, klopkoek?quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Door rechts erven de jongere generaties een onleefbare wereld.
quote:Minister: structurele dierenmishandeling in slachthuizen, extra maatregelen
Minister Adema vindt dat er nog steeds te veel fout gaat in slachterijen. "Het gaat niet om incidenten maar om structurele dierenmishandeling", zei hij in een debat in de Tweede Kamer. Hij neemt aanvullende maatregelen om het dierenwelzijn te verbeteren.
https://nos.nl/artikel/24(...)en-extra-maatregelen
Als ik het bericht goed begrijp was dat ook de strekking van de motie, om in elk geval de optie te bieden. Ik snap dat hoongelach dan ook niet zo; het komt nogal militant over om dat vegetarische gebeuren zo door te drukken.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sowieso beide kanten op onzin, gewoon een vlees en een vega optie op de kaart.
Ja, maar wel raar dat dat met een fucking motie moet worden afgedwongenquote:Op woensdag 31 mei 2023 22:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Als ik het bericht goed begrijp was dat ook de strekking van de motie.
Ik begrijp dat jij het alleen eens bent met democratische besluiten wanneer ze in jouw straatje passen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het besluit anderen te hinderen aan vlees te eten is iets fundamenteel anders dan het toe te laten, maar dat begrijp jij waarschijnlijk niet
Is het doordrukken als de meerderheid voor stemt? Dan is er nu dus ook sprake van doordrukken.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Als ik het bericht goed begrijp was dat ook de strekking van de motie, om in elk geval de optie te bieden. Ik snap dat hoongelach dan ook niet zo; het komt nogal militant over om dat vegetarische gebeuren zo door te drukken.
quote:Veel meer misstanden in slachthuizen aan het licht
7 maart, 07:46
Omroep Gelderland heeft meerdere rapporten in handen waarin dieren onjuist behandeld worden.
© Omroep Gelderland
ARNHEM - Meerdere varkens die geslacht zijn zonder goede verdoving en medewerkers die dieren ongeoorloofd opdrijven met elektrische schokken en lukraak slaan. Het is een greep uit tientallen incidenten in acht grote Gelderse slachthuizen, waar Omroep Gelderland de rapporten van opvroeg. Dierenwelzijnsorganisatie Varkens in Nood stuurt een brandbrief naar de overheid.
"Ik hoorde weer een varken hard schreeuwen. Toen ik naar het grote hok liep, zag ik dat een medewerker die belast was met het opdrijven van de varkens, van het ene naar het andere hok een aantal keren de opdrijfpeddel bovenhands bracht en met hoge snelheid naar beneden bewoog. De medewerker rende naar het varken toe en sloeg waar hij het dier raken kon." Zo beschrijft een controleur één van de incidenten die staan in de rapporten van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Zij zijn opgemaakt tussen januari 2020 en juni 2021.
https://www.gld.nl/nieuws(...)huizen-aan-het-licht
Ja zo willen we allemaal wel wat he. Als ik ontevreden ben met wat er op het werk geserveerd wordt dan regel ik gewoon zelf mijn eten.quote:Faber wil op die dag naar eigen zeggen ook graag karbonade kunnen eten als ze daar trek in heeft.
Wat er nu 'door is gedrukt' is vrije keuze. Daar ben jij niet zo voor, zeker?quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is het doordrukken als de meerderheid voor stemt? Dan is er nu dus ook sprake van doordrukken.
''Want de PVV is voor dierenmishandeling!!111!''quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:10 schreef Gimmick het volgende:
Nog altijd grote misstanden bij de slachthuizen maar mevrouw Faber (PVV - de partij die ooit een dierenpolitie wilde) kan gelukkig ook op woensdag karbonade eten.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij het alleen eens bent met democratische besluiten wanneer ze in jouw straatje passen.
Ik begrijp dat jij het alleen eens bent met democratische besluiten wanneer ze in jouw straatje passen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is het doordrukken als de meerderheid voor stemt? Dan is er nu dus ook sprake van doordrukken.
