abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209352159
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-pvv-marjolein-faber

quote:
De Gelderse Provinciale Staten hebben een motie aangenomen waarin wordt gevraagd om altijd minstens één vleesmaaltijd te serveren in de kantine van het provinciehuis. De motie was ingediend door de PVV.

Marjolein Faber, de fractievoorzitter van de PVV in Gelderland, begon erover toen de jaarbegroting van 2022 werd besproken. Ze wees erop dat er op woensdagen geen warme vleesmaaltijd beschikbaar is in de kantine van het provinciehuis, terwijl woensdag juist de vaste vergaderdag is van de Gelderse Staten. Faber wil op die dag naar eigen zeggen ook graag karbonade kunnen eten als ze daar trek in heeft.

Gelach
De aankondiging van de motie leidde tot gelach in de Statenzaal, maar kon door de steun van BBB, CDA, VVD, SGP, PVV, Forum voor Democratie, JA21 en 50PLUS toch op een meerderheid rekenen. BBB, CDA, VVD en SGP onderhandelen momenteel samen over een nieuwe coalitie in Gelderland.

De linkse partijen gebruikten hun spreektijd om de vleesmotie af te keuren. GroenLinks vond het voorstel 'nergens op slaan' en de SP noemde het 'volstrekt onzinnig'. Ook wezen meerdere partijen erop dat de motie niets met de jaarbegroting van 2022 te maken had, maar voorzitter John Berends bracht hem toch in stemming.
Geen vlees doordouwen op een vaste vergaderdag en het dan raar vinden dat mensen daar een mening over hebben :')
pi_209352181
Blijft toch leuk, onze volksvertegenwoordigers die elkaar behandelen alsof ze op het schoolplein zijn.
pi_209352223
  woensdag 31 mei 2023 @ 19:06:18 #5
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209352243
Links laat weer zien dat ze voor paternalisme en moralisme staan en mensen die hun persoonlijke leven anders willen inrichten dan naar hun ideologie niet willen accepteren.
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2023 @ 19:10:26 #6
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_209352304
Sowieso beide kanten op onzin, gewoon een vlees en een vega optie op de kaart.
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
  woensdag 31 mei 2023 @ 19:12:22 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209352349
provinciehuislachthuiscentrum
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209352666
Haha oprotten met die linkse sokken
pi_209352818
Blij dat ons belastinggeld goed wordt gebruikt.
-nee-
pi_209352854
Vlees doordouwen op een vaste vergaderdag en het dan raar vinden dat mensen daar een mening over hebben :')
Sicker than your average.
pi_209352884
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Links laat weer zien dat ze voor paternalisme en moralisme staan en mensen die hun persoonlijke leven anders willen inrichten dan naar hun ideologie niet willen accepteren.
Door rechts erven de jongere generaties een onleefbare wereld.
pi_209352889
Die jankerige carnisten moeten ook altijd hun levenswijze aan anderen opdringen :r
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 19:41:54 #13
206731 Mortaxx
Doomer
pi_209352896
De gewone man moet zelf bammetjes met kaas meenemen maar de elite luncht met karbonades
Op vrijdag 21 april 2023 19:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe je tyfusbek kneus
pi_209353280
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef Lt.Bookman het volgende:
Die jankerige carnisten moeten ook altijd hun levenswijze aan anderen opdringen :r
Dat hebben ze van die jankende vegas geleerd.
Laat mensen lekker zelf weten wat ze willen eten.
Geef ze iig een keuze. Niet een uitgemaakte zaak.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_209353315
Het is vlees noch vis daar.
pi_209353379
quote:
3s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:05 schreef Socios het volgende:
Het is vlees noch vis daar.
Maar ze hadden nog wel een appeltje met hun te schillen.
De rapen waren gaar.
Ze wilden even een kooltje met hun stoven.
Het was slecht kersen eten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_209353386
Gewoon eens per week frikadel xxl _O_
-nee-
pi_209353408
niet hard gaan op een quinoa burger :')
pi_209353495
Hoeveel betalen ze voor die warme maaltijden? Gewoon niets meer in de kantine kopen als ze niet aanbieden waar je zin in hebt en gewoon bammetjes meenemen of iets bestellen. Als genoeg mensen dat doen zien ze snel genoeg dat ze maar beter ook vlees aan kunnen bieden.