Jeetje, in Gelderland eten ze ''dode dieren'', jeetje.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
Jeetje. Geen karbonade op het menu.
Ze zullen het in Gelderland dan wel allemaal perfect voor elkaar hebben wanneer ze zich druk kunnen maken over het aanbod dode dieren, of het gebrek daaraan, in de kantine.
Waar leid je dat uit af? Als de meerderheid voorheen heeft gestemd voor een vegetarisch bedrijfsrestaurant was dat prima. Als de meerderheid nu heeft gestemd voor vlees in het bedrijfsrestaurant is dat ook prima.quote:Op donderdag 1 juni 2023 00:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik begrijp dat jij het alleen eens bent met democratische besluiten wanneer ze in jouw straatje passen.
Allereerst is het natuurlijk een keuze om wel of niet in het bedrijfsrestaurant te gaan dineren. Wanneer je dat toch doet, zul je sowieso geen onbeperkte keuzevrijheid hebben. Misschien had je wel een glas wijn bij het diner gewild, maar is er voor gekozen geen alcohol te serveren. Misschien wil je een maaltijd die én vegan én glutenvrij én koosjer is, maar behoort dat niet tot de mogelijkheden. Er is altijd ergens een grens aan de keuzevrijheid.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat er nu 'door is gedrukt' is vrije keuze. Daar ben jij niet zo voor, zeker?
In dit geval, schijnbaar ergens anders dan waar jij wil.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:02 schreef Sodemieters het volgende:
Waar trek je de grens qua vrije keuze?
Er is nu over gestemd. Dat dat in een eerder stadium ook is gebeurd, is slechts jouw aanname. En niet heel aannemelijk, want dan zou deze motie het zo goed als zeker niet gered hebben.quote:Daar is dus over gestemd en daar rolt een besluit uit. Het ene besluit is daarbij net zo legitiem als het andere besluit.
Oh? Waar maak je dat uit op? Wat denk je dat ik wil?quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
In dit geval, schijnbaar ergens anders dan waar jij wil.
Het is je wellicht bekend dat er onlangs verkiezingen zijn geweest, waarbij de samenstelling van PS enorm verschoven is. Ik citeer even uit de Stentor:quote:Er is nu over gestemd. Dat dat in een eerder stadium ook is gebeurd, is slechts jouw aanname. En niet heel aannemelijk, want dan zou deze motie het zo goed als zeker niet gered hebben.
Waarschijnlijk heb je wel gelijk dat er nooit besloten is om vlees juist te verbannen uit het bedrijfsrestaurant, aangezien vlees - ook afgelopen woensdag - gewoon op het menu stond. De motie was dus overbodig.quote:Nieuwe politieke werkelijkheid
Waar een dergelijk voorstel van de PVV door de vorige Provinciale Staten snel zou worden afgevoerd, is er met de komst van de BoerBurgerBeweging duidelijk een nieuwe politieke werkelijkheid in Gelderland. Niet alleen de BBB, ook CDA, VVD, SGP, Forum voor Democratie, JA21 en 50PLUS stemden voor de motie. Hij werd dus aangenomen.
Overigens verandert er met de motie weinig in de bedrijfskantine. Hoewel er ook altijd een vegetarisch alternatief wordt aangeboden, staat er elke dag vlees op het menu in het Provinciehuis.
Ja maar dat weten de kleine kinderen daar nog niet, dat dat ook mogelijk is.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sowieso beide kanten op onzin, gewoon een vlees en een vega optie op de kaart.
Een bepaalde mate van 'gedrevenheid' in je reacties.quote:
Ook hier wordt niet gezegd dat er een eerdere stemming is geweest. Blijft dus slechts jouw aanname dat het een democratisch besluit was.quote:Het is je wellicht bekend dat er onlangs verkiezingen zijn geweest, waarbij de samenstelling van PS enorm verschoven is. Ik citeer even uit de Stentor:
Je hebt de diverse posts gemist waarin ik zei dat een besluit voor vlees net zo legitiem is als een besluit tegen vlees, zo lang het een democratisch genomen besluit is? Wat maakt dan dat je toch denkt dat ik een voorkeur voor het een of het ander heb?quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Een bepaalde mate van 'gedrevenheid' in je reacties.
Klopt, er wordt namelijk gezegd dat vlees al gewoon op het menu stond en de motie dus overbodig was. Het bedrijfsrestaurant was niet vegetarisch en er is dus ook geen besluit geweest om het vegetarisch te maken.quote:Ook hier wordt niet gezegd dat er een eerdere stemming is geweest. Blijft dus slechts jouw aanname dat het een democratisch besluit was.
Je doet gewoon erg veel 'moeite'.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:30 schreef Sodemieters het volgende:
Je hebt de diverse posts gemist waarin ik zei dat een besluit voor vlees net zo legitiem is als een besluit tegen vlees, zo lang het een democratisch genomen besluit is? Wat maakt dan dat je toch denkt dat ik een voorkeur voor het een of het ander heb?
Als de motie overbodig was, waarom is er dan over gestemd? En waarom dan de noodzaak in jouw knipseltje om te roepen dat 'de politieke werkelijkheid' is veranderd? Wat is dan uberhaupt de reden om dat stukje te schrijven, als er toch niets is veranderd?quote:Klopt, er wordt namelijk gezegd dat vlees al gewoon op het menu stond en de motie dus overbodig was.
Waar doe ik veel moeite voor? Wat insinueer je nou eigenlijk? Ik heb je dat nu al een paar keer gevraagd, maar ik krijg nog steeds geen antwoord van je. Je probeert mij een of andere mening in de schoenen te schuiven, maar bent kennelijk niet in staat om uit te leggen wat die mening dan zou moeten zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je doet gewoon erg veel 'moeite'.
[..]
Als de motie overbodig was, waarom is er dan over gestemd? En waarom dan de noodzaak in jouw knipseltje om te roepen dat 'de politieke werkelijkheid' is veranderd? Wat is dan uberhaupt de reden om dat stukje te schrijven, als er toch niets is veranderd?
Nee, ik maak een opmerking over mensen die menen dat hun ideologische opvattingen boven gaan op de persoonlijke individuele vrijheid van anderen. Sex voor het huwelijk, sex met hetzelfde geslacht, vlees eten, etc zijn persoonlijke keuzes die alleen de mensen die het doen wat aangaan.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is geen helemaal correct rijtje. Vleesconsumptie gaat uiteindelijk de hele wereld aan. Als de hele wereld zoveel vlees zou eten als dat de gemiddelde Nederlander eet, bleef er geen wereld over. Tropische bossen worden gekapt om plaats te maken voor de verbouw van veevoer, schaarse watervoorraden zijn nodig voor het vee, de mest leidt tot grote vervuiling, etc. De hoeveelheid vlees die we eten heeft maatschappelijke, ecologische consequenties, in tegenstelling tot je andere twee voorbeelden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nee, ik maak een opmerking over mensen die menen dat hun ideologische opvattingen boven gaan op de persoonlijke individuele vrijheid van anderen. Sex voor het huwelijk, sex met hetzelfde geslacht, vlees eten, etc zijn persoonlijke keuzes die alleen de mensen die het doen wat aangaan.
Vergeet ook de ~60 miljard dieren in de veehouderij zelf niet, die per jaar afgeslacht worden (en dan hebben we de vissen niet meegerekend, dan gaan we over de honderden miljarden per jaar heen, los van de bijvangst).quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is geen helemaal correct rijtje. Vleesconsumptie gaat uiteindelijk de hele wereld aan. Als de hele wereld zoveel vlees zou eten als dat de gemiddelde Nederlander eet, bleef er geen wereld over. Tropische bossen worden gekapt om plaats te maken voor de verbouw van veevoer, schaarse watervoorraden zijn nodig voor het vee, de mest leidt tot grote vervuiling, etc. De hoeveelheid vlees die we eten heeft maatschappelijke, ecologische consequenties, in tegenstelling tot je andere twee voorbeelden.