Of zouden ze gewoon gratis eten op kosten van de belastingbetaler?
pi_209353522
Begrijp ik het goed? Er wordt een politiek issue van gemaakt van wat er in de kantine wordt aangeboden?
  Forum Admin woensdag 31 mei 2023 @ 20:18:45 #21
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_209353542
Gewoon een durum döner laten komen en het bonnetje declareren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_209353673
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het besluit om geen vlees te serveren was net zo democratisch genomen als het besluit om het weer in te voeren?
pi_209354150
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Zelf hebben ze anders weinig moeite met de vooruitgang.
pi_209354368
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:00 schreef SnodeSnuiter het volgende:
De aankondiging van de motie leidde tot gelach in de Statenzaal, maar kon door de steun van BBB, CDA, VVD, SGP, PVV, Forum voor Democratie, JA21 en 50PLUS toch op een meerderheid rekenen.
Lekker hautain en wereldvreemd weer.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_209354406
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:15 schreef Viezig het volgende:
Hoeveel betalen ze voor die warme maaltijden? Gewoon niets meer in de kantine kopen als ze niet aanbieden waar je zin in hebt en gewoon bammetjes meenemen of iets bestellen. Als genoeg mensen dat doen zien ze snel genoeg dat ze maar beter ook vlees aan kunnen bieden.

Of zouden ze gewoon gratis eten op kosten van de belastingbetaler?
Die vraag stellen is em beantwoorden natuurlijk

Verder geen probleem mee overigens
pi_209354464
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef Mortaxx het volgende:
De gewone man moet zelf bammetjes met kaas meenemen maar de elite luncht met karbonades
En om 4 uur lekker borrelhapjes
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_209354599
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:03 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Zelf hebben ze anders weinig moeite met de vooruitgang.
Dat is de schuld van rechts want die hebben weldenkende jongeren en ouderen monddood gemaakt.
  woensdag 31 mei 2023 @ 21:35:35 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209354648
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:28 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het besluit om geen vlees te serveren was net zo democratisch genomen als het besluit om het weer in te voeren?
Het besluit anderen te hinderen aan vlees te eten is iets fundamenteel anders dan het toe te laten, maar dat begrijp jij waarschijnlijk niet
pi_209354675
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is de schuld van rechts want die hebben weldenkende jongeren en ouderen monddood gemaakt.
Weet je wat ook de schuld van rechts is?:

woensdag 31 mei 2023 @ 21:36:27 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209354677
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:41 schreef torentje het volgende:

[..]
En wat doe jij aan een betere wereld behalve hier te janken dat je uitkering te laag is, klopkoek?
pi_209354870
Doet me denken aan de krokettenmotie van Jan Peter Balkenende.
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:10:49 #32
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209355264
Nog altijd grote misstanden bij de slachthuizen maar mevrouw Faber (PVV - de partij die ooit een dierenpolitie wilde) kan gelukkig ook op woensdag karbonade eten.

quote:
Minister: structurele dierenmishandeling in slachthuizen, extra maatregelen

Minister Adema vindt dat er nog steeds te veel fout gaat in slachterijen. "Het gaat niet om incidenten maar om structurele dierenmishandeling", zei hij in een debat in de Tweede Kamer. Hij neemt aanvullende maatregelen om het dierenwelzijn te verbeteren.

https://nos.nl/artikel/24(...)en-extra-maatregelen

I am a black hole shitting into the void
pi_209355486
Meatspin op het menu
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:27:14 #34
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209355559
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ik het bericht goed begrijp was dat ook de strekking van de motie, om in elk geval de optie te bieden. Ik snap dat hoongelach dan ook niet zo; het komt nogal militant over om dat vegetarische gebeuren zo door te drukken.
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2023 @ 22:29:08 #35
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_209355587
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Als ik het bericht goed begrijp was dat ook de strekking van de motie.
Ja, maar wel raar dat dat met een fucking motie moet worden afgedwongen
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_209355738
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het besluit anderen te hinderen aan vlees te eten is iets fundamenteel anders dan het toe te laten, maar dat begrijp jij waarschijnlijk niet
Ik begrijp dat jij het alleen eens bent met democratische besluiten wanneer ze in jouw straatje passen.
pi_209355800
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Als ik het bericht goed begrijp was dat ook de strekking van de motie, om in elk geval de optie te bieden. Ik snap dat hoongelach dan ook niet zo; het komt nogal militant over om dat vegetarische gebeuren zo door te drukken.
Is het doordrukken als de meerderheid voor stemt? Dan is er nu dus ook sprake van doordrukken.
  woensdag 31 mei 2023 @ 23:09:29 #38
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_209356362
Dit is de karbonade die straks in het Gelderse provinciehuis aan mevrouw Faber geserveerd wordt.