Het zou dus goed zijn (overigens ook voor de eigen gezondheid) als de gemiddelde Nederlander wat minder vlees zou eten. Dat is vooral iets wat je voor jezelf moet beslissen en wellicht is de woensdag (gehaktdag!) nou net die ene dag van de week dat je wél vlees wilt eten, maar het zijn wel keuzes die ook de rest van de wereld raken.
Je hoeft het niet te eten hè.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:39 schreef Aberkullie het volgende:
Vlees doordouwen op een vaste vergaderdag en het dan raar vinden dat mensen daar een mening over hebben
Bij veel gemeentes, maar ook bij multinationals is voedsel deels door de werkgever gesubsidieerd dus ja, er komt vaak belastinggeld aan te pas. Het is ook zo dat indien men een langere werkdag heeft dan 8 uur - dacht ik - de werkgever voor een warme maaltijd dient te zorgen danwel deze te vergoeden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:24 schreef ZanneG het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze die lunch dan wel zelf moeten betalen of krijgen ze dat uit de staatskas?
Oehhh dat vind ik een groter probleem dan of ze wel of geen vlees eten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bij veel gemeentes, maar ook bij multinationals is voedsel deels door de werkgever gesubsidieerd dus ja, er komt vaak belastinggeld aan te pas. Het is ook zo dat indien men een langere werkdag heeft dan 8 uur - dacht ik - de werkgever voor een warme maaltijd dient te zorgen danwel deze te vergoeden.
Ja, ik heb daar ook moeite mee. Arbeiders in het bedrijfsleven moeten het meestal ook gewoon zelf betalen. In geval van overwerk vind ik het dan weer correct dat eea volledig wordt vergoed.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:31 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Oehhh dat vind ik een groter probleem dan of ze wel of geen vlees eten.
Laat ze vooral zelf bepalen wie wat eet maar dan ook wel zelf betalen, niet op kosten vd belastingbetaler natuurlijk.
Maar wel graag op woensdag!quote:
Uit hun acties blijkt dat ze in ieder geval niet tegen dierenmishandeling zijn. PVV kiest er voor om na de berichten over misstanden in (Gelderse) slachthuizen vleesconsumptie te stimuleren. De karbonade op woensdag is daarmee belangrijker dan de dierenmishandeling die met de karbonade gemoeid gaat.quote:Op donderdag 1 juni 2023 00:18 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Want de PVV is voor dierenmishandeling!!111!''
Ik vervuil de omgeving niet en probeer het gemotoriseerde verkeer weg te krijgen, zodat de jongere generaties zonder vrees op straat kunnen spelen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En wat doe jij aan een betere wereld behalve hier te janken dat je uitkering te laag is, klopkoek?
De PVV is heel labiel op dat vlak. Op sommige dossiers behoren ze tot de meest diervriendelijke partijen. Nemen zelfs vaak het initiatief. Huisdieren, wilde dieren maar ook toezicht en beveilingssystemen in stallen. Maar als het dan gaat om schaalverkleining bio-industrie en bevorderen van eiwittransitie zijn ze heel erg tegen. Maw ze willen wel diervriendelijk zijn, maar ze weten dat hun achterban verslaafd is aan kiloknallers. Cognitieve dissonantie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 00:18 schreef SpaceOddity het volgende:
''Want de PVV is voor dierenmishandeling!!111!''
Ik heb betwijfel of het zo is, waarschijnlijk moet er gewoon voor betaald worden. Veel werkgevers dragen inderdaad wel bij aan de catering, maar dan nog is het verre van gratis: goedkoper dan een restaurant, duurder dan wanneer je zelf zou koken. Er zitten ook regels aan vanuit de Belastingdienst: gratis eten wordt gezien als loon in natura en wordt dus belast.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar ook moeite mee. Arbeiders in het bedrijfsleven moeten het meestal ook gewoon zelf betalen. In geval van overwerk vind ik het dan weer correct dat eea volledig wordt vergoed.
Minder kinderen krijgen is nog veel beter voor de wereld, moeten we daar ook maar democratische wetten voor aannemen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is geen helemaal correct rijtje. Vleesconsumptie gaat uiteindelijk de hele wereld aan.
Wij niet, want wij krijgen heel weinig kinderen. Het is wel goed dat in Afrika programma's lopen die geboortebeperking proberen te bewerkstelligen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Minder kinderen krijgen is nog veel beter voor de wereld, moeten we daar ook maar democratische wetten voor aannemen?
Je draaitquote:Op donderdag 1 juni 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wij niet, want wij krijgen heel weinig kinderen. Het is wel goed dat in Afrika programma's lopen die geboortebeperking proberen te bewerkstelligen.
Sowieso dat gelul over geboortebeperking een afleiding. Natuurlijk is een geboortebeperking een goed streven. Het is hypocriet om te zeggen voor geboortebeperking te zijn en tegelijkertijd het prima vinden dat er voor jouw consumptiepatroon per jaar tientallen dieren geboren, gemest en geslacht worden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wij niet, want wij krijgen heel weinig kinderen. Het is wel goed dat in Afrika programma's lopen die geboortebeperking proberen te bewerkstelligen.
Maar dat betekend vaak wel dat je geen volledige maaltijd kan krijgen. Dat is Anders dan bij een vega optie.quote:
Zijn lunches gratis daar?quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef Mortaxx het volgende:
De gewone man moet zelf bammetjes met kaas meenemen maar de elite luncht met karbonades
Bij de bedrijven waar ik gewerkt heb pas bij gepland minimaal 2.5 uur overwerk dus 10.5 urige werkdag en dan is de vergoeding 8 euro misschien nu iets meer. Een shoarma schotel is daar net van te betalen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bij veel gemeentes, maar ook bij multinationals is voedsel deels door de werkgever gesubsidieerd dus ja, er komt vaak belastinggeld aan te pas. Het is ook zo dat indien men een langere werkdag heeft dan 8 uur - dacht ik - de werkgever voor een warme maaltijd dient te zorgen danwel deze te vergoeden.
Karbonade is helemaal geen elitevoer.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef Mortaxx het volgende:
Schuld van de medewerker.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:09 schreef Gimmick het volgende:
Dit is de karbonade die straks in het Gelderse provinciehuis aan mevrouw Faber geserveerd wordt.
[..]
Ik ben politiek actief geweest (alle bestuurslagen) en ik kan je vertellen dat ze gewoon gratis eten en drinken. Vergaderingen... bijeenkomsten... iedere week wel ergens een borrel. Ze storten zich als hyena's over de hapjes. Het is echt geen grap, maar ik heb veel van die mensen echt zien uitdijen als ze gekozen zijn als volksvertegenwoordiger. Vaak 's avonds na het avondeten thuis nog iets op de agenda waar weer wat te kanen valt, dan krijg je dat.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb betwijfel of het zo is, waarschijnlijk moet er gewoon voor betaald worden.
Hoezo? Elk restaurant heeft een vega alternatief.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Maar dat betekend vaak wel dat je geen volledige maaltijd kan krijgen. Dat is Anders dan bij een vega optie.
Dan ga je voor de vega optie.quote:Op mijn werk bv zou ik als ik het vlees achterwege laat uitkomen op BV kale pasta.Dat is geen maaltijd.
Dan neem je je eigen eten mee?quote:Nu ben ik geen vegetarier, maar wel iemand die normaliter zo'n drie a vier dagen geen dierlijke bronnen eet. Dat is nu gereduceerd tot maar twee dagen aangezien ik 5 dagen op mijn werk eet.
Ik schipper wat met dan maar een kopje soep, maar aangezien die gericht is op een voorgerecht zijn voldoet het niet echt als hoofdmaaltijd.
Wij hebben gewoon een personeels maaltijd per dag. Er is geen andere optie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Elk restaurant heeft een vega alternatief.
[..]
Dan ga je voor de vega optie.
[..]