quote:
Veel meer misstanden in slachthuizen aan het licht
7 maart, 07:46

Omroep Gelderland heeft meerdere rapporten in handen waarin dieren onjuist behandeld worden.
© Omroep Gelderland
ARNHEM - Meerdere varkens die geslacht zijn zonder goede verdoving en medewerkers die dieren ongeoorloofd opdrijven met elektrische schokken en lukraak slaan. Het is een greep uit tientallen incidenten in acht grote Gelderse slachthuizen, waar Omroep Gelderland de rapporten van opvroeg. Dierenwelzijnsorganisatie Varkens in Nood stuurt een brandbrief naar de overheid.
"Ik hoorde weer een varken hard schreeuwen. Toen ik naar het grote hok liep, zag ik dat een medewerker die belast was met het opdrijven van de varkens, van het ene naar het andere hok een aantal keren de opdrijfpeddel bovenhands bracht en met hoge snelheid naar beneden bewoog. De medewerker rende naar het varken toe en sloeg waar hij het dier raken kon." Zo beschrijft een controleur één van de incidenten die staan in de rapporten van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Zij zijn opgemaakt tussen januari 2020 en juni 2021.

https://www.gld.nl/nieuws(...)huizen-aan-het-licht

I am a black hole shitting into the void
pi_209356499
Waarom geen vrije keuze. Doorgeslagen gekte weer.
  woensdag 31 mei 2023 @ 23:23:59 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209356602
Jeetje. Geen karbonade op het menu :o .

Ze zullen het in Gelderland dan wel allemaal perfect voor elkaar hebben wanneer ze zich druk kunnen maken over het aanbod dode dieren, of het gebrek daaraan, in de kantine.
Huilen dan.
  woensdag 31 mei 2023 @ 23:24:56 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209356621
quote:
Faber wil op die dag naar eigen zeggen ook graag karbonade kunnen eten als ze daar trek in heeft.
Ja zo willen we allemaal wel wat he. Als ik ontevreden ben met wat er op het werk geserveerd wordt dan regel ik gewoon zelf mijn eten.
Huilen dan.
  woensdag 31 mei 2023 @ 23:48:23 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_209356896
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is het doordrukken als de meerderheid voor stemt? Dan is er nu dus ook sprake van doordrukken.
Wat er nu 'door is gedrukt' is vrije keuze. Daar ben jij niet zo voor, zeker?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_209357374
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:10 schreef Gimmick het volgende:
Nog altijd grote misstanden bij de slachthuizen maar mevrouw Faber (PVV - de partij die ooit een dierenpolitie wilde) kan gelukkig ook op woensdag karbonade eten.
''Want de PVV is voor dierenmishandeling!!111!''
:')

quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik begrijp dat jij het alleen eens bent met democratische besluiten wanneer ze in jouw straatje passen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op woensdag 31 mei 2023 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
Jeetje. Geen karbonade op het menu :o .

Ze zullen het in Gelderland dan wel allemaal perfect voor elkaar hebben wanneer ze zich druk kunnen maken over het aanbod dode dieren, of het gebrek daaraan, in de kantine.
Jeetje, in Gelderland eten ze ''dode dieren'', jeetje.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 1 juni 2023 @ 00:33:58 #44
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209357480
Daarom hou ik van de PVV, hij is onze grote leider. _O_ _O_

Als hij de volledige macht had

- geen asielzoekers meer
- vlees is voor echte mannen geen vega troep
- uit de europese unie
- de gulden weer terug _O_ _O_ _O_ _O_
Ondanks ik weet dat hij toch niet zal winnen, stem ik al op hem sinds ik stemrecht heb.
pi_209357523
quote:
4s.gif Op donderdag 1 juni 2023 00:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Waar leid je dat uit af? Als de meerderheid voorheen heeft gestemd voor een vegetarisch bedrijfsrestaurant was dat prima. Als de meerderheid nu heeft gestemd voor vlees in het bedrijfsrestaurant is dat ook prima.