Dan neem je je eigen eten mee?
Dan lijkt me dat een gebrek aan variatie eerder een probleem is dan dat er vlees op het menu staat.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon een personeels maaltijd per dag. Er is geen andere optie.
Ik kan zoals gezegd soep pakken dat voor gasten bedoeld is, maar verder is er gewoon 1 maaltijd.
Nou nee, het is gewoon 1 soort personeels maaltijd per dag. Alleen altijd met vlees erbij.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat een gebrek aan variatie eerder een probleem is dan dat er vlees op het menu staat.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 00:33 schreef BMW1993 het volgende:
Daarom hou ik van de PVV, hij is onze grote leider.![]()
![]()
Als hij de volledige macht had
- geen asielzoekers meer
- vlees is voor echte mannen geen vega troep
- uit de europese unie
- de gulden weer terug![]()
![]()
![]()
Ondanks ik weet dat hij toch niet zal winnen, stem ik al op hem sinds ik stemrecht heb.
De theorie is toch dat we juist van aap tot mensen geworden zijn door de makkelijke energie die in gebakken en gekookt vlees zit wat tot groei van onze hersenen geleid heeft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]![]()
![]()
Ten eerste zijn mensen geen vleeseters onze glazuurlaag is veel te dun en we zijn de enige soort ter wereld die vlees kookt voor we het eten.
Wij stammen niet van de apen af he.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De theorie is toch dat we juist van aap tot mensen geworden zijn door de makkelijke energie die in gebakken en gekookt vlees zit wat tot groei van onze hersenen geleid heeft.
Waarvan stammen we dan wel af?quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wij stammen niet van de apen af he.
Uiteraard stammen we wel van apen af. Het is een misverstand dat we dat niet zouden doen. We zijn siblings van de moderne mensapen als chimpansees, maar onze gemeenschappelijke voorouder was ook 'al' een mensaap.quote:
Mensen zijn apen, maw, wij stammen net als bv Chimps van andere apen af.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wij stammen niet van de apen af he.
Wij hebben geen planteneters gebit, net als Chimps eten we vlees als we het te pakken krijgenquote:Daarbij komt dat we geen snijtanden hebben zoals bijvoorbeeld leeuwen en tijgers.
Net zo voor groenten, die koken andere dieren ook niet. En alle groenten en fruit die we eten zijn zo erg gemanipuleerd door mensen dat ze niet meer lijken op wat ze oorspronkelijk waren.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]![]()
![]()
Ten eerste zijn mensen geen vleeseters onze glazuurlaag is veel te dun en we zijn de enige soort ter wereld die vlees kookt voor we het eten..
Ik kook mijn druiven niet nee. En wortels en shit kan je gewoon rauw eten. Sterker nog bij de AH verkopen ze 'snoepwortels'.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:09 schreef Viezig het volgende:
[..]
Net zo voor groenten, die koken andere dieren ook niet. En alle groenten en fruit die we eten zijn zo erg gemanipuleerd door mensen dat ze niet meer lijken op wat ze oorspronkelijk waren.
Eet jij de hele dag besjes die je toevallig aan een struik vindt? Lekker op rauwe wortels van planten knagen?
Niet dus. We delen weliswaar een voorouder maar beide soorten hebben miljoenen jaren aan revolutie achter zich. Oorspronkelijk komt de mens uit Afrika ongeveer 10 miljoen jaar geleden gingen mensapen op twee benen lopen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen zijn apen, maw, wij stammen net als bv Chimps van andere apen af.
[..]
Wij hebben geen planteneters gebit, net als Chimps eten we vlees als we het te pakken krijgen
Die gemeenschappelijke voorouder was ook een (mens)aap.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Niet dus. We delen weliswaar een voorouder maar beide soorten hebben miljoenen jaren aan revolutie achter zich. Oorspronkelijk komt de mens uit Afrika ongeveer 10 miljoen jaar geleden gingen mensapen op twee benen lopen.
Ik had het niet over de knaloranje wortels die je bij de AH koopt. Die bestaan trouwens ook helemaal niet in de natuur.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik kook mijn druiven niet nee. En wortels en shit kan je gewoon rauw eten. Sterker nog bij de AH verkopen ze 'snoepwortels'.
We hebben een gemeenschappelijke voorouder maar we stammen er niet van af. Homo sapiens bestaan 'pas' 200.000 jaar daarvoor was het homo erectus.quote:
En je punt is?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Niet dus. We delen weliswaar een voorouder maar beide soorten hebben miljoenen jaren aan revolutie achter zich. Oorspronkelijk komt de mens uit Afrika ongeveer 10 miljoen jaar geleden gingen mensapen op twee benen lopen.
Wat was die voorouder volgens jou dan?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. Google is your friend. We stammen er niet van af.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die gemeenschappelijke voorouder was ook een (mens)aap.
Daar zijn ze over millennia op gekweekt, niets natuur aanquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik kook mijn druiven niet nee. En wortels en shit kan je gewoon rauw eten. Sterker nog bij de AH verkopen ze 'snoepwortels'.
Het zijn onze voorouders maar we stammen er niet van af?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:24 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. Google is your friend. We stammen er niet van af.
Google het gewoon man dan zul je zien dat ik gelijk heb. En voor jouw informatie ik ben hoogbegaafd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:24 schreef Viezig het volgende:
[..]
Wat was die voorouder volgens jou dan?
Je hebt een keer gelezen dat mensen niet afstammen van nog levende mensapensoorten, maar omdat je te dom bent om te snappen wat dat betekent maak je er maar van dat mensen niet van apen afstammen.
Google het gewoon mafkees en zet jezelf niet zo voor lul.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:25 schreef Viezig het volgende:
[..]
Het zijn onze voorouders maar we stammen er niet van af?
Mijn god jij bent dom.
De apen waarvan wij afstammen bestaan niet meer als zodanig maar zijn in verschillende branches doorgeevolueerd. Dat neemt niet weg dat die voorouders weldegelijk ook apen waren en niet lemurs ofzo.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:24 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. Google is your friend. We stammen er niet van af.
Mijn hele punt is dat mensen door evolutie simpelweg geen vleeseters zijn. Vis is dan weer net ff andersquote:
Dit inderdaad. Zij maakten keuzes uit schaarste, wij uit overvloed.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:15 schreef Candaasje het volgende:
De algehele concensus is dat we omnivoren / opportunisten zijn. We hebben geen snijtanden zoals leeuwen of tijgers, we hebben niet het complete darmstelsel van een herkauwer qua lengte en breken zelf geen cellulose af. We hangen er een beetje tussenin. (Er gaan wel eens stemmen op dat een dieet van grotendeels insecten en vruchten het best 'passend' zouden zijn, gekeken naar ons lichaam en naar het voedingspatroon van veel mensapen. Ik weet niet of dit wetenschappelijk aanvaard wordt of reeds ontrkacht is. )
Het betekent dat we heel adaptief zijn; we kunnen ontzettend veel verschillende soorten voedsel nuttigen. Noten, zaden, vruchten, wortels, knollen, en ook dierlijke producten. Het betekent ook dat we daarin selectiever kunnen zijn; omdat we zoveel alternatieven kunnen eten zonder daar per se nadeel van te ondervinden. Zie dan ook de vele verschillende voedingspatronen ter wereld.
Stellen dat we biologisch gezien uitsluitend carnivoor zijn of herbivoor van oorsprong, is onzinnig. Het doet er ook niet per se toe; onze voorouders leefden in heel andere omstandigheden dan wij nu doen. Met heel andere resources en mogelijkheden.
Ah, de beproefde tactiek: je zegt iets doms en als je daarop gewezen wordt ga je maar bewust extra dom doen, zodat het lijkt alsof je maar een beetje aan het trollen was.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Google het gewoon mafkees en zet jezelf niet zo voor lul.