Ik zie hier echter diverse usertjes die het ene besluit lijken te zien als terreur van links, terwijl het andere besluit juist omarmd wordt.
pi_209357582
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 23:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat er nu 'door is gedrukt' is vrije keuze. Daar ben jij niet zo voor, zeker?
Allereerst is het natuurlijk een keuze om wel of niet in het bedrijfsrestaurant te gaan dineren. Wanneer je dat toch doet, zul je sowieso geen onbeperkte keuzevrijheid hebben. Misschien had je wel een glas wijn bij het diner gewild, maar is er voor gekozen geen alcohol te serveren. Misschien wil je een maaltijd die én vegan én glutenvrij én koosjer is, maar behoort dat niet tot de mogelijkheden. Er is altijd ergens een grens aan de keuzevrijheid.

Nu wordt het vlees heringevoerd, maar is het vlees dan biologisch? Is het halal? Is het een bal in vette jus of wordt er juist heel gezond gekookt? Moet je daar ook weer allerlei keuzes in bieden? Waar trek je de grens qua vrije keuze? Daar is dus over gestemd en daar rolt een besluit uit. Het ene besluit is daarbij net zo legitiem als het andere besluit.
  donderdag 1 juni 2023 @ 01:14:45 #47
Why is all the rum gone?
pi_209357611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 01:02 schreef Sodemieters het volgende:

Waar trek je de grens qua vrije keuze?
In dit geval, schijnbaar ergens anders dan waar jij wil.

quote:
Daar is dus over gestemd en daar rolt een besluit uit. Het ene besluit is daarbij net zo legitiem als het andere besluit.
Er is nu over gestemd. Dat dat in een eerder stadium ook is gebeurd, is slechts jouw aanname. En niet heel aannemelijk, want dan zou deze motie het zo goed als zeker niet gered hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_209357628
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 01:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
In dit geval, schijnbaar ergens anders dan waar jij wil.
Oh? Waar maak je dat uit op? Wat denk je dat ik wil?
quote:
Er is nu over gestemd. Dat dat in een eerder stadium ook is gebeurd, is slechts jouw aanname. En niet heel aannemelijk, want dan zou deze motie het zo goed als zeker niet gered hebben.
Het is je wellicht bekend dat er onlangs verkiezingen zijn geweest, waarbij de samenstelling van PS enorm verschoven is. Ik citeer even uit de Stentor:

quote:
Nieuwe politieke werkelijkheid
Waar een dergelijk voorstel van de PVV door de vorige Provinciale Staten snel zou worden afgevoerd, is er met de komst van de BoerBurgerBeweging duidelijk een nieuwe politieke werkelijkheid in Gelderland. Niet alleen de BBB, ook CDA, VVD, SGP, Forum voor Democratie, JA21 en 50PLUS stemden voor de motie. Hij werd dus aangenomen.
Overigens verandert er met de motie weinig in de bedrijfskantine. Hoewel er ook altijd een vegetarisch alternatief wordt aangeboden, staat er elke dag vlees op het menu in het Provinciehuis.
Waarschijnlijk heb je wel gelijk dat er nooit besloten is om vlees juist te verbannen uit het bedrijfsrestaurant, aangezien vlees - ook afgelopen woensdag - gewoon op het menu stond. De motie was dus overbodig.
  donderdag 1 juni 2023 @ 01:26:29 #49
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209357643
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja maar dat weten de kleine kinderen daar nog niet, dat dat ook mogelijk is.
  donderdag 1 juni 2023 @ 01:27:57 #50
Why is all the rum gone?
pi_209357650
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 01:22 schreef Sodemieters het volgende:

Oh? Waar maak je dat uit op?
Een bepaalde mate van 'gedrevenheid' in je reacties.

quote:
Het is je wellicht bekend dat er onlangs verkiezingen zijn geweest, waarbij de samenstelling van PS enorm verschoven is. Ik citeer even uit de Stentor:

Ook hier wordt niet gezegd dat er een eerdere stemming is geweest. Blijft dus slechts jouw aanname dat het een democratisch besluit was.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')