Oh, de Homo Habiles, Homo Erectus, Homo Heidelbergensis, Homo Neandertalis etc hebben niet gejaagd?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Mijn hele punt is dat mensen door evolutie simpelweg geen vleeseters zijn. Vis is dan weer net ff anders
Ja, iddquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:29 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ah, de beproefde tactiek: je zegt iets doms en als je daarop gewezen wordt ga je maar bewust extra dom doen, zodat het lijkt alsof je maar een beetje aan het trollen was.
Veel mensen denken dat de chimpansee onze voorouder is, maar dat is niet zo. Van alle apen die nu leven is er zelfs geen onze voorouder. Hoe zit het dan wel?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:29 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ah, de beproefde tactiek: je zegt iets doms en als je daarop gewezen wordt ga je maar bewust extra dom doen, zodat het lijkt alsof je maar een beetje aan het trollen was.
Precies wat ik zei dus.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat de chimpansee onze voorouder is, maar dat is niet zo. Van alle apen die nu leven is er zelfs geen onze voorouder. Hoe zit het dan wel?
https://natuurwijzer.natu(...)ze-voorouder-of-niet
Jammer pik.
Waar zeg ik dat ze niet gejaagd hebben chef?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh, de Homo Habiles, Homo Erectus, Homo Heidelbergensis, Homo Neandertalis etc hebben niet gejaagd?
[..]
Ja, idd
Nee dus niet, ben je nou compleet achterlijk of wat?quote:
Wat deden ze dan met die gejaagde dieren die ze volgens jou niet aten?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze niet gejaagd hebben chef?
"Mens en chimpansee hebben wel een gezamenlijke voorouder. Die voorouder, ook een primatensoort, leefde ongeveer 6 miljoen jaar geleden. "quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:32 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee dus niet, ben je nou compleet achterlijk of wat?
Ik zou een andere toon aanslaan eigenlijkquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:34 schreef BoneThugss het volgende:
Omdat ik in een goeie bui ben en mensen hier blijkbaar te dom zijn om google aan te slingeren:
mensen stammen niet af van gorilla’s, en ook niet van chimpansees of andere apen die we tegenwoordig kennen. Waar komt die misvatting vandaan en van wie stammen we dan af?
https://www.nemokennislin(...)-niet-af-van-de-aap/
Hatseflats. Excuses mogen in DM.
Precies wat ik dus al zei.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:34 schreef BoneThugss het volgende:
Omdat ik in een goeie bui ben en mensen hier blijkbaar te dom zijn om google aan te slingeren:
mensen stammen niet af van gorilla’s, en ook niet van chimpansees of andere apen die we tegenwoordig kennen. Waar komt die misvatting vandaan en van wie stammen we dan af?
Hoe noemden we dan de groep waarvan we wel afstammen dat heet in het nederlands toch nog steeds aap?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:34 schreef BoneThugss het volgende:
mensen stammen niet af van gorilla’s, en ook niet van chimpansees of andere apen die we tegenwoordig kennen.
Ik ben hier niet degene die begint met mensen dom te noemen he. Actie reactie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou een andere toon aanslaan eigenlijk
Wat waren de gemeenschappelijk voorouders van Chimps, Mensen, Bonobo's etc dan, als het geen apen waren?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:34 schreef BoneThugss het volgende:
quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:03 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik ben hier niet degene die begint met mensen dom te noemen he. Actie reactie.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat deden ze dan met die gejaagde dieren die ze volgens jou niet aten?
Die hele top 15 wordt gedomineerd door de landen met de grootste sociaal-democratische traditie. Dat ze bijna allemaal hun eigen VVD met dat soort afbraakbeleid hebben verandert de ranglijst natuurlijk niet.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Weet je wat ook de schuld van rechts is?:
[ afbeelding ]
Arabische Emiraten? Estland? Oman? LOLquote:Op donderdag 1 juni 2023 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die hele top 15 wordt gedomineerd door de landen met de grootste sociaal-democratische traditie. Dat ze bijna allemaal hun eigen VVD met dat soort afbraakbeleid hebben verandert de ranglijst natuurlijk niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |